2016 McLaren 570S

McLaren zrobił więcej niż tylko luksusowe supersamochody; stworzył również bardziej przystępny model dla tych, którzy chcieli codziennie poruszać się po zwykłych drogach, co oznaczało coś więcej niż tylko wysoką wydajność, a odpowiedzią producenta był model 570S.

Zwykle supersamochody rzadko są używane. Niektóre z nich to jedynie „królowe garażu”, podczas gdy inne głównie ścigane są na torach. Jednak McLaren nie chciał, aby jego samochody stały zamknięte w garażach lub były źle traktowane przez amatorskich kierowców. Brytyjski producent chciał widzieć swoje pojazdy na drogach, co oznaczało, że muszą być nie tylko mocne, ale także wygodne w codziennym użytkowaniu. Musiały być przyjazne dla użytkownika, łatwe w prowadzeniu w mieście, ale także wystarczająco zdolne na torze. Oczywiście nie były to samochody do codziennych dojazdów do szkoły, ale mogłyby nimi być, gdyby ich właściciele mieli na to fundusze. I dla takich osób McLaren stworzył model 570S.

Wyglądał jak supersamochód dzięki swoim zaokrąglonym kształtom i agresywnej postawie. Przednia część miała charakterystyczne reflektory w kształcie łzy, wizualnie wydłużone w dół przez pionowe elementy aerodynamiczne połączone ze splitterem. Dwie bruzdy na pokrywie bagażnika z przodu podkreślały sportowy wygląd samochodu. Wygięta przednia szyba i krótka linia nadwozia kończyły się opadającą szybą tylną, co nadawało pojazdowi wrażenie szybkości. McLaren nie chciał dodawać skrzydła z tyłu, aby nie zepsuć pięknych linii pojazdu. Tylny zderzak miał eliptyczne światła tylne oraz czarny panel pomiędzy nimi. Poniżej znajdował się masywny dyfuzor flankowany chromowanymi, trójkątnymi końcówkami wydechu, co sprawiało, że samochód wyglądał na szybki nawet z tyłu, co nie było powszechne w przypadku wielu pojazdów.

Wnętrze 570S to komfortowa, luksusowa kabina. Tak, znajdowały się tam mocno wyprofilowane fotele, ale były wystarczająco grube, aby wchłaniać nierówności drogi, a jednocześnie trzymały pasażerów na miejscu podczas szybkich manewrów. Między dwoma pasażerami producent umieścił konsolę centralną, która mieściła przyciski zmiany biegów oraz schowek pod podłokietnikiem. Dodatkowo, McLaren umieścił tam trzy porty USB. Na centralnej konsoli 570S znajdował się 7-calowy ekran dotykowy w orientacji pionowej dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Za pasażerami znajdowała się niewielka przestrzeń do przechowywania, która uzupełniała 150-litrowy bagażnik. 570S nie był typowym samochodem do zakupów, ale zapewniał wystarczającą przestrzeń na weekendowy wypad we dwoje.

Chociaż McLaren nie stworzył 570S jako samochodu wyścigowego, nie oznaczało to, że nie mógł dotrzymać kroku innym mocnym samochodom na drodze. Silnik umieszczony w środku to 3,8-litrowe V8 wspomagane przez parę turbosprężarek, które dostarczały 570 PS (562 HP) do siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej). Dodatkowo, ustawienia zawieszenia pozwalały klientom jeździć w trybie komfortowym lub w trybie torowym. Ten ostatni zmieniał charakterystykę jazdy z miękkiej na bardziej sztywną, bardziej odpowiednią do przyjacielskich wyścigów. Co więcej, wybór napędu zmieniał również reakcję silnika i szybkość, z jaką skrzynia biegów zmieniała biegi.

31 MARCA 2015
  • McLaren ujawnia pierwszy model z serii Sports, 570S Coupé
  • Przynosi ekskluzywność McLarena oraz nowatorskie technologie wyścigowe do nowego segmentu
  • Seria Sports dołącza do serii Super i Ultimate, tworząc pełną gamę modeli McLaren, po raz pierwszy prezentowaną razem w Nowym Jorku
  • Klasyczny samochód sportowy z silnikiem umieszczonym z tyłu i napędem na tylne koła oraz konstrukcją z włókna węglowego
  • Design w stylu ‘shrinkwrapped’ z eleganckimi wspornikami aerodynamicznymi, które optymalizują aerodynamikę i zwiększają siłę docisku
  • Silnik V8 M838TE z podwójnym turbodoładowaniem, zawierający 30% nowych komponentów, generuje 570KM i 600Nm
  • Wiodący w klasie stosunek mocy do masy wynoszący 434KM na tonę zapewnia oszałamiające osiągi; 0-100 km/h (62 mph) w 3.2s; 0-200 km/h (124 mph) w 9.5s
  • Premiera światowa na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku na Stoisku 704, Poziom 3 o 14:55 EST (19:55 GMT), w środę 1 kwietnia 2015

McLaren zakończył swoją strategię trójwarstwową, globalnie ujawniając pierwszy model z rodziny Sports Series: McLaren 570S Coupé. Ten czysty samochód sportowy, z układem zoptymalizowanym dla kierowcy i elektryzującymi osiągami, dzieli swoje DNA z serią Super i Ultimate, które znajdują się powyżej w hierarchii modeli. Seria Sports wprowadza technologie i wartości projektowe McLaren do nowego segmentu i nowej publiczności.

Jak każdy McLaren, osiągi 570S Coupé są oszałamiające. Łączy on, jak wskazuje nazwa, moc 570KM (562bhp) z lekką konstrukcją, co daje wiodący w klasie stosunek mocy do masy wynoszący 434KM na tonę. 570S rozpędza się od 0 do 100 km/h (62 mph) w 3.2 sekundy, podczas gdy 200 km/h (124 mph) osiąga w zaledwie 9.5 sekundy, a prędkość nie zwalnia aż do maksymalnej prędkości 328 km/h (204mph).

Coupé to pierwszy typ nadwozia zaprezentowany w serii Sports, podkreślający najnowszą ewolucję filozofii designu McLarena. Forma ‘shrinkwrapped’, optymalizowana pod względem aerodynamicznym, będzie po raz pierwszy widoczna publicznie na 115. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku. Zespół projektowy McLarena stworzył kształt piękna, podkreślony detalami takimi jak tylne wsporniki aerodynamiczne, które zwiększają siłę docisku oraz dodają elegancji, a także skomplikowane zawiasy drzwi kierujące dodatkowe powietrze do chłodzenia silnika V8 umieszczonego z tyłu.

Seria Sports zawiera ewolucję silnika V8 o pojemności 3.8 litra z podwójnym turbodoładowaniem, nazwanego M838TE, z 30% komponentów stworzonych specjalnie dla tego modelu. Zaprojektowany przez McLaren, generuje 570KM (562 bhp) przy 7,400 obr/min oraz 600Nm (443 lb ft) momentu obrotowego przy 5,000-6,500 obr/min. Moc przekazywana jest przez siedmiobiegową skrzynię SSG na tylne koła. Ta moc kontrolowana jest przez standardowe hamulce węglowo-ceramiczne, zamontowane za nowo zaprojektowanym asortymentem opcji kół ze stopów lekkich z oponami P Zero™ Corsa jako standard od technicznego partnera McLarena, firmy Pirelli – 225/35/R19 z przodu i 285/35/R20 z tyłu.

Unikalne nadwozie z włókna węglowego MonoCell II zostało nowo zaprojektowane z większym naciskiem na codzienną użyteczność, oferując poprawioną dostępność z kabiny. Jest niesamowicie mocne i sztywne, waży mniej niż 80 kg, oferując optymalne poziomy ochrony. Ta lekka konstrukcja oraz zastosowanie aluminiowych paneli nadwozia przyczyniają się do suchej masy wynoszącej zaledwie 1,313 kg (2,895 lbs), prawie 150 kg lżej niż najbliższy konkurent.

Zminimalizowana masa i silnik z turbodoładowaniem nie tylko zapewniają świetne osiągi. 570S oferuje również doskonałą efektywność paliwową i emisję spalin dla samochodu, który jest również członkiem klubu 200 mph, z ekonomią paliwa wynoszącą 25.5 mpg w europejskim cyklu mieszanym oraz emisjami wynoszącymi 258g/km. Dla rynku amerykańskiego oznacza to zwolnienie z podatku od paliwożernych pojazdów.

Czysty McLaren zarówno na drodze, jak i torze

Model 570S pokazuje ewolucję kierunku designu McLarena, z ‘twarzą’ McLarena widoczną w modelach serii Super i Ultimate, która została jeszcze bardziej wyostrzona. Ten unikalny i uderzający wygląd został zaprojektowany z myślą o aerodynamice, z indywidualnym pakietem aerodynamicznym, w tym aeroblade pod przednim zderzakiem, który nadaje charakterystyczny styl, jednocześnie kierując czyste, zimne powietrze przez dolną krawędź nadwozia. Duże, ultra jasne lampy LED, montowane standardowo we wszystkich modelach serii Sports, flankują rzeźbione pokrywy silnika, które kierują przepływ powietrza nad nadkolami. Skomplikowane drzwi dihedralowe, będące znakiem rozpoznawczym McLarena od ikony F1, posiadają trójwymiarową formę, w tym ‘unoszącą się’ zawias drzwiowy, w którym umieszczony jest dyskretny przycisk do otwierania. Ta unikalna cecha dzieli przepływ powietrza, kierując je do bocznych wlotów i pod wsporniki aerodynamiczne. Ta struktura architektoniczna minimalizuje opór wzdłuż profilu 570S, jednocześnie optymalizując poziomy chłodzenia i siły docisku.

Wsporniki aerodynamiczne na tylnej części samochodu w kształcie kropli wody są częścią pakietu aerodynamicznego, kierując powietrze nad linią barków 570S i wzdłuż tylnej pokrywy, ułatwiając wydostawanie ciepła z odsłoniętej komory silnika i zwiększając siłę docisku. Tylne błotniki wykonane z aluminium zapewniają czyste powietrze dostarczane do stałego tylnego spojlera, maksymalizując ponownie siłę docisku. Tył samochodu jest czysty i nieprzeciążony, z tylnymi lampami LED w kształcie ostrzy, które podążają za formą rzeźbionych paneli. Tył pojazdu charakteryzuje się siatkowanym aluminiowym panelem, umożliwiającym skuteczne wydostawanie ciepła, a także widok na komorę silnika. Znajduje się poniżej wklęsłego tylnego okna, innego znaku rozpoznawczego stylu Coupé serii Sports. Podwójne wydechy wychodzą poniżej tylnego zderzaka, po bokach nowo zaprojektowanego, skomplikowanego dyfuzora tylnego.

Seria Sports posiada nowo opracowany system zawieszenia zapewniający lepsze zaangażowanie kierowcy oraz komfort zarówno na drodze, jak i torze. Używa niezależnych amortyzatorów adaptacyjnych z przednimi i tylnymi stabilizatorami – różniących się od serii Super – oraz podwójnymi wahaczami, z ustawieniem kontrolowanym przez znane tryby obsługi ‘Normal’, ‘Sport’ i ‘Track’. W trybie ‘Normal’ system zapewnia wyrafinowaną i angażującą jazdę, podczas gdy ustawienia ‘Sport’ i ‘Track’ pozwalają 570S stać się bardziej ukierunkowanym na tor, gdy zajdzie taka potrzeba.

NAJLEPSZY W UŻYTKOWANIA McLAREN W HISTORII

Jak każdy McLaren, wnętrze 570S zostało zaprojektowane z myślą o kierowcy, z wyraźnym naciskiem na zaangażowanie, widoczność, funkcjonalność oraz, bardziej niż w jakimkolwiek poprzednim McLarenie, codzienną użyteczność i przestronność. Standardowo sportowe fotele są wykończone skórą – fotele wyścigowe są opcjonalne – oferując wysoki poziom komfortu i wsparcia na długich trasach. Deska rozdzielcza i kierownica również są całkowicie wykończone skórą. Inteligentny i ergonomiczny design wnętrza zapewnia wydłużoną przestrzeń do przechowywania, z największą dostępną przestrzenią wśród wszystkich modeli McLarena. Jest to dodatek do 150 litrów przestrzeni w przednim bagażniku.

570S jest kompleksowo wyposażony w pełny system infotainment, w tym nowy cyfrowy zestaw wskaźników TFT, który zmienia konfigurację w zależności od trybu jazdy, siedmiocalowy ekran dotykowy IRIS, teraz z zintegrowaną funkcjonalnością klimatyzacji, łącznością Bluetooth oraz cyfrowym radiem DAB / radiem satelitarnym SIRIUS (w zależności od rynku), zamontowanym na ‘unoszącej się’ konsoli centralnej. Mimo obszernej listy specyfikacji, oszczędność wagi wciąż jest kluczowym celem wnętrza, a system audio McLaren czterogłośnikowy zapewnia optymalną jakość dźwięku przy najniższej możliwej wadze.

W serii Sports dostępna jest jeszcze większa różnorodność personalizacji wnętrza, z różnorodnymi opcjami Alcantara®, skóry nappa oraz włókna węglowego dostępnymi w fabryce. Dodatkowo, projektanci McLarena stworzyli gamę specyfikacji wnętrza ‘By McLaren’, podobnych do tych dostępnych również w modelu 675LT, łącząc starannie dobrane kolory i materiały, które najlepiej podkreślają elegancką przestrzeń kabinową oraz współgrają z każdym kolorem lakieru zewnętrznego. Oprócz tego, dostępny jest również system audio McLaren Audio Plus z 8 głośnikami oraz ekskluzywny system audio Bowers & Wilkins z 12 głośnikami i 1280W ulepszonym dźwiękiem przestrzennym, zapewniający ostateczne doświadczenie audio.

Dalsze szczegóły dotyczące McLarena 570S zostaną potwierdzone po globalnym ujawnieniu, które odbędzie się w środę 1 kwietnia 2015 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku. Konferencja prasowa McLaren Automotive rozpocznie się o 14.55 EST (19.55 GMT) na Stoiska 704, Poziom 3.

TECHNICZNE STATYSTYKI McLAREN 570S

OSIĄGI
0-100 km/h (0-62 mph) 3.2 sekundy
0-200 km/h (0-124 mph) 9.5 sekundy
Maksymalna prędkość 328 km/h (204 mph)
Stosunek mocy do masy 434KM na tonę

SILNIK I NAPĘD
Konfiguracja silnika V8 Twin Turbo / 3799cc
Moc 570KM (562 bhp) @ 7,400 obr/min
Moment obrotowy 600Nm (443 lb ft) @ 5,000-6,500 obr/min
Skrzynia biegów 7 biegów SSG
CO2 258 g/km
Ekonomia 25.5 mpg 9.22 l/100 km (EU mieszany)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.