DS Automobiles przekształciło się z specjalnej dywizji w ramach marki Citroen w producenta samochodów, stosując strategie podobną do tej, którą wykorzystało Honda przy wprowadzaniu Acura lub Hyundai przy tworzeniu Genesis.
Francuski producent samochodów wiedział, że jeśli będzie w stanie zaoferować produkty wysokiej jakości i dzielić podzespoły z pozostałą gamą Peugeot/Citroen, może zarobić więcej na każdej sprzedanej jednostce. W rezultacie rozpoczął od niskiego pułapu, tworząc DS jako oddzielną linię pojazdów, wciąż noszącą znak Citroena. W 2014 roku stworzył DS Automobiles jako odrębną markę z różnymi produktami, takimi jak DS 7 Crossback z 2017 roku. Crossover oparty był na tej samej platformie EMP2, co Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross i Opel Grandland. Oprócz silnika, skrzyń biegów i kilku komponentów elektronicznych, nie dzielił niczego z rodzeństwem. Posiadał całkowicie przeprojektowaną karoserię i unikalne wnętrze. DS 7 Crossback z 2017 roku był skierowany do bardziej zamożnych klientów, z ulepszonym wnętrzem i charyzmatycznym stylem.
Przedni pas samochodu charakteryzował się szeroką kratką osłony chłodnicy ozdobioną logo marki, które zajmowało centralne miejsce. Flankowały je chromowane wykończenia oraz zestaw lekko opadających reflektorów LED. Dodatkowe akcenty stylizacyjne to pionowe LED-owe światła do jazdy dziennej, które znajdowały się w pobliżu wlotów bocznych z zderzaka oraz centralnie umieszczony trapezoidalny wlot powietrza w dolnej części zderzaka.
Departament designu DS Automobiles zaprojektował pojazd jako crossover, mimo że był dostępny tylko w konfiguracji 2WD. Jego wysoka linia boczna i zaokrąglona linia dachu kończyły się wyprofilowaną, pochyloną ku przodowi klapą bagażnika, ozdobioną spoilerem dachowym w górnej części. Producent stworzył profil z muskularnymi błotnikami i dużymi felgami ze stopów lekkich o unikalnym, diamentowym wzorze. Z tyłu zamontowano smukłe LED-owe światła tylne, podkreślone chromowanym wykończeniem, które przebiegało przez pojazd z boku na bok. Pasowało to do wykończeń na prostokątnych tłumikach umieszczonych pod tylnym zderzakiem.
Wnętrze samochodu miało więcej do powiedzenia niż jakikolwiek inny Citroen produkowany w tamtym czasie. Wysokie fotele przednie, które miały kanciaste motywy na oparciach, witały pasażerów i utrzymywały ich na miejscu podczas szybkich manewrów zakrętu. Pomiędzy nimi umieszczono wysoki centralny kokpit, w którym znajdowały się wybierak biegów, dwa uchwyty na kubki oraz kilka przycisków do trybów jazdy. Jednocześnie deska rozdzielcza zawierała 12-calowy ekran dotykowy na centralnej konsoli powyżej przycisków systemu HVAC. Dodatkowo, podobnej wielkości wyświetlacz TFT znajdował się przed kierowcą w obrębie zestawu wskaźników, pokazując różnorodne informacje, które klienci mogli dostosować do swoich potrzeb. Szczególną uwagę zwrócono na system audio FOCAL, który miał 14 głośników. Z tyłu producent zamontował podzielone siedzenie, które mogło zwiększyć przestrzeń bagażową.
Pod jego maską, DS 7 Crossback z 2017 roku był dostępny z gamą silników diesla, benzynowych, hybrydowych i hybrydowych z możliwością ładowania z sieci, o mocy od 130 KM (128 hp) do 300 KM (296 hp). Większość wersji przekazywała moc na przednie koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej lub ośmiobiegowej automatycznej, natomiast wersje elektryczne były standardowo wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.