2016 Lotus Elise Cup 250

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2016 Lotus Elise Cup 250

Przejdź do galerii zdjęć2016 Lotus Elise Cup 250

Do 2016 roku Elise był już samochodem, który dobrze radził sobie w codziennych sytuacjach drogowych, ale zaczynał tracić na osiągach, więc Lotus wrócił do swoich korzeni, odchudzając auto i wyposażając je w mocniejszy silnik.

Z modelem Elise Cup 250, Lotus starał się stworzyć prawdziwy samochód dla kierowców, który zapewni właścicielom satysfakcję z posiadania zdolnego sportowego auta. Nie musiał idealnie spisywać się w codziennych warunkach, ale miał być bardzo szybki podczas przyspieszeń na prostych i doskonale trzymać się drogi podczas szybkiego pokonywania zakrętów. I dokładnie tym był Elise Cup 250: wyścigowym samochodem z numerami rejestracyjnymi.

Na pierwszy rzut oka nie różnił się zbytnio od modelu Elise serii 3, który Lotus zaprezentował w 2011 roku. Posiadał te same reflektory z zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, które pełniły także funkcję kierunkowskazów. Jednocześnie grill w dolnej części zderzaka pozostał taki sam, ale producent rozważał dodanie spojlera z włókna węglowego pod nim, co miało nie tylko walory estetyczne, ale również funkcjonalne. Na przednim panelu dodano czarne wykończenia, które podkreślały funkcjonalną rolę wentylacji wydechu.

Profil samochodu ujawnił więcej elementów, które dawały przechodniom do zrozumienia, że Elise Cup 250 nie jest zwyczajnym pojazdem. Jego boczne listwy z włókna węglowego jako pierwsze zwracały na to uwagę, a lekkie felgi aluminiowe pomalowane na czarno były częścią pakietu. Jak można się było spodziewać, wnętrze nie zyskało zewnętrznych ulepszeń poza górną częścią bezpieczników, malowaną na czarno, zamontowaną za siedzeniami. Na koniec, producent dodał na dachu skrzydło z włókna węglowego, które generowało siłę dociskającą, co sprawiało, że samochód był jeszcze bardziej zdolny do pokonywania zakrętów z wysoką prędkością.

Klienci musieli odczuwać, dlaczego muszą zapłacić więcej za tę wersję Elise, więc producent zainstalował standardowe sportowe fotele z włókna węglowego w kabinie, z wbudowanymi zagłówkami i wycięciami na pasy wyścigowe. Mimo to, deska rozdzielcza była podobna do reszty gamy Elise, ale ozdobiona wykończeniami z włókna węglowego. Dodatkowo, aluminiowe pedały i dźwignia zmiany biegów były wyraźnymi znakami, że samochód różnił się od swojego zwykłego, nie-Cupowego odpowiednika. Podobnie jak reszta gamy Elise, wersja Cup 250 nie miała wspomagania kierownicy. Przynajmniej właściciele mogli zamówić auto z klimatyzacją na te upalne dni na torze wyścigowym.

Za kabiną producent zamontował ulepszoną wersję doładowanego silnika 1,8 litra z chłodnicą od Toyoty. Tutaj również klienci mogli zredukować wagę, zamawiając samochód z tytanowym wydechem. Mimo to, 860 kilogramów (1896 funtów) nie można było uznać za „ciężkie” według jakichkolwiek ówczesnych standardów. Moc trafiała na tylne koła poprzez sześciobiegową manualną skrzynię biegów, a Lotus uznał, że Elise Cup 250 nie potrzebował mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

Najsmuklejszy i najmocniejszy czterocylindrowy sportowy samochód Lotus w historii · Przyspieszenie 0-60 mph w 3,9 sekundy, 243 KM & 283 KM na tonę · Koncentracja na duchu najnowszego modelu Elise w nowej wersji Cup · Nowoczesne, lekkie materiały obniżają wagę do 860 kg · Możliwość zamówienia już teraz u dealerów Lotusa

Nowy Lotus Elise Cup 250, oferujący wyjątkowe połączenie czystej celu z wydajnością, trafia w samo sedno odświeżonej gamy modelu Elise. Z doładowanym silnikiem, lekką konstrukcją i dużym doświadczeniem w motorsporcie, nowy model posiada 243 KM w podwoziu zaprojektowanym tak, aby zapewnić wzorowe prowadzenie i doskonałą reakcję. Zwiększona aerodynamika samochodu wynika z wielu dodatków, w tym nowego lekkiego tylnego skrzydła, przedniego splittera, bocznych osłon i tylnego dyfuzora, które wspólnie generują 125 kg siły dociskowej przy prędkości 140 mph.

Jako najnowszy model z wersją Cup, nowy Lotus Elise Cup 250 łączy na drodze i torze, oferując osiągi rodem z wyścigów w pojeździe, który można używać na co dzień. Skupiony na zredukowaniu wagi i zwiększeniu wydajności, zespół rozwojowy Lotusa zbudował na znaczących aktualizacjach wprowadzonych w najnowszym modelu Elise, który już zdobył pięć gwiazdek w recenzjach międzynarodowej prasy motoryzacyjnej. Waga suchego podwozia została zredukowana do zaledwie 884 kg (lub 860 kg przy zastosowaniu wszystkich lekkich opcji), a wykorzystanie zaawansowanych materiałów kompozytowych, w tym włókna węglowego, tytanu i aluminium, pomogło zredukować wagę w kluczowych obszarach, co prowadzi do osiągnięcia przyspieszenia 0-60 mph w 3,9 sekundy i mocy na tonę na poziomie 283 KM.

Elise Cup 250 prezentuje nową tożsamość wizualną, po raz pierwszy zaprezentowaną na modelach Elise Sport i Sprint. Zmiany w nadwoziu obejmują przekształconą, lekką przednią pokrywę z szerszymi otworami chłodnicy i kratką o siatkowym wzorze, a także nowy projekt tylnej płyty z dwiema grupami świateł, a nie czterema, co wizualnie podkreśla design.

Elise Cup 250 zawiera również kilka unikalnych dodatków o wysokich osiągach, w tym zmienione amortyzatory oraz ultralekkie koła z włókna węglowego z oponami Yokohama Advan A048 LTS – 225/45 ZR17 z tyłu i 195/50 ZR16 z przodu.

Ogłaszając nowy samochód, Jean-Marc Gales, dyrektor generalny Group Lotus plc, powiedział: „Elise Cup 250 to najnowsza edycja w ekscytującym okresie dla firmy, w którym wprowadziliśmy wiele bardzo wyjątkowych nowych pojazdów w naszej całej ofercie. Wiemy, czego oczekują obecni entuzjaści Lotusa i przyciągamy także wielu nowych klientów, którzy dostrzegają, że oferujemy niezrównane połączenie osiągów, stylu, dynamiki i wartości. Lotus nagradza jak żaden inny samochód, zapewniając doskonałe prowadzenie, ogromną prędkość i czyste, niezmącone doznania za kierownicą. Moc i aerodynamika nowego Elise Cup 250 przenoszą rywalizację poza zasięg słabszych konkurentów, a przy wadze zaledwie 860 kg pokazuje, że jesteśmy na czołowej pozycji w dostarczaniu lekkich, inteligentnie zaprojektowanych samochodów sportowych.”

Najlepszy Elise w historii

Utrzymując swoją reputację jako samochód dla prawdziwych kierowców, nowy Elise Cup 250 wyznacza standard dla dwuosobowych samochodów sportowych dzięki wygranej kombinacji efektywnej inżynierii, zwinności, przyczepności i prędkości. Został zaprojektowany na wzór ostatnio wydanego modelu Exige Cup 380, będąc w pełni torowym samochodem – ale o przyjaznych dla drogi manierach.

Tylko dla najbardziej skoncentrowanych modeli, nazwa Cup odróżnia najwyżej rozwinięte samochody sportowe z Hethel od ich towarzyszy, a edycje Cup z pewnością staną się ikonicznymi i kolekcjonerskimi modelami w nadchodzących latach. Rozwijając mantra firmy „uproszczenie, a potem dodanie lekkości” na wyższy poziom – eliminuje wszystko, co nie jest istotne z każdego modelu, tworząc punkt odniesienia dla prowadzenia i osiągów.

Zaprezentowany mediom na początku tego roku, najnowsza wersja Lotusa Elise zachowała swoje charakterystyczne prowadzenie, ale dodała szereg ulepszeń, które zostały wprowadzone do całej gamy. Oprócz przekształconych lekkich paneli pokrywy z przodu i z tyłu, zmiany aerodynamiczne w Elise Cup 250 modyfikują przepływ powietrza nad, pod i wokół samochodu w celu zwiększenia siły dociskowej, równoważnej 125 kg przy prędkości 140 mph, co pozwala na szybsze i mocniejsze pokonywanie zakrętów oraz większą stabilność.

Dzięki mocy 243 KM, silnik Elise z aluminium 1,8 litra z doładowanym sprężarką pozwala na przyspieszenie Cup 250 od 0 do 60 mph w 3,9 sekundy, zanim osiągnie maksymalną prędkość 154 mph. Aby wzmocnić doznania z jazdy, inżynierowie akustyczni z Hethel dodatkowo poprawili dźwięk wydechu, więc Elise Cup 250 nowo oferuje oszałamiający dźwięk jako standard. Opcjonalny system wydechowy w całości wykonany z tytanu jest dostępny, co pozwala na zaoszczędzenie dodatkowych 7 kg z tyłu.

Doskonale uzupełniając osobowość samochodu, sześciobiegowa skrzynia biegów Elise wykorzystuje pięknie zaprojektowany system otwartej bramki Lotusa. Po raz pierwszy wprowadzona na modelu Exige Sport 350, ale zoptymalizowana dla Elise, zapewnia bardziej pozytywne i bezpośrednie działanie – umożliwiając szybsze i czystsze zmiany biegów.

Korzystając z niedawnych oszczędności wagi w całej gamie Elise, Elise Cup 250 jest znacząco o 14 kg lżejszy niż jego poprzednik. Standardowo, Lotus Elise Cup 250 zawiera akumulator litowo-jonowy, ręcznie wykonane fotele wyścigowe Lotusa, ultralekkie koła sportowe oraz poliwęglanowy tylni ekran, które razem z dodatkowymi komponentami oszczędzającymi wagę osiągają wzorowy stosunek mocy do wagi 283 KM na tonę.

Elise Cup 250 wyposażony jest w całkowicie niezależne zawieszenie podwójnej wahaczowej oraz przednią stabilizator, połączone z wydajnymi amortyzatorami Bilstein i sprężynami koaksjalnymi Eibach z przodu i z tyłu. W porównaniu do modeli Elise Sport i Sprint, współczynniki amortyzacji w Elise Cup 250 są wyższe (kompresja: 12% przód / 9% tył i odbicie: 20% przód / 30% tył).

Hamulce AP Racing z podwójnymi tłokami z przodu oraz Brembo z pojedynczym tłokiem z tyłu z wierconymi i wentylowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 288 mm z przodu i z tyłu zapewniają moc hamowania, a nowe opcjonalne lekkie tarcze hamulcowe w systemie dwuczęściowym umożliwiają dodatkowe oszczędności wagi o 4 kg. Podobnie jak w innych modelach Elise z silnikiem 1,8 litra, Cup 250 korzysta z wyboru trybów jazdy ESP (Drive / Sport / Off). Aby zmaksymalizować przyczepność oraz w pełni wykorzystać aerodynamiczną siłę dociskową i sztywniejsze tłumienie, Elise Cup 250 wykorzystuje opony Yokohama Advan A048 LTS, które nadają się zarówno do jazdy po drodze, jak i torze, zapewniając fenomenalną przyczepność w różnorodnych warunkach i temperaturach.

Dodając do mocnej i sztywnej architektury podwozia Elise, Cup 250 ma również standardowy wał roll over z stali T45.

Kabina Elise Cup 250 nosi cechy pięknie wykonanych, wysokowydajnych samochodów sportowych, w tym ręcznie wykonane fotele wyścigowe Lotusa z włókna węglowego, pokryte czarną Alcantarą® z kontrastującymi czerwonymi lub żółtymi przeszyciami; projekt wykończenia został przeniesiony na panele drzwiowe i wentylacje na poziomie twarzy, uzupełniając eksponowane elementy aluminiowe i włókna węglowego w kabinie Elise Cup 250.

Opcje wnętrza obejmują kierownicę i pokrywy progowe wykończone Alcantarą, pakiety wykończeniowe z skóry lub tartanu, wstawki w kolorze nadwozia dla sportowych foteli, konsoli i obudowy HVAC oraz dodatkowe komponenty z włókna węglowego oszczędzające wagę, w tym wentylacje na poziomie twarzy (-0,3 kg), obudowy HVAC (-0,1 kg) i pokrywy progowe (-0,8 kg). Oprócz oszczędzania wagi, opcjonalne, lekkie pokrywy progowe z włókna węglowego ułatwiają wsiadanie i wysiadanie dzięki 10 mm niższemu profilowi.

Klienci chcący zaoszczędzić dodatkowe kilogramy mogą wybrać pięknie wykończony opcjonalny Pakiet Aerodynamiczny, który dodaje kompozytowy splitter przedni, tylne skrzydło i boczne osłony (oszczędzając 3,7 kg), podczas gdy dalsze oszczędności wagi można uzyskać z oddzielnie określonych elementów z włókna węglowego, w tym twardego dachu (-3 kg), panelu dostępu z przodu (-1,1 kg), pokrywy wału roll over (-0,7 kg) i pokrywy silnika (-3,3 kg).

Panel instrumentów Elise wyposażony jest w nowe grafiki, co ułatwia odczyt, a nowy system rozrywki w samochodzie, w tym łączność z iPod® i funkcjonalność Bluetooth®, oraz ulepszone głośniki, można również wybrać przy zamówieniu.

1.8L 6MT (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc183.9 Kw @ 7200 Rpm
250 Hp @ 7200 Rpm
247 Bhp @ 7200 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 3500-5500 Rpm
250 Nm @ 3500-5500 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.7 Galony (48.1 L)
Prędkość maksymalna154 Mph (248 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony195/50 Zr16 // 225/45 Zr17
Długość150.6 In (3825 Mm)
Szerokość67.7 In (1720 Mm)
Wysokość44 In (1118 Mm)
Masa własna2022 Lbs (917 Kg)
Spalanie miasto23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2175 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.