2017 Holden Trax

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

GM wprowadził model Holden Trax na rynek australijski w 2013 roku, a zaledwie trzy lata później odświeżył ten mały crossover, aby zwiększyć sprzedaż i utrzymać markę przy życiu.

Dzięki zastosowaniu tych samych podstaw konstrukcyjnych dla europejskiego Opla Mokki, brytyjskiego Vauxhalla Mokki, amerykańskiego Buicka Encore i Chevroleta Trax, oraz australijskiego Holdena Trax, GM obniżył koszty rozwoju tego małego crossovera. Co więcej, platforma była współdzielona z Chevroletem Aveo oraz innymi podobnymi modelami z oferty. To pomogło producentowi sprzedawać te powiązane pojazdy po niższych cenach. Mimo to, to nie wystarczyło, by utrzymać markę Holden, która w 2021 roku zakończyła działalność po 164 latach istnienia.

Producent zaprezentował odświeżoną wersję Holdena Trax we wrześniu 2016 roku, przeznaczoną na rok modelowy 2017, a niektóre z najważniejszych ulepszeń dotyczyły przedniego pasa samochodu. Jego węższe światła miały zintegrowane LEDowe światła do jazdy dziennej po dolnej stronie oraz reflektory projektorowe. Dodatkowo, górna kratka chłodnicy była smuklejsza, natomiast ta zintegrowana z zderzakiem była szeroka i miała pięć poziomych szczelin. Holden dodał również element przypominający osłonę podwozia na dolnej części zderzaka, próbując nadać pojazdowi off-roadowy wygląd.

Z profilu, mały crossover GM zainstalował poszerzone przednie i tylne błotniki, aby nadać samochodowi muskularny wygląd. Wytłoczone panele drzwi oraz lakierowane w kolorze nadwozia osłony lusterek z zintegrowanymi kierunkowskazami sprawiały, że Trax wyglądał odważnie i gotowo na przygodę. Z drugiej strony, prześwit wynoszący 6,2 cala (16 cm) był wystarczający jedynie do jazdy po nieutwardzonych lub uszkodzonych drogach, a nie po szlakach i w prawdziwych warunkach off-roadowych. Na koniec, z tyłu, narożne diodowe światła tylne miały przezroczysty obszar na dolnej krawędzi na światła cofania zamiast przyciemnionych, jak w poprzedniku.

Wnętrze modelu Trax z 2017 roku miało nową deskę rozdzielczą z przebudowanym panelem wskaźników. Zestaw wskaźników zawierał analogowe wskaźniki obrotów i prędkości oraz wyświetlacz o przekątnej 3,5 cala dla komputera pokładowego. Wcześniej, prędkościomierz był cyfrowy i zintegrowany z wyświetlaczem LCD. Kolejnym ulepszeniem był nowy system infotainment na centralnym panelu, wyposażony w 7-calowy kolorowy ekran dotykowy, który obsługiwał przewodowy Android Auto i Apple CarPlay. Klienci mogli wybierać spośród trzech wersji: LS, LT i LTZ, z różnymi funkcjami i udogodnieniami wewnętrznymi. Z przodu, klienci mogli znaleźć parę foteli kubełkowych oddzielonych wysokim centralnym fotelem, podczas gdy z tyłu, rozkładana kanapa zapewniała miejsce dla maksymalnie trzech pasażerów.

Pod maską, model Trax z 2017 roku otrzymał nowy silnik: turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 litra dostępny w całej gamie. Wcześniej stosowany silnik 1,8-litrowy o naturalnym zassaniu był dostępny tylko dla wersji LS.

 Po ujawnieniu w 2016 roku, nowy Holden Trax trafia do sprzedaży w tym tygodniu, oferując świeży wygląd oraz nowoczesną technologię łączności, która stawia go na czołowej pozycji w swoim segmencie.

Dyrektor Sprzedaży Holden, Peter Keley, powiedział, że nowy design oraz technologia łączności w Trax podniosą jego wartość w jednym z najpopularniejszych segmentów samochodowych w Australii.

„W 2016 roku Trax odnotował 25-procentowy wzrost sprzedaży, a nowy, stylowy design oraz zaawansowana technologia sprawiają, że jest jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów,” powiedział pan Keley.

„Wiemy, że klienci Trax spędzają dużo czasu na swoich smartfonach, więc ważne było dla nas, aby zapewnić dostępność Apple CarPlay i Android Auto w Trax – to jedyny samochód w segmencie małych SUV-ów, który to oferuje.”

Oprócz wiodącej w klasie łączności Apple CarPlay i Android Auto, Trax jest wyposażony w system asystenta parkowania z tyłu oraz kamerę tylną w całej gamie modeli, natomiast wejście bezkluczykowe oraz uruchamianie przyciskiem wprowadzono w modelach LT i LTZ.

Trax LS z automatyczną skrzynią biegów otrzymuje również standardowy silnik turbo o pojemności 1.4L, który jest dostępny w modelach LT i LTZ, zapewniając lepsze osiągi i oszczędność paliwa, a także nowe tylne hamulce tarczowe, które zwiększają pewność kierowców.

Czerpiąc z nowego globalnego języka designu Chevroleta, nowy Trax zyskał znaczące ulepszenia stylizacyjne, w tym nowe przednie i tylne zderzaki oraz przyciągające wzrok lampy LED do jazdy dziennej (DRL) w całej gamie.

Wnętrze Trax również prezentuje się atrakcyjnie, z nowym wzornictwem konsoli, kontrastowymi detalami wykończenia oraz dynamicznie zaprojektowanym kokpitem, skupiającym się wokół 7-calowego kolorowego systemu infotainment.

Dyrektor Designu Holden, Richard Ferlazzo, zauważył, że nowy Trax łączy w sobie solidną sylwetkę małego SUV-a z nowoczesnym i eleganckim stylem, co zwiastuje kierunek, w którym podąża marka Holden.

„Nowy Trax to najnowszy model, który zadebiutował w nowym rzucie produktów Holden i z jego zaawansowaną technologią oraz wysokiej jakości designem, jestem pewien, że nadal będzie cieszył się popularnością wśród klientów,” powiedział pan Ferlazzo.

„Ekspresyjny, smukły profil Trax sugeruje bogate materiały i misterną stylistykę wewnątrz, oferując kierowcom wyrafinowane i luksusowe środowisko do cieszenia się każdą podróżą.”

Trax dołącza do Trailblazera w odświeżonej ofercie SUV-ów Holdena, a wkrótce dołączą do nich także niedawno zaprezentowane modele Acadia i Equinox. Holden jest jedyną marką oferującą dożywotnią, capped price servicing, co zapewnia wyjątkową wartość i spokój umysłu naszym klientom.

Najważniejsze cechy modelu Holden Trax LS

Silnik 1.8L (MT)
NOWY silnik turbo 1.4L (AT)
16-calowe felgi aluminiowe
NOWE hamulce tarczowe z przodu i z tyłu (AT)
Tapicerka materiałowa
System audio z 6 głośnikami
NOWE reflektory z projekcją ze światłami dziennymi (DRL)
NOWA technologia projekcji telefonu Apple CarPlay / Android Auto
Asystent parkowania z tyłu oraz kamera tylna
Tempomat
Skórzana kierownica
Najważniejsze cechy modelu Holden Trax LT* powyżej LS

18-calowe felgi aluminiowe
NOWE wykończenie wnętrza
NOWY panoramiczny dach
Przednie światła przeciwmgielne
Podłokietnik dla kierowcy
NOWE wejście bezkluczykowe oraz uruchamianie przyciskiem
Podłokietnik kierowcy
NOWE DAB – Radio Cyfrowe
*NOWE cechy w porównaniu do modelu MY16 LTZ

Najważniejsze cechy modelu Holden Trax LTZ powyżej LT

Skórzane fotele Sportec
Podgrzewane fotele przednie
Wycieraczki z czujnikiem deszczu
NOWE lampy tylne LED
NOWE kierunkowskazy w lusterku bocznym
NOWY ulepszony 3.5-calowy wyświetlacz informacji dla kierowcy TFT
NOWY system monitorowania martwego pola
NOWY system ostrzegania przed ruchomymi pojazdami z tyłu
Wybór koloru nadwozia
Czerwony absolutny
Niebieski Boracay*
Ognisty czerwony*
Czarny mineralny*
Srebrny nitrowy*
Szary Sun of a Gun*
Biały szczytowy
* lakier premium za dodatkowe 550 dolarów

Oferta modeli

1.8L 5MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc103 Kw @ 6300 Rpm
140 Hp @ 6300 Rpm
138 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 3800 Rpm
175 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony205/70 R16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi100.6 In (2555 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Masa własna3023 Lbs (1371 Kg)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)

1.4L Turbo 6AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc103 Kw @ 3000 Rpm
140 Hp @ 3000 Rpm
138 Bhp @ 3000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1850 Rpm
200 Nm @ 1850 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony205/70 R16
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi100.6 In (2555 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Masa własna3023 Lbs (1371 Kg)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.