2017 Audi S5 Cabriolet

2017 Audi S5 Cabriolet

Przejdź do galerii zdjęć2017 Audi S5 Cabriolet

Audi zaprezentowało drugą generację modelu A5 w 2016 roku, a do 2017 roku czekało z ujawnieniem wersji S5, która obejmowała pięciodrzwiowe (Sportback), coupe oraz kabriolet.

Rywalizowanie z bardziej znanymi modelami M3/M4 nie było łatwe dla Audi, ale przynajmniej zachowało nazwę modelu i użyło tej samej litery S dla wersji sportowych A5. Dodatkowo wprowadzenie wersji kabrioletu, który rzeczywiście mógł pomieścić cztery dorosłe osoby, było uznawane przez producenta z czterema pierścieniami za ogromny atut. Dla drugiej generacji modelu, wykorzystano tę samą platformę co w czterodrzwiowym/wagonie A4. W efekcie korzystał on z wielu zaawansowanych systemów, które pomagały klientom zdecydować, czy warto wydawać niemałą sumę na ten samochód. I rzeczywiście było warto. Zaczynając od 2017 roku, wszystkie wersje S5 dzieliły ten sam silnik, podczas gdy wcześniej wersje dwudrzwiowe miały doładowany V6, a czterodrzwiowe i pięciodrzwiowe były napędzane silnikiem V8 o naturalnym zassaniu.

Nawet jeśli platforma samochodu pozostała ta sama, Audi uznało i przekonało swoich klientów, że to zupełnie nowa generacja, w podobny sposób jak z A4 B8 i B9. Niemniej jednak, kabriolet S5 z 2017 roku wyglądał nieco inaczej niż jego poprzednik. Miał odważniejszy przód z akcentem na jednoczęściowy grill z chromowanymi pionowymi szczelinami. Co więcej, modele amerykańskie nie miały poziomego paska, który wspierał tablicę rejestracyjną. Dodatkowo, ostre reflektory miały wewnątrz LED-owe światła dzienne, a dolne wloty powietrza z zderzaka mieściły lampy przeciwmgielne. Ponadto, maska miała nowe wyżłobienia i była wykonana z aluminium, co pomagało w rozkładzie masy. Z profilu, kabriolet ujawniał dach, który mógł zniknąć w 15 sekund przy naciśnięciu przycisku, przy prędkości do 31 MPH (50 km/h). Jak każdy inny produkt S, samochód chwalił się srebrnymi osłonami lusterek i słupkami A. Z tyłu, cztery owalne rury wydechowe flankowały tylny dyfuzor, i nie były one fałszywe.

Wnętrze oferowało wysoki poziom luksusu dzięki skórzanym siedzeniom i panelom drzwi. Co więcej, Audi oferowało opcję wyższych oparć przednich siedzeń z wbudowanymi zagłówkami, na których wyhaftowano logo S5. Przed kierowcą zainstalowano 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników znany jako Audi virtual cockpit, który mógł pokazywać nie tylko prędkościomierz i obrotomierz, ale także dane z systemu infotanment, w tym mapę dla nawigacji. Ponadto, 8,3-calowy ekran dotykowy dla systemu infotanment znajdował się na górze centralnego panelu w pozycji swobodnie unoszącej się. Z tyłu, producent zainstalował ławkę dla dwóch pasażerów, oddzieloną konsolą środkową z dwoma uchwytami na kubki.

Pod maską, kabriolet S5 miał silnik V6 z podwójną turbosprężarką, który dostarczał 349 KM (353 PS) do wszystkich kół za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (z konwerterem momentu obrotowego). System napędu na wszystkie koła przekazywał do 40% momentu obrotowego na oś przednią i 60% na tylną, aby stworzyć wrażenie jazdy tylnonapędowej, choć rozkład masy nie był dokładnie idealny.

Premiera nowego Audi A5 Cabriolet zamyka nową generację rodziny A5. Na pokładzie modelu typu kabriolet mogą cieszyć się intensywną przyjemnością z jazdy aż cztery osoby. W pełni automatyczny dach akustyczny otwiera się i zamyka przy prędkości do 50 km/h. W Audi S5 Cabriolet nowy silnik V6 z turbodoładowaniem o mocy 354 KM i 500 Nm momentu obrotowego zapewnia znakomite osiągi.

Imponująca linia nadwozia, klasyczny miękki dach: wygląd zewnętrzny

Projektanci wzorowali się gładkimi liniami Coupé przy stylizacji nowego Audi A5 Cabriolet. Tylna szyba jest teraz bardziej płaska i podkreśla sportowy wygląd, podobnie jak krótkie zwisy i długa, opływowa maska silnika z wypukłością. Nowe A5 Cabriolet ma długość 4,673 mm, co czyni je o 47 mm dłuższym od swojego poprzednika.

Klasyczny miękki dach idealnie pasuje i zapewnia znakomitą akustykę aerodynamiczną dzięki skutecznej izolacji. Nowa funkcja otwierania jednym dotknięciem znacznie ułatwia obsługę standardowego dachu akustycznego: wystarczy szybkie naciśnięcie przełącznika, aby całkowicie automatycznie otworzyć dach w 15 sekund lub zamknąć go w 18 sekund – nawet przy prędkości do 50 km/h.

Przód zdobi trójwymiarowa osłona chłodnicy Singleframe, która jest znacznie płaskie i szersza niż wcześniej. Fala w kształcie linii barkowej – charakterystyczny element stylistyczny całej rodziny A5 – sprawia, że A5 Cabriolet jest niezwykle elegancki. Wyraźne wybrzuszenia nad nadkolami akcentują DNA quattro. Poziome linie z tyłu podkreślają szerokość nowego Audi A5 Cabriolet, które jest nieco węższe od swojego poprzednika.

Trzecie światło stopu jest elegancko zintegrowane z otaczającą listwą wykończeniową pokrywy schowka. Tylne światła LED oraz opcjonalne reflektory LED lub Matrix LED z dynamicznymi kierunkowskazami z przodu i z tyłu sprawiają, że technologia wysokiej klasy jest widoczna nawet po zmroku.

Mocny pakiet: zawieszenie

Szeroki rozstaw kół i długi rozstaw osi wynoszący 2,765 mm to kluczowe cechy zrównoważonego, sportowego ustawienia zawieszenia. Szerokość toru wynosi 1,587 mm z przodu i 1,568 mm z tyłu. Na przedniej osi zastosowano zaktualizowane zawieszenie pięcioelementowe. Z tyłu pięcioelementowa konstrukcja zastępuje trapezoidalne zawieszenie używane w poprzednim modelu. Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne amortyzatory, które wchodzą w skład standardowego systemu Audi drive select, pozwalając kierowcy wybierać pomiędzy dynamiczną a komfortową jazdą. Nowo opracowane elektryczne wspomaganie kierownicy oferuje dobrą informację zwrotną z drogi oraz większą precyzję kierowania. Opcjonalnie dostępna jest dynamiczna kierownica, która zmienia swoje przełożenie w zależności od prędkości i kąta skrętu.

Lżejsze i sztywniejsze: nadwozie

Nadwozie nowego Audi A5 Cabriolet jest najsztywniejsze w swojej klasie i jednocześnie należy do najlżejszych w segmencie. Dzięki sprytnemu połączeniu materiałów i geometrii, inżynierowie zwiększyli sztywność skrętną poprzedniego modelu o kolejne 40%. To wszystko sprawia, że prowadzenie kabrioletu jest jeszcze bardziej zwrotne. Całkowita waga nowej generacji została zredukowana o maksymalnie 40 kg. Przedni napęd A5 Cabriolet z silnikiem 2.0 TDI o mocy 190 KM waży 1,690 kg.

Dodatkowe wzmocnienia w nadwoziu w porównaniu z Coupé i wzmocnione progi rekompensują brak stałego dachu. W przypadku wypadku i przewrócenia się, poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową oraz automatycznie wysuwające się profile aluminiowe zapewniają bezpieczeństwo pasażerów.

Szeroka gama: silniki i napęd

Na początku w Niemczech dostępne będą trzy silniki dla nowego Audi A5 Cabriolet – 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM), 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM). Po wprowadzeniu na rynek do oferty dołączą silnik 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM) i 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM). W porównaniu z poprzednim modelem, silniki oferują do 17% więcej mocy przy zużyciu paliwa o 22% niższym. Wszystkie silniki łączą wysoką wydajność z sportowym rozwojem mocy i płynnością pracy – zwłaszcza dwa silniki V6 3.0 TDI.

Sześciobiegowa skrzynia manualna, siedmiobiegowa skrzynia S tronic z podwójnym sprzęgłem lub ośmiobiegowa tiptronic – technologia napędu dostosowana do każdej wersji silnikowej. Standardowo napęd przenoszony jest na przednie koła; dostępne są opcjonalnie napęd quattro z technologią ultra oraz stały napęd na wszystkie koła. Ten ostatni jest standardem w modelu 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM).

Audi S5 Cabriolet wchodzi w zupełnie nową klasę dzięki nowemu silnikowi 3.0 TFSI. Z pojemności skokowej 2,995 cm³, doładowany silnik V6 generuje moc 260 kW (354 KM) – o 15 kW (21 KM) więcej niż silnik w poprzednim modelu. Najmocniejszy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5.1 sekundy, a następnie osiąga maksymalną prędkość elektronicznie ograniczoną do 250 km/h. Oferuje także stały napęd na wszystkie koła quattro oraz ośmiobiegową skrzynię tiptronic w standardzie.

Przestronność i funkcjonalność: wnętrze

Zwiększone wymiary, rozstaw osi wydłużony o 14 mm oraz bardziej kompaktowe fotele zwiększają przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Przestrzeń na ramiona w pierwszym rzędzie siedzeń wzrosła o 26 mm, a przestrzeń na nogi w tylnym rzędzie o 18 mm.

Pozioma architektura deski rozdzielczej oraz ciągła listwa wentylacyjna tworzą poczucie przestronności. Wysokiej jakości materiały, różne kolory i doskonałe wykonanie zapewniają niezwykle komfortową atmosferę, podkreślając jednocześnie premium charakter. Opcjonalne oświetlenie ambientowe z 30 regulowanymi kolorami tworzy odpowiedni nastrój we wnętrzu.

Przy zamkniętym dachu bagażnik ma pojemność 380 litrów. Komora na miękki dach w bagażniku automatycznie opada przy otwieraniu dachu i podnosi się ponownie, gdy dach jest zamknięty, zapewniając maksymalną przestrzeń bagażową w każdej chwili. Tylne siedzenie dzieli się w proporcji 50:50 i można je łatwo złożyć do przodu za pomocą dźwigni w bagażniku. Standardowo tylna klapa w A5 Cabriolet teraz otwiera się automatycznie – za pomocą pilota lub przycisku w drzwiach kierowcy. Audi wyposażone jest również w opcję sterowania gestami dla tylnej klapy: czujnik zbliżeniowy w zderzaku reaguje na ruch nogą – tylna klapa otwiera się automatycznie, gdy wykryty jest opcjonalny kluczyk komfortowy.

Wbudowane mikrofony do pasów bezpieczeństwa: łatwa obsługa

Dzięki zupełnie nowemu koncepcji obsługi i wyświetlania, w tym naturalnemu sterowaniu głosowemu i wyszukiwania tekstu, kierowca może bez wysiłku i intuicyjnie kontrolować wszystkie funkcje. Standardowe mikrofony w pasach bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera poprawiają jakość dźwięku nawet przy otwartym dachu. Alternatywnie do analogowych wskaźników, dostępne jest wirtualne kokpit Audi z różnymi opcjami wyświetlania. Duży, wysokorozdzielczy monitor TFT o przekątnej 12,3 cala prezentuje bogate w detale grafiki. Opcjonalny wyświetlacz head-up projektuje wszystkie istotne informacje na przedniej szybie w polu widzenia kierowcy w łatwy do zrozumienia sposób, pozwalając kierowcy skupić wzrok na drodze.

Wysokiej klasy łączność: infotainment i Audi connect

MMI navigation plus z MMI touch zamyka ofertę infotainment. Jego monitor o przekątnej 8,3 cala ma rozdzielczość 1,024 x 480 pikseli. Oprócz napędu DVD i 10 GB pamięci flash, system wysokiej klasy wyposażony jest także w dwa czytniki kart, złącze AUX-IN oraz złącze USB z funkcją ładowania.

Moduł LTE zapewnia dostęp do usług online Audi connect – bezpłatnych przez trzy lata. Pierwsze pięć aktualizacji map dla systemu nawigacyjnego jest także bezpłatnych. Hub multimedialny ma również hotspot Wi-Fi, który łączy urządzenia mobilne pasażerów z Internetem.

Interfejs Audi smartfon integruje telefony komórkowe iOS i Android w specjalnie dla nich stworzonym środowisku w MMI. Audi phone box łączy smartfony z anteną pokładową, aby zapewnić lepszą jakość sygnału. Ładowanie smartfona odbywa się indukcyjnie, bez kabli, za pomocą standardu Qi. System dźwiękowy Bang & Olufsen oferuje innowacyjny dźwięk 3D oraz jeszcze lepszy bas dzięki drugiemu subwooferowi. Otwiera wymiar przestrzenny wysokości i daje kierowcy poczucie bycia w sali koncertowej. Jego wzmacniacz ma całkowitą moc 755 watów i zasilają 19 głośników.

Obfita pomoc: systemy wspomagania kierowcy

Nowe Audi A5 Cabriolet oferuje szeroką gamę wsparcia z wykorzystaniem do 30 systemów wspomagania kierowcy. Inteligentne połączenie różnych technologii zwiększa bezpieczeństwo, komfort i wydajność. Audi również stawia krok w kierunku jazdy autonomicznej.

Kluczową rolę w tym odgrywa adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop&Go oraz asystentem w korku. Ułatwia on kierowcom jazdę w wolnym ruchu do prędkości 65 km/h, przejmując zadania hamowania i przyspieszania, a także tymczasowo przejmując kontrolę nad kierowaniem na lepszych drogach. Asystent efektywności przewidującej ocenia dane GPS z bezpośredniego otoczenia pojazdu, pomagając oszczędzać paliwo poprzez udzielanie konkretnych wskazówek dotyczących jazdy – unikalna cecha w tym segmencie.

Asystent unikania kolizji interweniuje, jeśli samochód musi ominąć przeszkodę, aby uniknąć wypadku. W oparciu o dane z przedniej kamery, systemu ACC i czujników radarowych oblicza zalecaną linię jazdy w ułamku sekundy. Gamę uzupełniają inne systemy wspomagania, takie jak asystent skrętu, asystent parkowania, asystent martwego pola, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych oraz Audi active lane assist i Audi side assist.

Program luksusowy: wyposażenie

Audi A5 i S5 Cabriolet oferują szczególnie szeroką gamę wyposażenia. Standardowe elementy obejmują reflektory ksenonowe, dynamiczny system zarządzania Audi drive select oraz częściowo skórzane fotele. Intuicyjna, ergonomiczna obsługa zapewnia system Audi MMI radio plus z 7-calowym wyświetlaczem, mikrofonami w pasach bezpieczeństwa oraz funkcją otwierania dachem jednym dotknięciem. Nowa koncepcja linii z różnymi pakietami wyposażenia zwiększa możliwości indywidualnego wyrażenia stylu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.