Więcej niż dekadę po wprowadzeniu Ridgeline do swojego portfolio, Honda postanowiła w 2016 roku zastąpić go nową generacją na rok modelowy 2017, a zmiany były znaczące.
Większy, bardziej odważny i mocniejszy, drugi model Honda Ridgeline starał się udowodnić, że japoński producent miał rację, myśląc o stworzeniu pikapa skierowanego do rodzin. Honda Ridgeline 2017 została zaprezentowana publiczności w 2016 roku i została wybrana samochodem roku 2017 w Ameryce Północnej. Ta nagroda potwierdziła, że producent miał rację, tworząc ten pikap oparty na nadwoziu unibody. Dzielił on swoją konstrukcję z Honda Pilot. Stworzono go jako doskonałego towarzysza dla miłośników biwakowania oraz dla tych, którzy nie chcieli jeździć dużym pojazdem po mieście podczas wożenia dzieci do szkoły czy robienia zakupów. Co więcej, zapewniał komfort i zachowanie typowe dla crossoverów dzięki swojej niezależnej, pełnoosiowej zawieszeniu, a także rozwiązywał jeden z najważniejszych problemów pikapów – brak użytecznego, zamykanego bagażnika.
Podobnie jak jego poprzednik, Honda Ridgeline 2017 została zaprojektowana i zbudowana w USA. Miał sportowiej wyglądający przód z szerokimi, ukośnymi reflektorami projektorowymi oraz zintegrowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej. Te ostatnie otaczały szeroką kratkę z poziomymi szczelinami, w której centralną rolę odgrywało logo producenta. Zderzak w kolorze nadwozia miał kilka kątowych linii po bokach, podkreślających reflektory. Od wersji RTS, pikap był wyposażony w zestaw reflektorów przeciwmgielnych zintegrowanych z dolną częścią zderzaka, które otaczały dolny wlot powietrza.
Z profilu, Honda Ridgeline 2017 nie wyglądała tak surowo jak jej poprzednik, częściowo z powodu szyby czołowej, która nie była już tak stroma. Ponadto, pikap miał nieco pochyloną sylwetkę, co nadawało mu sportowego charakteru. Wszystkie wersje były standardowo wyposażone w 17- lub 18-calowe obręcze aluminiowe. Wykrojone nadkola miały zaokrąglony kształt, a wyrzeźbione panele drzwiowe miały jedną wyraźną linię podkreślającą klamki. Z tyłu, umieszczone w rogach diodowe światła tylne były wysokie i miały dolne światła cofania. Podobnie jak jego poprzednik, druga generacja Ridgeline miała klapę, którą można było otworzyć z boku pod kątem 80 stopni lub złożyć w dół jak w zwykłym pikapie. Tylny zderzak miał zintegrowany stopień w środku ułatwiający dostęp do paki. Jednak bagażnik w paku był mniejszy niż w poprzedniej generacji, oferując 7,3 stopy sześcienne przestrzeni zamiast 8,5 stopy (206 litrów w stosunku do 241 litrów).
W środku Honda Ridgeline 2017 mogła pomieścić pięciu dorosłych z wygodnymi kubełkowymi fotelami z przodu i dzieloną (60/40) rozkładaną kanapą z tyłu. Przed kierowcą znajdowała się nowa tablica rozdzielcza z zintegrowanym kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala. Podobnie jak w przypadku Honda Pilot, z której przejęła całą deskę rozdzielczą, druga generacja Ridgeline miała pięciocalowy wyświetlacz dotykowy umieszczony na górze centralnej konsoli. Osoby wybierające wyższe wersje były nagradzane ośmiocalowym ekranem. Oba urządzenia obsługiwały Apple CarPlay i Android Auto. Pomiędzy fotelami przednimi producent umieścił konsolę środkową, w której znalazły się uchwyty na kubki, wybierak biegów oraz schowek pod składanym podłokietnikiem.
Pod jego maską, Honda Ridgeline 2017 miała całkowicie nową platformę, która nadal oferowała niezależne zawieszenie na wszystkich kołach. Jednak pikap był standardowo dostępny z przednim napędem, podczas gdy system AWD był opcjonalny. Transversywnie umieszczony silnik V6, który napędzał pojazd, generował 280 KM (284 PS), o 30 więcej niż jego poprzednik. Co więcej, był połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
– Ultra-sztywna, jednoczęściowa konstrukcja zapewnia doskonałe możliwości transportowe, w tym najlepszą w swojej klasie ładowność oraz znakomite osiągi dynamiczne
– Pierwszy na świecie system audio w przestrzeni ładunkowej, dostępne gniazdo zasilania o mocy 400 watów oraz unikalna dla Hondy przestrzeń bagażowa In-Bed Trunk® i podwójnie otwierana klapa tylnia zwiększają użyteczność i czynią Ridgeline „najlepszym samochodem na imprezy”
– Bardziej wydajny silnik V6 i dostępny zaawansowany system napędu na wszystkie koła z wektoryzacją momentu obrotowego zwiększają osiągi na drodze i w terenie, oferując najlepszą w klasie efektywność paliwową
– Pierwsza średniej wielkości pick-up, który dąży do najwyższych ocen bezpieczeństwa kolizji dzięki konstrukcji nadwozia ACE™ oraz dostępnej technologii bezpieczeństwa i asystujących kierowcy Honda Sensing™
TORRANCE, Kalifornia, 20 czerwca 2016 /PRNewswire/ — Całkowicie przeprojektowany Honda Ridgeline 2017 wchodzi na rynek amerykańskich średniej wielkości pick-upów z długą listą nowych funkcji i usprawnień, które oferują bezprecedensowe połączenie możliwości przewozowych i komfortu w klasie średnich pick-upów. Posiadając niespotykaną dynamikę jazdy oraz rozbudowane funkcje komfortu i użyteczności, a także najprzestronniejszą i najbardziej wszechstronną kabinę oraz najwyższą ładowność w swojej klasie, Honda Ridgeline 2017 trafi do dealerów jutro, a sugerowane ceny detaliczne producenta zaczynają się od 29 475 USD za RT 2WD i 31 275 USD za RT AWD.
„Rozwinęliśmy najlepsze i najbardziej lubiane elementy oryginalnego Ridgeline i połączyliśmy je z wyjątkową nową platformą oraz najnowocześniejszą technologią, aby stworzyć nową wartość w segmencie średnich pick-upów,” powiedział Jeff Conrad, starszy wiceprezydent i dyrektor zarządzający działu Hondy. „Efekt to niesamowicie wszechstronny samochód Hondy z niezrównaną zdolnością.”
Honda Ridgeline 2017 to druga generacja innowacyjnego średniej wielkości pick-upa Honda, zaprojektowana od podstaw, aby zaoferować zarówno użytkownikom rekreacyjnym, jak i roboczym większą użyteczność i wszechstronność w nowoczesnym, wytrzymałym, a jednocześnie eleganckim pojazdem o największej i najbardziej elastycznej kabinie w swoim segmencie. Dodatkowo, Ridgeline oferuje wyższą jakość pewności i wysublimowane osiągi dynamiczne oraz robustne możliwości przewozowe i holownicze, w tym maksymalną ładowność wynoszącą do 1,584 funty (718,5 kg) (zależnie od wersji) oraz możliwość holowania do 5,000 funtów (2,268 kg).
Dzięki wysoko sztywnej, aerodynamicznej i szczelnej konstrukcji nadwozia, która zapewnia do trzech razy większą sztywność torsyjną w porównaniu do konkurencyjnych modeli na ramie, Ridgeline wykorzystuje także nowoczesną konstrukcję nadwozia Honda Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) oraz w pełni niezależne przednie i tylne zawieszenie z Amplitude Reactive Dampers. Honda Ridgeline 2017 oferuje znacznie lepszy komfort jazdy i precyzję prowadzenia, a także najcichszą kabinę w swojej klasie, a dostępna technologia bezpieczeństwa i asystujących kierowcy Honda Sensing przewiduje, że zdobędzie najwyższe oceny bezpieczeństwa kolizji w swojej klasie.
Ridgeline oferuje również najlepsze w klasie oceny efektywności paliwowej EPA, a także doskonałą przyczepność w różnych warunkach atmosferycznych oraz mocne osiągi w terenie, wykorzystując nową konstrukcję nadwozia z bardziej wydajnym silnikiem V6 o pojemności 3.5 litra z bezpośrednim wtryskiem, szerokoskalową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz nowym, dostępnym inteligentnym systemem wektoryzacji momentu obrotowego i napędu na wszystkie koła (iVTM-4™), najnowocześniejszą i najbardziej intuicyjną technologią AWD w klasie średnich pick-upów.
Ridgeline 2017 oferuje klientom więcej możliwości niż kiedykolwiek wcześniej, w tym po raz pierwszy opcje napędu na jedną oś i na wszystkie osie, a także rozszerzoną gamę standardowych i dostępnych funkcji oraz technologii premium, w tym nowy 8-calowy ekran dotykowy Display Audio z integracją Android Auto™ i Apple CarPlay™ oraz nową generację systemu nawigacji Honda Satellite-Linked Navigation System™. Szeroki wybór nowego standardowego i dostępnego wyposażenia obejmuje Tri-Zone Automatic Climate Control, Push-Button Start, Remote Engine Start, Smart Entry, elektrycznie otwierane tylne okno, oświetlenie LED wewnętrzne i zewnętrzne oraz wiele innych.
Druga generacja Ridgeline została zaprojektowana, opracowana i produkowana w Ameryce z wykorzystaniem krajowych i globalnych części. Zewnętrzny i wewnętrzny design Ridgeline został stworzony przez Honda R&D Americas w swoim studiu projektowym w Los Angeles, natomiast rozwój pojazdu odbywał się w centrum rozwoju firmy w Raymond, Ohio. Honda Manufacturing of Alabama w Lincoln, Ala., jest wyłącznym miejscem produkcji Hondy Ridgeline 2017.
Styl i funkcje premium
Całkowicie nowy Ridgeline 2017 prezentuje się w smukłej, eleganckiej i wytrzymałej konstrukcji zewnętrznej, zawierającej nowe funkcje premium, w tym standardowe światła tylne LED oraz dostępne funkcje, takie jak reflektory LED oraz LED-owe światła do jazdy dziennej. Wysoka jakość nowego Ridgeline znajduje również odzwierciedlenie we wnętrzu, w którym projektanci zastosowali wysokiej jakości, przyjemne w dotyku materiały w całej kabinie, dodając przemyślane detale, takie jak oświetlenie mapowe LED (szczegóły dotyczące stylizacji wnętrza można znaleźć w sekcji wnętrza). Dodatkowe luksusowe udogodnienia obejmują standardowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala, dostępne podgrzewane przednie fotele oraz podgrzewaną kierownicę. Wszystkie modele standardowo wyposażone są w hak holowniczy klasy III, a tryby AWD dodają 7-pinowy złącze przewodowe.
Tylne siedzenie z dzieloną i składana 60/40 oferuje przestronne miejsce dla trzech pasażerów, a po złożeniu siedzeń dolnych można przewozić dużą ładunek, taki jak telewizor o przekątnej 55 cali lub rower górski z zachowanymi kołami. Wyjątkowy w swojej klasie, duży schowek pod siedzeniem Ridgeline może pomieścić długie przedmioty, takie jak kije golfowe, przy złożonych tylnej kanapie.
Innowacyjna i wszechstronna przestrzeń ładunkowa
Nowa przestrzeń ładunkowa Ridgeline 2017 z UV-stabilizowanej, ultra-wytrzymałej, wzmocnionej włóknem szklanym kompozyitowej konstrukcji jest dłuższa (+3,9 cala, czyli 100 mm) i szersza (+5,5 cala, czyli 140 mm) niż w poprzednim modelu i jest jedyną przestrzenią ładunkową w klasie średniej, która umożliwia przewożenie przedmiotów o szerokości 4 stóp, takich jak płyty gipsowo-kartonowe lub sklejki leżące na podłodze pomiędzy nadkolami. Nowa przestrzeń ładunkowa Ridgeline ma również wiele funkcji i możliwości wyłącznie dla Hondy, w tym wysoce wszechstronną podwójnie otwieraną klapę tylną, przeprojektowaną przestrzeń bagażową In-Bed Trunk z całkowicie płaskim dnem oraz dostępny na świecie system audio Truck Bed Audio System, co czyni ten nowy Ridgeline najlepszym pojazdem na imprezy. Dostępne gniazdo zasilania AC 115V z możliwością ładowania do 400 watów (przy uruchomionym silniku) oraz osiem standardowych zaczepów do mocowania o nośności 350 funtów (159 kg) dopełniają funkcjonalny i wszechstronny design przestrzeni ładunkowej Ridgeline. Konstrukcja przestrzeni ładunkowej odporna na wgniecenia i zarysowania jest zaprojektowana do codziennego użytku i nie wymaga ochrony w postaci wyściółki jak tradycyjne stalowe lub aluminiowe przestrzenie ładunkowe.
Zaawansowany napęd i technologia napędu na wszystkie koła
Honda Ridgeline 2017 napędzana jest nowym silnikiem 3.5-litrowym z bezpośrednim wtryskiem SOHC i-VTEC™ V-6 z systemem zarządzania zmiennymi cylindrami (VCM™) połączonym z szerokoskalową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Szczytowa moc silnika wynosi 280 koni mechanicznych (+30 KM w porównaniu do poprzedniego modelu) i 262 lb-ft momentu obrotowego (+15 lb-ft), a także średni spadek masy własnej o 78 funtów oraz bardziej aerodynamikę efektywną konstrukcję zewnętrzną, co pozwala na najszybsze przyspieszenie 0-60 mph oraz uzyskanie najwyższych ocen efektywności paliwowej EPA w klasie średnich pick-upów.
Po raz pierwszy Ridgeline 2017 jest dostępny z wyborem napędu na jedną oś lub na wszystkie osie. Modele z napędem na wszystkie osie wykorzystują najnowszą i najbardziej zaawansowaną technologię AWD Hondy – Intelligent Variable Torque Management™ (i-VTM4). Ten całkowicie bardziej zdolny system oferuje mniejszą wagę, poprawioną przyczepność w różnych warunkach atmosferycznych oraz ulepszone możliwości prowadzenia dynamicznego. Honda i-VTM4 progresywnie rozdziela optymalny moment obrotowy pomiędzy przednie i tylne osie oraz dynamicznie rozdziela moment obrotowy silnika pomiędzy lewe i prawe tylne koła, mając zdolność do nadmiernego napędu zewnętrznego tylnego koła o 2,7 procenta, aby stworzyć moment przechyłu, który poprawia precyzję zakrętów.
Inteligentne zarządzanie przyczepnością
Nowy Ridgeline ma przyciskowe inteligentne zarządzanie przyczepnością, które oferuje różne tryby pracy: Normal, Śnieg, Błoto i Piasek dla modeli AWD, Normal i Śnieg dla wersji 2WD. Opracowany, dostrojony i testowany w trudnych warunkach w USA i na całym świecie – w tym w Imperial Dunes „Glamis”, Kalifornia; Moskwie, Rosja; i Dubaju, Zjednoczone Emiraty Arabskie – system inteligentnego zarządzania przyczepnością pozwala kierowcy wybrać tryb pracy, który najlepiej odpowiada warunkom jazdy, po prostu naciskając przycisk na konsoli środkowej pojazdu. W zależności od wybranego ustawienia, system dostosowuje mapę przepustnicy, mapę zmiany biegów, aktywację Vehicle Stability Assist™ oraz rozdział momentu obrotowego i-VTM4 (w modelach z AWD) w celu optymalnej wydajności w różnych warunkach gruntowych.
Zaawansowana technologia
Nowy Ridgeline to najbardziej zaawansowana technologia i łączność, jaką Honda oferuje, w tym dostępny 8-calowy pojemnościowy ekran dotykowy Display Audio z integracją Apple CarPlay™ i Android Auto™ dla płynnej integracji funkcji i możliwości zgodnych smartfonów, w tym funkcji nawigacji opartej na smartfonie.
Honda Ridgeline 2017 może być również wyposażona w nowo zaprojektowany system nawigacji Honda Satellite-Linked Navigation System™ z ulepszonymi grafikami i nowymi możliwościami, w tym 3D renderowaniem terenu, budynków i znaków drogowych, poprawioną wskazówką pasaży, funkcją żywego wyszukiwania i wieloma innymi. Dodatkowe standardowe i dostępne technologie obejmują HD Radio, SiriusXM 2.0 oraz do czterech portów USB z dwoma o zdolności ładowania 2,5 ampera.
Zaawansowane bezpieczeństwo
Dzięki zastosowaniu drugiej generacji konstrukcji zaawansowanej inżynierii zgodności Honda™ (ACE™) oraz „3-bone” konstrukcji podłogi przedniej, a także zaawansowanych systemów dodatkowych poduszek powietrznych i dostępnych technologii bezpieczeństwa oraz asystujących kierowcy Honda Sensing™, Ridgeline 2017 dąży do najwyższych ocen bezpieczeństwa w testach zderzeniowych prowadzonych przez Krajową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) oraz Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa na Drogach (IIHS), w tym 5-gwiazdkowa ocena ogólna w Programie Oceny Nowych Samochodów (NCAP) NHTSA oraz TOP SAFETY PICK+ od IIHS, w tym dobra ocena w surowym teście zderzeniowym małego nakładki.
Honda Sensing to najszerszy zestaw zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i asystujących kierowcy dostępnych w segmencie średnich pick-upów i obejmuje system hamowania zapobiegającego kolizjom (CMBS™), ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW), ostrzeżenie o kolizji czołowej (FCW), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), zapobieganiu opuszczeniu drogi (RDM) oraz adaptacyjny tempomat (ACC). Ridgeline 2017, w zależności od wersji, może być także wyposażony w system Honda LaneWatch™, monitor ruchu krzyżowego oraz system informacyjny o martwym polu; a wszystkie modele Ridgeline zawierają wielokątną kamerę tylną.
Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmują czterokanałowe hamulce przeciwblokujące (ABS) ze wspomaganiem hamulców i asystentem startu pod górę; Vehicle Stability Assist™ (VSA®) z kontrolą trakcji; Trailer Stability Assist; Agile Handling Assist; poduszki powietrzne o zmiennej progresji, poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszki kurtynowe dla wszystkich miejsc zewnętrznych; oraz nowy system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) z wyświetlaczem w czasie rzeczywistym dla indywidualnych ciśnień w oponach.
Akcesoria
Aby jeszcze bardziej zwiększyć użyteczność i umożliwić personalizację Ridgeline 2017, Honda opracowała szeroką gamę oryginalnych akcesoriów Honda równolegle z produkcją pojazdu. Przykładowe akcesoria to:
- Dywanik i przegrody do przestrzeni bagażowej
- Czujniki parkowania
- Przedłużacz przestrzeni ładunkowej – standardowy i motocyklowy
- Wydatne nadkola
- Hard Tonneau Cover
- Osłona podwozia
- Sportowa atrapa
- Mocowania na rowery, kajaki, narty, snowboardy i deski surfingowe
- Namiot (rozciągający się z przestrzeni ładunkowej)
- Dodatkowe opcje kół
- Lusterko z automatycznym przyciemnieniem
- System przechowywania pod siedzeniem tylnym
Jak wszystkie oryginalne akcesoria Honda, są one objęte 3-letnią, 36 000-milową ograniczoną gwarancją Hondy, jeśli zostaną zakupione i zainstalowane w momencie zakupu pojazdu.
Podsumowanie głównych nowych funkcji