2017 BMW 2 Series

BMW wprowadziło odświeżoną wersję, czyli LCI (Life Cycle Impulse), do swojego słownika w 2017 roku, po czterech latach obecności na rynku, a wraz z aktualizacją zaktualizowało także gamę silników.

Po udanym wprowadzeniu serii 1 w 2004 roku, niemiecki producent zauważył, że coupe skierowane jest do innego rodzaju klientów niż hatchback z trzema lub pięcioma drzwiami. W rezultacie stworzył serię 2 jako dwu-drzwiowe coupe lub kabriolet, jako oddzielną linię. Te modele były strojone pod kątem sportowych osiągów i pozbawione większości praktycznych cech, które miały ich „rodzeństwo”. Dzięki modelowi z 2017 roku, seria 2 pozostała konkurencyjna, a dzięki przekształconemu wyglądowi zewnętrznemu i bogatszemu wnętrzu stała się bardziej atrakcyjna.

Jedną z najistotniejszych zmian dostrzeganych w samochodzie było odnowione przednie nadwozie, gdzie cała gama modeli zyskała nowe, podwójne reflektory LED. Dodatkowo, światła do jazdy dziennej przestały być okrągłymi światłami wewnątrz reflektorów, a przybrały formę sześciokątną, podobnie jak u większych modeli, takich jak seria 3 i seria 5. Ponadto producent oferował kilka opcji zderzaka. Podstawowe wersje były wyposażone w zderzak z przeciętnym wlotem powietrza w dolnej części, natomiast oferowało także pakiet M, który zawierał szerokie wloty powietrza po bokach, które chłodziły przednie hamulce. Profil samochodu został również nieznacznie zmodyfikowany dzięki nowym progom, a z tyłu BMW wprowadziło nowe, L-kształtne, lampy LED.

Wewnątrz klienci mogli zamówić pojazd z wygodnymi fotelami kubełkowymi pokrytymi tkaniną lub sportowymi siedzeniami z skórzaną tapicerką. Kierowca miał przed sobą analogowy zestaw wskaźników z dużymi tarczami dla obrotomierza i prędkościomierza, które flankowały kolorowy wyświetlacz dla różnych informacji dostarczanych przez komputer pokładowy. Dodatkowo, BMW zainstalowało 8.8-calowy ekran dla systemu multimedialnego, którym pasażerowie z przodu mogli sterować za pomocą znanego pokrętła systemu iDrive. W 2017 roku w serii 2 producent zainstalował zaktualizowaną jednostkę multimedialną, która umożliwiała klientom lepsze połączenie z ich pojazdami za pomocą zintegrowanej karty SIM dla usługi BMW ConnectedDrive. Co więcej, jednostka nawigacyjna oferowała informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Ostatnim punktem była łączność z Apple CarPlay, ale brakowało Android Auto. Z tyłu znajdowało się kanapa profilowana dla dwóch osób, ale z bardzo ograniczoną przestrzenią na nogi. Pojemność bagażnika pozostała taka sama jak w wersji bez faceliftingu i wynosiła 390 litrów (13.7 cu-ft.).

Pod maską, producent oferował gamę siedmiu silników, zarówno benzynowych, jak i diesla, wszystkie turboładowane, z trzema, czterema lub sześcioma cylindrami. Silniki te były sparowane z manualnymi skrzynkami biegów o sześciu biegach lub automatycznymi ośmiobiegowymi, jednak kilka modeli było dostępnych wyłącznie z układem dwóch pedałów, takich jak 220i, 230i, 225d i M240i xDrive Coupe. W zależności od silnika i opcji, klienci mogli zamówić model 2017 serii 2 zarówno z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła.

BMW Serii 2 Coupe oraz BMW Serii 2 Convertible podnoszą poprzeczkę w klasie premium kompaktów, jeśli chodzi o dynamikę, estetykę i emocjonalny ładunek. Nowe modele, które mają zadebiutować w lipcu 2017 roku, obiecują rozwijać ten udany koncept. Oferują ostrzejszą stylizację przodu, standardowe reflektory LED, dalsze ulepszenia wnętrza oraz nowe usługi łączności. Oferują również niezrównane osiągi sportowe, dzięki napędowi na tylne koła (wyjątkowemu w tym segmencie) współpracującemu z efektywnymi systemami przenoszenia mocy. Do tej pory dostarczono ponad 140 000 egzemplarzy modeli produkowanych w Lipsku, a największymi rynkami są USA, Wielka Brytania i Niemcy.

Nowe elementy designu oraz nowe światła LED dodają samochodom obecności i elegancji.

Zmiana pokolenia przynosi bardziej wyrazisty przód dla BMW Serii 2 Coupe oraz BMW Serii 2 Convertible. Oba modele są teraz standardowo wyposażone w reflektory bi-LED. Główne reflektory mogą być również opcjonalnie w formie adaptacyjnych reflektorów full-LED, a ich wyrazista grafika świetlna wzmacnia dynamiczne i techniczne wrażenie przodu. Znany wygląd podwójnych okrągłych reflektorów ma nową, heksagonalną interpretację, co nadaje mu jeszcze bardziej precyzyjny i nowoczesny charakter. Powiększona kratka chłodnicy nadaje nowym modelom szerszy wygląd i sprawia, że prezentują się sportowo. Zewnętrzne wloty powietrza w trójsekcyjnym przodzie są teraz większe i podkreślają mocną postawę samochodów na drodze. Tył również prezentuje muskularny wygląd, a jednoczęściowe tylne światła (LED w standardzie) w charakterystycznym dla BMW kształcie L sięgają daleko w boczne partie nadwozia.

Dalsze udoskonalenia wnętrza i wyposażenia.

Wnętrze nowych modeli BMW Serii 2 posiada całkowicie nowy projekt deski rozdzielczej, który jeszcze wyraźniej podkreśla skupienie na kierowcy oraz znacząco poprawia jakość odczucia kokpitu. Wnętrze zyskuje teraz bardziej przestronny, spokojniejszy i klarowny wygląd. Elegancki design podkreślają detale, takie jak kontrastowe przeszycia oraz wysoki połysk czarnego wykończenia na środkowym panelu, a także chromowe elementy w panelach drzwiowych. Nowe warianty tapicerki z tkaniny lub skóry, paski wykończeniowe z aluminium lub finezyjnego drewna oraz czarne panele o wysokim połysku z chromowanymi akcentami oferują jeszcze większe możliwości personalizacji.

Nowe lekkie obręcze, nowe wykończenia lakieru, doskonała praktyczność.

Oprócz standardowego modelu, Coupe i Convertible są dostępne w wersjach Luxury Line, Sport Line oraz M Sport, a oferta obejmuje także przedstawiciela BMW M Performance – model BMW M240i/M240i xDrive. Do palety kolorów nadwozia dodano odcienie Mediterranean Blue, Seaside Blue oraz Sunset Orange. Poszerzono również wybór lekkich obręczy – do 17 wzorów w formatach 16, 17 i 18 cali.

Przy długości 4 432 milimetrów, BMW Serii 2 Coupe i BMW Serii 2 Convertible łączą swoje sportowe zdolności w kompaktowym opakowaniu. Oba modele oferują cztery miejsca i łączą te dynamiczne talenty z wysokim poziomem praktyczności na co dzień. Coupe ma pojemność bagażnika wynoszącą 390 litrów, podczas gdy Convertible z elektrycznym dachem z tkaniny zapewnia doskonały komfort akustyczny po zamknięciu dzięki dodatkowej izolacji. Co więcej, można go otworzyć w trakcie jazdy – przy prędkościach do 50 km/h (31 mph).

Koncepcja obsługi i łączności.

W nowym BMW Serii 2 Coupe oraz BMW Serii 2 Convertible wysokiej rozdzielczości centralny wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala jest dostępny w formie dotykowej, jeśli zdecydujemy się na opcjonalny system nawigacji Professional. Umożliwia to kierowcy dodatkowy sposób obsługi różnych funkcji, obok najnowszej generacji systemu operacyjnego iDrive (standard), kontrolera dotykowego oraz inteligentnego systemu sterowania głosowego.

Modele nowej generacji oferują możliwość bezprzewodowego ładowania kompatybilnych smartfonów za pomocą indukcyjnej podstawki ładującej, a Apple CarPlay można uzyskać poprzez system nawigacji BMW. W międzyczasie hotspot WiFi w samochodzie zapewnia szybkie połączenie z internetem mobilnym dla maksymalnie dziesięciu urządzeń.

W standardzie wbudowana karta SIM pozwala na optymalną łączność i dostęp do usług BMW za pośrednictwem BMW ConnectedDrive, bez potrzeby podłączania smartfona. Obejmuje to Real Time Traffic Information (RTTI) z podglądem zagrożeń, informacje o parkowaniu na ulicy oraz dostęp do pojazdu za pośrednictwem usług zdalnych. Wszechstronny koncept BMW Connected doskonale integruje BMW Serii 2 w cyfrowe życie użytkownika. BMW jest również pierwszym producentem samochodów, który oferuje użytkownikom Microsoft Office 365 bezpieczne połączenie serwerowe do wymiany i edytowania e-maili, wpisów kalendarza i kontaktów, dzięki wbudowanej funkcji Microsoft Exchange w samochodzie.

Lista systemów wspomagających, które mogą zostać wybrane przez klientów, obejmuje Aktywny Tempomat z funkcją Stop & Go. Dostępny jest również asystent jazdy, który obejmuje system ostrzegania przed zjeżdżaniem z pasa ruchu oraz City Collision Mitigation, który automatycznie hamuje przy prędkościach do 60 km/h (37 mph) w odpowiedzi na zagrażające kolizje z samochodem, motocyklem lub pieszym.

Spotkanie dynamicznej doskonałości i niezwykłej efektywności.

BMW Serii 2 Coupe oraz BMW Serii 2 Convertible dostępne są z szeroką gamą silników trzycylindrowych, czterocylindrowych i sześciocylindrowych, osiągających moc od 100 kW/136 hp do 250 kW/340 hp (średnie zużycie paliwa: 8,3 – 3,8 l/100 km [34,0 – 74,3 mpg imp]; emisja CO2: 189 – 101 g/km)*. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne pochodzą z najnowszej rodziny silników BMW EfficientDynamics i są wyposażone w technologię BMW TwinPower Turbo. Oprócz podstawowej koncepcji, która jest naturalnie bardziej efektywna, wszystkie silniki wysokoprężne mają nową technologię turbosprężarek oraz udoskonalone systemy bezpośredniego wtrysku paliwa typu common-rail. Klienci modeli BMW Serii 2 Coupe mają do wyboru dziewięć opcji napędu, a w przypadku BMW Serii 2 Convertible osiem. Różne warianty modelu przekazują moc przez sześciobiegową skrzynię manualną lub ośmiobiegową automatyczną skrzynię Steptronic. Efektywna automatyczna skrzynia biegów jest standardem w modelach 220i, 230i, 225d oraz M240i xDrive Coupe oraz 225d i M240i xDrive Convertible. Warianty 225d i M240i xDrive zarówno Coupe, jak i Convertible są standardowo połączone z ośmiobiegową wersją Steptronic Sport automatycznej skrzyni, która oferuje ręczną funkcję zmiany biegów na kierownicy.

BMW M240i/M240i xDrive to przedstawiciele M Performance w ofercie Coupe i Convertible. Ich trzylitrowy silnik w układzie rzędowym-6 z bezpośrednim wtryskiem i technologią M Performance TwinPower Turbo rozwija moc 250 kW/340 hp, przyspieszając na przykład BMW M240i xDrive Coupe z 0 do 100 km/h (62 mph) w 4,4 sekundy (średnie zużycie paliwa: 7,4 l/100 km [38,2 mpg imp], emisja CO2: 169 g/km)*.

Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.