2017 Aston Martin Vantage AMR V12

2017 Aston Martin Vantage AMR V12

Przejdź do galerii zdjęć2017 Aston Martin Vantage AMR V12

Aston Martin zaprezentował model Vantage AMR w 2017 roku jako edycję limitowaną, zaledwie 200 egzemplarzy z silnikiem V8 oraz tylko 100 z silnikiem V12 pod maską. Była to ostatnia wersja tej generacji, zanim w następnym roku została zastąpiona nowszą.

Brytyjski producent samochodów był znany z tworzenia różnych wersji i edycji specjalnych opartych na tej samej platformie, której używał od 2005 roku. Był to sposób tego producenta na poradzenie sobie z starzejącym się modelem, który mimo upływu 12 lat od premiery wciąż wyglądał świeżo. Vantage AMR, na przykład, powstał dzięki doświadczeniu zdobytemu w FIA Endurance Championship, gdzie Aston Martin Racing rywalizował w kategoriach GT4, GT3 i GTE. Było to sposób producenta na pokazanie, że Vantage to nie tylko kolejny GT na rynku, lecz supercar w przebraniu, który należy traktować poważnie, a V12 Vantage AMR był na to solidnym dowodem i jego ostatnim występem w tej generacji Vantage.

Aston Martin ręcznie wykonał pojazd, oferując go w zaledwie czterech schematach kolorystycznych, które odróżniają go od innych wersji Vantage. Dodatkowo, Aston Martin Racing opracował unikalny pakiet aerodynamiczny, który zawierał elementy z włókna węglowego dla przedniego spojlera, progów bocznych oraz stałego tylnego skrzydła zamontowanego z tyłu pojazdu na klapie bagażnika. Na dolnej części tylnych zderzaków producent samochodów dodał czarny dyfuzor. W dodatku, V12 AMR mógł być wyposażony w tytanowe wydechy, które zredukowały wagę o 14 kilogramów (31 funtów). Wyraźną cechą pojazdu w porównaniu do jego wersji z silnikiem V8 były koła, które miały dziesięcioramienny wzór zamiast pięcioramiennego.

Wnętrze przeszło znaczące zmiany, które przekształciły Vantage z luksusowego GT w dzikiego zawodnika w przebraniu. Jego kubełkowe fotele z włókna węglowego, pokryte cienkimi warstwami Alcantary i skóry, zostały zaprojektowane, aby utrzymać pasażerów na miejscu podczas wysokich prędkości w zakrętach. W przeciwieństwie do standardowego Vantage V12, nie obfitował w drogie skórzane wykończenia, a w wersji AMR było mniej materiałów wygłuszających niż w luksusowej wersji. Wiele elementów wykończenia zastąpiono elementami z włókna węglowego, takimi jak uchwyty drzwiowe.

Lecz prawdziwa różnica kryła się pod maską. AMR dostroił stary silnik V12, aby dostarczać o 30 koni więcej niż standardowa wersja, podnosząc moc do 595 KM (603 PS). Aston Martin oferował pojazd standardowo z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach z łopatkami za kierownicą lub z siedmiobiegową manualną, dla tych, którzy preferowali klasyczną konfigurację z trzema pedałami. Dzięki temu zestawieniu, Vantage V12 AMR potrafił przyspieszyć od zera do 60 MPH (97 kph) w mniej niż cztery sekundy, potwierdzając, że to prawdziwy supercar.

Nazwa Vantage od dawna kojarzy się z ekstremalnymi osiągami Aston Martin od lat 50. XX wieku, dlatego w pełni zasłużenie, że Vantage AMR jest pierwszym seryjnie produkowanym modelem z nowej oferty Aston Martin inspirowanej wyścigami.

Zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku, AMR wzmacnia i podkreśla sportowe osiągi brytyjskiej marki, czerpiąc inspirację z udziału Aston Martin Racing w Mistrzostwach Świata w Wytrzymałości FIA; serii, w której marka odnosiła sukcesy z fabrycznymi kierowcami Nickim Thiimem i Marco Sørensem w zeszłym sezonie.

Marka AMR ma dwie wyraźne kategorie. Seryjnie produkowane modele w limitowanej edycji, takie jak nowy Vantage AMR, stanowią punkt wyjścia, natomiast ekstremalne i znacznie zmodyfikowane modele AMR Pro, stworzone przez Q by Aston Martin Advanced Operations, zajmują szczyt oferty, w tym ekskluzywny Vantage AMR Pro, który został zaprezentowany na tegorocznych targach w Genewie.

Jak można się spodziewać, Vantage AMR pozostaje wierny pasji Aston Martin do oferowania samochodów o ostrym wyglądzie, które odpowiadają ich żywym osiągom i dynamicznemu charakterowi. To święto światowych sukcesów Aston Martin w kategoriach GT4, GT3 i GTE, a Vantage AMR oferowane są zarówno z silnikiem V8 o mocy 430 KM, jak i V12 o mocy 595 KM – wzrost z 565 KM.

Oba silniki są wyposażone w zautomatyzowane sekwencyjne skrzynie biegów z łopatkami, lub dla purystów, sześciobiegowe i siedmiobiegowe manualne skrzynie biegów w modelach V8 i V12 Vantage AMR odpowiednio.

Aston Martin Vantage AMR dostępny jest w czterech przykuwających uwagę schematach kolorystycznych AMR: Stratus White z pomarańczowymi akcentami; Ultramarine Black z niebieskimi akcentami; Zaffre Blue z czerwonymi akcentami; oraz Scintilla Silver z szarymi akcentami.

Dodatkowo, AMR 'Halo Pack’ czerpie bezpośrednią inspirację z zwycięskiego w 2016 roku modelu Vantage GTE w Mistrzostwach Świata w Wytrzymałości #95, łącząc zielony lakier Stirling Green z żywymi akcentami w kolorze limonki dla dramatycznego efektu. Na koniec, dostępna jest specjalna emblematka AML w kształcie Unii Jack, która wcześniej zdobiła wyścigowy model GTE z zeszłego roku, jako opcja bez dodatkowych kosztów.

Każdy z zewnętrznych schematów jest dopasowany do innego schematu wnętrza, co doskonale pokazuje mistrzostwo Aston Martin w zakresie materiałów i rzemiosła. W zależności od wersji, Vantage AMR Coupes oferują połączenie skóry i Alcantary, a Vantage AMR Roadsters są wykonane w całości ze skóry, z każdą wersją wnętrza starannie dobraną do kolorów zewnętrznych. W zgodzie z zewnętrznym wyglądem Halo Pack charakteryzuje się odważnymi kontrastowymi kolorami, w tym limonkowymi akcentami.

Lekka, węglowa konstrukcja foteli jest częścią rozbudowanej oferty opcji wnętrza i zewnętrza. W skład tej oferty wchodzi szereg innych elementów z włókna węglowego, w tym lekka przednia atrapa, boczne listwy, wypełnienia lamp i kapsle lusterek na zewnątrz, otoczenie zegarów, górne części drzwi i uchwyty drzwiowe wewnątrz. Jest też możliwość wyboru jednego z trzech różnych wykończeń dla 5-skrzydłowych felg V8 Vantage AMR oraz lekkich 10-skrzydłowych felg V12 Vantage AMR.

Dla tych, którzy chcą dodać dalsze akcenty i personalizację, Vantage AMR można skonfigurować z dodatkowymi opcjami z nowej gamy akcesoriów AMR. Najbardziej efektowną z nich jest AMR Aero Kit. Wyprodukowany we współpracy z Aston Martin Racing, rozbudowany pakiet aerodynamiczny dla modeli coupe wykonany jest z włókna węglowego i zawiera przedni splitter oraz płaty aerodynamiczne, a także progi boczne i stały spoiler tylny. Innym istotnym punktem jest opcjonalne felgi AMR Vantage z odlewanego aluminium, które naśladują wzór kół zamontowanych w Vantage AMR Pro Concept zaprezentowanym w Genewie. Kolejne oszczędności wagi można osiągnąć dzięki tytanowemu układowi wydechowemu AMR, który waży o 14 kg mniej od standardowego układu V12 Vantage, brzmi wspaniale i pomaga w lepszym reagowaniu silnika.

Prezydent i dyrektor generalny Aston Martin, dr Andy Palmer, mówił o Vantage AMR: „To prawdziwa przyjemność zobaczyć nasz pierwszy model AMR w produkcji. Vantage odniósł ogromny sukces dla Aston Martin, zarówno w wersjach V8, jak i V12. Jako nasz najbardziej zwinny i atletyczny samochód drogowy oraz od dawna reprezentant w świecie wyścigów GT, jest idealnym modelem, aby wprowadzić ekscytującą gamę AMR. Niezaprzeczalny w wyglądzie i odczuciach, Vantage AMR przyciągnie naszych najbardziej entuzjastycznych klientów. To ludzie, którzy kochają nasze samochody za ich dziedzictwo w motorsporcie oraz za ich wyraźne dynamiczne i emocjonalne cechy. Ograniczone liczby produkcyjne z pewnością uczynią je bardzo kolekcjonerskimi, ale są tak przyjemne w prowadzeniu, że jestem pewien, iż zobaczymy wiele z nich odczuwających radość zarówno na drogach, jak i na torach wyścigowych na całym świecie.”

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.