2016 Scion iA

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Był to ostatni model zaprezentowany przez markę Scion, zanim zniknęła z rynku, zostając wchłonięta przez swoją macierzystą firmę, Toyotę, w sierpniu 2016 roku.

Wprowadzony jako model z 2016 roku w 2015, Scion iA nie był nawet Toyotą, lecz sedanem Mazda 2. Może nie był to najlepszy pomysł japońskiego producenta, gdy wprowadzał ten pojazd, dlatego nie ma się co dziwić, że auto nie przetrwało długo na rynku, stając się drugim najrzadszym modelem Scion, z sprzedażą nieprzekraczającą 10 000 egzemplarzy.

Choć zewnętrzny design nie miał szans na wygraną w konkursie piękności, mały sedan był całkiem sensownym pomysłem dla Scion, które próbowało uniknąć niepowodzenia. W efekcie, przedni pas pojazdu miał szeroką kratkę chłodnicy, która zaczynała się tuż pod maską i ciągnęła się do dolnej części zderzaka. Niemniej jednak, ogólny wygląd nie był tak przyjemny jak w Mazdzie 2. Co więcej, krótki bagażnik z tyłu sprawiał, że samochód wyglądał na nieproporcjonalny.

Wnętrze iA było zaskakująco przestronne jak na swoją klasę, przynajmniej dla pasażerów z przodu. Mieli oni przed sobą zakrzywioną deskę rozdzielczą, w której Scion standardowo umieścił ekran dotykowy systemu multimedialnego pochodzący z Mazdy, z pokrętłem pomiędzy przednimi siedzeniami. Z tyłu, kanapa ledwo pomieściła trzy osoby z powodu centralnego tunelu. Bagażnik z kolei był dość przestronny jak na segment tego samochodu.

Pod maską, Scion zastosował ten sam 1,5-litrowy silnik benzynowy produkcji Mazdy. Był on wystarczający jak na wagę samochodu w połączeniu ze standardową sześciobiegową skrzynią manualną, ale wydawał się zbyt słaby w zestawieniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Scion poszerza swoją ofertę na więcej niż jeden sposób. Oprócz wprowadzenia nowego pojazdu do swojej gamy, dodaje również swoje pierwsze sedany, niezwykle sportowy, a jednocześnie przystępny cenowo model 2016 Scion iA.

Sedan Scion iA dołącza do zupełnie nowego hatchbacka 2016 Scion iM, tworząc mocny duet w segmentach subkompaktowym i kompaktowym.

Nowy model bez hatchbacka pojawi się w salonach tej jesieni z szacowaną ceną wyjściową w okolicy 16 000 dolarów. To cena za model mono-spec wyposażony w standardowy system bezpieczeństwa Low-speed Pre-collision oraz 7-calowy system multimedialny z aktywacją głosową. Dzięki polityce Pure Price, klienci opuszczają salon płacąc dokładnie tyle, ile widzieli na etykiecie.

Określenie „dramatyczny” może być niedopowiedzeniem, gdy mówimy o wizualnym wpływie 2016 Scion iA. Pod odważnie zakrzywioną karoserią kryje się zwrotna maszyna, która redefiniuje pojęcie „poziom wejściowy”. Można powiedzieć, że design to „klasa wyżej”, co odnosi się do całego pojazdu.

Jeśli Scion iA stanie się pierwszym nowym samochodem klienta, to na pewno zostanie zapamiętany, niezależnie od tego, ile innych pojazdów przyjdzie później. Jeśli to drugi samochód w gospodarstwie domowym, może wywołać spory o to, kto ma prawo je prowadzić.

Podstawowe elementy: wysoka wytrzymałość nadwozia, szybkoobrotowy, silnik o wysokim stopniu sprężania 1.5 litra z mocą 106 KM; do wyboru 6-biegowa manualna lub 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów; standardowe 16-calowe felgi aluminiowe i szacowane przez producenta wartości spalania wynoszące 33 miasto / 42 trasa / 37 MPG w cyklu mieszanym.

Co oznaczają te litery?

Nie ma tajemnicy związanej z emblemą Scion iA. „i” w zupełnie nowych modelach 2016 Scion iA i iM sugeruje Indywidualność. Interesujące. Przyjazne dla kieszeni klientów. „A” w iA może oznaczać agresywny styl, przestronną kabinę i bagażnik, oraz przystępną cenę.

Zakretka z przodu, bagażnik z tyłu

2016 Scion ma znajomy wygląd marki z dolnym grillem w kształcie heksagonu i ostrymi reflektorami. Z tyłu przestronny bagażnik nadaje mu charakterystyczny wygląd w segmencie.

Scion iA przyciąga uwagę swoim wyrazistym profilem, który z pewnością wyróżnia się w tłumie. Aby w pełni wykorzystać swoje eleganckie dziedzictwo sedana, iA ma również wyszukane wykończenie z fortepianowego czarnego lakieru, chromowanym otoczeniem grilla i chromowanym końcówką wydechu.

Scion iA dziedziczy również ważny element po swoich hatchbackowych kuzynach – standardowe tylne siedzenie dzielone w proporcjach 60/40, co zwiększa pojemność bagażnika i wszechstronność.

Tak zabawny, jak się prezentuje

Naciśnij przycisk „Start” (ponieważ standardowo wyposażony jest w bezkluczykowy dostęp z przyciskiem Start), a Scion iA ożyje z sportowym, ale stonowanym dźwiękiem z chromowanej końcówki wydechu. To brzmienie bardzo nowoczesnego silnika 1.5 litra z 4 cylindrami, który ma zarówno ducha, jak i zaawansowaną technologię.

Innymi słowy, Scion iA porusza się, jednocześnie oszczędzając paliwo. Dużo zasług również dla wyboru skrzynie biegów. Standardowa 6-biegowa manualna jest kompaktowa i lekka, a także ma niskie opory tarcia dzięki krótkiemu skokowi, co czyni ją jedną z najsłodszych w prowadzeniu manualnych skrzyń.

Dla tych, którzy wolą automatyczną skrzynię, dostępna 6-biegowa automatyczna będzie interesująca. Zaprojektowana z myślą o niskiej wadze, niskim tarciu i bezpośrednim przeniesieniu siły, automatyczna skrzynia ma trochę podwójnej osobowości. Rusza z miejsca z gładkością, jaką może zapewnić tylko automatyczna skrzynia z konwerterem momentu obrotowego, a następnie szybko blokuje konwerter dla szybszych, bardziej bezpośrednich zmian biegów i lepszej oszczędności paliwa. Dla kierowców pragnących większego odczucia momentu obrotowego, dostępny jest tryb sportowy, który można włączyć za pomocą przełącznika.

Zwinność jest wbudowana w Scion iA, a nie tylko dodana przez sztywniejsze sprężyny i amortyzatory. Struktura nadwozia wykorzystuje proste belki, ciągłą ramę, która sprawia, że poszczególne sekcje funkcjonują w harmonii, oraz skuteczne rozmieszczenie stali o wysokiej wytrzymałości. Krótko mówiąc, jest mocna.

Zawieszenie przednie z kolumną MacPhersona i tylne zawieszenie z belką skrętną zostały dostrojone, aby zapewnić idealną równowagę między sportowym prowadzeniem a komfortem jazdy, co nie jest zwykle kojarzone z tym segmentem. W szczególności tuning układu kierowniczego i hamulcowego był bardziej odpowiedni dla sportowego sedana niż dla „samochodu ekonomicznego”. Scion iA wykorzystuje sztywny uchwyt kierownicy, co zapewnia bezpośrednie, a jednocześnie lekkie odczucie, również zaskakujące w modelach w niskich cenach i o wysokim MPG. Postępowe odczucie hamowania staje się bardziej wyraźne podczas pokonywania zakrętów. Wchodząc w zakręt, pedał zapewnia płynne działanie, a następnie w miarę wzrostu siły G przechodzi w bardziej sztywną reakcję.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Ta mocna struktura również stanowi fundament bezpieczeństwa w Scion iA. Solidna struktura w kształcie litery H łączy dach i słupki B z podwoziem i łączy stal o wysokiej wytrzymałości w kluczowych elementach ramy oraz części podłogi, tworząc solidną konstrukcję.

Poduszki powietrzne boczne z przodu oraz poduszki powietrzne kurtynowe chronią pasażerów zarówno z przodu, jak i z tyłu. Jednak największą nowością w tym modelu Scion iA w cenie około 16 000 dolarów jest standardowy system Low-speed Pre-collision, który wykorzystuje czujnik laserowy, aby pomóc kierowcy unikać zderzeń i minimalizować uszkodzenia w razie wypadku. Standardowo dostępna jest również kamera tylna.

Scion = Niezwykła wartość

Wygląd nie oszukuje we wnętrzu Scion iA. Premia z chromowanymi akcentami oraz wykończenie z miękkiego dotyku nie zdradzają ceny samochodu, co stanowi wartość, która jest charakterystyczna dla rodziny Scion. Na początek warto zauważyć, jak iA dostosowuje się do różnorodnych sylwetek kierowców, w tym 10-calowy zakres przesuwu przód-tył oraz standardowy regulator wysokości siedzenia. Nie oszczędzano na kierownicy, która oferuje regulację w zakresie nachylenia i teleskopową.

Łatwo jest uznać za oczywiste funkcje takie jak tempomat oraz elektrycznie sterowane szyby, zamki i lusterka zewnętrzne, ponieważ są one standardem w większości samochodów powyżej pewnej ceny. W niektórych samochodach w okolicy Scion iA, te funkcje mogą być dostępne za dodatkową opłatą, ale wszystkie są uwzględnione w długiej liście standardowego wyposażenia modelu 2016 iA.

Sportowa kierownica ma przełączniki do kontroli audio i standardowego Bluetooth. Zdecydowanie nie jest to „poziom wejściowy”, standardowy system audio Display Audio o przekątnej 7 cali ma ekran dotykowy, 6 głośników, zdalny interfejs oraz kamerę tylną. Pandora®, Aha™ i Stitcher™ są standardem, oferując ogromny wszechświat muzyki, audycji i podcastów, gdy są sparowane z kompatybilnym telefonem. Dla tych, którzy chcą wprowadzić własną muzykę do iA, standardowe są dwa porty USB oraz złącze Aux. Utrzymuj oczy na drodze i ręce na kierownicy, korzystając z rozpoznawania głosu do kontrolowania wielu funkcji systemu multimedialnego. Dostępny jest również system nawigacji oferowany przez dealerów Scion.

Uczyń go swoim

Można kupić Scion iA, wybrać kolor i być w pełni zadowolonym z rezultatu. Dla tych, którzy widzą samochód jako pustą płaszczyznę, Scion oferuje pełną gamę akcesoriów instalowanych przez dealerów, tak jak robi to dla wszystkich swoich modeli.

Niektórzy dealerzy Scion rozpoczęli program Pure Process Plus, który pozwala klientom badać samochód przez Scion.com, znaleźć go w salonie, aplikować o kredyt i ustalić cenę, wszystko bez wychodzenia z kanapy. Scion będzie kontynuować współpracę z dealerami i Toyota Financial Services, aby udoskonalić ten proces, a także planuje znacznie rozszerzyć swoje zasięgi w 2015 roku.

Ograniczona gwarancja

1.5L 6AT FWD (106 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1496 Cm3
Moc79 Kw @ 6000 Rpm
107 Hp @ 6000 Rpm
106 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy103 Lb-Ft @ 4000 Rpm
140 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.6 Galony (43.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/60R16
Długość171.1 In (4346 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika15.5 Cuft (439 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2416 Lbs (1096 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3640 Lbs (1651 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Średnie spalanie34 Mpg Us (6.9 L/100Km)

1.5L 6MT FWD (106 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1496 Cm3
Moc79 Kw @ 6000 Rpm
107 Hp @ 6000 Rpm
106 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy103 Lb-Ft @ 4000 Rpm
140 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.6 Galony (43.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/60R16
Długość171.1 In (4346 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58.5 In (1
Rozstaw osi101.2 In (2570 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika15.5 Cuft (439 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2385 Lbs (1082 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3609 Lbs (1637 Kg)
Spalanie miasto33 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.