2017 Aston Martin Vantage AMR V12

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2017 Aston Martin Vantage AMR V12

Przejdź do galerii zdjęć2017 Aston Martin Vantage AMR V12

Aston Martin zaprezentował model Vantage AMR w 2017 roku jako edycję limitowaną, zaledwie 200 egzemplarzy z silnikiem V8 oraz tylko 100 z silnikiem V12 pod maską. Była to ostatnia wersja tej generacji, zanim w następnym roku została zastąpiona nowszą.

Brytyjski producent samochodów był znany z tworzenia różnych wersji i edycji specjalnych opartych na tej samej platformie, której używał od 2005 roku. Był to sposób tego producenta na poradzenie sobie z starzejącym się modelem, który mimo upływu 12 lat od premiery wciąż wyglądał świeżo. Vantage AMR, na przykład, powstał dzięki doświadczeniu zdobytemu w FIA Endurance Championship, gdzie Aston Martin Racing rywalizował w kategoriach GT4, GT3 i GTE. Było to sposób producenta na pokazanie, że Vantage to nie tylko kolejny GT na rynku, lecz supercar w przebraniu, który należy traktować poważnie, a V12 Vantage AMR był na to solidnym dowodem i jego ostatnim występem w tej generacji Vantage.

Aston Martin ręcznie wykonał pojazd, oferując go w zaledwie czterech schematach kolorystycznych, które odróżniają go od innych wersji Vantage. Dodatkowo, Aston Martin Racing opracował unikalny pakiet aerodynamiczny, który zawierał elementy z włókna węglowego dla przedniego spojlera, progów bocznych oraz stałego tylnego skrzydła zamontowanego z tyłu pojazdu na klapie bagażnika. Na dolnej części tylnych zderzaków producent samochodów dodał czarny dyfuzor. W dodatku, V12 AMR mógł być wyposażony w tytanowe wydechy, które zredukowały wagę o 14 kilogramów (31 funtów). Wyraźną cechą pojazdu w porównaniu do jego wersji z silnikiem V8 były koła, które miały dziesięcioramienny wzór zamiast pięcioramiennego.

Wnętrze przeszło znaczące zmiany, które przekształciły Vantage z luksusowego GT w dzikiego zawodnika w przebraniu. Jego kubełkowe fotele z włókna węglowego, pokryte cienkimi warstwami Alcantary i skóry, zostały zaprojektowane, aby utrzymać pasażerów na miejscu podczas wysokich prędkości w zakrętach. W przeciwieństwie do standardowego Vantage V12, nie obfitował w drogie skórzane wykończenia, a w wersji AMR było mniej materiałów wygłuszających niż w luksusowej wersji. Wiele elementów wykończenia zastąpiono elementami z włókna węglowego, takimi jak uchwyty drzwiowe.

Lecz prawdziwa różnica kryła się pod maską. AMR dostroił stary silnik V12, aby dostarczać o 30 koni więcej niż standardowa wersja, podnosząc moc do 595 KM (603 PS). Aston Martin oferował pojazd standardowo z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach z łopatkami za kierownicą lub z siedmiobiegową manualną, dla tych, którzy preferowali klasyczną konfigurację z trzema pedałami. Dzięki temu zestawieniu, Vantage V12 AMR potrafił przyspieszyć od zera do 60 MPH (97 kph) w mniej niż cztery sekundy, potwierdzając, że to prawdziwy supercar.

Nazwa Vantage od dawna kojarzy się z ekstremalnymi osiągami Aston Martin od lat 50. XX wieku, dlatego w pełni zasłużenie, że Vantage AMR jest pierwszym seryjnie produkowanym modelem z nowej oferty Aston Martin inspirowanej wyścigami.

Zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku, AMR wzmacnia i podkreśla sportowe osiągi brytyjskiej marki, czerpiąc inspirację z udziału Aston Martin Racing w Mistrzostwach Świata w Wytrzymałości FIA; serii, w której marka odnosiła sukcesy z fabrycznymi kierowcami Nickim Thiimem i Marco Sørensem w zeszłym sezonie.

Marka AMR ma dwie wyraźne kategorie. Seryjnie produkowane modele w limitowanej edycji, takie jak nowy Vantage AMR, stanowią punkt wyjścia, natomiast ekstremalne i znacznie zmodyfikowane modele AMR Pro, stworzone przez Q by Aston Martin Advanced Operations, zajmują szczyt oferty, w tym ekskluzywny Vantage AMR Pro, który został zaprezentowany na tegorocznych targach w Genewie.

Jak można się spodziewać, Vantage AMR pozostaje wierny pasji Aston Martin do oferowania samochodów o ostrym wyglądzie, które odpowiadają ich żywym osiągom i dynamicznemu charakterowi. To święto światowych sukcesów Aston Martin w kategoriach GT4, GT3 i GTE, a Vantage AMR oferowane są zarówno z silnikiem V8 o mocy 430 KM, jak i V12 o mocy 595 KM – wzrost z 565 KM.

Oba silniki są wyposażone w zautomatyzowane sekwencyjne skrzynie biegów z łopatkami, lub dla purystów, sześciobiegowe i siedmiobiegowe manualne skrzynie biegów w modelach V8 i V12 Vantage AMR odpowiednio.

Aston Martin Vantage AMR dostępny jest w czterech przykuwających uwagę schematach kolorystycznych AMR: Stratus White z pomarańczowymi akcentami; Ultramarine Black z niebieskimi akcentami; Zaffre Blue z czerwonymi akcentami; oraz Scintilla Silver z szarymi akcentami.

Dodatkowo, AMR 'Halo Pack’ czerpie bezpośrednią inspirację z zwycięskiego w 2016 roku modelu Vantage GTE w Mistrzostwach Świata w Wytrzymałości #95, łącząc zielony lakier Stirling Green z żywymi akcentami w kolorze limonki dla dramatycznego efektu. Na koniec, dostępna jest specjalna emblematka AML w kształcie Unii Jack, która wcześniej zdobiła wyścigowy model GTE z zeszłego roku, jako opcja bez dodatkowych kosztów.

Każdy z zewnętrznych schematów jest dopasowany do innego schematu wnętrza, co doskonale pokazuje mistrzostwo Aston Martin w zakresie materiałów i rzemiosła. W zależności od wersji, Vantage AMR Coupes oferują połączenie skóry i Alcantary, a Vantage AMR Roadsters są wykonane w całości ze skóry, z każdą wersją wnętrza starannie dobraną do kolorów zewnętrznych. W zgodzie z zewnętrznym wyglądem Halo Pack charakteryzuje się odważnymi kontrastowymi kolorami, w tym limonkowymi akcentami.

Lekka, węglowa konstrukcja foteli jest częścią rozbudowanej oferty opcji wnętrza i zewnętrza. W skład tej oferty wchodzi szereg innych elementów z włókna węglowego, w tym lekka przednia atrapa, boczne listwy, wypełnienia lamp i kapsle lusterek na zewnątrz, otoczenie zegarów, górne części drzwi i uchwyty drzwiowe wewnątrz. Jest też możliwość wyboru jednego z trzech różnych wykończeń dla 5-skrzydłowych felg V8 Vantage AMR oraz lekkich 10-skrzydłowych felg V12 Vantage AMR.

Dla tych, którzy chcą dodać dalsze akcenty i personalizację, Vantage AMR można skonfigurować z dodatkowymi opcjami z nowej gamy akcesoriów AMR. Najbardziej efektowną z nich jest AMR Aero Kit. Wyprodukowany we współpracy z Aston Martin Racing, rozbudowany pakiet aerodynamiczny dla modeli coupe wykonany jest z włókna węglowego i zawiera przedni splitter oraz płaty aerodynamiczne, a także progi boczne i stały spoiler tylny. Innym istotnym punktem jest opcjonalne felgi AMR Vantage z odlewanego aluminium, które naśladują wzór kół zamontowanych w Vantage AMR Pro Concept zaprezentowanym w Genewie. Kolejne oszczędności wagi można osiągnąć dzięki tytanowemu układowi wydechowemu AMR, który waży o 14 kg mniej od standardowego układu V12 Vantage, brzmi wspaniale i pomaga w lepszym reagowaniu silnika.

Prezydent i dyrektor generalny Aston Martin, dr Andy Palmer, mówił o Vantage AMR: „To prawdziwa przyjemność zobaczyć nasz pierwszy model AMR w produkcji. Vantage odniósł ogromny sukces dla Aston Martin, zarówno w wersjach V8, jak i V12. Jako nasz najbardziej zwinny i atletyczny samochód drogowy oraz od dawna reprezentant w świecie wyścigów GT, jest idealnym modelem, aby wprowadzić ekscytującą gamę AMR. Niezaprzeczalny w wyglądzie i odczuciach, Vantage AMR przyciągnie naszych najbardziej entuzjastycznych klientów. To ludzie, którzy kochają nasze samochody za ich dziedzictwo w motorsporcie oraz za ich wyraźne dynamiczne i emocjonalne cechy. Ograniczone liczby produkcyjne z pewnością uczynią je bardzo kolekcjonerskimi, ale są tak przyjemne w prowadzeniu, że jestem pewien, iż zobaczymy wiele z nich odczuwających radość zarówno na drogach, jak i na torach wyścigowych na całym świecie.”

6.0L V12 7AT (603 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5935 Cm3
Moc443.5 Kw @ 7000 Rpm
603 Hp @ 7000 Rpm
595 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy465 Lb-Ft @ 5500 Rpm
630 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna205 Mph (330 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość172.6 In (4384 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość49.2 In (1250 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Pojemność bagażnika10.6 Cuft (300 L)
Masa własna3847 Lbs (1745 Kg)
Spalanie miasto10.5 Mpg Us (22.4 L/100Km)
Spalanie trasa23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Emisja CO2343 G/Km

6.0L V12 7MT (603 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5935 Cm3
Moc443.5 Kw @ 7000 Rpm
603 Hp @ 7000 Rpm
595 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy465 Lb-Ft @ 5500 Rpm
630 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna205 Mph (330 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość172.6 In (4384 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość49.2 In (1250 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Pojemność bagażnika10.6 Cuft (300 L)
Masa własna3847 Lbs (1745 Kg)
Spalanie miasto9.2 Mpg Us (25.6 L/100Km)
Spalanie trasa19.4 Mpg Us (12.1 L/100Km)
Średnie spalanie13.8 Mpg Us (17 L/100Km)
Emisja CO2395 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.