2017 GMC Acadia

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Pomimo ogólnego trendu zwiększania wymiarów samochodów, model GMC Acadia z 2017 roku zmniejszył swoje wymiary w porównaniu do swojego poprzednika. Jednak nie sprawiło to, że stał się małym SUV-em.

Model 2017 Acadia zrezygnował z poprzedniej platformy na rzecz platformy C1XX, która była również stosowana w Chevrolet Blazer czy Cadillac XT5. Mimo zmniejszenia rozmiarów, nadal oferował trzeci rząd siedzeń.

Na zewnątrz, oślepiająco błyszcząca, chromowana atrapa chłodnicy może być zbyt przesadzona dla przedniego pasa. Wygląda na to, że zespół projektowy skończył pomysły i użył wszystkich chromowanych części, jakie mieli na stanie. Reflektory HID były dostępne tylko w wersji topowej, podczas gdy w niższej wersji zamontowano lampy halogenowe. Wygląda na to, że GMC nie odkrył jeszcze świateł LED dla SUV-ów lub że Acadia nie była wystarczająco ważna na rynku.

Wnętrze wypełnione było imitacją drewna i plastiku aluminiowego, które miały naśladować luksusową kabinę. Fotele z sztucznej skóry (lub ekologicznej skóry, jak to nazywano) wpisywały się w kompletny wizerunek przestarzałego designu, wprowadzonego na rynek z dziesięcioletnim opóźnieniem. Jednak 8-calowy ekran dotykowy systemu infotainment umieszczono w odpowiednim miejscu, na górze konsoli centralnej. Oferował on Android Auto i Apple CarPlay.

Pod względem napędu, Acadia była dostępna z silnikiem R4 lub V6, połączonym z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Oferowano ją w wersjach z napędem na tylne koła lub na wszystkie koła.

GMC zaprezentowało całkowicie nowego GMC Acadia 2017 – przeprojektowanego crossovera, który ma na celu zdobycie serc klientów w segmencie pojazdów średniej wielkości, oferującego dużą wszechstronność i nowoczesne technologie bezpieczeństwa.

Nowy GMC Acadia oferuje bardziej efektywne jednostki napędowe, zachowując jednocześnie trzy rzędy siedzeń w większości modeli. Powraca również luksusowy model Acadia Denali oraz nowy model All Terrain, który zapewnia lepsze możliwości terenowe.

„GMC to silna i rozwijająca się marka premium, a Acadia jest fundamentem naszej historii sukcesu,” powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent ds. sprzedaży i marketingu GMC. „Całkowicie nowa Acadia wykorzystuje potwierdzone doświadczenie GMC w produkcji SUV, aby zmienić jeden z największych segmentów pojazdów, łącząc w sobie design, technologię i funkcjonalność.”

Nowy GMC Acadia trafi do sprzedaży wiosną 2016 roku, prawie dekadę po swojej premierze, po rekordowym roku sprzedaży w 2015 roku z wynikiem 96,393 dostaw.

„Zwykle sprzedaż pojazdu można przedstawić na krzywej dzwonowej w trakcie jego cyklu życiowego, ale sukces Acadii zaskoczył wszystkie konwencje, wykazując imponującą trwałość,” dodał Aldred. „Jest to doskonały przykład dynamiki GMC i jesteśmy pewni, że będzie się rozwijać z nową Acadią.”

Nowy rozmiar, większe korzyści

Strategiczne przemyślenie modelu Acadia 2017 oferuje klientom crossovera średniej wielkości, który znajduje się pomiędzy kompaktowym Terrain a pełnowymiarowym Yukonem. W zależności od modelu, dostępne są opcje dla pięciu, sześciu lub siedmiu pasażerów, przy jednoczesnym zapewnieniu lepszej zwrotności niż w modelu pierwszej generacji.

„Nowa Acadia wyraża większe poczucie elegancji, od reaktywności podczas jazdy po sposób, w jaki pasażerowie korzystają z intuicyjnych funkcji,” powiedział Rick Spina, główny inżynier odpowiedzialny za kompaktowe i crossoverowe SUV w General Motors. „To pojazd, który oferuje funkcjonalność, z której Acadia jest znana, a jednocześnie zapewnia wielkie korzyści i równowagę w codziennym życiu klientów.”

Nowy GMC Acadia jest o 700 funtów (318 kg) lżejszy od obecnego modelu, co przekłada się na oszczędności na stacji benzynowej. Standardowo wyposażony jest w nowy silnik 2.5L, który oferuje szacunkowe 28 mpg na autostradzie w wersjach FWD (szacunki EPA jeszcze niedostępne; oszacowanie bazuje na testach GM). Szacunkowe zużycie paliwa w mieście wynosi 22 mpg (FWD) i jest wzmocnione przez pierwsze zastosowanie technologii Stop/Start przez GMC, co zwiększa efektywność podczas jazdy w stop-and-go.

Nowy dostępny silnik 3.6L V-6 jest mocniejszy i bardziej wydajny niż obecny model, oferując szacunkową zdolność holowania wynoszącą 4000 funtów (w przypadku dostępnego pakietu holowniczego). Szacowana moc wynosi 310 koni mechanicznych (231 kW) i 25 mpg na autostradzie (wersje FWD – nie ma dostępnych szacunków EPA).

Oba nowe silniki Acadii GMC są wyposażone w bezpośredni wtrysk i zmienny rozrząd, a oba są połączone z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz elektronicznie sterowanym selektorem trybu jazdy.

Dziedzictwo funkcjonalności i przestronności

Acadia 2017 opiera się na dziedzictwie intuicyjnej funkcjonalności, wprowadzając nowe cechy, takie jak dzielone siedzenie drugiego rzędu, które rozwija oryginalną funkcję Smart Slide z obecnego modelu. Oferuje większą elastyczność, w tym możliwość przesuwania i pochylania siedzenia od strony chodnika, nawet z zamontowanym przodem fotelikiem dziecięcym, podczas gdy sekcja od strony kierowcy odchyla się i przesuwa do przodu, aby umożliwić łatwiejszy dostęp do trzeciego rzędu.

Siedzenie trzeciego rzędu z dzielonym oparciem 50/50 składa się, tworząc całkowicie płaską powierzchnię ładunkową za drugim rzędem, a po złożeniu drugiego rzędu dostajemy 79 stóp sześciennych (2,237 litrów) przestrzeni na bagaż. Dźwignie z tyłu pojazdu ułatwiają składanie siedzeń drugiego i trzeciego rzędu.

Dodatkowe rozwiązania wahają się od prostych do technologicznie zaawansowanych. Tył centralnej konsoli wyposażony jest w unikalną wysuwaną szufladę na przechowywanie, która jest dostępna dla pasażerów tylnej kanapy i pozwala na schowanie takich przedmiotów jak urządzenia elektroniczne czy małe zabawki, co zapewnia większe bezpieczeństwo i porządek.

Jest również nowa, standardowa funkcja alertu tylnego siedzenia, która może przypominać kierowcy o przedmiocie, który mógł zostać pozostawiony na siedzeniach drugiego i trzeciego rzędu. Dodatkowo, wszystkie trzy rzędy oferują porty ładowania USB dla kompatybilnych urządzeń elektronicznych.

Rozwój designu

Nowy GMC Acadia kładzie większy nacisk na elegancję, pozostając jednocześnie natychmiast rozpoznawalnym dzięki ewolucji charakterystycznych elementów designu, takich jak chromowana osłona chłodnicy, kwadratowe nadkola oraz otaczające tylne boczne okna z ciemnymi słupkami D.

„To pewny design, który powstał w oparciu o szeroki wpływ klientów,” powiedziała Helen Emsley, dyrektor wykonawcza Global GMC Design i User Experience. „Oryginalna Acadia była bardzo inspirowana ciężarówkami, ale nowy model ma zdecydowany wpływ SUV, co widać w rzeźbiarskich detalach, zaokrąglonych krawędziach i bardziej opływowym kącie szyby przedniej.”

Nowe wielowymiarowe kratki i otaczające reflektory – lampy HID w Denali i projektory halogenowe w innych modelach – wzmacniają pewny, elegancki wygląd, podczas gdy standardowe oświetlenie LED na wszystkich modelach odzwierciedla premium atrybuty GMC. Dodatkowo, tylny grafik oświetlenia w kształcie litery C dodaje spójności do designu.

Luksusowe elementy odróżniają Acadia Denali. Jak wszystkie modele Denali, wyposażona jest w wielowymiarową chromowaną osłonę chłodnicy, zintegrowane chromowane elementy boczne, chromowane uchwyty drzwiowe, chromowane dolne tylne zderzaki oraz charakterystyczne sześciopłatowe koła.

Wewnątrz, wszystkie poziomy wykończenia GMC Acadia oferują unikalne kombinacje kolorów i wykończeń wnętrza oraz zawierają autentyczne elementy aluminiowe.

Najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa i łączności

Jako nowoczesny crossover zaprojektowany dla rodzin w ruchu, Acadia 2017 oferuje najnowsze aktywne funkcje bezpieczeństwa, aby je chronić, a także najnowsze technologie, aby utrzymać ich w kontakcie.

Aktywne funkcje bezpieczeństwa mają na celu zwiększenie świadomości kierowców o ich otoczeniu i potencjalnych sytuacjach kolizyjnych. Są dostępne w zależności od modelu i obejmują:

  • Nowe hamowanie dla pieszych z przodu
  • Nowe automatyczne hamowanie przy niskich prędkościach (standardowo w SLT-2 i Denali)
  • Nowe automatyczne hamowanie z przodu (dostępne w Denali)
  • Nowy wskaźnik odległości do pojazdu przed nami
  • Nowa automatyczna kontrola świateł drogowych IntelliBeam
  • Nowy system kamer Surround Vision
  • Nowe siedzenie z alertem bezpieczeństwa
  • Ostrzeżenie przed zderzeniem z przodu
  • Asystent utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa
  • Ostrzeżenie przy zmianie pasa z sygnalizacją martwego pola
  • Asystent parkowania z przodu i z tyłu.

Dostępny system Tow Vision Trailering ułatwia podczepianie przyczepy, wykorzystując kamerę tylnego widoku z dynamicznymi liniami pomocniczymi, aby ułatwić ustawienie zaczepu Acadii z przyczepą, a także oferuje widoki na przyczepę podczas jazdy.

A jeśli chodzi o łączność, Acadia jest podłączona dzięki dostępnej technologii integracji telefonów przez system dostępny IntelliLink od GMC. Oferuje wsparcie dla Apple CarPlay i Android Auto, co ułatwia połączenie z niektórymi funkcjami, na które użytkownicy smartfonów polegają najbardziej. (Interfejsy pojazdu są produktami Apple i Google i wymagają kompatybilnego smartfona oraz przestrzegania stawki, warunków i zasad prywatności danych.)

Dodatkowo, dostępny hotspot Wi-Fi OnStar 4G LTE zapewnia mobilne centrum dla kierowców i pasażerów, aby pozostali w kontakcie. Hotspot jest włączony, gdy pojazd jest uruchomiony, i oferuje trzy miesiące/ trzy gigabajty danych próbnych.

Nowa podstawa i dynamika jazdy

Zbudowany na nowej, lżejszej strukturze nadwozia, dynamika jazdy Acadii 2017 jest bardziej responsywna, a jej krótsza długość i węższa szerokość pozwalają na lepszą zwrotność, ułatwiając skręcanie w parkingach i parkowanie w domowych garażach.

Struktura nadwozia zawiera stali hartowane na zimno, co pozwala na stosowanie cieńszych komponentów w niektórych obszarach, oferując porównywalne lub lepsze osiągi w przypadku zderzeń w porównaniu do konwencjonalnych materiałów. Pomagają one również zmniejszyć wagę wyjściową o 700 funtów (318 kg) w porównaniu do obecnego modelu.

Nowe przednie belki ramy rozprężają się, co przyczynia się do bezpieczeństwa podczas wypadków. Rozszerzają się na zewnątrz, aby zapewnić skuteczne zginanie i łamanie w sytuacjach niewielkiego przesunięcia czołowego.

Nowy GMC Acadia zachowuje układ napędu na przednie koła z dostępnym napędem na wszystkie koła. Wszystkie modele mają nowy selektor trybu jazdy, który pozwala kierowcy dostosować atrybuty nadwozia i napędu do różnych warunków jazdy. Modele z napędem na przednie koła oferują tryby Normal (2×4), Snow, Sport i Trailer/Tow, podczas gdy modele z AWD oferują tryby 2×4 (przerwa AWD), 4×4, Sport, Off Road oraz Trailer/Tow.

Tryb rozłączenia AWD skutecznie odłącza tylną oś od układu napędowego, aby zaoszczędzić paliwo. Możliwość na żądanie AWD można ponownie zastosować w trakcie jazdy, przełączając selektor trybu jazdy na tryb 4×4.

Dodatkowe cechy podwozia i dynamiki jazdy obejmują:

  • Przednie zawieszenie MacPherson
  • Pięcio-linkowe zawieszenie tylne
  • System elektrycznego wspomagania kierownicy zamontowany na wózku
  • Hamulec tarczowy na cztery koła z rotorami Duralife
  • Elektroniczna ręczna blokada hamulca
  • Dostępny elektronicznie sterowany system ciągłego tłumienia.

All Terrain

Nowy model All Terrain łączy charakterystyczne elementy designu z ulepszonymi możliwościami jazdy w terenie.

Serce zdolności GMC Acadia All Terrain stanowili zaawansowany system AWD z aktywnym sprzęgłem, który optymalizuje przyczepność w każdych warunkach. I podczas gdy jest zaprojektowany do optymalnej wydajności w mokrych, śnieżnych i lodowatych warunkach, zapewnia także lepszą stabilność w suchych warunkach.

Posiada również dedykowany tryb All Terrain, który zastępuje tryb Off Road w selektorze trybu jazdy, który współpracuje z ekskluzywnym systemem AWD tego modelu, oferując ulepszone możliwości wjeżdżania na wzgórza.

Modele All Terrain odróżniają się od pozostałych w gamie GMC Acadia za pomocą osłony chłodnicy w kolorze nadwozia, czarnych chromowanych wykończeń i unikalnych kół. Wewnątrz znajdują się pięcioosobowe siedzenia, dynamiczne akcenty wewnętrzne All Terrain oraz schowki w tylnej podłodze ładunkowej w miejsce trzeciego rzędu siedzeń.

Produkcja

3.6L V6 6AT FWD (310 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3654 Cm3
Moc231.2 Kw @ 6600 Rpm
314 Hp @ 6600 Rpm
310 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy271 Lb-Ft @ 5000 Rpm
367 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/65R17
Długość193.6 In (4917 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.5/64.5 In (1
Rozstaw osi112.5 In (2858 Mm)
Pojemność bagażnika12.8 Cuft (362 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Dopuszczalna masa całkowita6001 Lbs (2722 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

2.4L 6AT AWD (193 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2458 Cm3
Moc142 Kw @ 6300 Rpm
193 Hp @ 6300 Rpm
190 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy188 Lb-Ft @ 4400 Rpm
255 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/65R17
Długość193.6 In (4917 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.5/64.5 In (1
Rozstaw osi112.5 In (2858 Mm)
Pojemność bagażnika12.8 Cuft (362 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Dopuszczalna masa całkowita6001 Lbs (2722 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

2.4L 6AT FWD (193 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2458 Cm3
Moc142 Kw @ 6300 Rpm
193 Hp @ 6300 Rpm
190 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy188 Lb-Ft @ 4400 Rpm
255 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/65R17
Długość193.6 In (4917 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.5/64.5 In (1
Rozstaw osi112.5 In (2858 Mm)
Pojemność bagażnika12.8 Cuft (362 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Dopuszczalna masa całkowita6001 Lbs (2722 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

3.6L V6 6AT AWD (310 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3654 Cm3
Moc231.2 Kw @ 6600 Rpm
314 Hp @ 6600 Rpm
310 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy271 Lb-Ft @ 5000 Rpm
367 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/65R17
Długość193.6 In (4917 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.5/64.5 In (1
Rozstaw osi112.5 In (2858 Mm)
Pojemność bagażnika12.8 Cuft (362 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Dopuszczalna masa całkowita6001 Lbs (2722 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.