Porsche rozszerzyło ofertę modelu Boxster w 2017 roku, wprowadzając wersję GTS znanego roadstera na rok modelowy 2018, modernizując silnik i poprawiając jego ogólny wygląd.
Od momentu debiutu Boxstera w 1996 roku, niemiecki roadster postrzegany był jako tańsza alternatywa dla 911, uznawanej za prawdziwy sportowy samochód Porsche. Jednak dwumiejscowy roadster to było coś więcej. Był to zrównoważony pojazd napędzany silnikiem typu flat-six umieszczonym za kabiną. Z czasem dodatkowe funkcje i udogodnienia, lepsza jakość wnętrz i unowocześnione podwozie skłoniły fanów marki do przemyślenia swojego podejścia do Boxstera. Na początku mówili, że to „Porsche dla biednych”, ale później zgodzili się, że to „Porsche dla mądrych”. Co więcej, wprowadzenie wersji GTS czwartej generacji przekształciło 718 Boxster w jeden z najlepszych sportowych samochodów na świecie w swoim przedziale cenowym.
Choć na pierwszy rzut oka 2018 Porsche Boxster GTS niewiele różnił się od pozostałych modeli, pewne detale wyróżniały go na tle rodzeństwa. Z przodu Porsche zamontowało nowe reflektory z czarnym tłem, co kontrastowało z wyglądem bi-ksenonowych świateł oraz czteropunktowych diod LED do jazdy dziennej. Poniżej, na zderzaku, producent zaprojektował na nowo osłonę. Nadal miała trzy wloty powietrza, jak jego bracia, niemniej w tym przypadku listew flankingujących centralną część nadano jeszcze większy kąt nachylenia, co nadało pojazdowi jeszcze bardziej agresywną sylwetkę.
Z profilu można było zauważyć, że prześwit był o 10 mm (0,4 cala) niższy niż w standardowym Boxsterze. Mniej dyskretne oznaczenie z logo GTS zdobiło dolną przednią część drzwi. Wszystkie pojazdy GTS zostały wyposażone w czarny pakiet z ciemnymi felgami aluminiowymi i bocznymi wlotami powietrza dla silnika umieszczonego na środku. Co więcej, z tyłu producent zamontował przyciemnione soczewki nad lampami tylnymi oraz czarne oznaczenie 718 Boxster GTS. Porsche wyposażyło auto w sportowy wydech z podwójnymi końcówkami, które wychodziły spod tylnego zderzaka.
Porsche rozszerzyło długą listę standardowych funkcji we wnętrzu pojazdu z otwartym dachem. Fotele sportowe posiadały centralne fragmenty z Alcantary oraz czarną skórę na wysoko podpartych częściach i zintegrowanych zagłówkach. Ten sam materiał wykorzystano do pokrycia tapicerki drzwi, kierownicy, a nawet wybieraka biegów. Na centralnej konsoli umieszczono siedmiocalowy ekran dotykowy dla systemu infotainment Porsche Communication Management (PCM). Obsługiwał on połączenia Apple CarPlay, ale nie miał wsparcia dla Android Auto. Na desce rozdzielczej 2018 Porsche Boxster GTS zamontowano chronometr, będący częścią standardowego pakietu Chrono, który wyposażony był w pojazd.
Ale powód, dla którego ludzie wydawali więcej na GTS niż na dobrze wyposażonego Boxstera S, krył się za kabiną. Porsche zainstalowało ten sam silnik 2.5-litra typu flat-four z turbodoładowaniem, co w pozostałych modelach, aczkolwiek z dodatkowymi 15 końmi mechanicznymi. Producent udostępnił Boxstera GTS z sześciobiegową manualną skrzynią lub siedmiobiegową automatyczną (w technologii podwójnego sprzęgła) skrzynią PDK. Dla tej pierwszej maksymalny moment obrotowy był nieco niższy niż dla drugiej. Mechaniczny dyferencjał z blokadą również był standardowym wyposażeniem.
Porsche rozwija swoją ofertę aut z silnikiem umieszczonym centralnie, wprowadzając nowe dwuosobowe modele Porsche 718 Boxster GTS oraz Porsche 718 Cayman GTS. Moc pojazdów wzrosła teraz do 269 kW (365 KM) dzięki nowo opracowanej rurze dolotowej oraz zoptymalizowanemu turbosprężarkowi w silniku bokserze o pojemności 2,5 litra i czterech cylindrach. Dzięki tym ulepszeniom silnik generuje o 11 kW (15 KM) więcej mocy niż model 718 S oraz nawet o 26 kW (35 KM) więcej niż poprzednie modele GTS z silnikami wolnossącymi. Nowe sportowe samochody z silnikiem centralnym są dostępne z manualną sześciobiegową skrzynią biegów lub opcjonalną skrzynią Porsche Doppelkupplung (PDK). Pojazdy GTS są standardowo wyposażone w szereg opcji, takich jak pakiet Sport Chrono, Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału oraz Porsche Active Suspension Management (PASM), który obniża nadwozie o dziesięć milimetrów.
Większa moc dla lepszej wydajności
Maksymalny moment obrotowy wynoszący 430 Nm zapewnia jeszcze lepszą przyspieszenie i elastyczność. Jest on dostępny w zakresie od 1900 do 5000 obr./min. W połączeniu z PDK oraz pakietem Sport Chrono, modele GTS przyspieszają od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna pojazdów wynosi 290 km/h.
Typowe dla GTS: liczne czarne elementy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz
Modele GTS wyróżniają się w linii 718 nie tylko pod względem technologicznym, ale również wizualnym. Nowy zderzak Sport Design z przodu pojazdu podkreśla sportowy charakter samochodów. Jak przystało na modele GTS, moduły przednich lamp oraz reflektory Bi-Xenon są przyciemnione na czarno. Z tyłu pojazdu, przyciemnione lampy tylne, czarne logo, czarny zderzak tylny oraz centralnie umieszczone czarne rury wydechowe standardowego układu wydechowego nadają modelom GTS niepowtarzalny wygląd. Czarne logo GTS u podstawy drzwi oraz 20-calowe koła pomalowane na czarno (w wykończeniu satynowym) dopełniają boczny widok.
Wysokiej jakości Alcantara i aplikacja Porsche Track Precision
Geny GTS wpływają również na wnętrze. Stoper z pakietu Sport Chrono (w standardzie) jest zintegrowany jako centralny element deski rozdzielczej. Zarówno kierowca, jak i pasażer siedzący z przodu mogą cieszyć się sportowymi fotelami, które mają Alcantarę w centralnej części, podobnie jak inne modele Porsche GTS. Fotele sportowe Plus z logo GTS na zagłówkach można regulować elektronicznie na dwa sposoby i zapewniają one zwiększone wsparcie boczne oraz komfort. Dodatkowo wnętrze wyróżnia się wysoką proporcją Alcantary, którą można znaleźć na osłonie kierownicy, konsoli centralnej i podłokietnikach. Ponadto, kierowców z pasją do sportu wspiera aplikacja Porsche Track Precision (PTPA), która umożliwia automatyczne rejestrowanie, wyświetlanie i analizowanie danych o jeździe na smartfonie.
Modele 718 GTS są już dostępne do zamówienia, a do dealerów trafią w połowie grudnia 2017 roku. Ceny pojazdów, w tym VAT i cechy specyficzne dla kraju w Niemczech, przedstawiają się następująco: