2016 Mercedes-AMG GT Roadster (R190)

2016 Mercedes-AMG GT Roadster (R190)

Przejdź do galerii zdjęć2016 Mercedes-AMG GT Roadster (R190)

Rok po wprowadzeniu do sprzedaży coupe Mercedes-AMG GT, niemiecki producent zaprezentował wersję bez dachu tego modelu, nazwaną GT Roadster.

GT Roadster, zbudowany na tej samej platformie co jego zamknięty odpowiednik, był dostępny w kilku wersjach, jednak ta była wariantem podstawowym. To pojazd, który bardziej przypominał GT niż sportowy samochód. Mimo to, jego turbodoładowany silnik i osiągi pokazały, że marka jest zdeterminowana, by zdobyć większy kawałek rynku sportowych samochodów. Ponadto oferował wystarczającą ilość komfortowych funkcji, aby można go było uznać za kontynentalnego cruisera.

Czerpiąc inspirację z legendarnego modelu 300 SL „Gullwing” z lat 50., AMG GT i jego otwarta wersja wyróżniały się długą i niską maską. Grille Panamericana otaczały opadające reflektory, które miały LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie boomeranga skierowane do wewnątrz. Aby jeszcze bardziej podkreślić związek z jego słynnym poprzednikiem, GT Roadster miał parę wlotów powietrza na przednich błotnikach ozdobionych chromowanym napisem V8 Biturbo. Lekko wznosząca się linia okien zaczynała opadać za miejscem, w którym ukryty był zwijany dach, aż do zaokrąglonego tyłu.

Wnętrze było zaprojektowane dla dwóch osób siedzących w wysoko wyprofilowanych fotelach. Między nimi znajdowała się wysoka konsola środkowa, w której producent zainstalował selektor biegów oraz sterowanie systemem infotainment COMMAND. Jak w większości otwartych modeli Mercedes-Benz, AMG GT Roadster wyposażono w system Airscarf, który wydmuchiwał ciepłe powietrze na szyję pasażerów.

Pod maską tego ciężkiego, otwartego roadstera znajdował się ręcznie składany silnik V8 o pojemności 4,0 litra, wspomagany przez parę kompresorów zamontowanych wewnątrz cylindrów. Cała moc trafiała na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem (AMG SPEEDSHIFT).

Affalterbach. Mercedes-AMG wprowadza jeszcze więcej świeżego powietrza do rodziny AMG GT. Krótko po światowej premierze AMG GT R, marka sportowa i wydajnościowa z Affalterbach prezentuje dwie ekscytujące wersje roadstera dwuosobowego samochodu sportowego. Oprócz AMG GT Roadster*, do portfolio dołącza zupełnie nowy model – AMG GT C Roadster*. O mocy 410 kW (557 KM) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 680 Nm, AMG GT C jest najpotężniejszą nową wersją Roadster, korzystającą z niektórych technicznych ulepszeń AMG GT R. Wśród nich znajduje się aktywne kierowanie tylną osią oraz elektronicznie sterowane tylne blokady dyferencjału. W połączeniu z sportowym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL, AMG GT C Roadster gwarantuje dynamiczne osiągi na najwyższym poziomie. Najwyższy Roadster czerpie również inspirację z najpotężniejszego modelu AMG GT R, jeśli chodzi o muskularne proporcje: szersze tylne błotniki tworzą miejsce na szerszy rozstaw osi i szersze koła z tyłu, co pozwala na jeszcze wyższe prędkości w zakrętach i doskonałą przyczepność. Zmienny system wydechowy również zapewnia autentyczny dźwięk V8 w AMG Roadster.

Nowe Roadstery czynią charakterystyczne osiągi AMG jeszcze bardziej intensywnym doświadczeniem. „Dzięki naszym dwóm modelom Roadster strategicznie rozszerzamy rodzinę AMG GT o dwie ekscytujące wersje. Z AMG GT C Roadster wprowadzamy również nową wersję modelu, do którego przenieśliśmy najważniejsze komponenty związane z osiągami z naszego najlepszego samochodu sportowego, AMG GT R. Efekt: niezwykle dynamiczne wrażenia z jazdy w bardzo ekskluzywnym otoczeniu, połączone z czystym uczuciem roadstera,” mówi Tobias Moers, przewodniczący Mercedes-AMG GmbH.

* Zużycie paliwa, w cyklu łączonym: 11,4 – 9,4 l/100 km; Emisja CO2, w cyklu łączonym: 259 – 219 g/km.

Dzięki dwóm nowym wersjom Roadster, rodzina Mercedes-AMG GT wzrosła teraz do pięciu modeli. Te dwa nowe samochody sportowe z materiałowymi dachami również mają techniczne geny, z których znana jest marka AMG. Należą do nich np. lekkie i sztywne torsyjnie nadwozie aluminiowe oraz mocne i efektywne silniki V8 z podwójnym doładowaniem. Bazowym modelem w świecie Roadster jest AMG GT o mocy 350 kW (476 KM). GT C Roadster wprowadza całkowicie nowy poziom mocy. Z mocą 410 kW (557 KM) jest potężniejszym z dwóch nowych otwartych samochodów sportowych.

AMG GT C Roadster nie tylko oferuje większą moc i moment obrotowy, ale również imponuje licznymi technicznymi nowinkami z Mercedes-AMG GT R, które zapewniają jeszcze bardziej dynamiczne osiągi. Podobnie jak AMG GT R, AMG GT C Roadster rozpoznawalny jest dzięki szerokiemu, muskularnemu tyłowi i dużym kołom. Inne środki techniczne to szerszy rozstaw tylnych kół oraz aktywne kierowanie tylną osią.

AMG GT C Roadster jest także wyposażony w akumulator litowo-jonowy i ma bardziej ekskluzywne wykończenie. W standardzie znajduje się wnętrze z nappa leather, sportowa kierownica AMG pokryta nappa leather/DINAMICA mikrofibrą oraz dodatkowy tryb przełączania RACE.

W pełni automatyczny: zoptymalizowany pod względem wagi materiałowy dach

Oba Roadstery szybko przekształcają się z coupé w otwarte samochody sportowe. Materiałowy dach otwiera się i zamyka w około jedenaście sekund i może to robić przy prędkościach do 50 km/h. Można wybierać spośród trzech kolorów dachu: czarnym, czerwonym i beżowym, dopasowując je do jedenastu kolorów nadwozia i dziesięciu kolorów wnętrza. Trójwarstwowy materiałowy dach wspierany jest przez lekką konstrukcję z magnezu/stali/aluminium, co pomaga utrzymać niski środek ciężkości. Dodatkową ochronę przed przewróceniem zapewnia zintegrowany aluminiowy wspornik z belkami ochronnymi.

Nowy poziom mocy: silnik AMG 4.0-litra V8 z podwójnym doładowaniem

W AMG GT C Roadster Mercedes-AMG wprowadza kolejny poziom mocy silnika 4.0-litra V8 z podwójnym doładowaniem, podkreślając ekskluzywny charakter nowego modelu. Przy mocy 410 kW (557 KM), szczytowa moc jest o 35 kW (47 KM) wyższa od AMG GT S i o 20 kW (28 KM) niższa od Mercedes-AMG GT R. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 680 Nm jest dostępny od 1900 do 5750 obr./min. Sprint od zera do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, a ta oszałamiająca przyspieszenie kończy się dopiero przy prędkości maksymalnej 316 km/h.

AMG GT Roadster ma moc 350 kW (476 KM) i moment obrotowy 630 Nm. Ta wersja przyspiesza do 100 km/h w 4,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 302 km/h.

Ośmiocylindrowy silnik zachwyca natychmiastową reakcją, liniową, precyzyjnie kontrolowaną dostawą mocy oraz silnym przyspieszeniem w całym zakresie obrotów. Silnik AMG 4.0-litra V8 korzysta z dobrze znanego podwójnego doładowania, przy czym dwa doładowacze znajdują się nie na zewnątrz na bankach cylindrów, lecz pomiędzy nimi w V cylindrów. Zaletą „gorącego wewnętrznego V”: kompaktowa konstrukcja silnika, natychmiastowa reakcja doładowaczy oraz niska emisja spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza dla blisko umiejscowionych katalizatorów.

Również dostosowana: skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

Inżynierowie dostosowali również siedmiobiegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem w układzie transaxle na tylną oś do nowego poziomu mocy Mercedes-AMG GT C Roadster, modyfikując sprzęt i oprogramowanie. Pierwszy bieg skrzyni AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowej sportowej ma wyższy przełożenie, podczas gdy siódmy bieg i ostateczne przełożenie mają niższe przełożenie. To zapewnia jeszcze szybsze przyspieszenie oraz bardzo szybkie reakcje na nagłe ruchy pedału przyspieszenia.

Kierowca może dostosować AMG GT Roadster do swoich indywidualnych potrzeb za pomocą kontrolera AMG DYNAMIC SELECT. Trzy tryby skrzyni biegów: „C” (Komfort), „S” (Sport), „S+” (Sport Plus) oraz indywidualnie programowalny tryb „I” (Indywidualny) pozwalają na szeroką gamę doświadczeń z jazdy, od komfortowych po bardzo sportowe.

Dodatkowo z trybu „RACE” dostępnego dla Mercedes-AMG GT C Roadster, ten tryb optymalnie dostosowuje strategię zmiany biegów skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem do potrzeb toru wyścigowego – bardzo szybkie czasy zmiany biegów oraz bardzo emocjonujący dźwięk silnika są wliczone. Naciskając oddzielny przycisk „M” na konsoli centralnej, kierowca może aktywować tryb manualny w każdym trybie jazdy.

Czysty dźwięk: system wydechowy AMG performance

AMG GT C Roadster jest standardowo wyposażony w system wydechowy AMG performance, aby uzyskać jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia dźwiękowe. Dwie zmienne klapki regulują dźwięk Mercedes-AMG GT C Roadster autentycznie i bezpośrednio. Klapki otwierają się i zamykają w zależności od wybranego trybu AMG DRIVE SELECT, chociaż można je również kontrolować indywidualnie za pomocą oddzielnego przycisku w jednostce AMG DRIVE. W ustawieniach „Komfort” i „Sport” dźwięk o niskiej częstotliwości typowy dla V8 jest stworzony z myślą o komforcie. W trybach „Sport Plus” i „RACE” kompozycja dźwiękowa jest znacznie bardziej emocjonująca. Zmienny system wydechowy AMG performance jest również dostępny jako opcja dla Mercedes-AMG GT Roadster.

Również dla modeli Roadster: aktywny system zarządzania powietrzem z AMG GT R

Dwie wersje AMG Roadster przejęły wyjątkową nowinkę techniczną z AMG GT R: aktywny system zarządzania powietrzem. Pionowe żaluzje umieszczone w dolnej części bezpośrednio za przednim zderzakiem mogą być otwierane i zamykane przez silnik elektryczny w około jedną sekundę. Zapewnia to, że wydajność chłodzenia jest zgodna z potrzebami. Aby zawsze osiągnąć optymalną pozycję, konieczna jest wyjątkowo inteligentna i szybka kontrola.

W normalnej jeździe bez zwiększonego zapotrzebowania na chłodzenie, żaluzje są zamknięte, aby zmniejszyć opór aerodynamiczny i specyficznie prowadzić powietrze do podwozia. Tylko wtedy, gdy niektóre komponenty osiągają zdefiniowane temperatury, a zapotrzebowanie na powietrze jest szczególnie wysokie, żaluzje otwierają się, aby umożliwić maksymalny przepływ chłodnego powietrza do wymienników ciepła.

Wysoce ekspresyjny: sportowa sylwetka zewnętrzna

Od wyrazistej kratki AMG Panamericana po długą, muskularną maskę i szeroki tył, dwuosobowy samochód gwarantuje czyste doświadczenie samochodu sportowego nawet w ruchu. Uderzająca kratka AMG Panamericana podkreśla dziedzictwo wyścigowe: 15 chromowanych, pionowych prętów nawiązuje do wyglądu obecnego samochodu wyścigowego Mercedes-AMG GT3. Nowy przedni zderzak podkreśla szerokość pojazdu i nadaje mu kanciaste wrażenie na drodze. Duże zewnętrzne wloty powietrza zapewniają dopływ powietrza chłodzącego do silnika. Wyraźnie zarysowana linia barku sugeruje napięty mięsień i wzmacnia wrażenie czystej mocy i dynamiki w połączeniu z nowymi 19- i 20-calowymi, lekko stopowymi kołami AMG w pięcioramiennym designie.

Muskularny i z akcentem na szerokość: tylna część

Tył również ma liczne, wyraźne innowacje. Nowe aluminiowe boki AMG GT C Roadster poszerzają otwarty dwuosobowy samochód o 57 milimetrów w porównaniu do AMG GT Roadster. To dokładnie szerokość AMG GT R. W porównaniu do AMG GT Roadster, muskularna forma tworzy również miejsce na większe koła i szerszy rozstaw osi. Obie te miary zapewniają przyczepność przy wyższych prędkościach w zakręcie. Również szersze kontury tylnego zderzaka AMG GT C Roadster poprawiają przepływ powietrza z tyłu dzięki dużym zewnętrznym wlotom powietrza. Obie wersje Roadster mają skrzydło zintegrowane z pokrywą bagażnika. Jest ono elektrycznie rozszerzane i zwijane przy określonych prędkościach, w zależności od wybranego trybu skrzyni biegów.

Większa sztywność i niska waga: inteligentna mieszanka materiałów

Mercedes-AMG wykorzystuje również inteligentną mieszankę materiałów w strukturze nadwozia AMG GT i GT C Roadster. Różne stopy aluminium używane są do podwozia i nadwozia, a magnez do pokrywy silnika. Ten niezwykle lekki element z przodu redukuje bezwładność przed osią przednią, co poprawia zwinność.

Już sztywna struktura nadwozia została specjalnie wzmocniona, aby uwzględnić projekt samochodu jako roadster: progi o większej grubości i większa liczba komór zwiększają sztywność struktury. Wsparcie deski rozdzielczej jest wzmocnione dodatkowymi wspornikami w okolicy szyby czołowej, a wzmocnienie wieży wspornikowej między materiałowym dachem a zbiornikiem wzmacnia tylną osią. Wspornik za siedzeniami wspiera stały system ochrony przed przewróceniem.

Pokrywa bagażnika jest szczególnie lekka, dzięki innowacyjnemu materiałowi kompozytowemu. Struktura nośna wykonana jest z SMC (Sheet Moulding Compound) z włóknami węglowymi. Te wysokotroniczne tworzywa sztuczne wyróżniają się niską wagą, dużą wytrzymałością oraz doskonałą jakością powierzchni. Te innowacyjne materiały zostały opracowane przez fabrykę TEC Mercedes-Benz w Sindelfingen i wprowadzono je do produkcji wraz z specjalistami AMG w Affalterbach. Ta kombinacja materiałów jest używana po raz pierwszy w nowych roadsterach AMG.

Eksperci od lekkiej konstrukcji AMG również zastosowali inteligentną mieszankę materiałów w tak zwanych wspornikach łapiących koła wykonanych z materiału kompozytowego. Są one o 50 procent lżejsze niż ich odpowiedniki ze stali, co pomaga prowadzić przednie koła na belkach bocznych w ramach zamierzonej kinetyki w razie wypadku i utrzymać je tam.

Pochodząca z wyścigów: sportowe zawieszenie AMG

Sportowe zawieszenie AMG również potwierdza dziedzictwo wyścigowe nowych roadsterów AMG. Wahacze, knykcie kierownicze i nośniki piasty na przedniej i tylnej osi wykonane są w całości z kutego aluminium, aby zmniejszyć masy niesprężynowe. Koła są także prowadzone przez podwójne wahacze. Uzyskana precyzja w kącie pochylenia i rozstawie osi pozwala na wysokie prędkości w zakręcie i daje kierowcy optymalne, precyzyjne informacje zwrotne na drodze nawet przy bardzo wysokich granicach przeciążeń.

W Mercedes-AMG GT C Roadster sportowe zawieszenie łączy się z systemem adaptacyjnym AMG RIDE CONTROL o zmiennej charakterystyce. System jest sterowany elektronicznie i automatycznie dostosowuje tłumienie na każdym z kół do aktualnej sytuacji związanej z prowadzeniem, prędkości oraz warunkami drogowymi.

Jeszcze większa zwinność: aktywne kierowanie tylną osią z AMG GT R

Standardowo nowy Mercedes-AMG GT C Roadster reaguje jeszcze bardziej wrażliwie dzięki aktywnemu kierowaniu tylną osią, które miało swoją premierę w Mercedes-AMG GT R. System oferuje idealne połączenie zwinności i stabilności – cech, które zazwyczaj są w bezpośrednim konflikcie.

Do prędkości 100 km/h tylne koła są obracane w przeciwnym kierunku niż przednie koła, co powoduje, że Mercedes-AMG GT C Roadster wchodzi w zakręty z zauważalnie większą zwinnością, dostarczając jeszcze więcej radości z jazdy oraz wymagając mniejszego wysiłku przy kierownicy. W codziennej jeździe kierowca również korzysta z mniejszego promienia skrętu, na przykład przy zawracaniu lub parkowaniu.

Gdy prędkość AMG GT C Roadster przekracza 100 km/h, system obraca tylne koła w tym samym kierunku co przednie. To zauważalnie poprawia stabilność prowadzenia. Jednocześnie siła boczna na tylnych kołach szybko się zwiększa podczas zmiany kierunku, co sprawia, że reakcja na ruchy kierownicy jest szybsza. Kierowca również zauważa wysoką przyczepność i stabilność Mercedes-AMG GT C Roadster podczas szybkich zmian kierunku, bez typowej tendencji do utraty przyczepności tyłu.

Na pokładzie standardowo: tylna blokada dyferencjału

Standardowo AMG GT C Roadster wyposażony jest w elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału na tylnej osi (Mercedes-AMG GT Roadster: mechaniczna blokada dyferencjału), która jest zintegrowana w kompaktowej obudowie skrzyni biegów. Jego wrażliwa i szybka kontrola podnosi fizyczne limity prowadzenia na nowy poziom. Nie tylko poprawia przyczepność napędzanych kół, ale także zwiększa prędkości w zakrętach na granicy.

Wysoka jakość i ekskluzywność: wnętrze

Projekt wnętrza nawiązuje do linii projektu zewnętrznego. Deska rozdzielcza kładzie ekstremalny nacisk na szerokość, tworząc wrażenie potężnego skrzydła. Wysokie linie boczne, wklęsłe panele drzwi, dynamicznie wznosząca się konsola centralna oraz niska pozycja siedzenia idealnie integrują kierowcę w kokpicie. Nowe, jasne wnętrze w kolorze macchiato beżowym z ekskluzywnej skóry nappa STYLE jest dostępne po raz pierwszy, nadając otwartemu samochodowi sportowemu jeszcze więcej indywidualności i ekskluzywności.

Większe wsparcie boczne i komfort: fotele sportowe AMG

Opcjonalne fotele sportowe AMG zapewniają jeszcze większe wsparcie boczne z bardziej wyraźnie profilowanymi oparciami i bocznymi podparciami siedziska. Po raz pierwszy fotele sportowe AMG są również dostępne opcjonalnie z systemem ogrzewania AIRSCARF na poziomie szyi, co sprawia, że jazda na otwartym powietrzu jest przyjemna nawet w niskich temperaturach zewnętrznych. Nawiew powietrza jest płynnie zintegrowany w obszarze zagłówka fotela. Aby spełnić indywidualne preferencje klientów, temperaturę ciepłego strumienia powietrza można ustawić w trzech stopniach.

Klienci, którzy chcą cieszyć się komfortowymi temperaturami nawet w bardzo gorące letnie dni, mogą również zdecydować się na klimatyzację fotela, która również jest dostępna wyłącznie dla fotela sportowego AMG po raz pierwszy. Intensywność klimatyzacji można również ustawić w trzech stopniach.

Imponujący dźwięk w wnętrzu: zewnętrzny subwoofer podłączony

System dźwięku przestrzennego Burmester® oraz wysokiej jakości system dźwięku przestrzennego Burmester® zapewniają wyjątkowe wrażenia muzyczne w AMG GT Roadster. Oba systemy korzystają z innowacyjnego systemu subwoofera o zewnętrznym połączeniu (ECS). Ten nowy system reprodukcji dźwięku basowego z niezwykle niskim zakresem basowym zamienia otwarty dwuosobowy samochód w mobilną scenę koncertową.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.