To był początek nowej ery dla Porsche Boxster, w której magiczny dźwięk silnika płaskosześciocylindrowego ustąpił miejsca brzmieniu turbodoładowanego silnika płaskoczwórkowego, co niekoniecznie było złymi wiadomościami.
Porsche nieco skomplikowało sprawy, wprowadzając czwartą generację Boxstera w 2016 roku. Choć nosił on nazwę handlową 718, miał fabryczny kod wewnętrzny 982, który następował po 981, będącym trzecią generacją Boxstera. Nazwa 718 nawiązywała do historycznego sukcesu marki, która zdobyła pierwsze dwa miejsca w wyścigu 24 godziny LeMans w 1970 roku. Porsche uczciło to zwycięstwo, ponieważ tylko siedem samochodów zakończyło wyścig, a na podium znalazły się trzy Porshe (trzeci był starszy model 908). Fani marki docenili nową nazwę Boxstera, który uratował niemieckiego producenta. Mimo że model 2016 opierał się na tym samym podwoziu co jego poprzednik, większość jego paneli nadwozia była nowa.
Z przodu pojazdu zastosowano nowy zestaw reflektorów LED, które miały cztery bloki dla świateł dziennych, wykorzystujące tę samą technologię diod świecących. Na dolnej części zderzaka Porsche zainstalowało nowy przedni zderzak z trapezoidalnym wlotem powietrza pośrodku, otoczonym parą wlotów ozdobionych trzema poziomymi żebrami oraz światłami parkingowymi i kierunkowskazami na ich górnej stronie. Nie było to rewolucyjne wzornictwo w porównaniu do poprzednika, ale wyglądało lepiej, głównie dzięki przebudowanym reflektorom.
Z profilu, niski przód 718 Boxstera przypominał swojego poprzednika, szczególnie z powodu bocznych kierunkowskazów umieszczonych między przednim zderzakiem a nadkolami. Po bokach producent stworzył nowe drzwi i progi, które łapały więcej powietrza i kierowały je do wlotów powietrza chłodzących silnik umieszczony centralnie. Inną zauważalną różnicą były klamki, które nie miały osłon wpuszczonych. Porsche zainstalowało także nowe 18-calowe felgi aluminiowe, z opcją 19-calowych. Z tyłu producent całkowicie przeprojektował tylną część. Posiadała ona wysuwany spojler, który wyglądał jak spojler lipowy po opuszczeniu. Dodatkowo nowe tylne lampy LED były świeże i miały czerwone poziome paski dla świateł hamowania. Na koniec, w dolnej części zderzaka 718 miał pojedynczy wydech, jak wszystkie swoje poprzednie modele nie S Boxster.
Porsche słynęło z wysokiej jakości wnętrz i 718 Boxster 982 nie był wyjątkiem. Jego wysokie fotele zintegrowanymi zagłówkami były pokryte skórą i miały mocno wyprofilowane miejsca. Klienci mieli możliwość wyboru jeszcze sportowych foteli. Na centralnym panelu umieszczono siedmiocalowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego PCM (Porsche Communication Management). Nowa jednostka obsługiwała Apple CarPlay, ale nie Android Auto. Niemniej jednak, kierowcy bardziej dbali o pozycję jazdy i panel wskaźników. W przypadku położenia siedzenia, było wiele możliwości regulacji, w tym kierownicy. Natomiast w przypadku panelu wskaźników, producent polegał na tym samym układzie trzech wskaźników, co w generacji 781 Boxstera, gdzie obrotomierz zajmował centralne miejsce, a po lewej stronie znajdował się prędkościomierz, a po prawej wyświetlacz kolorowy o przekątnej 4,6 cala.
Porsche porzuciło silnik sześciocylindrowy w Boxsterze 2016 (782) i zastąpiło go turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym. Dzięki zaawansowanej inżynierii i wiedzy o turbodoładowaniu, nowa jednostka dostarczała więcej mocy i momentu obrotowego niż poprzedni silnik o pojemności 2,7 litra, mimo że miała zaledwie dwa litry pojemności. Co więcej, mogła osiągać obroty powyżej 7 000 rpm, co było nietypowe dla silnika z doładowaniem. Porsche połączyło nową jednostkę z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią PDK z podwójnym sprzęgłem.
20 lat po debiucie pierwszego Boxstera, Porsche przekształca swoje roadstery z silnikiem umieszczonym w środku. Nowa generacja modeli nosi oznaczenia Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S. Te dwuosobowe kabriolety są teraz bardziej wydajne i mocniejsze. Dzięki nim Porsche kontynuuje tradycję silników typu flat-four, które były używane w sportowych samochodach Porsche 718, zdobywających liczne nagrody w latach 50. i 60., w tym legendarnym Targa Florio i Le Mans.
Kluczowym elementem nowej serii modeli jest nowo opracowany czterocylindrowy silnik flat z turbosprężarką. 718 Boxster generuje moc 220 kW (300 KM) z pojemności silnika wynoszącej dwa litry, podczas gdy 718 Boxster S osiąga 257 kW (350 KM) z pojemności 2,5 litra. W modelu S Porsche stosuje również turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W rzeczywistości Porsche jest obecnie jedynym producentem, który oferuje technologię VTG w samochodach produkcyjnych z silnikami benzynowymi, zarówno w 911 Turbo, jak i w 718 Boxster S. Imponujący jest tu znaczny wzrost mocy o 26 kW (35 KM) w porównaniu do poprzednich modeli Boxster oraz efektywność nowych silników turbo. Nowe modele 718 Boxster mają poprawę w zużyciu paliwa do 13 procent.
Całkowicie nowe ustawienia podwozia i mocniejsze hamulce zapewniają pasjonującą i sportową przyjemność z jazdy. Projekt nowej linii modeli został również kompleksowo zaawansowany. Pojazd został całkowicie zrewidowany, z wyjątkiem pokryw bagażnika, szyby czołowej i dachu kabrioletu. Wewnątrz nowo zaprojektowany panel deski rozdzielczej otacza kokpit. Ponadto w standardzie znajduje się najnowsza generacja systemu Porsche Communication Management (PCM) z nowoczesnym ekranem dotykowym. Moduł nawigacyjny dostępny jest jako opcja.
Wydajna moc turbo z czterech cylindrów
Wprowadzenie nowej generacji Porsche 718 Boxster oznacza pierwszy raz od końca lat 60., kiedy Porsche ponownie wprowadza sportowe samochody z silnikami flat-four. Turbosprężarka znacznie zwiększa moment obrotowy. Dwu litrowy silnik 718 Boxstera osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 380 Nm (wzrost o 100 Nm), dostępny od 1,950 obr./min do 4,500 obr./min. Silnik 2.5-litrowy 718 Boxster S osiąga nawet 420 Nm (60 Nm więcej) w zakresie prędkości od 1,900 obr./min do 4,500 obr./min.
Dzięki temu nowe modele 718 Boxster przyspieszają jeszcze szybciej. 718 Boxster – z PDK i Pakietem Sport Chrono – przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,7 sekundy (o 0,8 sekundy szybciej). 718 Boxster S z tym samym wyposażeniem osiąga ten wynik w 4,2 sekundy (o 0,6 sekundy szybciej). Prędkość maksymalna 718 Boxstera wynosi 275 km/h, a 718 Boxster S osiąga maksymalną prędkość 285 km/h.
Koncept turbo Porsche zwiększa wydajność jazdy, jednocześnie poprawiając efektywność paliwową. W 718 Boxster czterocylindrowy silnik flat z PDK ma średnie zużycie paliwa według norm NEDC wynoszące 6,9 l/100 km (o 1,0 l/100 km mniej). W 718 Boxster S silnik turbo o pojemności 2.5 litra z PDK zużywa tylko 7,3 l/100 km (o 0,9 l/100 km mniej).
Standardem w modelach Porsche 718 jest sześciobiegowa skrzynia manualna. Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), który teraz oferuje oszczędzające paliwo wirtualne biegi, dostępny jest jako opcja.
Nowy design podkreśla zaostrzony profil
Linię modeli 718 można rozpoznać już na pierwszy rzut oka. Przód nowego roadstera ma znacznie bardziej rzeźbiarską formę. Przednia część jest szersza i bardziej męska. Bardziej wydajne wloty powietrza z przodu są wyraźnym zewnętrznym wyrazem nowego konceptu silnika turbo. Przód 718 Boxstera dopełniają nowe bi-xenonowe reflektory zintegrowane z diodowymi światłami dziennymi. Reflektory LED z czteropunktowymi światłami dziennymi są dostępne jako nowa opcja.
Z boku, charakterystycznymi cechami nowej linii modeli są nowe, samodzielnie zaprojektowane nadkola i progi. Większe panele wlotowe powietrza z dwoma płetwami podkreślają dynamiczny wygląd pojazdu. Drzwi zaprojektowano teraz bez pokryw zagłębień klamek. Nowe 19-calowe koła są standardem w 718 Boxster S. Koła o średnicy 20 cali są dostępne opcjonalnie.
Przeprojektowane tylne nadwozie 718 Boxstera ma znacznie szerszy wygląd – szczególnie dzięki akcentowej listwie z zintegrowanym znakiem Porsche między lampami tylnymi. Całkowicie opracowane na nowo lampy tylne wyróżniają się trójwymiarową technologią LED oraz czteropunktowymi światłami hamownymi.
Sportowe dostrojenie podwozia dla większej zwinności
W swoim zachowaniu na drodze nowy roadster podąża śladami oryginalnego 718. Całkowicie przestrojone podwozie poprawia osiągi na zakrętach. Elektromechaniczny system kierowniczy jest skonfigurowany tak, aby był o dziesięć procent bardziej bezpośredni. Dzięki temu 718 Boxster jest jeszcze bardziej zwinny i łatwiejszy do prowadzenia, zarówno na torach wyścigowych, jak i w codziennym ruchu drogowym.
Minus dziesięć i minus dwadzieścia: Porsche Active Suspension Management
Dostępny za dodatkową opłatą dla roadsterów jest system Porsche Active Suspension Management (PASM) z obniżoną o dziesięć milimetrów wysokością zawieszenia. Po raz pierwszy sportowe podwozie PASM z obniżoną o dwadzieścia milimetrów wysokością zawieszenia jest dostępne jako opcja dla 718 Boxster S. Aktywne podwozie, które również zostało przestrojone, oferuje jeszcze szerszy zakres pomiędzy komfortem na długich trasach a dynamiczną sztywnością sportową.
Rozbudowany Pakiet Sport Chrono dla dynamicznych wrażeń z jazdy
Jak w 911, opcjonalny Pakiet Sport Chrono obejmuje teraz program Indywidualny, oprócz trzech ustawień Normal, Sport i Sport Plus. W sportowych samochodach z PDK dodano przycisk Sport Response, który znajduje się w centralnym miejscu przełącznika programu jazdy. Inspirowany wyścigami samochodowymi, umożliwia kierowcy skonfigurowanie reakcji silnika i PDK w sposób bardzo bezpośredni.
Wnętrze z nowym systemem Porsche Communication Management w standardzie
W kokpicie 718 Boxstera czeka na kierowcę znane wnętrze Porsche, które teraz zostało wzbogacone o nowe elementy, takie jak panel instrumentów. Innym centralnym elementem nowego układu wnętrza jest jednostka Porsche Communication Management (PCM) z przygotowaniem do telefonu komórkowego, interfejsami audio i pakietem Sound Package Plus o mocy audio wynoszącej 110 watów. PCM można rozszerzyć o opcjonalne moduły, aby dokładnie dostosować go do osobistych wymagań. Na przykład, dostępny jest moduł nawigacyjny z kontrolą głosową, który ułatwia wprowadzanie celów podróży. Ponadto dostępny jest moduł Connect Plus jako rozszerzenie modułu nawigacyjnego; zapewnia on rozszerzone usługi online.