2017 Mercedes-AMG CLA 45 Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2017 Mercedes-AMG CLA 45 Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2017 Mercedes-AMG CLA 45 Coupe

W 2016 roku Mercedes-Benz wprowadził subtelne zmiany w swoim najmniejszym czterodrzwiowym coupe, modelu CLA, które obejmowały kilka ulepszeń w wersji AMG, modelu 45.

Opierając się na podzespołach klasy A, z których pożyczył silniki, wnętrze, a nawet rozstaw osi, CLA był jedynym czterodrzwiowym coupe w swojej klasie w tamtym czasie, przynajmniej do momentu, gdy BMW odpowiedziało modelem 2 Series Gran Coupe.

Ogólny wygląd zewnętrzny przypominający CLS sprawił, że CLA był również najkrótszym czterodrzwiowym modelem w ofercie Mercedes-Benz, aż do pojawienia się sedana klasy A w nowej generacji.

Jego smukła sylwetka nie doczekała się wizualnych aktualizacji, poza nowymi wzorami aluminiowych kół, ale przód przeszedł drobne modyfikacje, w tym zmiany w reflektorach oraz nowy design zderzaka.

Cały przód modelu został unowocześniony dzięki podwójnej lamelowej osłonie w satynowo-metalicznym wykończeniu, która wspierała emblemat z trzema gwiazdkami na grillu. Zderzak miał nowy kształt w formie litery A, z błyszczącymi czarnymi żaluzjami i opcjonalnymi splitterami w matowym szarym titanium. Tył otrzymał jedynie nowy spoiler na klapie bagażnika oraz inaczej ukształtowane dekoracyjne wloty powietrza po obu stronach zderzaka.

Fotele Sports AMG z wbudowanymi zagłówkami i opcjonalnymi siedzeniami kubełkowymi były dostępne bez żadnych modyfikacji w porównaniu do poprzednika. Wnętrze uzupełnione było sportową kierownicą z płaskim wieńcem oraz emblematami AMG na siedzeniach, dźwigni zmiany biegów, konsoli centralnej i kierownicy. Standardowo deska rozdzielcza miała wykończenie z sztucznej skóry Artico na desce oraz panelach drzwiowych.

W specyfikacji 45 AMG CLA był znów jedynym w swoim rodzaju modelem, bez bezpośredniego rywala. Mimo to, facelifting w 2015 roku przyniósł także dodatkową moc i wydajność. Zmiana nazwy modelu zbiegła się z mid-cycle facelift, gdyż samochód przeszedł z branding Mercedes-Benz na Mercedes-AMG. Innymi słowy, od roku modelowego 2017 stał się znany jako Mercedes-AMG CLA 45, zamiast Mercedes-Benz CLA 45 AMG.

Czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra otrzymał zmodyfikowaną turbosprężarkę, co pozwoliło uzyskać większą moc, wynoszącą 381 PS (376 HP) i 475 Nm (350 lb-ft) momentu obrotowego. Dzięki temu ponownie stał się najpotężniejszym czterocylindrowym silnikiem na świecie, obok podobnie zmodernizowanego modelu Mercedes-AMG A 45.

Jak wcześniej, moc była przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem standardowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem, a przedni dyferencjał o ograniczonym poślizgu był teraz dostępny opcjonalnie. Dzięki dodatkowej mocy, przyspieszenie po lifcie z 0 do 100 kph (62 mph) było o 0,3 sekundy szybsze niż w wersji bez faceliftingu.

Oprócz potężnego silnika, CLA 45 miał także dostosowane sportowe zawieszenie z indywidualnie regulowanymi amortyzatorami oraz wentylowane i perforowane hamulce tarczowe dla zwiększenia siły hamowania.

W przeciwieństwie do modelu, który pojawił się później, system AWD wykorzystywał dyferencjał Haldex, który mógł przekazywać maksymalnie 50 procent dostępnego momentu obrotowego na tylne koła, dlatego ta generacja nie oferowała 'trybu driftu.’

„Awangarda spotyka dynamikę jazdy” to motto modeli Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC oraz CLA 45 4MATIC Shooting Brake. Te dwa samochody oferują unikalne połączenie fascynującego sportowego doświadczenia za kierownicą, ekstrawaganckiego designu oraz maksymalnej indywidualności, korzystając jednocześnie z modyfikacji po liftingu. Niektóre elementy, które wcześniej były dostępne tylko jako opcje, takie jak reflektory LED High Performance, teraz są standardem. Podwójne żaluzje w grillu chłodnicy są wykończone na srebrno-chromowo.

Aerodynamika została dodatkowo poprawiona, a wartość współczynnika oporu powietrza (Cd) została zmniejszona, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i stabilność. W przypadku Coupé zaprojektowano nowy AMG spojler na klapie bagażnika. Inne zewnętrzne elementy liftingu obejmują nowy przedni zderzak AMG w stylu A-wing z osłonami przedniego splittera w matowym odcieniu tytanu i błyszczącej czerni. Te ostatnie również przyczyniają się do poprawy przepływu powietrza chłodzącego. Nowym elementem z tyłu jest projekt wkładki dyfuzora z czterema pionowymi żebrami. Pakiet aerodynamiki AMG jest teraz dostępny jako opcja. Obejmuje większy przedni splitter, dodatkowe flics, czarny AMG spojler na tyle oraz spojlery nad symulowanymi wylotami powietrza po obu stronach z tyłu.

Do oferty dołączyły dwa atrakcyjne koła ze stopów lekkich: standardowo zawierają 45,7 cm (18-calowe) koła AMG z 10 ramionami pomalowane na tytanowo-szaro lub czarno z wysokim połyskiem, z oponami 235/40 R 18 na obręczach 8.0 J x 18 ET 48. Opcjonalnie dostępne są 48,3 cm (19-calowe) lekkie koła AMG z krzyżowymi ramionami z oponami 235/35 R 19 na obręczach 8 J x 19 ET 48. Tutaj także dostępne są dwie wersje kolorystyczne, z matowym czarnym lub tytanowo-szarym wykończeniem, w każdym przypadku z obrzeżem o wysokim połysku.

Wnętrze również zostało odpowiednio ulepszone. Panel instrumentów standardowo wykończony jest sztuczną skórą ARTICO, podobnie jak linie pasów. Oba elementy mają ekskluzywne wykończenie w postaci kontrastowego czerwonego haftu. Element wykończenia to kolejny wyróżniający się akcent: ma matowe wykończenie, chociaż jego podstawowa struktura wciąż ma polerowaną powierzchnię z logo AMG. Dostępny jest w kolorze czarno-czerwonym (standard) lub czarno-srebrnym (w połączeniu z pakietem Exclusive). Nowością jest także opcjonalny pakiet AMG DINAMICA Cockpit z elementem wykończenia wykonanym z Dinamiki oraz kierownicą Dinamica Performance. Kluczyk zapłonowy i dźwignia E-Select noszą logo AMG.

O szczytowej mocy 280 kW (381 hp) i maksymalnym momencie obrotowym 475 Nm, Mercedes-AMG CLA45 4MATIC Coupé i Shooting Brake należą do najpotężniejszych pojazdów w swoim segmencie, przyspieszając od zera do 100 km/h w zaledwie 4,2/4,3 sekundy (dane dla Coupé/Shooting Brake). Jednocześnie zużycie paliwa wynoszące zaledwie 6,9 litra na 100 kilometrów (NEDC w cyklu mieszanym) podkreśla pionierskie standardy efektywności osiągnięte przez Mercedes-AMG.

2.0L 4MATIC 7AT AWD (381 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc280.2 Kw @ 6000 Rpm
381 Hp @ 6000 Rpm
376 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy350 Lb-Ft @ 2250-5000 Rpm
475 Nm @ 2250-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R 18
Długość182.7 In (4641 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3494 Lbs (1585 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4575 Lbs (2075 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.