2017 Jeep Compass

Pierwsza generacja modelu Compass zadebiutowała w czasach sojuszu DaimlerChrysler, natomiast druga generacja, zaprezentowana na rynek amerykański w listopadzie 2016 roku, została opracowana we współpracy z nowym partnerem Chryslera, firmą Fiat.

Jeep uprościł swoją ofertę, wprowadzając drugą generację Compass, która zastąpiła zarówno swojego poprzednika, jak i model Patriot. Nie korzystała z tej samej platformy co Mitsubishi, lecz z nowej o nazwie FCA Small Wide LWB 4×4, dzielonej z innymi pojazdami należącymi do grupy Fiat-Chrysler-Automotive. Model Compass z 2017 roku znalazł się pomiędzy Rangerem a Jeepem Cherokee z 2014 roku, oferując to, co najlepsze z obu światów w wielu aspektach. Dodatkowo, wprowadzono wersję Trailhawk, która była w stanie lepiej radzić sobie w trudnym terenie, dzięki wyższemu prześwitowi i osłonom podwozia.

Z przodu, zespół projektowy Jeepa stworzył Compass o wyglądzie przypominającym większego brata, Grand Cherokee. Jego reflektory wyposażono w zintegrowane światła dzienne i kierunkowskazy. Siedmiomieszczowa krata między nimi była ozdobiona chromowanymi lub czarnymi akcentami, w zależności od wersji i opcji, podczas gdy dolny zderzak miał czarną, niepomalowaną część, co nadawało pojazdowi agresywny wygląd. Nad nimi znajdowało się tradycyjne wieko silnika z podwójną linią załamania i centralnym wypukleniem.

Krótki zwis drugiej generacji Compass przypominał te z Grand Cherokee, natomiast wznosząca się linia dachu była nowością w tym modelu. Dodatkowo, pojazd miał plastikowe osłony wokół nadkoli, które były bardziej kanciaste niż w poprzedniku. Wraz z czarnymi progami, stwarzały one ogólny wizerunek samochodu o wyższym prześwicie. Producent oferował Compass w czterech wersjach: Sport, Latitude, Limited i Trailhawk. Pierwsze trzy były dostępne w trybie 2WD, natomiast ostatnia była wyposażona wyłącznie w system 4×4 oraz wyższy prześwit, co pozwalało na pokonywanie wody o głębokości 19 cali (48,3 cm), co było imponujące w tej klasie. Z tyłu, Jeep Compass 2017 miał lekko nachyloną ku przodowi pokrywę bagażnika z oknem dachowym, co nadawało pojazdowi sportowy wygląd.

Wewnątrz, Jeep zaprojektował kabinę dla pięciu dorosłych pasażerów, z wieloma opcjami komfortu i bezpieczeństwa, w tym panoramicznym dachem szklanym z otwieranym segmentem. Klienci mogli zamówić pojazd z siedzeniami materiałowymi lub skórzanymi, podstawowym systemem audio lub zaawansowanym systemem multimedialnym Uconnect z Apple CarPlay i Android Auto. Przed kierowcą znajdował się okrągły panel wskaźników z dwoma dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza, flankowanymi przez wyświetlacz TFT pokazujący dodatkowe dane z pokładowego komputera. Na górnej części centralnego panelu, Jeep zainstalował różne opcje ekranów dotykowych o wielkości do 8 cali. Przednie fotele mogły być wyposażone w elektryczne ustawienia i wsparcie lędźwiowe, natomiast kanapa z tyłu była dzielona, co pozwalało zwiększyć przestrzeń bagażową w razie potrzeby.

Jeep sprzedawał drugą generację Compass na całym świecie, dlatego musiał dostosować modele silników i skrzyń biegów. Dla klientów w USA, producent oferował crossover z silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną lub dziewięciobiegową automatyczną. Na innych rynkach, pojazd był dostępny z turboładowanymi jednostkami benzynowymi lub diesla przeniesionymi z oferty Fiata. Sześciobiegowa automatyczna skrzynia była również dostępna w niektórych wersjach. Dodatkowo, wersja Trailhawk miała dwubiegową skrzynię rozdzielczą, co zapewniało doskonały stosunek prędkości, dając SUV-owi zdolności wspinaczkowe odpowiednie dla poważnych pojazdów terenowych.

Całkowicie nowy Jeep Compass 2017 zwiększa globalny zasięg marki, oferując niezrównane połączenie cech, które obejmują legendarną i najlepszą w swojej klasie zdolność do jazdy w terenie, zaawansowane silniki oszczędzające paliwo, wysokiej jakości i autentyczny design Jeepa, doskonałe właściwości jezdne na drodze, wolność otwartej przestrzeni oraz szereg nowatorskich rozwiązań technologicznych i bezpieczeństwa.

Całkowicie nowy, kompaktowy SUV Jeep Compass 2017 będzie produkowany w Brazylii, Chinach, Meksyku i Indiach, dla klientów w ponad 100 krajach na całym świecie.

„Nasz całkowicie nowy Jeep Compass 2017 wchodzi w niezwykle ważny i rosnący segment na całym świecie, oferując niezrównaną listę cech, w tym wzorcową zdolność do jazdy w terenie, wyjątkowe właściwości jezdne na drodze, oszczędne silniki, niezliczone zaawansowane technologie i funkcje bezpieczeństwa, wszystko to w wysokiej jakości, autentycznym designie Jeepa,” powiedział Mike Manley, szef marki Jeep – FCA Global. „Budowany na całym świecie dla klientów wszędzie, Jeep Compass podnosi poprzeczkę w segmencie kompaktowych SUV-ów.”

Jeep Compass 2017 jest dostępny w czterech różnych wersjach wyposażeniowych: Sport, Latitude, Limited i Trailhawk.

Najlepsza w klasie zdolność do jazdy w terenie z dwoma wiodącymi systemami 4×4

Całkowicie nowy Jeep Compass 2017 oferuje najlepszą w swojej klasie zdolność do jazdy w terenie, dzięki dwóm zaawansowanym, inteligentnym systemom 4×4, z których każdy może przesłać 100 procent dostępnego momentu obrotowego do dowolnego koła:

Jeep Active Drive – system 4×4 w trybie pełnoetatowym
Jeep Active Drive Low – ekskluzywny w klasie system 4×4 w trybie pełnoetatowym z przełożeniem 20:1

Zarówno systemy Jeep Active Drive, jak i Active Drive Low 4×4 zawierają system Jeep Selec-Terrain, oferujący do pięciu trybów (Auto, Śnieg, Piasek i Błoto, oraz ekskluzywny tryb Rock w modelu Trailhawk) dla najlepszej wydajności napędu na cztery koła na drodze i w terenie, w każdych warunkach pogodowych. Aby zapewnić jeszcze większą zdolność do jazdy w terenie, Selec-Terrain obejmuje Selec-Speed Control z Hill-descent Control w modelach Trailhawk.

Compass wyposażony jest w odłączany tylny oś i jednostkę przekładniową (PTU), aby zapewnić modelom 4×4 lepszą efektywność paliwową. Systemy Jeep Active Drive i Active Drive Low 4×4 uruchamiają się natychmiast, gdy potrzebna jest przyczepność 4×4.

Trail Rated Jeep Compass Trailhawk

Dla tych, którzy szukają przygód poza utartymi szlakami, model Compass Trailhawk oferuje najlepszą w klasie zdolność Trail Rated 4×4 z:

Standardowym systemem Jeep Active Drive Low 4×4 z przełożeniem 20:1
Selec-Terrain z ekskluzywnym trybem Rock
Zwiększoną wysokością prześwitu o prawie jeden cal, osłonami podwozia i charakterystycznymi czerwonymi hakami holowniczymi Jeepa z przodu i z tyłu
Unikalnymi zderzakami z kątem podejścia 30 stopni, kątem przełamania 24 stopnie i kątem zejścia 34 stopnie
Hill-descent Control
Agresywnymi, 17-calowymi oponami terenowymi
Zdolnością do przeprawy przez wodę do 19 cali
Zdolnością holowniczą do 2000 funtów

Doskonałe właściwości jezdne na drodze

Architektura „small wide” FCA, w pełni niezależne zawieszenie, ekskluzywny w segmencie system tłumienia Koni na przednich i tylnych amortyzatorach oraz precyzyjne elektryczne wspomaganie kierownicy łączą się, aby zapewnić doskonałe właściwości jezdne na drodze w całkowicie nowym Jeep Compass 2017.

Compass ma sztywną konstrukcję. Górna struktura nadwozia i rama są zaprojektowane jako jedna jednostka, co zapewnia sztywną i bardziej efektywną masowo konstrukcję, a także są zaprojektowane i budowane z wykorzystaniem dużej ilości stali wysokiego wytrzymałości i szerokiego zastosowania klejów strukturalnych. Ponad 65 procent stali wysokiej wytrzymałości jest używane w celu maksymalizacji dynamiki pojazdu i bezpieczeństwa podczas wypadków, przy jednoczesnej optymalizacji efektywności wagi.

Zaawansowane silniki oszczędzające paliwo

Oferowane będą łącznie pięć silników – trzy benzynowe i dwa diesla, w zależności od rynku na całym świecie. W Ameryce Północnej pojazd napędzany będzie sprawdzonym, oszczędnym silnikiem czterocylindrowym 2.4-litrowym Tigershark, osiągającym do 30 mil na galon (mpg).

Silnik 2.4-litrowy Tigershark z systemem MultiAir2

Efektywność i precyzja to również cechy silnika FCA o pojemności 2.4 litra w układzie I-4 z systemem MultiAir2, elektro-hydraulicznym, całkowicie zmiennym systemem sterowania zaworami. Ten zaawansowany silnik produkuje 180 KM, 175 lb-ft momentu obrotowego i jest zespalany z wyborem trzech skrzyń biegów w Ameryce Północnej:

Ekskluzywna w klasie, dziewięciozapasowa automatyczna skrzynia biegów dla modeli 4×4
Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów (modele 4×2 i 4×4)
Automatyczna sześciobiegowa skrzynia Aisin dla modeli Compass 4×2

Ekskluzywna dziewięciozapasowa skrzynia biegów

Całkowicie nowy Jeep Compass 2017 jest jedynym kompaktowym SUV-em, który oferuje dziewięciozapasową automatyczną skrzynię biegów, umożliwiającą pojazdowi optymalizację mocy silnika oraz agresywne starty i płynne, efektywne dostarczanie mocy przy prędkościach autostradowych. Dziewięciozapasowa skrzynia biegów jest standardem we wszystkich modelach Jeep Compass 4×4.

Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów

Całkowicie nowy Jeep Compass 2017 w wersjach 4×2 i 4×4 wyposażony jest w standardową sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Ta sprawdzona skrzynia charakteryzuje się rozpiętością przełożeń 6,68 oraz przełożeniem końcowym 4,438 dla efektywności paliwowej przy wyższych prędkościach. Dzięki przełożeniu startowemu przekładni na pierwszym biegu wynoszącemu 18,4:1, skrzynia zapewnia szybkie przyspieszenie przy płynnej i precyzyjnej zmianie biegów.

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów

Dostępna w modelach Jeep Compass 4×2, dziewiąta generacja sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów charakteryzuje się rozpiętością przełożeń 6,635 oraz przełożeniem końcowym 3,502, oferując responsywną i satysfakcjonującą jazdę.

Autentyczny design Jeepa z luksusowymi cechami i wolnością otwartej przestrzeni

Całkowicie nowy Jeep Compass 2017 charakteryzuje się luksusowym, rzeźbiarskim stylem. Design zewnętrzny jest ekspresyjny i emocjonalny z szerokim rozstawem kół oraz wyjątkowymi proporcjami szyb do kół. Całkowicie nowy kompaktowy SUV jest od razu rozpoznawalny jako Jeep dzięki swoim charakterystycznym elementom designu. Projektanci Jeepa nadali legendarnemu siedmiokomorowemu grillowi świeży wygląd, umieszczając każdy z chromowanych otworów w polu Gloss Black. Obwódki reflektorów z czarnym akcentem dodają osobowości i charakteru przodowi całkowicie nowego Jeepa Compass.

Zewnętrzna część Jeepa Compass 2017 charakteryzuje się tradycyjną klapą z podwójną linią załamania i centralnym wypukleniem.

Szybki, dramatyczny kształt dachu oraz muskularne błotniki i barki tworzą oszałamiający profil. Opcjonalny lakierowany na czarno dach dodaje unikalny, luksusowy wygląd w segmencie kompaktowych SUV-ów. Dostępny podwójny szyberdach zapewnia największe możliwe otwarcie, łącząc kierowców i pasażerów Jeepa z otoczeniem i wolnością otwartej przestrzeni.

Wyjątkową cechą tylnej części Compass jest unikalne oświetlenie LED. Smukłe i prostokątne lampy tylnie wkomponowują się w klapę bagażnika, zapewniając dominujący, a jednocześnie premium wygląd, natychmiast rozpoznawalny jako Jeep Compass na drodze lub w terenie.

Aby ułatwić przechowywanie bagażu, Jeep Compass 2017 wyposażony jest w elektrycznie podnoszoną tylnią klapę.

Luksusowy design wnętrza z wysokiej jakości funkcjami i technologią

Całkowicie nowy design wnętrza Jeepa Compass 2017 prezentuje luksusowe wnętrze podkreślone rzeźbiarskimi elementami powierzchni i precyzyjnymi detalami technicznymi.

Trapezoidalna obudowa środkowego panelu to charakterystyczny element designu Jeepa i jest dostępna w kolorze oraz wykończeniu, które uzupełnia wybór wnętrza. Środkowy panel mieści ekrany dotykowe o wielkości 5,0, 7,0 lub 8,4 cala. Konsola centralna zgrabnie integruje funkcjonalne elementy Jeepa Compass, w tym wybór biegów, sterowanie Selec-Terrain, elektroniczny hamulec postojowy, kontrole uruchamiania i zatrzymywania silnika (ESS), pokrętła do regulacji klimatu i głośności oraz łatwo dostępne porty do ładowania i łączności w przedziale na drobiazgi.

Kokpit kierowcy zaprojektowany jest z myślą o wygodzie i zawiera wyświetlacz informacji o kierowcy (DID) LCD o rozmiarze 3,5 lub 7 cali. Dostępny pełnokolorowy 7-calowy DID – największy w segmencie – wyświetla informacje, które kierowca może skonfigurować dla łatwiejszego dostępu podczas jazdy. Kierownica Jeepa z zintegrowanymi kontrolkami audio, głosowymi i prędkościowymi umożliwia kierowcom trzymanie rąk na kierownicy i skupienie uwagi na drodze.

Zastosowano wiele sprytnych i przemyślanych rozwiązań do przechowywania w całej kabinie, w tym stylowy, siatkowy boczny schowek w przednim przedziale pasażera, który może pomieścić notatnik lub tablet, oraz pomysłowe, wielopoziomowe dno bagażnika.

Zaawansowana technologia z nowymi systemami infotainment

Całkowicie nowy Jeep Compass 2017 oferuje cztery nowe systemy Uconnect dla Ameryki Północnej (Uconnect 5.0, 7.0, 8.4 i 8.4NAV), dostarczające funkcji komunikacyjnych, rozrywkowych i nawigacyjnych, których pragną kierowcy i pasażerowie, w tym największy w klasie, pełnokolorowy wyświetlacz instrumentów LED.

Nowa oferta zawiera łatwe w użyciu funkcje, zwiększoną moc obliczeniową, szybszy czas uruchamiania i ekrany dotykowe wyświetlające grafiki w wysokiej rozdzielczości.

Nowe funkcje Apple CarPlay i Android Auto

Całkowicie nowy Jeep Compass 2017 jest wyposażony w systemy Uconnect 7.0, 8.4 lub 8.4NAV i zawiera nowe funkcje Apple CarPlay oraz Android Auto.

Apple CarPlay

Płynnie integruje iPhone’a z wbudowanym wyświetlaczem i kontrolami pojazdu oraz umożliwia korzystanie z sterowania głosowego Siri. Kierowcy posiadający iPhone’a mogą wykonywać połączenia telefoniczne, uzyskiwać dostęp do muzyki, wysyłać i odbierać wiadomości oraz korzystać z nawigacji głosowej zoptymalizowanej pod kątem warunków drogowych i nie tylko, pozostając skupionym na drodze.

Android Auto

System udostępnia przydatne informacje podczas jazdy i ułatwia korzystanie z technologii Google. Oferuje Google Maps z darmową nawigacją głosową, informacje o ruchu na żywo, wskazówki dotyczące pasa; dostęp na żądanie do 30 milionów utworów z Google Play Music; a także możliwość wykonywania połączeń telefonicznych lub wysyłania i odbierania wiadomości, trzymając ręce na kierownicy; oraz zadawania pytań Google. Android Auto ułatwia także dostęp do popularnych aplikacji i treści z ekranu dotykowego systemu Uconnect.

Kierowcy i pasażerowie mają do dyspozycji również mnóstwo funkcji infotainment dzięki SiriusXM Radio, Travel Link, Traffic i Guardian Connected Services, które dostarczają informacji w czasie rzeczywistym.

Więcej niż 70 dostępnych zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i ochrony

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.