2016 Maserati Levante

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Maserati wstrząsnęło rynkiem, wprowadzając swoje pierwsze w historii SUV, samochód, który wszedł w świat zdominowany przez inne premium marki, dzięki silnikom pochodzącym z Ferrari oraz sportowej linii nadwozia.

To zdecydowanie nie był kolejny SUV na rynku, który można by wykorzystać jedynie do dowożenia dzieci do szkoły czy ciągnięcia przyczep z łódkami. Levante był alternatywą Maserati dla SUV-ów, które mogą osiągać wysokie prędkości, jednocześnie oferując komfortowy transport dla czteroosobowej rodziny. Dodatkowo, pojazd przyciągnął większą liczbę klientów do włoskiej marki dzięki swojemu wyglądowi, osiągom i funkcjonalności. Nie był to już sportowy samochód dla dwóch osób, lecz taki, którym właściciele mogli dzielić się z rodziną i przyjaciółmi.

Maserati zbudowało Levante na tej samej platformie, co Ghibli i Quattroporte, a SUV został zaprezentowany w 2016 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Z przodu samochód wyposażono w dużą atrapę chłodnicy z pionowymi żebrami, na której centralnym miejscu znajdowało się logo „Tridento”. W przeciwieństwie do większości SUV-ów, samochód miał smukłe reflektory, a pod nimi znajdowały się dodatkowe lampy przeciwmgielne. Na dolnej części zderzaka producent dodał szeroki wlot powietrza o heksagonalnym wzorze siatki. Dodatkowo, Maserati umieściło jasnoszary detal pod zderzakiem oraz w otoczeniu komory silnika, który przypominał osłonę podwozia.

Luksusowe wnętrze charakteryzowało się dużymi powierzchniami pokrytymi skórą. Oprócz siedzeń i boczków drzwi, deska rozdzielcza była wykończona tym samym materiałem w dopasowanym kolorze. W zależności od wersji silnikowej, klas i opcji, Levante zachwycało wykończeniem z włókna węglowego lub drewnianymi akcentami. Zestaw wskaźników znajdował się przed kierowcą i obejmował dwie duże tarcze prędkościomierza i obrotomierza, flankiujący wyświetlacz LCD. Aby uzupełnić pakiet technologiczny, Maserati zainstalowało 8.4-calowy ekran dotykowy na centralnej konsoli pomiędzy dwoma wąskimi pionowymi wlotami powietrza. Wysoko wyprofilowane przednie siedzenia oddzielała wysoka konsola środkowa, która zawierała podłokietnik oraz dźwignię zmiany biegów i kontroler trybów jazdy. Pod podłokietnikiem znajdowała się komora do przechowywania. Z tyłu, Levante miało ławkę dla trzech dorosłych, ale głównie była przystosowana dla dwóch osób. Dodatkowo, dzielona tylna kanapa mogła zwiększyć przestrzeń bagażową.

Pod maską Maserati zainstalowało wybór silników benzynowych V6 i V8 opracowanych przez Ferrari. Ponadto, dla konkretnych rynków, producent oferował wersję turbo-diesel. Wszystkie wersje były połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła. System napędu na cztery koła z wektoryzacją momentu obrotowego oraz adaptacyjne zawieszenie poprawiały zachowanie samochodu na drodze. Choć producent nie stworzył Levante do zdobywania odległych miejsc na szczycie gór, to jednak pojazd okazał się wystarczająco dobry, by radzić sobie na nieutwardzonych drogach i dobrze spisywać się w obszarach pokrytych śniegiem.

Maserati Levante to kamień milowy w historii marki Maserati. Nowy model, który zadebiutował na światowej premierze podczas Geneva Motor Show w 2016 roku, pozwala firmie Trident na dostęp do największego segmentu luksusowego na świecie. Levante znacząco przyczynia się do stworzenia najbardziej kompletnych linii produktów w historii Maserati.

Nazwa Levante została zainspirowana ciepłym, śródziemnomorskim wiatrem, który może zmieniać się z łagodnego w wichurę w mgnieniu oka, odzwierciedlając charakter pierwszego SUV-a Maserati.

Maserati Levante opiera się na ewolucji platformy sedan, zaprojektowanej wyłącznie przez Maserati. Podwozie zostało specjalnie opracowane w celu zapewnienia wyjątkowych właściwości jezdnych na drodze oraz konkurencyjnych możliwości w terenie, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu i praktyczności na co dzień. Luksusowy włoski SUV został stworzony w oparciu o trzy główne filary: design, ekskluzywność i osiągi. Stanowi on optymalne połączenie tych trzech elementów w świecie SUV-ów.

Design Maserati Levante jest charakterystyczny i atrakcyjny, obejmując estetyczne elementy włoskiego stylu. Projekt wprowadza nową koncepcję do świata SUV-ów, łącząc przestronność z liniami coupé, osiągając jednocześnie najlepszą efektywność aerodynamiczną w swoim segmencie z współczynnikiem Cx równym zaledwie 0,31.

Jego ekskluzywność wynika z cech technicznych, takich jak zawieszenie pneumatyczne i system Q4 AWD, które są standardowym wyposażeniem, oraz wysoki poziom personalizacji obejmujący dwa nowoczesne pakiety: Sport i Luxury. Rezultatem jest doświadczenie prowadzenia, które jest tak unikalne jak marka Maserati i jej klienci.

Typowe dla wszystkich samochodów Maserati doskonałe prowadzenie na drodze oraz solidne możliwości w terenie, wymagane w segmencie SUV, opisują ogólną filozofię samochodu. Levante ma za zadanie ekscytować każdego kierowcę sportowego, który liczy na cechy ukierunkowane na osiągi, takie jak szerokie użycie lekkich materiałów, idealny rozkład masy 50-50% i najniższy w swojej klasie środek ciężkości. Cechy te zapewniają niezrównaną zwrotność w klasie luksusowych SUV-ów.

Aluminiumowe zawieszenie typu „podwójny wahacz – pięć łączników” składa się z standardowych sprężyn powietrznych i elektronicznie sterowanych amortyzatorów Skyhook. W połączeniu z inteligentnym systemem Q4 All-Wheel-Drive oraz nowo wprowadzonym systemem Torque Vectoring, które oferują zachowanie GT na drodze oraz zaskakujące – jak na Maserati – możliwości terenowe: Levante zostało zaprojektowane, by zapewnić najlepszy w swojej klasie komfort na trudnych drogach oraz prowadzenie na śniegu i lodzie.

Wyposażenie terenowe dopełnia produkt, który ma zaskoczyć zapalonych podróżników oraz miłośników przygód.

Pod względem silnikowym, Levante wyposażone jest w najnowszą ewolucję silników V6 o pojemności 3 litrów. Dwie wersje silnika benzynowego z podwójną turbosprężarką oraz ekonomiczny turbodiesel są cenione na całym świecie za swój unikalny dźwięk charakterystyczny dla Maserati oraz za wyjątkowe osiągi.

Silnik benzynowy Maserati V6 z najnowszym GDI i podwójną turbosprężarką jest dostępny w dwóch wersjach: szczytowej o mocy 430 KM oraz ekscytującej 350 KM. Najpotężniejszy Levante osiąga 100 km/h w 5,2 sekundy i ma prędkość maksymalną wynoszącą 264 km/h, podczas gdy dane dla wersji 350 KM wynoszą 6,0 sekundy i 251 km/h odpowiednio.

Levante jest również dostępne z silnikiem turbodiesel V6 z wtryskiem bezpośrednim, który ma zmniejszony czas wtrysku. Silnik o pojemności 3 litrów osiąga 275 KM i pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 6.9 sekundy oraz prędkość maksymalną 230 km/h, przy zachowaniu zużycia paliwa na poziomie 7,2 litra/100 km według nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC).

Wersje benzynowe i dieselowe Maserati Levante korzystają z ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF, która zapewnia płynność jazdy oraz szybkie zmiany biegów, w zależności od wybranego trybu jazdy. Kierowca Levante może wybierać spośród czterech trybów jazdy: „Normal”

I.C.E., „Sport” i „Off-road”. Każdy z nich ma charakterystyczne cechy inteligentnie zmieniające parametry silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i elektroniki.

Maserati Levante wprowadza szereg innowacji w obecnej ofercie Maserati; od bezpieczeństwa po opcje komfortowe i przez zupełnie nowy interfejs człowiek-maszyna oraz dedykowane rozwiązania ładunkowe. Zakres dostępnych opcji wyposażenia jest szerszy i bardziej kompletny niż kiedykolwiek wcześniej.

Maserati Levante wkroczyło do segmentu SUV z wyraźną przewagą pod względem nowej zawartości. Innowacyjne cechy samochodu obejmują: Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, Ostrzeżenie o kolizji z przodu i system wspomagania hamulców, Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, kamera panoramiczna, pojemnościowy wyświetlacz dotykowy 8,4″ z zupełnie nowym pokrętłem sterującym oraz funkcję AHA, która jest dodatkiem do Maserati Touch Control Plus i rozszerza radio cyfrowe AM, FM i DAB o możliwość połączenia z siecią: funkcja AHA współdziała z sieciowym urządzeniem mobilnym użytkownika, dając dostęp do usług online (stacje radiowe, programy itp.) w trakcie jazdy.

Dla Levante w historicznym zakładzie Mirafiori uruchomiono nową, nowoczesną linię produkcyjną, gdzie w pełni stosowane są wysokie standardy jakości we wszystkich obszarach – od projektowania po rozwój oraz od kontroli procesów po wykonanie.

Ponad 100-letnia tradycja rzemiosła i zaawansowanej technologii Maserati gwarantuje doskonałą jakość aż do najmniejszych detali.

Design Zewnętrzny

DNA Maserati jest widoczne wszędzie, gdzie spojrzysz, co zapewnia, że Levante wyróżnia się wśród konkurencji. Imponujący grill jest inspirowany wspaniałym konceptem Alfieri i ma stać się charakterystycznym elementem wszystkich samochodów Maserati od teraz.

Maserati Levante jest natychmiast rozpoznawalne jako Maserati, nawet z daleka. Muskularny kształt tylnych nadkoli nadaje mu charakterystyczny i atrakcyjny włoski styl.

Charakterystyczny wklęsły grill oddaje hołd historycznym modelom Maserati, takim jak Tipo 60 Birdcage. Jest podkreślony przez linie przednich skrzydeł, które uwydatniają kształt pokrywy silnika i biegną do obramowania reflektorów z przodu. Szczególnie skuteczne reflektory z technologią Bi-Xenon i LED łączą się z symbolem Tridenta na środku grilla.

Sylwetka Levante płynie od kocich reflektorów wzdłuż boku samochodu do charakterystycznego tylnego słupka Maserati, tworząc wygląd coupé, który jest podkreślony przez drzwi bezramowe, cechujące każdy nowoczesny model Maserati.

Tylny słupek jest wzbogacony o charakterystyczne logo „Saetta”, po raz pierwszy zaprezentowane w ikonicznym modelu Quattroporte w 1963 roku, i płynnie podąża za kształtem bocznych okien.

Profil boczny definiuje linia swaged biegnąca przez całą długość samochodu. Odchodzi od charakterystycznych bocznych wentylacji z przodu i zanika nad tylnym skrzydłem, definiując muskularny kształt i podkreślając jego wewnętrzną siłę.

Widok profilu dopełnia szeroki wybór felg stalowych, lekkich i sportowych, spójnych z językiem designu Maserati, z projektem Tridenta starannie zintegrowanym w szprychach.

5-metrowe Levante jest najdłuższym samochodem w swoim segmencie, a jego rozstaw osi wynoszący 3 metry jest o 6-10 cm dłuższy niż większych konkurentów. W rezultacie, samochód jest jednym z najbardziej przestronnych w swojej klasie i może poszczycić się także najbardziej sportowym i eleganckim designem w segmencie luksusowych SUV-ów.

Najlepsza aerodynamika w klasie

Maserati Levante ma najlepszą w klasie efektywność aerodynamiczną dzięki współczynnikowi Cx równemu 0,31. To wynik starannych symulacji w wirtualnym środowisku oraz szerokich testów w tunelu aerodynamicznym w Turynie. Maserati zainwestowało w zaawansowane metody pomiarowe do testów aerodynamicznych Levante, aby jak najlepiej symulować warunki rzeczywiste.

Podczas długich testów aerodynamicznych inżynierowie Maserati koncentrowali się na optymalizacji przepływu powietrza wokół i wewnątrz samochodu. Ciężko pracowali, aby zmaksymalizować przepływ powietrza w wklęsłym grillu oraz w obszarze nadkoli.

Oprócz technicznej wyszukania samochodu i inspirującego designu, ostateczny wynik został również ukształtowany przez aktywną aerodynamikę w formie elektrycznej przesłony powietrznej, która po raz pierwszy została wprowadzona w Maserati.

Przesłona powietrzna znajduje się między przednimi otworami wentylacyjnymi a chłodnicą silnika. Dzięki ciągłemu, elektronicznie sterowanemu ruchowi łopatek, przesłona kontroluje przepływ powietrza do komory silnikowej, co przynosi wiele korzyści zarówno dla wydajności silnika, jak i aerodynamiki.

Przesłona powietrzna zapewnia optymalną kontrolę temperatury silnika, zmniejsza opór aerodynamiczny samochodu, a co za tym idzie, zmniejsza zużycie paliwa i emisję.

Inteligentne światła Bi-Xenon i LED

Przednie światła Maserati Levante są elegancko stylizowane i szczególnie skuteczne, ponieważ mają reflektory Bi-Xenon z opcjonalnym AFS oraz technologią LED dla dziennych świateł pozycyjnych, kierunkowskazów i standardowych świateł przeciwmgielnych.

LED DRL zapewniają maksymalną widoczność w dzień i w nocy, co dodaje sportowego i eleganckiego wyglądu samochodu.

Podczas jazdy w ciągu dnia, gdy światła mijania/pełne są wyłączone, DRL świecą z maksymalną jasnością, a automatycznie przyciemniają się, gdy włączone są światła mijania/pełne lub gdy aktywowany jest kierunkowskaz.

Tylne światła LED są również bardzo innowacyjne, zapewniając doskonałą widoczność oraz podkreślając styl i cechy bezpieczeństwa, które są niezbędne w samochodzie tej klasy.

Adaptacyjny system oświetlenia przedniego

AFS (Adaptacyjny system oświetlenia przedniego) można zintegrować w przednich światłach jako opcjonalną funkcję. Dzięki automatycznej regulacji wiązki reflektorów, AFS zapewnia doskonały widok drogi w każdych warunkach jazdy oraz wysokie poziomy bezpieczeństwa, bez oślepiania nadjeżdżających kierowców. AFS ma różne tryby wiązki do jazdy na autostradach, drogach wiejskich, drogach miejskich oraz w trudnych warunkach pogodowych.

Gdy opcjonalny AFS jest zamontowany, dzięki kamerze zamontowanej w obudowie lusterka wstecznego, system sterowania wiązką do jazdy na autostradzie automatycznie maksymalizuje głębokość wiązki bez potrzeby ręcznej aktywacji świateł drogowych.

Jednolita, intensywna wiązka, połączona z automatyczną regulacją głębokości i szerokości reflektorów, zapewnia doskonały widok drogi w każdych warunkach. System całkowicie unika oślepiania nadjeżdżających pojazdów.

Kamera nieustannie monitoruje drogę z przodu, aby wykryć światła innych samochodów. Czujniki podłączone do ECU rejestrują styl jazdy i prędkość, a jeśli droga jest wolna, wiązka zostaje dostosowana, aby oferować największą głębokość i szerokość widzenia, w połączeniu z obrotem samych reflektorów. Oprócz inteligentnej kontroli głębokości i szerokości wiązki, dostępne są różne automatyczne tryby oświetlenia, z których każdy jest zaprogramowany, aby zaspokoić różne warunki jazdy, takie jak jazda w mieście, na drogach wiejskich, na autostradzie lub w trudnych warunkach pogodowych. Istnieje również możliwość ustawienia adaptacyjnego oświetlenia dla krajów, gdzie jeździ się po drugiej stronie drogi.

Każdy z trybów adaptacyjnych automatycznie wdraża strategię, aby najlepiej oświetlić drogę przed sobą. Na przykład, tryb autostradowy ustawia wiązkę w umiarkowanej pozycji między długimi a krótkimi światłami, idealnej do wysokich prędkości. Tryb miejski skraca i poszerza wiązkę oraz dezaktywuje obrót wiązki w zależności od kąta skrętu, aby nie przeszkadzać pieszym i nadjeżdżającym kierowcom. Tryb trudnych warunków pogodowych aktywowany jest, gdy wycieraczki są ustawione na ciągłe i zapewnia szerszą i wyższą wiązkę po stronie chodnika oraz szerszą i niższą wiązkę po wewnętrznej stronie drogi, aby zredukować odbicia i zapobiec oślepianiu nadjeżdżających pojazdów.

Kolory, Felgi i Personalizacja

Zgodnie z tradycjami Maserati, Levante oferuje szeroką gamę opcji oraz różnorodność kolorów i materiałów. Do wyboru jest trzynaście kolorów, z czego trzy są ekskluzywne dla tego modelu.

Zakres kolorów zewnętrznych obejmuje dwa kolory jednolite: Nero i Bianco, trzy kolory metaliczne: Grigio Metallo, Grigio i nową Verde Ossido, dwa kolory „metallescentne”: Grigio Maratea i Champagne oraz pięć w miki: Nero Ribelle, Blu Passione, Blu Emozione, a także nowy Rosso Rubino i Rame. Jest też jeden kolor perłowy, Bianco Alpi.

W momencie wprowadzenia na rynek, Levante wyposażone jest w felgi aluminiowe, które nie tylko są lekkie i sportowe, ale także odzwierciedlają styl projektowania Maserati, z projektem Tridenta starannie zintegrowanym w szprychach.

Maserati Levante 350 KM i 275 KM diesel mają standardowo opony 18”, z szeroką gamą opcji – 19”, 20” i 21”. Opony z przodu i z tyłu mają te same wymiary (standard 255/60 ZR18).

W związku z wyższymi osiągami, szczytowa wersja 430 KM S standardowo jest wyposażona w felgi 19” i wykorzystuje szersze opony na tylnej osi (295/45 ZR19 z 265/50 ZR19 z przodu).

Wszystkie felgi Maserati Levante produkowane są z zastosowaniem technologii flow-forming, aby uzyskać zmniejszoną grubość rdzenia, a co za tym idzie, większą lekkość, przy jednoczesnej sztywności i wytrzymałości. Wszystkie felgi, z wyjątkiem wersji 21”, są dostępne z opcjonalnymi oponami całorocznymi.

Jako dodatkowa opcja, Levante można wyposażyć w aluminiowe relingi dachowe w kolorze srebrnym. Czarne relingi w wykończeniu błyszczącym są dostępne w połączeniu z pakietem Sport.

Ochronne osłony podwozia są integralnym elementem projektowania Levante. Są dostępne w dwóch różnych kolorach: czarnym błyszczącym, który jest częścią pakietu Sport, i srebrnym dla pozostałych wersji. Zostały zaprojektowane w celu ochrony dolnych części samochodu, szczególnie podczas jazdy w terenie, a także nadają samochodowi jeszcze bardziej charakterystyczny wygląd.

Design Wnętrza

Całe wnętrze charakteryzuje się poziomymi liniami napięcia, podkreślonymi prawdziwymi elementami materiału, aby stworzyć wrażenie absolutnej harmonii między przednim i tylnym przedziałem pasażerskim.

Wnętrze Levante przypomina salon pierwszej klasy dzięki standardowym skórzanym siedzeniom. Można je dodatkowo wzbogacić o opcjonalną skórę w dwóch kolorach, a zgodnie z długą tradycją Maserati, klienci mogą personalizować wnętrze według własnych upodobań. Łącznie do wyboru jest 28 kombinacji kolorystycznych wnętrza w momencie wprowadzenia na rynek.

Deska rozdzielcza i centralna konsola są zaprojektowane w celu pomieszczenia wyświetlacza dotykowego 8,4”, zespołu przycisków trybu jazdy, zupełnie nowego pokrętła oraz przełącznika zawieszenia pneumatycznego.+

Panel instrumentów podąża za klasycznym układem Ghibli/Quattroporte i jest podświetlony białym światłem, które ładnie kontrastuje z ciepłym oświetleniem wnętrza. Klasyczny analogowy zegar Maserati znajduje się na środku deski rozdzielczej. Posiada niebieską tarczę z białym podświetleniem. Wykończenie wnętrza jest aluminiowe z chromowanym otoczeniem.

Pod względem przestronności wnętrza, samochód znajduje się w czołówce swojej klasy. Tylne siedzenia komfortowo pomieszczą trzech pasażerów dzięki długiemu rozstawowi osi i szerokiemu nadwoziu. Dwa zewnętrzne fotele zaprojektowano, aby zapewnić maksymalny komfort i boczne podparcie. Wysokość nad głową jest w czołówce klasy dzięki ergonomicznemu ułożeniu siedzeń.

Bagażnik Levante został zaprojektowany, aby zapewnić dużą i wszechstronną przestrzeń ładunkową o pojemności 580 litrów. Dzięki regularnemu kształtowi, łatwo pomieści dużą bagaż. W przestrzeni bagażowej znajduje się gniazdo zasilania 12V oraz trzy dodatkowe gniazda w kabinie.

Standardowa elektryczna klapa bagażnika otwiera się i zamyka automatycznie, bez potrzeby fizycznego podnoszenia lub opuszczania jej. System ma specjalną funkcję przeciwdziałającą przypadkowemu zamknięciu, która natychmiast przerywa proces zamykania, gdy wykryty zostaje przeszkoda. System elektryczny może być aktywowany za pomocą przycisków na klapie bagażnika, pilota samochodowego i przycisku na panelu lampy sufitowej.

W standardowym wyposażeniu, we wszystkich rynkach: skórzana tapicerka (ulepszona dla wersji 430 KM), Maserati 8,4” Touch Screen, system audio Base z 8 głośnikami, tempomat, system kontroli zjazdu ze wzniesienia, klimatyzacja w podwójnej strefie, wycieraczki z czujnikiem deszczu, bezkluczykowy dostęp (przednie drzwi) i elektryczna klapa bagażnika.

Siedzenie kierowcy

Standardowe skórzane siedzenia o owijającym kształcie są wygodne, zapewniając doskonałe wsparcie boczne podczas sportowej jazdy. Kierowca może znaleźć najdogodniejszą pozycję, korzystając z sześciokierunkowej regulacji elektrycznej oraz manualnego oparcia. Fotel pasażera z przodu ma czterokierunkową regulację manualną i, opcjonalnie, może być wyposażony w sześciokierunkową regulację elektryczną jak fotelem kierowcy.

Opcjonalne fotele Comfort z dwunastokierunkową elektryczną regulacją to kolejny poziom luksusu, umożliwiający regulację wysokości, głębokości, kąta nachylenia oparcia, wsparcie lędźwiowe i kąt siedzenia.

Przyciski na podstawie siedzenia podążają za jego profilem i są bardzo przyjazne użytkownikowi. Opcjonalnie, elektryczna regulacja siedzenia może zawierać dwa zaprogramowane miejsca dla kierowcy.

Maserati wprowadziło nowe sportowe fotele przednie do Levante, specyficzne dla pakietu Sport. Idealne dla klientów, którzy chcą nadać swojemu samochodowi sportowy charakter GT. Fotele sportowe mogą być wyposażone we wszystkie rodzaje skór i kolorów oraz mają standardowo dwunastokierunkową regulację elektryczną.

Podgrzewane i wentylowane fotele

Podgrzewanie przednich foteli dodaje osobistego komfortu podczas zimowych dni. Podgrzewanie można ustawić na dwóch poziomach z wyświetlacza Maserati Touch Control Plus.

Wentylacja przednich foteli zapewnia przyjemne doznania podczas długich podróży w gorących warunkach. W tym celu w skórze siedzeń wiercone są małe otwory.

Zewnętrzne tylne siedzenia zawierają przystosowania Isofix i są wyposażone w centralną podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki. Posiadają również opcjonalny system podgrzewania.

Tylne siedzenia dzielą się w proporcjach 40/60, a oparcia są składane w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej. Kąt nachylenia oparcia można również ręcznie regulować w pięciu różnych ustawieniach.

Personalizacja wnętrza

Zgodnie z długą tradycją Maserati, klienci mogą personalizować wnętrze według swoich indywidualnych upodobań.

Już od momentu wprowadzenia na rynek Levante, dwa dedykowane pakiety zapewniają wyraźną różnicę między sportowymi a luksusowymi wersjami samochodu.

Najlepszym sposobem na personalizację Levante może być podniesienie do opcji pełnej skóry, gdzie panele drzwiowe i deska rozdzielcza są całkowicie pokryte wysokiej jakości skórą. Klient może również wybrać z szerszej gamy kolorów wnętrza i kombinacji oraz zdecydować się na kontrastowe przeszycia na siedzeniach i zagłówkach.

Deska rozdzielcza może być pokryta skórą. Górna część centralnego tunelu może być całkowicie pokryta drewnem lub włóknem węglowym, aby podkreślić luksusowy lub sportowy charakter Levante. Te same elementy znajdują się na panelach drzwi z przodu i tyłu.

Miękka tkanina podsufitki wnętrza jest również dostępna w Alcantarze. Charakterystyczna tkanina pokrywa górne słupki, otoczenie lampy sufitowej oraz przednie osłony przeciwsłoneczne, dodając wnętrzu jeszcze więcej elegancji.

Pakiet Sport

Pakiet ten obejmuje elementy projektowe zewnętrzne i wewnętrzne, które odzwierciedlają legendarną dziedzictwo wyścigowe Maserati: grill przedni i przednie/tylne osłony w wykończeniu czarnym błyszczącym, tylne spojlery w kolorze nadwozia, stalowe progi drzwiowe, 12-kierunkowe elektryczne fotele sportowe, sportowa kierownica o regulowanej wysokości, dolne części w kolorze nadwozia, 20″ felgi polerowane, czerwone zaciski hamulcowe, łopatki zmiany biegów, szczotkowane stalowe pedały sportowe.

Pakiet Luksusowy

Pakiet ten oferuje wyższy poziom luksusu wykorzystując ekskluzywne materiały i specjalne treści, w najlepszej tradycji włoskiego rzemiosła. Pakiet Luksusowy zawiera chromowany grill przedni, stalowe progi drzwiowe i bagażnika, wnętrze z Premium Leather lub Zegna Edition, dolne części nadwozia w kolorze nadwozia, 19″ felgi polerowane, czarne zaciski hamulcowe, system audio Harman Kardon, drewniane wykończenie wnętrza, 12-kierunkowe elektryczne fotele Comfort oraz elektryczne boczne zasłony przeciwsłoneczne.

Wydanie Zegna

Maserati Levante można również wyposażyć w opcjonalny i wysoce ekskluzywny pakiet Zegna Edition, który łączy wysokiej jakości włoską skórę z jedwabiem na zamówienie od Ermenegildo Zegna, jednego z wiodących projektantów mody na świecie, wytworzonym w Trivero w zakładzie przędzalniczym Zegna z opatentowaną metodą.

Pakiet Zegna to ulepszenie opcji Pełnej Skóry i jest dostępny jako opcja w ramach Pakietu Luksusowego.

Najwyższej jakości skóra została połączona z naturalnymi wkładkami z jedwabiu Zegna Mulberry w siedzeniach, panelach drzwiowych, podsufitce, osłonach przeciwsłonecznych oraz oprawie lampy sufitowej. Jedwab jest ozdobiony ręcznie szytym mikrowzorem Chevron.

Siedzenia wyposażone są w centralny wkład z jedwabiu, z makrowzorem Chevron. Panele drzwiowe, podsufitka i osłona przeciwsłoneczna są pokryte jedwabiem Zegna. Będą dostępne trzy różne kombinacje kolorów skóry/jedwabiu oraz kontrastowe przeszycia:

Skóra premium w kolorze brązowym / ciemnoszary jedwab Zegna / jasnoszare przeszycia
Czerwona skóra premium / ciemnoszary jedwab Zegna / jasnoszare przeszycia
Czarna skóra premium / ciemnoszary jedwab Zegna / jasnoszare przeszycia

Ogromny wybór wyposażenia opcjonalnego

Sportowa kierownica Maserati po raz pierwszy zagościła w Levante. Zwiększa ona sportowość Levante i, w połączeniu ze sportowymi fotelami przednimi oraz szczotkowanymi stalowymi pedałami sportowymi, odtwarza atmosferę prawdziwego sportowego GT. Może być ulepszona o dodatkowe wstawki z włókna węglowego.

Osobno, charakterystyczne dla Maserati przedłużone łopatki zmiany biegów z polerowanego aluminium są również dostępne jako opcja.

Maserati Levante można zamówić z pełnym panoramicznym elektrycznym dachem, oferującym wspaniałe widoki na niebo. Dach wyposażony jest w roletę przeciwsłoneczną.

Jako opcjonalna funkcja, dostępny jest system ułatwiający wsiadanie i wysiadanie, który ułatwia ruchy kierowcy, automatycznie cofając siedzenie do tyłu i podnosząc kolumnę kierowniczą. Opcja ta jest dostępna w połączeniu z dwunastokierunkowymi elektrycznymi fotelami oraz regulowaną kolumną kierowniczą.

Na rynkach z kierownicą po lewej stronie, Levante można zamówić z elektryczną regulacją pedałów, która zapewnia idealne położenie dolnych kończyn. Kontrola pedałów znajduje się w dolnej części siedziska kierowcy.

HomeLink? to opcjonalne urządzenie zdalnego sterowania zintegrowane w jednostce oświetlenia sufitowego nad deską rozdzielczą. Może automatycznie obsługiwać bramy garażowe, furtki lub systemy oświetlenia bezpieczeństwa, gdy samochód się zbliża. HomeLink? można zaprogramować do obsługi maksymalnie trzech systemów automatycznych, co jest idealne dla klientów posiadających więcej niż jedną nieruchomość.

Opcjonalne relingi bagażowe pomagają właścicielowi lepiej zarządzać przestrzenią ładunkową z tyłu. Levante można zamówić z chromowanymi progami bagażnika i drzwiami dla dodatkowego efektu klasy. Progi drzwiowe mogą być również zarówno chromowane, jak i podświetlane.

Opcjonalna elektryczna zasłona przeciwsłoneczna z tyłu może być aktywowana przez pasażerów tylnych za pomocą przycisków w oknie tylnym.

Zamek w schowku można aktywować i dezaktywować za pomocą ekranu Maserati Touch Control Plus, wpisując czterocyfrowy PIN.

System Zdalnego Uruchamiania* zastępuje funkcję świateł zewnętrznych („Panic” w USA) w pilocie zdalnym funkcją zdalnego zapłonu. Naciśnięcie przycisku dwa razy z odległości do 500 metrów uruchamia silnik, wraz z funkcją klimatyzacji, zwiększając komfort, gdy kierowca i pasażerowie wsiadają do auta.

Maserati Levante można zamówić z podwójną szyba akustyczną do tylnych okien, co zmniejsza hałas zewnętrzny i zapewnia doskonałą stabilność temperaturową. Dla pełnej prywatności, tylne okna i okno piątej drzwi mogą być zamówione z przyciemnianą szybą.

Elektryczna klapa bagażnika może być dodatkowo wzbogacona o opcjonalny sensor, który aktywuje się ruchem stopy dzięki czujnikom umieszczonym pod tylnym zderzakiem.

Po raz pierwszy w historii Maserati dostępna jest jako opcja hak holowniczy. Levante może ciągnąć przyczepę o maksymalnej masie 2700 kg.

Komfort pokładowy

System korzysta z nowych funkcji takich jak radio satelitarne, internetowe radio Pandora i aplikacje do pobrania. Platforma została również zaktualizowana o funkcję AHA, która jest dodatkiem do Maserati Touch Control Plus, rozszerzającym radio cyfrowe AM, FM i DAB o możliwość połączenia z siecią: funkcja AHA współdziała z sieciowym urządzeniem mobilnym użytkownika, dając dostęp do usług online (stacje radiowe, programy itp.) w trakcie jazdy. System jest również kompatybilny z najpopularniejszymi funkcjami mirroringu smartfonów oraz z Asystentem Osobistym Siri.

Złącza AUX, USB i karty pamięci SD znajdują się w komorze na przednim końcu centralnej konsoli.

Dla pasażerów tylnej kanapy dostępne są dwa porty USB w komorze z tyłu centralnej konsoli. Wszystkie złącza USB umożliwiają wymianę danych oraz ładują podłączone źródło.

Maserati 8,4″ Touch Screen

Maserati Levante może pochwalić się bardzo responsywnym interfejsem. Korzystając z Maserati Touch Control Plus (MTC Plus) z pojemnościowym wyświetlaczem dotykowym 8,4”, użytkownik może łatwo i intuicyjnie sterować systemami pokładowymi. Wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości działa jak tablet, rozpoznając gesty przesuwania, przewijania, przesuwania i obracania. System obejmuje radio i Bluetooth oraz może mieć nawigację satelitarną.

Korzystając z gniazd Aux-in i USB lub czytnika kart SD, użytkownik może odtwarzać muzykę lub przeglądać obrazy. MTC Plus kontroluje również podgrzewanie i wentylację foteli przednich, ogrzewanie kierownicy oraz zasłony w tylnych oknach, jeśli są zamontowane. Menu MTC zawiera opcje konfigurowania głównych ustawień samochodu. Różne menu systemu są zawsze dostępne za pomocą ikon wyświetlanych na dole ekranu.

Przyjazne użytkownikowi pokrętło sterujące

Nowe pokrętło jest umieszczone poniżej dźwigni zmiany biegów. Górne pokrętło w trybie „Radio” lub „Media” pozwala użytkownikowi na regulację głośności lub utworów odtwarzanych. Kontrolka pozwala również na regulację dźwięku parkowania.

Dolne pokrętło w trybie „Radio” lub „Media” umożliwia przewijanie dostępnych stacji radiowych lub zapisanych w podłączonym urządzeniu oraz naciśnięcie „Enter”, aby dokonać wyboru. W każdym innym trybie MTC Plus dolne pokrętło służy do przewijania listy dostępnych opcji, a potem naciśnięcie „Enter”.

Nowoczesne systemy audio

Standardowy system audio Base ma 8 głośników zasilanych z jednostki głównej. Zestaw obejmuje dwa tweeter’y 19 mm w desce rozdzielczej, po jednym głośniku 165 mm w każdym drzwiach oraz dwa dodatkowe tweeter’y 19 mm w tylnych drzwiach.

System audio Premium Harman Kardon

Opcjonalny system audio Premium od Harman Kardon, included in the Luxury Pack, provides outstanding power and quality of sound. The system has a 900-watt class D amplifier and 14 speakers. It includes a black finish grille pattern, 25 mm tweeters, 165 mm mid-woofer, 80 mm midrange, 12-channel amplifier and bass box subwoofer with 20 litres of internal volume.

System surround Bowers & Wilkins

Gdy mowa o systemach hi-fi, opcjonalny premium audio system Bowers & Wilkins to absolutnie najwyższa półka. Jest to efekt długich i żmudnych badań inżynieryjnych dotyczących dźwięku.

QuantumLogic™ Surround Sound ma 1 280 W wzmacniacz i 17 głośników. Styl głośników w drzwiach i tylnej półce różni się od podstawowego systemu, mając charakterystyczne cechy techniczne. Architektura obejmuje centralny stożek średniotonowy 100 mm z Kevlaru i trzy tweeter’y 25 mm w centrum i na słupku A. W przednich drzwiach znajdują się głośnik 165 mm i stożek średniotonowy 100 mm z Kevlaru, natomiast w tylnych drzwiach znajdują się głośnik 165 mm z Kevlaru i tweeter 25 mm. Na słupku D znajdują się dwa głośniki średniotonowe 100 mm z Kevlaru i tweeter’y 25 mm. System standardowo zawiera funkcję Clari-Fi.

Funkcja Clari-Fi

Clari-Fi skanuje wszelkie typy skompresowanych plików audio w poszukiwaniu utraconych detali muzycznych: pliki MP3, AAC, radio satelitarne, odtwarzanie i usługi strumieniowe. Po zidentyfikowaniu, Clari-Fi inteligentnie koryguje deficyty fali dźwiękowej na podstawie istniejących informacji o muzyce i jakości źródła audio. Następnie przywraca wysoką jakość dźwięku i eliminuje niepożądane zniekształcenia. Funkcję można aktywować za pomocą dedykowanego przycisku w HMI.

System klimatyzacji z standardowym czujnikiem jakości powietrza

Automatyczny system klimatyzacji w podwójnej strefie zapewnia doskonały komfort pokładowy dzięki czujnikom temperatury oraz wysokiej objętości powietrza, które dostarcza przez 13 otworów wentylacyjnych. Funkcję regulacji temperatury, oddzielną dla kierowcy i pasażera z przodu, można kontrolować zarówno za pomocą MTC Plus (Maserati Touch Control Plus), jak i za pomocą fizycznego panelu kontrolnego poniżej ekranu.

Maserati Levante jest wyposażone w czujnik jakości powietrza, który jest oferowany standardowo dla wszystkich wariantów. Ta funkcja łączy inteligentny czujnik oraz system analizy sygnału, który oblicza poziom zanieczyszczenia zewnętrznego i zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczonego powietrza i gazów toksycznych do kabiny samochodu.

Czujnik wilgotności wykrywa poziom wilgotności w kabinie i odpowiednio zwiększa przepływ powietrza z otworów wentylacyjnych. Opcjonalnie, Levante można wyposażyć w czterostrefowy system klimatyzacji, z dodatkowymi dwoma kontrolami w tylnej części centralnego tunelu.

Dodatkowe ogrzewanie kabiny dostępne jest w Levante diesel i ma za zadanie przyspieszyć nagrzewanie kabiny w zimnych warunkach, co może być przydatne z powodu wolniejszego nagrzewania silników diesla.

Genuine Accessories Levante

Oryginalne akcesoria Maserati zostały zaprojektowane i opracowane wyłącznie dla Levante.

Są dostosowane do wysokich standardów jakości i funkcjonalności pojazdu. Zakres opcji jest szerszy niż kiedykolwiek, obejmując rozwiązania ładunkowe i przydatne przedmioty, wszystkie starannie zaprojektowane dla tego samochodu.

Ze względu na ich niski profil, uniwersalne relingi dachowe z aluminium są niezbędnym elementem podczas transportowania sprzętu sportowego i podróżniczego. W tym zakresie dostępnych jest kilka wyborów: lekkie i aerodynamiczne pudełko dachowe o pojemności 410 litrów z praktycznym systemem podwójnego otwierania; zamek do noszenia nart i snowboardów z miękkim pokryciem, które chroni do 6 par nart lub 4 snowboardów, oraz lekkie nosidło do surfingu lub roweru, zaprojektowane w celu zapewnienia praktyczności, bezpieczeństwa i szybkości obsługi.

Do transportu do trzech rowerów dostępne jest kompaktowe, lekkie i łatwe w użyciu nosidło rowerowe z podwójnym zamkiem i mechanizmem odchylania, który oferuje swobodny dostęp do bagażnika, nawet z przyczepionymi rowerami.

3.0L V6 8AT AWD (350 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2979 Cm3
Moc257.4 Kw @ 5750 Rpm
350 Hp @ 5750 Rpm
345 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 4500-5000 Rpm
500 Nm @ 4500-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna156 Mph (251 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/60 Zr18
Długość197 In (5004 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość66.1 In (1679 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/66 In (1
Rozstaw osi118.3 In (3005 Mm)
Prześwit10.8 In (274 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4650 Lbs (2109 Kg)
Spalanie miasto15.9 Mpg Us (14.8 L/100Km)
Spalanie trasa28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Emisja CO2249 G/Km

3.0L V6 S 8AT AWD (430 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2979 Cm3
Moc316.3 Kw @ 5750 Rpm
430 Hp @ 5750 Rpm
424 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy428 Lb-Ft @ 4500-5000 Rpm
580 Nm @ 4500-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna164 Mph (264 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/60 Zr18
Długość197 In (5004 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość66.1 In (1679 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/66 In (1
Rozstaw osi118.3 In (3005 Mm)
Prześwit10.8 In (274 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4650 Lbs (2109 Kg)
Spalanie miasto15.7 Mpg Us (15 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Emisja CO2253 G/Km

GTS 3.8L V8 8AT AWD (550 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3799 Cm3
Moc404.5 Kw @ 6250 Rpm
550 Hp @ 6250 Rpm
542 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy538 Lb-Ft @ 2500-5000 Rpm
730 Nm @ 2500-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna181 Mph (291 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/40 R20
Długość197.6 In (5019 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw osi118.3 In (3005 Mm)
Masa własna4784 Lbs (2170 Kg)
Średnie spalanie17.4 Mpg Us (13.5 L/100Km)
Emisja CO2313 G/Km

3.0L V6 8AT AWD (275 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc202.2 Kw @ 4000 Rpm
275 Hp @ 4000 Rpm
271 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 2000-2600 Rpm
600 Nm @ 2000-2600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/60 Zr18
Długość197 In (5004 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość66.1 In (1679 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/66 In (1
Rozstaw osi118.3 In (3005 Mm)
Prześwit10.8 In (274 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4861 Lbs (2205 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2189 G/Km

2.0L GDI 48V 8AT AWD (330 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc242.7 Kw @ 5750 Rpm
330 Hp @ 5750 Rpm
325 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 2250 Rpm
450 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyGdi (Benzyna Wtrysk bezpośredni)
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/50 R19
Długość197 In (5004 Mm)
Szerokość78 In (1981 Mm)
Wysokość66.7 In (1694 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.2/65.4 In (1
Rozstaw osi118.3 In (3005 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.