Toyota odświeżyła model Prius C na rok 2016, czyniąc go jeszcze bardziej atrakcyjnym dla młodych nabywców, ponieważ stał się lepiej wyglądający i jednym z najtańszych hybryd na rynku.
Japoński producent samochodów wprowadził model Prius C jako tańszą wersję miejskiego Priusa. Został zaprezentowany w 2012 roku, a do 2015 roku kompaktowy hatchback hybrydowy był gotowy na lifting. Toyota zdawała się wreszcie rozumieć, że musi zainwestować więcej w dział projektowy, ponieważ technologia, jaką oferował ten samochód, była już sprawdzona, a wskaźnik niezawodności producenta był niezwykle wysoki. W rezultacie firma nie skupiła się zbytnio na ulepszaniu układu napędowego, ale zainwestowała więcej w wygląd i funkcje pojazdu. Dodatkowo, producent starał się uczynić Prius C bardziej atrakcyjnym dla młodszych klientów, którzy chcieli niskopaliwowego pojazdu do codziennych dojazdów. Z drugiej strony, dynamiczny charakter Prius C nie był kluczowy, więc klienci nie mogli się chwalić osiągami swoich pojazdów, co dawało ich rodzicom spokój ducha.
Pomimo że Prius C nie był sportowym pojazdem, Toyota zmieniła jego wygląd, nadając mu bardziej agresywny przód. W modelu na rok 2016 samochód miał szeroką, heksagonalną kratkę, przerwaną tylko poziomym paskiem, który podtrzymywał tablicę rejestracyjną. Ponieważ oba te elementy były w kolorze czarnym, wydawało się, że samochód ma ogromne przednie otwarcie, gotowe do „pożarcia” drogi. Nowe były również pojedyncze projektory LED do świateł mijania i drogowych, które oferowano jako standard w wersji One. Dodatkowo, na dolnej części zderzaka, producent dodał parę bocznych wlotów, w których umieszczono okrągłe lampy przeciwmgielne i prostokątne światła parkingowe.
Jeśli chodzi o profil, niewiele zmian wprowadzono w Prius C. W standardowej wersji znajdowały się 15-calowe felgi aluminiowe, podczas gdy pakiet Sport dodawał 16-calowy zestaw z niskoprofilowymi oponami. Dzięki wznoszącej się, zakrzywionej linii wyrzeźbionej na panelach drzwiowych wyglądał bardziej jak sportowy hatchback niż jak pojazd oszczędzający paliwo. Z tyłu Toyota zainstalowała lampy tylne LED z przezroczystymi soczewkami i chromowanym tłem, co nadawało samochodowi sportowy i stylowy wygląd.
Wewnątrz klienci mogli znaleźć system multimedialny Toyota Entune, z 6,1-calowym ekranem dotykowym. Dla wersji Three, Toyota wyposażyła model Prius C na rok 2016 w ten sam ekran dotykowy o wyższej rozdzielczości. Oferował on również tryb dzielonego ekranu, sześć głośników JBL, SiriusXM, HD Radio oraz nawigację. Ten sam ekran wyświetlał też informacje o hybrydowym układzie napędowym, w tym o ładowaniu i trybach jazdy. Toyota zauważyła, że klienci zadowoleni byli z deski rozdzielczej umieszczonej na szczycie kokpitu, ale główne informacje umieszczono bliżej stanowiska kierowcy. Klienci o głębszych kieszeniach mogli wybrać wersję Four, która dodała tapicerkę SofTex i obszyty skórą zestaw kierowniczy. Prius C dysponował przestrzenią bagażową o pojemności 17,1 stóp sześciennych (484 litry), która mogła niemal podwoić się po całkowitym złożeniu tylnej kanapy 60/40 (od wersji Two wzwyż).
Pod maską, wszystko pozostało bez zmian. Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona był wydajny w ładowaniu akumulatora i utrzymywaniu prędkości na autostradzie. Chociaż jego zużycie paliwa w terenie niezabudowanym nie mogło się równać z osiągami jego większego brata, Priusa liftback, doskonale sprawdzał się w ruchu miejskim. Współczynnik oporu powietrza 0,28, wyższy niż 0,25 chwalone przez standardowego Priusa, zwiększał zużycie paliwa przy wyższych prędkościach. Jednocześnie, dzięki mniejszej wadze i mniejszej pojemności silnika spalinowego, Prius C charakteryzował się lepszą efektywnością paliwową niż jego większy odpowiednik.
2015 Toyota Prius c: Lekki, Zwinny, Jasny i Najwyższa Ekonomia Paliwowa w Mieście wśród Pojazdów bez Wtyczki
- 53 MPG w mieście / 50 MPG łącznej w najtańszym hybrydzie Toyoty
- Charakterystyczny, młodzieńczy design przyciąga wszystkie pokolenia
- Agrsywny, sportowy wygląd z diodowymi reflektorami i nowo zaprojektowanymi tylnymi światłami
- Ulepszony wnętrze oraz dostępne funkcje technologiczne
- Wielkość zewnętrzna jak subkompakt, większa przestronność wewnętrzna jak w kompakcie
- Dostępny z systemem Toyota Entune® Premium Audio z nawigacją i aplikacjami
19 listopada 2014
Informacje o produkcie 2015 Toyota Prius c
TORRANCE, Kalifornia, 19 listopada 2014 – Najtańszy hybrydowy samochód Toyoty to również najbardziej oszczędny. Prius c, z oszacowaną przez EPA efektywnością 53 MPG w mieście / 46 MPG na autostradzie / 50 MPG łącznej, oferuje najwyższą efektywność paliwową wśród wszystkich pojazdów na drodze dzisiaj (pojazdy MPGe nie są uwzględnione).
Prius c to nie tylko super-wysoka ekonomia paliwowa. Odmieniony przód z standardowymi pojedynczymi diodowymi reflektorami, nowe kolory nadwozia o nazwach przyciągających uwagę (Electric Lime Metallic, Tangerine Splash Pearl i Sparkling Sea Metallic) oraz nowe tylne światła w technologii „light pipe” nadają mu futurystyczny wygląd. Dodatkowo, wnętrze zostało ulepszone premium materiałami, co czyni Priusa c atrakcyjnym wyborem wśród samochodów kompaktowych, zarówno hybrydowych, jak i nie.
Przez lata ikoniczny model Prius liftback był synonimem „hybryd”. Dziś Prius dostępny jest w czterech różnych wersjach. Rodzina Priusa obejmuje większego standardowego Priusa liftback, jeszcze większego i przestronniejszego Priusa v oraz Priusa Plug-in Hybrid, który może obsługiwać codzienne jazdy wielu osób bez użycia benzyny. Dodatkowo, Toyota oferuje hybrydowe wersje swoich sedanów Camry i Avalon oraz SUV-a Highlander, co czyni Toyotę liderem w liczbie oferowanych hybryd i w sprzedaży.
Wartość Toyoty w czterech wariantach
Prius c dostępny jest w czterech wersjach. We wszystkich poziomach wyposażenia wnętrze łączy futurystyczne elementy designu z codziennym komfortem i praktycznością.
Oprócz nowego pojedynczego diodowego reflektora niskiego i wysokiego, standardowe funkcje w Prius c One obejmują ostry antenę w kształcie płetwy rekina, automatyczną kontrolę klimatu, wielokolorowy wyświetlacz TFT Multi-Information oraz zdalny zamek bezkluczykowy z podświetlonym wejściem. Kierownica z regulacją kąta i długości zawiera zintegrowane przyciski do sterowania audio, klimatyzacją i obsługą telefonu Bluetooth® w trybie głośnomówiącym. Standardowy 3,5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT Multi-Information pokazuje temperaturę zewnętrzną, informacje o ekonomii paliwowej, zasięg, przejechane kilometry w trybie EV, wskaźnik systemu hybrydowego, wynik ECO oraz monitor energii.
Pakiet multimedialny Entune zawiera 6,1-calowy ekran dotykowy, odtwarzacz AM/FM CD z czterema głośnikami, port USB 2.0 z łącznością iPoda, rozpoznawanie głosu, telefon głośnomówiący Bluetooth oraz strumieniowe przesyłanie muzyki i gniazdo audio.
Prius c Two wzbogaca ofertę o czarny przedni grill, czarne i chromowane akcenty w wnętrzu, regulowane w wysokości siedzenie kierowcy, tylne siedzenia dzielone 60/40, tempomat, ulepszony system audio z sześcioma głośnikami, pokrywę bagażnika i wiele innych. Dodatkowo, nowa opcja siedzeń w dwóch kolorach z tkaniny w kolorze ciemnoniebiesko-szarym/ciemnym antracytowym jest teraz dostępna w modelach Prius c Two i Three.
Przechodząc do Prius c Three, dodawany jest system Entune Premium Audio z nawigacją i pakietem aplikacji. System jest wyposażony w pakiet multimedialny Entune z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości 6,1 cala z możliwością podziału ekranu i zawiera również sześć głośników, stację radiową SiriusXM™ All Access z 3-miesięcznym bezpłatnym okresem próbnym oraz HD Radio™.
Pakiet aplikacji Toyota Entune to zbiór popularnych aplikacji mobilnych i usług danych bez subskrypcji. Po sparowaniu smartfona z pojazdem za pomocą Bluetooth lub kabla USB, aplikacje Entune są obsługiwane przy użyciu elementów sterujących pojazdu lub, w przypadku niektórych usług, za pomocą rozpoznawania głosu. Entune oferuje aplikacje dla Bing™, Facebook Places, iHeartRadio, MovieTickets.com, OpenTable®, Pandora® oraz Yelp™. Usługi danych w czasie rzeczywistym obejmują ruch drogowy, pogodę, ceny paliw, wyniki sportowe i giełdowe.
Prius c Three dodaje również wygodę z systemem Smart Key z przyciskiem start. Dodatkowo otrzymuje funkcję z większej linii Prius, wyświetlacz Touch Tracer. Czujniki dotykowe na przełącznikach kierownicy wyświetlają duplikat obrazu na desce rozdzielczej, w bezpośredniej linii wzroku, co zmniejsza ruchy oczu kierowcy i pozwala lepiej skoncentrować się na drodze. Prius c Three oferuje także opcjonalne 15-calowe obręcze z 8-ramiennymi felgami, które można zestawić z elektronicznie regulowanym panoramicznym dachem.
Prius c Four dodaje luksusowe pokrycie SofTex® w siedzeniach i kierownicy, podgrzewane przednie siedzenia, nową zintegrowaną kamerę cofania oraz standardowy panoramiczny dach. Prius c Four oferuje także 16-calowe felgi aluminiowe.
„c” oznacza miasto. Ale ma sens także na wsi.
Toyota zaprojektowała Prius c jako przyjazny dla miejskiego użytkownika, a tak, „c” oznacza miasto. Jednak nie musisz mieszkać w mieście, aby czerpać korzyści z posiadania tego pojazdu. Ocena efektywności paliwowej 46 MPG na autostradzie to zbawienie w szerokich przestrzeniach Ameryki, gdzie stacje benzynowe są rzadkością.
Prius c jest zewnętrznie wielkości subkompaktu, ale ma przestronność prawdziwego kompakta wewnątrz. (Jest klasyfikowany jako kompakt przez EPA.) Efektywne pakowanie układu hybrydowego, akumulatora i zbiornika paliwa skutkuje całkowitą objętością wnętrza wynoszącą 104,5 cu. ft. (87,4 cu. ft. objętości pasażerów, 17,1 cu. ft. objętości ładunkowej). Trzydzieści pięć cali przestrzeni na nogi z tyłu stawia go blisko górnej granicy klasy. Efektywne pakowanie daje również Priusowi c niski środek ciężkości i doskonałe rozłożenie masy, co przekłada się na zwinność i przyjemność z jazdy. A dzięki poprawom w zakresie hałasu i wibracji w modelu 2015, doświadczenie jazdy jest jeszcze lepsze niż wcześniej.
Młodzieńczy design zewnętrzny i wewnętrzny
Design Prius c emanuje radosnym, młodzieńczym podejściem, które przyciąga wszystkie pokolenia. Jest także aerodynamiczny, oszukując wiatr z niskim współczynnikiem oporu 0.28 (Cd). Obszar dolnej części nadwozia jest szerszy poniżej linii pasa, a w połączeniu z bardzo krótkimi zwisami oraz rzeźbionymi tylnymi nadkolami nadaje samochodowi sportowy wygląd.
Szeroka paleta kolorów oferuje odcienie, które zaspokoją każdy gust. Oprócz wspomnianych nowych kolorów, Prius c prezentuje się lekko i energicznie w odcieniach Sun Fusion, Moonglow, Blue Streak Metallic, Absolutely Red, Black Sand Pearl, Magnetic Gray Metallic czy Classic Silver Metallic.
Co sprawia, że działa (na tak małej ilości paliwa)
Prius c wykorzystuje swoją wersję systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, technologii stosowanej we wszystkich hybrydach tej marki. Silnik benzynowy, silnik elektryczny i akumulator są mniejsze i lżejsze niż w standardowym Priusie.
Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i czterech cylindrach, certyfikowany jako SULEV (Tier 2 Bin 3), działa na cyklu Atkinsona, aby zwiększyć efektywność. Wytwarza 73 konie mechaniczne i 82 lb-ft momentu obrotowego, co przyczynia się do całkowitej mocy układu hybrydowego wynoszącej 99 hp. Umiejscowienie akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego Prius c pod tylnym siedzeniem pasażera, blisko środka pojazdu i nisko w podwoziu, pomaga osiągnąć niski środek ciężkości, co zapewnia doskonałą zwrotność.
Jak wszystkie hybrydy Toyoty, Prius c jest pełną hybrydą, co oznacza, że może jeździć na samym silniku benzynowym, samym akumulatorze lub ich kombinacji. Hybrid Synergy Drive łączy moc silnika benzynowego i silnika elektrycznego za pomocą innowacyjnej bezstopniowej skrzyni biegów typu planetarnego.
Podobnie jak w innych hybrydach Toyoty, Prius c wykorzystuje szereg innych technologii, aby zmniejszyć zużycie paliwa. Regeneracyjne hamulce pomagają odzyskać energię elektryczną podczas zwalniania, wysyłając ją do akumulatora, co pomaga zmniejszyć zużycie paliwa. Elektryczna energia zasila pompę wodną i wspomaganie kierownicy, eliminując paski napędowe i nawet niektóre potrzeby konserwacyjne.
Jeden z trzech trybów jazdy, tryb EV, pozwala na jazdę Prius c tylko na energię elektryczną przez mniej niż jedną milę przy prędkości poniżej 25 mph. Gdzie można to zrobić? Może podczas krążenia po blokach w mieście w poszukiwaniu miejsca parkingowego.
Jest też tryb Normal, idealny do codziennej jazdy, oraz tryb Eco, który może pomóc zoptymalizować ekonomię paliwową, gdy jesteś gotów zrezygnować z nieco lepszej reakcji na gaz i nie potrzebujesz lodowato zimnej klimatyzacji.
Lekki, zwinny i zwrotny
Sztywna struktura nadwozia, wytworzona z szerokiego zastosowania lekkiej, wysokowytrzymałej stali, pomaga uczynić Prius c bezpiecznym, a także pozwala na ustawienie zawieszenia, które zapewnia znakomite połączenie reakcji na prowadzenie i komfortu jazdy. Z przodu zastosowano konstrukcję z wykorzystaniem kolumny MacPhersona, a z tyłu zastosowano konfigurację belki skrętnej z sprężynami śrubowymi.
Prius c jeździ na 15-calowych kołach, dostępnych w wersji stalowej lub aluminiowej, w zależności od linii wyposażeniowej. Stalowe koła są wyposażone w nowo zaprojektowaną osłonę w modelu 2015. Promień skrętu wynoszący 31,4 stopy oznacza, że możesz zapomnieć, jak robić manewry K, ponieważ nie będziesz musiał. W najwyższej wersji Prius c Four, 16-calowe felgi aluminiowe i szybsze ustawienie kierownicy (2,28 obrotów od blokady do blokady) zwiększają radość z jazdy.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Prius c wyposażony jest w dziewięć poduszek powietrznych, w tym zaawansowany system poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne zamontowane w siedzeniach kierowcy i pasażera z przodu, poduszkę powietrzną na kolano kierowcy, poduszki powietrzne w siedziskach kierowcy i pasażera z przodu oraz przednie i tylne zasłonowe poduszki powietrzne.
Jak wszystkie modele Toyoty z 2015 roku, Prius c jest wyposażony w standardowy system bezpieczeństwa Star Safety System™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), asystenta hamowania (BA) oraz technologie Smart Stop.
Ograniczona gwarancja i Toyota Care
Podstawowa gwarancja Toyoty na nowy pojazd obowiązuje przez 36 miesięcy / 36 000 mil i obejmuje wszystkie komponenty, z wyjątkiem normalnego zużycia i elementów do konserwacji. Dodatkowe gwarancje 60-miesięczne obejmują układ napędowy przez 60 000 mil oraz ochronę przed korozją bez ograniczenia przebiegu. Elementy związane z hybrydą, w tym akumulator HV, moduł sterujący akumulatorem, moduł sterujący hybrydą oraz falownik z konwerterem, objęte są gwarancją przez osiem lat / 100 000 mil.