2017 Abarth 124 Spider

2017 Abarth 124 Spider

Przejdź do galerii zdjęć2017 Abarth 124 Spider

Stworzony jako sportowa wersja Fiata 124, Abarth 124 wniósł więcej wytrzymałości i elementów inspirowanych wyścigami do japońsko-włoskiego roadstera.

Jako dział sportów motorowych Fiata, Abarth ulepszył model 124, aby zadowolić entuzjastów poszukujących niedrogiego, codziennego pojazdu z otwartym dachem. Mimo niewielkiego silnika pod maską, „zespół skorpiona” stworzył jeszcze lepszy, szybszy samochód. Zadbano również o estetykę.

Włoski specjalista zaprojektował nowy przedni zderzak z unikalnymi wlotami powietrza w środkowej części, po bokach flankowanymi przez parę wlotów. Zostały one przetestowane w tunelu aerodynamicznym razem z dyfuzorem w tylnym zderzaku, aby zapewnić lepszą aerodynamikę. Podobnie jak jego brat Fiat, Abarth 124 miał diodowe światła dzienne zamontowane wewnątrz reflektorów. Czerwone i czarne kolory dominowały na przedniej części samochodu, a krawędź szyby była wykończona w kolorze „Forgiato Grey”. Profil małego roadstera ujawniał jego zrównoważone proporcje oraz 17-calowe lekkie obręcze specyficzne dla Abartha.

Zarówno 124, jak i Miata miały podobne wnętrza, więc Abarth nie miał za dużo miejsca na ulepszenia. Mimo to, zrobił swoje, stosując wykończenia z Alcantary na desce rozdzielczej i centralnym podłokietniku. Dodatkowo zamontowano wyjątkową, skórzaną, trójramienną kierownicę. Ponadto wysoko podparte fotele były pokryte skórą, z kontrastowym przeszyciem.

Ale najważniejszym wyzwaniem Abartha było poprawienie dynamiki pojazdu. Oprócz tuningu silnika, aby dostarczyć więcej mocy niż wersja Fiat, pracował nad zawieszeniem. Dodatkowo zamontowano standardowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, aby ci, którzy lubią driftować, mogli to robić lepiej. W końcu pod spodem znajdował się podwozie Miaty.

Nowy Abarth 124 spider ma na celu zachwycenie nowego pokolenia entuzjastów swoimi osiągami i technicznym DNA. Model łączy autentyczne doświadczenia roadstera z dreszczykiem emocji, technologią, bezpieczeństwem i niepowtarzalnym włoskim designem.

DNA osiągów

Nowy Abarth 124 spider gwarantuje wszystkie emocje i frajdę, które może zaoferować tylko prawdziwy spider. Opracowany we współpracy z zespołem wyścigowym Abarth, samochód doskonale odzwierciedla podstawowe wartości marki: osiągi, rzemiosło oraz doskonałość techniczną. To auto stworzono, aby przywrócić uśmiech na twarzach szczęśliwych kierowców.

Aby zapewnić doskonałe osiągi dynamiczne, Abarth 124 spider jest wyposażony w mechaniczny dyferencjał z samoblokowaniem w standardzie. Waga jest skoncentrowana pomiędzy osiami, a silnik umieszczono za przednią osią, co gwarantuje optymalną zwrotność i doskonałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowana mechanika i zastosowanie specjalnych materiałów pozwoliły ograniczyć wagę do zaledwie 1060 kilogramów, co skutkuje najlepszym w swojej kategorii stosunkiem mocy do wagi wynoszącym 6.2 kg/KM. Ponadto optymalne rozłożenie masy gwarantuje doskonały feedback i zwrotność.

Zawieszenie 124 spider składa się z wysokiego podwójnego wahacza z przodu oraz pięcioarmowego wielowahacza z tyłu. Ustawienie zostało skalibrowane specjalnie w celu zwiększenia stabilności w zakrętach i dla efektywności hamowania z wykorzystaniem siły ujemnej. Informacje zwrotne z układu kierowniczego zostały zoptymalizowane dzięki zastosowaniu sportowej kalibracji systemu wspomagania kierownicy.

Pod maską znajduje się mocny, ultra niezawodny silnik turbo o pojemności 1.4 litra i czterech cylindrach z technologią MultiAir, który dostarcza 170 KM (co odpowiada około 124 KM na litr) i 250 Nm momentu obrotowego: osiąga maksymalną prędkość 232 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6.8 sekundy. Co więcej, dźwięk silnika jest fundamentalnym elementem wszystkich samochodów Abarth, a standardowe wyposażenie obejmuje wydech Record Monza z systemem podwójnego trybu, zdolnym do modyfikacji ścieżki spalin w zależności od obrotów silnika, generując satysfakcjonujący, głęboki dźwięk.

Spider dostępny jest z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią Esseesse Sports Sequential.

Silnik i mechanika super samochodu

Zaprojektowany z myślą o emocjach i osiągach, 124 spider ma wszystkie cechy potrzebne, by zaspokoić nawet najbardziej wymagających kierowców. Dla wyjątkowej dynamiki, Abarth 124 spider jest wyposażony w mechaniczny dyferencjał z samoblokowaniem, który zapewnia napęd i przyczepność w najtrudniejszych sytuacjach oraz niezrównane osiągi dynamiczne.

Idealne rozłożenie masy i lekka konstrukcja

Abarth 124 Spider tworzy nowy standard w segmencie sportowych roadsterów, co potwierdzają liczby.

Waga jest skoncentrowana pomiędzy osiami, a silnik umieszczono za przednią osią, aby zapewnić optymalną zwrotność i doskonałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowana mechanika oraz zastosowanie specjalnych materiałów pozwoliły zredukować wagę do zaledwie 1060 kilogramów, co skutkuje najlepszym w swojej kategorii stosunkiem mocy do wagi wynoszącym 6.2 kg/KM. Ponadto optymalne rozkładanie masy zapewnia doskonały feedback i zwrotność.

Na podstawie doświadczeń zdobytych w wyścigach, obsesja na punkcie wagi skłoniła markę do usunięcia każdego zbędnego grama z samochodu. Na przykład model wyposażony jest w aktywny system maski, aby spełnić surowe normy bezpieczeństwa w przypadku kolizji z pieszymi, co pozwoliło uniknąć zmian, które zwiększyłyby wagę całkowitą auta i wpłynęły na jego wyważenie. System wykrywa kolizję z pieszym i uruchamia się w ciągu kilku milisekund, tworząc bezpieczną przestrzeń między maską a silnikiem, aby złagodzić skutki uderzenia.

Mechanika super samochodu i układ zawieszenia

Zawieszenie 124 spider składa się z wysokiego podwójnego wahacza z przodu oraz pięcioarmowego wielowahacza z tyłu. Ustawienie zostało skalibrowane specjalnie w celu zwiększenia stabilności w zakrętach i dla efektywności hamowania z wykorzystaniem siły ujemnej. Informacje zwrotne z układu kierowniczego zostały zoptymalizowane dzięki zastosowaniu sportowej kalibracji systemu wspomagania kierownicy.

Dynamiczne ustawienie Abarth oznacza, że przyczepność tylnej osi może być w pełni wykorzystana, aby uzyskać najlepsze doznania z jazdy. Ponadto amortyzatory Abarth wyprodukowane przez Bilstein, odpowiednio skalibrowane sprężyny i powiększone stabilizatory zapewniają optymalne prowadzenie i precyzję jazdy.

System hamulcowy Brembo, z czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami na przednich kołach, gwarantuje minimalną drogę hamowania i doskonałą odporność na przegrzanie, nawet po długotrwałym i agresywnym użytkowaniu, co zapewnia zawsze przyjemne i bezpieczne uczucie w trakcie hamowania.

Mocny silnik i sportowe skrzynie biegów dla niezrównanych wrażeń z jazdy

Abarth 124 spider jest wyposażony w mocny, niezawodny czterocylindrowy silnik turbosprężarkowy o pojemności 1.4 litra. Dostarcza on 170 KM (co odpowiada około 124 KM na litr) i 250 Nm momentu obrotowego: osiąga maksymalną prędkość 232 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6.8 sekundy. Co więcej, dźwięk silnika jest fundamentalnym elementem wszystkich samochodów Abarth, a standardowe wyposażenie obejmuje wydech Record Monza z systemem podwójnego trybu, zdolnym do modyfikacji ścieżki spalin w zależności od obrotów silnika, generując satysfakcjonujący, głęboki dźwięk.

Spider dostępny jest z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią Esseesse Sports Sequential. Ta pierwsza cechuje się szybkim i precyzyjnym zmianą biegów z bezpośrednim, krótkim lewarkiem.

Z kolei skrzynia Esseesse Sports Sequential to efekt starannego strojenia, aby wydobyć maksymalny moment obrotowy silnika i dostarczyć prawdziwych doznań wyścigowych. Zmiana biegów jest bardzo szybka zarówno przy użyciu lewarka na tunelu, jak i łopatek za kierownicą.

Nieprzerwane doznania z jazdy

Abarth 124 spider jest wyposażony w nowoczesne elektroniczne urządzenia i systemy aktywnego bezpieczeństwa. Aby zagwarantować typowe wrażenie z jazdy, jak w samochodzie wyścigowym, kierowca może wyłączyć elektroniczne urządzenia w nowym 124 spider, by cieszyć się doskonałym mechanicznym wyważeniem i liniową reakcją silnika, które są prawdziwymi znakami tożsamości aut sportowych z napędem na tylną oś.

Elektroniczne kontrolki są zintegrowane w selektorze trybu jazdy, co pozwala na wybór dwóch różnych ustawień osiągów za pomocą dźwigni na środkowym tunelu: „Normal” i „Sport”. Pierwsze zostało zaprojektowane z myślą o codziennej jeździe, drugie zoptymalizowane dla sportowej jazdy. System może ingerować w wiele parametrów: maksymalny moment obrotowy, reakcję na pedał gazu, poziom działania wspomagania kierownicy, próg stabilności i kontroli trakcji (jeśli nie są wyłączone do jazdy torowej), dźwięk wydechu poprzez zarządzanie silnikiem podczas zmiany biegów. Ponadto zmienia punkty oraz tempo zmian biegów w autach z automatyczną skrzynią biegów.

Design zgodny z DNA Abarth

Design 124 spider odzwierciedla doskonały układ mechaniczny (co jest kluczowe w osiąganiu idealnych proporcji w samochodzie sportowym): wydłużona maska podkreśla znaczenie silnika i moc auta, krótkie zwisy zwiększają zwrotność, a kabina pasażerska blisko tylnej osi pozwala kierowcy prawdziwie poczuć drogę.

Proporcje kabiny pasażerskiej do maski są porównywalne do tych w samochodzie wyścigowym. Pozioma linia wznosi się i łączy z tylną linią w pobliżu zespołu tylnych świateł: to jednoznaczne nawiązanie do klasycznego 124 spider.

Design był rozwijany z uwzględnieniem osiągów: duży otwór powietrzny na przednim zderzaku oraz tylna aerodynamiczna szczelina były dopasowywane w tunelu aerodynamicznym, wraz z tylnym spojlerem i szybą, aby zoptymalizować przepływy powietrza.

Wykończenie obręczy kół ze stopów 17″, okno szyby i roll bary są w kolorze „Forgiato Grey”, wybranym, aby podkreślić odważną, techniczną inspirację samochodu.

W bumperze wbudowane są dwa elementy kontrastujące z czarną kratką: przedni spojler w kolorze „Corsa Red” i kaptur hakowy, które charakteryzują wygląd przodu samochodu i sugerują obecność klasycznego czerwonego haka do holowania. Czerwony kolor pojawia się także na osłonach lusterek. Te trzy elementy są Titanio Grey dla czerwonej i niebieskiej kombinacji lakieru.

Oryginalne linie przodu, w połączeniu z heksagonalną kratką, podkreślają odważną osobowość samochodu. Wypukłości na masce sugerują podłużną pozycję silnika: to bezpośrednie odniesienie do oryginalnego 124 spider. Ekskluzywne reflektory LED oraz tylne światła dodają ekspresji do samochodu, zarówno w dzień, jak i w nocy. Ważnym szczegółem są wkładki zespołu tylnych świateł w kolorze nadwozia, tworzące luminescencyjną, pierścieniową powierzchnię.

Tył 124 spider charakteryzuje się dwoma elementami: tylnymi skrzydłami w kształcie jaskółki oraz poziomymi tylnymi światłami, które nawiązują do szczególnych cech poprzednika samochodu. Kształt tylnych zderzaków z górną powierzchnią wystającą w pokrywę bagażnika nadaje charakterystyczny kształt litery V tylnej części samochodu.

Samochód dostępny jest w pięciu kolorach: dwóch pastelowych, „Turini 1975 White” oraz „Costa Brava 1972 Red”, oraz trzech metalizowanych kolorach, „Isola d’Elba 1974 Blue”, „Portogallo 1974 Grey” i „San Marino 1972 Black”. Kolory są hołdem dla prestiżowych zwycięstw rajdowych Abarth, także w swoich nazwach. Standardowym kolorem jest San Marino 1972 Black. Krótko mówiąc, Abarth 124 spider jest jedynym samochodem w swojej kategorii, który w standardzie oferuje metalizowany lakier.

Jak już wspomniano, maska i pokrywa bagażnika są w matowej czerni. To wykończenie jest jednoznacznym odniesieniem do klasycznego Abarth 124 Rally, na którym to rozwiązanie zastosowano, aby zapobiec oślepianiu kierowcy przez słońce. Alternatywnie, klienci mogą zamówić Abarth 124 spider z pokrywami w kolorze nadwozia bez dodatkowych kosztów.

Design wnętrza

DNA Abarth potwierdza się także we wnętrzu, które koncentruje się na zapewnieniu idealnej ergonomii. Skórzane fotele są zarówno wygodne, jak i wspierające, aby utrzymać kierowcę w optymalnej pozycji, jak najniżej i jak najbardziej cofniętej, by móc odczuwać wszystkie boczne ruchy samochodu. Ponadto, sterowanie jest idealnie zgodne ze sportowym charakterem samochodu: pozycja aluminiowej deski pedalowej, pionowa kierownica i krótka dźwignia zmiany biegów zapewniają wciągające doznania z jazdy. Deska rozdzielcza wyposażona jest w duży obrotomierz z czerwoną tarczą, umieszczony centralnie w kierunku kierowcy i system uruchamiania bezkluczykowego.

Komfort zapewniają standardowe podgrzewane fotele oraz doskonała izolacja akustyczna zapewniana przez dźwiękoszczelną szybę, tylną szybę i podwójny materiał dachowy. Ten ostatni został zaprojektowany tak, aby można go było otwierać i zamykać jedną ręką z pozycji kierowcy w ciągu kilku sekund. Po złożeniu za siedzeniami nie zajmuje miejsca w bagażniku.

Bezpieczeństwo aktywne i pasywne

Nowy Abarth 124 spider jest wyposażony w szereg nowoczesnych urządzeń i systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Oprócz ABS, standardowe wyposażenie obejmuje także EBD, które dostosowuje rozkład sił hamowania na przedniej i tylnej osi, aby zoptymalizować odległości hamowania i zapewnić kontrolę w różnych warunkach obciążenia samochodu. Oczywiście, w standardzie znajduje się również ESC, dla optymalnej kontroli w różnych warunkach jazdy, szczególnie w krytycznych sytuacjach, w obecności śniegu, lodu czy złej nawierzchni drogi.

System ESC stosuje hamowanie selektywne i działa na pedał gazu, aby przywrócić samochód na właściwy tor, jeśli wykryje różnicę między działaniem kierowcy na kierownicy a trajektorią. Wszystkie te urządzenia można całkowicie wyłączyć do jazdy po torze, co pozwala kierowcy maksymalnie wykorzystać doskonałe wyważenie i dynamiczne cechy Abarth 124 spider i cieszyć się nieskrępowanymi i bezpośrednimi doznaniami z jazdy.

Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa są wyposażone w przerywacze stałej siły (CFR), aby kontrolować stopień siły wywieranej przez pas i następnie stopniowo ją zwalniać w kontrolowany sposób. Na życzenie, pakiet Visibility Plus obejmuje pełno-LED samopoziomujące adaptacyjne reflektory z automatyczną orientacją, aby zapewnić najlepszy komfort jazdy nawet w trudnych warunkach widoczności. Są one połączone z czujnikiem deszczu, czujnikiem zmierzchu oraz czujnikami parkowania.

Wyposażenie: sportowość i komfort

Nowy Abarth 124 spider ma panel z trzema wskaźnikami, z dużym obrotomierzem pośrodku, prędkościomierzem po prawej i wyświetlaczem po lewej stronie, co pozwala kierowcy na szybkie monitorowanie wszystkich kluczowych informacji o jeździe.

Standardowe wyposażenie obejmuje manualny system klimatyzacji, radioodtwarzacz z czterema głośnikami, odtwarzacz mp3, porty USB i AUX, tempomat, regulowane i elektrycznie składane lusterka boczne.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.