Po pięciu latach obecności na rynku Volkswagen odświeżył model Beetle, nadając mu bardziej agresywny wygląd i wprowadzając wersję Dune, która dodała samochodowi bardziej przygodowego charakteru.
Podczas gdy pierwsza generacja Beetle była produkowana w latach 1939-2003 w liczbie ponad 20 milionów egzemplarzy, jej następcy nie osiągnęli podobnych wyników. Nowy Beetle z 1998 roku sprzedano w zaledwie nieco ponad milionie egzemplarzy do 2011 roku, kiedy to producent zastąpił go modelem Beetle. Jednak trzecia odsłona tego modelu nie spełniła oczekiwań Volkswagena. Po 2014 roku produkcja wyniosła mniej niż 100 000 egzemplarzy rocznie, co nie pozwalało uznać go za sukces. W rezultacie producent próbował odzyskać klientów, wprowadzając odświeżoną wersję modelu latem 2016 roku. Mimo to sprzedaż nadal malała, a w 2019 roku producent zakończył produkcję tego modelu i nie stworzył jego następcy.
Nowa twarz Volkswagena Beetle z 2016 roku wyglądała bardziej męsko. Miał bardziej agresywną postawę, charakteryzującą się nowym zderzakiem. Posiadał szerszy, w kształcie litery A wlot powietrza w środku, flanki z parą bocznych wlotów z ukośnymi wewnętrznymi żebrami. Producent dodał błyszczące lub matowe czarne wykończenia, w zależności od wersji, co jeszcze bardziej podkreślało szerokość samochodu. Co więcej, w górnej części zderzaka, nad tablicą rejestracyjną, wersja Dune miała dodatkowy wlot powietrza.
W profilu, czarne wykończenia otaczały pojazd błyszczącymi czarnymi detalami nad progami w wersjach R-Line i Denim oraz matowymi w wersji Dune. Volkswagen oferował model Beetle z 2017 roku w standardzie na 16-calowych felgach aluminiowych, a także opcje do 18 cali. Dodatkowo wersja Dune miała wyższy prześwit, podkreślony czarnymi poszerzeniami nad nadkolami. Z tyłu producent dodał spojler z trzecią lampą stopu zintegrowaną z tylną szybą. Wersja Dune oraz Pinkbeetle otrzymały standardowe lampy tylnie LED, podczas gdy wersja 1.8T miała je na liście opcji.
Wewnątrz producent wprowadził pewne zmiany estetyczne i funkcjonalne. Wszystkie samochody otrzymały malowaną deskę rozdzielczą i panele drzwiowe, a także osłonę schowka przypominającą oryginalnego Beetle. Dodatkowo dolna część kierownicy mogła być wykończona w tym samym kolorze co nadwozie. Ponadto konsola centralna była dopasowana do wykończenia samochodu. Na szczycie deski rozdzielczej producent zaoferował opcję dodatkowej tablicy przyrządów, przypominającej tę z 2001 roku Volkswagen Beetle RSi. Znaczącą poprawą był system infotainment MMI, który miał standardowy 5-calowy kolorowy wyświetlacz z opcją 6.3-calowego ekranu dotykowego z Apple CarPlay i Android Auto. Dodatkowo dostępne było również lustrzane odbicie ekranu.
Pod maską, producent wprowadził silniki Euro 6 w całej gamie dla rynku europejskiego, w tym kilka jednostek turbodiesel. Dla klientów z USA Volkswagen użył tylko silników benzynowych z turbodoładowaniem o pojemności 1.8 i 2.0 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TSI). Pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie manualne były standardem w całej gamie, a także dostępna była nowa siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów (dwusprzęgłowa).
Oryginalny Beetle, znany również jako Nowy Beetle, a obecnie po prostu Beetle, to jeden z najsłynniejszych, najbardziej ukochanych i najbardziej indywidualnych samochodów na świecie. Teraz zadebiutowała najnowsza wersja oryginalnego Volkswagena: model na rok 2017, Beetle i Beetle Cabriolet. Volkswagen udoskonalił design, inżynierię i technologię tego ikonicznego modelu. Zaktualizowany Beetle jest prezentowany międzynarodowym mediom w Travemünde, gdzie od ponad dekady odbywa się największe europejskie zgromadzenie fanów tego Volkswagena – w ramach Beetle Sunshine Tour 2016. Nowe kolory na zewnątrz i wewnątrz, nowe wersje, jeszcze bardziej zróżnicowana gama opcji personalizacji, systemy infotainment dostosowane do nowoczesnych smartfonów i aplikacji oraz dźwięk na pokładzie ponownie strojony przez legendarnego amerykańskiego producenta wzmacniaczy, firmę Fender – w wersji coupe i kabriolet, w ten sposób Beetle wkracza w najnowszy etap swojej historii, trwającej już ponad 70 lat.
Ikona na całym świecie
Beetle postrzegany jest jako symbol indywidualności. Cieszy się szczególną popularnością w Ameryce Północnej, Chinach i Europie, a także w Indiach i na Dalekim Wschodzie. USA to tradycyjna twierdza Beetle, zwłaszcza na Wschodnim i Zachodnim Wybrzeżu. W Europie Beetle jest oczywiście obecny w motoryzacyjnym krajobrazie od lat. Ludzie z obu kontynentów dorastali z oryginalnym Beetle jako stałym towarzyszem drogowym, a następnie cieszyli się Nowym Beetle i przenieśli tę pasję na Beetle. Warto zauważyć, że Beetle odnosi również sukcesy w Chinach, gdzie oryginalny Beetle nigdy nie był sprzedawany, a historyczna podstawa do powrotu jako ikona stylu była zatem właściwie nieobecna. Wygląd Beetle wydaje się jednak przekraczać granice przestrzeni i czasu.
Zaktualizowane nazwy
Beetle – coupe i kabriolet – jest teraz dostępny w trzech liniach wyposażeniowych: Beetle, Design i R-Line (w miejsce Sport). Jest również dostępna wersja Dune. Dla specyfikacji Design i R-Line Volkswagen oferuje osiem nowych pakietów wzorniczych, które umożliwiają dalszą personalizację tych dwóch wersji. Pojawiają się jako w znacznym stopniu udoskonalone modele Beetle Exclusive Design oraz nowo dopracowany Beetle Exclusive R-Line. Dodatkowo dostępne są trzy modele edycji limitowanej: Beetle Denim, Beetle Allstar (w każdej wersji jako coupe i kabriolet) oraz Beetle Cabriolet Karmann. W zależności od wersji istnieje praktycznie nieograniczone spektrum opcji do dalszej personalizacji. Funkcje, które często kosztują niewiele dodatkowych pieniędzy, a w niektórych przypadkach wcale. Jak na przykład deska rozdzielcza w wersji Design, dostępna w siedmiu różnych kolorach. Przy skromnym budżecie wygląd można dodatkowo udoskonalić za pomocą podwójnych lub rajdowych pasków, naklejek z przydomkami i herbu Wolfsburga.
Nowości na zewnątrz
Cechy identyfikacyjne nowej wersji Beetle obejmują przeprojektowany przedni zderzak. Centralny wlot powietrza został powiększony, a otaczające go w kolorze nadwozia listwy rozciągają się na zewnątrz w kształcie litery A, co sprawia, że Beetle wydaje się szerszy i solidniejszy. Na obu zewnętrznych krawędziach zderzaka czarny element wykończeniowy podkreśla szerokość. Jego design wygląda jak kontynuacja wlotu powietrza i w zależności od specyfikacji pojazdu otacza funkcje takie jak reflektory przeciwmgielne z wbudowanym światłem do skrętu, przednie kierunkowskazy oraz czujniki ParkAssist. W międzyczasie wersje Design błyszczą chromowaną poprzeczką, która rozciąga się na całej szerokości zderzaka.
Poszerzenia
Klienci decydujący się na nową wersję R-Line, nową Denim (jako 2.0 TSI) lub Dune, która również zadebiutuje tego lata, zyskają Beetle, który ma dodatkowo wąski wlot powietrza pomiędzy tablicą rejestracyjną a pokrywą silnika. W wszystkich trzech przypadkach Beetle jest również wyposażony w nowy element wykończeniowy w eleganckim czarnym kolorze (błyszczący w R-Line i Denim, matowy w Dune), który biegnie wokół samochodu. Otacza on, poza innymi cechami, centralny wlot powietrza oraz – działając jako poszerzenia nadwozia – nadkola i progi boczne. Również w tych wersjach czarna jest centralna i dolna część tylnego zderzaka, w tym dyfuzor, który został przeprojektowany zgodnie z przodem pojazdu. Zmiany zewnętrzne zostały dopełnione przez dwa nowe kolory: White Silver Metallic i Bottle Green Metallic (w sumie dostępnych jest dwanaście kolorów lakieru), nowe kolorystycznie dopasowane 18-calowe felgi Ravenna Adamantium oraz, w zależności od wersji, przyciemniane tylne światła LED. Miękki dach kabrioletu Beetle jest teraz oferowany w czterech kolorach zamiast dwóch: czarnym i orzechowym beżowym w ofercie stałej, oraz niebieskim Jeans Look dla limitowanej edycji Denim oraz brązowym Sioux dla specjalnej edycji Karmann.
Nowe funkcje bezpieczeństwa
Dodatkową funkcję bezpieczeństwa zapewnia system Monitorowania Martwego Pola z Ostrzeżeniem o Ruchu Tylnym, nowością w Beetle. W trakcie jazdy Monitor Martwego Pola ostrzega kierowcę o pojazdach znajdujących się w martwym polu. Podczas wyjazdu z miejsca parkingowego system wykrywa również pojazdy zbliżające się z boku za Beetle i ponownie ostrzega kierowcę. Jeśli zbliża się kolizja, system Ostrzeżenia o Ruchu Tylnym automatycznie aktywuje funkcję awaryjnego hamowania. W połączeniu z systemem tempomatu dodano również funkcję Ostrzeżenia dla Kierowcy jako nowość.
Nowości wewnątrz
Wnętrze Beetle od zawsze stanowiło przyjemną alternatywę dla standardu. Malowana deska rozdzielcza i górny panel drzwi, schowek w stylu oryginalnego Beetle, opcjonalne dodatkowe wskaźniki nad panelem instrumentów oraz podświetlenie ambientowe – to wszystko wynosi ten model lifestyle powyżej wielu innych samochodów tej klasy, nie sprawiając wrażenia wyniosłości. Volkswagen świadomie nie zmienił konturów wnętrza, ale znacznie zmienił kolory, materiały i funkcje techniczne. Pasując do wykończenia, konsola środkowa również jest malowana, podobnie jak dolny ramion kierownicy. Pierścienie wokół nawiewów i wykończenie uchwytu drzwi (po stronie pasażera z przodu) mogą być również opcjonalnie malowane. Nowe wzory deski rozdzielczej, nowe materiały i kolory siedzeń, nowe tarcze wskaźników i jeszcze jaśniejsze, regulowane podświetlenie ambientowe dopełniają zmiany we wnętrzu.
Pięć efektywnych silników
Beetle i Beetle Cabriolet są dostępne z trzema silnikami TSI (benzynowe z bezpośrednim wtryskiem) oraz dwoma silnikami TDI. Wydajne silniki czterocylindrowe, które dzięki turbodoładowaniu oferują dodatkową moc. Silniki TSI mają moc 77 kW / 105 KM, 110 kW / 150 KM i 162 kW / 220 KM, podczas gdy silniki TDI rozwijają 81 kW / 110 KM i ponownie 110 kW / 150 KM. Wszystkie pięć wariantów silników można opcjonalnie zamówić z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Najmocniejszy silnik o mocy 220 KM jest dostępny w modelach Beetle / Beetle Cabriolet R-Line, Dune, Exclusive R-Line oraz Denim.
Komunikatywne infotainment
Wszystkie Beetle są standardowo wyposażone w system radiowy Composition Colour oraz osiem głośników. Opcjonalnie dostępny jest bardziej zaawansowany system Composition Media. Jego funkcje obejmują 6,3-calowy ekran dotykowy, interfejs telefoniczny i wyświetlanie listy odtwarzania MP3 z tytułami i okładkami. System Discover Media zawiera wszystkie te funkcje, a także funkcję nawigacji oraz usługi online Car-Net 'Guide & Inform’. Wszystkie trzy systemy należą do naszej najnowszej generacji modułowej matrycy infotainment (MIB II). Szczególnie dobrze współpracują z App-Connect – w tym przypadku MirrorLink, CarPlay (Apple) i Android Auto (Google) są częścią oprogramowania systemu. Specjalnie dopasowane do dwóch najlepszych systemów jest system dźwiękowy od amerykańskiego producenta wzmacniaczy Fender. Oferuje on subwoofer o mocy 400 watów oraz interfejs do iPoda/iPhone’a.
Beetle – start linii produktów
Dla Beetle nie ma podstawowej wersji w klasycznym rozumieniu. Wersja 'Beetle’ to raczej swojego rodzaju start-up, sprytnie zaprojektowany i dostosowany do budżetu osób, które dopiero zaczynają. Materiały siedzeń zostały zaprojektowane na nowo w wzorze 'Web’ (kolor: Titanium Black). Deska rozdzielcza jest malowana w klasycznej czerni. Oczywiście istnieje kompletny pakiet funkcji bezpieczeństwa, w tym w przypadku kabrioletu system ochrony przed przewróceniem. Dziesięć kluczowych szczegółów dotyczących standardowego wyposażenia w skrócie:
Radio Composition Colour z ośmioma głośnikami
System Stop/Start z odzyskiwaniem energii hamowania
System bezpieczeństwa obejmujący poduszki powietrzne z przodu, połączone poduszki powietrzne głowy i boczne, ESC, Isofix oraz system hamowania po kolizji
Asystent podjazdu pod górę
Aktywny system ochrony przed przewróceniem (kabriolet)
Elektrycznie sterowany materiałowy dach (kabriolet)
Deska rozdzielcza malowana na czarno
Kierownica z czarnymi elementami dekoracyjnymi
Składane tylne fotele
Dźwignia zmiany biegów i uchwyt na kubki z chromowanymi obrzeżami
Design – tak indywidualny jak loftowe mieszkanie
Wersja Design to indywidualizowana i udoskonalona wersja Beetle. Ponieważ jej budżet jest większy, oferuje również właścicielom dalsze opcje kształtowania swojego otoczenia. Tutaj także zespół wzorniczy 'Color & Trim’ zaprojektował na nowo siedzenia, nadając wzorowi nazwę od jego wyglądu: 'Pepita’. Jest dostępna w trzech podstawowych kolorach: Titanium Black, Nutria Beige oraz Titanium Black/Nutria Beige. Jeszcze bardziej indywidualizowana poprzez cechy takie jak deska rozdzielcza w kolorze nadwozia, konsola środkowa w kolorze Platinum Grey, dodatkowy schowek w stylu oryginalnego Beetle oraz standardowo 16-calowe felgi, ten Beetle idealnie pasuje do każdego loftowego mieszkania w Berlinie, Bostonie, Pekinie czy gdziekolwiek indziej na świecie. Dziesięć kluczowych detali wyposażenia w skrócie:
16-calowe felgi 'Whirl’
Czarna kratka wlotu powietrza z chromowanymi paskami
Ochrony boczne w kolorze nadwozia z chromowaną listwą
Kieszenie w oparciach przednich siedzeń
Deska rozdzielcza w kolorze nadwozia
Fotele komfortowe z przodu
Schowek w stylu oryginalnego Beetle
Konsola środkowa malowana w kolorze Platinum Grey Metallic
Elementy w kolorze nadwozia, w tym wykończenie kierownicy i górne panele drzwi
Reflektory przeciwmgielne z światłem do skrętu
R-Line – wersja premium
R-Line tradycyjnie reprezentuje w Volkswagenie szczególnie sportową specyfikację. W przypadku Beetle, wersja R-Line w przyszłości zastąpi linię Sport. Charakterystyczne cechy wnętrza Beetle R-Line i Beetle Cabriolet R-Line obejmują takie detale jak sportowe fotele w nowym wzorze 'Check’ z ukośnymi przeszyciami. Jest dostępna w trzech podstawowych kolorach: Titanium Black, Nutria Beige oraz Titanium Black/Nutria Beige. Detale takie jak czerwono malowane zaciski hamulcowe, chromowana końcówka wydechu (dwie w przypadku wersji 162-kW), 17-calowe felgi aluminiowe, pedały ze stali nierdzewnej oraz poszerzenia nadwozia umiejscawiają R-Line jako najwyższą wersję spośród trzech linii wyposażeniowych. Dziesięć kluczowych detali w standardowym wyposażeniu w skrócie:
17-calowe felgi 'Spin’
Poszerzenia nadwozia na całym obwodzie
Chromowana końcówka wydechu (w wersji 162 kW po lewej i prawej)
Pokrywy lusterek malowane na czarno, zaciski hamulcowe na czerwono
Czarne ochrony boczne z chromowaną listwą
Podświetlenie ambientowe (jednokolorowe)
Deska rozdzielcza Dark Grid, konsola środkowa Platinum Grey Metallic
Pedały z polerowanej stali nierdzewnej
Kierownica i gałka zmiany biegów z skóry
Pakiety Design, R-Line Interior i Style – zindywidualizowane
Każdy Beetle jest motoryzacyjnym oświadczeniem swojego właściciela. Po wielu latach eksploatacji oryginalny Beetle, Nowy Beetle i Beetle stały się zatem nie tylko zwykłymi samochodami używanymi, ale w wielu przypadkach również przedmiotami kolekcjonerskimi. Wydarzenia samochodowe, takie jak niemiecka Techno Classica (w Niemczech jest więcej kolekcjonerów oryginalnych Beetli niż jakichkolwiek innych samochodów) oraz wydarzenia takie jak Beetle Sunshine Tour podkreślają to. Modele Beetle od zawsze były indywidualizowane, aby jeszcze bardziej wzmocnić oświadczenie i uczynić je osobistym. Volkswagen przygotował więc osiem różnych pakietów wykończeniowych dla najnowszego Beetle, które umożliwiają właścicielom udoskonalenie swoich modeli Design lub R-Line:
Pakiety wzornicze Black Style, Turbo Black i Silver Black
Pakiet Black Style, który ma felgi aluminiowe Rotor Black 17-calowe oraz detale, takie jak pokrywy lusterek i osłony boczne również w czerni, został specjalnie dopasowany do linii wyposażeniowej Design. Tymczasem pakiet Turbo Black został opracowany przez Volkswagena specjalnie dla modeli R-Line. Zawiera on czarne pokrywy lusterek, osłony boczne w kolorze nadwozia, napis 'Turbo’ także w czerni na drzwiach oraz 19-calowe felgi Tornado (czarne z polerowanymi powierzchniami). Klienci, którzy wolą pokrywy lusterek i lettering 'Turbo’ w kolorze srebrnym, mogą wybrać pakiet Turbo Silver, który jest w przeciwnym razie identyczny.
Pakiet R-Line Interior
Pakiet wnętrza umożliwia jeszcze bardziej ekskluzywne wykończenie modeli R-Line coupe i kabriolet. Funkcje pakietu obejmują środkowe panele siedzeń w wzorze tkaniny Kyalami, wewnętrzne boczki siedzeń w mikrofibrze (San Remo), sportową kierownicę wielofunkcyjną R-Line z skóry, uchwyt dźwigni hamulca ręcznego oraz gałkę zmiany biegów z skóry, aluminiowe płyty progowe z logo R-Line oraz klasyczne dodatkowe wskaźniki na desce rozdzielczej (ciśnienie doładowania, temperatura oleju i stoper). Pakiet można również opcjonalnie połączyć z materiałem wykończeniowym z skóry Vienna.
Pakiety stylu Color4Me w czterech kolorach