Bentley wprowadził na rynek specjalną edycję Supersports modelu Continental GT w 2017 roku, przeznaczoną na rok modelowy 2018, produkując jedynie 710 sztuk, z czego tylko 250 trafiło na rynek amerykański.
Brytyjski producent luksusowych samochodów ma bardzo długą historię produkcji ekskluzywnych, wysokowydajnych pojazdów. Jego obecność na 24-godzinnych wyścigach LeMans i innych imprezach stanowiła uzasadniony powód do dumy. Co więcej, jego pojazdy były budowane głównie z myślą o kierowcy, a nie pasażerach na tylnych siedzeniach, a Continental GT nie był wyjątkiem.
Dla drugiej generacji Continental GT, Bentley stworzył specjalną edycję o nazwie Supersports, aby zakończyć ją przed wprowadzeniem następcy w 2018 roku. Mogli po prostu dodać kilka zdobień, naklejek i podnieść cenę, ale nie chcieli tego zrobić. Zamiast tego, nadali majestatycznemu coupe, zaprojektowanemu do długich podróży, specjalny pakiet zewnętrzny, wyrafinowane wnętrze oraz inne techniczne usprawnienia.
W styczniu 2017 roku Bentley ogłosił premierę tej nowej wersji i opublikował zdjęcia, aby każdy mógł zobaczyć znaczące ulepszenia. Z przodu pojazdu znajdował się nowy dolny zderzak z głębszym przednim dolnym spojlerem, który miał szeroką, heksagonalną kratkę, flankowaną przez dwie pary wlotów powietrza i dodatkowy splitter z włókna węglowego poniżej. Maskę także wyposażono w nowe wentylacje, które pomagały w chłodzeniu potężnego silnika W12.
W profilu GT Supersports ujawniono unikalne 21-calowe koła ze stopów lekkich, które zaoszczędziły 20 kilogramów (44 funty) masy niesprężynowej, oraz przeprojektowane boczne progi. Ostatecznie, z tyłu, aby dopełnić agresywny wygląd, klienci mogli zamówić również skrzydło z włókna węglowego na bagażniku i owalny wydech o ryflowanym kształcie.
Wewnątrz producent oferował luksusowe, ale sportowe wnętrze z rozbudowanym pakietem skórzanym, który pokrywał fotele, niektóre elementy tapicerki drzwi, sufit oraz deskę rozdzielczą. Przed kierowcą zamontowano zestaw wskaźników z tymi samymi wskaźnikami, co w pozostałych modelach Continental GT.
Bentley oferował samochód z standardowymi sportowymi siedzeniami z przodu, ale tylna kanapa była podobna do reszty gamy Continental GT, choć z charakterystycznym obiciem Supersports. Na centralnej konsoli dotykowy ekran systemu infotainment kontrolował nie tylko dźwięk i system nawigacji, ale także system oświetlenia wnętrza.
Pod maską, jednostka napędowa została wzmocniona w porównaniu do reszty gamy Continental GT i zyskała prawie 100 koni mechanicznych w porównaniu do swojego odpowiednika, GT Speed, osiągając 700 hp (710 PS), które były przekazywane na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z rozkładem momentu obrotowego na tylną oś, co zapewniało lepsze odczucie podczas jazdy. Był to najpotężniejszy Bentley w historii do tamtej pory.
- Nowy Continental Supersports to szczytowe osiągnięcie w kategorii grand tourer
- Najszybszy przyspieszający Bentley w historii: 0-100 km/h w 3,4 sekundy (0-60 mph w 3,5 sekundy); maksymalna prędkość 336 km/h (209 mph)
- Najmocniejszy Bentley w historii: 710 PS (700 bhp), 1,017 Nm (750 lb.ft.)
- Ekstremalna zwrotność łączy się z wyrafinowaniem i luksusową jakością jazdy
- Unikalny styl podkreśla potencjał osiągów; dostępny jako coupe lub kabriolet
- Dostępny materiał wideo, szczegóły w notach dla redaktorów
(Crewe, 6 stycznia 2017) Bentley ogłasza dziś swój najszybszy i najmocniejszy model produkcyjny do tej pory: nowy Bentley Continental Supersports.
Maksymalna prędkość 336 km/h (209 mph) oraz czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszący 3,4 sekundy (0-60 mph w 3,5 sekundy) sprawiają, że nowy Continental Supersports jest najszybszym i najmocniejszym luksusowym samochodem czteroosobowym na świecie.
Jego miękkopodłogowy brat, Continental Supersports Convertible, jest najszybszym czteroosobowym kabrioletem na świecie, osiągającym 60 mph w 3,7 sekundy (0-100 km/h w 3,9 sekundy) i maksymalną prędkością 330 km/h (205 mph).
Potężny silnik W12 Bentleya, przebudowany dla Supersports z nowymi turbosprężarkami o wysokiej wydajności i systemem wektoryzacji momentu obrotowego, sprawia, że Continental Supersports jest tak zwinny, jak i potężny. Unikalne akcenty stylizacyjne wewnątrz i na zewnątrz nadają nowemu modelowi ostry, sportowy wygląd, podkreślając jego potencjał osiągów.
Oferując niesamowite osiągi i skoncentrowane wrażenia z jazdy, nowy Continental zachowuje doskonałą jakość jazdy, na którą mogą liczyć pasażerowie podróżujący na długich trasach w pełnym komforcie. To połączenie luksusu i osiągów czyni Supersports ostateczną wersją modelu, który zdefiniował i zdominował kategorię grand tourer.
Wolfgang Dürheimer, przewodniczący i dyrektor generalny Bentley Motors, powiedział: „Nazwa Supersports jest legendą w Bentleyu. Od pierwszych Supersports z lat 20. XX wieku, przez Continental Supersports z 2009 roku – a teraz z trzecią wersją tego ikonicznego modelu – nazwa ta wzbudza emocje, namiętność i dreszcz ekscytacji. Tylko Bentley mógł stworzyć samochód, który w tak doskonały sposób łączy ogromne osiągi i niezrównany luksus.”
Ekstremalna moc i moment obrotowy; wybitne osiągi
Indywidualnie dopasowany napęd z silnikiem W12 Bentleya łączy ekstremalną moc i moment obrotowy, oferując ekscytujące osiągi.
Kluczowe dla dodatkowych parametrów Supersports są nowo zaprojektowane, wyższej pojemności turbosprężarki oraz zmodernizowany system chłodzenia powietrza, które generują większy doładowanie i dodatkową moc. Aby wykorzystać te dodatkowe osiągi, wprowadzono również ulepszenia w układzie korbowym Continentala, w tym nowe łożyska główne i korbowodowe.
Te obszerne zmiany silnikowe skutkują wzrostem mocy o 80 PS (79 bhp) i momentu obrotowego o 217 Nm (160 lb.ft.) w porównaniu z modelem Supersports z 2009 roku – co stanowi poprawę w stosunku mocy do masy o 10 procent i momentu obrotowego do masy o 25 procent. Maksymalna prędkość wzrasta o pięć mil na godzinę (czas przyspieszenia 0-60 mph spada o 0,3 sekundy).
Supersports korzysta również z nowego konwertera momentu obrotowego, który szybciej się blokuje, co pozwala na lepsze wykorzystanie zwiększonego momentu obrotowego wynoszącego 1,017 Nm (750 lb. ft.) i szybsze przyspieszenie z miejsca.
Aby opanować tę ogromną moc, nowy Supersports jest wyposażony w wysokowydajne hamulce ceramiczne węglowe z ulepszonym chłodzeniem. Tarcze hamulcowe są największe w swoim rodzaju na świecie, zapewniając doskonałe osiągi przy minimalnym blaknięciu w ekstremalnych warunkach.
Hamulce znajdują się za lekkimi kołami ze stopów 21” wykonanymi w formie odlewu, co razem oferuje oszczędność wagi o 20 kg w masie niesprężystej. Dodatkowe 5 kg oszczędności wagi uzyskuje się dzięki opcjonalnemu systemowi wydechowemu z tytanu. Nowy Supersports to najlżejsza wersja aktualnego Continentala GT i lżejsza od czteroosobowego modelu Supersports z 2009 roku.
Aby jeszcze bardziej wzbogacić doświadczenie kierowcy, system wydechowy został zaprojektowany tak, aby swobodniej oddychał, oferując niepowtarzalny dźwięk Bentleya, przy zmianie biegów wydobywając charakterystyczny dźwięk pełen mocy.
Wyjątkowe prowadzenie i luksusowe wykończenie
Ta wydajność jest zgodna z sportowym prowadzeniem. Supersports ma specjalnie skalibrowaną i zaktualizowaną wersję systemu wektoryzacji momentu obrotowego, po raz pierwszy wprowadzonego w Continental GT3-R.
Ten dynamiczny system hamuje poszczególne przednie i tylne koła podczas przyspieszania z zakrętów, aby zwiększyć wydajność, jednocześnie zachowując pełną moc na niehamowanych kołach i hamując wewnętrzne tylne koło podczas wchodzenia w zakręt, co poprawia zwinność. Posiada również dostosowaną, mniej inwazyjną kalibrację systemu kontroli stabilności dla bardziej precyzyjnej reakcji podwozia.
Nowy Supersports zachowuje tylno-biasowy podział momentu obrotowego w systemie napędu na wszystkie koła Bentleya, przekazując standardowo 60 procent mocy silnika na tylne koła dla lepszej równowagi i sportowego charakteru, z możliwością dostosowania podziału mocy przód-tył w zależności od dostępnej przyczepności.
Pomimo nacisku na ostrzejszą dynamikę jazdy, obniżone i usztywnione dynamiczne zawieszenie Supersports zachowuje luksusową jakość jazdy dla pasażerów, którzy chcą pokonywać długie dystanse w najwyższym komforcie.
Dostosowany design podkreślający wysoką wydajność
Nowy Continental Supersports charakteryzuje się unikalnymi akcentami stylizacyjnymi zewnętrznymi i wewnętrznymi, które odzwierciedlają znaczny wzrost możliwości osiągów tego szczytowego grand tourera.
Zmiany zewnętrzne obejmują nowo formowane przednie i tylne zderzaki z wbudowanym splitterem i dyfuzorem z włókna węglowego, nowe poszerzenia progów bocznych i wentylację maski również wykończoną z włókna węglowego, błyszczące czarne wloty w przednich błotnikach oraz nowy błyszczący czarny wydech o żebrowanym wzorze. Uzupełnieniem dramatycznego wyglądu zewnętrznego są ciemne reflektory i lampy tylne oraz zestaw wykończeń w czerni do przednich grilli, świateł, tylnego zderzaka, klamek i ram okiennych.
Dostępny jest również opcjonalny, aerodynamicznie zbalansowany zestaw tylnych spojlerów i splitterów dla coupe, nowe oznaczenie Supersports, nowa czarna i błyszcząco obrabiana powierzchnia kół ze stopów 21” oraz opcjonalne naklejki boczne. Dodatkowo, aby podkreślić lepsze osiągi, można zamówić opcjonalną pokrywę silnika z włókna węglowego z oznaczeniem Supersports w wykończeniu błyszczącym.
Nowy Continental Supersports Convertible oferuje luksus i wyrafinowanie coupe, a jednocześnie zamienia się w przyciągający wzrok kabriolet jednym naciśnięciem przycisku. Wielowarstwowy dach zapewnia wysoki poziom komfortu i izolacji akustycznej. Dokładnie testowany w warunkach od -30°C do +50°C i więcej, jest odporny na silny deszcz monsunowy i zapewnia wygodną, bezprzewodową ciepłotę nawet w najzimniejsze dni.
Inną praktyczną funkcją jest ogrzewanie szyi, które sprawia, że jazda na świeżym powietrzu staje się atrakcyjną i komfortową perspektywą nawet w chłodniejsze dni wiosny i jesieni. Przy złożonym dachu, Continental Supersports Convertible oferuje oszałamiające osiągi z sensoryczną amplifikacją jazdy na świeżym powietrzu. Przy złożonym dachu, jest tak samo praktyczny przez cały rok jak jego odpowiednik coupe.
Wewnątrz, szereg indywidualnych detali stylizacyjnych wzbogaca współczesne doświadczenie brytyjskiego luksusu.
Stworzono unikalny podział kolorystyczny, używając trzech kolorów: pierwszy trójkolorowy wystrój wnętrza oferowany w tej generacji Continental GT. Nowy projekt zdiamentowanego pikowania jest wkomponowany w siedzenia i boczne panele drzwiowe, tworząc unikalny charakter w Alcantarze, podczas gdy wzmocnione panele z włókna węglowego Supersports dołączają do istniejącej listy dziesięciu forniry oraz wykończeń technicznych dostępnych w ofercie. Wnętrze uzupełniają nowe przeszycia z emblematem Supersports oraz dostosowana kierownica Supersports i unikalny dźwignia zmiany biegów, obie z akcentami Alcantary.
Opcjonalny system wydechowy z tytanu jest dostępny dla kierowców szukających intensywniejszych wrażeń dźwiękowych. Oprócz emocjonującego dźwięku, system tytanowy również zapewnia redukcję wagi.
Dla klientów Supersports, którzy szukają jeszcze większej personalizacji, dostępny jest pakiet „X Specification”, który składa się z ośmiu unikalnych dwukolorowych powłok lakierniczych oraz lusterka i osłony na pięty z włókna węglowego. Opcja wydechu z tytanu jest wliczona, jak również wykończenie z włókna węglowego dla bocznych paneli wnętrza, pokrywy silnika z włókna węglowego oraz błyszczące czarne wykończenie dla kół ze stopów 21”.
Jak we wszystkich Bentleyach, Supersports można również powierzyć wysoko wykwalifikowanym rzemieślnikom z Mulliner, specjalistycznego działu produkcji Bentley, którzy dostosują się do indywidualnych wymagań klienta.
Supersports: szczyt luksusu i osiągów
Continental Supersports z 2009 roku zdobył światowe uznanie za unikalne połączenie ekstremalnych dynamik i niezrównanego luksusu.
Nowy Supersports podnosi te cechy na nowe wyżyny doskonałości inżynieryjnej, przekształcając ten model w najszybszy czteroosobowy samochód na świecie, który jest jednocześnie luksusowym coupe lub kabrioletem na co dzień.
Zajmuje szczyt luksusowej i wydajnej filozofii Bentleya i jest ostateczną wersją modelu, który zdefiniował luksusowe motoryzacyjne grand touring.
Specyfikacja techniczna
Continental Supersports Continental Supersports Convertible
Silnik
Typ 6-litrowy silnik W12 z podwójnym doładowaniem, wtrysk portowy
Maks. moc 700 bhp / 710 PS / 522 KW @ 6,000 rpm
Maks. moment obrotowy 1,017 Nm / 750 lb.ft @ 2,050 – 4,500 rpm
Napęd
Typ ZF 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z Quickshift, blokowaniem i
łopatkami na kierownicy
Napęd Całonapędowy (40:60 bias tylny)
Przełożenia 1. bieg: 4.71; 2. bieg: 3.14; 3. bieg: 2.1; 4. bieg: 1.67; 5. bieg: 1.29; 6. bieg: 1.00; 7. bieg: 0.839; 8. bieg: 0.667
Ostateczny przełożenie 2.85
Hamulce
Przód 420 mm węglowa ceramika krzemowa, nawiercane
Tył 356 mm węglowa ceramika krzemowa, nawiercane
Koła i opony
Koła 21″ x 9.5J koła ze stopów odlewniczych w dwóch wykończeniach
Opony 275/35 ZR21
Kierownica
Typ Zębatkowa, wspomagana, wrażliwa na prędkość ZF servotronic
Obrót zatrzymania do zatrzymania 2.6 obrotów
Promień zawracania 11.3 m
Zawieszenie
Przód Czterowahaczowe podwójne wahacze, komputerowo kontrolowane, samopoziomujące zawieszenie powietrzne, z stabilizatorem
Tył Trapezoidalne zawieszenie wielowahaczowe, komputerowo kontrolowane, samopoziomujące zawieszenie powietrzne, z stabilizatorem
Tłumienie Ciągłe sterowanie tłumieniem, dostosowane do dynamicznych osiągów
Wymiary
Rozstaw osi 2,746 mm / 108.1 in
Całkowita długość 4,806 mm / 189.2 in
Szerokość (szerokość nadwozia) 1,944 mm / 76.5 in
Szerokość (w tym lusterka) 2,227 mm / 87.7 in
Całkowita wysokość 1,394 mm / 54.9 in 1,403 mm / 55.2 in
Pojemność zbiornika paliwa 90 litrów / 20 galonów / 24 galony amerykańskie
Pojemność bagażnika 358 litrów / 12.6 cu ft 260 / 9.18 cu ft
Masa własna (EU) 2,280 kg / 5,027 lb 2,455 kg / 5,412 lb
Dopuszczalna masa całkowita 2,750 kg / 6,063 lb 2,900 kg / 6,393 lb
Osiągi
Maksymalna prędkość 209 mph / 336 km/h 205 mph / 330 km/h
0-60 mph 3.4 sekundy 3.7 sekundy
0-100 km/h 3.5 sekundy 3.9 sekundy
Zużycie paliwa (cykl EU)*
Miejski 11.6 mpg / 24.3 litrów/100 km 11.6 mpg / 24.4 litrów/100 km
Poza miastem 26.4 mpg / 10.7 litrów/100 km 25.7 mpg / 11.0 litrów/100 km
Połączone 18 mpg / 15.7 litrów/100 km 17.8 mpg / 15.9 litrów/100 km
Emisje CO2 358 g/km 362 g/km
Zużycie paliwa (cykl EPA)**
Miasto (US mpg) TBC TBC
Autostrada (US mpg) TBC TBC
Połączone (US mpg) TBC TBC
Kontrola emisji EU 6 i US LEV II
* Wartości zużycia paliwa są wstępne i mogą ulec zmianie w zależności od zatwierdzenia typu.
** Wartości zużycia paliwa są wstępne i mogą podlegać certyfikacji EPA.