2016 Peugeot Traveller

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Peugeot wprowadził model Traveller w 2016 roku jako największy MPV dla klientów prywatnych i flotowych, samochód na dziewięć miejsc, który umożliwił dużym rodzinom wspólne podróżowanie.

Europejscy producenci samochodów nie mieli zbyt dużego doświadczenia w budowie minivanów, a segment rynku nie był wystarczająco duży, żeby mogli uzyskać zysk, jeśli nie podejdą do tego rozsądnie. Dlatego grupa Peugeot-Citroen (PSA) nawiązała współpracę z Toyotą i stworzyła swój model. Dodatkowo, ponieważ Opel był już częścią PSA, również przygotował własną wersję. Każdy z producentów starał się jednak dostosować swój model, aby pasował do języka projektowego marki, więc francuski producent Peugeot zrobił to samo i nadał samochodowi charakterystyczny wygląd. Nie był to może najpiękniejszy model, ale dzięki swojemu podejściu i polityce cenowej sprzedawał się dobrze na rynku europejskim.

Zazwyczaj minivany nie opowiadają historii designu, a te stworzone we współpracy z kilkoma markami są jeszcze mniej charakterystyczne. A jednak zespół projektowy Peugeota zdołał to osiągnąć, gdy stworzył model Traveller. Z przodu, wysoki zderzak miał „kieł”, który maskował małą część reflektorów. Dzięki temu przypominał język projektowy widoczny w innych modelach Peugeota, takich jak 2008 i 3008. W przeciwieństwie do tych modeli, Traveller nie był wyposażony w żarówki LED, więc klienci musieli zadowolić się tradycyjnymi reflektorami halogenowymi lub ksenonowymi. Dodatkowo, czarny grill z chromowanym otoczeniem przypominał inne pojazdy tej samej marki, podczas gdy dolna część zderzaka przejęła elementy designu z modeli 308 i 208, zwłaszcza LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie bumeranga. Z profilu, w zależności od wersji wyposażeniowej i opcji, Peugeot oferował albo stalowe koła, albo lekkie felgi aluminiowe. Producent zastosował standardowe przednie drzwi oraz przesuwane z boku pasażera, podczas gdy drzwi od strony kierowcy znajdowały się na liście opcji. Z tyłu, Traveller miał dużą klapę bagażnika.

Wnętrze samochodu starało się sprostać wymaganiom klientów, oferując wszystko, od niskiej jakości siedzeń pokrytych tkaniną po luksusowe wnętrze obite skórą. Dodatkowo, panoramiczny dach szklany wprowadzał więcej światła do wnętrza nad drugą i trzecią linią siedzeń. Dla kierowcy i pasażera z przodu zamontowano wysokie, indywidualne fotele. Przed kierownicą umieszczono zestaw wskaźników zawierający kilka wskazówek oraz mały wyświetlacz TFT, który pokazywał dane z komputera pokładowego. Dla większej wygody i przyjemności z jazdy, Peugeot dodał ekran dotykowy na szczycie centralnej konsoli, który obsługiwał łączność Bluetooth. Van był dostępny w trzech długościach, przy czym najkrótsza wersja była głównie przeznaczona do użytku biznesowego lub rodzinnego, podczas gdy najdłuższa była bardziej odpowiednia jako pojazd transportowy.

Pod maską, PSA zainstalowało wybór czterech silników o mocach od 94 KM (95 PS) do 174 KM (180 PS). Najsłabsza wersja była połączona z pięciobiegową skrzynią manualną, podczas gdy mocniejsze wersje były dostępne zarówno z sześciobiegową skrzynią manualną, jak i sześciobiegową automatyczną. Wszystkie one przekazywały swoją moc tylko na przednie koła.

Peugeot nadał tej nowej ofercie w swojej gamie samochodów osobowych wyjątkową nazwę. Nazywa się Peugeot Traveller, a jego zdecydowany i elegancki design odzwierciedla nowoczesną wizję podróżowania i otwartych przestrzeni.

Nowa baza, dostosowana z modułowej platformy EMP2, łączy kompaktowe wymiary z maksymalną przestronnością. Peugeot Traveller oferuje do 9 przestronnych miejsc siedzących oraz 1500 litrów pojemności bagażnika, a dzięki demontowanym siedzeniom można uzyskać nawet 4900 litrów.

Dostępny w 3 długościach, od 4,60 m do 5,30 m, jego wysokość wynosząca zaledwie 1,90 m, co jest rzadkością w tym segmencie, zapewnia Peugeot Travellerowi możliwość wjazdu do zamkniętych parkingów. Standardowe i długie wersje o długości 4,95 m i 5,30 m są w sercu rynku. Wersja kompaktowa o długości 4,60 m, wyjątkowa w segmencie, również komfortowo pomieści do 9 osób we wszystkich miejscach. Dzięki ograniczonym zwisom i wymiarom Peugeot Traveller zapewnia łatwe prowadzenie w codziennym użytkowaniu, w tym w warunkach miejskich.

Peugeot Traveller Business VIP zapewnia pasażerom na tylnej kanapie konfigurację 4 foteli naprzeciwko siebie z indywidualnymi skórzanymi fotelami. Dach wielofunkcyjny z tri-strefową klimatyzacją i miękką dyfuzją, wyposażenia ekskluzywnego dla tego segmentu, oraz oświetlenie nastrojowe również przyczyniają się do komfortu pasażerów.

Nowoczesne i efektywne silniki Euro6 o mocach od 95 do 180 KM oraz nowa automatyczna skrzynia biegów EAT6 obiecują przyjemność z jazdy oraz rekordowo niskie emisje CO2 i zużycie paliwa w segmencie. Najbardziej efektywna wersja zużywa 5,1 l/100 km, co daje 133 g/km CO2, a cała gama osiąga średnio 5,4 l/100 km, czyli 140 g/km.

Peugeot Traveller oferuje szeroką gamę nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i komfortu, które są rzadkością lub wręcz unikalne w tym segmencie:

Drzwi boczne przesuwne otwierane bez użycia rąk są nowością na rynku;
Wyświetlacz przezierny i system rozpoznawania znaków z rekomendacją ograniczenia prędkości są unikalne w segmencie;
Otwierane tylne okno, dach szklany, aktywne hamulce bezpieczeństwa oraz automatyczne przełączanie świateł drogowych są rzadkością w tym segmencie;
Po raz pierwszy w historii jeden z pojazdów marki został wyposażony w nową nawigację sterowaną głosowo z połączeniem internetowym i informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, kamerę wsteczną VisioPark 1 z 180° widokiem z góry i powiększeniem widoku tylnego, oraz alert o uwadze kierowcy.
Peugeot Traveller występuje w 2 wersjach, jednej dla osób prywatnych i drugiej dla profesjonalistów, każda z 2 poziomami wykończenia.

Nowa, najwyższa wersja Combispace i VIP Shuttle

Profesjonaliści i osoby prywatne w tym segmencie mają różne potrzeby i oczekiwania w zależności od wykonywanej działalności oraz przewożonych osób lub klientów.

Aby im sprostać, Peugeot Traveller oferuje 2 gamy, z których każda ma 2 poziomy wykończenia:

Dla osób prywatnych, Combispace z wykończeniem Active i Allure dostępny w wersjach 5, 7 lub 8-osobowych;
Dla przewoźników profesjonalnych, Shuttle z wykończeniem Business dostępny w wersjach 5 do 9-osobowych oraz Business VIP dostępny w wersjach 6 i 7-osobowych.
W zgodzie z wysoką jakością marki, poziomy ekskluzywne oferują szeroki zakres wyróżniającego się i podnoszącego komfortu wyposażenia wnętrza i zewnętrza. Peugeot Traveller zapewnia pasażerom najwyższej jakości funkcje, komfort i wygodę.

Jego zdecydowany i elegancki styl czerpie inspirację z cech samochodów osobowych Peugeot. Przestrzeń i komfort przeznaczone dla pasażerów odpowiadają potrzebom wysokiej jakości przewoźników ludzi, na przykład do transportu VIP-ów i ich bagażu do hotelu.

Niezależnie od tego, czy chodzi o zakupy, wycieczki rodzinne, czy wyjazdy ze znajomymi na rowerach górskich, Peugeot Traveller dostosowuje się do każdej sytuacji. Dzięki wielu konfiguracjom przesuwanych siedzeń oraz szerokiej elastyczności wykorzystania przestrzeni wewnętrznej, Peugeot Traveller nadaje się również do różnych rodzinnych zastosowań, takich jak hobby rekreacyjne i sportowe.

Luksusowy design i komfort

Wyrazisty i nowoczesny styl Peugeot Traveller, emanujący siłą i elegancją, jest wzmacniany w wersjach premium przez reflektory Xenon i 17-calowe obręcze aluminiowe. Gdy pasażerowie otwierają drzwi, witani są oświetleniem progowym, elegancko zaprojektowanym, luksusowym wnętrzem ozdobionym materiałami premium, w szczególności skórzanymi siedzeniami i grubymi dywanami na podłodze. W celu łatwego dostępu do tylnych pasażerów, wszystkie wersje są standardowo wyposażone w elektrycznie przesuwane drzwi boczne, a w wersjach luksusowych dodatkowo są bezdotykowe.

Luksusowy komfort dla pasażerów

W zależności od wersji, pasażerowie na tylnych siedzeniach w rzędach 2 i 3 mają oddzielne skórzane przesuwane fotele z podłokietnikami lub 2/3 – 1/3 dzielone ławki przesuwane, z indywidualnie regulowanymi oparciami.

Szerokie, ciemne, przyciemniane (70% przepuszczalności) i dodatkowo przyciemniane (90% przepuszczalności) okna w wyższych wersjach chronią ich prywatność i pozwalają cieszyć się widokami. Dwa oddzielnie chowane szklane panele dachowe zapewniają jasność i panoramiczny widok na niebo.

Dach wielofunkcyjny, standardowy w wyższej wersji, obejmuje podświetlenie LED, oprócz indywidualnych lamp do czytania, oraz klimatyzację z miękką dyfuzją, która, jak w samolotach, jest oddzielona od indywidualnych wentylatorów.

Cztery gniazda 12 V w kabinie pasażerskiej, a także gniazdo 230 V i port USB są dostępne do ładowania wszelkich urządzeń mobilnych.

VIP Shuttle

Peugeot Traveller Business VIP, wersja emblematyczna w gamie, oferuje pasażerom na tylnej kanapie konfigurację salonu z 4 oddzielnymi siedzeniami naprzeciwko siebie lub 5 miejscami z opcją 3-osobowej ławki w rzędzie 3.

Wnętrze jest funkcjonalne i skoncentrowane na komforcie pasażerów: skórzane siedzenia, oświetlenie nastrojowe, tri-strefowa klimatyzacja z funkcją miękkiej dyfuzji oddzieloną od wentylatorów oraz opcjonalny szklany dach. Te dwa elementy wyposażenia są unikalne w segmencie. Opcjonalny składany stół przesuwany zapewnia przestrzeń do pracy dla klienta biznesowego.

Shuttle

Peugeot Traveller Business oferuje premium styl zewnętrzny dla pasażerów siedzących wewnątrz. Dodatkowo, siedzenia i wyposażenie komfortowe mogą być precyzyjnie dostosowane do potrzeb profesjonalistów.

Łatwość dostępu do siedzeń w rzędzie 3 jest znakomita. Jedna kontrola składa oparcie siedzenia i zapewnia szeroką przestrzeń do tylnych siedzeń.

Combispace

Peugeot Traveller w wersji Active lub Allure łączy modularność i elastyczność. Jest dostępny w wersjach 5, 7 lub 8-osobowych. Rząd 2 ma ławkę dzieloną w proporcji 2/3 – 1/3, z każdą sekcją całkowicie oddzieloną, jak w rzędzie 3, lub dwa indywidualne fotele z podłokietnikami. W obu sytuacjach, demontowalne i przesuwane siedzenia mogą być dostosowane do dowolnej konfiguracji pomiędzy transportem 8 osób i bagażu, a pozostawieniem tylko 2 foteli z przodu. Po złożeniu, oparcie pasażera może być użyte do transportu przedmiotów o długości do 3,50 m.

Przesuwane i modularne siedzenia są szczególnie doceniane w wersji kompaktowej, która może codziennie pomieścić do 8 osób i w razie potrzeby zapewnia hojne 2 m3 przestrzeni bagażowej w konfiguracji 5-osobowej w zaledwie 4,60 m długości. Lustro dla dzieci, tablety lotnicze na oparciach przednich siedzeń, tri-strefowa klimatyzacja z funkcją miękkiej dyfuzji, rolety przeciwsłoneczne w rzędzie 2, półka na bagaż, otwierane tylne okno oraz 17-calowe koła ze stylizacjami są standardowym wyposażeniem ukierunkowanym na przyjemność dzielenia się podróżami w gronie rodziny lub przyjaciół.

Zdecydowany design emanujący siłą i elegancją

Peugeot Traveller rewolucjonizuje cechy w segmencie. Proporcje są harmonijne pomiędzy przednią częścią, pozycją kierowcy a przestrzenią z tyłu. Kompaktowe zwisy i koła umieszczone w czterech rogach nadają mu pionowości i potężnej obecności. Smukłe linie podkreślają jego opływowy kształt, a wysoka linia okien przyczynia się do nowoczesności jego profilu.

Już przy pierwszym spojrzeniu widać, że Peugeot Traveller należy do gamy samochodów osobowych marki Peugeot. Reflektory zamontowane na równi z nadwoziem przypominają Peugeot 308. Podpis świetlny LED, zintegrowany z chromowanymi boomerangami, nawiązuje do modelu Peugeot 508. Jakość wykończenia aż do najmniejszych szczegółów podkreśla wkład w luksusowe przesunięcie marki.

Nowy, podwyższony pionowy grill podkreśla obecność Peugeot Traveller. Grill zawiera lwa w centrum nowej dynamicznej, trójwymiarowej formie, zamiast standardowych poziomych szczebli. Jego trapezoidalne chromowane krawędzie z delikatnym ruchem skali w górnych rogach akcentują elegancję i nowoczesność przedniej części.

Smukłe panele boczne mają wyraźne linie i są rzeźbione przez wklęsłe progi drzwi, które podkreślają imponujący wygląd gładkich nadkoli wychodzących z nich. Proporcje między nadwoziem a wysokością okien nadają mu bardzo nowoczesny styl.

Stosunkowo niskie osłony boczne oraz przedni zderzak integrujący wloty powietrza na całej szerokości samochodu, z bardziej kompaktowym grillem powyżej, akcentują solidny wygląd Peugeot Traveller.

Poprawiona wydajność, zużycie paliwa i koszty eksploatacji

Architektura przedniej części, zwłaszcza odległość między osiami i wysokość rynny dachu, oraz geometria przedniego zawieszenia pozwalają na integrację silników 1.6 L i 2.0 L BlueHDi. Główne elementy ich otoczenia, takie jak panel chłodzący, dopływ powietrza, rura wydechowa i architektura elektryczna itp., są również wykorzystywane. Ich jakość i wydajność zostały już przetestowane na sedanie Peugeot 308.

Dzięki nowej platformie, masa pojazdu jest znacznie zredukowana, o 100-400 kg mniej niż inne pojazdy o porównywalnej mocy w tym samym segmencie. Połączenie tej nowej platformy z silnikami BlueHDi pozwala Peugeot Traveller osiągnąć rekordowo niskie poziomy zużycia paliwa:

1.6 L BlueHDi 95 KM, 5-biegowa skrzynia manualna od 5,5 l/100 km, co daje 144 g/km CO2;
1.6 L BlueHDi 95 KM S&S, skrzynia ETG6 od 5,2 l/100 km, co daje 135 g/km CO2;
1.6 L BlueHDi 115 KM S&S, skrzynia 6-biegowa od 5,1 l/100 km, co daje 133 g/km CO2;
2.0 L BlueHDi 150 KM S&S, skrzynia 6-biegowa od 5,3 l/100 km, co daje 139 g/km;
2.0 L BlueHDi 180 KM S&S, automatyczna skrzynia EAT6 od 5,8 l/100 km, co daje 151 g/km.
Silniki BlueHDi zawierają system SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) przed filtrem DPF (filtrem cząstek stałych) z dodatkiem. Dzięki temu spełniają normę Euro6, wykorzystując najskuteczniejszą technologię kontroli zanieczyszczeń dostępną na rynku. Ich zbiornik AdBlue o pojemności 22,4 l zapewnia zasięg do 15 000 km. AdBlue można łatwo napełnić za pomocą zewnętrznego wlewu, umieszczonego w środkowym słupku, który jest niewidoczny, gdy drzwi kierowcy są zamknięte.

Peugeot Traveller korzysta z konkurencyjnych kosztów eksploatacji, szczególnie dzięki najlepszym w klasie zużyciu paliwa oraz częstotliwości konserwacji wynoszącej 40 000 km lub 2 lata.

Poprawiona różnorodność oferty dla wszystkich zastosowań klientów

Peugeot Traveller dostępny jest w 3 długościach, które można skonfigurować jako 5-9-osobowe:

Wersja kompaktowa o długości 4,60 m;
Wersja standardowa o długości 4,95 m;
Wersja długa o długości 5,30 m.
Jego modułowa platforma osiąga te 3 długości za pomocą:

2 tylnych zwisów, jeden wspólny dla wersji kompaktowej i standardowej, drugi specyficzny dla wersji długiej;
2 rozstawów osi, jeden specyficzny dla wersji kompaktowej, a drugi wspólny dla wersji standardowej i długiej;
Jednej architektury podwozia: wsporniki, linia wydechowa i system paliwa wspólne dla wszystkich 3 długości.
Poprawiona przestronność, prowadzenie i bezpieczeństwo

Dzięki doskonałej efektywności architektury swojej platformy, Peugeot Traveller oferuje do 9 wygodnych miejsc dla wszystkich pasażerów i 1500 litrów (1384 dm3 VDA) przestrzeni bagażowej. Ta objętość może być nawet zwiększona do 4900 litrów (4554 dm3 VDA) dzięki całkowicie demontowalnym siedzeniom w rzędzie 2 i 3.

Wyjątkowa w segmencie, wersja kompaktowa również może pomieścić na pokładzie do 9 osób lub 3600 litrów (3397 dm3 VDA) przestrzeni bagażowej w długości zaledwie 4,60 m. Optymalizowane zwisy przednie (0,88 m) i tylne (0,80 m) oraz promień skrętu wynoszący 11,30 m wspomagają prowadzenie Peugeot Traveller, szczególnie w miastach lub podczas manewrowania. Jego wysokość ograniczona do 1,90 m zapewnia również dostępność do zamkniętych parkingów w centrach miast i strefach handlowych, a także w domu i na lotniskach.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, oprócz nowego wyposażenia, z nową bazą i wzmocnioną strukturą, Peugeot Traveller uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP opublikowanych w grudniu 2015 roku.

Poprawiony komfort i dynamika prowadzenia

Na pokładzie, Peugeot Traveller rewolucjonizuje również cechy segmentu, poprawiając ergonomię i komfort jazdy. Stopień ułatwia dostęp do wyższej pozycji siedzenia, która dominuje nad drogą. Panel instrumentów i kierownica w dość pionowej pozycji w tym segmencie, zanurza kierowcę w środowisku pomiędzy SUV-em a sedanem pod względem komfortu. Czysty i nowoczesny design pozycji kierowcy łączy elegancję materiałów z ergonomią przycisków, takich jak ekran dotykowy, który jest zawsze łatwo dostępny i widoczny.

Jeśli chodzi o połączenie, Peugeot Traveller przyjmuje przednie zawieszenie pseudo MacPherson z przeprojektowanej platformy EMP2. Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy z położeniem stabilizatora przeciwskrętnego przed przekładnią kierowniczą optymalizuje promień skrętu. Zapewnia niewielkie wsparcie podczas manewrów parkingowych i utrzymuje spójność prowadzenia.

Specyficzne tłumienie podwozia i zawiasów jest zaprojektowane do radzenia sobie z uderzeniami i warunkami nawierzchni drogi.

Nowe tylne zawieszenie z ukośnymi wahaczami wspiera ładowność do 1400 kg, aby maksymalnie wykorzystać 9 miejsc z przestrzenią bagażową. Tłumienie wahaczy łagodzi uderzenia. Sprężyny o zmiennej twardości i amortyzatory dostosowane do obciążenia zapewniają maksymalny komfort, niezależnie od tego, czy pojazd jest załadowany, czy nie. To nowe tylne zawieszenie ma również tę zaletę, że jest zgodne z napędem DANGEL 4×4.

Koła są dostępne w rozmiarze 16″ z osłonami kół oraz 17″ z osłonami lub obręczami aluminiowymi. Te obręcze aluminiowe mogą być łączone z oponami zimowymi 3PMSF, które można używać przez cały rok. Połączenie tych 2 systemów zawieszenia oferuje kompromis między prowadzeniem a komfortem oraz najlepszą możliwą przyjemność z jazdy, niezależnie od ładunku pojazdu.

Aby uzupełnić komfort pasażerów i kierowcy, aspekt akustyczny nie został pominięty. Peugeot Traveller oferuje najlepszy poziom komfortu akustycznego w segmencie z:

Dodatkowymi podkładkami i panelami wygłuszającymi w strukturze i elementach otwieranych;
Projektą wnikających części i połączeń wykonanych z materiałów pochłaniających dźwięk;
Grubości okien wynoszącej 3,85 mm, a nawet 4,46 mm dla szyby przedniej, która również zawiera warstwę dźwiękoszczelną.
Ułatwienie dostępu na pokład

Drzwi boczne przesuwne otwierane bezdotykowo można otworzyć lub zamknąć nawet z pełnymi rękami. To wyposażenie, unikalne na rynku, odblokowuje i otwiera przesuwne drzwi boczne za pomocą prostego ruchu nogi, wystarczy mieć przy sobie kluczyk elektroniczny. Zamykają się również automatycznie i blokują pojazd.

Elektrycznie przesuwane drzwi są otwierane za pomocą przycisków w przednich siedzeniach oraz w tylnych siedzeniach w rzędzie 2, aby ułatwić życie kierowcy i dostęp pasażerów na pokład.

Spokojne i połączone podróże

Peugeot Traveller inauguruje nowy 7-calowy pojemnościowy ekran dotykowy, oprócz systemu multimedialnego. Wszystkie usługi poświęcone uproszczeniu podróży i jazdy są dostępne. Wystarczy delikatnie dotknąć ekranu palcem lub użyć sterowania głosowego.

Rozpoznawanie głosu zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo, szczególnie w zakresie korzystania z funkcji nawigacji, telefonu i multimediów bez odrywania wzroku od drogi.

Peugeot Traveller wprowadza nową generację nawigacji 3D połączonej, sterowanej rozpoznawaniem głosu i/lub dotykowym ekranem. Zawiera bezpłatne dożywotnie aktualizacje map cztery razy w roku oraz związane z nimi usługi Peugeot Connect na okres 3 lat. Peugeot Connect obejmuje:

TomTom Traffic z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym;
Lokalizację i ceny stacji paliw oraz parkingów;
Informacje o pogodzie;
Lokalne wyszukiwanie punktów interesujących (POI).
Strefy ostrzegawcze uzupełniają ofertę jako opcja.

Dzięki informacjom o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, nowy system nawigacyjny Peugeota oszczędza czas i daje spokój, unikając korków.

Połączenie z usługami Peugeot Connect jest automatyczne i bez dodatkowych kosztów z Peugeot Connect SOS & Assistance (SIM karta i dane wliczone w cenę), jeśli pojazd jest w to wyposażony. Jeśli tak nie jest, połączenie może być realizowane przez tethering (metoda modemu) za pomocą smartfona połączonego przez USB, Bluetooth lub WiFi.

Odnowienie pakietu Peugeot Connect Nav kosztuje 60 € za 12 miesięcy lub 130 € za 3 lata. Subskrypcja stref ostrzegawczych kosztuje 99 € za 12 miesięcy lub 199 € za 3 lata.

Peugeot Connect Nav integruje również funkcję Mirror Screen, aby można było korzystać z aplikacji smartfona na 7-calowym ekranie dotykowym Peugeot Traveller w pełnym bezpieczeństwie. Funkcja Mirror Screen jest oferowana zarówno z technologią Apple CarPlayTM, jak i Mirrorlink®, aby zapewnić szerszy zakres zgodnych smartfonów.

Dla intuicyjnej jazdy w pełnym bezpieczeństwie

Aby zapewnić jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną jazdę, Peugeot Traveller posiada szeroką gamę nowoczesnych urządzeń wspomagających prowadzenie. Niektóre z nich po raz pierwszy zainstalowano w pojeździe marki Peugeot: System ostrzegania o czasie jazdy, Alert o uwadze kierowcy, Odczyt znaków drogowych z systemem rekomendacji ograniczenia prędkości i Aktywne hamulce bezpieczeństwa.

System ostrzegania o czasie jazdy, standardowo, informuje kierowcę po 2 godzinach nieprzerwanego prowadzenia przy prędkości 65 km/h lub wyższej. Lampka ostrzegawcza z przekazem „Pomyśl o przerwie” przypomina mu o tym na panelu instrumentów.

Monitoring martwego pola informuje kierowcę o obecności pojazdu w sąsiednim prawym lub lewym pasie w jego martwym polu. To wyposażenie dostępne jest z przodem i tyłem z systemem asysty parkingowej lub VisioPark 1.

VisioPark 1 uzupełnia wyposażenie radarów parkingowych z przodu i z tyłu, lub tylnego radaru z kamerą wsteczną. Zapewnia 180° widok z góry na tylną strefę pojazdu i jego otoczenie. Obraz jest tworzony przez kamerę wsteczną podczas manewru wstecznego. Widok z tyłu zawiera linie prowadzące, które obracają się razem z kierownicą. Gdy tylko wykryta zostanie przeszkoda, automatyczna funkcja powiększenia nad tylną strefą jest używana, aby zobaczyć odległość od niej. Manewry wsteczne i ustawienie pojazdu względem linii parkingowych i przeszkód stają się zatem łatwe, a integralność pojazdu jest zabezpieczona.

Grip Control to ulepszony system kontroli trakcji, opatentowany przez grupę PSA Peugeot Citroën. Rozszerza to użyteczność Peugeot Traveller na drogach lub szlakach o niskim poziomie przyczepności, pozwalając pojazdowi kontynuować jazdę w sytuacji, w której pojazd z napędem na 2 koła utknąłby.

Wszechstronny i elastyczny, dostosowuje się do warunków napotkanych, działając na przednie koła napędowe, pozostawiając kierowcę w pełnej kontroli przez cały czas. W każdej chwili kierowca może skutecznie wybrać, aby to wyposażenie wykorzystało swoją inteligencję do działania w trybie Standardowym lub wybrać pożądany tryb za pomocą pokrętła na centralnym panelu deski rozdzielczej: Śnieg, Off-Road, Piasek, ESP Wylączenie.

Pakiet bezpieczeństwa, dostępny jako opcja, integruje Pakiet widoczności oraz cztery elementy wyposażenia, które korzystają z wielofunkcyjnej kamery umieszczonej na górze szyby:

System odczytu znaków drogowych i rekomendacji ograniczenia prędkości rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i informuje kierowcę o tej wartości na panelu instrumentów. Prędkość odczytana jest proponowana kierowcy jako wartość docelowa dla jego ogranicznika prędkości lub tempomatu. Kierowca może zaakceptować tę propozycję, w zaledwie 2 naciśnięciach. Jedno naciśnięcie na wybór i jedno na potwierdzenie efektywnie zapobiega wszelkim niezamierzonym działaniom;
Alert o uwadze kierowcy mierzy chwianie pojazdu za pomocą kamery oraz czujnika kąta kierownicy. Wizualne i dźwiękowe ostrzeżenie zmusza kierowcę do większej uwagi;
System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) wykrywa, kiedy pojazd przekracza ciągłą lub przerywaną białą linię na drodze. W takiej sytuacji, jeśli sygnalizacja świetlna jest inaktywna, kierowca jest ostrzegany wizualnie i dźwiękowo na panelu instrumentów;
Automatyczne przełączanie świateł drogowych w nocy automatycznie przełącza reflektory ze świateł drogowych na mijania i odwrotnie w zależności od innych pojazdów wykrytych przez kamerę.
Pakiet asystenta jazdy, dostępny jako opcja, integruje trzy elementy wyposażenia w dodatku do Pakietu widoczności, które korzystają z radaru umieszczonego z przodu pojazdu i/lub wielofunkcyjnej kamery umieszczonej na górze szyby:
Aktywny tempomat to system regulacji prędkości/ograniczenia prędkości z rozszerzoną funkcją regulacji w zależności od odległości od pojazdu przed nim. Ta funkcja szczególnie nadaje się do warunków jazdy na autostradzie w umiarkowanie dużym lub płynącym ruchu, unikając systematycznego rozłączania tempomatu za każdym razem, gdy przed nim znajduje się pojazd. W rzeczywistości, gdy radar wykryje pojazd, utrzymuje stałą odległość, automatycznie zmniejszając prędkość pojazdu do 20 km/h za pomocą hamulca silnikowego, aktywując pedał gazu. Gdy pas jest wolny, tempomat wznawia początkowo żądaną prędkość. Jeśli zwolnienie prędkości o 20 km/h nie jest wystarczające, aby utrzymać tę odległość, tempomat ostrzega kierowcę i oddaje kontrolę prędkości kierowcy;
Alert odległości ostrzega kierowcę o nadchodzącym ryzyku kolizji, aby zareagował. To wizualne i dźwiękowe ostrzeżenie występuje tuż przed aktywacją aktywnych hamulców bezpieczeństwa;
Aktywne hamulce bezpieczeństwa to nowa generacja systemu automatycznego hamowania awaryjnego. Kamera i radar wykrywają nadchodzącą kolizję z jakąkolwiek przeszkodą ruchomą lub stacjonarną. W takim przypadku, jeśli kierowca nie hamuje lub nie hamuje wystarczająco, system stosuje maksymalne hamowanie zamiast kierowcy. Pomaga unikać zderzenia (do 30 km/h) lub zmniejsza jego konsekwencje niezależnie od prędkości pojazdu, z przyspieszeniem do 1 g.
Dla codziennej praktyczności

Otwierane tylne okno jest rzadkością w segmencie Peugeot Traveller. Ułatwia załadunek bagażnika, także gdy miejsca parkingowe są zbyt małe, aby otworzyć klapę. Jest standardowo dostępne w Traveller Active i Allure.

Peugeot Traveller zapewnia również do 74 litrów otwartej lub zamkniętej przestrzeni do przechowywania rozmieszczonej w kabinie pasażerskiej:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.