2017 Chevrolet Camaro ZL1

2017 Chevrolet Camaro ZL1

Przejdź do galerii zdjęć2017 Chevrolet Camaro ZL1

Chevrolet stworzył model 2017 Camaro ZL1, aby kontynuować udaną historię tej wersji, której korzenie sięgają aż 1969 roku. Efektem tego jest pojazd torowy i groźny uczestnik wyścigów na ćwierć mili.

ZL1 stworzono, aby pokazać wszystkim swoje światła tylne na torze wyścigowym w 1969 roku, dzięki ambicji dealera z Illinois, Freda Gibba. Przekonał on Chevroleta do zamontowania silnika 427 pod maską pierwszej generacji Camaro, a ta opcja została nazwana przez GM ZL1. Wyprodukowano 69 egzemplarzy tego samochodu, który został oficjalnie oceniony na 430 KM (436 KM). Jednak nieoficjalne pomiary wskazywały na więcej niż 520 KM (527 PS). Potem, w czasach Malaise i później, opcja ZL1 nie była już dostępna aż do 2011 roku, gdy piąta generacja Camaro otrzymała ją na rok modelowy 2012, co wywołało ogromne podekscytowanie wśród klientów. GM uznał, że szósta generacja jego pony cara musi mieć tę wersję, więc w 2016 roku wprowadzono ją na rok modelowy 2017.

Kiedy powstawało Chevrolet Camaro ZL1 2017, producent spędził ponad 100 godzin w tunelu aerodynamicznym, aby udoskonalić aerodynamikę samochodu. Miało to również wpływ na przód pojazdu, który miał wąski górny grill otoczony szerokimi reflektorami z podświetleniem LED. Jednocześnie dolny zderzak otrzymał szeroki grill z emblematem ZL1. Para kątowych wlotów powietrza pomieściła dodatkowe LED-owe światła dzienne i kierowała powietrze do potężnych przednich hamulców Brembo. Dodatkowo Chevrolet zamontował spojler w dolnej części, aby zwiększyć docisk.

Z profilu samochód wyglądał inaczej niż jego rodzeństwo. Maskę zdobił wzniesiony środek z emblematami ZL1 po bokach oraz ogromnym wentylatorem w sekcji ze włókna węglowego. Chevrolet zdecydował się na zamontowanie zestawu aluminiowych kół o średnicy 20 cali z dziesięcioma podwójnymi ramionami i czarnym wykończeniem. Tak jak reszta gamy, niska kabina miała nachyloną przednią szybę, krótki dach i nachyloną tylną szybę. Krótki tył z funkcjonalnym spojlerem dopełniał wygląd pojazdu. GM intensywnie skupił się również na tylnej części Camaro ZL1 z 2017 roku, instalując szerokie światła tylne na górze oraz pod zderzakiem cztery okrągłe końcówki wydechu, które flankowały dużą dyfuzor.

Wewnątrz klienci znaleźć mogli wnętrze inspirowane wyścigami, wyposażone w zestaw sportowych foteli Recaro z przodu. Kierownica pokryta mikrofibrą miała płaskie dno i otaczała zestaw wskaźników, gdzie ośmiocalowy wyświetlacz konfigurowalny pokazywał wszystkie dane, które kierowca potrzebował w takim muscle carze. Ponadto, na szczycie centralnej konsoli znajdował się ośmiocalowy ekran dotykowy z Apple CarPlay i Android Auto. Dziewięciogłośnikowy system audio Bose mógł umilić chwile kierowcy, kiedy silnik LT4 pod maską musiał być trzymany na krótkiej smyczy.

Jednak mimo wszystko, GM nie stworzył ZL1 jako pojazdu do codziennych dojazdów. Zbudowano go z myślą o wysokich osiągach, a tutaj silnik V8 o pojemności 6.2 litra z doładowaniem pokazał swoje możliwości. Wiele osób uważało, że jego moc 640 KM (649 PS) to niedoszacowanie, kontynuując tradycję swojego przodka z 1969 roku. Chevrolet Camaro ZL1 z 2017 roku był dostępny zarówno z sześciobiegową manualną skrzynią biegów dla miłośników układu z trzema pedałami, jak i bardziej efektywną dziesięciobiegową automatyczną. Obie wersje przekazywały moc na tylne koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego z ograniczonym poślizgiem.

Camaro ZL1 z 2017 roku jest gotów, by stawić czoła najbardziej zaawansowanym sportowym coupe na świecie pod każdym względem – z bezprecedensowym poziomem technologii, wyrafinowaniem, zdolnościami torowymi i przyspieszeniem na prostych odcinkach.

„Camaro ZL1 zostało zaprojektowane, aby doskonale radzić sobie w każdej dziedzinie,” powiedział Mark Reuss, wiceprezydent ds. rozwoju produktów globalnych. „To coupe 2+2, które oferuje niesamowite osiągi – przyspieszenie, prowadzenie i hamowanie – z najwyższymi standardami technologii i idealnym tłumieniem podwozia, co czyni je odpowiednim do codziennej jazdy. Będzie mogło konkurować z każdym sportowym coupe, bez względu na cenę i miejsce użycia.”

Przyspieszenie ZL1 zapewnia nowy doładowany silnik V-8 o pojemności 6,2 l, szacowany na 640 KM (477 kW), współpracujący z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z aktywnym dopasowaniem obrotów lub zupełnie nową skrzynią automatyczną z 10 biegami. Zdolność do prowadzenia zaczyna się od lekkiej, sztywniejszej konstrukcji całkowicie nowego Camaro szóstej generacji, połączonej z zawieszeniem Magnetic Ride i elektronicznym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. W standardzie znajdziemy technologię Driver Mode Selector, podwójny układ wydechowy oraz zaawansowane funkcje łączności.

Zapewniając osiągi

Funkcjonalność definiuje formę Camaro ZL1, a jego nadwozie kształtowane było przez ponad 100 godzin testów w tunelu aerodynamicznym oraz walidacji na torze, aby poprawić aerodynamikę i chłodzenie podczas jazdy na torze. Odpowiednio, wszystkie elementy zewnętrzne odgrywają rolę w zarządzaniu przepływem powietrza nad, pod i przez ZL1.

„Projekt wspiera wyjątkowe osiągi Camaro ZL1, robiąc to w atrakcyjny sposób,” powiedział John Mack, menedżer ds. designu nadwozia Camaro. „Z każdej perspektywy elementy łączą się, nadając samochodowi celowy, super agresywny charakter.”

Dolny otwór kratki, na przykład, zapewnia lepszy przepływ powietrza w porównaniu do Camaro SS, a górna kratka zawiera nową wersję emblematu „flow-tie”. Znajduje się również nowa maska, z wstawką z włókna węglowego i wyciągiem ciepła, który odprowadza gorące powietrze z komory silnikowej. Inne zmiany obejmują większy przedni splitter, unikalne progi, skrzydło tylnie w stylu spoiler i szersze przednie błotniki – wszystko dostosowane w celu poprawy aerodynamiki dla większej stabilności przy dużych prędkościach.

Wewnątrz znajdują się standardowe fotele Recaro z przodu, wraz z wykończonym w zamszu, płaskim kołem kierownicy oraz gałką zmiany biegów. Dostępny jest również rejestrator danych wydajności Chevrolet.

Szybko i z finezją

Spójny zestaw technologii wydajności dostosowuje osiągi ZL1 do jazdy po ulicy i torze. Funkcje obejmują zaktualizowane zawieszenie Magnetic Ride, zarządzanie traktem Performance Traction Management, elektroniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu, Custom Launch Control oraz Driver Mode Selector. ZL1 ma również lepszy stosunek mocy do wagi niż jego poprzednik, ważąc o 200 funtów mniej, oferując jednocześnie około 60 koni mechanicznych i 80 funtów-funtów momentu obrotowego więcej.

Efekt to jedyne w swoim rodzaju doświadczenie za kierownicą.

„Jazda Camaro ZL1 najlepiej opisuje się jako 'szybko z finezją,'” powiedział Reuss. „Jest doskonale wyważone, z idealnym tłumieniem i odizolowaniem dla optymalnych osiągów oraz pewności kierowcy w praktycznie każdej sytuacji – od Pacific Coast Highway, przez Willow Springs, aż po Pomonę.”

Dodatkowe elementy podwozia obejmują:

  • Unikalne 20-calowe felgi aluminiowe z przodu, oponami 285/30ZR20 oraz z tyłu 305/30ZR20
  • Opony Goodyear Eagle F1 Supercar z mieszanką i konstrukcją opracowaną wyłącznie dla Camaro, które oferują wyjątkową przyczepność na torze
  • Hamulce Brembo z sześciotłoczkowymi monoblokowymi zaciskami z przodu – z logo ZL1 – oraz olbrzymimi, 15,35-calowymi (390 mm) dwuczęściowymi tarczami z przodu.

Wydajność z doładowaniem i nowa 10-biegowa automatyczna skrzynia

Pod maską ZL1 znajduje się doładowany silnik LT4 V-8 o pojemności 6,2 l, z systemami dolotowymi i wylotowymi dostosowanymi do Camaro. Jest szacowany na 640 koni mechanicznych (477 kW) i 640 lb-ft momentu obrotowego (868 Nm).

LT4 jest wspierany przez standardową sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub nową, dostępną automatyczną skrzynię biegów z 10 biegami typu paddle-shift. Automatyczna skrzynia biegów 10-biegowa ma ogólny współczynnik 7,39, co umożliwia mniejsze skoki między biegami. Dzięki temu silnik LT4 utrzymuje optymalne poziomy obrotów podczas przyspieszania, szczególnie przy wychodzeniu z zakrętów, co pozwala na szybsze okrążenia i błyskawiczne reakcje na zmianę biegów zarówno w górę, jak i w dół.

To pierwsza aplikacja Chevroleta nowej skrzyni biegów z szybkim przełączaniem 10-biegową, z unikalnymi kalibracjami i osprzętem opracowanym wyłącznie dla ZL1. Do końca 2018 roku GM wprowadzi nową automatyczną skrzynię biegów z 10 biegami w ośmiu modelach pojazdów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.