2016 Lexus GS

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus wprowadził czwartą generację modelu GS w 2011 roku, a w 2012 roku zaktualizował go o nowoczesny facelift, który skoncentrował się głównie na wyglądzie zewnętrznym i komorze silnikowej.

Tworzenie luksusowego sedana klasy średniej było czymś, w czym Lexus miał doświadczenie. Po trzech generacjach modelu GS, producent zrozumiał, czego oczekują jego klienci, i dostosował się do ich potrzeb. Jednak był jeden obszar, w którym nie opanował jeszcze tego zadania, a mianowicie jak przeprowadzić facelift modelu, który był już dobry. Wersja modelowa GS z 2016 roku udowodniła, że producent dobrze przyswoił tę lekcję, a nowa wersja wyglądała jak zupełnie inny pojazd. Mimo że opierała się na tych samych podzespołach co jej nieodnowiony odpowiednik, odświeżona wersja średniej wielkości sedana Lexusa była dłuższa, oferowała bardziej przestronną kabinę oraz była napędzana nowymi silnikami.

Lexus przyjął nowy język designu dla całej swojej gamy i dostosował wygląd modelu GS do tych zmian. W efekcie, model z 2016 roku został wyposażony w wysoki grill w kształcie wrzeciona, rozciągający się od maski do najniższej części zderzaka. Górną część zdobiły nowe reflektory z trzema blokami LED, a dolną część zestaw wlotów powietrza mieszczących lampy przeciwmgielne LED. Ta sama technologia diod LED została użyta do wąskich, strzałkowatych świateł do jazdy dziennej, które wskazywały na logo marki umieszczone na wyeksponowanym grillu.

W profilu, karoseria o czystych liniach zawierała zakrzywione panele drzwi oraz błotników, z powiększonymi nadkolami, które kryły standardowe 17-calowe alufelgi. Lexus oferował także możliwość zakupu zestawu 19-calowych kół, które były standardem w pakiecie F-Sport. Zwiększone zwisy przednie i tylne sprawiły, że ogólna długość pojazdu wydłużyła się o 1,2 cala (30 cm), ale rozstaw osi pozostał ten sam. Z tyłu, nowoczesne tylne światła w kształcie kątów rozciągały się od błotników do klapy bagażnika i, podobnie jak reflektory, były na bazie diod LED. Pod zderzakiem producent dodał nowy dolny zderzak z płaskimi, kątowymi końcówkami wydechowymi.

Wnętrze powitało klientów odnowioną kabiną. Mogli oni wybierać między wykończeniem drewnianym a aluminiowym, w zależności od swoich upodobań. Dodatkowo, producent oferował także opcję dekoracji w kolorze fortepianowej czerni, które zdobiły konsolę centralną, deskę rozdzielczą oraz panele drzwiowe, w zależności od rynku. Niezależnie od tych wykończeń, 2016 Lexus GS był wyposażony w ten sam 12,3-calowy wyświetlacz LCD umieszczony na szczycie centralnej konsoli, elegancko zintegrowany z deską rozdzielczą, przeznaczony dla systemu multimedialnego. Lexus był jedynym producentem samochodów w segmencie premium, który oferował kontroler przypominający myszkę, podczas gdy większość innych producentów preferowała pokrętło. To wyróżniało ich na tle konkurencji, ale klienci nie byli zbyt entuzjastycznie nastawieni do tego systemu. Dla doskonałych wrażeń dźwiękowych model GS był dostępny z 17-głośnikowym systemem audio Mark Levinson. Japoński producent premium wykorzystał sztuczną skórę do wnętrza GS i zainstalował podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz dostępne podgrzewane fotele boczne.

Pod maską, większość silników została przeniesiona z wersji nieodnowionej, ale pojawił się też nowy turbodoładowany silnik benzynowy o czterech cylindrach w układzie szeregowym. Dzięki temu producent obniżył cenę wyjściową pojazdu, nadal zapewniając wystarczającą moc dla swojego średniej wielkości sedana. Poza wersjami hybrydowymi, wszystkie napędzane tylko benzyną modele przekazywały moc na tylną oś lub na wszystkie cztery koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Pebble Beach Concours d’Elegance, prestiżowe wydarzenie motoryzacyjne w Stanach Zjednoczonych, to idealne miejsce na prezentację modeli Lexus GS z 2016 roku. GS wchodzi w 2016 rok z odważniejszym designem, nowym modelem GS 200t z napędem na tylne koła oraz nowymi luksusowymi wykończeniami, które doskonale komponują się z elegancją Monterey. Lexus GS wciąż charakteryzuje się imponującą zwrotnością i sportowym prowadzeniem na zakrętach wzdłuż Kalifornijskiej Drogi 1, a także komfortem jazdy na długich trasach. To nie jest skromny luksusowy sedan średniej wielkości. Atrakcyjna wydajność i luksusowe wyposażenie sprawiają, że GS 200t, GS 350 i GS 450h to doskonały wybór dla entuzjastów jazdy oraz miłośników luksusu.

Lexus GS ucieleśnia połączenie stylu i wyrafinowania z wyraźnym odzwierciedleniem charakterystycznej kraty wentylacyjnej Lexus, ozdobionej eleganckim satynowym chromem i wyróżniającymi się nowymi standardowymi reflektorami Bi-LED. Nocne światło to niezaprzeczalny wygląd Lexus.

Nowy design przedniego zderzaka i paneli bocznych jeszcze bardziej podkreśla profil inspirowany coupe, a zmiany obejmują również zaktualizowane tylne światła, nową tylną okładzinę oraz nowe wzory kół o średnicy 18 i 19 cali z wykończeniem maszynowym. Odważny design zasługuje na odważny kolor, dlatego GS z 2016 roku oferuje nowe kolory: Matador Red Mica, Nightfall Mica i Ultrasonic Blue Mica 2.0, obok innych opcji. Kolory miki wykorzystują niezwykle złożony proces wielowarstwowy, dwukrotnie wypiekany, który wcześniej stosowano tylko w pojazdach koncepcyjnych lub samochodach na zamówienie.

Co roku Pebble Beach gromadzi najlepsze przykłady elegancji i technologii z minionych dekad. Lexus GS z 2016 roku prezentuje nowoczesną interpretację, ilustrowaną nowymi opcjami wykończenia wnętrza, w tym drewnem ciętym laserowo, Matowym Orzechem, Liniowym 3D, a dla wersji F SPORT, aluminium Naguri. Nowe kolory wnętrza i skóry obejmują Chateau i Noble Brown, a F SPORT dodaje Rioja Red do dostępnych opcji. Analogowy zegarek umieszczony w centrum deski rozdzielczej wykonany jest z jednego odlewu aluminium i wykorzystuje wskaźniki LED. Dodaje nowe funkcje GPS do regulacji strefy czasowej.

Nowa moc i wydajność

Nowy, trzeci model, GS 200t z napędem na tylne koła, dołącza do linii z wyjątkowo płynnie działającym silnikiem turbo o pojemności 2.0 litra i mocy czterech cylindrów, połączonym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik turbo generuje 241 KM mocy oraz 258 lb.-ft. momentu obrotowego, co zapewnia GS 200t znakomite osiągi i efektywność. GS 200t ma szacunkową wydajność paliwową wynoszącą 33 mpg na autostradzie.

W GS 350, mocniejszy silnik V6 o pojemności 3.5 litra produkuje 311 KM oraz 280 lb.-ft. momentu obrotowego (w porównaniu do 306 KM i 277 lb.-ft. w modelu z 2015 roku) i również jest połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa z dodatkowymi wtryskiwaczami portowymi zapewnia wystarczającą moc i precyzyjne reakcje.

Na czoło linii GS wysuwa się samochód, którego można się spodziewać po liderze luksusowych hybryd, czyli GS 450h – wysokowydajnej hybrydzie. System Lexus Hybrid Drive łączy moc silnika V6 o cyklu Atkinsona o pojemności 3.5 litra z chłodzonym wodą silnikiem elektrycznym z magnesem stałym, generując 338 KM mocy całkowitej systemu, przekazywanej przez przekładnię bezstopniową typu planetarnego. Niewielu mogłoby się spodziewać, że samochód ten przyspiesza do 60 mph w 5.6 sekundy, a jednocześnie ma szacunkowe zużycie paliwa wynoszące 29 mpg w mieście, 34 mpg na autostradzie i 31 mpg w cyklu mieszanym.

Więcej przyczepności, więcej radości

Aby uzyskać lepszą przyczepność, Lexus GS 350 oferuje dostępny system napędu na wszystkie koła, który jest przyjacielem nie tylko w trudnych warunkach pogodowych. Elektronika sterująca centralnym mechanizmem różnicowym zapewnia standardowy podział momentu obrotowego 30:70, z przewagą napędu na tył, co sprzyja zwrotności. System działa natychmiastowo, zmieniając podział na 50:50, w zależności od warunków jazdy, aby optymalizować przyczepność.

Aby zwiększyć przyjemność z jazdy, pakiet F SPORT dostępny dla wszystkich trzech modeli GS łączy usprawnienia zawieszenia, w tym różne rozmiary opon (tylko RWD), z unikalnymi cechami designu zewnętrznego i wewnętrznego. W GS 350 pakiet F SPORT można połączyć z napędem na wszystkie koła. Przy napędzie na tylne koła pakiet F SPORT otwiera drzwi do lepszych osiągów w prowadzeniu, z dostępnym systemem Lexus Dynamic Handling (LDH) oraz Dynamicznym Tylnym Kierowaniem (DRS).

Nowy system bezpieczeństwa Lexus Safety System +

Lexus GS z 2016 roku jest dowodem zaangażowania marki w nowoczesne technologie bezpieczeństwa. Jego konstrukcja i 10 standardowych poduszki powietrzne stanowią fundament ochrony pasażerów, podczas gdy szereg technologii wspomagających kierowcę pomaga unikać zagrożeń. Nowym i opcjonalnym elementem na 2016 rok jest Lexus Safety System +, który łączy system przedkolizyjny (PCS) z detekcją pieszych, ostrzeżeniem przed opuszczeniem pasa ruchu (LDA) ze wsparciem kierownicy, inteligentnym światłem drogowym (IHB) oraz dynamicznym tempomatem radarowym działającym przy różnych prędkościach.

Dynamiczny tempomat radarowy działa w różnych prędkościach. Śledzi prędkość pojazdu jadącego przed nami i może dostosować ustawienia prędkości, aby utrzymać predefiniowaną odległość. Jest wystarczająco zaawansowany, aby płynnie dostosować przyspieszenie i hamowanie, gdy pojazd wjeżdża lub zjeżdża z pasa lub autostrady.

Wykorzystując połączenie radaru milimetrowego i kamery umieszczonej z przodu, PCS może pomóc w wykryciu pojazdów, a w niektórych warunkach także pieszych. System może ostrzegać kierowcę o możliwej kolizji oraz w razie potrzeby zainicjować automatyczne hamowanie z pomocą systemu Brake Assist.

Wykorzystując kamerę do wykrywania widocznych oznaczeń pasa ruchu, system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu ma na celu przekazywanie dźwiękowych i wizualnych ostrzeżeń oraz wibracji kierownicy, jeśli system stwierdzi, że kierowca niezamierzenie zjeżdża z pasa. System ostrzegania o zjeździe z pasa, z włączoną pomocą kierownicy, może pomóc w utrzymaniu pojazdu na środku pasa, delikatnie zwiększając moment obrotowy kierownicy, aby wspierać utrzymanie kursu.

Inteligentne światła drogowe łączą technologię, bezpieczeństwo i uprzejmość w prowadzeniu. Automatycznie dostosowują oświetlenie świateł drogowych i mijania, wykrywając nie tylko nadjeżdżające pojazdy, ale także światła tylnych pojazdów poruszających się przed nami.

Nowoczesne multimedia

Lexus wprowadził nowe multimedia do modeli GS w 2015 roku, a teraz w 2016 roku dostępny 12.3-calowy ekran zyskuje możliwość pełnoekranowej mapy, gdy jest wyposażony w nawigację. Inne zmiany w multimediach obejmują ulepszone rozpoznawanie głosu i grafikę. Ekran może zostać podzielony na dwie części, aby wyświetlać różne funkcje, takie jak nawigacja, audio i informacje o klimatyzacji. W modelach GS 350 i GS 450h nawigacja jest teraz standardem.

Nowe „przyciski wejścia” po bokach kontrolera Remote Touch Interface oraz skrótowe menu po bokach ekranu ułatwiają obsługę klimatyzacji, audio, telefonu, nawigacji i innych funkcji.

Użytkownicy iPhone’a® mają jeszcze jedną opcję sterowania – tryb Siri® Eyes Free. Można wykonywać połączenia, wybierać utwory z iTunes®, uzyskiwać nawigację krok po kroku przez Apple Maps i wiele więcej, po prostu prosząc Siri.

Lexus Enform

Z myślą o aktywnym stylu życia swoich klientów, Lexus Enform nadal rozszerza swoje usługi i technologie. W 2016 roku nowy Lexus Enform Service Connect daje GS głos, w pewnym sensie, aby przekazać swoje potrzeby serwisowe. Można korzystać z aplikacji mobilnej MyLexusandBeyond (dla urządzeń iOS) lub strony internetowej LexusDrivers.com, aby ustawiać przypomnienia i alerty dotyczące kwestii serwisowych. Na przykład, ostrzeżenie o wymaganym serwisie poinformuje Ciebie i Twojego dilera o konkretnej zalecanej przez producenta konserwacji na dany interwał serwisowy.

Dzięki Lexus Enform Remote (wliczona roczna subskrypcja) klient może zdalnie przeglądać i kontrolować niektóre aspekty GS za pomocą aplikacji mobilnej dla urządzeń iOS i Android. Funkcje obejmują zdalne blokowanie/odblokowywanie drzwi; zdalne uruchamianie/zatrzymywanie silnika i klimatyzacji; lokalizator pojazdu, monitorowanie kierowców gościnnych i inne.

Nawigacja jest wspierana przez usługi Lexus Enform Destination oraz bezpłatne aplikacje z pakietu Lexus Enform App Suite. Dzięki aplikacjom obsługującym głos można przeszukiwać Internet przez Destination Search, dokonywać rezerwacji w restauracjach za pomocą OpenTable®, kupować bilety do kina przez MovieTickets.com™, słuchać radia internetowego (w tym Pandora®, iHeartRadio i Slacker), przeszukiwać opinie o firmach na Yelp® i zamieszczać lokalizacje na Facebook Places™.

200t 8AT RWD (244 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc179.5 Kw @ 5800 Rpm
244 Hp @ 5800 Rpm
241 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1650-4400 Rpm
350 Nm @ 1650-4400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/50 R 17
Długość192.1 In (4879 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3805 Lbs (1726 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

350 8AT AWD (315 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc231.7 Kw @ 6400 Rpm
315 Hp @ 6400 Rpm
311 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 4800 Rpm
380 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/50 R 17
Długość192.1 In (4879 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3891 Lbs (1765 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

350 8AT RWD (315 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc231.7 Kw @ 6400 Rpm
315 Hp @ 6400 Rpm
311 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 4800 Rpm
380 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 235/50 R 17
Długość192.1 In (4879 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3726 Lbs (1690 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4830 Lbs (2191 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

450h V6 eCVT RWD (345 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc215.5 Kw @ 6000 Rpm
293 Hp @ 6000 Rpm
289 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 4500 Rpm
352 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40R19 || 265/35R19
Długość192.1 In (4879 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3968 Lbs (1800 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5148 Lbs (2335 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

300h eCVT RWD (223 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc133.1 Kw @ 6000 Rpm
181 Hp @ 6000 Rpm
178 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy163 Lb-Ft @ 4200 Rpm
221 Nm @ 4200 Rpm
Moc silnika elektrycznego105.2 Kw (143 Hp)
Electrical Motor Torque221.3 Lb-Ft (300 Nm)
Całkowita maksymalna moc164 Kw (223 Hp)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40R19 || 265/35R19
Długość192.1 In (4879 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3770 Lbs (1710 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4974 Lbs (2256 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity1.3 Kwh

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.