Zazwyczaj BMW nie wprowadzało dwóch liftingów dla tego samego modelu, ale zrobiło wyjątek dla drugiej generacji serii 1, która po odświeżeniu w 2015 roku otrzymała kolejny w 2017 roku.
Nie było istotnych zmian w przepisach, które zmusiłyby BMW do wprowadzenia nowej gamy silników czy stworzenia dodatkowych systemów bezpieczeństwa w celu spełnienia norm w Europie czy gdzie indziej. Mimo to, producent starał się, aby ostatnia partia tylnonapędowej serii 1 była atrakcyjna dla klientów. O ile poprzednia aktualizacja była znacząca pod względem stylizacji i inżynierii, o tyle drugi LCI (Life Cycle Impulse), termin używany przez BMW na określenie liftingów, był bardziej subtelny. A jednak kilka istotnych nowości zaskoczyło fanów marki.
Według standardów z 2017 roku, chromowane wykończenia zaczęły wychodzić z mody. Klienci zaczęli prosić o czarne akcenty, a nawet płacili ekstra za pozbycie się błyszczących elementów we swoich pojazdach, niezależnie od marki. Niemiecki producent zauważył ten trend i zaoferował więcej wersji BMW serii 1 z 2017 roku w wersji pięciodrzwiowej z błyszczonym czarnym grillem oraz ciemnymi wkładkami wewnątrz reflektorów. Świetnie kontrastowały one z białymi światłami LED z płaskim dnem. Standardowy zderzak miał smukły i szeroki trapezoidalny wlot powietrza na środku, flankowany przez parę bocznych wlotów zdobionych poziomą listwą. W tym samym czasie pojazdy z pakietem M Sport miały znacznie bardziej agresywny wygląd. Posiadały szeroki wlot powietrza na środku oraz prostokątne wloty po bokach.
Z profilu, pięciodrzwiowy hatchback BMW serii 1 z 2017 roku nie różnił się zbytnio od swojego poprzednika, choć były dostępne dwa nowe kolory: Sunset Orange i Seaside Blue. Dodatkowo producent oferował opcję czarnych osłon lusterek, co podkreślało sportowy charakter pojazdu. Ponadto, BMW dodało pięć nowych opcji dla 17- i 18-calowych felg ze stopów. Z tyłu, przyciemnione światła tylne wyglądały jakby pochodziły z branży tuningowej, mimo że były to elementy OEM. Ich paski LED jeszcze lepiej kontrastowały z ciemniejszym designem soczewek.
We wnętrzu BMW przeprojektowało deskę rozdzielczą w pięciodrzwiowej serii 1 z 2017 roku. Dodatkowo, oferowano nowe materiały tapicerskie oraz kontrastowe przeszycia. Znaczną poprawę wprowadzono w systemie infotainment iDrive. Po raz pierwszy w serii 1, producent zainstalował 8,8-calowy ekran dotykowy na szczycie konsoli centralnej. Była to cecha, której żądali wielu klienci, ale producent twierdził, że ekran był zbyt daleko, by był użyteczny. Pomimo tego, zdecydował się go wprowadzić. Niestety, nie udało się poprawić miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Nadal siedzieli na standardowej kanapie 60/40 z opcją podziału 40/20/40, co mogło zwiększyć przestrzeń bagażową.
Pod maską, producent zachował tę samą gamę silników, zaczynając od zwykłego silnika trzylitrowego z turbodoładowaniem, który oferował 109 PS (108 hp) w połączeniu tylko z sześciobiegową skrzynią manualną. Z wersją 118i klienci mogli zdecydować się na ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów od ZF. Wybrane silniki wysokoprężne i benzynowe mogły być wyposażone w inteligentny system napędu na wszystkie koła xDrive BMW.
Bezsprzecznie sportowy, z wyższą jakością wykonania i większą obecnością na drodze. Nowe modele w edycji specjalnej, ulepszony luksusowy wnętrze, rozszerzone funkcje łączności oraz system operacyjny iDrive najnowszej generacji: to nowa seria BMW 1.
Nowa edycja najbardziej sportowego samochodu w segmencie premium kompaktów, który zadebiutuje w wersji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej w lipcu 2017 roku. Nowy model to kolejny rozdział w historii sukcesu BMW Serii 1: w latach 2011-2017 sprzedano około miliona egzemplarzy tego modelu. Wyraźny nacisk na Europę, która stanowi ponad 70% sprzedaży. Największe rynki to Niemcy, Wielka Brytania i Chiny.
Nowe edycje Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow oraz BMW M140i Edition Shadow podkreślają sportowy, ale i elegancki wygląd samochodu, z czarnym grillem, czarnymi wkładkami w reflektorach LED i przyciemnionymi tylnymi światłami LED.
Dwa nowe kolory nadwozia – Sunset Orange i Seaside Blue – nadają BMW Serii 1 jeszcze większą obecność na drodze. Pięć nowych wariantów kół ze stopów lekkich (17-cali i 18-cali) dodaje blasku zewnętrznemu.
Całkowicie nowo zaprojektowana deska rozdzielcza z lepszym skupieniem na kierowcy zapewnia większą przestronność. Ekskluzywne materiały oraz nowa wersja tapicerki skórzanej nadają wnętrzu klasy.
Innowacyjny koncept obsługi z systemem iDrive najnowszej generacji. Opcjonalny system nawigacji Professional z 8.8-calowym ekranem dotykowym, sterowaniem głosowym oraz kontrolerem iDrive z interfejsem wrażliwym na dotyk.