2017 Audu S5 Sedan

Wyszukany, przyciągający wzrok dzięki elegancko-sportowemu designowi, potężny i dopracowany – to słowa, które najlepiej opisują Audi S5 z 2016 roku.

Dostępny w wersji coupe lub kabrioletu, obie wersje oferowano w dwóch poziomach wyposażenia: Premium Plus i Prestige.

Model Premium Plus zapewniał wiele udogodnień, takich jak automatyczna klimatyzacja z trzema strefami, podgrzewane, elektrycznie sterowane sportowe fotele z przodu oraz funkcje zapamiętywania ustawień kierowcy, ale brakowało w nim jednej z najbardziej pożądanych funkcji – przesyłania audio przez Bluetooth. Chociaż S5 był dostępny na rynku przez dłuższy czas, wciąż zachował autorskie cyfrowe złącze do muzyki Audi, które stało się nieco przestarzałe. Możliwość przesyłania audio przez Bluetooth można było dodać w opcji pakietu technologicznego za dodatkową opłatą.

Inne cechy podstawowego modelu obejmowały 18-calowe felgi aluminiowe, reflektory ksenonowe, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz LED-owe światła stop, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, funkcje pamięci kierowcy, luksusowy system audio Bang & Olufsen, łączność Bluetooth oraz wyświetlacz o przekątnej 6,5 cala.

W najwyższym poziomie wyposażenia Prestige dodano adaptacyjne reflektory, a także pakiet technologiczny z przesyłaniem audio przez Bluetooth, system nawigacji, większy wyświetlacz, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę tylną oraz system monitorowania martwego pola.

Wiele innych funkcji zgrupowano w pakietach, takich jak pakiet asystenta kierowcy, pakiet Black Optic oraz pakiet Comfort.

Inne dostępne opcje obejmowały 19-calowe felgi aluminiowe, sportowy dyferencjał oraz adaptacyjne zawieszenie.

Od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy. Nowe Audi S5 Coupé łączy dramatyczny design z osiągami samochodu sportowego. Jego nowo opracowany, turbodoładowany silnik V6 generuje moc 260 kW (354 KM) i zużywa jedynie 7,3 litra paliwa na 100 km (32,2 mpg). Przy masie własnej wynoszącej 1 615 kilogramów, samochód waży 60 kilogramów mniej niż poprzedni model. Precyzyjnie dopracowany design zewnętrzny oraz liczne detale specyficzne dla modelu S w wnętrzu podkreślają dynamiczny charakter dwu-drzwiowego sportowego coupé Audi.

Potężne serce: 3.0 V6 TFSI

Całkowicie nowa, turbodoładowana jednostka 3.0 TFSI w Audi S5 Coupé oferuje mocne osiągi: dużą moc, znaczący moment obrotowy, natychmiastową reakcję i soczysty dźwięk. Wszystko to w połączeniu z nowym poziomem wydajności.

Silnik V6 TFSI o pojemności 2 995 cm³ generuje 260 kW (354 KM), co stanowi wzrost o 15 kW (21 KM) w porównaniu do poprzedniej jednostki. Stały moment obrotowy wynoszący 500 Nm (368,8 lb-ft) jest dostępny w zakresie od 1 370 do 4 500 obr./min. W cyklu NEDC nowy 3.0 TFSI w S5 Coupé zużywa jedynie 7,3 litra na 100 kilometrów (32,2 mpg) – co odpowiada emisji CO2 166 gramów na kilometr (267,2 g/mi). Zużycie paliwa zmniejszyło się o pięć procent w porównaniu do silnika poprzedniego modelu.

Nowy proces spalania: większa wydajność

Kluczowym czynnikiem sukcesu w zakresie wydajności V6 3.0 TFSI jest nowy proces spalania od Audi. Opiera się na tzw. cyklu B, podobnym do tego stosowanego w Audi A4 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM) i wykorzystuje zawory wtryskowe o wysokim ciśnieniu, które są umieszczone centralnie w komorach spalania.

Skrócony skok sprężania nowego procesu spalania umożliwia zastosowanie znacznie wyższego geometrycznego współczynnika sprężania w V6 TFSI. Połączone z normalnym, ale relatywnie dłuższym skokiem mocy, pozwala to na bardziej efektywne spalanie i zwiększoną wydajność silnika.

Środek ten normalnie znacząco redukuje napełnienie cylindrów, jednak wysoki współczynnik sprężania zwiększa tendencję silnika do stukania, co ogranicza maksymalną osiągalną moc. System Audi valvelift rozwiązuje ten konflikt między wydajnością a orientacją na moc. Przy częściowym obciążeniu umożliwia bardzo krótki czas otwarcia dolotu wynoszący 130 stopni kąta wałka rozrządu, połączony z wczesnym zamykaniem zaworu dolotowego. Przy wyższych obciążeniach silnik może przełączyć się na kontur wałka rozrządu z dłuższym czasem otwarcia oraz większym uniesieniem zaworu dolotowego, dzięki czemu silnik osiąga swoją maksymalną moc.

Turbosprężarka: oddzielne przepływy spalin

Turbosprężarka, która zastępuje mechaniczny kompresor z poprzedniego silnika, działa zgodnie z zasadą podwójnego śmigła. Gałęzie spalin obu banków cylindrów biegną oddzielnie w kolektorze wydechowym i obudowie turbosprężarki, a łączą się dopiero przed wirnikiem turbiny. Ta technologia unika niepożądanych interakcji między dwoma strumieniami gazów, co znacząco przyczynia się do wczesnego i mocnego wzrostu momentu obrotowego.

Turbosprężarka znajduje się w kącie 90 stopni między bankami cylindrów. Zwykle znajduje się na zewnątrz obok miski olejowej. Odpowiednio strona wydechowa znajduje się po wewnętrznej stronie głowic cylindrów, a strona dolotowa po zewnętrznej. Takie rozmieszczenie umożliwia kompaktową konstrukcję i krótkie ścieżki przepływu gazu przy minimalnych stratach – 3.0 TFSI reaguje niezwykle spontanicznie i bezpośrednio.

Redukcja masy: minus 14 kilogramów

Dzięki gruntownej przebudowie, V6 TFSI zredukował masę o 14 kilogramów i obecnie waży 172 kilogramy. Wykonana z aluminium w procesie odlewania piaskowego, miska cylindrów zawiera zintegrowane, cienkościenne wkładki cylindrowe z żeliwa szarego. W połączeniu z nowo opracowanymi pierścieniami dla aluminiowych tłoków, zmniejsza to opory.

Kolejnym modułem wydajnościowym jest system zarządzania termicznego. Miska cylindrów i głowica cylindrów mają osobne obiegi chłodzące. Po zimnym starcie, przełączalna pompa wodna kontroluje przepływ chłodziwa przez silnik, aby olej jak najszybciej osiągnął temperaturę roboczą. Kolektor wydechowy jest zintegrowany z głowicą cylindrów i chłodziwo krąży wokół niego, co pomaga w szybkim nagrzewaniu silnika. Gdy silnik jest już ciepły, system obniża temperaturę spalin, co redukuje zużycie paliwa, szczególnie podczas sportowej jazdy.

Osiem biegów tiptronic

Napęd Audi S5 Coupé został również całkowicie zaktualizowany. Dotyczy to również płynnej, szybkiej i spontanicznej zmiany biegów w ośmiobiegowym tiptronic. Ułożenie jego zestawów biegów i elementów zmiany biegów skutkuje niskim momentem oporu, a tym samym wysokim poziomem wydajności. Duża liczba biegów umożliwia częste utrzymywanie silnika blisko jego idealnego punktu obciążenia. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, podczas gdy wyższe biegi są długie, co pozwala na obniżenie obrotów i zużycia paliwa.

Skrzynia biegów z konwerterem momentu jest zintegrowana z systemem zarządzania termicznego silnika i zaprojektowana do pracy w trybie start-stop (od prędkości 3 km/h). Kierowca może wybierać tryb D, S lub E i korzystać z łopatek zmiany biegów na kole kierownicy. Wszystkie polecenia są przesyłane do skrzyni biegów elektrycznie – przez przewód.

Gdy kierowca puści pedał gazu przy prędkościach między 55 a 160 km/h, skrzynia biegów przechodzi w tryb swobodnego toczenia, jeśli ma to na celu oszczędność paliwa (wyjątek: tryb S). Jeśli samochód jest wyposażony w opcjonalne systemy asystenta przewidywania wydajności oraz adaptacyjnego tempomatu Stop&Go z asystentem ruchu, toczenie jest zarządzane w sposób bardzo przewidujący.

Standard: napęd quattro

System stałego napędu na wszystkie koła quattro z asymetrycznym rozkładem momentu obrotowego znacząco przyczynia się do sportowego i stabilnego prowadzenia nowego Audi S5 Coupé. Podczas normalnej jazdy, jego całkowicie mechaniczna centralna przekładnia kieruje 60 procent momentu obrotowego na tylną oś i 40 procent na przednią. W przypadku poślizgu na jednej osi, większość sił jest szybko przekierowywana na drugą oś – do 85 procent na przednią lub do 70 procent na tylną. Te wysokie wzmocnienia pozwalają na jasno zdefiniowany podział momentu obrotowego i precyzyjną współpracę z systemami sterowania.

Kontrola momentu obrotowego na poziomie kół – inteligentna funkcja oprogramowania – uzupełnia działanie systemu quattro. Podczas dynamicznego zakrętu, stosuje minimalne interwencje hamulcowe na kołach wewnętrznych, zanim zaczną się one ślizgać. Interwencje te mają miejsce nawet wtedy, gdy kierowca nie naciska pedału przyspieszenia. Różnica w sile napędowej na kołach sprawia, że samochód wchodzi w zakręt znacznie bardziej precyzyjnie, co poprawia jego zwrotność i stabilność.

Kontrola momentu obrotowego na tylnych kołach: dyferencjał sportowy

Opcjonalny dyferencjał sportowy zapewnia jeszcze bardziej dynamiczną reakcję podczas skręcania i przyspieszania. Rozdziela moment obrotowy między tylnymi kołami za pomocą dwóch przekładni. Najnowsza generacja dyferencjału jest lżejsza o około kilogram.

Podczas szybkiej jazdy dyferencjał sportowy dosłownie pcha samochód w zakręt, eliminując nadsterowność. Zintegrowana w centralnej jednostce sterującej zawieszeniem funkcja oprogramowania nieustannie oblicza idealny podział momentu obrotowego do dynamicznej jazdy. Podczas wchodzenia w zakręt lub przyspieszania w zakręcie, większość momentu obrotowego kierowana jest na zewnętrzne koło, co pcha samochód w zakręt. Zanim tylna oś może się zerwać, samochód jest stabilizowany i łatwo kontrolowany. Jednostka sterująca dyferencjału sportowego jest ściśle powiązana z Audi drive select, dzięki czemu kierowca może wpływać na podział momentu obrotowego.

Opcjonalne sterowanie: sportowe zawieszenie S

Audi S5 Coupé wyposażone jest w nowo opracowane sportowe zawieszenie S z pięciowahaczowym zawieszeniem z przodu i z tyłu. Zasada osi pozwala na optymalne wchłanianie sił podłużnych i poprzecznych. Jej mocowania są sportowo sztywne w kierunku bocznym, a jednocześnie elastyczne i miękkie w kierunku podłużnym. Razem z zaktualizowanym elektrycznym wspomaganiem kierownicy o bezpośrednich przełożeniach, mocowania te stanowią fundament dla dynamicznego prowadzenia, dobrego komfortu i wysokiej stabilności. Dzięki niskiej wadze, nowe elementy również redukują zużycie paliwa. Audi oferuje również opcjonalne dynamiczne kierowanie, które dostosowuje swoje przełożenie do prędkości pojazdu i kąta skrętu.

W porównaniu do standardowego sportowego zawieszenia S z wysoce czułymi amortyzatorami monotubowymi, Audi oferuje także wersję z kontrolą amortyzacji specyficzną dla modelu S dla nowego S5 Coupé. Kierowca może nacisnąć przycisk, aby wybrać domyślne ustawienie zawieszenia w Audi drive select i w ten sposób aktywować pożądane cechy prowadzenia w dowolnym momencie. Zmienne sportowe zawieszenie S działa z nowo opracowanymi amortyzatorami CDC (CDC = kontrola ciągłego tłumienia) z elektromagnetycznie sterowanymi zaworami w tłokach. Pozwalają one na szybszy lub wolniejszy przepływ cieczy hydraulicznej w zależności od potrzeb. Nowa koncepcja aktywacji sprawia, że są one bardzo energooszczędne. Centralna jednostka sterująca zawieszeniem przetwarza wszystkie sygnały z czujników w milisekundach i steruje każdym amortyzatorem indywidualnie. Wraz z szerokim zakresem zaworów amortyzatorów, zapewnia to szeroki wachlarz między miękką jazdą a sztywnym prowadzeniem.

Hamulce są dużych rozmiarów. Na przednich kołach wentylowane tarcze mają średnicę 350 mm. Są one zaciskane przez czarne (lub opcjonalnie czerwone) sześciotłokowe stałe zaciski z logo S. Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) działa jeszcze precyzyjniej i wrażliwiej niż w poprzednim modelu. Kierowca może wybrać, czy chce częściowo lub całkowicie dezaktywować to w dwóch etapach.

Nowe S5 Coupé jest standardowo wyposażone w 18-calowe koła w pięcioramiennej konstrukcji startowej. Opony w rozmiarze 245/40 ważą mniej niż 12 kilogramów. W ofercie dostępne są także różne 19-calowe koła.

Nadwozie i zewnętrze

Nowe Audi S5 Coupé ma długość 4 692 milimetrów. Szerokość wynosi 1 846 milimetrów, a wysokość 1 371 milimetrów. Długi rozstaw osi wynoszący 2 764 milimetry podkreśla dynamiczną sylwetkę dwu-drzwiowego sportowego coupé.

Inteligentne połączenie materiałów sprawia, że nadwozie jest bardzo sztywne, bezpieczne i lekkie. Nowe Audi S5 Coupé z napędem quattro waży 1 615 kilogramów, co oznacza, że jest o 60 kilogramów lżejsze od poprzedniego modelu.

Audi wyposaża nowe S5 Coupé w standardowe reflektory LED. Dolna krawędź szerokiej i płaskiej kratki Singleframe sięga znacznie wyżej niż w poprzednim modelu. Wyrazisty zderzak ma ekspresyjny kształt. Płaskie wloty powietrza poniżej zdobione są matową aluminiową listwą wykończeniową i obejmują całą szerokość pojazdu. Boczne wloty powietrza mają odważne krawędzie i kratki w formie plastra miodu w matowym czarnym kolorze oraz pionowe listwy nawiązujące do ostrzy samochodu wyścigowego. Na przedzie nowe Audi S5 Coupé wyraża swoją niezależność dodatkowymi sportowymi detalami, takimi jak kratka chłodnicy specyficzna dla modelu S w matowym szarym kolorze z podwójnymi poprzeczkami w matowym aluminiowym wykończeniu.

Z boku nowe Audi S5 Coupé ukazuje charakterystyczną, falistą linię ramienia. Płynna linia z wyraźnymi wybrzuszeniami nad nadkolami jest wizualnym nawiązaniem do napędu quattro. Na przejściu między nadkolem przednim a słupkiem A, trójwymiarowy element wykończeniowy w matowym aluminiowym kolorze z zintegrowanym logo S5 podkreśla wysoką sportowość nowego Audi S5 Coupé. Jak w samochodzie wyścigowym, lusterka w aluminiowym wykończeniu zamontowane są na górnych ramionach nadwozia. Chromowe wkładki do klamek oraz mocno konturowane listwy progowe w kolorze nadwozia z fakturowanymi czarnymi górnymi paskami również przyczyniają się do dopracowanego wyglądu zewnętrznego.

Tył charakteryzują smukłe lampy LED z dynamicznymi kierunkowskazami. Wyrazisty spojler w kolorze nadwozia na pokrywie bagażnika poprawia aerodynamikę. Zintegrowany w odważnie ukształtowanym zderzaku tylnym jest płaski, czarny kratka w formie plastra miodu. Matowa dyfuzor w odcieniu szaro-srebrnym z pionowymi wzmocnieniami i matową aluminiową klamrą otacza podwójne chromowane końcówki wydechu.

Elementy wykończeniowe w trzech wymiarach na bokach, kratka chłodnicy i pokrywa bagażnika noszą logo S5 z czerwonym rombem. Paleta kolorów obejmuje 11 odcieni, w tym dwa nowe kolory, które są ekskluzywne dla modelu S: niebieski Navarra i czerwony Misano.

Wnętrze

Nowe Audi S5 Coupé również charakteryzuje się wyrafinowaną sportowością w wnętrzu. Czysty design z silną orientacją poziomą sprawia, że przestronne wnętrze – przeznaczone dla czterech osób – wydaje się jeszcze większe. Z pojemnością 465 litrów bagażnik S5 Coupé oferuje codzienną praktyczność.

Szerokie pasmo otworów wentylacyjnych, elegancka panele klimatyzacyjne oraz duża powierzchnia dekoracyjna definiują układ deski rozdzielczej. Wyświetlacz Audi MMI wita kierowcę i pasażerów ekranem z logo S5. W nocy, LED-owe przewody świetlne podążają konturami drzwi i konsoli centralnej – w 30 kolorach z opcjonalnym pakietem oświetlenia ambientowego. Podświetlane listwy progowe, trójramienna sportowa kierownica skórzana z funkcją multifunkcyjną oraz chromowana klamra na dźwigni zmiany biegów tiptronic noszą logo S z czerwonym rombem (podobnie jak powitalne ekrany kolorowego DIS lub Audi virtual cockpit oraz wyświetlacz MMI).

Dzięki doskonałej akustyce aeroakustycznej poziom hałasu w wnętrzu jest wyjątkowo niski. Jakość wykończenia stoi na wysokim poziomie, który wyróżnia Audi. Jak przystało na model S, kolor czarny dominuje. Na przykład na podsufitce oraz desce rozdzielczej. Dekoracyjne wstawki zapewniają eleganckie kontrasty. Standardowo występują w matowym szczotkowanym aluminium, z opcjami w kolorze węgla Atlas, naturalnego dębu szarego i czarnego połysku.

Opcjonalne sportowe fotele S mają zintegrowane zagłówki, regulowane boczki i funkcję masażu pneumatycznego. Wysokiej jakości skóra Nappa w kolorach czarnym, szarym rotorowym lub czerwonym magma z wzorem diamentowym, kontrastowymi szwami i znakiem S to materiał standardowy.

Audi virtual cockpit

Jednym z wyróżniających się elementów jest opcjonalny Audi virtual cockpit. Wyświetla wszystkie kluczowe informacje w ostrych grafikach na 12,3-calowym monitorze. Kierowca może wybierać widoki, w tym tryb sportowy skoncentrowany na obrotomierzu.

Sterowanie & wyświetlacze, infotainment i Audi connect

W nowym systemie MMI struktura menu jest płaska i oparta na tych z dzisiejszych smartfonów, w tym inteligentne wyszukiwanie tekstowe. Sugeruje różne wyniki wyszukiwania po wpisaniu zaledwie kilku liter. Dodatkowo, obsługa użytkownika możliwa jest z kierownicy wielofunkcyjnej lub przez naturalną kontrolę głosową.

MMI navigation plus z MMI touch i 8,3-calowym monitorem stanowią szczyt oferty infotainment. MMI touch ma panel dotykowy do powiększania i przewijania oraz do wprowadzania znaków. System zawiera komponent sprzętowy Audi connect, który łączy nowe Audi S5 Coupé z Internetem przez LTE. Pasażerowie mogą swobodnie surfować i wysyłać maile przy użyciu swoich urządzeń mobilnych dzięki zintegrowanemu hotspotowi Wi-Fi z opcjonalnymi pakietami danych. Kierowca może korzystać z różnorodnych usług online z portfolio Audi connect.

Opcjonalny Audi phone box z bezprzewodowym ładowaniem łączy smartfony z anteną pokładową przez sprzężenie bliskiego zasięgu i jednocześnie ładuje je indukcyjnie według standardu Qi. Interfejs Audi do smartfonów wprowadza Apple Car Play i Android Auto do samochodu. Dla wymagających fanów hi-fi dostępny jest system dźwiękowy Bang & Olufsen z nowym dźwiękiem 3D.

Wiodąca rola: systemy wspierające kierowcę

Nowe Audi S5 Coupé jest na czołowej pozycji w swoim segmencie z szeroką gamą systemów wspierających kierowcę. Systemy pochodzą z klasy full-size; ich inteligentna interakcja stanowi kolejny krok w kierunku prowadzenia zautomatyzowanego. Audi oferuje te same systemy dla S5 Coupé, co dla A5 Coupé.

Wyposażenie

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.