2017 Abarth 124 Spider

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2017 Abarth 124 Spider

Przejdź do galerii zdjęć2017 Abarth 124 Spider

Stworzony jako sportowa wersja Fiata 124, Abarth 124 wniósł więcej wytrzymałości i elementów inspirowanych wyścigami do japońsko-włoskiego roadstera.

Jako dział sportów motorowych Fiata, Abarth ulepszył model 124, aby zadowolić entuzjastów poszukujących niedrogiego, codziennego pojazdu z otwartym dachem. Mimo niewielkiego silnika pod maską, „zespół skorpiona” stworzył jeszcze lepszy, szybszy samochód. Zadbano również o estetykę.

Włoski specjalista zaprojektował nowy przedni zderzak z unikalnymi wlotami powietrza w środkowej części, po bokach flankowanymi przez parę wlotów. Zostały one przetestowane w tunelu aerodynamicznym razem z dyfuzorem w tylnym zderzaku, aby zapewnić lepszą aerodynamikę. Podobnie jak jego brat Fiat, Abarth 124 miał diodowe światła dzienne zamontowane wewnątrz reflektorów. Czerwone i czarne kolory dominowały na przedniej części samochodu, a krawędź szyby była wykończona w kolorze „Forgiato Grey”. Profil małego roadstera ujawniał jego zrównoważone proporcje oraz 17-calowe lekkie obręcze specyficzne dla Abartha.

Zarówno 124, jak i Miata miały podobne wnętrza, więc Abarth nie miał za dużo miejsca na ulepszenia. Mimo to, zrobił swoje, stosując wykończenia z Alcantary na desce rozdzielczej i centralnym podłokietniku. Dodatkowo zamontowano wyjątkową, skórzaną, trójramienną kierownicę. Ponadto wysoko podparte fotele były pokryte skórą, z kontrastowym przeszyciem.

Ale najważniejszym wyzwaniem Abartha było poprawienie dynamiki pojazdu. Oprócz tuningu silnika, aby dostarczyć więcej mocy niż wersja Fiat, pracował nad zawieszeniem. Dodatkowo zamontowano standardowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, aby ci, którzy lubią driftować, mogli to robić lepiej. W końcu pod spodem znajdował się podwozie Miaty.

Nowy Abarth 124 spider ma na celu zachwycenie nowego pokolenia entuzjastów swoimi osiągami i technicznym DNA. Model łączy autentyczne doświadczenia roadstera z dreszczykiem emocji, technologią, bezpieczeństwem i niepowtarzalnym włoskim designem.

DNA osiągów

Nowy Abarth 124 spider gwarantuje wszystkie emocje i frajdę, które może zaoferować tylko prawdziwy spider. Opracowany we współpracy z zespołem wyścigowym Abarth, samochód doskonale odzwierciedla podstawowe wartości marki: osiągi, rzemiosło oraz doskonałość techniczną. To auto stworzono, aby przywrócić uśmiech na twarzach szczęśliwych kierowców.

Aby zapewnić doskonałe osiągi dynamiczne, Abarth 124 spider jest wyposażony w mechaniczny dyferencjał z samoblokowaniem w standardzie. Waga jest skoncentrowana pomiędzy osiami, a silnik umieszczono za przednią osią, co gwarantuje optymalną zwrotność i doskonałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowana mechanika i zastosowanie specjalnych materiałów pozwoliły ograniczyć wagę do zaledwie 1060 kilogramów, co skutkuje najlepszym w swojej kategorii stosunkiem mocy do wagi wynoszącym 6.2 kg/KM. Ponadto optymalne rozłożenie masy gwarantuje doskonały feedback i zwrotność.

Zawieszenie 124 spider składa się z wysokiego podwójnego wahacza z przodu oraz pięcioarmowego wielowahacza z tyłu. Ustawienie zostało skalibrowane specjalnie w celu zwiększenia stabilności w zakrętach i dla efektywności hamowania z wykorzystaniem siły ujemnej. Informacje zwrotne z układu kierowniczego zostały zoptymalizowane dzięki zastosowaniu sportowej kalibracji systemu wspomagania kierownicy.

Pod maską znajduje się mocny, ultra niezawodny silnik turbo o pojemności 1.4 litra i czterech cylindrach z technologią MultiAir, który dostarcza 170 KM (co odpowiada około 124 KM na litr) i 250 Nm momentu obrotowego: osiąga maksymalną prędkość 232 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6.8 sekundy. Co więcej, dźwięk silnika jest fundamentalnym elementem wszystkich samochodów Abarth, a standardowe wyposażenie obejmuje wydech Record Monza z systemem podwójnego trybu, zdolnym do modyfikacji ścieżki spalin w zależności od obrotów silnika, generując satysfakcjonujący, głęboki dźwięk.

Spider dostępny jest z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią Esseesse Sports Sequential.

Silnik i mechanika super samochodu

Zaprojektowany z myślą o emocjach i osiągach, 124 spider ma wszystkie cechy potrzebne, by zaspokoić nawet najbardziej wymagających kierowców. Dla wyjątkowej dynamiki, Abarth 124 spider jest wyposażony w mechaniczny dyferencjał z samoblokowaniem, który zapewnia napęd i przyczepność w najtrudniejszych sytuacjach oraz niezrównane osiągi dynamiczne.

Idealne rozłożenie masy i lekka konstrukcja

Abarth 124 Spider tworzy nowy standard w segmencie sportowych roadsterów, co potwierdzają liczby.

Waga jest skoncentrowana pomiędzy osiami, a silnik umieszczono za przednią osią, aby zapewnić optymalną zwrotność i doskonałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowana mechanika oraz zastosowanie specjalnych materiałów pozwoliły zredukować wagę do zaledwie 1060 kilogramów, co skutkuje najlepszym w swojej kategorii stosunkiem mocy do wagi wynoszącym 6.2 kg/KM. Ponadto optymalne rozkładanie masy zapewnia doskonały feedback i zwrotność.

Na podstawie doświadczeń zdobytych w wyścigach, obsesja na punkcie wagi skłoniła markę do usunięcia każdego zbędnego grama z samochodu. Na przykład model wyposażony jest w aktywny system maski, aby spełnić surowe normy bezpieczeństwa w przypadku kolizji z pieszymi, co pozwoliło uniknąć zmian, które zwiększyłyby wagę całkowitą auta i wpłynęły na jego wyważenie. System wykrywa kolizję z pieszym i uruchamia się w ciągu kilku milisekund, tworząc bezpieczną przestrzeń między maską a silnikiem, aby złagodzić skutki uderzenia.

Mechanika super samochodu i układ zawieszenia

Zawieszenie 124 spider składa się z wysokiego podwójnego wahacza z przodu oraz pięcioarmowego wielowahacza z tyłu. Ustawienie zostało skalibrowane specjalnie w celu zwiększenia stabilności w zakrętach i dla efektywności hamowania z wykorzystaniem siły ujemnej. Informacje zwrotne z układu kierowniczego zostały zoptymalizowane dzięki zastosowaniu sportowej kalibracji systemu wspomagania kierownicy.

Dynamiczne ustawienie Abarth oznacza, że przyczepność tylnej osi może być w pełni wykorzystana, aby uzyskać najlepsze doznania z jazdy. Ponadto amortyzatory Abarth wyprodukowane przez Bilstein, odpowiednio skalibrowane sprężyny i powiększone stabilizatory zapewniają optymalne prowadzenie i precyzję jazdy.

System hamulcowy Brembo, z czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami na przednich kołach, gwarantuje minimalną drogę hamowania i doskonałą odporność na przegrzanie, nawet po długotrwałym i agresywnym użytkowaniu, co zapewnia zawsze przyjemne i bezpieczne uczucie w trakcie hamowania.

Mocny silnik i sportowe skrzynie biegów dla niezrównanych wrażeń z jazdy

Abarth 124 spider jest wyposażony w mocny, niezawodny czterocylindrowy silnik turbosprężarkowy o pojemności 1.4 litra. Dostarcza on 170 KM (co odpowiada około 124 KM na litr) i 250 Nm momentu obrotowego: osiąga maksymalną prędkość 232 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6.8 sekundy. Co więcej, dźwięk silnika jest fundamentalnym elementem wszystkich samochodów Abarth, a standardowe wyposażenie obejmuje wydech Record Monza z systemem podwójnego trybu, zdolnym do modyfikacji ścieżki spalin w zależności od obrotów silnika, generując satysfakcjonujący, głęboki dźwięk.

Spider dostępny jest z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią Esseesse Sports Sequential. Ta pierwsza cechuje się szybkim i precyzyjnym zmianą biegów z bezpośrednim, krótkim lewarkiem.

Z kolei skrzynia Esseesse Sports Sequential to efekt starannego strojenia, aby wydobyć maksymalny moment obrotowy silnika i dostarczyć prawdziwych doznań wyścigowych. Zmiana biegów jest bardzo szybka zarówno przy użyciu lewarka na tunelu, jak i łopatek za kierownicą.

Nieprzerwane doznania z jazdy

Abarth 124 spider jest wyposażony w nowoczesne elektroniczne urządzenia i systemy aktywnego bezpieczeństwa. Aby zagwarantować typowe wrażenie z jazdy, jak w samochodzie wyścigowym, kierowca może wyłączyć elektroniczne urządzenia w nowym 124 spider, by cieszyć się doskonałym mechanicznym wyważeniem i liniową reakcją silnika, które są prawdziwymi znakami tożsamości aut sportowych z napędem na tylną oś.

Elektroniczne kontrolki są zintegrowane w selektorze trybu jazdy, co pozwala na wybór dwóch różnych ustawień osiągów za pomocą dźwigni na środkowym tunelu: „Normal” i „Sport”. Pierwsze zostało zaprojektowane z myślą o codziennej jeździe, drugie zoptymalizowane dla sportowej jazdy. System może ingerować w wiele parametrów: maksymalny moment obrotowy, reakcję na pedał gazu, poziom działania wspomagania kierownicy, próg stabilności i kontroli trakcji (jeśli nie są wyłączone do jazdy torowej), dźwięk wydechu poprzez zarządzanie silnikiem podczas zmiany biegów. Ponadto zmienia punkty oraz tempo zmian biegów w autach z automatyczną skrzynią biegów.

Design zgodny z DNA Abarth

Design 124 spider odzwierciedla doskonały układ mechaniczny (co jest kluczowe w osiąganiu idealnych proporcji w samochodzie sportowym): wydłużona maska podkreśla znaczenie silnika i moc auta, krótkie zwisy zwiększają zwrotność, a kabina pasażerska blisko tylnej osi pozwala kierowcy prawdziwie poczuć drogę.

Proporcje kabiny pasażerskiej do maski są porównywalne do tych w samochodzie wyścigowym. Pozioma linia wznosi się i łączy z tylną linią w pobliżu zespołu tylnych świateł: to jednoznaczne nawiązanie do klasycznego 124 spider.

Design był rozwijany z uwzględnieniem osiągów: duży otwór powietrzny na przednim zderzaku oraz tylna aerodynamiczna szczelina były dopasowywane w tunelu aerodynamicznym, wraz z tylnym spojlerem i szybą, aby zoptymalizować przepływy powietrza.

Wykończenie obręczy kół ze stopów 17″, okno szyby i roll bary są w kolorze „Forgiato Grey”, wybranym, aby podkreślić odważną, techniczną inspirację samochodu.

W bumperze wbudowane są dwa elementy kontrastujące z czarną kratką: przedni spojler w kolorze „Corsa Red” i kaptur hakowy, które charakteryzują wygląd przodu samochodu i sugerują obecność klasycznego czerwonego haka do holowania. Czerwony kolor pojawia się także na osłonach lusterek. Te trzy elementy są Titanio Grey dla czerwonej i niebieskiej kombinacji lakieru.

Oryginalne linie przodu, w połączeniu z heksagonalną kratką, podkreślają odważną osobowość samochodu. Wypukłości na masce sugerują podłużną pozycję silnika: to bezpośrednie odniesienie do oryginalnego 124 spider. Ekskluzywne reflektory LED oraz tylne światła dodają ekspresji do samochodu, zarówno w dzień, jak i w nocy. Ważnym szczegółem są wkładki zespołu tylnych świateł w kolorze nadwozia, tworzące luminescencyjną, pierścieniową powierzchnię.

Tył 124 spider charakteryzuje się dwoma elementami: tylnymi skrzydłami w kształcie jaskółki oraz poziomymi tylnymi światłami, które nawiązują do szczególnych cech poprzednika samochodu. Kształt tylnych zderzaków z górną powierzchnią wystającą w pokrywę bagażnika nadaje charakterystyczny kształt litery V tylnej części samochodu.

Samochód dostępny jest w pięciu kolorach: dwóch pastelowych, „Turini 1975 White” oraz „Costa Brava 1972 Red”, oraz trzech metalizowanych kolorach, „Isola d’Elba 1974 Blue”, „Portogallo 1974 Grey” i „San Marino 1972 Black”. Kolory są hołdem dla prestiżowych zwycięstw rajdowych Abarth, także w swoich nazwach. Standardowym kolorem jest San Marino 1972 Black. Krótko mówiąc, Abarth 124 spider jest jedynym samochodem w swojej kategorii, który w standardzie oferuje metalizowany lakier.

Jak już wspomniano, maska i pokrywa bagażnika są w matowej czerni. To wykończenie jest jednoznacznym odniesieniem do klasycznego Abarth 124 Rally, na którym to rozwiązanie zastosowano, aby zapobiec oślepianiu kierowcy przez słońce. Alternatywnie, klienci mogą zamówić Abarth 124 spider z pokrywami w kolorze nadwozia bez dodatkowych kosztów.

Design wnętrza

DNA Abarth potwierdza się także we wnętrzu, które koncentruje się na zapewnieniu idealnej ergonomii. Skórzane fotele są zarówno wygodne, jak i wspierające, aby utrzymać kierowcę w optymalnej pozycji, jak najniżej i jak najbardziej cofniętej, by móc odczuwać wszystkie boczne ruchy samochodu. Ponadto, sterowanie jest idealnie zgodne ze sportowym charakterem samochodu: pozycja aluminiowej deski pedalowej, pionowa kierownica i krótka dźwignia zmiany biegów zapewniają wciągające doznania z jazdy. Deska rozdzielcza wyposażona jest w duży obrotomierz z czerwoną tarczą, umieszczony centralnie w kierunku kierowcy i system uruchamiania bezkluczykowego.

Komfort zapewniają standardowe podgrzewane fotele oraz doskonała izolacja akustyczna zapewniana przez dźwiękoszczelną szybę, tylną szybę i podwójny materiał dachowy. Ten ostatni został zaprojektowany tak, aby można go było otwierać i zamykać jedną ręką z pozycji kierowcy w ciągu kilku sekund. Po złożeniu za siedzeniami nie zajmuje miejsca w bagażniku.

Bezpieczeństwo aktywne i pasywne

Nowy Abarth 124 spider jest wyposażony w szereg nowoczesnych urządzeń i systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Oprócz ABS, standardowe wyposażenie obejmuje także EBD, które dostosowuje rozkład sił hamowania na przedniej i tylnej osi, aby zoptymalizować odległości hamowania i zapewnić kontrolę w różnych warunkach obciążenia samochodu. Oczywiście, w standardzie znajduje się również ESC, dla optymalnej kontroli w różnych warunkach jazdy, szczególnie w krytycznych sytuacjach, w obecności śniegu, lodu czy złej nawierzchni drogi.

System ESC stosuje hamowanie selektywne i działa na pedał gazu, aby przywrócić samochód na właściwy tor, jeśli wykryje różnicę między działaniem kierowcy na kierownicy a trajektorią. Wszystkie te urządzenia można całkowicie wyłączyć do jazdy po torze, co pozwala kierowcy maksymalnie wykorzystać doskonałe wyważenie i dynamiczne cechy Abarth 124 spider i cieszyć się nieskrępowanymi i bezpośrednimi doznaniami z jazdy.

Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa są wyposażone w przerywacze stałej siły (CFR), aby kontrolować stopień siły wywieranej przez pas i następnie stopniowo ją zwalniać w kontrolowany sposób. Na życzenie, pakiet Visibility Plus obejmuje pełno-LED samopoziomujące adaptacyjne reflektory z automatyczną orientacją, aby zapewnić najlepszy komfort jazdy nawet w trudnych warunkach widoczności. Są one połączone z czujnikiem deszczu, czujnikiem zmierzchu oraz czujnikami parkowania.

Wyposażenie: sportowość i komfort

Nowy Abarth 124 spider ma panel z trzema wskaźnikami, z dużym obrotomierzem pośrodku, prędkościomierzem po prawej i wyświetlaczem po lewej stronie, co pozwala kierowcy na szybkie monitorowanie wszystkich kluczowych informacji o jeździe.

Standardowe wyposażenie obejmuje manualny system klimatyzacji, radioodtwarzacz z czterema głośnikami, odtwarzacz mp3, porty USB i AUX, tempomat, regulowane i elektrycznie składane lusterka boczne.

1.4L 6AT RWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc125.1 Kw @ 5500 Rpm
170 Hp @ 5500 Rpm
168 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 2500 Rpm
250 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna142 Mph (229 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/45 R17 W84
Długość159.6 In (4054 Mm)
Szerokość68.5 In (1740 Mm)
Wysokość48.5 In (1232 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/59.2 In (1
Rozstaw osi90.9 In (2309 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika4.9 Cuft (139 L)
Masa własna2381 Lbs (1080 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2153 G/Km

1.4L 6MT RWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1368 Cm3
Moc125.1 Kw @ 5500 Rpm
170 Hp @ 5500 Rpm
168 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 2500 Rpm
250 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/45 R17 W84
Długość159.6 In (4054 Mm)
Szerokość68.5 In (1740 Mm)
Wysokość48.5 In (1232 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/59.2 In (1
Rozstaw osi90.9 In (2309 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika4.9 Cuft (139 L)
Masa własna2337 Lbs (1060 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2148 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.