2017 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible

2017 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible

Przejdź do galerii zdjęć2017 Chevrolet Camaro ZL1 Convertible

Pół wieku po wprowadzeniu nazwy Camaro do oferty GM, amerykański producent samochodów zaprezentował jedną z najsilniejszych wersji tego modelu, ZL1, która była dostępna jako kabriolet.

Szósta generacja Camaro była dostępna w dwóch wersjach: coupe i kabriolet. Jednak wersja otwarto-dachowa musiała polegać na naturalnie doładowanym silniku V8, aby zrobić wrażenie na klientach, a ci poszukujący wersji o wysokich osiągach nie byli dokładnie zadowoleni. Dlatego w 2016 roku, podczas Nowojorskiego Salonu Samochodowego, Chevrolet wprowadził do oferty kabriolet ZL1, który zachwycił klientów i zaskoczył konkurencję. Ta wersja była oczekiwana przez klientów, którzy byli zachwyceni wcześniejszą generacją otwartego ZL1, a GM uznał, że może to zrobić bez problemu. Wystarczyło użyć podwozia z już istniejącego kabrioletu Camaro i zamontować w nim części specyficzne dla ZL1, a efekt był spektakularny.

Z przodu, Chevrolet Camaro ZL1 z 2017 roku miał znacznie bardziej agresywną sylwetkę niż jego „rodzeństwo”. Choć posiadał te same reflektory ksenonowe z diodowymi światłami dziennymi jak jego odpowiedniki 1SS i 2SS, były one otoczone szerszymi błotnikami. Czarno-slim grille między nimi miało podobny wygląd do tego w słabszych wersjach. Na dolnej części zderzaka producent umieścił szerszy wlot powietrza, który był potrzebny do chłodzenia 11 chłodnic znajdujących się za nim. Dodatkowo, para szerokich otworów z pionowymi wentylami kierowała powietrze do przednich tarcz Brembo. W tym samym czasie, maska miała „dach” z funkcjonalnym centralnym wlotem powietrza, ozdobionym emblematami ZL1 po bokach.

Z profilu, 20-calowe, dziesięcioramienne felgi aluminiowe były unikalne dla tej wersji Chevroleta Camaro ZL1 z 2017 roku oraz ZL1 kabriolet. Z powodu powiększonych błotników, producent musiał stworzyć specyficzne aerodynamiczne progi, które łączyły je z tylnymi, poniżej drzwi. Dzięki wznoszącej się linii okna i zakrzywionym, stylizowanym na butelkę błotnikom, samochód wyglądał jeszcze bardziej muskularnie. Mógł jednak pokazać swoje „mięśnie”, ponieważ miał silnik, który to wspierał. Z tyłu, producent ozdobił krótki tył skrzydłem, które zostało starannie zaprojektowane przy użyciu ponad 100 godzin w tunelu wiatrowym. Nie było ono tam tylko dla wyglądu. Na tylnej części, GM zainstalował te same szerokie tylne światła LED, co w pozostałych wersjach, podczas gdy na dolnej części zderzaka umieścił system quad-wydechowy przejęty z wersji coupe.

Wewnątrz, Chevrolet Camaro ZL1 Kabriolet z 2017 roku mógł się pochwalić standardowym 8-calowym wyświetlaczem LCD przed kierowcą. Oprócz standardowego prędkościomierza i obrotomierza, wyświetlacz miał również cztery wskaźniki temperatury oleju i wody, poziomu paliwa oraz doładowania sprężarki. Poniżej nich, samochód wyświetlał także inne informacje na temat nawigacji, mediów i innych funkcji. Co więcej, na centralnej konsoli, GM umieścił ekran dotykowy systemu multimedialnego z obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Jednak w przeciwieństwie do wersji coupe, Chevrolet nie mógł wyposażyć kabrioletu w ten sam dziewięcio-głośnikowy system audio Bose, więc klienci musieli polegać na wersji z siedmioma głośnikami. Fotele sportowe Recaro z przodu były pokryte skórą Jet Black, z czerwonymi akcentami i wstawkami z zamszu.

Pod maską znajdował się ten sam doładowany silnik V8 o pojemności 6,2 litra, co w wersji coupe. Silnik o mocy 650 KM (659 PS) przekazywał swoją moc na tylne koła za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub dziesięcio-biegowej automatycznej. Co zaskakujące, kabriolet nie był wyposażony w ten sam elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu co jego wersja coupe, więc klienci musieli polegać jedynie na systemach ESP i TC, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo na drogach lub torach wyścigowych.

Chevrolet zaprezentował kabriolet Camaro ZL1 z 2017 roku. Oferuje on porównywalne osiągi do wersji coupe, dzięki modułowej i sztywnej architekturze nadwozia Camaro, która została zaprojektowana na początku z myślą o wsparciu dla kabrioletu o wysokich osiągach. W efekcie tylko kilka drobnych różnic konstrukcyjnych dzieli modele coupe i kabriolet, co pozwala na przeniesienie niezaburzonych systemów zarządzania podwoziem i kontroli jazdy z wersji coupe. Chevrolet Camaro ZL1 kabriolet trafi do sprzedaży na początku 2017 roku.

Przyspieszenie ZL1 zapewnia nowy silnik V-8 o pojemności 6,2 litra z doładowaniem, szacowany na 640 KM (477 kW), w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z aktywnym dopasowaniem obrotów lub zupełnie nową, dziesięciobiegową automatyczną. Możliwości prowadzenia zaczynają się od lekkiej, sztywniejszej konstrukcji zupełnie nowego Camaro szóstej generacji, połączonej z zawieszeniem Magnetic Ride i elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Standardowe technologie obejmują selektor trybów jazdy, podwójny układ wydechowy i zaawansowane funkcje łączności.

Zaprojektowane dla osiągów

Funkcjonalność definiuje formę Camaro ZL1, którego zewnętrzne elementy kształtowane były przez ponad 100 godzin testów w tunelu aerodynamicznym i na torze, aby poprawić aerodynamikę i chłodzenie do użytku torowego. W związku z tym, wszystkie jego zewnętrzne elementy odgrywają rolę w zarządzaniu przepływem powietrza nad, pod i przez ZL1.

„Design wspiera wyjątkowe osiągi Camaro ZL1 i czyni to z wyjątkowym stylem,” powiedział John Mack, menedżer ds. designu zewnętrznego Camaro. „Z każdego kąta elementy składają się w jedną całość, nadając samochodowi celowy, super agresywny charakter.”

Na przykład dolny otwór grilla oferuje większy przepływ powietrza w porównaniu do Camaro SS, a górny grill zawiera nową wersję insignii „flow-tie”. Jest też nowa maska, z wstawką z włókna węglowego i wyciągiem ciepła, który odprowadza gorące powietrze z komory silnika. Dodatkowe zmiany obejmują większy przedni splitter, unikalne progi, tylny spojler w stylu skrzydła oraz szersze przednie błotniki – wszystko zaprojektowane, aby poprawić aerodynamikę i zwiększyć stabilność przy dużych prędkościach.

Wewnątrz znajdują się standardowe fotele Recaro z przodu, a także spłaszczona u dołu kierownica i gałka zmiany biegów. Dostępny jest rejestrator danych wydajności Chevrolet.

Szybkie z wyczuciem

Spójny zestaw technologii wydajności dostosowuje osiągi ZL1 do ulicy i toru. Funkcje obejmują zaktualizowane zawieszenie Magnetic Ride, zarządzanie trakcyjne Performance Traction Management, elektroniczny mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, niestandardową kontrolę startu oraz selektor trybów jazdy. Ma także lepszy stosunek mocy do wagi niż jego poprzednik, ważąc o 90 kg mniej, a oferując około 60 większej mocy oraz 80 więcej funtów momentu obrotowego.

Efekt to jedyne w swoim rodzaju doświadczenie za kierownicą.

„Jazda Camaro ZL1 najlepiej opisuje się jako 'szybką z wyczuciem,'” powiedział Reuss. „Jest doskonale zrównoważone, z idealnym tłumieniem i izolacją dla optymalnych osiągów oraz pewności kierowcy w praktycznie każdej sytuacji – od autostrady wybrzeża Pacyfiku po Willow Springs i Pomonę.”

Dodatkowe cechy podwozia obejmują:

Unikalne, 20-calowe felgi aluminiowe o forge z oponami 285/30ZR20 z przodu i 305/30ZR20 z tyłu
Opony Goodyear Eagle F1 Supercar z mieszanką i konstrukcją opracowaną wyłącznie dla Camaro, aby zapewnić wyjątkową przyczepność na torze
Hamulce Brembo z sześciotłoczkowymi monoblokowymi zaciskami przednimi – z logo ZL1 – oraz ogromnymi, 15.35-calowymi (390 mm) dwuczęściowymi tarczami przednimi.

Wydajność z doładowaniem i nowa dziesięciobiegowa automatyczna

Pod maską ZL1 znajduje się doładowany silnik LT4 V-8 o pojemności 6.2 litra z systemami ssącym i wydechowym dostosowanymi do Camaro. Jest oceniany na około 640 KM (477 kW) oraz 640 lb-ft momentu obrotowego (868 Nm).

LT4 jest wspierany przez standardową sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub nową, dostępną dziesięciobiegową automatyczną z możliwością zmiany biegów łopatkami. Dziesięciobiegowa automatyczna ma ogólny przełożenie 7.39, co umożliwia mniejsze skoki pomiędzy biegami. Pozwala to silnikowi LT4 pozostawać na optymalnych poziomach obrotów podczas przyspieszania, szczególnie podczas wyjazdu z zakrętów, co prowadzi do szybszych okrążeń i błyskawicznych reakcji zarówno przy przyspieszaniu, jak i redukcji biegów.

Jest to pierwsza aplikacja Chevroleta nowej szybkiej dziesięciobiegowej skrzyni, z unikalnymi kalibracjami i podzespołami opracowanymi wyłącznie dla ZL1. Do końca 2018 roku GM wprowadzi nową dziesięciobiegową automatyczną skrzynię w ośmiu modelach pojazdów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.