Wprowadzona w 1968 roku, Corolla stała się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w ofercie Toyoty. W 2016 roku przeszła facelifting w ramach jedenastej generacji.
Sprzedano dziesiątki milionów egzemplarzy na całym świecie, co sprawiło, że Corolla była ogromnym sukcesem japońskiego producenta samochodów. Zamiast jednak sprzedawać ją jako pojedynczy model, Toyota dostosowała ją do różnych rynków. Na przykład, wersja europejska oferowała lepsze prowadzenie niż wersja amerykańska, w której zamontowano miększe amortyzatory. Silniki również się różniły, niektóre z nich były produkowane wyłącznie dla klientów ze Starego Kontynentu.
Wraz z wersją po faceliftingu, Corolla zyskała znacznie bardziej agresywny wygląd przedniej części, z opadającymi reflektorami i dolnym zderzakiem w kształcie litery A, flankowanym przez fałszywe wloty powietrza, w których znajdowały się światła przeciwmgielne. W zależności od opcji, wyposażona była w przyciemnione słupki B i ramki okienne.
Wewnątrz, producent zaoferował Corollę z ośmiocalowym ekranem dotykowym infotainment, uzupełnionym o dodatkowy wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników. Niestety, mimo że design wyglądał na inspirowany niemieckimi producentami, jakość materiałów nie była na tym samym poziomie. Fałszywe skórzane fotele z materiałowymi środkami oferowane były w przednich miejscach, podczas gdy z tyłu znajdowała się ławka profilowana na dwa miejsca, z ledwo wystarczającą ilością miejsca dla trzech pasażerów, co zamykało pięciomiejscowy układ.
Pod maską, Toyota zainstalowała trzy silniki, rezygnując z 2,0-litrowego silnika wysokoprężnego z wersji przed faceliftingiem.
Obecnie sprzedawany w około 150 krajach i regionach na całym świecie, stanowiący około 20% globalnej sprzedaży Toyoty, model Toyota Corolla pozostaje najpopularniejszym pojazdem w ofercie firmy.
Zaktualizowana gama modeli Toyoty Corolli wprowadza nowoczesny design nadwozia. Przód pojazdu został całkowicie przekształcony, aby podkreślić szerszą sylwetkę i bardziej prestiżowy wygląd. Zastosowano język projektowania Toyoty, który łączy cechy Under Priority i Keen Look, z małym górnym grillem, otoczonym nowymi reflektorami LED, w tym nowymi prowadnicami świetlnymi oraz zmodyfikowanym przednim zderzakiem z dużym dolnym grillem.
Z boku, klamki drzwi zyskały nową chromowaną ozdobę, podkreślając linię charakterystyczną biegnącą od przodu do tyłu pojazdu. Dostępne są nowe wzory obręczy aluminiowych o średnicy 16” i 17”
Tył pojazdu zyskał na stylu dzięki nowym kloszom tylnych lamp LED oraz nowemu chromowanemu akcentowi, który dodatkowo podkreśla szerokość pojazdu.
Nowa Toyota Corolla jest dostępna w wyborze 9 kolorów nadwozia, z czego 3 to nowe: Platynowy Brąz, Czerwony Tokio i Ziemny Brąz.
W standardzie we wszystkich modelach zainstalowano Toyota Safety Sense, który pomaga zapobiegać lub łagodzić kolizje w różnych sytuacjach drogowych, przetwarzając informacje z jednostki zamontowanej na przedniej szybie, wyposażonej zarówno w laser, jak i kamerę.
Toyota Safety Sense zawiera System Przeciwdziałania Kolizjom (PCS), Ostrzeżenie o Opuście Pasa Ruchu (LDA), Asystenta Znaków Drogowych (RSA) oraz Automatyczne Światła Długie (AHB). Dzięki systemowi zmniejszającemu ryzyko uczestnictwa w wypadkach drogowych, kierowcy nowej Corolli mogą skorzystać z niższych kosztów ubezpieczenia lub korzystniejszej klasyfikacji ubezpieczeniowej.