2017 Buick LaCrosse

Buick kontynuował swoje starania w segmencie premium, wprowadzając trzecią generację swojego średniej wielkości sedana LaCrosse, którą zaprezentował w 2016 roku na rok modelowy 2017.

GM intensywnie zwiększyło wysiłki w dziale badań i rozwoju, aby jak najszybciej wprowadzić na rynek trzecią generację LaCrosse. W efekcie zaledwie trzy lata po premierze odnowionej wersji swojego poprzednika na Nowojorskiej Wystawie Motoryzacyjnej w 2013 roku, nowy model był gotowy do sprzedaży. Co więcej, w lecie 2016 roku samochód znalazł się już w salonach, czekając na swoich klientów. Buick zbudował pojazd na nowej platformie o nazwie P2XX, która była wydłużoną wersją tej używanej przez Chevroleta do stworzenia modelu Impala oraz przez Opla/Vauxhalla do produkcji Insignii. Buick był również bardzo znaną marką w Chinach, więc GM wykorzystał go, aby zdobyć większy kawałek rynku. Stworzono nawet specjalne wersje LaCrosse, z silnikami i skrzyniami biegów dostosowanymi do potrzeb klientów.

W 2016 roku przednia część samochodu była już rozpoznawana przez klientów dzięki charakterystycznemu grille’owi w kształcie wodospadu z czarnymi pionowymi szczelinami oraz logo marki wspartego przez chromowane listwy przypominające skrzydła, niemal poziome. Jego reflektory przypominały te z europejskiej Insignii, z górnymi zewnętrznymi dziennymi światłami w kształcie litery L. Na dolnej części zderzaka producent dodał poziomą, chromowaną listwę, która przebiegała przez cały przód samochodu przed wlotem powietrza umieszczonym w osłonie.

Z profilu, rzeźbione panele nadwozia przywodziły na myśl starsze modele Buicka, z szerszymi ramionami z tyłu, nad tylnymi kołami. Podobnie jak jego poprzednik, LaCrosse z 2017 roku miał niską linię dachu z opadającym tylnym oknem i krótkim, zakrzywionym tylnym słupkiem. Na koniec, z tyłu, producent zamontował L-kształtne światła tylne LED, które rozciągały się od bocznych paneli na pokrywę bagażnika. Buick stworzył ten samochód na kilka rynków, w tym rynek chiński, gdzie cieszył się dużym sukcesem.

W środku klienci znajdowali nowoczesny wystrój z innowacyjnym panelem, który zgrabnie integrował ekran dotykowy infotainmentu między nawiewami w górnej części centralnej konsoli. Przed kierowcą Buick zamontował czytelnie zaprojektowany panel wskaźników, gdzie centralnym elementem był prędkościomierz. Jak w poprzedniej generacji LaCrosse, towarzyszył mu obrotomierz po lewej stronie oraz trzy dodatkowe wskaźniki po prawej stronie, które informowały o poziomie paliwa, temperaturze wody i amperomierzu. Wysokie fotele z przodu utrzymywały pasażerów na miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów, natomiast z tyłu, profilowana kanapa dla dwóch osób była wygodna.

Pod maską GM zamontował różne silniki, w zależności od kraju. Dla klientów z USA producent zastosował hybrydowy układ napędowy o pojemności 2,5 litra oraz silnik V6 o pojemności 3,6 litra, podczas gdy na rynek chiński użył silników trzycylindrowych i czterocylindrowych, z lub bez wsparcia silnika elektrycznego. Moc była przekazywana na przednią oś lub na wszystkie cztery koła, w zależności od rynku i wersji silnikowej.

Całkowicie nowy Buick LaCrosse z 2017 roku wprowadza nowy wizerunek marki Buick, inspirowany dramatycznymi elementami nagradzanego konceptu Avenir, zaprezentowanego na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w Detroit w 2015 roku oraz koncepcyjnym modelem Buicka z połowy XX wieku.

LaCrosse, który trafi do sprzedaży na początku lata 2016 roku, charakteryzuje się nowym projektem grilla z dużym otworem, wyróżniającym się powrotem trójkolorowego znaku Buicka – czerwonego, srebrnego i niebieskiego – umieszczonego na skrzydłowych elementach w ciemnych szczelinach grilla, inspirowanych koncepcyjnym modelem Wildcat II z 1954 roku.

„Nowy LaCrosse jest niesamowicie piękny i zapowiada kolejny etap międzynarodowego rozwoju Buicka,” powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent Global Buick. „Jego cisza, komfort i łączność zostały opracowane, aby ustanowić nowe standardy w segmencie, wspierane przez technologie, które nie są dostępne u konkurencji, takich jak Lexus ES.”

Dłuższy, niższy i szerszy niż obecny model, LaCrosse 2017 zbudowany jest na mocniejszej, ale lżejszej konstrukcji. Jest o około 300 funtów lżejszy niż obecny LaCrosse – głównie dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości i hartowanej na prasie, co przyczynia się do większej efektywności i lepszego prowadzenia.

Mniejsza waga nowego LaCrosse’a wynika także z zastosowania nowych materiałów pochłaniających dźwięk o niższej masie, w tym lekkiej maty wyciszającej, zastępującej cięższe podkładki wygłuszające, co ustanawia nową jakość dla sygnatury Buicka – QuietTuning.

Równowaga efektywności pochodzi z technologicznego, zaawansowanego silnika V-6 o pojemności 3.6L drugiej generacji, połączonego z nową, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Standardowa technologia Stop/Start poprawia efektywność w warunkach ruchu stop-and-go.

Dodatkowe nowe i ulepszone cechy obejmują:

  • Nowe pięciolinkowe zawieszenie tylne oraz dostępne zawieszenie HiPer Strut z przodu
  • Dostępne elektronicznie kontrolowane aktywne zawieszenie Continuous Damping Control z wybieralnymi trybami Touring i Sport
  • Wybierany przez kierowcę Elektroniczny Precyzyjny Przełącznik
  • Dostępny zaawansowany, nowy system napędu na wszystkie koła z podwójnym sprzęgłem
  • Wydajne hamulce tarczowe niskiego oporu z rotory Duralife
  • System elektrycznego wspomagania kierownicy z kompensacją prowadzenia
  • Łatwiejszy dostęp do tylnych siedzeń
  • Więcej użytecznej przestrzeni do przechowywania
  • Technologie, w tym dostępne ładowanie bezprzewodowe, dostępna technologia Teen Driver oraz konfigurowalne, podświetlane centrum informacyjne kierowcy z 8-calowym wyświetlaczem
  • Przednie siedzenia pokryte perforowaną skórą z nową funkcją masażu w odcinku lędźwiowym
  • IntelliLink z ramką bezramkową 8-calowego wyświetlacza dotykowego z funkcjami Apple CarPlay, Android Auto i OnStar 4G LTE z integracją hotspotu Wi-Fi.

LaCrosse z 2017 roku oferuje również zaawansowane systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa, w tym:

  • Dziesięć standardowych poduszek powietrznych – w tym dwie poduszki kolanowe dla pasażerów z przodu
  • Automatyczne hamowanie dla pieszych, które informuje kierowców o pieszych i może automatycznie hamować w warunkach, w których piesi są wykrywani tuż przed pojazdem
  • Asystent utrzymania pasa ruchu, który zapewnia delikatne ruchy kierownicy – oraz ostrzeżenia o opuszczeniu pasa, jeśli to konieczne – aby pomóc kierowcom unikać wypadków spowodowanych niezamierzonym zjechaniem z pasa
  • Automatyczne wspomaganie parkowania, które pomaga kierowcy w równoległym i prostopadłym parkowaniu, automatycznie kierując pojazd do wykrytej przestrzeni parkingowej, podczas gdy kierowca naciska na hamulec
  • Adaptacyjny tempomat
  • Automatyczne hamowanie w przód
  • Ostrzeżenie o możliwym zderzeniu z przodu
  • Ostrzeżenie o zmianie pasa z ostrzeżeniem o martwym polu
  • Tylny widok kamery
  • Fotel z ostrzeżeniem o bezpieczeństwie.

„Połączyliśmy zaawansowane technologie z systemami bezpieczeństwa, aby zaoferować bardziej przyjemne i angażujące doświadczenie podczas jazdy,” powiedział Aldred. „To satysfakcjonujący sedan dla tych, którzy poszukują luksusowych wykończeń, stylu i jakości.”

Nowy wizerunek Buicka

Ekspresyjny design zewnętrzny nowego LaCrosse’a tworzy nowe proporcje, które zapewniają bardziej dramatyczną obecność na drodze. Przednie koła zostały przesunięte do przodu, a rozstaw osi wydłużony o 2,7 cala (65 mm), podczas gdy całkowita długość wynosi tylko 0,6 cala więcej (15 mm). Dynamiczne proporcje są dodatkowo wzmocnione przez linię dachu, która jest o 1,6 cala (40 mm) niższa niż w obecnym modelu.

Dłuższy rozstaw osi idzie w parze z przesuniętymi na zewnątrz kołami o 1,3 cala (33 mm) z przodu i 1,1 cala (28 mm) z tyłu, podczas gdy szerokość pojazdu wzrosła tylko o 0,4 cala (10 mm), co tworzy postawę kół na rogach, mającą na celu przekazanie pewności na drodze.

„To smuklejszy design, który wygląda pewnie i celowo,” powiedział Holt Ware, dyrektor ds. designu zewnętrznego. „Wydłużenie rozstawu osi, obniżenie linii dachu i delikatne poszerzenie nadaje dramatyczny efekt, który jest wzmocniony przez wspierające elementy, takie jak opadające lampy przednie.”

Sygnaturowy element wzorniczy sweepspear na bokach nadwozia został reinterpretowany w nowoczesny sposób, podkreślający rzeźbę pojazdu. Podział wzoru nadaje bokowi nadwozia większą głębię, zbierając dodatkowe linie nadwozia dla eleganckiego, nieprzerwanego przepływu od przednich błotników do tyłu.

Linie nadwozia LaCrosse’a 2017 są wzmocnione dłuższym „otwarciem światła dziennego” – częścią górnej części nadwozia między słupkami A i C. Otoczone są chromem, mającym na celu dodanie subtelnie stonowanego akcentu premium na boku nadwozia.

Inne detale łączą formę i funkcję. Lusterka zewnętrzne są montowane na postumentach na drzwiach, a nie na rogach przednich bocznych okien. Taki design zapewnia większe pole widzenia, a obudowy lusterek zostały zaprojektowane w tunelu aerodynamicznym, aby pomóc zredukować hałas wiatru.

Kwestie aerodynamiczne wpłynęły także na dynamiczny kształt pokrywy bagażnika, która działa jak spojler, aby maksymalnie wykorzystać przepływ powietrza nad LaCrosse’em. Deflektory przed oponami pomagają zmniejszyć opór.

Dodatkowe elementy zewnętrzne obejmują:

  • Standardowe lampy ksenonowe o wysokiej intensywności, LED-owe oświetlenie sygnaturowe, a także tylne lampy ED są standardowe
  • Standardowe 18-calowe koła i dostępne 20-calowe
  • Aktywne przesłony grilla, które automatycznie otwierają się i zamykają, kontrolując przepływ powietrza, zmniejszając opór aerodynamiczny i poprawiając efektywność paliwową.
  • Brakowy korek wlewu paliwa we wszystkich modelach.

Bezzłomowa atmosfera, autentyczne rzemiosło

Wnętrze nowego LaCrosse’a zaprojektowane jest tak, aby oferować otwartą i zapraszającą przestrzeń dla pasażerów – jedną, która jest relaksująca, luksusowa i dobrze skomunikowana. Rzeźbiarska forma i materiały premium współczesnych technologii są dostosowane do łatwego użytkowania.

To pierwszy Buick z jedną estetyką kokpitu, charakteryzującą się poziomą formą, która przemyka przez deskę rozdzielczą i do drzwi. Zawiera również „unoszący się” środkowy konsol, który umieszcza kontroler nowego Elektronicznego Precyzyjnego Przełącznika wysoko i blisko kierowcy, tworząc przestrzeń do przechowywania pod konsolą na przedmioty takie jak torebka czy tablet.

„We wnętrzu panuje płynność form – bezzłomowa atmosfera, która przejawia się w całej kabinie,” powiedziała Liz Wetzel, dyrektor ds. designu wnętrz. „Jak na zewnątrz, jest rzeźbiarska piękność w funkcjonalności wnętrza, uzupełniona wysokiej jakości, autentycznymi materiałami i wyjątkową dbałością o detale.”

Ta dbałość o detale obejmuje miękkie materiały dla praktycznie każdego punktu dotyku; francuskie przeszycia na siedzeniach, desce rozdzielczej i więcej, aluminiowe płyty progowe oraz drewniane wykończenia, w zależności od modelu.

„Czuje się tu ręcznie wykonany charakter, który jest zapraszający i satysfakcjonujący,” powiedziała Wetzel. „To czyste środowisko zaprojektowane w celu odświeżenia i inspirowania.”

Nowe i ulepszone dostępne funkcje luksusowe zwiększają komfort LaCrosse:

  • Trzy inspirowane modą opcje wykończenia wnętrza: Jet Black, Dark Atmosphere i Shale, oraz Jet Black i Brandy
  • Współczesne oświetlenie ambientowe Moon White
  • Osiem sposobów regulacji przednich siedzeń z podgrzewaniem i wentylacją z ulepszonym ogrzewaniem dla szybszego nagrzewania w zimowe poranki oraz nową funkcją masażu
  • Siedzenia pokryte perforowaną skórą
  • Podgrzewana kierownica z elektryczną regulacją nachylenia i teleskopową kolumną kierownicy
  • Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
  • Power tylny rolet
  • Premium system audio Bose®.

Oferuje również większą, bardziej praktyczną przestrzeń do przechowywania i łatwiejszy dostęp. Tylne drzwi, na przykład, otwierają się szerzej i oferują łatwiejszy dostęp. Bagażnik oferuje około 7 procent więcej przestrzeni do przechowywania niż obecny model i został skonfigurowany do pomieszczenia czterech torb golfowych.

Zaawansowane, intuicyjne technologie – w tym integracja telefonów

Jako jeden z najbardziej technologicznie zaawansowanych pojazdów w swoim segmencie, nowy LaCrosse oferuje szereg funkcji komunikacyjnych i wygodnych stworzonych dla łatwej łączności.

Centralną technologią jest najnowsza wersja Buick IntelliLink, wyświetlana na nowym, bezramkowym 8-calowym wyświetlaczu dotykowym, umieszczonym w centrum ergonomicznie zoptymalizowanej deski rozdzielczej. Obok systemu klimatyzacji i innych funkcji na „środkowym stosie” została zaprojektowana z mniejszą ilością przycisków i kontrolek, aby ułatwić używanie.

Technologia integracji telefonu jest sparowana z IntelliLink i zaprojektowana, aby wyświetlać funkcje telefonu, które użytkownicy chcieliby mieć podczas jazdy, a także wyświetlać je na ekranie 8-calowym za pomocą Apple CarPlay lub Android Auto. Funkcje te pozwalają klientom korzystać z wybranych aplikacji na smartfony przez interfejs dotykowy. Wiele funkcji można kontrolować za pomocą poleceń głosowych poprzez przycisk na kierownicy, co pozwala kierowcom skupić wzrok na drodze i ręce na kierownicy.

Dodatkowe wyróżniki technologii LaCrosse obejmują:

  • Całkowicie nowy Elektroniczny Precyzyjny Przełącznik – Zamiast tradycyjnej dźwigni, biegi wybiera się i włącza za pomocą prostego przełącznika. Zapewnia płynne, precyzyjne i responsywne przełączanie, a jednocześnie umożliwia dodatkową przestrzeń do przechowywania w centralnej konsoli.
  • Konfigurowalne, wysokiej rozdzielczości centrum informacyjne kierowcy – Umieszczone w centrum zestawu wskaźników i otoczone okrągłymi wskaźnikami, ma duży, 8-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz.
  • Wyświetlacz Head-up – Ta dostępna funkcja oferuje cztery widoki stron: prędkość, audio, nawigację i wydajność. Oferuje także ostrzeżenia dla niektórych aktywnych systemów bezpieczeństwa, takich jak Asystent utrzymania pasa ruchu i Ostrzeżenie o kolizji z przodu.
  • Dostępna technologia Teen Driver – Zachęca do bezpiecznych nawyków prowadzenia dla nowych kierowców poprzez wyciszenie dźwięku lub jakiegokolwiek urządzenia sparowanego z pojazdem, gdy pasażerowie na przednich siedzeniach nie zapięli pasów. Oferuje także dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia, gdy pojazd przekracza ustalone prędkości – oraz oferuje „raport” o prowadzeniu dla rodziców.
  • Ładowanie bezprzewodowe – Po wyposażeniu w tę dostępną funkcję, gniazdo do przechowywania telefonu w centralnej konsoli umożliwia ładowanie indukcyjne bez konieczności podłączeń lub kabli.

Proces Buick QuietTuning

Nowy LaCrosse bazuje na reputacji obecnego modelu, aby zaoferować jeszcze cichsze doświadczenia podczas jazdy.

Dodatkowe funkcje wyciszenia obejmują:

  • Nowe pięciolinkowe zawieszenie tylne dla lepszej izolacji od hałasu drogowego niż obecny czterolinkowy projekt
  • Aktywna redukcja hałasu jest standardem we wszystkich modelach
  • Akustyczne osłony nadkoli
  • Akustycznie laminowana szyba przednia i przednie boczne okna
  • Drzwi z potrójnym uszczelnieniem
  • Ulepszona uszczelka ścieżek hałasu w nadwoziu
  • Wyposażenie wycieraczek szyby przedniej „park” poniżej linii maski, aby zmniejszyć hałas wiatru.

Silnik nowej generacji

Całkowicie nowy silnik V-6 o pojemności 3.6L z bezpośrednim wtryskiem i podwójnymi wałkami rozrządu to druga generacja rodziny silników DOHC V-6 GM i zawiera nowe funkcje, takie jak Aktywne zarządzanie paliwem (dezaktywacja cylindrów) oraz technologia Stop/Start.

System Aktywnego zarządzania paliwem tymczasowo dezaktywuje dwa z cylindrów 3.6L w warunkach jazdy przy lekkim obciążeniu, aby zwiększyć efektywność paliwową i bezproblemowo je aktywuje, gdy potrzebna jest pełna moc.

Dzięki systemowi Stop/Start, który zwiększa efektywność, silnik wyłącza się w określonych warunkach jazdy, takich jak na światłach, aby zredukować zużycie paliwa. Automatycznie się uruchamia, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału hamulca.

Całkowicie nowy system napędu przyczyny redukujący hałas przyczynia się do benchmarkowej ciszy LaCrosse’a.

Silnik 3.6L ma szacunkową moc 305 koni mechanicznych (227 kW) i 268 lb-ft momentu obrotowego (363 Nm); jest sparowany z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Zrównoważone, efektywne doświadczenie jazdy

LaCrosse 2017 oferuje zwiększoną wydajność z pierwszym w Buicku systemem napędu na wszystkie koła z podwójnym sprzęgłem. Oferuje lepsze osiągi przy przyspieszaniu i pokonywaniu zakrętów, dzieląc moment obrotowy między tylne koła dla optymalnej wydajności i wykorzystując niezależne uruchamianie sprzęgła, aby określić i kontrolować ilość momentu obrotowego przesyłanego do każdego tylnego koła.

Nowe pięciolinkowe zawieszenie tylne jest kluczowym elementem ulepszonych właściwości jezdnych i prowadzenia. Pomaga zmniejszyć ruch środka roll i umożliwia pozytywne sterowanie boczne oraz promuje dynamiczną stabilność. Krótko mówiąc, pomaga utrzymać opony na wszystkich nawierzchniach – przyczyniając się do cichszej jazdy poprzez większą izolację od hałasu drogowego.

Z przodu, standardowe zawieszenie typu MacPherson i zawieszenie HiPer Strut Buicka stosowane jest w modelach z napędem na przednie koła i 20-calowymi kołami. Pomaga zmniejszyć skręt momentu obrotowego i utrzymać negatywny kąt pochylenia podczas pokonywania zakrętów, poprawiając maksymalne trzymanie w każdych warunkach drogowych. Poprawia również bezpośrednie odczucia z pojazdu, izolując niepożądane informacje zwrotne.

Dostępne, elektronicznie kontrolowane Continuous Damping Control dodatkowo optymalizuje komfort jazdy i właściwości prowadzenia na różnych nawierzchniach drogowych. Jest to aktywny system zawieszenia, który może dostosować tłumienie co dwie milisekundy, z trybami tłumienia Touring i Sport wybieranymi przez kierowcę poprzez Elektroniczny Precyzyjny Przełącznik.

Dodatkowo na bardziej bezpośrednie doświadczenie jazdy LaCrosse’a wpływa ulepszony, zamontowany na listwie system elektrycznego wspomagania kierownicy, który obejmuje kompensację prowadzenia, automatycznie dostosowując kąt kierownicy uwzględniający takie czynniki, jak pagórkowate drogi czy silne boczne wiatry.

Dodatkowe cechy podwozia i kontroli kierowcy w LaCrosse 2017 obejmują:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.