W 2016 roku Hyundai odświeżył drugą generację modelu i10 na potrzeby rocznika 2017, wprowadzając kilka ulepszeń do najmniejszego członka rodziny koreańskiego producenta.
Po prawie trzech latach od wprowadzenia drugiej generacji i10, Hyundai uznał, że nadszedł czas na odświeżenie tego modelu. Pojazd z segmentu A dzielił platformę z Kia Picanto, co pozwoliło firmie obniżyć koszty produkcji. W przeciwieństwie do swojego „brata”, i10 był bardziej ekskluzywny, oferując materiały lepszej jakości oraz bogatsze wyposażenie. W sferze technicznej producent nie wprowadził widocznych postępów i nadal oferował tylko dwie opcje silnikowe, wystarczające do przewozu czterech osób w mieście. Mimo to poprawiły się systemy bezpieczeństwa.
Hyundai odświeżył wygląd zewnętrzny, wprowadzając nową osłonę chłodnicy Cascading. W efekcie, i10 zyskał okrągłe LED-owe światła do jazdy dziennej, które umieszczono po bokach w wersjach Premium i Premium SE. Lampy przeciwmgielne stały się mniejsze i pozostały w bocznych wlotach umieszczonych na dolnej części zderzaka. Były jednak mniejsze średnicą niż te zamontowane w wersji bez faceliftingu. Model podstawowy wyposażono w stalowe koła 13”, natomiast w dwóch kolejnych wersjach, S i SE, znalazły się stalowe koła 14”. Wersje Premium i Premium SE oferowały odpowiednio koła aluminiowe 14” i 15”. Projektanci Hyundai’a dodały kilka końcowych akcentów z tyłu pojazdu, gdzie przygotowano nowy zderzak z czarnym wykończeniem i okrągłymi lampami przeciwmgielnymi.
Począwszy od wersji po liftingu, i10 zyskał więcej wyposażenia wnętrza. Tak jak jego poprzednik, model podstawowy posiadał standardowe centralne zamki oraz elektryczne szyby przednie. W wersji SE klienci mogli zamówić i10 z czerwoną lub niebieską tapicerką bez dodatkowych kosztów, zamiast standardowej czarnej. Wersja Premium SE oferowała siedmioletnią darmową subskrypcję i aktualizacje na żywo, w tym informacje o pogodzie oraz bieżący ruch drogowy. Był to jedyny pojazd w segmencie A, który oferował takie udogodnienia. Dodatkowo, nowy system infotainment obsługiwał Apple CarPlay i Android Auto. Hyundai starał się również uczynić swoje samochody bezpieczniejszymi, dzięki czemu klienci mogli zamówić i10 z systemem ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz systemem ostrzegania o zderzeniu czołowym, dzięki nowym kamerom zamontowanym w przedniej szybie. Model i10 miał również płaskie, wysoko zamontowane przednie siedzenia oraz dzieloną kanapę z tyłu.
Pod względem technicznym, Hyundai zachował silnik benzynowy typu inline-three o pojemności jednego litra dla modelu podstawowego, natomiast silnik 1.25-litra typu inline-four był dostępny od drugiej wersji. Dzięki temu i10 mógł pochwalić się doskonałą efektywnością paliwową, zwłaszcza w warunkach miejskich. Napęd trafiał na przednie koła za pomocą standardowej pięciobiegowej skrzyni manualnej, a czterocylindrowy silnik był także dostępny z czterobiegową skrzynią automatyczną.
Nowy Hyundai i10 zyskał szereg zaawansowanych funkcji aktywnego bezpieczeństwa i łączności zaczerpniętych z wyższych segmentów, a także nowoczesne poprawki w designie, w tym nowy charakterystyczny gril Cascading, który ma zwiększyć jego emocjonalną atrakcyjność.
„Nowy i10 to przykład zobowiązania Hyundai Motor do demokratyzacji technologii poprzez oferowanie najnowszych funkcji łączności i bezpieczeństwa, które odpowiadają potrzebom dzisiejszych klientów,” powiedział Thomas A. Schmid, dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. „Doskonale dobrany pakiet i10, który oferuje najwyższą wartość dla klientów, sprawił, że jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w swojej klasie i cieszy się dużą popularnością w całej Europie – historia sukcesu, którą nowy i10 zamierza kontynuować.”
Udoskonalony wygląd i lepsze wrażenia z jazdy
Nowy Hyundai i10 zyskał poprawki w designie, które sprawiają, że wygląda jeszcze bardziej atrakcyjnie. Nowy gril Cascading jest dalszym rozwinięciem heksagonalnego grila, jego kształt zwęża się ku dołowi dzięki dodaniu wklęsłego elementu. Gril Cascading stanie się nową tożsamością rodzinną modeli Hyundai w przyszłości.
Z przodu nowy i10 ma nowy design zderzaka oraz nowe okrągłe LED-owe światła do jazdy dziennej w modelach Premium i Premium SE, umieszczone na krawędziach nowego grila Cascading. Z tyłu nowy i10 charakteryzuje się również zmodyfikowanym designem zderzaka z czarnymi wstawkami i okrągłymi światłami przeciwmgielnymi oraz przeprojektowanymi tylnymi światłami z ciemniejszą obudową dla sportowego wyglądu. Przeprojektowane listwy boczne o nowym kształcie i rozmiarze dopełniają świeży profil nowego Hyundaia i10.
Wnętrze nowego i10, od poziomu SE wzwyż, teraz dostępne jest z darmową opcją czerwonych lub niebieskich wykończeń wnętrza obok standardowego czarnego materiału.
Nowy i10 wprowadza nowy design stalowych kół o średnicy 14 cali w modelach S i SE oraz nowe 14-calowe felgi aluminiowe w modelach Premium, natomiast modele Premium SE wciąż mają 15-calowe felgi aluminiowe. Ulepszone osiągi jazdy i prowadzenia dzięki większym ogranicznikom przednich amortyzatorów, zmodyfikowanemu przełożeniu przekładni kierowniczej oraz magnezowej konstrukcji koła kierownicy dopełniają czołową ofertę nowego i10 w swoim segmencie.
Podobnie jak jego poprzednik, nowy i10 będzie dostępny z sprawdzonym wyborem dwóch silników benzynowych, 1.0 litra i 1.2 litra, napędzających przednie koła przez pięciobiegową manualną skrzynię biegów jako standard lub opcjonalną czterobiegową automatyczną skrzynię biegów w modelach 1.2 litra SE, Premium i Premium SE.
Świetny zestaw funkcji łączności, wygody i aktywnego bezpieczeństwa
Nowy Hyundai i10 udostępnia zaawansowaną technologię szerszemu gronu osób niż kiedykolwiek wcześniej. Odpowiadając na potrzeby klientów dotyczące prostych funkcji łączności, nowy i10 Premium SE zawiera najnowsze funkcje łączności, wszystkie zintegrowane w nowym siedmiocalowym systemie nawigacyjnym z ekranem dotykowym. Apple CarPlay i Android Auto gwarantują bezproblemową integrację, bezpieczną obsługę i lustrzaną funkcjonalność urządzeń mobilnych działających na systemach iOS lub Android. Aby być na bieżąco, system nawigacyjny nowego i10 Premium SE zawiera siedmioletnią darmową subskrypcję usługi LIVE, oferującą informacje o warunkach drogowych i pogodowych, punkty zainteresowania oraz lokalizację fotoradarów w krajach, gdzie jest to dozwolone przez prawo. Klienci nie muszą nawet wybierać: nowy i10 Premium SE to jedyny samochód w swojej klasie, który oferuje Android Auto, Apple CarPlay i usługi LIVE w jednym systemie infotaimentu.
W zakresie opcji bezpieczeństwa nowy Hyundai i10 teraz zawiera dwie nowe zaawansowane funkcje, które aktywnie pomagają unikać wypadków, obie oparte na nowej wielofunkcyjnej kamerze: System Ostrzegania o Kolizji (FCWS) oraz System Ostrzegania o Zmianie Linii (LDWS). Używając czujników kamery przedniej, FCWS ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie o ryzyku kolizji związanym z innymi pojazdami. LDWS ostrzega kierowcę dźwiękiem alarmu, jeśli samochód przekracza linie pasów ruchu, aby zapobiec niebezpiecznym manewrom. LDWS i FCWS są opcjonalne w modelach SE i wyższych jako część Pakietu Asystenta Kierowcy.
W zakresie wygody nowy i10 wyróżnia się sprawdzonym pakietem funkcji swojego poprzednika: automatyczna klimatyzacja w modelach SE i SE Blue, a w modelach Premium i Premium SE standardowo dostępna jest klimatyzacja. Podgrzewany koło kierownicy oraz podgrzewane przednie fotele w modelu Premium SE czynią go idealnym towarzyszem w każdych warunkach pogodowych i podczas każdej aktywności. W przestronnym wnętrzu zmieści się do pięciu osób, a prowadzący 252-litrowa pojemność bagażnika oferuje dużo miejsca na przechowywanie.
Wyprodukowano w Europie, dla Europy – historia sukcesu i10
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2008 roku, i10 jest dużym sukcesem dla Hyundai Motor UK, z ponad 182,000 sprzedanymi egzemplarzami do listopada 2016 roku, co uczyniło go jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w tym segmencie w ostatnich latach.
Sam oryginalny i10, ze swoją unikalną wartością, osiągnął niemal 114,000 sprzedaży między 2008 a 2014 rokiem. Po wprowadzeniu drugiej generacji Hyundai i10 pod koniec 2013 roku model stał się prawdziwie europejskim samochodem – zaprojektowanym i opracowanym w Europejskim Centrum Technicznym Hyundai Motor (HMETC) w Rüsselsheim w Niemczech, a produkowanym w Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) w Turcji.
Druga generacja i10 z nowoczesnym, młodzieżowym designem i dynamicznymi właściwościami jezdnymi kontynuuje brytyjski sukces swojego poprzednika, sprzedając ponad 68,000 sztuk w zaledwie trzy lata.
Udoskonalony design z nową rodzinną twarzą
Design jest obecnie głównym powodem, dla którego europejscy klienci decydują się na zakup Hyundaia. Od momentu wprowadzenia drugiej generacji i10 pod koniec 2013 roku, jego sportowe proporcje przyciągnęły klientów. Historia sukcesu powstała w Europejskim Centrum Technicznym Hyundai w Rüsselsheim, gdzie zaprojektowano i opracowano ten samochód z segmentu A.
To samo dotyczy nowego Hyundaia i10, którego poprawki w przednim i tylnym designie sprawiają, że wygląda jeszcze bardziej atrakcyjnie.
Eksterior z grillem Cascading
Jest to najbardziej widoczne, gdy patrzy się na nowy grill Cascading. Grill jest dalszym rozwinięciem heksagonalnego grilla, a jego kształt zwęża się ku dołowi dzięki dodaniu wklęsłego elementu. Grill Cascading stanie się nową tożsamością rodzinną modeli Hyundai w przyszłości.
Z przodu nowy i10 ma nowy design zderzaka i nowe okrągłe LED-owe światła do jazdy dziennej w modelach Premium i Premium SE, umieszczone na krawędziach nowego grila Cascading, co nadaje frontowi emocjonalny wygląd.
Z tyłu nowy i10 charakteryzuje się również zmodyfikowanym designem zderzaka, z czarną wstawką i okrągłymi światłami przeciwmgielnymi oraz przeprojektowanymi tylnymi światłami z ciemniejszą obudową dla sportowego wyglądu. Przeprojektowane listwy boczne o nowym kształcie i rozmiarze dopełniają świeży profil nowego Hyundaia i10.
Nowy i10 wprowadza nowe 14-calowe felgi aluminiowe w modelach Premium, z nowymi 14-calowymi stalowymi felgami i osłonami kół w modelach S i SE. Klienci, którzy kładą nacisk na dynamikę jazdy, mogą nadal wybierać 15-calowe felgi aluminiowe w modelu Premium SE. W modelach SE Blue zastosowano stalowe felgi 13-calowe z oponami o niskim oporze toczenia i aerodynamicznymi osłonami kół w celu zwiększenia efektywności paliwowej.
Smukły design i10 pozwala osiągnąć współczynnik oporu aerodynamicznego (Cd) na poziomie zaledwie 0,31, co jest jednym z najlepszych wyników w jego klasie.
Nowy Hyundai i10 będzie oferowany w dziewięciu żywych kolorach zewnętrznych dostępnych w wersjach matowych, metallicznych i perłowych. Matowe kolory obejmują Morning Blue i Polar White, a gama metallicznych składa się z Aqua Sparkling, Iced Coffee, Sleek Silver i Star Dust. Klienci pragnący kolorów perłowych mogą wybierać między Mandarin Orange, Passion Red i Phantom Black.
Design wnętrza z większą liczbą opcji kolorystycznych
Wnętrze nowego i10 dziedziczy przestronną i stylową estetykę drugiej generacji, stworzonej przez kolorowy układ deski rozdzielczej oraz kolorowe elementy wokół dźwigni zmiany biegów i dolnych sekcji przednich drzwi. Teraz dostępna jest stylowa nowa czerwona tapicerka, co daje klientom wybór trzech opcji kolorystycznych wnętrza, w tym zarówno wersji czarnej, jak i niebieskiej.
Środkowa konsola nowego i10 Premium SE dominowana jest przez nowy wysokiej rozdzielczości siedmiocalowy system nawigacji, który zawiera Apple CarPlay, Android Auto oraz usługi LIVE.
Sprawdzone silniki
Tak jak jego poprzednik, nowy i10 będzie dostępny z wyborem dwóch silników benzynowych, 1.0 litra i 1.2 litra, napędzających przednie koła przez pięciobiegową manualną skrzynię biegów jako standard lub opcjonalną czterobiegową automatyczną skrzynię biegów w modelach SE, Premium i Premium SE. Nowy Hyundai i10 SE Blue z technologią BlueDrive, oparty jest na wersji benzynowej 1.0 litra, z dodatkowymi funkcjami mającymi na celu zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2.
Ulepszona wersja z technologią BlueDrive
Wersja nowego i10 SE Blue z technologią BlueDrive oferuje teraz zredukowane emisje CO2 wynoszące 93g/km. Osiągnięto to dzięki ulepszonym, ciągłym zmiennym rozrządzie (CVVT) oraz dodaniu chłodzonej recyrkulacji spalin (EGR). Przełożenie piątego biegu (manualna skrzynia biegów) również zostało zoptymalizowane.
Podobnie jak w przypadku jego poprzednika, czteromiejscowy model nowego i10 SE Blue z technologią BlueDrive, łączy zintegrowany system Stop & Go oraz 13-calowe koła z oponami o niskim oporze toczenia. W rezultacie nowy i10 SE Blue osiąga łączone zużycie paliwa na poziomie 70,6 mpg (4,0 l/100 km).
Silniki
Silniki nowego Hyundaia i10 były sprawdzane już od ich wprowadzenia w 2013 roku wraz z drugą generacją i10.
Silnik Kappa o pojemności 1.0 litra i trzech cylindrach ma maksymalną moc 66 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 95 Nm przy 3500 obr./min przy pojemności 998 cm3. Nowy i10 z tym silnikiem i manualną skrzynią biegów przyspiesza od zera do 100 km/h w 14,7 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 156 km/h.
Silnik Kappa o pojemności 1.2 litra, z pojemnością 1248 cm3, oferuje kierowcom moc 87 KM przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 120 Nm dostępny jest dla kierowcy od 4000 obr./min. Przy manualnej skrzyni biegów, silnik 1.2 litra może przyspieszyć nowego Hyundaia i10 od zera do 100 km/h w 12,1 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 175 km/h.
Oba silniki benzynowe są wyposażone w pięciobiegową manualną skrzynię biegów jako standard, a silnik 1.2 litra oferuje opcjonalną czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Wskaźnik zmiany biegów wyświetlany na desce rozdzielczej pomaga kierowcy uzyskać optymalne osiągi jazdy.
Niezawodna jazda i prowadzenie ulepszone
W porównaniu do drugiej generacji i10, przednie ograniczniki amortyzatorów nowego i10 zostały zwiększone z 55,5 mm do 64 mm, aby poprawić komfort jazdy i właściwości wyciszenia, nawet na nierównych drogach. Zmodyfikowane przełożenie przekładni kierowniczej (teraz 53,5 mm/obr. powierzchni, z 50,8 mm/obr.) oraz nowa magnezowa konstrukcja koła kierownicy poprawiają wrażenia z prowadzenia.
Nowy i10 standardowo ma hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, z wentylowanymi tarczami o średnicy 252 mm (241 mm w modelach SE Blue) z przodu oraz stałymi tarczami o średnicy 234 mm z tyłu. Aby maksymalizować moc hamowania i stabilność, standardowo zainstalowano system ABS, elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD) oraz elektroniczną kontrolę stabilności (ESC).
Mocna, sztywna konstrukcja nadwozia nowego i10 pozostaje taka sama jak w drugiej generacji Hyundaia i10.
W pełni zintegrowana łączność i zaawansowane aktywne bezpieczeństwo
Nowy i10 jeszcze bardziej demokratyzuje zaawansowaną technologię, czyniąc ją dostępną szerszemu gronu osób niż wcześniej. Dotyczy to zwłaszcza funkcji łączności i zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, w których konkurent segmentu A wprowadza także funkcje z segmentu wyższego, w tym najnowszy system nawigacji i infotaimentu Hyundai Motor z podobną funkcjonalnością do tej zastosowanej w nowej generacji Hyundaia i30 i całkowicie nowym IONIQ. Nowy i10 to jedyny samochód w swojej klasie, który oferuje Android Auto, Apple CarPlay i usługi LIVE, wszystko zintegrowane w nowym siedmiocalowym ekranie dotykowym, który jest standardem w modelach Premium SE.
Apple CarPlay i Android Auto pozwalają kierowcy skupić się na drodze
Apple CarPlay i Android Auto gwarantują bezproblemową integrację, bezpieczną obsługę i lustrzaną funkcjonalność urządzeń mobilnych działających na systemach iOS lub Android.
Dzięki Android Auto wszystkie funkcje zapewniane przez Google, takie jak Mapy Google, są zintegrowane w jednostce głównej nowego Hyundaia i10 Premium SE. Przenosi wszystkie przydatne informacje dostępne na smartfonie na ekran nawigacji, organizując je w proste ikony, takie jak pogoda, nieodebrane połączenia, otrzymane wiadomości, spotkania. Użytkownicy mogą również odtwarzać swoją muzykę za pomocą aplikacji firm trzecich, takich jak Spotify lub Deezer.
Podobnie, CarPlay to mądrzejszy, bezpieczniejszy sposób korzystania z urządzeń iOS w nowym i10 Premium SE. Użytkownicy muszą po prostu podłączyć swojego iPhone’a, aby uzyskać wskazówki, dzwonić, wysyłać i odbierać wiadomości oraz słuchać muzyki – wszystko w sposób, który pozwala kierowcy skupić się na drodze.
Usługi LIVE przez siedem lat za darmo
System nawigacji nowego i10 Premium SE obejmuje siedmioletnią darmową subskrypcję usługi LIVE, oferującą informacje o warunkach drogowych w czasie rzeczywistym, lokalną pogodę oraz punkty zainteresowania, a także lokalizację fotoradarów w krajach, gdzie jest to dozwolone przez prawo.
System infotaimentu oferuje dokładne informacje o warunkach drogowych w czasie rzeczywistym, zapewniając najlepszą trasę w zależności od warunków drogowych oraz najdokładniejsze wskazanie przewidywanego czasu przybycia, obejmujące 99% wszystkich dróg.
Aplikacja pogodowa zawarta w usługach LIVE oferuje prognozę pogody na pięć dni dla głównych europejskich miast oraz innych miejsc i destynacji.
Dzięki wyszukiwania online punktów zainteresowania, kierowcy mogą łatwo znaleźć poszukiwane miejsca. Wyniki wyszukiwania oparte są na bieżących informacjach lokalizacyjnych ponad jedenastu milionów punktów zainteresowania dostępnych w 14 językach.
Zaawansowane aktywne bezpieczeństwo z wyższych segmentów
Bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem dla Hyundai Motor, a nowy i10 korzysta z najnowszych technologii, aby stać się jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie. Samochód segmentu A teraz zawiera dwie nowe zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, które aktywnie pomagają unikać wypadków, obie oparte na nowej wielofunkcyjnej kamerze: System Ostrzegania o Kolizji (FCWS) oraz System Ostrzegania o Zmianie Linii (LDWS). FCWS i LDWS są dostępne jako opcje w specyfikacji SE w ramach Pakietu Asystenta Kierowcy.
Używając czujników kamery przedniej, FCWS ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie o ryzyku kolizji z innymi pojazdami. System Ostrzegania o Zmianie Linii informuje kierowcę, jeśli wykonywane są niebezpieczne manewry, gdy samochód porusza się z prędkością powyżej 37 mph. LDWS generuje alarm zanim samochód przekroczy linie pasów ruchu.
Wprowadzony standardowo w drugiej generacji Hyundaia i10, elektroniczny system stabilizacji (ESC) oraz zarządzanie stabilnością pojazdu również są obecne w nowym i10, a także system monitorowania ciśnienia w oponach, który jest standardem w całej gamie.
Przypomnienia o zapięciu pasów dla wszystkich pasażerów i automatyczne zamki centralne są również standardem.
Kompletne wyposażenie w zakresie pasywnego bezpieczeństwa zostało przeniesione z poprzednika i obejmuje sześć poduszek powietrznych – dwie przednie, dwie boczne z przodu oraz dwie kurtynowe na całej długości.
Wspaniały pakiet komfortowy z liderującą w swojej klasie przestrzenią bagażową
Nowy i10 wyróżnia się niemal legendarnym pakietem wygód swojego poprzednika: automatyczna klimatyzacja w modelach SE i SE Blue, a standardowo klimatyzacja w modelach Premium, podgrzewane koło kierownicy oraz podgrzewane przednie fotele w modelu Premium SE czynią go idealnym towarzyszem dla maksymalnie pięciu osób, podczas gdy bagażnik oferuje dużo miejsca na przechowywanie.
Rozstaw osi wynoszący 2385 mm pozwala na wykonanie nadwozia, które zapewnia jedną z najbardziej przestronnych kabin w swojej klasie. Pasażerowie z przodu mogą cieszyć się 1070 mm miejsca na nogi, a także 1306 mm miejsca na ramiona i wiodącymi w klasie 1008 mm miejsca nad głową.
Generous space in the boot, with a capacity of 252 liters, is easily accessible through the wide-opening tailgate. The rear seats fold down in a 60:40 ratio, yielding a useful 1046 liters of storage space, accessed through one of the widest boot openings (920 mm) in the A-segment.