2017 BMW 5 Series Touring

2017 BMW 5 Series Touring

Przejdź do galerii zdjęć2017 BMW 5 Series Touring

BMW wprowadziło wersję kombi siódmej generacji serii 5 w lutym 2017 roku, zaledwie miesiąc po premierze sedana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej.

Kiedy niemiecki producent samochodów wprowadził nazwę serii 5 do swojego portfolio w 1972 roku, nie oferował jej w wersji kombi. BMW zaprezentowało tę rodzinną wersję dopiero dwie dekady później, przy okazji trzeciej generacji tego modelu. Samochód odniósł wielki sukces, a dzięki kilku wersjom z silnikami M klienci zaczęli go uwielbiać. Następnie, w 2017 roku, niemiecki producent samochodów zaprezentował serię 5 G30 (sedan) oraz G31 (kombi), która tradycyjnie nosiła nazwę Touring. Kontynuował ten sam język designu, który wprowadziła poprzednia generacja F10/F11 serii 5. W rezultacie, samochód można uznać raczej za ewolucję niż rewolucję. Co więcej, przeniesiono niektóre silniki i inne podzespoły. BMW zbudowało samochód na tej samej platformie CLAR, która była używana w serii 7 oraz Rolls-Royce Ghost.

Jedną z najważniejszych modernizacji technicznych w samochodzie zauważono z przodu, gdzie BMW zainstalowało standardowe światła LED w całej gamie. Reflektory bi-xenonowe nie były już dostępne. Dodatkowo, te nowe jednostki były smuklejsze i miały ostrzejsze linie, co nadawało pojazdowi sportowy wygląd. W zależności od opcji, grill był dostępny albo z chromowanym otoczeniem, albo z czarnymi detalami. BMW oferowało serię 5 z standardowym zderzakiem, który miał smukłe lampy przeciwmgielne LED oraz szeroki wlot powietrza. Oprócz tego, na liście opcji znajdowało się pakiet M, który wzbogacał przedni wygląd pojazdu o szersze wloty powietrza w dolnym zderzaku.

W profilu, G31 kontynuowało ideę BMW stworzenia sportowo wyglądającego kombi, choć wiązało się to z koniecznością zmniejszenia przestrzeni w bagażniku. Do słupka B, 2017 seria 5 Touring dzieliła swoje komponenty z sedanem G30. Jednak wydłużony dach nad tylnymi pasażerami, rozciągający się aż do bagażnika, różnicował te dwa modele. Dodatkowo, wprowadzono trzeci rząd okien między tylnymi drzwiami a słupkami D. Wreszcie, z tyłu, nachylona ku przodowi klapa bagażnika miała niezależnie otwierane tylne okno. Klienci mogli łatwo otworzyć je, aby schować mniejsze przedmioty w bagażniku.

Wewnątrz, BMW zainstalowało deskę rozdzielczą, która przeniosła kilka rozwiązań z mniejszego modelu, serii 3. Oferowała 10,25-calowy ekran dotykowy na szczycie centralnej konsoli, zasilany nowym systemem infotainment iDrive. Nowa jednostka wprowadziła system sterowania gestami, który pozwalał klientom na zmianę utworów muzycznych i stacji radiowych, regulację głośności oraz wykonywanie kilku innych czynności, po prostu machając rękami przed ekranem. Z tyłu, producent zamontował dzieloną (40/20/40) kanapę, na której mogły usiąść trzy osoby. Po całkowitym złożeniu tylnej kanapy, przestrzeń bagażnika zwiększała się z 570 litrów (20,1 cu-ft) do 1,700 litrów (60 cu-ft). Opcjonalnie, klienci mogli zamówić model G31 z dwuczęściowym panoramicznym dachem szklanym, który mógł się otwierać. Ta funkcja nie była dostępna w wersji sedan serii 5.

Pod maską, BMW zainstalowało szeroki wybór silników turbodiesel, benzynowych i hybrydowych. Były one połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która była ulepszona w porównaniu do tej z poprzedniej serii 5. Co więcej, moc szła na tylne lub wszystkie koła, w zależności od wersji i opcji.

Nowy BMW 5-Series Touring z dynamicznie rozciągniętymi liniami oraz konturami, które tworzą wyraźnie zdefiniowaną sylwetkę sportową. Zewnętrzny design tego modelu doskonale wyraża mieszankę przyjemności z jazdy i wszechstronności, z której jest znany. Tylna część pojazdu ma indywidualny język designu, który symbolizuje zwiększoną ilość przestrzeni w tej wersji modelu oraz jej funkcjonalność i elastyczność. Nowy BMW 5-Series Touring jest o 36 milimetrów dłuższy od swojego poprzednika (4,943 milimetry), o osiem milimetrów szerszy (1,868 milimetrów) i dziesięć milimetrów wyższy (1,498 milimetrów). Dodatkowo, rozstaw osi został wydłużony o siedem milimetrów do 2,975 milimetrów, co zwiększa przestrzeń dostępną dla pasażerów i bagażu.

Przód: uderzająca sportowość i elegancka obecność

Stylizacja przodu pojazdu natychmiastowo projektuje sportową esencję nowego BMW 5-Series Touring. Reflektory rozciągają się do grilla chłodnicy BMW, tworząc ciągłą linię, która podkreśla szerokość auta, jednocześnie współpracując z dolnym wlotem powietrza, co uwydatnia jego potężną sylwetkę.

Nowy BMW 5-Series Touring jest standardowo wyposażony w reflektory LED, które również wykorzystują elementy LED jako źródło światła dla świateł dziennych. Stylizacja opcjonalnych adaptacyjnych reflektorów LED jeszcze bardziej wyraża charakterystyczny wzrok znaków świetlnych BMW, które są „ścięte” u góry i spłaszczone u dołu. Pozioma belka łącząca wewnętrzny pierścień światła dziennego z grillem BMW dodatkowo podkreśla poczucie szerokości i dynamiki przodu. W opcji dostępne są również reflektory LED z systemem BMW Selective Beam, o zasięgu do 500 metrów.

Widok z boku: geometria o unikalnym stylu, harmonijne proporcje

Z boku, indywidualna geometria pojazdu oraz harmonijne proporcje wyraźnie się wyróżniają. Sportowa aura nowego BMW 5-Series Touring jest dodatkowo wzmacniana przez długą linię dachu, która płynnie przechodzi w mocno nachylone słupki D. Wydłużona sylwetka uwypukla nowy element stylizacji powierzchni: charakterystyczna linia konturu, która unosi się w kierunku tyłu, przechodząc z cienia w światło. Jej górna gałąź łączy się z konturem, który otacza ładny „zagięcie” w konturze szyby bocznej – zgięcie Hofmeister – podczas gdy dolna linia zwęża się w jednostkę tylnego światła.

Tylny design: poziome linie podkreślające szerokość

Wysoce ekspresyjny tył nowego BMW 5-Series Touring to obraz mocy. Tylne okno otoczone jest spojlerem dachowym z wbudowanym dodatkowym światłem stopu u góry oraz deflektorami powietrza po bokach. W dolnej części, szereg wyraźnych poziomych linii oraz tylne światła w kształcie litery L – z ich płaskimi paskami świateł, które sięga głęboko w boki pojazdu – podkreślają szerokość nadwozia. Wszystkie warianty silnikowe nowego BMW 5-Series Touring mają końcówki wydechu po obu stronach z tyłu. W zależności od jednostki napędowej i specyfikacji, końcówki będą okrągłe, trapezoidalne lub prostokątne.

Udoskonalone aerodynamiki redukują opór i unoszenie

Szczegóły, które poprawiają aerodynamiczne właściwości pojazdu, są widoczne z każdego kąta. Grill BMW teraz ma aktywne sterowanie klapami powietrznymi, podobnie jak dolny wlot powietrza w przednim zderzaku, co oznacza, że klapy pozostają zamknięte, gdy nie jest potrzebne dużo chłodzenia. W zamkniętej pozycji widoczne są dodatkowe pionowe belki grilla, które nadają frontowi jeszcze bardziej imponujący wygląd. Air Curtains (otwory w przednim zderzaku) skutecznie kierują napływającym powietrzem do nadkoli, gdzie jest ono kierowane wzdłuż kół, zanim wydostanie się ponownie przez Air Breathers wbudowane w boki pojazdu. W konsekwencji w nadkolach występuje znacznie mniej turbulencji. Oprócz tego, wprowadzono również poprawki w przepływie powietrza z tyłu pojazdu i wzdłuż jego podwozia.

Dzięki tym środkom, współczynnik oporu (Cd) nowego BMW 5-Series Touring został zredukowany do zaledwie 0.27, w zależności od wariantu silnikowego. Zmniejszono również stopień unoszenia, co skutkuje lepszą równowagą aerodynamiczną i tym samym lepszymi właściwościami jezdnymi.

Szeroki wybór wykończeń lakierniczych i kół lekkich

Dla zewnętrznego lakieru nowego BMW 5-Series Touring dostępne są dwa nie-metaliczne oraz 11 metalicznych wykończeń. Ta gama kolorów jest uzupełniona o różne bardzo wyszukane i wyraziste wykończenia lakieru BMW Individual oraz BMW Individual Frozen. Wybór kół lekkich nie jest również mniej różnorodny: lista opcji i oryginalnych akcesoriów BMW oferuje szereg kół o różnych rozmiarach od 17 do 20 cali jako alternatywa dla standardowych kół o średnicy 17 cali.

Sport Line i Luxury Line umożliwiają wyraźną personalizację

Dla nowego BMW 5-Series Touring (oprócz standardowego wyposażenia) oferowane są dwa pakiety wyposażeniowe, które pozwalają klientom w bardzo wyraźny sposób spersonalizować swoje auto. Sport Line nadaje wizualnego wyrazu osiągnięciom nowego modelu w zakresie dynamiki jazdy i zwinności, podczas gdy cechy projektowe pakietu Luxury Line wzmacniają poczucie klasy i elegancji, które dominują w nowym BMW 5-Series Touring. Oba pakiety wyposażeniowe obejmują LED-owe przednie światła przeciwmgielne, a także podświetlane aluminiowe listwy progowe z logo BMW oraz napisem „Sport Line” lub „Luxury Line”.

Wysoki połysk czarny wykończenie dla belek grilla BMW, pokryw Air Breather, otoczenia okien bocznych, różnych innych elementów wykończenia oraz końcówek wydechu w czarnym chromie ustawiają ton dla przyciągającego wzrok Sport Line. Na dodatek, dostępne są 18-calowe koła lekkie w bi-kolorowym designie z polerowanym wykończeniem, z dodatkową opcją kół lekkich dedykowanych modelowi o średnicy 19 cali. Wyposażenie wnętrza modeli Sport Line obejmuje sportowe fotele z tapicerką z tkaniny/skóry, sportową skórzaną kierownicę oraz charakterystyczne listwy wykończeniowe.

W wersji Luxury Line, nowy BMW 5-Series Touring wyposażony jest w bele grilla, pokrywy Air Breather, otoczenia okien bocznych oraz inne akcenty w wykończeniu chromowanym, a także 18-calowe koła lekkie z wieloma szprychami. Istnieje także opcja 19-calowych kół lekkich z polerowanymi powierzchniami. W międzyczasie, tapicerka skórzana z kontrastowymi przeszyciami, wytworne listwy wykończeniowe oraz pokrycie Sensatec dla deski rozdzielczej i wykończenia okien nadają wnętrzu ekskluzywny charakter.

Dostępny od samego początku: pakiet M Sport

Nowy BMW 5-Series będzie również dostępny od samego początku z pakietem M Sport. Obejmuje on obniżone zawieszenie M Sport, lekkie koła M o rozmiarze 18 cali lub, opcjonalnie, 19 cali, oraz pakiet M Aerodynamics, który zawiera specjalnie zaprojektowane progi, przedni zderzak i tylny zderzak z prostokątnymi końcówkami wydechu. Sportowe fotele M wykończone w tkaninie/Alcantara, nowoczesna skórzana kierownica M, listwy wykończeniowe w Aluminium Rhombicle oraz wiele innych ekskluzywnych detali wprowadzają sportowy akcent do wnętrza. Pakiet M Sport można również skonfigurować z standardowym zawieszeniem, jak również z dodatkowymi opcjami, takimi jak Dynamic Damper Control. Dzięki temu klienci mogą połączyć wizualny urok pakietu M Sport z technologią zawieszenia odpowiadającą ich osobistym preferencjom.

Wnętrze i różnorodność

Wewnątrz nowego BMW 5-Series Touring, projekt kokpitu skoncentrowany na kierowcy łączy się doskonale z wyższym poczuciem premium, które emanuje z wyrafinowanej elegancji jego stylizacji, precyzyjnie wykonanych materiałów najwyższej jakości oraz dużej uwagi na szczegóły. Zwiększona przestrzeń oraz szereg inteligentnych detali zapewniają, że ta wersja nadwozia oferuje swoją tradycyjną elastyczność. „Nowy BMW 5-Series Touring ma nowoczesną, przyciągającą wzrok sylwetkę, wyraźne kontury oraz napięte powierzchnie. Sportowość i precyzja były kluczowymi filarami w rozwoju jego designu. Wnętrze prezentuje znaczący wzrost postrzeganej jakości i nowoczesności,” mówi Adrian van Hooydonk, starszy wiceprezydent designu w grupie BMW.

Udoskonalone poczucie przestronności, swobody ruchów i komfortu akustycznego

Wnętrze jest przestronne i eleganckie, a jednocześnie pełne sportowych detali. Podczas gdy powierzchnie deski rozdzielczej mają wyraźnie poziome orientacje, co przekazuje poczucie szerokości i równowagi, linie unoszą się w kierunku kierowcy, wyraźnie oddzielając kokpit i wprowadzając do kabiny dodatkową dynamikę. Precyzyjnie rzeźbione powierzchnie, które idealnie do siebie pasują, są wyraźnym dowodem ogromnej jakości i klasy wnętrza. Chromowane wstawki o pięknie precyzyjnym dopasowaniu tworzą elegancki, wyraźnie zorganizowany wygląd. Niska deska rozdzielcza nadaje wnętrzu wyrafinowany, lekki i przewiewny klimat, jednocześnie zapewniając kierowcy doskonały widok. Wyświetlacz kontrolny przybrał teraz postać wolnostojącego wyświetlacza płaskiego.

Wszyscy pasażerowie cieszą się znacznie większą przestrzenią na głowę, ramiona i nogi niż w poprzednim modelu. Udoskonalone konturowanie oparcia, dłuższa powierzchnia siedzenia i zwiększona przestrzeń na kolana sprawiają, że tylna część jest jeszcze bardziej luksusowym miejscem do podróży. Dodatkowo poprawiony kształt wycięcia drzwi ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie z tylnego przedziału. Zwiększona szerokość wnętrza umożliwia łatwe i pewne zamontowanie nawet trzech fotelików dziecięcych na tylnej kanapie. Kieszenie w drzwiach są dostatecznie przestronne, aby pomieścić butelki o pojemności jednego litra, a uchwyty na kubki z przodu konsoli centralnej mają większe wymiary niż wcześniej.

Komfort akustyczny w nowym BMW 5-Series Touring został zwiększony dzięki poprawie izolacji akustycznej przedniej szyby, podsufitki i bagażnika, co sprawia, że jest teraz na poziomie porównywalnym z modelem sedan.

Opcjonalnie dostępny jest panoramiczny dach słoneczny, którego dwuczęściowa szklana powierzchnia – o długości 1,052 milimetra i szerokości 900 milimetrów – zwiększa poczucie przestronności, przy tym zalewając kabinę jeszcze większą ilością światła. Zarówno przednia sekcja szklana, jak i „wisząca” podsufitka są sterowane elektrycznie. Podwójna roleta, wykonana z materiału o zoptymalizowanych właściwościach akustycznych, przesuwa się po szynach po bokach i stanowi kolejny czynnik wpływający na skuteczną izolację akustyczną pojazdu.

Zwiększona pojemność bagażnika i inteligentne nowe detale dla maksymalnej elastyczności

Nowy BMW 5-Series Touring oferuje również więcej miejsca na bagaż. Gdy wszystkie miejsca są zajęte, dostępna jest przestrzeń bagażowa 570 litrów, co stanowi wzrost o 10 litrów. W zależności od potrzeb, można ją rozbudować do maksymalnie 1,700 litrów, co oznacza wzrost o 30 litrów w porównaniu z poprzednikiem. Zwiększenie szerokości bagażnika jest szczególnie zauważalne. W zależności od wariantu modelu, ładowność została podniesiona o maksymalnie 120 kilogramów, do maksymalnej wartości 720 – 730 kilogramów.

Szereg inteligentnych detali dodatkowo zwiększa elastyczność i komfort. W standardzie znajduje się automatyczne otwieranie klapy bagażnika. To łączy się z opcjonalną funkcją Comfort Access, która umożliwia otwieranie i zamykanie klapy bagażnika bez użycia rąk poprzez starannie wymierzone machnięcie nogą pod tylnym zderzakiem. Osobno otwierające się tylne okno to znany element marki, który wciąż nie jest dostępny w żadnym konkurencyjnym modelu.

Osłona bagażnika i siatka działowa są teraz umieszczone w oddzielnych kartridżach, które można schować w pasujących wnękach pod podłogą bagażnika. Tylna kanapa składa się z trzech elementów o proporcjach 40:20:40, które można zwolnić zdalnie z bagażnika za naciśnięciem przycisku. Sekcje oparcia są teraz składane płasko za pomocą mechanizmu elektrycznego, który łagodnie hamuje ruch w dół tuż przed osiągnięciem poziomu poziomego. Opcjonalnie dostępne jest regulowane w tilt oparcie tylne, które umożliwia stworzenie dodatkowej przestrzeni bagażowej.

Przycisk do wysuwania opcjonalnej przyczepy również został wkomponowany w boczne wykończenie bagażnika. Maksymalne dopuszczalne obciążenie przyczepy wynoszące 2,000 kilogramów dostępne jest dla wszystkich wariantów modelu nowego BMW 5-Series Touring od samego początku.

Silniki, skrzynie biegów i BMW xDrive

Od samego początku nowa gama BMW 5-Series Touring będzie napędzana silnikami nowej generacji BMW Group Efficient Dynamics. Optymalizowane termodynamicznie jednostki cztero- i sześciocylindrowe, z aluminium, wyposażone w nowoczesną technologię BMW TwinPower Turbo, oferują jeszcze lepszy stosunek mocy do zużycia paliwa. Nowe standardy efektywności wprowadziły również skrzynie biegów oraz inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive (wersje xDrive będą dostępne od samego początku dla dwóch modeli). Nowy BMW 520d Touring jest standardowo dostarczany z sześciobiegową skrzynią manualną, z opcją ośmiobiegowej skrzyni Steptronic. Skrzynia Steptronic jest standardowym wyposażeniem modelu BMW 530i Touring, BMW 540i xDrive Touring, BMW 530d Touring oraz BMW 530d xDrive Touring.

Silniki benzynowe: więcej mocy i 10-procentowa redukcja emisji CO2

Silniki benzynowe w modelach BMW 530i Touring oraz BMW 540i xDrive Touring są wyposażone w turbosprężarki twin-scroll, bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection, całkowicie zmienną regulację zaworów VALVETRONIC oraz zmienną regulację wałków rozrządu double-VANOS, podczas gdy nowa technologia obudowy silnika zmniejsza hałas i przyspiesza rozgrzewanie. 2.0-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy nowego BMW 530i Touring osiąga moc maksymalną 185 kW/252 hp (wzrost o 5 kW/7 hp w porównaniu z jego poprzednikiem), maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm (258 lb-ft), który jest dostępny już przy 1,450 rpm, oraz czas przyspieszenia 0 do 100 km/h (62 mph) wynoszący 6.5 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 6.3-5.8 l/100 km [44.8 – 48.7 mpg imp] a emisja CO2 to 143-133 g/km, co stanowi poprawę o niemal dziesięć procent w odniesieniu do odpowiadających wartości dla poprzedniego modelu.

3.0-litrowy silnik benzynowy w układzie szeregowym, który napędza nowego BMW 540i xDrive Touring, rozwija imponujące 250 kW/340 hp, co oznacza wzrost o 25 kW/34 hp w porównaniu z jego poprzednikiem. Maksymalny moment obrotowy, który wzrósł o 50 Nm (37 lb-ft) do 450 Nm (332 lb-ft), jest dostępny już przy 1,380 rpm. BMW 540i xDrive Touring przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 5.1 sekundy. Ponownie, zużycie paliwa i emisje CO2 są niemal dziesięć procent lepsze niż w modelu poprzednim, wynosząc 7.7-7.3 l/100 km [36.7 – 38.7 mpg imp] oraz 177-167 g/km.

Silniki Diesla: mocne, efektywne paliwowo i czystsze niż kiedykolwiek wcześniej

Silniki Diesla wyposażone są w pakiet BMW TwinPower Turbo, który obejmuje zmienną geometrię turbosprężarki oraz wtrysk paliwa common rail najnowszej generacji. Czterocylindrowy BMW 520d Touring wykorzystuje wtryskiwacze elektromagnetyczne działające pod ciśnieniem do 2,000 bar, co zapewnia precyzyjne dozowanie paliwa i czyste spalanie. W sześciocylindrowym silniku w układzie szeregowym napędzającym nowego BMW 530d Touring i nowego BMW 530d xDrive, wtryskiwacze piezoelektryczne działają pod ciśnieniem do 2,500 bar. Otaczająca jednostka tej konstrukcji redukuje poziom hałasu i przyspiesza rozgrzewanie. Oba silniki są również wyposażone w technologię BMW BluePerformance, co skutkuje zmniejszeniem emisji. Oprócz filtra cząstek stałych, katalizatora utleniającego i katalizatora magazynującego NOX, pakiet ten obejmuje również katalizator SCR z wtryskiem AdBlue dla dodatkowego zmniejszenia NOx.

Silnik Diesla w nowym BMW 520d Touring rozwija moc maksymalną 140 kW/190 hp przy pojemności 2.0 litrów, a moment obrotowy wynosi 400 Nm (295 lb-ft), który jest dostępny od 1,750 do 2,500 rpm. Przyspieszenie BMW 520d Touring od 0 do 100 km/h (62 mph) wynosi 8.0 sekundy (automatyczna: 7.8 sekundy), oferując jednocześnie doskonałą efektywność, co odzwierciedla średnie zużycie paliwa wynoszące 4.9-4.5 (4.7-4.3) l/100 km [57.6 – 62.8 (60.1 – 65.7 mpg imp] oraz emisję CO2 wynoszącą 129-119 (124-114) g/km.

Oferta startowa obejmuje również 3.0-litrowy silnik w układzie szeregowym, który rozwija moc maksymalną 195 kW/265 hp oraz maksymalny moment obrotowy 620 Nm (457 lb-ft) w zakresie od 2,000 do 2,500 rpm. Ten silnik może być połączony zarówno z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h (62 mph) wynosi 5.8 sekundy dla nowego BMW 530d Touring i 5.6 sekundy dla BMW 530d xDrive Touring. Średnie zużycie paliwa wynosi 5.1-4.7 l/100 km [55.4 – 60.1 mpg imp] dla modelu z napędem na tylne koła i 5.7-5.3 l/100 km [49.6 – 53.3 mpg imp] dla wersji z napędem na wszystkie koła, co odpowiada emisjom CO2 wynoszącym odpowiednio 134-124 g/km i 149-139 g/km (dane dotyczące zużycia paliwa są obliczane zgodnie z cyklem testowym UE i mogą się różnić w zależności od formatu opon). Te nowe modele oferują poprawę do 11 procent w zużyciu paliwa i emisji w porównaniu z poprzednią generacją.

Inteligentny design dla poprawy wydajności: nawigacyjny osiembiegowy Steptronic oraz funkcja Auto Start Stop

Dzięki funkcjom takim jak węgłowe okładziny hamulcowe w synchronizatorach, suche smarowanie, nowy mechanizm zmiany biegów oraz akustyczna obudowa, sześciobiegowa skrzynia manualna dla BMW 520d Touring charakteryzuje się poprawioną efektywnością, łatwością zmiany biegów, wagą oraz izolacją hałasu. Podobnie jak w sześciobiegowej wersji, ośmiobiegowa skrzynia Steptronic również dostępna dla nowych modeli BMW 5-Series Touring ma lepsze właściwości akustyczne, a jej ultra-inteligentne zarządzanie skrzynią poprawia zarówno sportowe osiągi, jak i efektywność.

Charakterystyka zmiany biegów może być zmieniana poprzez przesunięcie dźwigni selektora w pozycję S lub za pomocą naciśnięcia przycisku Driving Experience Control. W trybie ECO Pro funkcja coasting odłącza silnik od napędu, gdy kierowca podnosi nogę z pedału gazu w zakresie od 50 do 160 km/h (31 – 99 mph). W pojazdach wyposażonych w system nawigacji Professional strategia zmiany biegów również dostosowuje się do nadchodzącej trasy. Na przykład, wykorzystanie danych nawigacyjnych pozwala inteligentnemu zarządzaniu skrzynią na wcześniejszą zmianę biegów przy zbliżaniu się do skrzyżowania, aby w pełni wykorzystać efekt hamowania silnika. Pozwala to również uniknąć zbędnych zmian biegów podczas pokonywania dwóch zakrętów w szybkim czasie. Dla jeszcze bardziej dynamicznej zmiany biegów, opcjonalnie dostępna jest ośmiobiegowa skrzynia Steptronic Sport, z łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy oraz funkcjonalnością Launch Control, która optymalizuje przyczepność podczas przyspieszania z miejsca.

Inteligentna łączność również poprawia wpływ funkcji Auto Start Stop na efektywność. Jednostka sterująca Auto Start Stop wykorzystuje dane z systemu nawigacyjnego, a także z kamer i czujników radarowych systemów wspomagania kierowcy, aby zapobiec wyłączeniu silnika w nieodpowiednich momentach, co byłoby niekorzystne dla efektywności – na przykład podczas krótkich postojów na skrzyżowaniach lub rondach.

BMW xDrive: teraz do połączenia ze wszystkimi systemami podwozia

System BMW xDrive jest dostępny dla dwóch modeli w nowej gamie BMW 5-Series Touring od samego początku. System ten działa teraz z jeszcze lepszą efektywnością, dzięki bardziej efektywnej konstrukcji przekładni. Elektronicznie kontrolowany system xDrive ciągle zmienia rozkład mocy między przednimi a tylnymi kołami w zależności od warunków, zapewniając swobodną przyczepność oraz optymalną stabilność w wszystkich sytuacjach drogowych. xDrive zwiększa także zwinność BMW 5-Series Touring podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Inteligentny system napędu na wszystkie koła dla nowych modeli BMW 5-Series Touring może być teraz również połączony z Integral Active Steering i obniżonym zawieszeniem M Sport.

Podwozie i BMW EfficientLightweight

Dzięki szerokim ulepszeniom podwozia i redukcji wagi, nowy BMW 5-Series Touring oferuje najlepszą klasę w zakresie przyjemności z jazdy. Nowo opracowane, precyzyjnie dostosowane komponenty zawieszenia oraz postępy w zakresie BMW EfficientLightweight sprawiają, że nowe modele BMW 5-Series Touring są średnio o 100 kg lżejsze od swoich poprzedników, co przynosi zauważalne korzyści w zakresie zwinności, precyzji kierownicy i komfortu jazdy. Równoważony rozkład ładunku osi, dalszy wzrost sztywności nadwozia, wydłużenie rozstawu osi do 2,975 milimetrów (+ 7 mm) oraz zwiększenie szerokości toru przedniego i tylnego do 1,605/1,630 milimetrów (+ 5 mm/+4 mm) również przyczyniają się do ostrej dynamiki i swobodnego prowadzenia.

Dwuwahaczowe zawieszenie przednie oraz tylne zawieszenie pięciowahaczowe są wykonane w dużej części z aluminium; automatyczne zawieszenie pneumatyczne dostarczane jest w standardzie

Długa lista komponentów podwozia w BMW 5-Series Touring, które wykonane są z aluminium, obejmuje teraz również tylne ramiona zawieszenia i kolumny sprężynowe. Dwuwahaczowe zawieszenie przednie odłącza funkcje lokalizacji kół i tłumienia. Dzięki temu można osiągnąć dużą przyspieszenie boczne bez kompromisów w zakresie komfortu, podczas gdy kierownica nie jest w dużym stopniu wpływana przez nierówności drogi.

Pięciowahaczowe tylne zawieszenie, z jego zmniejszoną wagą, wysoką sztywnością strukturalną, podwójnymi elastycznymi łożyskami i zoptymalizowanym elastokinematyką, również promuje idealną równowagę między dynamiką a komfortem. Dodatkowo, zapewnia precyzyjne ustawienie kół i doskonałą stabilność toru w każdej sytuacji drogowej. Duże zamocowanie tylnego podwozia oraz system wsparcia zapewniają skuteczne odseparowanie napędu i zawieszenia, co przynosi korzyści akustyce. Kompaktowa konstrukcja tylnej osi oznacza również więcej miejsca w bagażniku. Automatyczne zawieszenie samopoziomujące, standardowe w nowym BMW 5-Series Touring, utrzymuje stałą wysokość jazdy, niezależnie od sytuacji drogowej czy obciążenia, jednocześnie kontrolując wibracje.

Integral Active Steering i M Sport zawieszenie teraz również do połączenia z BMW xDrive

System kierowniczy elektro-mechaniczny zapewnia dodatkową precyzyjność oraz dokładność kierowania w dynamicznych sytuacjach pokonywania zakrętów, a podczas manewrowania ma bardzo lekki opór. Standardowo funkcja Servotronic zapewnia wspomaganie kierownicy dostosowane do prędkości. Opcjonalny system Integral Active Steering również jest teraz elektro-mechaniczny. Kontrolowane kierowanie tylnych kół zapewnia dodatkową zwinność podczas pokonywania zakrętów, pewne reakcje przy zmianie pasa oraz łatwość manewrowania w mieście. Zarówno Integral Active Steering, jak i opcjonalne obniżone zawieszenie M Sport mogą teraz współpracować z inteligentnym napędem na wszystkie koła BMW xDrive.

Lekki system hamulcowy oraz Dynamic Stability Control (DSC), z jego szeroką funkcjonalnością, zapewniają doskonałą siłę hamowania oraz bezpieczne, pewne prowadzenie. 17-calowe lekkie koła są standardem we wszystkich nowych modelach BMW 5-Series Touring. Inne lekkie koła są dostępne opcjonalnie, w rozmiarach od 17 do 20 cali.

Dalsze ulepszenia Dynamic Damper Control i Adaptive Drive

Opcjonalny system Dynamic Damper Control, z nowymi zaworami oraz jeszcze lepiej działającym algorytmem sterującym, pozwala kierowcom optymalnie dostosować charakterystykę jazdy do ich indywidualnych preferencji. Można wybrać trzy różne tryby: COMFORT jest odpowiedni do normalnej, komfortowej jazdy (na dłuższych trasach, na przykład), SPORT jest odpowiedni kiedy priorytetem jest maksymalna przyjemność z jazdy a tryb ADAPTIVE dostosowuje reakcje pojazdu precyzyjnie do życzeń kierowcy oraz sytuacji drogowej. Opcjonalny system kontroli podwozia Adaptive Drive łączy Dynamic Damper Control z aktywną stabilizacją przechyłów. System podejmuje szybkie, precyzyjne działania, aby przeciwdziałać przechyłom nadwozia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, jednocześnie poprawiając komfort podczas jazdy na prostych odcinkach, aktywnie niwelując zakłócenia spowodowane nierównościami tylko po jednej stronie auta. Stabilizacja przeciwprzechyłowa wspiera sportową jazdę i bezpieczne, pewne prowadzenie. Działa za pomocą elektrycznych silników obrotowych.

Switch Driving Experience Control z trybem ADAPTIVE

Standardowy przełącznik Driving Experience Control pozwala kierowcom wybierać pomiędzy ustawieniami jazdy COMFORT, SPORT lub ECO PRO. Różne tryby, wybierane przy naciśnięciu przycisku, modyfikują charakterystyki pedału gazu i kierownicy, charakterystyki zmiany biegów skrzyni Steptronic oraz elektroniczne charakterystyki tłumienia. Jeśli opcjonalny system Dynamic Damper Control lub Adaptive Drive są specyfikowane, dostępny jest również tryb ADAPTIVE. W tym trybie ustawienia pojazdu automatycznie dostosowują się do stylu jazdy oraz, w zależności od specyfikacji pojazdu, również do trasy. Jeśli specyfikacja pojazdu zawiera opcjonalny system nawigacji Professional, dane nawigacyjne są wykorzystywane do proaktywnego dostosowywania ustawień pojazdu przy zbliżaniu się do skrzyżowań lub zakrętów.

Inteligentna mieszanka materiałów: mocniejsza, lżejsza, bardziej zwinna, bardziej efektywna

Architektura nadwozia nowego BMW 5-Series Touring korzysta z inteligentnej mieszanki materiałów, łącząc znaczące zmniejszenie wagi z istotnymi poprawami w zakresie sztywności skrętnych oraz pasywnego bezpieczeństwa. Pod flagą BMW EfficientLightweight, proporcja stali wysokowytrzymałej i aluminium została jeszcze bardziej zwiększona. Dalsze oszczędności wagi osiągnięto poprzez zastosowanie innowacyjnych procesów projektowych i produkcyjnych. Środki oszczędnościowe zostały zastosowane w każdej dziedzinie pojazdu – zachowując legendarny równomierny rozkład masy samochodów BMW.

Maskownica, przednie panele, drzwi, dach i klapa bagażnika BMW 5-Series Touring są teraz wykonane z aluminium. Zastąpienie stali aluminium sprawiło, że sama klapa bagażnika jest około 4.5 kilograma lżejsza niż w modelu poprzednim. Aluminiowa belka silnika oraz tylne boczne elementy przynoszą dalsze oszczędności wagi w wysokości pięciu i jedenaście kilogramów odpowiednio, podczas gdy wsparcie deski rozdzielczej wykonane z odlewanego magnezu jest około dwa kilogramy lżejsze od odpowiedniego elementu stalowego. Kolejne trzy kilogramy zostały zaoszczędzone na skutek integracji elektrycznej hamulca postojowego w tylnych zaciskach hamulcowych, a sześć kilogramów zostało zaoszczędzone dzięki zastosowaniu nowego, lżejszego tylnego dyferencjału. W międzyczasie oszczędności w wadze przy hamulcach i kołach zmniejszyły masę niesprężystą o około dziewięć kilogramów, co znacznie poprawiło zwinność.

Kontrola i obsługa, systemy wspomagania kierowcy

System wyświetlania i sterowania nowego BMW 5-Series Touring sprawia, że funkcje pojazdu, nawigacji, komunikacji i infotainment są jeszcze bardziej intuicyjne w obsłudze. Rozszerzenie systemu iDrive o (wśród innych funkcji) kontrolę gestów BMW zapewnia większą swobodę wyboru. Kierowcy mogą zawsze używać preferowanej metody sterowania, która najmniej odciąga ich uwagę od sytuacji drogowej. Systemy wspomagania również pozwalają kierowcy skupić się na przyjemności z jazdy. Redukują stres związany z prowadzeniem w różnych sytuacjach i zwiększają zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo.

Kontroler, ekran dotykowy, polecenie głosowe lub gesty – wybór należy do Ciebie

Standardowy 8.8-calowy wyświetlacz kontrolny (wersja 10.25-calowa jest dostępna jako opcja) ma teraz postać wolnostojącego ekranu dotykowego. Oznacza to, że oprócz kontrolera dotykowego i klawiszy bezpośredniego dostępu/ulubionych, możliwe jest teraz zastosowanie technik wyboru i aktywacji, które przypominają te na smartfonach i tabletach. Niezależnie od używanej metody, nowy system menu w formie kafelków ułatwia łatwą i intuicyjną obsługę. A lista innowacyjnych funkcji się na tym nie kończy: system rozpoznawania głosu teraz akceptuje polecenia formułowane w codziennym języku, a kontrola gestów BMW reaguje na proste ruchy rąk lub palców, które są wykrywane przez czujnik 3D w okolicy konsoli centralnej i przekształcane w odpowiednie polecenia.

Z powierzchnią projekcyjną, która jest teraz o 70 procent większa, nowy wyświetlacz Head-Up w BMW stanowi kolejny krok naprzód w systemie wyświetlania i sterowania. Informacje są odbijane na przedniej szybie, a zatem w bezpośrednim polu widzenia kierowcy – w pełnym kolorze i w rozdzielczości 400 x 800 pikseli.

Systematyczny krok w kierunku autonomicznej jazdy

Nowy BMW 5-Series Touring również wskazuje drogę do autonomicznej jazdy dzięki nowym systemom wspomagającym. Razem z standardową kamerą stereo, opcjonalne radary i czujniki ultradźwiękowe zapewniają kompleksowe monitorowanie obszaru wokół pojazdu.

W standardzie nowego BMW 5-Series Touring zastosowano nie tylko funkcje ostrzegania o kolizji i ostrzegania pieszych z funkcją hamowania miejskiego, ale także tempomat z funkcją hamowania. Opcjonalny aktywny tempomat (ACC) z funkcją Stop & Go może być używany przy prędkości od 0 do 210 km/h (0 – 130 mph). Może on zatrzymać pojazd do zatrzymania i pozwolić mu ruszyć ponownie automatycznie po przerwie do 30 sekund. Skutkuje to znacznie mniej stresującą jazdą, szczególnie na drogach autostradowych. W celu płynnej i precyzyjnej regulacji prędkości, czujniki monitorują nie tylko pojazd bezpośrednio przed, ale również ten przed nim. Po naciśnięciu przycisku, ograniczenia prędkości wykrywane przez system Speed Limit Info mogą zostać włączone do systemu ACC. Z tego wynika, że kierowca może zdecydować się na zastosowanie dokładnej prędkości wykrytej lub na pozwolenie ACC na dostosowanie limitu w zakresie od -15 km/h do +15 km/h (-9 do +9 mph). W połączeniu z systemem nawigacyjnym Professional, ograniczenia prędkości dalej na trasie mogą być brane pod uwagę, co zapewnia przemyślany i efektywny sposób jazdy.

Asystent kierowania i kontroli pasa, który działa także w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h (130 mph), stanowi kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Ten system pomocniczy kierowania współpracuje z kierowcą, aby pomóc utrzymać pojazd w obecnym pasie. Jego czujniki przyjmują dane z oznaczeń drogowych i, szczególnie w korkach i ruchu stop-and-go, z pojazdu przed nim. Wykrywanie kontaktu z kierownicą jest bardzo wrażliwe i potrafi zidentyfikować kontakt ręki nawet w przypadku, gdy tylko kilka palców dotyka kierownicy.

Zawsze na właściwej drodze dzięki asystentowi kierowania

Asystent utrzymania pasa interweniuje w system kierowniczy, aby pomóc w trudnych sytuacjach drogowych przy prędkościach od 70 do 210 km/h (44 – 130 mph). Obejmuje on system ostrzegania o opuszczeniu pasa, który alarmuje kierowcę, jeśli pojazd niechcący przekroczy oznaczenia pasa, a także ostrzegania o zmianie pasa, które monitorują manewry zmiany pasa i pomagają kierowcy wrócić do pierwotnego pasa, jeśli zostanie wykryte ryzyko kolizji. Te systemy są uzupełnione przez system ostrzegania o kolizji bocznej, który działa przy prędkościach od 30 do 210 km/h (18 – 130 mph). Aktywuje wizualny sygnał i wibracje kierownicy, jeśli inne pojazd zbliża się z boku. Jeśli wykryje wystarczająco dużo miejsca po przeciwnej stronie, system skoryguje kierunek pojazdu w tym kierunku.

Asystent zmiany pasa można używać na autostradach i drogach dwupasmowych, kiedy system kierowania i kontroli pasa jest aktywny. Długo naciśnięty kierunkowskaz w wymaganym kierunku wystarczy, aby zainicjować zmianę pasa przy prędkości od 70 do 180 km/h (44 – 112 mph). Jeśli czujniki wykryją, że jest miejsce w sąsiednim pasie i że żadne inne pojazd nie zbliża się z dużą prędkością, kierowca zyskuje pomoc w kierowaniu przy zmianie pasa. Kolejną nową funkcjonalnością jest pomoc w unikaniu przeszkód. Jeśli szybka zmiana pasa jest wymagana, ponieważ przeszkoda nagle pojawiła się na drodze kierowcy, pomoc w uniknięciu – która działa przy prędkości do 160 km/h (99 mph) – wspiera niezbędne manewry kierownicze.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.