2016 Porsche Boxster Spyder (981)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2016 Porsche Boxster Spyder (981)

Przejdź do galerii zdjęć2016 Porsche Boxster Spyder (981)

Podczas gdy poprzednia generacja Boxstera Spydera pojawiła się w niewłaściwym czasie, model z 2016 roku został zaprezentowany w 2015 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku i odniósł wielki sukces.

Porsche znało już receptę na stworzenie lepszych samochodów sportowych. W końcu produkowało je od końca lat 40-tych. Dlatego zastosowało te same kroki, co w przypadku poprzedniego Boxstera Spydera wprowadzonego w 2009 roku, a następnie zaadaptowało je do samochodu, który zaprezentowało w 2015 roku jako model na 2016. Boxster Spyder był hołdem dla modelu 917 Spyder z lat 60-tych, ale to było coś więcej niż tylko wyraz designu. To był samochód stworzony dla tych, którzy cieszyli się jeżdżeniem po torze lub krętymi drogami. Co więcej, Boxster Spyder w szerokim zakresie wykorzystywał materiały lekkie, a jego silnik był jeszcze mocniejszy, pochodził z większego brata, modelu 911. Nie można również zapomnieć o hamulcach 911 Carrera i innej zawieszeniu niż w pozostałych modelach Boxstera. Mimo że był o 40 kilogramów cięższy niż jego poprzednik, RS60, był szybszy od niego.

Z przodu, Boxster Spyder z 2016 roku miał zestaw reflektorów bi-xenonowych z modelu Boxster S, a także LED-owe światła parkingowe i dzienne. Na dolnej części zderzaka producent zamontował trapezoidalny centralny wlot powietrza, po obu stronach którego znajdowały się boczne wloty powietrza, podobne do tych z pozostałych modeli Boxstera. Kolejną znaczącą różnicą w porównaniu do reszty jego 'rodzeństwa’ był wlot powietrza na masce, który miał wąski otwór z przodu, służący do wypuszczania ciepłego powietrza z chłodnicy.

Porsche stworzyło Boxster Spyder jako bardziej torowy pojazd niż reszta jego modeli. Zmniejszyło prześwit o 20 mm dzięki zmodyfikowanemu zawieszeniu. Tak jak w Boxsterze Spyder z 2009 roku, model z 2016 roku miał dwa wybrzuszenia za kabiną. Klienci narzekali na poprzednią osłonę z Boxstera Spydera z 2011 roku, więc Porsche przyjęło inne podejście przy projektowaniu modelu z 2016 roku. Zrezygnowało z systemu elektrycznego, ale pozostałe elementy pozwoliły klientom otworzyć go ręcznie i zakryć kabinę. Jedynym elektrycznie obsługiwanym systemem był mechanizm zamykający nad przednią szybą, który zabezpieczał dach na miejscu. Dodatkowo, wybrzuszenia skutecznie przykrywały archi bezpieczeństwa za siedzeniami. Z tyłu samochodu producent zamontował wysuwane skrzydło, które po schowaniu przypominało ogon kaczki.

Wnętrze pokryte Alcantarą oferowało jednocześnie luksusowe i sportowe odczucie. Producent umożliwił klientom wybór, czy pojazd ma być lżejszy czy cięższy. W standardowej konfiguracji samochód nie był wyposażony w klimatyzację ani radio, chociaż te były dostępne jako opcja bez dodatkowych kosztów. Dzięki sportowym fotelom z wbudowanymi zagłówkami, pasażerowie mogli pewnie siedzieć na swoich miejscach podczas manewrów na dużych prędkościach. W przeciwieństwie do modelu 987.2 Spyder, model 981 miał rzeczywistą tablicę przyrządów z trzema wskaźnikami, w której tachometr zajmował centralne miejsce.

Za kabiną, w pozycji centralnej, producent zamontował silnik typu flat-six o pojemności 3.8 litra, pochodzący z modelu 911, ale w wersji o mniejszej mocy, produkujący 375 PS (370 KM). Był on połączony wyłącznie z sześciobiegową skrzynią manualną, która przekazywała moc na tylne koła za pośrednictwem samoblokującego się mechanizmu różnicowego. Dzięki swojemu stosunkowi mocy do wagi, Porsche Boxster Spyder z 2016 roku mógł przyspieszyć od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 4.5 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 290 km/h.

Porsche rozpoczyna sezon kabrioletów w 2015 roku, celebrując światową premierę nowego Boxstera Spydera. Ten purystyczny samochód sportowy zadebiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2015 roku. Nowy model, który znajduje się na szczycie serii otwartych dwuosobowych, zachowuje niezależny charakter swojego poprzednika, którego status kultowy już osiągnął. Na przykład klasyczny materiałowy dach wciąż otwierany i zamykany jest ręcznie, a samochód sportowy dostępny jest wyłącznie z manualną skrzynią biegów.

Jako prawdziwy oryginalny roadster, Boxster Spyder oferuje tradycyjne wrażenia z jazdy samochodem sportowym, ale z nowoczesnymi osiągami. Oznacza to sztywną sportową zawieszenie z obniżonym o 20 mm prześwitem, hamulce zaczerpnięte z modelu 911 Carrera, bardziej bezpośrednie kierowanie oraz silnik sześciocylindrowy o pojemności 3,8 litra i mocy 375 KM (276 kW). Kierowcy i pasażerowie mogą zatem liczyć na prawdziwe sportowe doznania z doskonałą dynamiką jazdy w najlżejszym, ale jednocześnie najbardziej mocnym Boxsterze. Boxster Spyder przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie około 4,5 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 290 km/h. Katalogowe zużycie paliwa wynosi 9,9 l/100 km.

Charakterystyczny design Boxstera Spydera obejmuje elementy stylowe, które przypominają legendarne samochody sportowe i wyścigowe marki Porsche. Na przykład, w hołdzie dla 718 Spydera z lat 60., nowy Boxster Spyder ma dwa wyraźne opływowe wybrzuszenia, które rozciągają się wzdłuż długiej tylnej pokrywy za zagłówkami. Częściowo ręcznie obsługiwany, lekki dach jest odpowiedni do codziennego użytku i przywodzi na myśl roadstery z przeszłości, podczas gdy finy, które rozciągają się ku tyłowi, nadają sylwetce pojazdu charakterystyczny wygląd. Przód i tył modelu zaczerpnięto z Cayman GT4.

W wewnętrznej części nowego modelu na szczycie serii atmosfera stwarza poczucie czystej przyjemności z jazdy bardziej niż w jakimkolwiek innym Boxsterze. Kierowca i pasażer siedzą w lekkich sportowych fotelach z dużymi bocznymi wsparciami, a nowa kierownica o średnicy 360 mm pomaga zapewnić, że roadster z silnikiem umieszczonym pośrodku można prowadzić precyzyjnie i z dużą zwinnością.

Zgodnie z purystycznym designem modelu, standardowe wyposażenie nie obejmuje radia ani klimatyzacji, aby zredukować wagę. Obie te opcje mogą być jednak zamówione w fabryce jako dodatkowe wyposażenie bez dodatkowych kosztów. Ponadto cała gama systemów audio Boxstera jest dostępna do wyboru przez klientów. System Porsche Communication Management (PCM) ze wszystkimi swoimi specjalnymi funkcjami również można zamówić jako opcjonalne wyposażenie.

3.8L 6MT RWD (375 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc276 Kw @ 6700 Rpm
375 Hp @ 6700 Rpm
370 Bhp @ 6700 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 4750-6000 Rpm
420 Nm @ 4750-6000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna180 Mph (290 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 R20 || 265/35 R20
Długość173.8 In (4415 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość49.7 In (1262 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/60.6 In (1
Rozstaw osi97.4 In (2474 Mm)
Prześwit3.5 In (89 Mm)
Pojemność bagażnika4.6 Cuft (130 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3064 Lbs (1390 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3638 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto16.6 Mpg Us (14.2 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2230 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.