Chociaż czwarta generacja Boxstera S opierała się na tej samej ramie co jej poprzednik, była nowym samochodem pod każdym względem, w tym z nowym turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym.
Kiedy niemiecki producent samochodów wprowadził linię Boxster w 1996 roku, oznaczoną kodem fabrycznym 786, fani marki określali go jako „Porsche dla ubogich”. Jednak ten pojazd uratował producenta przed bankructwem i pomógł w rozwoju innych modeli, które wzbogaciły ofertę firmy. Z czasem osiągi i atrakcyjność roadstera z silnikiem umieszczonym z tyłu wzrosły i stał się on „Porsche dla inteligentnych”. Lepszy rozkład masy w porównaniu do znacznie bardziej znanego brata 911 oraz fakt, że miał dwa bagażniki (jeden z przodu, a drugi za silnikiem, z tyłu), sprawił, że był lepszym codziennym sportowym autem. Z generacją 982, wprowadzoną w 2016 roku, Boxster S stał się bardziej oszczędny, co było dobrą wiadomością. W rezultacie, mimo że stracił wspaniały dźwięk sześciocylindrowego silnika, był lepszym pojazdem od swojego poprzednika. Co najważniejsze, był bardziej wydajny.
Większość paneli karoserii roadstera była całkowicie nowa. Z przodu, model Porsche 718 Boxster z 2016 roku miał nowe reflektory LED, które miały cztery bloki dla świateł dziennych, korzystające z tej samej technologii diod emitujących światło. Pokrywa bagażnika z przodu również była nowa, chociaż na pierwszy rzut oka wyglądała identycznie jak ta poprzednia. Ponadto cały przedni zderzak był świeży, ale nadal przypominał ten z Boxstera S 981, z trapezoidalnym centralnym wlotem powietrza otoczonym szczelinami bocznymi, w których znajdowały się światła parkingowe i kierunkowskazy.
Obniżony profil samochodu ujawnił zwiększone wymiary 718 Boxster S w porównaniu do poprzednika, chociaż był dłuższy zaledwie o pięć milimetrów. Zmiany te uzyskano dzięki wydłużonemu przedniemu zderzakowi i były ledwo zauważalne. Nowe panele drzwiowe miały uchwyty bez wpuszczonych osłon, jak w poprzedniku. Jednym z detali, które nadawały mu inny wygląd, był kształt progów bocznych oraz dwuszczelinowe wloty powietrza za drzwiami. Porsche poprawiło aerodynamikę samochodu, co pozwoliło na zwiększenie przepływu powietrza do komory silnikowej, znajdującej się za kabiną. Z tyłu jedyną częścią, która pozostała niezmieniona w porównaniu do Boxstera 781, była pokrywa bagażnika. Niemniej jednak nowy wysuwany spojler wydawał się być skrzydłem, gdy był schowany. Nowe tylne światła LED miały środkowy czerwony pasek dla świateł hamulcowych, a blinkery i lampki parkingowe znajdowały się powyżej i poniżej. Pod tylnym zderzakiem, Boxster S miał podwójny wydech, co odróżniało go od jego słabszego brata.
W kabinie, zaprojektowanej dla dwóch osób i wykończonej na poziomie standardów 911, Porsche 718 Boxster S z 2016 roku stworzył wyścigowy kokpit skoncentrowany na kierowcy. Na środkowym panelu nowy system multimedialny PCM (Porsche Communication Management) był standardem i był dostępny za pomocą siedmiocalowego ekranu dotykowego. Znajdująca się przed kierownicą deska rozdzielcza miała trzy wskaźniki, z obrotomierzem na środku, wyświetlaczem TFT po prawej, który pokazywał informacje z PCM i komputera pokładowego, oraz prędkościomierzem po prawej. Konsola centralna była wąska, a Porsche umieściło na niej kilka specyficznych przycisków, w tym do dostępnego sportowego wydechu, do ręcznego sterowania tylnym skrzydłem oraz do składanej, wielowarstwowej pokrywy.
Za kabiną, Porsche 718 Boxster S z 2016 roku miał turbodoładowany silnik typu flat-four o pojemności 2.5 litra. Oferował więcej mocy niż 781 Boxster i miał szerszą krzywą momentu obrotowego, zaczynającą się już przy 1900 obr./min. Producent połączył ten nowy silnik z sześciobiegową manualną skrzynią biegów jako standard, podczas gdy dostępna była również siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów (dwusprzęgłowa). Również w dziale technicznym, producent ulepszył przednie zawieszenie, wykorzystując części z modelu 911 Carrera oraz dostosowane elementy do tyłu.
20 lat po debiucie pierwszego Boxstera, Porsche restrukturyzuje swoje roadstery z silnikiem umieszczonym centralnie. Nowa generacja modeli nosi oznaczenie Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S. Dwuosobowe kabriolety są teraz mocniejsze i bardziej oszczędne. Dzięki nim Porsche kontynuuje tradycję silników płaskich czterocylindrowych, które były używane w sportowych samochodach Porsche 718, zdobywających liczne nagrody w latach 50. i 60., w tym legendarnych Targa Florio i Le Mans.
Kluczowym elementem nowej serii modeli jest nowo opracowany silnik płaski czterocylindrowy z turboładowaniem. 718 Boxster rozwija moc 220 kW (300 KM) przy pojemności silnika dwóch litrów, natomiast 718 Boxster S osiąga 257 kW (350 KM) z 2,5 litra pojemności. W modelu S Porsche stosuje również turbosprężarkę z regulowaną geometrią wirnika. W rzeczywistości Porsche jest teraz jedynym producentem oferującym technologię VTG w produkcyjnych samochodach z silnikami benzynowymi, zarówno w modelu 911 Turbo, jak i w 718 Boxster S. Imponujący jest tu znaczny przyrost mocy o 26 kW (35 KM) w porównaniu do poprzednich modeli Boxster oraz efektywność nowych silników turbo. Nowe modele 718 Boxster mają poprawioną ekonomię paliwową o nawet 13 procent.
Całkowicie nowa kalibracja podwozia i mocniejsze hamulce zapewniają pasjonującą i sportową przyjemność z jazdy. Design nowej linii modeli został również kompleksowo rozwinięty. Pojazd został całkowicie zrewidowany, z wyjątkiem pokryw bagażnika, przedniej szyby i dachu kabrioletu. Wewnątrz nowo zaprojektowany panel deski rozdzielczej otacza kokpit. Dodatkowo, w standardzie znajduje się najnowsza generacja Porsche Communication Management (PCM) z nowoczesnym ekranem dotykowym. Moduł nawigacji jest dostępny jako opcja.
Efektywna moc turbo z czterech cylindrów
Wprowadzenie nowej generacji Porsche 718 Boxster to pierwszy raz od końca lat 60., kiedy Porsche ponownie wdraża sportowe samochody z silnikami płaskimi czterocylindrowymi. Turboładowanie znacząco zwiększa moment obrotowy. Dwu-litrowy silnik 718 Boxstera osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 380 niutonmetrów (wzrost o 100 niutonmetrów), dostępny od 1950 do 4500 obr/min. Silnik 2,5-litra 718 Boxster S osiąga nawet 420 niutonmetrów (60 niutonmetrów więcej) w zakresie prędkości od 1900 do 4500 obr/min.
Dzięki temu nowe modele 718 Boxster przyspieszają jeszcze szybciej. 718 Boxster – z PDK i Sport Chrono Package – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy (o 0,8 sekundy szybciej). 718 Boxster S z tym samym wyposażeniem osiąga ten wynik w 4,2 sekundy (o 0,6 sekundy szybciej). Maksymalna prędkość 718 Boxstera to 275 km/h, a 718 Boxster S osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.
Koncepcja turbo Porsche zwiększa osiągi podczas jazdy, jednocześnie poprawiając ekonomię paliwową. W 718 Boxster płaski silnik czterocylindrowy z PDK ma wartość zużycia paliwa NEDC wynoszącą 6,9 l/100 km (o 1,0 l/100 km mniej). W 718 Boxster S czterocylindrowy silnik turbo 2,5 litra z PDK zużywa jedynie 7,3 l/100 km (o 0,9 l/100 km mniej).
Modele Porsche 718 standardowo wyposażone są w sześciobiegową skrzynię manualną. Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), które teraz ma oszczędzające paliwo wirtualne biegi, jest oferowane jako opcja.
Nowy design podkreśla zaostrzony profil
Linię modeli 718 można od razu rozpoznać. Przód nowego roadstera ma znacznie bardziej rzeźbiarską formę. Przód wygląda szerszy i bardziej męski. Znacznie większe wloty powietrza z przodu są wyraźnym zewnętrznym znakiem nowej koncepcji silnika turbo. Przód 718 Boxstera dopełniają nowe bi-xenonowe reflektory z wbudowanymi diodowymi światłami dziennymi. Reflektory LED z czteropunktowymi światłami dziennymi są dostępne jako nowa opcja.
Z boku, charakterystycznymi cechami nowej linii modelowej są nowe, niezależnie stylizowane błotniki i progi. Większe panele wlotu powietrza z dwoma płetwami podkreślają dynamiczny wygląd samochodu. Drzwi są teraz projektowane bez pokryw uchwytów. Nowe 19-calowe koła są standardem w 718 Boxster S. Koła o średnicy 20 cali są dostępne jako opcja.
Przebudowany tylny korpus 718 Boxstera ma znacznie szerszy wygląd – szczególnie ze względu na paski akcentujące z wbudowanym znakiem Porsche między światłami tylnymi. Całkowicie przeprojektowane światła tylne wyróżniają się trójwymiarową technologią LED i czteropunktowymi światłami hamowania.
Sportowe zestrojenie podwozia dla większej zwinności
W zakresie dynamiki jazdy nowy roadster podąża za śladami oryginalnego 718. Całkowicie przestrojone podwozie samochodu poprawia osiągi w zakrętach. System elektromechanicznego wspomagania kierownicy jest skonfigurowany tak, aby był o dziesięć procent bardziej bezpośredni. Sprawia to, że 718 Boxster jest jeszcze bardziej zwrotny i łatwiejszy w prowadzeniu, zarówno na torze, jak i w codziennym ruchu.
Minus dziesięć i minus 20: Porsche Active Suspension Management
Dostępne za dodatkową opłatą dla roadsterów jest Porsche Active Suspension Management (PASM) z obniżoną o dziesięć milimetrów wysokością zawieszenia. Po raz pierwszy sportowe zawieszenie PASM z obniżoną o 20 milimetrów wysokością jest dostępne jako opcja dla 718 Boxster S. Aktywne zawieszenie, które również zostało przestrojone, oferuje jeszcze większy zakres między komfortem jazdy na długich trasach a dynamiczną sztywnością sportową.
Rozbudowany pakiet Sport Chrono dla dynamicznych wrażeń z jazdy
Podobnie jak w 911, opcjonalny pakiet Sport Chrono obejmuje teraz program Individual oprócz trzech ustawień Normal, Sport i Sport Plus. W sportowych samochodach z PDK dodano przycisk Sport Response, który znajduje się w środku przełącznika programu jazdy. Zainspirowany wyścigami samochodowymi, umożliwia kierowcy skonfigurowanie reakcji silnika i PDK, aby były bardzo bezpośrednie.
Wnętrze z nowym Porsche Communication Management w standardzie
W kokpicie 718 Boxstera czeka znajome wnętrze Porsche, teraz wzbogacone o nowe elementy, takie jak panel instrumentów. Innym centralnym elementem nowego układu wnętrza jest jednostka Porsche Communication Management (PCM) z przygotowaniem do telefonu komórkowego, interfejsami audio oraz pakietem Sound Plus o mocy 110 watów. PCM można rozszerzyć o opcjonalne moduły, aby w pełni dostosować je do osobistych wymagań. Na przykład dostępny jest moduł nawigacji z obsługą głosową, który ułatwia wprowadzanie celów podróży. Ponadto dostępny jest moduł Connect Plus jako rozszerzenie modułu nawigacji, który zapewnia rozszerzone usługi online.