2016 Toyota Prius V

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 2015 roku Toyota uznała, że nadszedł czas na odświeżenie modelu Prius V, znanego również jako Prius +, na wybranych rynkach. Japoński producent starał się utrzymać wysokie wyniki sprzedaży tego hybrydowego minivana średniej wielkości.

Dwa dekady po wprowadzeniu na rynek pierwszej generacji Priusa, japoński producent rozszerzył ofertę o kilka modeli, w tym kompaktowego Priusa C oraz uniwersalnego Priusa V. Ten ostatni został zaprezentowany w 2011 roku i miał za zadanie przyciągnąć klientów pragnących zmniejszyć emisję spalin, nie rezygnując przy tym z komfortu jazdy. Dla nich Prius V stanowił doskonałe rozwiązanie. Choć samochód nie zapewniał oszałamiających osiągów, doskonale sprawdzał się w codziennych dojazdach do szkoły, zakupach i nawet w transporcie całej rodziny na długie wakacje. Toyota zrozumiała, że oprócz efektywności paliwowej, drogi pojazd powinien oferować więcej, więc wzbogaciła go o atrakcyjny design i lepsze wnętrze.

W rezultacie, przednia część modelu Toyota Prius V z 2016 roku była bardziej agresywna niż w wersji sprzed faceliftingu. Posiadała trapezoidalną kratkę chłodnicy z czarnym poziomym paskiem, w którym umieszczono tablicę rejestracyjną. Z boku znajdowały się światła do jazdy dziennej, wkomponowane w pionowe wloty powietrza. Dodatkowo, producent dodał parę okrągłych lamp przeciwmgielnych na dolnej części zderzaka. W modelu Prius V z 2015 roku Toyota podjęła zdecydowany krok w kierunku nowoczesnego oświetlenia, instalując reflektory projektorowe LED.

Dzięki przestronnej kabinie, stylizowanej na MPV, Prius V mógł pomieścić do siedmiu osób na trzech rzędach siedzeń. Panoramiczna szyba przednia i duże okna boczne zapewniały przestronną atmosferę we wnętrzu, a wszystkie wersje były wyposażone w podwójny panoramiczny dach. Z tyłu, na prawie pionowej klapie bagażnika, zamontowano spojler dachowy, który pomógł osiągnąć współczynnik oporu aerodynamicznego na poziomie 0.29 Cd, co było lepszym wynikiem niż w standardowym Priusu, ale gorszym niż w innych minivanach na rynku. Dodatkowo, aby unowocześnić wygląd samochodu, Toyota wprowadziła nowe wzory standardowych 16-calowych felg aluminiowych oraz oferowała opcjonalne 17-calowe koła.

We wnętrzu zaszło więcej zmian niż na zewnątrz. Przednie, wysoko umieszczone siedzenia były dostępne w materiale SofTex, będącym sztuczną skórą. Tak jak pozostałe modele Priusa, Prius V miał deski rozdzielcze wykonane z materiałów recyklingowych, co nie wyglądało najlepiej w takim pojeździe, ale klienci to akceptowali. Rozumieli, że czasami trzeba zrezygnować z luksusowych udogodnień dla dobra Ziemi. Nowy wyświetlacz w kwadratowym zestawie wskaźników umieszczony na środku deski rozdzielczej dostarczał więcej i czytelniejszych informacji dla kierowcy, mimo ‘80sowego analogowego stylu. Dodatkowo, na centralnym panelu znajdował się 6.5-calowy system multimedialny Toyota Entune. W zależności od opcji, mógł oferować nawigację, muzykę oraz dostęp do internetu w celu uzyskania prognoz pogody i innych informacji. Środkowy rząd składał się z przesuwanych i rozkładanych trzech indywidualnych siedzeń, podczas gdy dwa tylne były odpowiednie dla dzieci.

Pod maską znajdował się ten sam układ napędowy co w standardowym Priusi. 1.8-litrowy silnik benzynowy wspomagany był przez silnik elektryczny, co pozwalało na osiągnięcie łącznej mocy 134 KM (136 PS). Dzięki elektronicznie sterowanej skrzyni biegów CVT, samochód przyspieszał od 0 do 60 mph (0-97 kph) w mniej niż 11 sekund, co było wystarczające dla większości klientów.

Toyota Prius v – „duży Prius” – zyskuje nowy wygląd na rok 2015. Toyota nie zmieniła jednak znakomitej przestronności największego modelu rodziny Prius, który jest odpowiedni dla rodzin i ma imponującą efektywność paliwową wynoszącą 42 MPG (kombinowanej ocenianej przez EPA).

Nowe zmiany w przednim i tylnym stylu oraz wyraziste kolory, takie jak Attitude Black Metallic, Absolutely Red i Toasted Walnut Pearl, nadają Prius v sportowego charakteru. Nowy przedni zderzak, atrapa chłodnicy, dostępne zintegrowane światła przeciwmgielne oraz pierwsze w Toyocie reflektory LED z funkcją świateł mijania i drogi, przyczyniają się do sportowego przemodelowania przestronności Prius v. Wnętrze wzbogacone zostało o nowe systemy audio Entune®, które zapewniają nowe możliwości multimedialne. Nowo dostępne, 8-stopniowe, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z podparciem lędźwiowym oferuje jeszcze większy komfort w już przestronnym wnętrzu. Technologia została zaktualizowana dzięki 4.2-calowemu ekranowi TFT, który jest standardem w wersji Prius v Three i wyższych, a dostępny Pakiet Zaawansowanej Technologii został zmodernizowany na rok modelowy 2015.

„v” w nazwie Prius v oznacza wszechstronność, co wydaje się odpowiednie w kontekście pojazdu o wysokiej efektywności, który oferuje więcej przestrzeni ładunkowej niż większość małych SUV-ów.

Prius v korzysta z tego samego systemu Hybrydowego Napędu Synergicznego, co standardowy Prius, oferując szacowaną przez EPA efektywność paliwową wynoszącą 44 MPG w mieście i 40 MPG na drogach. To wyjątkowy poziom efektywności jak na tak przestronny i wszechstronny pojazd. Prius v ma o 3.1 cala dłuższy rozstaw osi i jest o 5.9 cala dłuższy w ogóle od modelu Prius liftback. Te subtelne różnice w wymiarach zewnętrznych skutkują prawie 60-procentowym wzrostem przestrzeni ładunkowej, oferując 34.3 cu. ft. za tylnymi siedzeniami, w porównaniu do 21.6 cu. ft. w Prius liftback.

Po złożeniu tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 60/40, Prius v oferuje 67.3 cu. ft. przestrzeni ładunkowej. Rzeczywiście, połączenie przestronnej kabiny i strefy ładunkowej daje Prius v klasyfikację „średniej wielkości kombi” według EPA. Niski, szeroki bagażnik zapewnia łatwy dostęp, a składane siedzenie pasażera z przodu umożliwia przewożenie długich przedmiotów. Dodatkowo, przesuwne tylne siedzenia pozwalają dostosować przestrzeń dla pasażerów lub ładunku.

Znany wygląd Priusa, powiększony

Znana sylwetka sprawia, że Prius v od razu jest rozpoznawalny i dobrze opływa powietrze. Współczynnik oporu powietrza na poziomie 0.29 jest niski jak na pojazd tej wielkości i przestronności. Nawet koła zostały zaprojektowane z myślą o aerodynamice. Te oraz inne środki pomagają również tłumić hałas wiatru.

Szerokie zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w całej konstrukcji oraz aluminium w kluczowych panelach i systemach pomaga utrzymać niską wagę: Prius v waży zaledwie 268 funtów więcej niż standardowy Prius liftback.

Panoramiczny szklany dach z elektrycznie chowanymi zasłonami zapewnia uczucie przestronności w kabinie i jest o 40% lżejszy niż konwencjonalny szklany dach o podobnym rozmiarze. Jego konstrukcja zapewnia również doskonałe parametry izolacji termicznej, co zmniejsza obciążenie systemu klimatyzacji.

Przyglądając się przyszłości: Proste, łatwe w obsłudze kontrolery

Wsiadając za kierownicę Prius v, zauważysz czysty, futurystyczny wygląd kokpitu. Z łatwością dostrzegasz też, jak proste są kontrolery w obsłudze. Centralnie umieszczony panel wskaźników umieszcza istotne informacje na poziomie wzroku. Nie szukaj dźwigni zmiany biegów ani ręcznego hamulca – do uruchomienia i obsługi pojazdu służą przyciski, a zmiana biegów za pomocą systemu drive-by-wire zastępuje ciężką dźwignię. Pojedynczy pokrętło automatycznej klimatyzacji wygląda nowocześnie i działa z łatwością.

Możliwość stosowania materiału SofTex®, który nie zawiera produktów zwierzęcych, jest odporna na plamy i zużycie – idealna dla pojazdu rodzinnego. Jak sama nazwa wskazuje, jest miękki w dotyku. SofTex jest również lżejszy od skóry i innych tradycyjnych materiałów skórzanych, a jego produkcja generuje o 85% mniej lotnych związków organicznych (VOCs) niż konwencjonalna produkcja skóry syntetycznej.

Nowy 4.2-calowy ekran TFT umieszczony pomiędzy wskaźnikami jest standardem w wersji Prius v Three i wyższych. Animacje na ekranie wyświetlają szeroki zakres funkcji pojazdu, w tym licznik przebiegu, zegar, ustawienia klimatyzacji, efektywność paliwową, historię spalania, aktualną/średnią efektywność paliwową, zasięg, średnią prędkość, informacje o systemie hybrydowym, wskaźnik systemu hybrydowego, monitor energetyczny, menu audio, prosty wskaźnik nawigacji oraz komunikaty ostrzegawcze.

W Prius v znajdziesz użyteczne przestrzenie do przechowywania, w tym podwójne schowki, skrytkę w konsoli środkowej oraz pięć uchwytów na kubki w dużych i średnich rozmiarach. Uchwyty na butelki wbudowane są w przednie i tylne kieszenie drzwi, a w większości modeli znajduje się schowek nad głową, który może pomieścić okulary przeciwsłoneczne.

Schowki wbudowane w boki komory bagażowej służą do przechowywania mniejszych przedmiotów, a pod podłogą znajduje się kolejne miejsce, które nadaje się do przechowywania miękkich rzeczy, takich jak akcesoria do mycia samochodu czy rękawice. Jest nawet miejsce pod tylnymi siedzeniami, specjalnie zaprojektowane do przechowywania parasoli.

Hybrydowy Napęd Synergiczny: Złoty Standard Hybryd

Wyraźne przywództwo Toyoty w technologii hybrydowej ujawnia się w hybrydowym układzie napędowym Hybrid Synergy Drive®, który łączy moc silnika 1.8-litrowego w cyklu Atkinsona z elektrycznym silnikiem. Jako pełna hybryda, Prius v może działać tylko na silniku benzynowym, tylko na akumulatorze lub w połączeniu obu źródeł energii.

Połączona moc systemu wynosząca 134 koni mechanicznych odczuwana jest przez kierowcę jako jeszcze silniejsza dzięki unikalnemu sposobowi łączenia momentu obrotowego silnika benzynowego i silnika elektrycznego przez bezstopniową skrzynię biegów typu planetarnego. Automatyczny system start/stop pomaga w redukcji zużycia paliwa w ruchu miejskim.

Kompaktowy i lekki silnik benzynowy działa bardzo cicho i spełnia standardy emisji SULEV i Tier2 Bin3. Zestaw akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych jest taki sam jak w Prius liftback, ale z kanałem chłodzącym umieszczonym pod tylnym siedzeniem.

Jak w Prius liftback, Prius v oferuje kierowcy możliwość wyboru czterech trybów jazdy: NORMAL, POWER, ECO i EV. Tryb POWER poprawia reakcję w średnim zakresie obrotów dla lepszych osiągów na wzniesieniach. Tryb ECO dostosowuje wprowadzanie gazu i ustawienia klimatyzacji w celu maksymalizacji efektywności paliwowej. W trybie EV Prius może poruszać się na samej energii z akumulatora przy niskich prędkościach przez około milę pod pewnymi warunkami. Podczas jazdy na samej energii z akumulatora, Prius v jest ultra-cichy, więc system powiadamiania o obecności pojazdu wydaje mały dźwięk ostrzegawczy, aby ostrzec pieszych i rowerzystów.

Jak w innych hybrydach Toyoty, Prius v wykorzystuje szereg specjalnych funkcji, aby maksymalnie wykorzystać każdy galon benzyny. Hamulce regeneracyjne pomagają odzyskać energię elektryczną podczas hamowania, kierując ją do akumulatora, co pomaga zredukować zużycie paliwa.

Elektryczna pompa wodna i elektryczne wspomaganie kierownicy działają bez pasów napędowych, co pomaga obniżyć koszty utrzymania. Podobnie, system klimatyzacji korzysta z elektrycznie napędzanej sprężarki, dzięki czemu klimatyzacja może działać nawet wtedy, gdy silnik benzynowy jest wyłączony, jak to ma miejsce w pewnych warunkach podczas normalnej jazdy. Dostępne reflektory LED z projektorami o funkcji świateł mijania i drogowych poprawiają widoczność, zmniejszając pobór energii i zostały zaprojektowane tak, aby były praktycznie wolne od konserwacji przez przewidywany czas eksploatacji pojazdu.

Wyeliminowanie drgań

Znasz te irytujące pasy kontrolne na niektórych autostradach? Toyota opracowała system nazwany Kontrolą Wahań i Drgań dla Prius v, aby wyrównać jazdę. Nowatorski system wykorzystuje moment obrotowy silnika hybrydowego, aby poprawić komfort jazdy i kontrolę, a także sprawić, by jazda była płynniejsza na takich nawierzchniach. Prius v standardowo wyposażony jest w 16-calowe felgi aluminiowe z pełnymi osłonami, a dostępne są także 17-calowe felgi aluminiowe.

Entune® Otwiera Świat Informacji

Prius v jest wyposażony w najnowszą technologię multimedialną Toyoty. Standardowy system Entune Audio to system z ekranem dotykowym o przekątnej 6.1 cala. Odtwarzacz AM/FM CD oferuje możliwość odtwarzania MP3/WMA z sześcioma głośnikami, portem USB 2.0 do podłączenia i kontroli iPoda®, wyświetlaczem kamery tylnej, bezprzewodową obsługą telefonu Bluetooth i przesyłaniem audio oraz wejściem AUX. Wyświetlacz dostarcza również informacji o pojeździe i pozwala kierowcy dostosować ustawienia.

W wersji Prius v Three dodano system Entune Premium Audio z nawigacją i App Suite, w tym pakiet multimedialny Entune (6.1-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości z funkcją dzielonego ekranu, zaawansowane rozpoznawanie głosu), radio HD, przewidywanie ruchu HD i nakładkę meteorologiczną Dopplera, radio AM/FM z pamięcią, SiriusXM All Access Radio z 3-miesięcznym bezpłatnym okresem próbnym, okładki albumów Gracenotes oraz zintegrowany wyświetlacz kamery tylnej.

Pakiet Entune App Suite to zestaw popularnych aplikacji mobilnych i bezpłatnych usług danych. Po sparowaniu smartfona z pojazdem za pomocą Bluetooth lub kabla USB, aplikacje Entune można obsługiwać za pomocą kontrolerów pojazdu lub, w przypadku niektórych usług, za pomocą rozpoznawania głosu. Entune App Suite obejmuje Bing™, Facebook Places, iHeartRadio, MovieTickets.com, OpenTable®, Pandora® i Yelp™; informacje w czasie rzeczywistym w tym ruch, pogoda, ceny paliw, sport i giełda.

Najwyższy pakiet multimedialny brzmi niesamowicie, oferuje więcej funkcji i opcji, a także pomaga zmniejszyć zużycie energii. Ulepszony system Entune Premium JBL Audio z nawigacją i App Suite dodaje głośniki JBL® Green Edge™, zapewniając wysoką jakość dźwięku. System GreenEdge zużywa mniej energii niż konwencjonalne komponenty.

Gwiazda Bezpieczeństwa

W Prius v bezpieczeństwo opiera się na wytrzymałości. Szerokie zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości, szczególnie w przednich członach ramy, jest kluczowe dla mocnej struktury nadwozia, która jest także godnie lekka. Podobnie zaprojektowane wzmocnienia z wysokowytrzymałej stali pomagają chronić kabinę przed bocznymi i tylnymi uderzeniami, rozpraszając energię w całym pojeździe.

Jak wszystkie modele Toyoty, Prius v wyposażony jest w system bezpieczeństwa Toyoty Star Safety System™, który obejmuje Kontrolę Stabilności Pojazdu (VSC), Kontrolę Trakcji (TRAC), System Antyblokowania Hamulców (ABS), Elektroniczną Dystrybucję Siły Hamowania (EBD) oraz Asystenta Hamulca. Obejmuje również standardowy system Smart Stop Technology, który przejmuje kontrolę nad hamulcem.

Samochód posiada siedem poduszek powietrznych, w tym poduszkę na kolana kierowcy. Przednie siedzenia zaprojektowano tak, aby zmniejszyć ryzyko urazów szyi podczas niektórych rodzajów poważnych wypadków tylnych.

Prius v oferuje również wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, które są poszukiwane, w ramach Pakietu Zaawansowanej Technologii. Dostępny system Pre-Collision System napina pasy i nawet hamuje w pewnych warunkach, gdy zderzenie czołowe jest nieuniknione. Jest połączony z Dynamiczną Kontrolą Tempomatu, która jest zaprojektowana, aby utrzymać ustaloną odległość od pojazdu jadącego z przodu.

Pakiet Zaawansowanej Technologii dla Prius v dodaje system Ostrzeżenia o Opuście Pasów oraz Automatyczne Długie Światła na rok modelowy 2015. System Ostrzeżenia o Opuście Pasów pomaga pojazdowi „widzieć” linie na drodze i wydaje dźwięk ostrzegawczy, gdy pojazd zbacza z linii.

1.8 CVT (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1797 Cm3
Moc72.8 Kw @ 5200 Rpm
99 Hp @ 5200 Rpm
98 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy105 Lb-Ft @ 2800 Rpm
142 Nm @ 2800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna103 Mph (166 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość181.9 In (4620 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość62.6 In (1590 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/60.5 In (1
Rozstaw osi109.4 In (2779 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika34.3 Cuft (971 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3241 Lbs (1470 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4751 Lbs (2155 Kg)
Spalanie miasto61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO296 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.