2016 Mercedes-AMG S 63 Cabriolet

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2016 Mercedes-AMG S 63 Cabriolet

Przejdź do galerii zdjęć2016 Mercedes-AMG S 63 Cabriolet

Niemiecka marka rozwijała się dzięki oferowaniu drogich i mocnych pojazdów, a oprócz niesamowitego S63 Coupe, zapewniła również wersję kabriolet.

Jesienią 2015 roku, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Mercedes-AMG zaprezentował S 63 Cabriolet na 2016 rok. W ten sposób wyraził chęć zdobycia części rynku, której nie zaspokajały oferty Aston Martina czy BMW dla klientów z grubymi portfelami.

Co ciekawe, S 63 Cabriolet nie miał takiego samego przodu jak jego wersja Coupe. Podczas gdy wersja z dachem stałym była wyposażona w grill Panamericana, linia kabrioletów otrzymała design z jednym grillem i dużą, trójramienną gwiazdą na środku. Mimo to, zachowano przednie lampy z górnymi światłami do jazdy dziennej. Z profilu, samochód miał grube słupki A, które również pełniły rolę arches bezpieczeństwa. Od tego momentu nie było innego słupka ani wzmocnienia chroniącego pasażerów w przypadku wywrócenia się pojazdu. Te były ukryte i automatycznie wysuwały się tylko w sytuacji awaryjnej.

Luksusowe wnętrze zostało wyposażone w wzmocnione fotele z przodu. Ponieważ producent musiał schować dach za tylnymi siedzeniami, te musiały być przesunięte do przodu. W związku z tym przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu nie spełniała standardów Mercedes-AMG. W zestawie instrumentów zamontowano 12,2-calowy kolorowy wyświetlacz, który odwzorowywał okrągłe wskazówki klasycznego zestawu przyrządów oraz drugi wyświetlacz na szczycie centralnej konsoli dla jednostki multimedialnej. Samochód mógł złożyć i rozłożyć dach w 20 sekund przy prędkości do 60 km/h (37 mph).

Silnik V8 o pojemności 4,0 litra pod maską wspomagany był przez parę turbosprężarek. Dzięki 900 Nm (664 lb-ft) momentu obrotowego, samochód mógł przyspieszyć od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w zaledwie 3,9 sekundy.

Nowy Cabriolet to szósta wersja aktualnej rodziny S-Class i pierwszy luksusowy czteromiejscowy kabriolet Mercedes-Benz od 1971 roku. Oferuje charakterystyczny, zmysłowy i ekskluzywny design, nowoczesną technologię S-Class oraz kompleksowy system ochrony przed wiatrem, w tym inteligentne sterowanie klimatyzacją dla kabrioletów. Elegancko sportowy model zadebiutuje na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku.

Na targach we Frankfurcie zaprezentowany zostanie również wyjątkowy samochód marzeń od Mercedes-AMG w postaci S 63 4MATIC Cabriolet. Jego 5,5-litrowy silnik V8 biturbo oferuje moc 430 kW (585 hp) oraz moment obrotowy wynoszący 900 Nm, a standardowe napędy AMG Performance 4MATIC zapewniają tylną charakterystykę rozkładu momentu obrotowego oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.

„Po 44 latach ponownie możemy zaspokoić miłośników Mercedesa oferując kabriolet w rodzinie S-Class. Nowy S-Class Cabriolet symbolizuje naszą pasję do indywidualnej i ponadczasowo ekskluzywnej mobilności, którą dzielimy z naszymi klientami,” komentuje Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG, Mercedes-Benz Cars Sales.

Nowy S-Class Cabriolet charakteryzuje się wyjątkową sztywnością. Innowacyjne rozwiązania, takie jak przegroda bagażnika wykonana z aluminium i magnezu, a także aluminiowy tylny podłoga, obniżają masę nadwozia do poziomu Coupé S-Class. Standardowy system ochrony przed przewróceniem za tylnymi zagłówkami po raz pierwszy wykorzystuje inicjację pirotechniczną do uruchomienia siłowników, a samodzielne roll bary są uruchamiane za pomocą generatora gazu.

„Dwa lata po premierze rodzina S-Class jest teraz kompletna. Nigdy wcześniej nie oferowaliśmy sześciu modeli w klasie luksusowej – i nigdy wcześniej nie mieliśmy takiego sukcesu,” mówi prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler odpowiedzialny za badania grupowe oraz szef rozwoju Mercedes-Benz Cars. „S-Class wyznacza tempo na rynku globalnym w zakresie bezpieczeństwa, efektywności i komfortu.”

Mercedes-Benz twierdzi, że buduje najbardziej komfortowy kabriolet na świecie. Jeśli chodzi o komfort klimatyczny, udoskonalony automatyczny system ochrony przed wiatrem AIRCAP, system ogrzewania w strefie szyi AIRSCARF, podgrzewane podłokietniki, podgrzewanie siedzeń również z tyłu oraz inteligentne sterowanie klimatyzacją zapewniają, że tak rzeczywiście jest. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów, klimat jest kontrolowany w pełni automatycznie. Oznacza to, że kierowca nie musi wybierać trybu dla dachu zamkniętego lub otwartego, ani nie jest konieczne zapisywanie ustawienia temperatury dla tych warunków jazdy.

Z troską o szczegóły również w koncepcji bagażnika: gdy miękki dach jest otwierany, składa się w część bagażnika. Miękki dach oddzielony jest od pozostałej przestrzeni bagażowej za pomocą elektrycznie sterowanej osłony, która otacza miękki dach. Ta przegroda bagażnika automatycznie rozszerza się podczas otwierania miękkiego dachu. Oznacza to, że kierowca nie musi się zatrzymywać, aby ręcznie obsłużyć pokrywę bagażnika, co zapewnia dodatkową wygodę. Przegroda nie będzie aktywowana, jeśli w bagażniku znajdują się przedmioty w obszarze przegrody. Gdy miękki dach jest zamknięty, przegrodę bagażnika można cofnąć za pomocą przycisku w wewnętrznej osłonie pokrywy bagażnika, co zwiększa dostępną przestrzeń bagażową.

Dodatkowymi atutami są standardowe elektro-hydrauliczne zdalne blokowanie bagażnika oraz możliwość załadunku do wnętrza.

Dynamiczny profil, superlativna klasa: design

„Dzięki zmysłowemu i czystemu językowi designu, nasz nowy S-Class Cabriolet jest jednym z najpiękniejszych i najbardziej ekskluzywnych samochodów S-Class w historii,” mówi Gorden Wagener, szef działu designu w Daimler AG. „Ucieleśnia nowoczesny luksus w bardzo szczególny sposób i jest wyrazem zarówno bezwysiłkowej przewagi, jak i postępowości.”

Centralnym punktem przedniego końca jest czarna diamentowa kratka chłodnicy z gwiazdą Mercedesa i jedną srebrną lamelką z chromowanymi wstawkami. Maska dodaje dynamicznych akcentów dwiema mocnymi liniami charakterystycznymi. Uderzający przedni zderzak zawiera duże wloty powietrza pośrodku i po bokach. Chromowe wykończenie dodaje sportowego wykończenia przedniemu końcowi. Opcjonalny system oświetlenia LED Intelligent Light System ukazuje elegancję samochodu w olśniewającym stylu dzięki wykwintnym kryształom Swarovski dla wskaźników kierunku i świateł do jazdy dziennej.

Projekt boczny S-Class Cabrio przedstawia emocjonujący, dynamiczny profil coupe, gdy miękki dach jest zamknięty. Cechy projektu bocznego obejmują niską linię dachu, opadającą linię bocznej ściany ku tyłowi oraz w pełni chowane boczne okna. Wielowarstwowy, napięty miękki dach podkreśla klasę pojazdu, gdy jest zamknięty. Miękki dach dostępny jest w kolorze czarnym, ciemnoniebieskim, beżowym i ciemnoczerwonym.

Przełącznik w konsoli środkowej może być używany do otwierania i zamykania miękkiego dachu podczas jazdy do prędkości 60 km/h. Otwieranie i zamykanie zajmuje około 20 sekund. Miękki dach jest składany nad automatycznie rozwijającą się przegrodą bagażnika. Nowo opracowany miękki dach od Mercedes-Benz to dach z ramionami napięcia. Podczas zamykania miękkiego dachu wymagane siły zamykające są generowane przez ruch ramion napięcia poza pozycję martwą – proces znany jako „przechodzenie przez środek”. Dzięki temu nie ma potrzeby dodatkowych zamknięć pokrywy komory miękkiego dachu, co odpowiada wysokiej jakości designu, jakie prezentuje S-Class Cabrio. Dzięki elektronicznemu kluczowi, otwieranie i zamykanie możliwe jest również z zewnątrz pojazdu.

Tył podkreśla wrażenie szerokości za pomocą płaskich świateł tylnych LED i muskularnych linii. Zamknięty miękki dach z oknem szklanym harmonijnie wpisuje się w widok z tyłu. Pokrywa komory miękkiego dachu jest otoczona szerokim elementem wykończenia z chromu. Tylny zderzak z dolną częścią w stylu dyfuzora, dwiema widocznymi końcówkami rur i poziomym elementem wykończenia z chromu dodaje sportowego charakteru. Gwiazda Mercedesa jest zawiasowa i spełnia kilka funkcji: służy jako uchwyt do ręcznego otwierania pokrywy bagażnika oraz jest także osłoną dla kamery wstecznej i kamery 360° (opcjonalnie).

Wewnątrz S-Class Cabriolet ma luksusowy, sportowy język designu i wysokiej jakości materiały, tworząc wyjątkową, elegancką atmosferę. Miękki dach otwiera się, tworząc przestrzeń otwartej lounge, która emanuje atmosferą przypominającą jacht. Starannie dobrana paleta kolorów i materiałów oraz wysokiej jakości elementy sterujące w rzeczywistym metalu lub w wyglądzie chromu podkreślają wyjątkowy charakter pojazdu. Aby umożliwić najszerszy zakres personalizacji, dostępna jest wybór skór, skóry nappa lub skóry nappa z linii designo Exclusive oraz sześć różnych koncepcji kolorystycznych wnętrza, w tym kombinacja głębokiego morskiego niebieskiego i porcelanowego, inspirowana stylem morskim. Materiały charakteryzują się najwyższym standardem wykonania i są ręcznie wykonane.

Wzorcowo niski hałas wiatru

Z wartością Cd wynoszącą 0,29, mistrz aerodynamiki Mercedes-Benz ustala nowy standard w tym segmencie z S-Class Cabrio. Doskonałe właściwości przepływu powietrza są między innymi wynikiem koncepcji osłony podwozia z rozbudowaną osłoną komory silnika i głównej płyty podłogowej, rozbudowaną osłoną tylnej osi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi spojlerami kół, aerodynamicznym kształtem zewnętrznych lusterek oraz dobrze wyważonym rozdziałem mocy między osią przednią a tylną.

Jako godny model siostrzany dla S-Class Coupé – seryjnego samochodu o najcichszym wnętrzu – otwarty czteromiejscowy kabriolet również oferuje doskonały komfort akustyczny. Trójwarstwowy akustyczny miękki dach jest w standardzie. Zewnętrzna tkanina pokrywy zawiera warstwę butylu jako barierę wodną od wewnątrz, w przeciwieństwie do wcześniejszej warstwy neoprenu. Obniża to poziom hałasu, podobnie jak ulepszony maty wyciszające oraz akustycznie zoptymalizowane podsufitki. Warstwa izolacyjna zapewnia również, że elegancki profil sylwetki nie jest psuty przez widoczne łuki.

Wymiary nadwozia, koncepcja uszczelnienia drzwi oraz podwójne szyby są również kluczowe dla niskiego poziomu hałasu wiatru we wnętrzu. Poza komfortem akustycznym, inżynierowie aerodynamiki poświęcili także szczególną uwagę na utrzymanie wnętrza wolnego od przeciągów. Nowy S-Class Cabrio jest opcjonalnie dostępny z automatycznym systemem ochrony przed wiatrem AIRCAP. Można go rozwinąć za naciśnięciem przycisku, aby zredukować turbulencje we wnętrzu. AIRCAP składa się z dwóch komponentów: deflektora wiatru z siatką, umieszczonego w ramie dachu, który można rozciągnąć o siedem centymetrów, oraz podobnie rozszerzalnego zatrzymania przeciągu za tylnymi siedzeniami, o wypukłym konturze i wykończeniu ze stali nierdzewnej. Innowacyjne żeberka dyfuzora na dolnej krawędzi przedniej lamelki to kolejny rozwój. Tworzą one specyficzne efekty turbulencji w celu redukcji poziomu hałasu. Deflektor wiatru jest wykończony w kolorze nadwozia w S-Class Cabrio.

Kolejną opcjonalną funkcją jest ogrzewanie w strefie szyi AIRSCARF. To wydłuża sezon kabrioletów, umożliwiając wygodną jazdę bez dachu nawet w niskich temperaturach zewnętrznych. Dzięki temu opatentowanemu systemowi ogrzewania w strefie szyi, ogrzane powietrze krąży wokół głowy i szyi pasażerów z zagłówków.

THERMOTRONIC: szczególnie inteligentne sterowanie klimatem

Nowy S-Class wprowadza inteligentny system klimatyzacji, który w przyszłości zapewni idealny komfort klimatyczny w połączeniu z maksymalną przyjaznością dla użytkownika w wszystkich otwartych pojazdach Mercedes-Benz. Eksperci od klimatyzacji w Mercedes-Benz opracowali nową architekturę oprogramowania specjalnie dla tego systemu, który przeszedł rygorystyczne testy na nowoczesnych stanowiskach testowych „hardware-in-the-loop” przed finalnym dostrojeniem w tunelu klimatycznym i podczas jazd testowych.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów, klimat jest kontrolowany w pełni automatycznie. Oznacza to, że kierowca nie musi wybierać trybu dla dachu zamkniętego lub otwartego, ani nie jest konieczne zapisywanie ustawienia temperatury dla tych warunków jazdy. Funkcja nakładania wykonuje trudne zadanie zapewnienia niewidocznego przejścia między dachem zamkniętym a otwartym (i odwrotnie) dla maksymalnego komfortu klimatycznego. Cabriolet korzysta tutaj z zaawansowanej koncepcji sterowania klimatem dla S-Class, która umożliwia automatyczne indywidualne sterowanie każdym wylotem powietrza, na przykład.

Jednostka sterująca klimatyzacją jest w pełni zintegrowana i komunikuje się z licznymi komponentami pojazdu. Łącznie 12 czujników i 18 siłowników zapewniają idealny klimat w każdych warunkach. Oprócz temperatury wewnętrznej i zewnętrznej, czujniki wykrywają również poziom promieniowania słonecznego. Czujnik jakości powietrza i szkodliwych gazów nieustannie monitoruje jakość pobieranego powietrza zewnętrznego. Aby skutecznie zapobiegać parowaniu okien, czujnik punktu rosy mierzy absolutną wilgotność na przedniej szybie. Dwa czujniki słoneczne na desce rozdzielczej i na tylnej półce zapewniają, że poziom nadmuchu i temperatura są dostosowywane na czas do wybranych ustawień w odpowiedzi na zmiany promieniowania słonecznego.

Z dwoma strefami klimatycznymi i trzema stylami klimatycznymi (rozproszonym, średnim lub skupionym), standardowy automatyczny system klimatyzacji THERMOTRONIC umożliwia stworzenie indywidualnego klimatu na pokładzie. Kierowca i pasażer z przodu mogą independentently kontrolować temperaturę, natężenie powietrza i dystrybucję powietrza oraz zmieniać temperaturę swoich podłokietników na pięciu poziomach. Status miękkiego dachu wpływa na dystrybucję powietrza, działanie wentylatora i kontrolę temperatury. Nowy THERMOTRONIC z inteligentnym sterowaniem klimatem podąża za filozofią Mercedes-Benz dostarczania zimnego powietrza szybko po uruchomieniu pojazdu, a następnie kontrolowania klimatu w jak najsubtelniejszy sposób.

Opcjonalny pakiet komfortu cieplnego zapewnia jeszcze wygodniejsze warunki cieplne. Podłokietniki na konsoli środkowej i drzwiach, a także wielofunkcyjna kierownica mogą być podgrzewane oprócz foteli. Kierowca i pasażer z przodu mogą wybierać między trzema różnymi poziomymi opcji grzewczych za naciśnięciem przycisku. Pakiet AIR-BALANCE, zawierający aromatyzację i jonizację, a także dodatkowe oczyszczanie powietrza za pomocą filtra węglowego, jest również dostępny. PACIFIC MOOD to nowy zapach dostępny wyłącznie dla Cabrioletu.

Silnik, zawieszenie, aktywne bezpieczeństwo: pełnoprawny członek rodziny S-Class

Silnik V8 w S 500 Cabrio ma moc 335 kW (455 hp). Pojemność wynosi 4663 cm³, a silnik wytwarza maksymalny moment obrotowy wynoszący 700 Nm przy 1800 obr./min. W trybie połączonym NEDC Cabriolet zużywa 8,5 litra paliwa premium na 100 km, a emisja CO2 wynosi 199 g/km. Innowacyjna automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC z dziewięcioma biegami wspiera zarówno dynamiczny, jak i oszczędny styl jazdy.

S-Class Cabrio jest standardowo wyposażony w pełne wsparcie półaktywnego zawieszenia powietrznego AIRMATIC z nieskończoną regulacją tłumienia. System ten wyznacza standardy w zakresie hałasu drogowego i stabilności jazdy. Można go ustawić na sportowy lub bardziej komfortowy tryb, w zależności od osobistych preferencji. Czterowahaczowe zawieszenie przednie wyróżnia się wysokim poziomem komfortu jazdy oraz precyzyjnym działaniem zawieszenia.

Tak jak S-Class Sedan i Coupé, nowy Cabriolet jest dostępny z licznymi nowymi systemami wspomagającymi, które czynią prowadzenie jeszcze bardziej komfortowym i bezpiecznym. Systemy Inteligentnego Sterowania to między innymi PRE-SAFE® Brake z wykrywaniem pieszych, DISTRONIC PLUS z asystentem kierownicy i Stop&Go Pilot, Brake Assist BAS PLUS z Cross-Traffic Assist, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, asystent świateł drogowych Adaptive Highbeam Assist Plus oraz Night View Assist Plus. Oprócz funkcji ostrzegania o odległości i kolizji w połączeniu z Adaptive Brake Assist, który oferuje ochronę przed kolizją przy prędkościach wynoszących zaledwie 7 km/h, system COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS zainstalowany w standardowym pojeździe także jest wyposażony w dodatkową funkcję: gdy występuje ryzyko kolizji i kierowca nie reaguje, system jest w stanie przeprowadzić autonomiczne hamowanie przy prędkościach do ponad 100 km/h, co zmniejsza ciężkość kolizji z wolniejszymi lub zatrzymującymi się pojazdami. Przy prędkościach do około 50 km/h system także hamuje w odpowiedzi na stacjonarne pojazdy i jest w stanie zapobiec stłuczkowi tylnemu przy prędkościach do około 40 km/h.

System PRE-SAFE® ochrony pasażerów został zaktualizowany do PRE-SAFE® PLUS. PRE-SAFE® PLUS potrafi rozpoznać zbliżającą się kolizję tylną i ostrzec nadjeżdżający ruch, błyskając tylnymi światłami awaryjnymi z dużą częstotliwością. Kiedy ryzyko kolizji trwa, system może „zablokować” hamulce nieruchomego pojazdu przed kolizją tylną i aktywować napięcie pasów PRE-SAFE® tuż przed zderzeniem. Działanie to minimalizuje ryzyko obrażeń kręgosłupa, redukując ruch do przodu spowodowany uderzeniem i zapewniając, że pasażerowie znajdują się w jak najlepszej pozycji.

Inteligentna konstrukcja lekkiej wagi: wyjątkowo sztywna, niezwykle lekka

Jako szósta wersja aktualnego S-Class, nowy S-Class Cabriolet (długość/szerokość/wysokość: 5027/1899/1417 mm) jest członkiem największej na świecie rodziny luksusowych modeli. Jego najbliższym krewnym jest S-Class Coupé, z którego Cabriolet przyjmuje około 60 procent komponentów nadwozia. Całkowicie nowym elementem jest tylna podłoga, po raz pierwszy wykonana z aluminium. To zwiększa udział tego lekkiego metalu w powierzchni do ponad 50 procent w ogólnej inteligentnej mieszance materiałów.

Uderzającymi nowymi komponentami są podłużnice wykonane z aluminium odlewanych, oparte na technologii opracowanej dla aktualnego modelu SL. Dzięki rdzeniowi piaskowemu, podłużnica jest produkowana jako zamknięte ciało odlewane, które jest puste w środku. Umożliwia to integrowanie różnych komponentów w podłużnicy, a także umożliwia różne grubości ścianek. To oznacza funkcjonalnie idealny i zoptymalizowany pod względem masy projekt dla podłużnicy. Aby osiągnąć wysokie cele funkcjonalne (hałas, drgania, trwałość i właściwości zderzeniowe), wielofunkcyjna komora (wcześniej: komora na zapasowe koło) jest spawana na miejscu w nadwoziu.

Innym zauważalnym nowym elementem jest tylna ściana za tylnymi siedzeniami, która służy do wzmocnienia nadwozia, jednocześnie wspierając pirotechnicznie rozkładające się roll bary oraz zawierając otwór załadunkowy do bagażnika. Ta tylna ściana składa się z aluminiowych sekcji, których charakterystyczny kształt zyskał tę część wewnętrzną przydomek „bramka hokejowa”. Dwie panele przeciążeniowe, w formie magnezowej tylnej ściany i osłony składającej się z sekcji aluminiowych, zapewniają temu zespołowi wysoką sztywność. Tylna ściana jest przymocowana za pomocą dwóch dodatkowych dużych części odlewanych z aluminium do bocznej ściany. Istnieje również wiele wzmocnień w podłodze, aby zwiększyć sztywność czteromiejscowego kabrioletu.

W sumie inżynierowie bodziutki osiągnęli dwa zasadniczo sprzeczne cele: pod względem sztywności skrętnej, S-Class Cabrio osiąga nawet wartości porównywalne z S-Class Coupé, które zostało zastąpione w zeszłym roku, przy jednoczesnym utrzymaniu masy nadwozia aktualnego modelu zamkniętego. Środki zmniejszające masę obejmują także sprytne rozwiązania, takie jak tłumik drgań, który hydrauliczna pompa automatycznego miękkiego dachu wykorzystuje jako dodatkową masę, oszczędzając tym samym około 7 kg.

Standardowy system ochrony przy przewróceniu: w pełni pirotechniczny

W przypadku wykrycia zbliżającego się niebezpieczeństwa przewrócenia pojazdu, jednostka sterująca poduszkami powietrznymi wysyła odpowiedni sygnał do systemu ochrony przed przewróceniem. Ten jest szybko rozkładany za tylnymi zagłówkami, co pomaga utrzymać bezpieczną przestrzeń pasażerską. Roll bary są rozkładane nie za pomocą siły sprężyn, ale – po raz pierwszy w Mercedes-Benz – metodą pirotechniczną, korzystając z generatora gazu.

Umożliwia to nowoczesne czujniki prędkości obrotowej, które w przeciwieństwie do wcześniej stosowanych czujników stożkowych praktycznie wykluczają błędne aktywacje. Zgodnie z wysoką jakością designu S-Class Cabriolet, za tylnymi zagłówkami nie ma linii przerywających w obudowie.

Dziedzictwo: pożądane samochody marzeń z lat 60.

Nowy S-Class Cabriolet kontynuuje długą i udaną tradycję kabrioletów z segmentu luksusowego marki Mercedes-Benz. Już w latach 20. XX wieku luksusowe kabriolety z Stuttgartu łączyły wolność jazdy bez dachu z komfortem i bezpieczeństwem S-Class. Od początku produkcji powojennej, najwyższe modele Mercedesa były dostępne także w szczególnie ekskluzywnej wersji jako kabriolet. Należały do nich 170 S (W 136) z 1949 roku, 220 (W 187) z 1951 roku oraz 300 S (W 188) z 1952 roku.

Po kabrioletach „Ponton” 220 S (W 180) i 220 SE (W 128) produkowanych w latach 1956-1960, w 1961 roku na rynek trafił 220 SE Cabriolet z serii modelowej W 111, szczególnie elegancki, otwarty czteromiejscowy, którego design uważany jest do dziś za ponadczasowy.

W tym dziesięcioletnim okresie produkcji Mercedes-Benz oferował pięć różnych modeli w tych seriach: 220 SE, 250 SE, 300 SE (W 112), 280 SE i jako późniejszy model szczytowy, ośmiocylindrowy 280 SE 3.5 – w sumie 7013 jednostek tych pięciu kabrioletów wyprodukowano w Sindelfingen. Na razie nie było nowego luksusowego samochodu otwartego w ofercie Mercedesa, a raczej nowy SL z serii modelowej 107, który od 1971 roku kontynuował tradycję jazdy bez dachu w samochodach marki Stuttgart – jako dwuosobowy.

Kabriolety Mercedes-Benz należą dzisiaj do najbardziej poszukiwanych klasyków – a ceny zmieniły się odpowiednio. Przykłady to kabriolety z serii modelowej 111, których wartości wskazuje renomowany przewodnik cenowy firmy ubezpieczeniowej Hagerty. Według jego szacunków, 280 SE 3.5 z ostatniego roku produkcji, 1971, w stanie 2 ma obecnie wartość około 290,000 USD – dziesięć lat temu wartość ta wynosiła około 115,000 USD. Ale to nie jest bynajmniej szczyt: na przykład egzemplarz tego modelu w doskonałym stanie został sprzedany w sierpniu przez RM Auctions za 429,000 USD.

5.5 V8 4MATIC 7AT (585 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc430.3 Kw @ 5500 Rpm
585 Hp @ 5500 Rpm
577 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy664 Lb-Ft @ 2250-3750 Rpm
900 Nm @ 2250-3750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Mct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45 Zr 19 || 285/40 Zr 19
Długość197.9 In (5027 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/64.9 In (1
Rozstaw osi115.9 In (2944 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4817 Lbs (2185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5809 Lbs (2635 Kg)
Spalanie miasto16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Spalanie trasa28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Średnie spalanie22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Emisja CO2244 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.