2017 Kia Stinger

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Nikt nie spodziewał się, że Kia stworzy samochód, który będzie mógł konkurować z BMW serii 4 Gran Coupe czy Audi A5 Sportback, a jednak koreański producent zrealizował to z modelem Stinger.

Stinger to sportowo wyglądający pięciodrzwiowy hatchback, który potrafił dorównać najlepszym w segmencie premium, mimo że koreański producent nie został zaproszony do tego grona. Aby upewnić się, że samochód będzie działał zgodnie z jego wyglądem, Kia przetestowała go na torze Nurburgring Nordschleife w Niemczech i zbudowała na skróconej wersji platformy Hyundai Genesis G70.

Zespół projektowy kierowany przez Petera Schreyera zaprojektował Stinger z charakterystycznym „noskiem tygrysa” z przodu, obok pary wąskich świateł. Ponadto dolna część zderzaka miała szeroki grill w dolnym wlocie powietrza, z boku flankowany parą wlotów, które chłodziły hamulce. Z profilu, niski dach i pochylona tylna klapa nadały pojazdowi aerodynamiczny, sportowy wygląd.

Wnętrze kontynuowało sportowe odczucie dzięki wzmocnionym przednim siedzeniom oddzielonym wysokim konsolą środkową, w której znajdowały się dźwignia zmiany biegów (lub selektor biegów, w zależności od opcji) oraz sterowanie systemem infotainment. Kia zastosowała prosty układ deski rozdzielczej z dwoma dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza oraz wyświetlaczem LCD dla komputera pokładowego. Z tyłu, dzielona kanapa była głównie dostosowana dla dwóch pasażerów.

Kia oferowała Stinger z szerokim wyborem silników, w zależności od rynku. Podstawowe wersje były napędzane silnikami R4, podczas gdy wersja najwyższa miała 3.3-litrowy silnik V6 biturbo. Również, w zależności od rynku i opcji, samochód był dostępny z napędem na tylne lub na wszystkie koła.

Na wydarzeniu, które zazwyczaj jest zdominowane przez prezentacje amerykańskich producentów samochodów, Kia Motors America (KMA) przyciągnęła uwagę, prezentując światową premierę zupełnie nowego modelu 2018 Kia Stinger na North American International Auto Show w 2018 roku. To pięcioosobowy sportowy sedan w stylu fastback, który ma na celu redefinicję segmentu zajmowanego obecnie przez europejskich producentów. Kia Stinger obiecuje być najwyższej wydajności samochodem produkcyjnym w historii firmy, wspieranym przez wiodącą jakość i niezawodność Kia Motors. Oferowany z różnymi konfiguracjami silnika i układu napędowego oraz luksusowym wyposażeniem, Kia Stinger ma trafić do sprzedaży w USA pod koniec 2017 roku.

„W przeciwieństwie do jakiegokolwiek modelu Kia, który powstał wcześniej, Stinger jest dla nas prawdziwym samochodem marzeń, a dzisiaj w Detroit to marzenie stało się rzeczywistością po latach zaangażowania i ciężkiej pracy zespołu pasjonatów projektantów, inżynierów i menedżerów z całego świata” – powiedział Orth Hedrick, wiceprezydent ds. planowania produktu w Kia Motors America. „Od jego początków jako prototypu GT, po lata doskonalenia na legendarnym torze Nürburgring, nie było detalu, który nie zostałby dopracowany, a efekt jest po prostu oszałamiający.”

Od razu rozpoznawalny jako bezpośrednia ewolucja prototypu, nowy design Kia Stinger został nadzorowany przez Petera Schreyera, głównego projektanta Kia Motors, oraz jego utalentowany zespół projektantów we Frankfurcie. Rozwój właściwości jezdnych i prowadzenia został podjęty przez Alberta Biermanna, szefa testów pojazdów Kia oraz grupę inżynierów z Korei i na trudnym torze wyścigowym Nürburgring.

Ale co tak naprawdę definiuje prawdziwe gran turismo? To pytanie stało się fundamentem wieloletniej podróży, która rozpoczęła się, gdy prototyp GT został po raz pierwszy zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011 roku. Choć każdy projekt Kia ma swoje znaczenie, prototyp GT był dla wielu osób spoza firmy jedynie marzeniem dla marki znanej z produkcji masowej, opartej na wartości. Jednak GT wzbudził pasję, która zapaliła ogień w organizacji, a przez następne pięć lat ten ogień przerodził się w rzeczywistość.

Gdy Kia Stinger uzyskał zielone światło, pytanie o gran turismo stało się mantrą, gdy rozpoczęto jego rozwój. Design musiał być odważny, i taki był. Musiał jednak także być zwinny i szybki, a jednocześnie luksusowy i cichy. Musiał osiągnąć idealną równowagę między komfortem jazdy a prowadzeniem pojazdu, a także pomieścić pięć osób komfortowo z przestrzenią na bagaż. Musiał spełniać wiele oczekiwań, ale przede wszystkim, musiał być autentycznym gran turismo. I jest.

Design

Przekształcenie koncepcji w samochód produkcyjny to nie lada wyzwanie, a Schreyer nie szukał dalej niż w frankfurckim studiu Kia – miejscu narodzin prototypu GT – aby ożywić Stinger. „Prawdziwe gran turismo, samochód stworzony do radosnej jazdy na długich dystansach, nie polega na czystej mocy, twardych dynamikach i brutalnym stylu, kosztem luksusu, komfortu i elegancji” – zauważa Gregory Guillaume, główny projektant Kia Motors Europe. „Stinger nie ma nic wspólnego z byciem pierwszym na miejscu docelowym – ten samochód koncentruje się na podróży. Chodzi o pasję.”

Od eleganckiego przodu, poprzez smukłe boki, aż po potężne tylne nadkola, Kia Stinger emanuje muskularną pewnością siebie. Kluczowe dla jego obecności na drodze są proporcje napędu na tylną oś; długa maska i krótki przedni zwis, wydłużony rozstaw osi dla zapewnienia przestronnej kabiny oraz długi tylny zwis z mocno zarysowanymi barkami. Postawa i wizualna równowaga Stinger’a zostały zaprojektowane tak, aby nadać mu elegancki i atletyczny wygląd, a nie agresywność typową dla młodych kierowców.

Szerokie przednie i tylne podwozie, wraz z wklęsłymi konturami wzdłuż drzwi, wzmacniają wizualną moc linii barków Stinger’a oraz jego sylwetki fastback. Inne czysto funkcjonalne elementy zewnętrznego designu – przednie kurtyny powietrzne, żaluzje nadkoli, gładka konstrukcja spodu oraz zintegrowany tylny dyfuzor – wspierają jego aerodynamiczną efektywność. Tylny zderzak mieści cztery owalne rury wydechowe. Ikoniczny grill w kształcie „tiger-nose” dumnie znajduje się pomiędzy skomplikowanymi lampami LED.

Niska kabina z głęboko nachyloną szybą przednią i tylną znajduje się bliżej tyłu pojazdu, tworząc dynamiczną sylwetkę. Wewnątrz znajduje się przestrzeń dedykowana przyjemności z jazdy, zapewniająca luksus mieszkańcom. Dostępna ultra-miękka skóra Nappa pokrywa głęboko wyprofilowane fotele, a fotel kierowcy ma dostępne poduszki powietrzne w oparciu i boczkach dla optymalnego wsparcia i komfortu. Pewny kokpit tworzy mocną poziomą płaszczyznę do pracy dla kierowcy. Konsola centralna jest intuicyjnie podzielona na dwie strefy: kontrolki infotainment znajdują się tuż poniżej dużego kolorowego ekranu dotykowego, podczas gdy kontrolki klimatyzacji i wentylacji są umieszczone pod nimi. Na środku znajduje się gruby, owinięty skórą koło kierownicy oraz pojedynczy zestaw wskaźników z połączeniem instrumentów analogowych i cyfrowych. Duże wskaźniki są otoczone metalowymi obręczami i podkreślone łukowatymi czerwonymi igłami. Kolorowy wyświetlacz TFT pomiędzy wskaźnikami przekazuje dane dotyczące wydajności, takie jak siły G w zakręcie, czasy okrążeń i temperatura oleju silnikowego, a także informacje dodatkowe, takie jak komputer podróży, ustawienia kierowcy, nawigacja i diagnostyka. Inspirowane lotnictwem okrągłe wentylacje znajdują się z przodu i z tyłu kabiny, a gustowny element wykończenia w satynowym chromie otacza wnętrze. Efekt to poczucie intymności. Długi rozstaw osi pozwala jednak na wygodne miejsce na nogi z przodu i z tyłu, a niska pozycja siedzenia zapewnia wystarczającą przestrzeń na głowę zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Podwozie

Albert Biermann, który dołączył do firmy z BMW w grudniu 2014 roku, zauważył po raz pierwszy Stinger’a, że to auto, które musi spełniać oczekiwania jego oszałamiającego designu z perspektywy kierowcy. „Myślę, że dla marki Kia, Stinger to jak specjalne wydarzenie” – podkreśla Biermann. „Ponieważ nikt nie oczekuje takiego samochodu, nie tylko ze względu na jego wygląd, ale także prowadzenie. To zupełnie inny pojazd.”

Ustalenie punktów montażowych nadwozia miało kluczowe znaczenie dla Kia Stinger, a inżynierowie uważnie przyjrzeli się krajobrazowi wypełnionemu konkurentami. O rozstawie osi wynoszącym 114,4 cala, Stinger jest dłuższy niż Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe, a nawet Lexus GS i Mercedes CLS. Jest także dłuższy (190,2 cala) i szerszy (73,6 cala) niż inne modele w segmencie, co pozwala na przestronne wnętrze. Obszar bagażowy Stinger’a jest również większy niż wielu konkurentów w swojej klasie, oferując wystarczająco dużo miejsca na pełnowymiarowy bagaż lub torby golfowe, a także dostępna jest elektryczna klapa bagażnika z funkcją Smart Trunk.

Jeżdżąc na podwoziu składającym się w 55 procentach z zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, Stinger zapewnia ultra-sztywną podstawę dla inżynierów zajmujących się prowadzeniem. Ta sztywność przyczynia się także do redukcji hałasu i wibracji, a także cichej kabiny. Zawieszenie MacPherson z przodu oraz wielowahaczowe z tyłu zostało dostrojone, aby zapewnić optymalne informacje zwrotne dla kierowcy. Po raz pierwszy w Kia, właściwości tłumienia jazdy i prowadzenia mogą być modyfikowane przez kierowcę za pomocą elektronicznie regulowanego zawieszenia znanego jako Dynamic Stability Damping Control. Zawsze reagując przewidywalnie na wejścia kierowcy, w zależności od warunków drogowych i stylu jazdy, Stinger może być dostrojony do bardziej zwinnej reakcji w zakrętach, gdy system łagodzi przednie amortyzatory i twardnieje tylne. Z drugiej strony, poprawiona stabilność przy wyższych prędkościach osiągana jest, gdy system utwardza przednie amortyzatory i łagodzi tylne. System jest dostępny w pięciu trybach jazdy (kolejny debiut Kia): Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart.

Standardowy układ kierowniczy o zmiennej proporcji Rack-mounted Motor Driven Power Steering (R-MDPS) oferuje precyzyjne informacje zwrotne dzięki bezpośredniemu montażowi silnika elektrycznego na kolumnie kierowniczej, co zwiększa reakcję układu kierowniczego i redukuje niepożądane wibracje przekazywane przez kolumnę. Wzmacnianie kierownicy jest również regulowane przez pięć wybieranych trybów jazdy.

Napęd

Jeśli podwozie symbolizuje szkielet gran turismo, to dostępne układy napędowe reprezentują jego serce. Ułożone wzdłużnie pod długą, wyrzeźbioną maską, dostępne są dwa turbosprężarkowe silniki.

Chociaż oba silniki są wciąż w fazie rozwoju, standardowy 2.0-litrowy silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem Theta II generuje szacunkowo 255 koni mechanicznych przy około 6,200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 260 lb.-ft. jest dostępny od 1,400 do 4,000 obr./min. Wydajność jest dodatkowo wzmacniana przez dostępny silnik V6 Lambda II z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3.3 litra, który ma oferować 365 koni mechanicznych przy szacunkowych 6,000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 376 lb.-ft. od 1,300 do 4,500 obr./min. Kia celuje w osiągnięcie 5.1 sekundy do 62 mph i maksymalnej prędkości 167 mph z podwójnym turbodoładowanym silnikiem V6.

Kia Stinger wyposażona jest w drugą generację ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z napędem na tylne koła. Po raz pierwszy w modelu K900, skrzynia biegów została zaprojektowana wewnętrznie i nagradza kierowców szybkimi zmianami biegów oraz maksymalną efektywnością paliwową. Bardziej typowo spotykana w zastosowaniach lotniczych i wyścigowych, skrzynia biegów korzysta z pierwszego w Kia stosowania Centrifugal Pendulum Absorber (CPA), aby zredukować wibracje skręcające w układzie napędowym. Kierowcy mogą pozwolić skrzyni samodzielnie zmieniać biegi lub wybierać je ręcznie za pomocą łopatek zamontowanych za kołem kierownicy. Podobnie jak w przypadku zawieszenia i układu kierowniczego, można wybrać do pięciu różnych wzorów zmiany biegów za pomocą elektronicznego systemu trybów jazdy pojazdu. Mapowanie przepustnicy również dostosowuje się odpowiednio.

Uznając, że pasjonaci jazdy nie zawsze znajdują się w optymalnych warunkach, Stinger to pierwszy sedan Kia dostępny z napędem na tylne lub wszystkie koła. Preferujący napęd na tylne koła dla optymalnej kontroli w warunkach mokrych lub suchych, system AWD posiada nowy system Dynamic Torque Vectoring Control, który monitoruje dane wejściowe kierowcy i warunki drogowe, automatycznie przydzielając moc i siłę hamowania do odpowiednich kół, aby utrzymać tor jazdy w trudnych warunkach. Pojazdy z napędem na tylne koła korzystają z mechanicznego ogranicznika ślizgu, aby równomiernie rozłożyć moc na tylne koła.

Oferowane są także różnorodne felgi i opony. Modele z silnikiem 2.0-litrowym z turbodoładowaniem jeżdżą na oponach performance 225/45R-18, podczas gdy silnik 3.3-litrowy V6 jest wyposażony w opony ultra-wysokowydajne; 225/40R-19 z przodu i 255/35R-19 z tyłu. Wentylowane hamulce Brembo® są standardem w modelu 3.3-litrowym z podwójnym turbodoładowaniem i posiadają czterotłoczkowe przednie zaciski hamulcowe oraz dwutłoczkowe tylne zaciski.

Zaawansowana Technologia i Wygoda

Oferowanie luksusowych udogodnień i niespodziewanych funkcji stało się częścią DNA Kia, a Stinger kontynuuje tę tradycję. Liczne systemy zaawansowanej pomocy kierowcy (ADAS) doskonale współpracują, aby wzbogacić doświadczenie z jazdy.

W Stanach Zjednoczonych, Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ostrożnie szacuje, że 100 000 zgłoszonych przez policję wypadków jest bezpośrednim wynikiem zmęczenia kierowców każdego roku. To skutkuje szacunkowo 1 550 zgonami i 71 000 obrażeniami rocznie. Nowością w Kia jest system powiadamiania o uwadze kierowcy (DAA), który ma pomóc w walce z rozproszeniem lub sennością podczas prowadzenia pojazdu. System monitoruje szereg danych wejściowych z pojazdu i kierowcy, a gdy zauważy znaczące obniżenie poziomu uwagi kierowcy, wyda ostrzeżenie dźwiękowe oraz wyświetli grafikę na zestawie wskaźników, sugerując, że czas na przerwę od jazdy.

Asystent Wykrywania Zdarzeń (FCA) z zintegrowanym autonomicznym hamowaniem awaryjnym (AEB) z wykrywaniem pieszych może dostrzegać potencjalną kolizję z innym pojazdem lub pieszym oraz pomóc zatrzymać samochód. Zaawansowany system tempomatu (ASCC) utrzymuje ustawioną odległość między Stingerem a pojazdem z przodu oraz może zatrzymać samochód w zatłoczonym ruchu. System Utrzymania Pasa (LKA) aktywnie monitoruje zamierzony pas ruchu i ostrzega kierowcę dźwiękowym sygnałem, a także dostarcza informacje zwrotne do kierowania pojazdem, aby pomóc utrzymać jego pozycję. Powiadomienie o Ruchu Poprzek (RCTA) skanuje obszar za pojazdem podczas wycofywania się z miejsca parkingowego i ostrzega kierowcę dźwiękowym sygnałem, jeśli wykryje ruch poprzeczny.

Łączność, rozrywka i informacje o pojeździe mogą być tak samo ważne jak dynamiczne doświadczenie z jazdy i Stinger wchodzi na rynek z najnowszymi systemami infotainment. Wyświetlacz Head-Up Display (HUD) w kolorze, regulowany pod względem wysokości, umożliwia kierowcy dostrzeganie kluczowych informacji o jeździe odzwierciedlonych na szybie przedniej, w tym prędkości, nawigacji skręt po skręcie, ustawień audio i tempomatu oraz informacji o wykrywaniu martwego pola. W konsoli centralnej znajduje się bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, a standardowo oferowane jest również bezprzewodowe działanie Bluetooth®, podczas gdy wiele podsystemów pojazdu można obsługiwać za pomocą przycisków zamontowanych na kierownicy.

2.0L 8AT AWD (255 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc187.6 Kw @ 6200 Rpm
255 Hp @ 6200 Rpm
252 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
353 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/45 R18
Długość190.2 In (4831 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64.8 In (1
Rozstaw osi114.4 In (2906 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)

2.0L 8AT RWD (255 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc187.6 Kw @ 6200 Rpm
255 Hp @ 6200 Rpm
252 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
353 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP225/45 R18
Długość190.2 In (4831 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.4 In (2906 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Masa własna3785 Lbs (1717 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4817 Lbs (2185 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2181 G/Km

3.3L V6 8AT AWD (370 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3342 Cm3
Moc272.2 Kw @ 6000 Rpm
370 Hp @ 6000 Rpm
365 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy376 Lb-Ft @ 1300-4500 Rpm
510 Nm @ 1300-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP225/40 R19 || P255/35 R19
Długość190.2 In (4831 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.4 In (2906 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Masa własna4209 Lbs (1909 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5126 Lbs (2325 Kg)
Spalanie miasto16.6 Mpg Us (14.2 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2244 G/Km

3.3L V6 8AT RWD (370)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3342 Cm3
Moc268.5 Kw @ 6000 Rpm
365 Hp @ 6000 Rpm
360 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy376 Lb-Ft @ 1300-4500 Rpm
510 Nm @ 1300-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP225/40 R19 || P255/35 R19
Długość190.2 In (4831 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.4 In (2906 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)

2.2L CRDi 8AT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2199 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3800 Rpm
200 Hp @ 3800 Rpm
197 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
440 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/50 R17
Długość190.2 In (4831 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.4 In (2906 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Masa własna4076 Lbs (1849 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5126 Lbs (2325 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

2.2L CRDi 8AT RWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2199 Cm3
Moc147.1 Kw @ 3800 Rpm
200 Hp @ 3800 Rpm
197 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 1750-2750 Rpm
440 Nm @ 1750-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/50 R17
Długość190.2 In (4831 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/63.7 In (1
Rozstaw osi114.4 In (2906 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Masa własna3920 Lbs (1778 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2147 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.