2016 Toyota Prius C

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Toyota odświeżyła model Prius C na rok 2016, czyniąc go jeszcze bardziej atrakcyjnym dla młodych nabywców, ponieważ stał się lepiej wyglądający i jednym z najtańszych hybryd na rynku.

Japoński producent samochodów wprowadził model Prius C jako tańszą wersję miejskiego Priusa. Został zaprezentowany w 2012 roku, a do 2015 roku kompaktowy hatchback hybrydowy był gotowy na lifting. Toyota zdawała się wreszcie rozumieć, że musi zainwestować więcej w dział projektowy, ponieważ technologia, jaką oferował ten samochód, była już sprawdzona, a wskaźnik niezawodności producenta był niezwykle wysoki. W rezultacie firma nie skupiła się zbytnio na ulepszaniu układu napędowego, ale zainwestowała więcej w wygląd i funkcje pojazdu. Dodatkowo, producent starał się uczynić Prius C bardziej atrakcyjnym dla młodszych klientów, którzy chcieli niskopaliwowego pojazdu do codziennych dojazdów. Z drugiej strony, dynamiczny charakter Prius C nie był kluczowy, więc klienci nie mogli się chwalić osiągami swoich pojazdów, co dawało ich rodzicom spokój ducha.

Pomimo że Prius C nie był sportowym pojazdem, Toyota zmieniła jego wygląd, nadając mu bardziej agresywny przód. W modelu na rok 2016 samochód miał szeroką, heksagonalną kratkę, przerwaną tylko poziomym paskiem, który podtrzymywał tablicę rejestracyjną. Ponieważ oba te elementy były w kolorze czarnym, wydawało się, że samochód ma ogromne przednie otwarcie, gotowe do „pożarcia” drogi. Nowe były również pojedyncze projektory LED do świateł mijania i drogowych, które oferowano jako standard w wersji One. Dodatkowo, na dolnej części zderzaka, producent dodał parę bocznych wlotów, w których umieszczono okrągłe lampy przeciwmgielne i prostokątne światła parkingowe.

Jeśli chodzi o profil, niewiele zmian wprowadzono w Prius C. W standardowej wersji znajdowały się 15-calowe felgi aluminiowe, podczas gdy pakiet Sport dodawał 16-calowy zestaw z niskoprofilowymi oponami. Dzięki wznoszącej się, zakrzywionej linii wyrzeźbionej na panelach drzwiowych wyglądał bardziej jak sportowy hatchback niż jak pojazd oszczędzający paliwo. Z tyłu Toyota zainstalowała lampy tylne LED z przezroczystymi soczewkami i chromowanym tłem, co nadawało samochodowi sportowy i stylowy wygląd.

Wewnątrz klienci mogli znaleźć system multimedialny Toyota Entune, z 6,1-calowym ekranem dotykowym. Dla wersji Three, Toyota wyposażyła model Prius C na rok 2016 w ten sam ekran dotykowy o wyższej rozdzielczości. Oferował on również tryb dzielonego ekranu, sześć głośników JBL, SiriusXM, HD Radio oraz nawigację. Ten sam ekran wyświetlał też informacje o hybrydowym układzie napędowym, w tym o ładowaniu i trybach jazdy. Toyota zauważyła, że klienci zadowoleni byli z deski rozdzielczej umieszczonej na szczycie kokpitu, ale główne informacje umieszczono bliżej stanowiska kierowcy. Klienci o głębszych kieszeniach mogli wybrać wersję Four, która dodała tapicerkę SofTex i obszyty skórą zestaw kierowniczy. Prius C dysponował przestrzenią bagażową o pojemności 17,1 stóp sześciennych (484 litry), która mogła niemal podwoić się po całkowitym złożeniu tylnej kanapy 60/40 (od wersji Two wzwyż).

Pod maską, wszystko pozostało bez zmian. Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona był wydajny w ładowaniu akumulatora i utrzymywaniu prędkości na autostradzie. Chociaż jego zużycie paliwa w terenie niezabudowanym nie mogło się równać z osiągami jego większego brata, Priusa liftback, doskonale sprawdzał się w ruchu miejskim. Współczynnik oporu powietrza 0,28, wyższy niż 0,25 chwalone przez standardowego Priusa, zwiększał zużycie paliwa przy wyższych prędkościach. Jednocześnie, dzięki mniejszej wadze i mniejszej pojemności silnika spalinowego, Prius C charakteryzował się lepszą efektywnością paliwową niż jego większy odpowiednik.

2015 Toyota Prius c: Lekki, Zwinny, Jasny i Najwyższa Ekonomia Paliwowa w Mieście wśród Pojazdów bez Wtyczki

  • 53 MPG w mieście / 50 MPG łącznej w najtańszym hybrydzie Toyoty
  • Charakterystyczny, młodzieńczy design przyciąga wszystkie pokolenia
  • Agrsywny, sportowy wygląd z diodowymi reflektorami i nowo zaprojektowanymi tylnymi światłami
  • Ulepszony wnętrze oraz dostępne funkcje technologiczne
  • Wielkość zewnętrzna jak subkompakt, większa przestronność wewnętrzna jak w kompakcie
  • Dostępny z systemem Toyota Entune® Premium Audio z nawigacją i aplikacjami

19 listopada 2014
Informacje o produkcie 2015 Toyota Prius c

TORRANCE, Kalifornia, 19 listopada 2014 – Najtańszy hybrydowy samochód Toyoty to również najbardziej oszczędny. Prius c, z oszacowaną przez EPA efektywnością 53 MPG w mieście / 46 MPG na autostradzie / 50 MPG łącznej, oferuje najwyższą efektywność paliwową wśród wszystkich pojazdów na drodze dzisiaj (pojazdy MPGe nie są uwzględnione).

Prius c to nie tylko super-wysoka ekonomia paliwowa. Odmieniony przód z standardowymi pojedynczymi diodowymi reflektorami, nowe kolory nadwozia o nazwach przyciągających uwagę (Electric Lime Metallic, Tangerine Splash Pearl i Sparkling Sea Metallic) oraz nowe tylne światła w technologii „light pipe” nadają mu futurystyczny wygląd. Dodatkowo, wnętrze zostało ulepszone premium materiałami, co czyni Priusa c atrakcyjnym wyborem wśród samochodów kompaktowych, zarówno hybrydowych, jak i nie.

Przez lata ikoniczny model Prius liftback był synonimem „hybryd”. Dziś Prius dostępny jest w czterech różnych wersjach. Rodzina Priusa obejmuje większego standardowego Priusa liftback, jeszcze większego i przestronniejszego Priusa v oraz Priusa Plug-in Hybrid, który może obsługiwać codzienne jazdy wielu osób bez użycia benzyny. Dodatkowo, Toyota oferuje hybrydowe wersje swoich sedanów Camry i Avalon oraz SUV-a Highlander, co czyni Toyotę liderem w liczbie oferowanych hybryd i w sprzedaży.

Wartość Toyoty w czterech wariantach

Prius c dostępny jest w czterech wersjach. We wszystkich poziomach wyposażenia wnętrze łączy futurystyczne elementy designu z codziennym komfortem i praktycznością.

Oprócz nowego pojedynczego diodowego reflektora niskiego i wysokiego, standardowe funkcje w Prius c One obejmują ostry antenę w kształcie płetwy rekina, automatyczną kontrolę klimatu, wielokolorowy wyświetlacz TFT Multi-Information oraz zdalny zamek bezkluczykowy z podświetlonym wejściem. Kierownica z regulacją kąta i długości zawiera zintegrowane przyciski do sterowania audio, klimatyzacją i obsługą telefonu Bluetooth® w trybie głośnomówiącym. Standardowy 3,5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT Multi-Information pokazuje temperaturę zewnętrzną, informacje o ekonomii paliwowej, zasięg, przejechane kilometry w trybie EV, wskaźnik systemu hybrydowego, wynik ECO oraz monitor energii.

Pakiet multimedialny Entune zawiera 6,1-calowy ekran dotykowy, odtwarzacz AM/FM CD z czterema głośnikami, port USB 2.0 z łącznością iPoda, rozpoznawanie głosu, telefon głośnomówiący Bluetooth oraz strumieniowe przesyłanie muzyki i gniazdo audio.

Prius c Two wzbogaca ofertę o czarny przedni grill, czarne i chromowane akcenty w wnętrzu, regulowane w wysokości siedzenie kierowcy, tylne siedzenia dzielone 60/40, tempomat, ulepszony system audio z sześcioma głośnikami, pokrywę bagażnika i wiele innych. Dodatkowo, nowa opcja siedzeń w dwóch kolorach z tkaniny w kolorze ciemnoniebiesko-szarym/ciemnym antracytowym jest teraz dostępna w modelach Prius c Two i Three.

Przechodząc do Prius c Three, dodawany jest system Entune Premium Audio z nawigacją i pakietem aplikacji. System jest wyposażony w pakiet multimedialny Entune z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości 6,1 cala z możliwością podziału ekranu i zawiera również sześć głośników, stację radiową SiriusXM™ All Access z 3-miesięcznym bezpłatnym okresem próbnym oraz HD Radio™.

Pakiet aplikacji Toyota Entune to zbiór popularnych aplikacji mobilnych i usług danych bez subskrypcji. Po sparowaniu smartfona z pojazdem za pomocą Bluetooth lub kabla USB, aplikacje Entune są obsługiwane przy użyciu elementów sterujących pojazdu lub, w przypadku niektórych usług, za pomocą rozpoznawania głosu. Entune oferuje aplikacje dla Bing™, Facebook Places, iHeartRadio, MovieTickets.com, OpenTable®, Pandora® oraz Yelp™. Usługi danych w czasie rzeczywistym obejmują ruch drogowy, pogodę, ceny paliw, wyniki sportowe i giełdowe.

Prius c Three dodaje również wygodę z systemem Smart Key z przyciskiem start. Dodatkowo otrzymuje funkcję z większej linii Prius, wyświetlacz Touch Tracer. Czujniki dotykowe na przełącznikach kierownicy wyświetlają duplikat obrazu na desce rozdzielczej, w bezpośredniej linii wzroku, co zmniejsza ruchy oczu kierowcy i pozwala lepiej skoncentrować się na drodze. Prius c Three oferuje także opcjonalne 15-calowe obręcze z 8-ramiennymi felgami, które można zestawić z elektronicznie regulowanym panoramicznym dachem.

Prius c Four dodaje luksusowe pokrycie SofTex® w siedzeniach i kierownicy, podgrzewane przednie siedzenia, nową zintegrowaną kamerę cofania oraz standardowy panoramiczny dach. Prius c Four oferuje także 16-calowe felgi aluminiowe.

„c” oznacza miasto. Ale ma sens także na wsi.
Toyota zaprojektowała Prius c jako przyjazny dla miejskiego użytkownika, a tak, „c” oznacza miasto. Jednak nie musisz mieszkać w mieście, aby czerpać korzyści z posiadania tego pojazdu. Ocena efektywności paliwowej 46 MPG na autostradzie to zbawienie w szerokich przestrzeniach Ameryki, gdzie stacje benzynowe są rzadkością.

Prius c jest zewnętrznie wielkości subkompaktu, ale ma przestronność prawdziwego kompakta wewnątrz. (Jest klasyfikowany jako kompakt przez EPA.) Efektywne pakowanie układu hybrydowego, akumulatora i zbiornika paliwa skutkuje całkowitą objętością wnętrza wynoszącą 104,5 cu. ft. (87,4 cu. ft. objętości pasażerów, 17,1 cu. ft. objętości ładunkowej). Trzydzieści pięć cali przestrzeni na nogi z tyłu stawia go blisko górnej granicy klasy. Efektywne pakowanie daje również Priusowi c niski środek ciężkości i doskonałe rozłożenie masy, co przekłada się na zwinność i przyjemność z jazdy. A dzięki poprawom w zakresie hałasu i wibracji w modelu 2015, doświadczenie jazdy jest jeszcze lepsze niż wcześniej.

Młodzieńczy design zewnętrzny i wewnętrzny

Design Prius c emanuje radosnym, młodzieńczym podejściem, które przyciąga wszystkie pokolenia. Jest także aerodynamiczny, oszukując wiatr z niskim współczynnikiem oporu 0.28 (Cd). Obszar dolnej części nadwozia jest szerszy poniżej linii pasa, a w połączeniu z bardzo krótkimi zwisami oraz rzeźbionymi tylnymi nadkolami nadaje samochodowi sportowy wygląd.

Szeroka paleta kolorów oferuje odcienie, które zaspokoją każdy gust. Oprócz wspomnianych nowych kolorów, Prius c prezentuje się lekko i energicznie w odcieniach Sun Fusion, Moonglow, Blue Streak Metallic, Absolutely Red, Black Sand Pearl, Magnetic Gray Metallic czy Classic Silver Metallic.

Co sprawia, że działa (na tak małej ilości paliwa)

Prius c wykorzystuje swoją wersję systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, technologii stosowanej we wszystkich hybrydach tej marki. Silnik benzynowy, silnik elektryczny i akumulator są mniejsze i lżejsze niż w standardowym Priusie.

Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i czterech cylindrach, certyfikowany jako SULEV (Tier 2 Bin 3), działa na cyklu Atkinsona, aby zwiększyć efektywność. Wytwarza 73 konie mechaniczne i 82 lb-ft momentu obrotowego, co przyczynia się do całkowitej mocy układu hybrydowego wynoszącej 99 hp. Umiejscowienie akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego Prius c pod tylnym siedzeniem pasażera, blisko środka pojazdu i nisko w podwoziu, pomaga osiągnąć niski środek ciężkości, co zapewnia doskonałą zwrotność.

Jak wszystkie hybrydy Toyoty, Prius c jest pełną hybrydą, co oznacza, że może jeździć na samym silniku benzynowym, samym akumulatorze lub ich kombinacji. Hybrid Synergy Drive łączy moc silnika benzynowego i silnika elektrycznego za pomocą innowacyjnej bezstopniowej skrzyni biegów typu planetarnego.

Podobnie jak w innych hybrydach Toyoty, Prius c wykorzystuje szereg innych technologii, aby zmniejszyć zużycie paliwa. Regeneracyjne hamulce pomagają odzyskać energię elektryczną podczas zwalniania, wysyłając ją do akumulatora, co pomaga zmniejszyć zużycie paliwa. Elektryczna energia zasila pompę wodną i wspomaganie kierownicy, eliminując paski napędowe i nawet niektóre potrzeby konserwacyjne.

Jeden z trzech trybów jazdy, tryb EV, pozwala na jazdę Prius c tylko na energię elektryczną przez mniej niż jedną milę przy prędkości poniżej 25 mph. Gdzie można to zrobić? Może podczas krążenia po blokach w mieście w poszukiwaniu miejsca parkingowego.

Jest też tryb Normal, idealny do codziennej jazdy, oraz tryb Eco, który może pomóc zoptymalizować ekonomię paliwową, gdy jesteś gotów zrezygnować z nieco lepszej reakcji na gaz i nie potrzebujesz lodowato zimnej klimatyzacji.

Lekki, zwinny i zwrotny

Sztywna struktura nadwozia, wytworzona z szerokiego zastosowania lekkiej, wysokowytrzymałej stali, pomaga uczynić Prius c bezpiecznym, a także pozwala na ustawienie zawieszenia, które zapewnia znakomite połączenie reakcji na prowadzenie i komfortu jazdy. Z przodu zastosowano konstrukcję z wykorzystaniem kolumny MacPhersona, a z tyłu zastosowano konfigurację belki skrętnej z sprężynami śrubowymi.

Prius c jeździ na 15-calowych kołach, dostępnych w wersji stalowej lub aluminiowej, w zależności od linii wyposażeniowej. Stalowe koła są wyposażone w nowo zaprojektowaną osłonę w modelu 2015. Promień skrętu wynoszący 31,4 stopy oznacza, że możesz zapomnieć, jak robić manewry K, ponieważ nie będziesz musiał. W najwyższej wersji Prius c Four, 16-calowe felgi aluminiowe i szybsze ustawienie kierownicy (2,28 obrotów od blokady do blokady) zwiększają radość z jazdy.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Prius c wyposażony jest w dziewięć poduszek powietrznych, w tym zaawansowany system poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne zamontowane w siedzeniach kierowcy i pasażera z przodu, poduszkę powietrzną na kolano kierowcy, poduszki powietrzne w siedziskach kierowcy i pasażera z przodu oraz przednie i tylne zasłonowe poduszki powietrzne.

Jak wszystkie modele Toyoty z 2015 roku, Prius c jest wyposażony w standardowy system bezpieczeństwa Star Safety System™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), asystenta hamowania (BA) oraz technologie Smart Stop.

Ograniczona gwarancja i Toyota Care

Podstawowa gwarancja Toyoty na nowy pojazd obowiązuje przez 36 miesięcy / 36 000 mil i obejmuje wszystkie komponenty, z wyjątkiem normalnego zużycia i elementów do konserwacji. Dodatkowe gwarancje 60-miesięczne obejmują układ napędowy przez 60 000 mil oraz ochronę przed korozją bez ograniczenia przebiegu. Elementy związane z hybrydą, w tym akumulator HV, moduł sterujący akumulatorem, moduł sterujący hybrydą oraz falownik z konwerterem, objęte są gwarancją przez osiem lat / 100 000 mil.

1.5 Hybrid VVT-i CVT (99 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc54 Kw @ 4800 Rpm
74 Hp @ 4800 Rpm
72 Bhp @ 4800 Rpm
Moment obrotowy82 Lb-Ft @ 4000 Rpm
111 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna105 Mph (169 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP175/65R15
Długość157.3 In (3995 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58.1 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika17.1 Cuft (484 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2500 Lbs (1134 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3338 Lbs (1514 Kg)
Spalanie miasto53 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Spalanie trasa46 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.