2017 BMW 6 Series GT

2017 BMW 6 Series GT

Przejdź do galerii zdjęć2017 BMW 6 Series GT

BMW zakończyło produkcję modelu 5 Series GT, zastępując go w 2017 roku modelem 6 Series Gran Turismo, skierowanym do tych, którzy potrzebowali bardziej przestronnego pojazdu, ale nie chcieli modelu X5.

Niemiecki producent samochodów zmienił nazwy swoich modeli, a tym samym 5 Series GT ustąpiło miejsca 6 Series Gran Turismo (GT). Równocześnie linia 6 Series została zastąpiona przez 8 Series w wersjach Coupe oraz Gran Coupe (czterodrzwiowe coupe). Mimo tych zmian, 6 Series GT okazało się doskonałym towarzyszem dla tych, którzy potrzebowali komfortu podczas długich podróży. Oferowało także wyższy prześwit niż 7 Series.

Chociaż opierało się na tej samej platformie CLAR (Cluster Architecture) co 5 Series (G30), 6 Series GT miało inny design. Jego reflektory były lekko cofnięte i uniesione na przednich błotnikach. Nadal jednak przedni zderzak przypominał ten montowany przez producenta w modelu G30, z szeroką atrapą chłodnicy i bocznymi wlotami, w których umieszczono LED-owe lampy przeciwmgielne. Z boku, długa linia dachu oraz opadająca klapa bagażnika starały się nawiązywać do kształtu coupe, lepiej osiągając ten cel niż 5 Series GT. Dodatkowo, drzwi bezramowe i przyciemnione słupki B i C podkreślały wygląd długiego coupe.

Wnętrze było niezwykle przestronne, rywalizując z jego znanym bratem, modelem X5. Z przodu, kubełkowe fotele były dostępne zarówno w wersji materiałowej, jak i z pikowanej skóry, oferując wielokrotne elektryczne regulacje. Na desce rozdzielczej producent zainstalował cyfrowe wskaźniki, a na kokpicie umieścił ekran infotainment w uniesionej pozycji, jak w modelu 5 Series. Z tyłu było mnóstwo miejsca dla trzech pasażerów, a opcjonalnie można było zamówić elektryczne regulacje dla tylnych siedzeń.

BMW wybrało szeroki zakres silników do napędu tego długodystansowego cruisera, z jednostkami benzynowymi i diesla, połączonymi z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Moc trafiała na tylną oś lub na wszystkie koła, w zależności od wybranych opcji.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo łączy komfort długodystansowy luksusowej limuzyny z estetycznym wyglądem coupe. Jego design odzwierciedla rygorystyczny proces rozwoju, który wyniósł zarówno funkcjonalność tego konceptu nadwozia, jak i sportową elegancję pojazdu na nowe wyżyny. Przestronny, elastyczny wnętrze, uderzający wygląd, doskonały komfort jazdy i luksusowe poczucie przestrzeni to cechy, które sprawiły, że BMW serii 5 Gran Turismo – poprzednik nowego modelu i pierwszy w swoim rodzaju – był wyjątkowy. Te atrybuty zostały doprowadzone do nowego poziomu w nowym BMW serii 6 Gran Turismo i są wzbogacone o wydłużone proporcje, znacznie bardziej dynamiczne linie oraz muskularne wykończenie nadwozia. Nowa nazwa modelu odzwierciedla ten postęp.

„Nowe BMW serii 6 Gran Turismo jest skierowane do wymagających klientów, którzy kładą duży nacisk na indywidualność. To przyciągające wzrok oświadczenie, zapakowane w płynny, rzeźbiarski język designu, nadaje samochodowi nowoczesny i sportowy charakter. Podwyższona pozycja siedząca zapewnia majestatyczne doznania z jazdy, a luksusowe poziomy przestrzeni oferują wszystko, co potrzebne do relaksującej podróży,” mówi Adrian van Hooydonk, starszy wiceprezydent ds. designu w BMW Group.

Dynamika i sportowy charakter w proporcjach

Zewnętrzna długość 5,091 milimetra (wzrost o 87 milimetrów w porównaniu do poprzednika), niezmieniona szerokość 1,902 milimetrów i zmniejszona wysokość o 21 milimetrów (do 1,538 milimetrów) nadają nowemu BMW serii 6 Gran Turismo dynamiczne proporcje. W połączeniu z linią dachu, która opada w kierunku tylnej części, zapewniają elegancki sportowy wygląd. Dzięki starannemu optymalizowaniu wnętrza, w środku oferuje większą przestrzeń na głowę pomimo obniżonej wysokości pojazdu. Do charakterystycznych cech nowego BMW serii 6 Gran Turismo należy długi przedni kapelusz, przesunięta w tył kabina, rozstaw osi wynoszący 3,070 milimetrów, drzwi z bezramkowymi szybami oraz smukła grafika okien, która sięga daleko w tył.

Przód: wyrazisty, przyciągający wzrok i mocny

Duża atrapa chłodnicy BMW podkreśla muskularną obecność przedniej części. Jednostki reflektorów sięgają aż do nerek, tworząc ciągłą linię, która akcentuje szerokość samochodu.

Standardowe reflektory LED do świateł mijania i drogowych są połączone z LEDowymi światłami do jazdy dziennej. Ich pierścienie świetlne – spłaszczone na dole i „przycięte” na górze – wyrażają skoncentrowany wygląd znany z innych modeli BMW. Ta cecha stylowa nabiera jeszcze bardziej wyrazistego charakteru w przypadku zastosowania opcjonalnych reflektorów LED z adaptacyjną funkcją. Poziome pasy stanowią stylistyczne połączenie między wewnętrznymi pierścieniami świateł do jazdy dziennej a nerkami, wzmacniając szeroką i dynamiczną obecność frontalną. W zakresie funkcjonalności reflektorów LED z adaptacyjną funkcją znajdują się zmienna dystrybucja światła, światła adaptacyjne i do skrętu oraz antyolśnieniowe światła drogowe BMW Selective Beam o zasięgu do 500 metrów.

Boki: płynne linie, precyzyjne powierzchnie

Gdy BMW serii 6 Gran Turismo jest oglądane z boku, jego wydłużone proporcje oraz precyzyjny design powierzchni przyciągają uwagę. Pojedyncza bruzda w górnej części bocznych powierzchni odbija światło w tę część nadwozia. Powyżej potężnie wydętych nadkoli, druga pozioma linia harmonijnie wkomponowana w powierzchnię generuje skuteczną wymianę światła i cienia, co nadaje samochodowi dodatkową lekkość i elegancję. Jego prześwit jest dodatkowo podkreślony przez zacienione powierzchnie nad progami.

Słupki A nowego BMW serii 6 Gran Turismo są znacznie bardziej nachylone niż u poprzednika. Linia dachu osiąga swoją najwyższą wysokość na górze słupka B i opada jak w coupe w kierunku tyłu, który jest teraz o 64 milimetry niżej. Wyrazista elegancja sylwetki jest również podkreślona przez płynny kształt bocznej grafiki okien, która nie jest już przerywana przez dodatkowy pasek prowadzący przez duże okno w tylnych drzwiach. Na krawędzi przedniej grafiki okiennej ma miejsce bardziej pionowa interpretacja charakterystycznego „Hofmeister kink”.

Tył: szerokość zwiększa sportową obecność, rzeźbiarskie światło

Poziome linie, ostre krawędzie i znacznie zwężające się powierzchnie pomagają powiększyć szerokość tyłu, a tym samym sportowy charakter nowego BMW serii 6 Gran Turismo. To wrażenie wzmocnione jest przez smukłe tylnie okno i tylne światła umieszczone szeroko na zewnątrz. Oprócz tradycyjnego kształtu L BMW, jednostki świetlne prezentują również unikalny trójwymiarowy design powierzchni. Szklane osłony harmonijnie oświetlających jednostek LED dodają odważny i stylowy akcent dzięki swojemu atrakcyjnemu rzeźbiarskiemu wzorowi.

Aerodynamicznie zoptymalizowane – od aktywnej kontroli klap powietrznych po automatycznie wysuwany tylny spojler

Nisko osadzona sylwetka nowego BMW serii 6 Gran Turismo korzysta również z efektywności aerodynamicznej, która została dodatkowo poprawiona dzięki szeregowi innych działań. Aktywna kontrola klap powietrznych dodaje dodatkowe szczeliny dla atrapy chłodnicy BMW, które otwierają się tylko wtedy, gdy potrzebne jest dodatkowe chłodzenie. Sekcja podwozia jest prawie całkowicie zamknięta. Air Curtains w dolnym wlocie powietrza z przodu samochodu oraz Air Breathers za przednimi kołami zmniejszają turbulencje w i wokół nadkoli. Do tego aktywny tylny spojler, który automatycznie wysuwa się, gdy samochód przekroczy 120 km/h i znów się chowa, gdy zwalnia poniżej 80 km/h, pomaga zmniejszyć unoszenie i obniżyć współczynnik oporu powietrza (Cd) z 0.29 u poprzedniego modelu do zaledwie 0.25.

Indywidualny styl: duży wybór kolorów zewnętrznych i kół ze stopów lekkich, dodatkowe warianty Sport Line, Luxury Line i pakiet M Sport

Dla nowego BMW serii 6 Gran Turismo dostępne są dwa nie-metaliczne i dziesięć metalicznych wykończeń lakierniczych. Standardowo montowane są 17-calowe felgi ze stopów lekkich, natomiast inne warianty kół można zamówić opcjonalnie w rozmiarach do 20 cali. W ofercie akcesoriów BMW dostępne są również 21-calowe felgi ze stopów lekkich.

Od wprowadzenia nowego BMW serii 6 Gran Turismo klienci mogą wybierać spośród trzech linii wyposażeniowych jako alternatywę dla standardowej specyfikacji. Ich starannie dopasowany design i cechy wyposażenia szczególnie podkreślają sportowy potencjał samochodu lub jego wrodzoną elegancję. Linie Sport Line, Luxury Line i pakiet M Sport zawierają również specyficzne 19-calowe felgi ze stopów lekkich, skórzaną tapicerkę z ekskluzywnym wykończeniem i przeszyciami w kontrastowych kolorach oraz podświetlane aluminiowe listwy progowe.

Sport Line zwiększa wizualną obecność na zewnątrz dzięki wykończeniu BMW Individual w wysoki połysk w kolorze Shadow Line dla okien i innych detali w czarnym kolorze z przodu i z tyłu. Dodatki, takie jak sportowe fotele, podnoszą poziom przyjemności z jazdy. Warianty Luxury Line wykorzystują elementy stylowe, takie jak aplikacje chromowe w przednich wlotach powietrza, atrapie chłodnicy BMW i tylnym zderzaku, aby projekować klasę i elegancję. Ekskluzywne listwy wykończeniowe z finezyjnego drewna podkreślają ekskluzywną atmosferę we wnętrzu.

Wybierając pakiet M Sport dla swojego samochodu, kierowcy nowego BMW serii 6 Gran Turismo sygnalizują swoje zainteresowanie dynamiczną stroną życia motoryzacyjnego – niezależnie od tego, czy chodzi o prowadzenie pojazdu, czy jego wygląd. Pakiet M Aerodynamics, który obejmuje takie elementy jak czarne wiatrownice dla Air Breathers, szczególny design progów bocznych i tylnego zderzaka oraz szczególnie duże wloty powietrza z przodu, jest jedną z cech pakietu M Sport. Inne elementy obejmują hamulce M Sport z niebieskimi zaciskami hamulcowymi, ozdoby na końcówkach rur wydechowych w jasnym chromie oraz wykończenia w wysokim połysku BMW Individual Shadow Line. Sportowe fotele M, nowo zaprojektowana kierownica skórzana M, sufit w kolorze antracytowym BMW Individual, listwy wykończeniowe w aluminium Rhombicle z akcentującymi paskami w Perłowym Chromie oraz inne specjalne detale nadają wnętrzu sportowy charakter. Pakiet M Sport można łączyć ze wszystkimi opcjonalnymi systemami zawieszenia.

Wnętrze i wyposażenie

Wszechstronność koncepcji pojazdu nowego BMW serii 6 Gran Turismo, dynamiczny charakter samochodu oraz luksusowy komfort jazdy na długich dystansach są odzwierciedlone w designie wnętrza. Kokpit dostosowany do kierowcy, niezwykle przestronny, elastyczny przestrzeń dla pasażerów i bagażu, wysoka jakość wykonania oraz starannie dobrane i precyzyjnie opracowane materiały zapewniają wszystkie składniki do nieporównywalnej przyjemności z jazdy, relaksującego doświadczenia podróżowania i niezrównanej funkcjonalności w luksusowej atmosferze.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo standardowo wyposażone jest w tapicerkę ze skóry Dakota, która może być zamawiana w różnych kolorach i interpretacjach, w zależności od linii wyposażeniowej. Opcjonalnie dostępna jest ekskluzywna skóra Nappa w kilku wariantach. Także opcjonalne wykończenie Sensatec na desce rozdzielczej oferowane jest w kolorach czarnym i kawowym.

Precyzyjnie uformowane, idealnie dopasowane powierzchnie oraz starannie wkomponowane elementy chromowe podkreślają ekskluzywny charakter wnętrza. Kontur listew wykończeniowych w panelach drzwi podąża za eleganckim kształtem linii dachu. Wytłoczone litery „GT” na pasku akcentującym w Perłowym Chromie w tylnej części nadają samochodowi spersonalizowany charakter. Opcjonalnie można również dodać elektrycznie sterowane rolety przeciwsłoneczne do tylnych bocznych okien.

Podwyższona pozycja siedzenia i układ kokpitu skoncentrowany na kierowcy

Poziome powierzchnie nadają strukturę desce rozdzielczej i wykończeniu drzwi, podkreślając szerokość, równowagę stylu i płynność elegancji wnętrza. W kokpicie linie dynamicznie wzrastają w kierunku kierowcy, wyraźnie zaznaczając ich miejsce pracy. Podwyższona pozycja siedzenia zwiększa widok kierowcy na drogę, a wraz z ergonomicznie optymalnym rozmieszczeniem elementów sterujących przekazuje wrażenie królewskiej przyjemności z jazdy. Wyświetlacz sterujący systemu iDrive przyjmuje teraz formę wolnostojącego ekranu.

BMW serii 6 Gran Turismo standardowo wyposażone jest w sportową skórzaną kierownicę z przyciskami wielofunkcyjnymi do infotainmentu, funkcji komunikacji i tempomatu. Jeśli zastosowano osiembiegową skrzynię Steptronic Sport, przyciski zmiany biegów na kierownicy umożliwiają kierowcy manualną zmianę biegów.

Tylna część oferuje luksusowy komfort w długich podróżach

Tylna część nowego BMW serii 6 Gran Turismo ma trzy pełnowymiarowe fotele z maksymalną przestrzenią na nogi i jeszcze większą przestrzenią na głowę niż w poprzedniku. Szerokość tylnej części umożliwia zamontowanie do trzech fotelików dziecięcych. Punkty mocowania ISOFIX w zewnętrznych siedzeniach ułatwiają zabezpieczenie fotelików dziecięcych. Nowo zaprojektowana tylna kanapa dodatkowo poprawia komfort podróży na długich dystansach i optymalizuje izolację akustyczną. Komfort akustyczny został wzmocniony dzięki takim działaniom jak izolacja akustyczna w dachu, drzwiach i oparciach tylnych siedzeń.

Sportowe fotele lub fotele komfortowe, aktywna wentylacja siedzeń i funkcja masażu mogą być zamawiane dla kierowcy i przedniego pasażera jako alternatywa dla standardowej specyfikacji. Również opcjonalne fotele komfortowe dla pasażerów tylnych mają elektrycznie regulowane oparcia.

Elastyczne przestrzenie i nowoczesna funkcjonalność

Kieszenie w drzwiach dla wszystkich siedzeń oferują dodatkową przestrzeń na przechowywanie przedmiotów. Na przykład, znajduje się tam miejsce na butelki o pojemności jednego litra, które można umieścić w pozycji pionowej. W przedniej kabinie znajdują się dodatkowe dwa uchwyty na kubki, pojemna schowek oraz duża przestrzeń pod podłokietnikiem w konsoli centralnej. Składany centralny podłokietnik w tylnych siedzeniach oferuje dwa dodatkowe uchwyty na kubki, a jeśli zamontowane są fotele komfortowe, dodawany jest dodatkowy schowek.

Duże, elastyczne wnętrze i nowoczesna funkcjonalność nowego BMW serii 6 Gran Turismo podkreślają jego atuty, jeśli chodzi o pomieszczenie bagażu i inne zadania transportowe. Jednoczęściowa klapa bagażnika otwiera się i zamyka elektrycznie w standardzie, a jeśli zastosowano Comfort Access, można to zrobić bez użycia rąk, wykonując ruch stopą pod tylnym zderzakiem. Przy pojemności 610 litrów, nowy bagażnik jest o 110 litrów większy niż w poprzednim modelu. Zajęte wszystkie miejsca, samochód może zabrać wciąż cztery torby golfowe o długości 46 cali lub dziesięć skrzyń z butelkami wody.

Wysokość załadunku została obniżona o ponad pięć centymetrów i teraz znajduje się na poziomie podłogi bagażnika. Tylna kanapa o rozkładzie 40 : 20 : 40 może być składana nie tylko z wnętrza, ale także za pomocą elektrycznego zwolnienia z przyciskiem w bagażniku. To zwiększa dostępną przestrzeń do przechowywania do 1,800 litrów – co daje o 100 litrów więcej niż w modelu wyjściowym. Maksymalna szerokość i długość strefy ładunkowej również zostały zwiększone (o 25 / 185 milimetrów). Sztywna, dwuczęściowa osłona bagażnika może być przechowywana w schowku pod podłogą bagażnika.

W wykończeniu bagażnika zintegrowany jest również przycisk do wysuwania opcjonalnego sprzęgu przyczepy. Maksymalne dopuszczalne obciążenie przyczepy dla wszystkich wariantów nowego BMW serii 6 Gran Turismo dostępnych od wprowadzenia na rynek wynosi 2,100 kilogramów.

Panoramiczny dach szklany można zamówić opcjonalnie. Dwuczęściowa powierzchnia szklana o całkowitej długości 1,065 milimetrów i szerokości 900 milimetrów przyczynia się do stworzenia przyjemnej, przewiewnej atmosfery w kabinie, wypełnionej światłem. Dwuwarstwowa osłona z materiału zoptymalizowanego akustycznie, poruszająca się wzdłuż bocznych szyn, zapewnia skuteczną izolację akustyczną wnętrza.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo standardowo wyposażone jest w automatyczną klimatyzację, która umożliwia indywidualną kontrolę temperatury i intensywności wentylacji dla kierowcy i pasażera z przodu. Opcjonalnie można zamówić automatyczną klimatyzację z rozszerzonymi funkcjami i czterostrefową automatyczną klimatyzację. Klienci, którzy chcą jeszcze bardziej poprawić jakość powietrza, mogą wybrać pakiet Ambient Air. Ta opcja obejmuje jonizację powietrza i pozwala osobom na pokładzie aromatyzować wnętrze wybranymi zapachami. Opcja Ambient light zapewnia harmonijne oświetlenie wnętrza za pomocą jednostek LED w desce rozdzielczej i drzwiach. Kolory i jasność światła można konfigurować według uznania. Dodatkowo, dywan świetlny wykorzystuje źródła oświetlenia zintegrowane w progach bocznych, aby wygenerować uderzającą grafikę świetlną przy wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu.

Jednym z najważniejszych elementów systemów rozrywkowych na liście opcji jest system dźwiękowy Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound. W pełni aktywne wzmocnienie 10-kanałowe o mocy 1,400 watów, plus dynamiczna regulacja dźwięku i 16 częściowo podświetlanych głośników produkują wyjątkowo precyzyjny i bogaty dźwięk, którego jakość można doświadczyć równocześnie na wszystkich miejscach w BMW serii 6 Gran Turismo.

Układ napędowy, doświadczenie z jazdy i BMW EfficientLightweight

Silniki dostępne dla nowego BMW serii 6 Gran Turismo zostały wybrane z najnowszej generacji jednostek napędowych BMW Group. Przekazują swoją moc na napędzane koła za pomocą ośmiobiegowej skrzyni Steptronic. BMW 640i Gran Turismo i BMW 640i xDrive Gran Turismo standardowo wyposażone są w ośmiobiegową skrzynię Steptronic Sport, która wyróżnia się szczególnie szybkim przełączaniem biegów i umożliwia kierowcy manualną zmianę biegów za pomocą łopatek przy kierownicy.

Niezwykła efektywność silnika i skrzyni biegów, zoptymalizowana aerodynamika oraz konstrukcja oszczędzająca wagę sprawiają, że nowe BMW serii 6 Gran Turismo jest nie tylko porywającym sportowcem, ale również bardziej efektywnym niż jego poprzednik. W zależności od wariantu modelu, sprint od 0 do 100 km/h (62 mph) jest o nawet 0.7 sekundy szybszy (BMW 630i Gran Turismo) niż w modelu wyjściowym. Zużycie paliwa i emisje CO2 w teście NEDC są o 15 procent niższe (BMW 640i Gran Turismo, BMW 630d Gran Turismo).

Silniki benzynowe i diesla o wyższej mocy i niższym zużyciu paliwa

Wszystkie silniki charakteryzują się aluminiową konstrukcją, zoptymalizowaną termodynamiką oraz nowoczesną technologią BMW TwinPower Turbo. Od momentu wprowadzenia do sprzedaży nowego BMW serii 6 Gran Turismo dostępny będzie jeden czterocylindrowy oraz jeden sześciocylindrowy silnik benzynowy w układzie rzędowym, a także jednostka diesla w układzie rzędowym sześciocylindrowym. W przypadku dwóch wariantów sześciocylindrowych dostępne są także opcjonalnie inteligentne napędy na wszystkie koła BMW xDrive.

Pakiet technologii dla silników benzynowych składa się z turbodoładowania TwinScroll, precyzyjnego wtrysku paliwa, całkowicie zmiennej kontroli zaworów VALVETRONIC oraz zmiennego ustawienia wałków rozrządu Double-VANOS. Nowa osłona silnika redukuje hałas i przyspiesza rozgrzewanie obu jednostek. Czterocylindrowy silnik nowego BMW 630i Gran Turismo generuje moc 190 kW/258 hp przy pojemności 2.0 litra oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm (295 lb-ft) w zakresie obrotów od 1,550 do 4,400 rpm. Przyspiesza on samochód od 0 do 100 km/h (62 mph) w 6.3 sekundy, a jego średnie zużycie paliwa wynosi 6.6 – 6.2 litra na 100 kilometrów (42.8 – 45.6 mpg imp) oraz emisje CO2 wynoszą 152 – 142 gramy na kilometr (dane z testu NEDC, mogą się różnić w zależności od formatu opon).

3.0-litrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy w układzie rzędowym nowego BMW 640i Gran Turismo i nowego BMW 640i xDrive Gran Turismo generuje maksymalną moc 250 kW/340 hp i maksymalny moment obrotowy 450 Nm (332 lb-ft) dostępny w zakresie obrotów od 1,380 do 5,200 rpm. Efektem tego jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5.4 sekundy, lub 5.3 sekundy dla wariantu xDrive. Średnie zużycie paliwa obu modeli wynosi 7.4 – 7.0 litra na 100 kilometrów (38.2 – 40.4 mpg imp) oraz 8.2 – 7.7 litra na 100 kilometrów (34.5 – 36.7 mpg imp) odpowiednio. Emisje CO2 wahają się między 169 a 159 gramów na kilometr / 187 i 177 gramów na kilometr (dane z testu NEDC, mogą występować różnice w zależności od formatu opon).

3.0-litrowy sześciocylindrowy silnik diesla o mocy 195 kW/265 hp i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm (457 lb-ft) między 2,000 a 2,500 rpm również może być opcjonalnie wyposażony w napęd na wszystkie koła. Ta jednostka ma turbodoładowanie o zmiennej geometrii wlotowej i bezpośredni wtrysk paliwa typu common-rail, gdzie wtryskiwacze piezoelektryczne działają z maksymalnym ciśnieniem 2,500 bar, zapewniając wyjątkowo precyzyjny pomiar paliwa. Nowe BMW 630d Gran Turismo przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 6.1 sekundy, nowe BMW 630d xDrive Gran Turismo w 6.0 sekundy. Średnie zużycie paliwa i emisje CO2 wynoszą 5.3 – 4.9 litra na 100 kilometrów (53.3 – 57.7 mpg imp) oraz 139 – 129 gramów na kilometr dla BMW 630d Gran Turismo oraz 5.9 – 5.5 litra na 100 kilometrów (47.9 – 51.4 mpg imp) oraz 155 -144 gramów na kilometr dla BMW 630d xDrive Gran Turismo (dane z testu NEDC, mogą występować różnice w zależności od formatu opon). Oba warianty modelowe wyposażone są w technologię zmniejszającą emisje BMW BluePerformance, która obejmuje filtr cząstek stałych, katalizator utleniający, katalizator magazynujący NOX oraz katalizator SCR z wtryskiem AdBlue, co zapewnia dodatkowe redukcje NOx.

Inteligentne połączenie optymalizuje dynamikę i efektywność

Dzięki inteligentnemu połączeniu, ośmiobiegowa skrzynia Steptronic może dostosować swoją strategię zmiany biegów do aktualnej sytuacji jazdy. Jeśli zastosowano profesjonalny system nawigacyjny, inteligentne zarządzanie skrzynią biegów czerpie wskazówki z nadchodzącej trasy. Na przykład baza danych nawigacyjnych pozwala na wcześniejsze zredukowanie biegu, gdy zbliżamy się do skrzyżowania, aby maksymalnie wykorzystać efekt hamowania silnikiem. Pozwala również zapobiegać niepotrzebnym zmianom biegów podczas pokonywania dwóch zakrętów w szybkim tempie. Jeżeli wybierze się tryb ECO PRO za pomocą przełącznika Driving Experience Control, funkcja coasting odłącza układ napędowy, gdy kierowca puści pedał gazu w przedziale prędkości od 50 do 160 km/h (31 – 99 mph).

Inteligentne połączenie zwiększa również efektywność działania automatycznej funkcji Start Stop. Jednostka sterująca wykorzystuje dane z systemu nawigacji oraz z kamer i czujników radarowych systemów wspomagania kierowcy, aby zapobiec wyłączaniu silnika w momentach, gdy byłoby to nieproduktywne dla efektywności – na przykład podczas krótkich postojów na skrzyżowaniach czy rondach.

Nowoczesna technologia zawieszenia, tylna oś z pneumatycznym zawieszeniem w standardzie

Dzięki rygorystycznym modyfikacjom zawieszenia, nowe BMW serii 6 Gran Turismo oferuje zauważalnie większą zwrotność oraz jednocześnie poprawę jakości jazdy. Podwójna wahaczowa przednia oś i pięciowahaczowe tylne zawieszenie zapewniają gładką równowagę między dynamiczną szybkością a komfortem. Zawieszenie przednie odłącza funkcje lokalizacji kół i tłumienia, aby nie wpływać na komfort przy dużych przeciążeniach bocznych. I układ kierowniczy pozostaje jak najbardziej niezmieniony przez nierówności drogi.

Tylne zawieszenie wykorzystuje swoje podwójne elastyczne łożyska i zoptymalizowaną elastokinematykę, aby zapewnić precyzyjne lokalizowanie kół i doskonałą stabilność kierunkową. Duże mocowanie tylnej osi i system wspierający zapewniają skuteczne odłączenie układu napędowego i zawieszenia, co przynosi korzyści akustyczne. Standardowo w zestawie znajduje się tylne zawieszenie pneumatyczne z automatycznym poziomowaniem, które utrzymuje stałą wysokość jazdy niezależnie od sytuacji jazdy czy ładunku, przy jednoczesnej kontroli wibracji.

Elektromechaniczny system kierowniczy z funkcją Servotronic (dla wspomagania kierownicy czułego na prędkość) oferuje niezrównaną precyzję w dynamicznych sytuacjach zakrętowych oraz wysoki komfort podczas manewrowania. Opcjonalne Integral Active Steering jest również elektromechaniczne. Kontrolowane kierowanie tylnych kół pozwala na zwiększoną zwrotność w zakrętach, pewne reakcje przy zmianie pasa oraz łatwe manewrowanie w mieście.

Adaptive zawieszenie i Executive Drive dostarczają komfort jazdy i osiągi sportowe na żądanie

Adaptive zawieszenie z Dynamic Damper Control i pneumatycznym zawieszeniem na dwóch osiach można zamówić opcjonalnie, aby poprawić jakość jazdy, szczególnie. Ale oprócz poprawy komfortu jazdy i zawieszenia, elektronicznie kontrolowane dampery również zaostrzają dynamikę samochodu. Zawieszenie jest zasilane powietrzem przez elektrycznie napędzaną sprężarkę z zbiornikiem ciśnienia. A ponieważ zasilanie powietrzem jest kontrolowane indywidualnie dla każdego koła, możliwe jest również kompensowanie nierównomiernie rozłożonego ładunku.

Pneumatyczne zawieszenie na dwóch osiach pozwala właścicielom ręcznie ustawić wysokość jazdy samochodu. Wysokość prześwitu można zwiększyć o 20 milimetrów przy naciśnięciu przycisku, aby jeździć po ciężkich nawierzchniach lub stromej rampie. Gdy kierowca przekracza prędkość 35 km/h (22 mph), system samopoziomujący automatycznie wraca do ustawienia standardowego. Zmniejszenie wysokości jazdy o 10 milimetrów można zainicjować za pomocą przycisku. Dzieje się tak automatycznie przy prędkościach powyżej 120 km/h (75 mph) i gdy wybierany jest tryb SPORT za pomocą przełącznika Driving Experience Control.

Opcja Executive Drive oferuje dodatkową dawkę sportowości. Uzupełnia Dynamic Damper Control i pneumatyczne zawieszenie na dwóch osiach o aktywną stabilizację przechyłów i jest oferowane w połączeniu z Integral Active Steering. Stabilizacja przechyłów działa za pomocą elektrycznych silników obrotowych i podejmuje szybkie, precyzyjne działania w celu przeciwdziałania przechyłom nadwozia podczas dynamicznych zakrętów, a także poprawia komfort podczas jazdy na wprost, aktywnie przeciwdziałając zakłóceniom wywołanym przez nierówności tylko z jednej strony samochodu. Wszystkie opcjonalne systemy zawieszenia można zamawiać w połączeniu z napędem na wszystkie koła BMW xDrive.

Przełącznik Driving Experience Control z trybami ADAPTIVE i COMFORT+ jako opcja

Oprócz trybu ECO PRO, standardowy przełącznik Driving Experience Control jest również używany do aktywacji ustawień COMFORT i SPORT. Te różne tryby, wybierane przy naciśnięciu przycisku, modyfikują mapowanie gazu i kierownicy, charakterystykę zmiany biegów skrzyni Steptronic oraz reakcje elektronicznych damperów, jeśli są zastosowane. Wybór opcji Adaptive zawieszenia i Executive Drive dodaje również tryby COMFORT+ i ADAPTIVE. Pozwalają one kierowcom wybrać ustawienie szczególnie ukierunkowane na komfort lub takie, które reaguje automatycznie na ich styl jazdy. W trybie ADAPTIVE dane nawigacyjne z opcjonalnego systemu nawigacyjnego profesjonalnego (jeśli stosowane) są wykorzystywane do proaktywnego dostosowywania reakcji samochodu, gdy zbliżają się do skrzyżowań lub zakrętów.

BMW EfficientLightweight: zmniejszenie wagi o około 150 kilogramów

Inteligentna konstrukcja stalowo-aluminiowa oraz zwiększone wykorzystanie aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości w komponentach nadwozia i podwozia obniżyły wagę nowego BMW serii 6 Gran Turismo o około 150 kilogramów w porównaniu do poprzednika. Oprócz drzwi i maski, klapa bagażnika również wykonana jest teraz z aluminium. Belka poprzeczna silnika, kolumny sprężynowe i tylne ramiona wahacza to tylko niektóre z komponentów podwozia wykonanych z tego lekkiego metalu. Redukcja masy niezawieszonej w kołach i hamulcach pomogła nadać nowemu BMW serii 6 Gran Turismo jeszcze bardziej zwinne prowadzenie.

Wzmacniana konstrukcja stalowo-aluminiowa, ocynkowane, gorąco formowane stale oraz zimno formowane blachy stalowe z powłoką cynkowo-magnezową są również wykorzystywane do dalszego poprawienia sztywności i pasywnego bezpieczeństwa oraz minimalizacji wagi. Wśród nowoczesnych innowacji w technologii produkcji zarejestrowanych pod szyldem BMW EfficientLightweight znajduje się technika spawania laserowego dla aluminiowych skorup drzwi oraz osłony akustyczne z wzmocnionego włóknem szklanym tworzywa sztucznego dla wewnętrznych paneli drzwi.

Systemy sterowania i wspomagania kierowcy

W centrum koncepcji wyświetlania i sterowania w nowym BMW serii 6 Gran Turismo znajduje się system iDrive. Oprócz kontrolera dotykowego na konsoli centralnej oraz bezpośrednich przycisków menu i ulubionych, system zawiera także nową wersję wyświetlacza kontrolnego. Jednostka o wysokiej rozdzielczości przyjmuje teraz formę wolnostojącego ekranu dotykowego o przekątnej 10,25 cala, a intuicyjna obsługa dotykowa jest ułatwiona przez układ menu w stylu kafelek z treściami na żywo.

System sterowania głosem przeszedł dalsze udoskonalenia i teraz reaguje na swobodnie sformułowane polecenia. Kontrola gestów BMW może być używana w nowym BMW serii 6 Gran Turismo, umożliwiając sterowanie niektórymi funkcjami za pomocą prostych ruchów dłoni lub palców, które są rejestrowane przez czujnik 3D w konsoli centralnej i tłumaczone na odpowiednie polecenia. Dostępny jest również nowej generacji wyświetlacz Head-Up BMW, którego obszar projekcji zwiększył się o 70 procent. System odbija informacje związane z jazdą na przedniej szybie w pełnym kolorze i o rozdzielczości 400 x 800 pikseli, tak aby pojawiały się bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.

Systemy wspomagające, które ułatwiają drogę do jazdy zautomatyzowanej

Systemy wspomagające kierowcę w nowym BMW serii 6 Gran Turismo wykorzystują standardową kamerę stereo – a także mogą współpracować z opcjonalnymi czujnikami radarowymi i ultradźwiękowymi, jeśli są zamontowane – aby monitorować otoczenie pojazdu. Ostrzeżenie o kolizji i pieszym z funkcją łagodzenia kolizji w mieście jest w standardzie, podobnie jak tempomat z funkcją hamowania. Ten ostatni można zaktualizować do nowej, ulepszonej wersji aktywnego tempomatu z funkcją Stop & Go jako opcja. System ten działa w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h (0 – 130 mph) i jest w stanie zatrzymać pojazd do zera. Maksymalny czas, w którym można zrestartować automatycznie, został wydłużony do 30 sekund, co znacznie zmniejsza stres kierowcy, szczególnie podczas jazdy w ruchu stop-and-go na drogach o typie autostrady. Czujniki systemu rejestrują teraz nie tylko pojazd bezpośrednio przed, ale także ten przed nim.

Kierowca ma również możliwość zaimportowania ograniczeń prędkości wykrytych przez system Speed Limit Info jako ustawienia tempomatu – albo dokładnie, albo z marginesem do 15 km/h (9 mph). A jeśli zastosowano system nawigacyjny profesjonalny, system może również uwzględniać ograniczenia prędkości na dalszej trasie kierowcy, co skutkuje przewidującym i efektywnym stylem jazdy.

Asystent kierowania i asystent utrzymania pasa – również aktywny przy prędkościach między 0 a 210 km/h (0 – 130 mph) – stanowią kolejny krok w kierunku jazdy zautomatyzowanej. Wykorzystuje oznaczenia drogowe i pojazdy jadące z przodu jako orientację i współpracuje z kierowcą, aby pomóc w utrzymaniu pojazdu w wykrytym pasie. Wykrywanie trzymania rąk na kierownicy jest bardzo czułe i rozpoznaje kontakt nawet, gdy tylko kilka palców krótko dotyka koła.

Systemy ostrzegające o opuszczeniu pasa i zmiany pasa działają przy prędkościach od 70 do 210 km/h (44 – 130 mph). System ostrzegania o opuszczeniu pasa alarmuje kierowcę, jeśli pojazd niezamierzenie opuszcza pas, aktywując sygnał wizualny i powodując wibracje kierownicy. Ostrzeżenie o zmianie pasa monitoruje manewry przy zmianie pasa i wspomaga kierowcę w powrocie do pierwotnego pasa, jeśli wykryje ryzyko kolizji. Ostrzeżenie o kolizji bocznej i pomoc w unikaniu również zwiększają komfort i bezpieczeństwo, pomagając kierowcy poprzez korekcyjne wkroczania. Przy prędkościach od 30 do 210 km/h (19 – 130 mph), ostrzeżenie o kolizji bocznej informuje kierowców za pomocą sygnału wizualnego i wibracji kierownicy, że inny pojazd zbliża się bardzo blisko z boku. Jeśli system wykryje wystarczająco przestrzeni z drugiej strony pojazdu, koryguje tor jazdy w tym kierunku. Pomoc w unikaniu wspomaga kierowcę w sytuacjach, gdy potrzebna jest szybka zmiana pasa, ponieważ przeszkoda nagle pojawiła się na drodze. Przy prędkościach do 160 km/h (99 mph) interweniuje, aby pomóc kierowcy w niezbędnym działaniu uniku.

Inteligentne systemy oferują lepszą widoczność i ostrzegają o zagrożeniach

Liczne inne systemy mają na celu pomóc kierowcom podczas manewrowania i parkowania, jak również w sytuacjach jazdy z ograniczoną widocznością. Nowe BMW serii 6 Gran Turismo standardowo wyposażone jest w system Park Distance Control (PDC), który obejmuje czujniki z przodu i z tyłu. Na liście opcji znajdują się zarówno tylna kamera, jak i system Surround View, który może wyświetlać obraz 3D pojazdu i jego najbliższego otoczenia z wielu perspektyw na wyświetlaczu kontrolnym. Przy wyjeżdżaniu z ukrytych skrzyżowań lub podjazdów lub przy cofaniu z miejsca parkingowego prostopadłego do drogi, kierowca otrzymuje wsparcie od systemu ostrzegania o ruchu krzyżowym, który monitoruje otoczenie za pomocą czujników radarowych.

Systemy ostrzegania o skrzyżowaniach i o nieprawidłowym kierunku również przyczyniają się do unikania potencjalnie niebezpiecznych sytuacji podczas zbliżania się do skrzyżowania, w którym ruch na drugiej drodze ma pierwszeństwo, oraz przy włączaniu się do autostrad lub wjeżdżaniu na rondo. System BMW Night Vision oferuje większą przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo w godzinach ciemności, dostarczając w czasie rzeczywistym obraz wideo na wyświetlaczu kontrolnym, który podświetla pieszych, większe zwierzęta czy inne obiekty emitujące ciepło, a dodatkowo wyposażony jest w światło markerowe.

Automatyczne parkowanie: Asystent parkowania, zdalne parkowanie

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.