2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid

Przejdź do galerii zdjęć2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid

Hyundai poczynił kolejny istotny krok w kierunku swojego programu elektryfikacji, prezentując wersję hybrydową plug-in modelu Sonata na North American International Auto Show w 2015 roku, w ramach rocznika 2016.

Siódma generacja modelu Sonata została zaprezentowana na New York Auto Show w 2014 roku, jednak początkowo dostępna była wyłącznie z silnikami benzynowymi. W następnym roku, w Detroit, koreańska marka wykonała decydujący krok do przodu, pokazując hybrydową wersję plug-in, która mogła poruszać się wyłącznie na zasilaniu elektrycznym i jednocześnie charakteryzowała się imponującą efektywnością paliwową w swoim segmencie.

Podobnie jak poprzednia generacja, hybryda plug-in z 2016 roku różniła się wyglądem zewnętrznym od modeli z napędem tylko na silnik spalinowy. Jej przednia część posiadała wyższą i bardziej pionową osłonę chłodnicy w porównaniu do wersji benzynowych. Reflektory były również unikalne dla hybrydy plug-in, z lampami HID umieszczonymi na zewnętrznych krawędziach, a nie w środku. Dodatkowo, niżej w zderzaku, producent umieścił inny dolny zderzak z węższym wlotem powietrza. Boczna wentylacja, która go flankowała, mieściła dzienne światła wykonane z ośmiu diod LED (siedem w wersjach niehybrydowych).

Z profilu pojazdu można było dostrzec inne szczegóły, które pozwalały przechodniom rozpoznać hybrydę spośród wersji niehybrydowych. Po pierwsze, przednie błotniki ozdobione były odznakami „blue hybrid”, charakterystycznymi dla tego modelu. Hyundai zainstalował także specjalne felgi do wersji hybrydowej Sonaty, które miały wzór przypominający wentylator, poprawiający aerodynamikę. Jednak jednym z najbardziej zauważalnych różnic znajdowało się z tyłu. Tam producent zamontował inne światła tylne z przezroczystymi soczewkami na dolnej części. Dodatkowo, nie było widocznej rury wydechowej, podczas gdy benzynowa Sonata miała podwójny układ wydechowy.

Hyundai nie wprowadził istotnych zmian w kabinie modelu Sonata Plug-in Hybrid z 2016 roku w porównaniu do modelu benzynowego z 2015 roku. Wnętrze wyposażone było w skórzaną tapicerkę oraz standardowy pięciocalowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, umieszczony na szczycie centralnej konsoli. Panel instrumentów przed kierowcą miał inny interfejs graficzny dla małego wyświetlacza komputera pokładowego, a przy uruchamianiu samochód emitował specyficzny dźwięk. Opcjonalnie dostępny był panoramiczny szklany dach oraz większy, ośmiocalowy wyświetlacz do systemu nawigacji. Przestrzeń na nogi i nad głową była identyczna jak w wersji niehybrydowej. Była także różnica w przestrzeni bagażowej – hybryda miała ją mniejszą ze względu na akumulator litowo-polimerowy o pojemności 9,8 kWh, zainstalowany pod podłogą bagażnika. Mimo to, wciąż była wystarczająco duża jak na ten segment.

Pod maską, Hyundai zainstalował silnik wolnossący o pojemności dwóch litrów, który generował moc 156 PS (154 hp). Wspierał go silnik o mocy 30 kW (68 hp), co łącznie dawało moc 205 PS (202 hp), a całość połączono z standardową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Hyundai zaprezentował swój pierwszy hybrydowy pojazd plug-in na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w Detroit w 2015 roku. Oczekuje się, że 2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) przejedzie do 22 mil na zasilaniu elektrycznym i może być naładowany w zaledwie dwa i pół godziny przy użyciu ładowarki poziomu 2. Sonata Plug-in Hybrid będzie produkowana w zakładzie w Asan w Korei Południowej i trafi do sprzedaży na wybranych rynkach w 2015 roku.

NAPĘD PLUG-IN

Chociaż Sonata Plug-in Hybrid jest bardzo zaawansowana technologicznie, będzie zachowywać się podobnie do tradycyjnej Sonaty Hybrid z perspektywy kierowcy. Oczekuje się, że akumulator litowo-polimerowy o pojemności 9,8 kWh, który jest około pięć razy większy niż akumulator Sonaty Hybrid, zapewni Sonacie Plug-in Hybrid zasięg w trybie elektrycznym do 22 mil, co jest dalszym zasięgiem niż jakikolwiek inny średniej wielkości sedan PHEV.

Sonata Plug-in Hybrid korzysta z sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów z zamontowanym na skrzyni elektrycznym urządzeniem (TMED) oraz z silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW zamiast konwertera momentu obrotowego. Silnik elektryczny o mocy 50 kW jest o 32 procenty mocniejszy od silnika stosowanego w standardowej Sonacie Hybrid i pozwala na pracę w trybie EV przy wyższych prędkościach. Czterocylindrowy silnik GDI Nu o pojemności 2,0 litra współpracujący z silnikiem elektrycznym pozwala Sonacie Plug-in Hybrid działać tak jak Sonata Hybrid, gdy poziom naładowania akumulatora spadnie. Silnik Nu Sonaty PHEV generuje 154 konie mechaniczne i 140 lb. ft. momentu obrotowego, a całkowita moc systemu wynosi 202 konie mechaniczne przy 6 000 obr./min.

Oczekuje się, że Sonata PHEV uzyska 93 MPGe w trybie EV, zgodnie z wewnętrznymi szacunkami. W trybie podtrzymywania naładowania, Sonata PHEV ma osiągać 38 mpg w mieście, 43 mpg na autostradzie i 40 mpg w cyklu mieszanym, według wewnętrznych testów. Czas ładowania waha się od dwóch i pół godziny przy stacji ładowania 240V poziomu 2 do pięciu godzin przy użyciu standardowego gniazdka 120V.

AERODYNAMICZNY NADAWCA
Sonata PHEV wykorzystuje te same funkcjonalne zmiany designu co Sonata Hybrid, aby poprawić współczynnik oporu do liderującego w klasie 0,24, a także dostarczyć wizualne wskazówki odróżniające modele hybrydowe od innych Sonat. Wizualne zmiany w zewnętrznej części PHEV obejmują port ładowania na lewym przednim błotniku, unikalny grill, zderzaki przedni i tylny, błotniki, przednie i tylne światła, chromowane listwy boczne, oznaczenia hybrydowe oraz nowe koła. Wyjątkowy zestaw wskaźników dostarcza kierowcom hybryd Plug-in dodatkowych informacji na temat funkcji systemu PHEV. Wskaźnik naładowania znajduje się na szczycie deski rozdzielczej, co ułatwia widoczność stanu naładowania z zewnątrz pojazdu.

Sonata Hybrid zaoferuje dwie ekskluzywne opcje kolorystyczne lakieru zewnętrznego: Graphite Blue Pearl i Seaport Mist. Wybór kolorów wnętrza obejmuje szary i beżowy w konfiguracjach siedzeń z materiału lub skóry, a także zupełnie nową opcję Blue Pearl dla skórzanych foteli. Sonaty Hybrydowe wyposażone w skórzane fotele Blue Pearl będą miały kontrastowe szwy i akcenty wykończeniowe.

APLIKACJA BLUE LINK
Właściciele mogą zdalnie zarządzać i monitorować Sonatę Plug-In Hybrid Electric Vehicle za pomocą ekskluzywnej aplikacji Blue Link na smartfony. Dzięki aplikacji właściciele mogą uzyskać dostęp do danych w czasie rzeczywistym z ich Sonaty PHEV oraz wykonać konkretne polecenia, jak uruchomienie silnika i zamknięcie drzwi. Ponadto użytkownicy mogą wyszukiwać punkty zainteresowania przy użyciu Google za pomocą głosu lub tekstu i uzyskać wskazówki dojazdu, gdy rozpoczną jazdę Sonatą PHEV.

Najbardziej przydatną funkcją aplikacji jest zarządzanie harmonogramem ładowania pojazdu. Właściciele dostają opcje ładowania, które mogą wybierać będąc w samochodzie, ale użytkownicy mogą również zarządzać nimi zdalnie za pomocą smartfona. Opcja natychmiastowego ładowania jest najprostszą, ponieważ ładowanie rozpoczyna się natychmiast po podłączeniu Sonaty PHEV.

Osoby, które mają różne stawki elektryczne w różnych porach, mogą chcieć zaplanować ładowanie. Użytkownicy mogą to zrobić za pomocą nowej aplikacji, ustalając czas i datę. Na przykład ładowanie może być ustawione na rozpoczęcie o 22:00 w środy i czwartki co tydzień.

Usługi zdalnego sterowania:

Rozpocznij lub zatrzymaj ładowanie
Ustal harmonogram ładowania z dniami tygodnia i godzinami
Klimatyzacja i odszranianie

Usługi połączone z pojazdem:

Diagnostyka/status pojazdu
Istniejący poziom naładowania akumulatora
Zasięg elektryczny w czasie rzeczywistym
Zasięg paliwa w czasie rzeczywistym
Status ładowania
Status podłączenia (podłączony/odłączony)
Pozostały czas do pełnego naładowania
Odśwież, aby pobrać status
VIN (numer identyfikacyjny pojazdu) dostępność funkcji aplikacji PHEV

CECHY BEZPIECZEŃSTWA

2016 Sonata Plug-in Hybrid jest standardowo wyposażona w siedem poduszek powietrznych, w tym nową poduszkę powietrzną na kolano kierowcy. Standardowe są również elektroniczna kontrola stabilności, zarządzanie stabilnością pojazdu, kontrola trakcji, ABS oraz system monitorowania ciśnienia w oponach z indywidualnym wyświetlaniem ciśnienia w oponach oraz tylna kamera. Reflektory projekcyjne są standardowe, natomiast reflektory HID są dostępne.

Inżynierowie Hyundaia wdrożyli wiele technologii aktywnego bezpieczeństwa w 2016 Sonata Plug-in Hybrid, aby wspierać kierowców i pomagać w zapobieganiu wypadkom. Zaawansowane technologie bezpieczeństwa, takie jak ostrzeżenie o kolizji czołowej i ostrzeżenie o opuszczaniu pasa, które wcześniej były zarezerwowane dla pojazdów luksusowych, są również dostępne w tym średniej wielkości sedan.

Standardowy system zaawansowanego wykrywania martwego pola Sonaty Plug-in Hybrid jest zaprojektowany tak, aby informować kierowców o zbliżającym się pojeździe w sąsiednim pasie, gdy włączony jest sygnalizator skrętu. Ta technologia wspomagania zmiany pasa jest unikalną cechą aktywnego bezpieczeństwa w klasie. Kierowcy są najpierw informowani o pojeździe w martwym polu przez światła ostrzegawcze w lusterkach bocznych. Po włączeniu sygnalizatora skrętu system pomocniczy ustala prędkość zamknięcia jakiegokolwiek pojazdu na sąsiednim pasie, aby określić, czy zmiana pasa jest bezpieczna. Jeśli system oceni, że pojazd na innym pasie zbliża się zbyt szybko, uruchomi alarm dźwiękowy, aby ostrzec kierowcę, że zmiana pasa jest niebezpieczna. System ostrzegania o opuszczeniu pasa wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu, aby rozpoznać oznaczenia pasów. Jeśli system wykryje, że pojazd zmierza poza oznaczenia pasów, na desce rozdzielczej zapala się lampka ostrzegawcza, a kierowca słyszy dźwięk ostrzegawczy.

Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) to kolejna funkcja wywodząca się z zaawansowanego systemu wykrywania martwego pola w 2016 Sonata Plug-in Hybrid. RCTA skanuje obszary po obu stronach pojazdu, gdy kierowcy wyjeżdżają z miejsc parkingowych. Jeśli system wykryje, że inny pojazd zbliża się z boku, kierowca Sonaty otrzymuje dźwiękowy sygnał ostrzegawczy. Ten system to kolejne narzędzie, które pomaga kierowcom Sonaty wykorzystać technologię aktywnego bezpieczeństwa.

WYGODNA TECHNOLOGIA

2016 Sonata Plug-in Hybrid oferuje wygodną technologię, której można się spodziewać w luksusowym pojeździe, w niezwykle wydajnym średniej wielkości hybrydowym sedanie. System Smart Trunk bez użycia rąk jest standardowy w Sonacie Plug-in Hybrid. Elektroniczna hamulec postojowy z automatycznym utrzymywaniem pojazdu, fotel kierowcy z pamięcią ustawień, podgrzewana kierownica, oświetlenie LED we wnętrzu, wentylowane fotele przednie, elektryczne fotele przednie z 4-stopniową regulacją lędźwiowego wsparcia oraz inteligentny tempomat z funkcją pełnego zatrzymywania są dostępne w Sonacie Plug-in Hybrid.

MULTIMEDIA

Wszystkie 2016 Sonata Plug-in Hybrids są standardowo wyposażone w złącza iPod®/USB i AUX, radio satelitarne SiriusXM® oraz łączność Bluetooth® z książką telefoniczną i sterowaniem głosowym. Dostępne ulepszenia obejmują system nawigacji 8.0-calowy z możliwością pobierania aplikacji, radio HD oraz premium audio system Infinity z telematyką nowej generacji Blue Link®.

System nawigacji 8.0-calowy Hyundaia oferuje ulepszony wyświetlacz z lepszą czułością dotykową, wyświetlacz mapy i muzyki oraz możliwość zapisywania presetów SiriusXM 1-6. Przełączanie na stację presetową w środku ulubionej piosenki już nie będzie uciążliwe. Przewiń do 22 minut, aby odsłuchać całą piosenkę lub nadrobić relację sportową. SiriusXM Travel Link® zapewnia dostęp do informacji o ruchu, wynikach sportowych, pogodzie, cenach akcji, cenach paliw i lokalnych godzinach seansów filmowych. Wszystkie 2016 Sonata Hybrids wyposażone w nawigację będą również wspierać aplikacje Pandora® i SoundHound, a także integrację „Eyes Free” Siri, która pozwala kierowcom wykonywać różne funkcje bez odrywania wzroku od drogi. Apple CarPlay i Google Android Auto podniosą integrację smartfonów na wyższy poziom w Sonacie Plug-in Hybrid jeszcze w tym roku.

DOSTĘPNOŚĆ I ULGI PODATKOWE

2.0L PHEV 6AT FWD (202 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc114.8 Kw @ 6000 Rpm
156 Hp @ 6000 Rpm
154 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 5000 Rpm
190 Nm @ 5000 Rpm
Moc silnika elektrycznego50 Kw (68 Hp)
Electrical Motor Torque151.2 Lb-Ft (205 Nm)
Całkowita maksymalna moc150.8 Kw (205 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy243.4 Lb-Ft (330 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP215/55/R17
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.1/63.3 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika13.3 Cuft (377 L)
Aerodynamika (Cd)0.24
Masa własna3787 Lbs (1718 Kg)
Średnie spalanie39 Mpg Us (6 L/100Km)

2.0L 6AT FWD (193 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc114.8 Kw @ 6000 Rpm
156 Hp @ 6000 Rpm
154 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 5000 Rpm
190 Nm @ 5000 Rpm
Moc silnika elektrycznego37.5 Kw (51 Hp)
Electrical Motor Torque151.2 Lb-Ft (205 Nm)
Całkowita maksymalna moc144.2 Kw (196 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy236 Lb-Ft (320 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/65/R16
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.3 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika13.3 Cuft (377 L)
Aerodynamika (Cd)0.24
Masa własna3505 - 3660 Lbs (1590 - 1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto40 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa44 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity9*0 Kwh

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.