2016 Mercedes-Benz G-Class Professional
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoFan_1985 - ocena: 4/5

"Mercedes G-Class Professional to świetny samochód, szczególnie dla miłośników off-road. Jego możliwości terenowe są naprawdę imponujące, ale cena jest dość wysoka. Mimo to, jestem zadowolony z zakupu!"

2016 Mercedes-Benz G-Class Professional

Przejdź do galerii zdjęć2016 Mercedes-Benz G-Class Professional

Mercedes-Benz powrócił do korzeni Klasy G w 2016 roku, kiedy zaprezentował wersję Professional swojego znanego SUV-a, stworzoną dla tych, którzy potrzebowali zaufanego, wytrzymałego pojazdu terenowego.

Kiedy niemiecki producent samochodów stworzył oryginalną Klasę G w 1979 roku, zbudował ją jako pojazd użytkowy lub wojskowy. Z biegiem lat pojazd stał się zabawką dla zamożnych i przekształcił się w bardzo drogi samochód. Niektóre jego wersje były nawet droższe niż flagowy model marki, Klasa S. Jednak producent nie zapomniał, skąd to wszystko się zaczęło, gdy opracowywał G-Klasę Professional z 2016 roku. Mimo że nie była już oparta na podwoziu W461, które było używane w wersjach wojskowych i użytkowych, a wprowadziła nowoczesne W463 stosowane w luksusowych lub szybkich modelach G 65 AMG, została zaprojektowana, by pokonać wszelkie przeszkody, jakie matka natura mogłaby jej postawić na drodze. Chociaż wciąż była droga, jej wysoka cena wynikała z technologii, która czyniła pojazd na tyle niezawodnym, by okrążyć glob dziesięć razy z rzędu bez większego wysiłku, wystarczyła regularna konserwacja.

Nie miała chromowanych detali ani błyszczących wykończeń z przodu. Jedynym znakiem rozpoznawczym była czarna, trójramienna gwiazda oraz kratka w tym samym kolorze z trzema żebrami. Okrągłe reflektory były podkreślone przez LED-owe światła do jazdy dziennej, zgodnie z przepisami, nie dlatego, że były niezbędne, a klienci mogli wybrać metalowe kratki do ich ochrony. Przedni plastikowy zderzak można było zastąpić stalowym, specjalnie zaprojektowanym do zamontowania na nim wyciągarki.

Z profilu, G-Klasa Professional zaczęła odsłaniać swoje prawdziwe intencje. Posiadała wysokie lusterka w stylu ciężarowym, które nie miały kierunkowskazów. Nawet metalowe progi były opcjonalne i miały widoczny aluminiowy stelaż, co dawało klientom większe zaufanie. Czarne listwy wokół nadkoli były z niepomalowanego plastiku, co czyniło je tanimi i łatwymi do wymiany w przypadku uszkodzeń spowodowanych przez kamienie lub inne przeszkody. Pięcioramienne, 16-calowe felgi aluminiowe były obute w opony all-terrain, a klienci mogli je łatwo wymienić na MT. Na końcu, samochód miał unikalny zderzak, w którym znajdowała się czerwona lampa przeciwmgielna i jasna lampa do wstecznego. Producent oferował szeroką gamę opcji zewnętrznych, jak bagażnik dachowy z drabiną umieszczoną obok tylnych drzwi otwieranych na bok.

Wnętrze pozbawione było większości cech zwykle spotykanych w pojazdach z 2016 roku. W każdym z czterech drzwi były okna korbowe. SUV był wyposażony w ręcznie regulowane fotele i tapicerkę materiałową. Ponadto, nie było dotykowego ekranu na szczycie centralnej konsoli dla systemu infotainment; znajdowało się tam jedynie owalne logo z napisem „Professional”. Przynajmniej producent rozważył dodanie systemu klimatyzacji z dużymi, okrągłymi pokrętłami. Na konsoli centralnej, Mercedes-Benz zainstalował dźwignię automatycznej skrzyni biegów, a przed kierowcą znajdował się przyrząd w stylu binokularów z tymi samymi wskaźnikami co w Klasie GLE.

Pod maską, G-Klasa Professional z 2016 roku miała silnik turbodiesel o pojemności 3,0 litra, który został zaczerpnięty z zasobów producenta. Mercedes-Benz sparował go z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Jak wszystkie modele Klasy G, SUV był wyposażony w dwubiegową skrzynię rozdzielczą oraz trzy ręcznie blokujące dyferencjały. W odróżnieniu od innych modeli, G-Klasa Professional miała sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, co pozwalało jej na przewożenie cięższych przedmiotów na pokładzie lub na bagażniku dachowym.

Mercedes-Benz wzbogaca legendarną linię G-Klasy o wysoce purystyczną wersję. Z uderzającym wyglądem i opcjonalnym pakietem Professional Off-Road, nowy G350 d Professional idealnie nadaje się do trudnych warunków terenowych oraz zastosowań profesjonalnych. W porównaniu do swojego poprzednika, G350 d Professional oferuje nowoczesne wnętrze oraz luksusowy komfort jazdy. Pozostałe modele G-Klasy również zyskują na aktualizacji technologii w zakresie systemu multimedialnego, nawigacji i komunikacji. Dodatkowe opcje dla wnętrza i nadwozia jeszcze bardziej podkreślają indywidualność i komfort klasycznego pojazdu terenowego.

G-Klasa zadebiutowała jako specjalnie zaprojektowany pojazd terenowy w 1979 roku, a od tego czasu została przekształcona w luksusowego wszechstronnego SUV-a. Ciągłe modyfikacje w zakresie designu i technologii sprawiają, że legendarny „G” jest gotowy na przyszłość, jednocześnie przyciągając uwagę swojej wiernej, globalnej bazy fanów. Obecna oferta modelowa obejmuje wszystko od wszechstronnej wersji z silnikiem V6 diesla po topowy model V12 od Mercedes-AMG.

Dzięki nowemu G350 d Professional, producent z Stuttgartu ponownie ma w swojej ofercie pojazd terenowy, który dzięki wyraźnie purystycznemu designowi wyróżnia się na tle innych modeli G-Klasy, czyniąc go idealnym towarzyszem w trudnych warunkach terenowych oraz na nietypowych wyprawach. Podobnie jak wszystkie inne modele G-Klasy, G350 d Professional korzysta z solidnej konstrukcji ramowej, stałego napędu na wszystkie koła z reduktorem oraz trzech elektrycznie wybieranych blokad dyferencjałów.

Silnik V6 diesla o mocy 180 kW (245 KM)

Silnik V6 diesla o pojemności 2987 cm³ zapewnia znakomitą trakcję. Moc silnika G350 d Professional wzrosła o 33% do 180 kW (245 KM) w porównaniu do poprzedniego modelu G 300 CDI Professional, a zużycie paliwa według norm NEDC zmniejszyło się o 15,4% do 9,9 litra na 100 kilometrów. To odpowiada emisji CO2 wynoszącej 261 g/km. Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS łączy doskonały komfort jazdy z nowoczesną efektywnością.

Wizualnie G350 d Professional prezentuje się jako robustny pojazd terenowy zdolny do pokonywania wszelkich wyzwań. Jego purystyczny design cechuje matowa czarna osłona chłodnicy oraz czarne felgi ze stopów lekkich w pięcioramiennej konstrukcji. Opony terenowe w rozmiarze 265/70 R 16 zapewniają doskonałą trakcję nawet w trudnych warunkach. Wersja Professional przewyższa swojego bazowego G350 d w różnych dyscyplinach poza utwardzonymi drogami. Dzięki zmodyfikowanemu zawieszeniu, które zwiększa prześwit o dodatkowe 10 milimetrów (245 zamiast 235 milimetrów), radzi sobie z trudnym terenem. Kąt natarcia/wyjścia wynoszący odpowiednio 36 i 39 stopni (G350 d: 30/30 stopni) zapewnia mobilność nawet w ekstremalnych warunkach.

Dzięki ładowności wynoszącej 592 kilogramy, G350 d Professional jest również doskonale przygotowany do wymagających zadań transportowych. Idealnie nadaje się także jako pojazd holowniczy z maksymalną zdolnością uciągu wynoszącą do 3200 kilogramów.

Wnętrze z nowoczesnym kokpitem

Wnętrze G350 d Professional zasadniczo różni się od swojego poprzednika, G 300 CDI Professional, dzięki nowoczesnemu kokpitowi. Poprzedni model bazował na funkcjonalnej serii W461, podczas gdy nowy model korzysta z technologii wygodniejszej wersji W463. W ten sposób klienci Professional korzystają ze wszystkich zalet, takich jak wysokiej jakości wyposażenie, większy komfort i lepsza ergonomia. Standardowo dostarczane jest wielofunkcyjne koło kierownicy oraz elektryczna kolumna kierownicy regulowana w wysokości i zasięgu, a także częściowo elektrycznie regulowane fotele przednie. Aspekty praktyczne użytkowania w terenie nie są w żaden sposób zaniedbane, co pokazuje podłoga z powierzchnią antypoślizgową i odpływem: brud można łatwo spłukać, a wnętrze gruntownie wyczyścić.

Dla klientów, którzy wolą używać G350 d Professional do codziennego użytku w trudnych warunkach terenowych, dostępnych jest wiele dodatkowych opcji:

  • Opcjonalny stalowy zderzak przedni z przygotowaniem do wyciągarki
  • Opcjonalny pakiet Professional Off-Road zawiera ochronną kratkę dla przednich lamp bi-xenon; dostępna jest także kratka ochronna dla kierunkowskazów. W skład tego pakietu wchodzą również przyciemniane szyby dla tylnych bocznych okien i tylnej szyby. Pakiet zawiera także ładownię wykończoną drewnem oraz przygotowanie do systemu głośnomówiącego. Obejmuje również bagażnik dachowy z drabiną, co zwiększa możliwości G350 d Professional
  • Boczki progowe z lewej i prawej strony zwiększają praktyczność i umożliwiają łatwe przymocowanie przedmiotów do bagażnika dachowego, który jest dodawany w pakiecie Professional Off-Road
  • Pakiet Ochrony Ładunku zapewnia optymalne bezpieczeństwo podczas transportu. W skład pakietu wchodzą siatka ładunkowa, pokrywa ładowni oraz stałe złącze holownicze

Dla G350 d Professional dostępnych jest dwa kolory wykończenia matowego oraz jedenaście atrakcyjnych metalicznych kolorów. Terenowa ikona wyraża swój niepowtarzalny styl dzięki ekskluzywnym specjalnym lakierom, takim jak piasek pustyni czy niebieski chiński, przypominającym o „Otto”, G-Klasie należącej do Gunthera Holtorfa, który imponująco pokazał możliwości G-Klasy podczas swojej podróży dookoła świata.

Premiera sprzedażowa G350 d Professional zaczyna się 1 czerwca; wprowadzenie na rynek nastąpi we wrześniu 2016 roku. Cena wynosi 79 968 € (w tym 19% VAT w Niemczech).

Aktualizacje technologiczne dla systemu multimedialnego, nawigacji i komunikacji

Wszystkie inne warianty G-Klasy od Mercedes-Benz są teraz również w pełni zaktualizowane pod kątem łączności dzięki licznym aktualizacjom technologicznym. Wyposażenie znane z wielu innych modeli Mercedesa podnosi komfort i wygodę dla pasażerów na zupełnie nowy poziom. Najnowsza generacja telematyki obejmuje na przykład:

COMAND Online z wysokiej rozdzielczości ekranem kolorowym 20,3 cm (8 cali) i hotspotem WLAN
System alarmowy Mercedes-Benz (dostępny w 20 krajach europejskich, a także w USA, Kanadzie i Chinach)
Informacje o ruchu drogowym na żywo, aby uzyskać aktualne i dokładne dane o ruchu
Integracja smartfona w skład której wchodzi Apple CarPlayTM oraz Android Auto
Telefonia samochodowa w podłokietniku umożliwiająca telefony i łączność z internetem z osobnym czytnikiem kart SIM
Uniwersalny pakiet telefoniczny w podłokietniku z uniwersalnym interfejsem, ulepszoną funkcją telefoniczną, funkcją ładowania i zewnętrzną anteną dla optymalnego odbioru
Zestaw kabli Media Interface dla uniwersalnego interfejsu w konsoli centralnej, składający się z micro-USB, docka i złącza Lightning dla iPoda®

Opcjonalne wykończenie z hebanu antracytowego jest nowe dla modeli G 500 i AMG; klienci mogą wybrać tę opcję bez dodatkowych kosztów. Wygląd legendy pojazdu terenowego można dodatkowo wzbogacić o matowe czarne felgi ze stopów lekkich w pięcioramiennej konstrukcji z oponami 265/70 R 16 oraz opcjonalny bagażnik dachowy.

350 d 7AT (245 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc180.2 Kw @ 3600 Rpm
245 Hp @ 3600 Rpm
242 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
600 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265/60 R 18
Długość183.5 In (4661 Mm)
Szerokość73.5 In (1867 Mm)
Wysokość76.9 In (1953 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.6/59.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit9.3 In (236 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Aerodynamika (Cd)0.54
Masa własna5758 Lbs (2612 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Spalanie trasa25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2261 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.