Kia zdawała sobie sprawę, że klienci chętnie wsiądą za kierownicę crossovera lub SUV-a, a ponieważ nie miała nic do zaoferowania w segmencie małych samochodów, stworzyła linię X-Line dla modelu Picanto.
Na świecie było już wystarczająco dużo samochodów typu kombi i minivanów, a klienci zaczęli doceniać pojazdy o wyższym prześwicie i bardziej solidnym wyglądzie. W związku z tym rynek SUV-ów zyskał dużą popularność na całym świecie. W tym czasie, Kia miała już kilka udanych modeli, takich jak Seltos, Sportage czy Sorento, ale nic szczególnego w małym segmencie. Niemniej jednak, firma już produkowała model Picanto. Zatem wystarczyło, że nieco poprawili podwozie i nadwozie samochodu, co doprowadziło do powstania X-Line.
Nową charakterystykę uzyskano poprzez podniesienie prześwitu standardowego Picanto o zaledwie 15 milimetrów (0,6″). Dodatkowo, mały pojazd otrzymał zestaw nadwozia, który imitował wygląd samochodu terenowego. Z przodu zderzak wzbogacono kontrastowo kolorowymi reflektorami przeciwmgielnymi oraz aluminiowym osłoną podwozia. Unikalne felgi, zaprojektowane specjalnie dla Picanto X-Line, nadawały mu bardziej wytrzymały charakter.
W środku, producent oferował podobne wnętrze, jak w reszcie gamy Picanto, chociaż wzbogacono je o kilka kontrastowych detali na drzwiach. Kilka jasnoszarych wykończeń ozdabiało kratki wentylacyjne oraz konsolę środkową wokół dźwigni zmiany biegów. Ponieważ jednak podstawowym modelem był wciąż mały Picanto, nie zapewniał dodatkowej przestrzeni na nogi czy głowę.
Pod maską Kia zamontowała swój nowy, trzycylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką. Połączyła go z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, która przekazywała moc na przednie koła i to wystarczyło.
Kia ogłosiła szczegóły dotyczące nowego, inspirowanego crossoverem modelu Kia Picanto X-Line, tuż przed jego publiczną premierą na Targach Samochodowych we Frankfurcie w 2017 roku (IAA). Po premierze nowa wersja Picanto trafi do sprzedaży w całej Europie na początku czwartego kwartału 2017 roku.
Nowa wersja X-Line jeszcze bardziej poszerza atrakcyjność Picanto, najmniejszego modelu Kia, łącząc jego najlepsze cechy z nowym wyglądem, który czerpie inspirację z popularnych modeli crossoverów i SUV-ów Kia, w tym Sportage i Sorento. Solidny design podkreślają kontrastowe pakiety kolorystyczne oraz zwiększony prześwit (do 156 mm, o 15 mm wyższy niż standardowe Picanto), co także zapewnia kierowcy lepszą widoczność drogi przed sobą. Nowy model korzysta z silnika T-GDI 1.0 o pojemności 1.0 litra, który czyni go najsilniejszym Picanto w historii.
Michael Cole, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, skomentował: „Wprowadziliśmy nowego Picanto na rynek europejski na początku roku i już teraz sprzedaje się lepiej od swojego poprzednika. W pierwszej połowie 2017 roku sprzedaż Picanto wzrosła o 23% w porównaniu do roku ubiegłego, osiągając 31,827 sprzedanych egzemplarzy, a globalnie jest jednym z naszych najlepiej sprzedających się pojazdów. Nowa wersja X-Line z pewnością podbije ten trend.”
Design nadaje Picanto SUV-owskiego charakteru
Choć nowy Picanto zadebiutował w tym roku z odważnym i dynamicznym designem, to nowa wersja X-Line wprowadza szereg solidnych akcentów wzorniczych. Posiada charakterystyczny dla Kia grill w kształcie „tiger-nose”, a X-Line wyróżnia się bardziej masywnymi zderzakami w stylu SUV, z metalowymi osłonami z przodu i z tyłu, co nadaje mu pewniejszy wygląd i gotowość do jazdy w każdych warunkach. Unikalne dla modelu X-Line, grill i otoczenia lamp przeciwmgielnych są wykończone akcentami w kolorze limonkowym (dostępne są również srebrne akcenty), a czarne wykończenie wokół nadkoli wzmacnia wizualny efekt podwyższonego prześwitu.
Silnik T-GDI 1.0 o mocy 100 KM – najsilniejsze Picanto w historii
Nowe Picanto X-Line napędza silnik T-GDI 1.0 o pojemności 1.0 litra z trzema cylindrami. Wcześniej dostępny tylko w modelu cee’d i nowym Rio, lekki, kompaktowy nowy silnik jest teraz dostępny w wersji Picanto po raz pierwszy.
Oferując wysoką efektywność i niską emisję, lekka konstrukcja nowego silnika T-GDI idealnie pasuje do bezpośredniego charakteru Picanto. Dzięki minimalnej masie nad przednią osią, mocniejszy silnik zapewnia, że Picanto pozostaje przyjemne w prowadzeniu. Silnik T-GDI 1.0 generuje moc 100 KM przy 4500 obr./min oraz moment obrotowy 172 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min. To najsilniejszy silnik oferowany jak dotąd w Picanto, który pozwala wersji X-Line przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy. Nowy silnik charakteryzuje się zużyciem paliwa na poziomie 4,5 l/100 km, przy emisji CO2 wynoszącej od 104 g/km (w cyklu NEDC).
Nowy silnik T-GDI 1.0 zostanie również wprowadzony do sportowej wersji Picanto GT-Line, oferując identyczne osiągi oraz moc i moment obrotowy.
Trzecia generacja Picanto: Jakość, technologia i wszechstronność
Kia Picanto X-Line wyposażona jest w liczne funkcje dostępne w pozostałych wersjach Picanto, w tym 16-calowe aluminiowe felgi, aluminiowe pedały, LED-owe światła dzienne oraz lampy przeciwmgielne, antenę w kształcie płetwy rekina oraz system bezkluczykowego dostępu. Duży, 7-calowy „pływający” ekran HMI (interfejs człowiek-maszyna) posiada nawigację z mapami 3D oraz pełną integrację z Apple CarPlay™ i Android Auto™. Model X-Line oferuje także kamerę parkingową oraz bezprzewodową ładowarkę do smartfonów i port USB. Tak jak w modelu Picanto GT Line, Picanto X-Line standardowo wyposażona jest w sportową kierownicę o kształcie D.
Nowe Picanto to najbezpieczniejszy samochód w segmencie A, jaki kiedykolwiek wyprodukowano przez Kia, z konstrukcją nadwozia z wysokiej jakości stali (AHSS) oraz sześcioma standardowymi poduszkami powietrznymi (czołowe, boczne i kurtynowe), a także opcjonalną poduszką powietrzną na kolana. W standardzie oferowane są także aktywne systemy bezpieczeństwa, takie jak standardowy system Vehicle Stability Management (VSM) z Elektroniczną Kontrolą Stabilności (ESC), który zapewnia stabilność podczas hamowania i pokonywania zakrętów. Dodatkowo nowe Picanto jest dostępne z systemem autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) – kluczową technologią, która zwiększa bezpieczeństwo w miejskich warunkach.