Mercedes-AMG kontynuuje prace nad odświeżoną wersją trzeciej generacji GLE, która od 2015 roku nosi nazwę GLS.
Na rynku amerykańskim nie była uważana za takiego olbrzyma na kółkach w porównaniu do Cadillaca Escalade czy Lincolna Navigatora, ale w Europie była dość duża. Co więcej, GLS był najbardziej luksusowym SUV-em na rynku Starego Kontynentu, a producent wysłuchał swoich klientów, którzy domagali się większej mocy. Moc pochodziła od specjalistów z Mercedes-AMG, którzy stali się osobną submarką o nazwie Mercedes-AMG.
W odświeżonej wersji przedni zderzak został wyposażony w odważny czarny grill ozdobiony chromowanymi poprzeczkami. Co więcej, producent zainstalował nowe reflektory z zintegrowanymi LED-owymi światłami dziennymi. Dodatkowo dolna część zderzaka zyskała A-kształtny grill, po bokach otoczony masywnymi wlotami powietrza. SUV ujawnia także standardowe 21-calowe felgi aluminiowe z profilu. Na koniec producent dodał nowe pełne LED-owe lampy tylne jako standardowe wyposażenie.
W środku, wysoko profilowane przednie fotele zapewniają wiele elektrycznych regulacji, ogrzewanie i wentylację. Dodatkowo Mercedes-AMG szeroko wykorzystał sztuczną skórę w całym wnętrzu, w tym w drugim i trzecim rzędzie foteli. Z przodu deska rozdzielcza zyskała nowo zaprojektowane wskaźniki, a na szczycie centralnego panelu zainstalowano 8-calowy system infotainment.
Pod maską Mercedes-AMG zachował ten sam 5.5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który zapewniał wystarczającą moc, aby przyspieszyć olbrzyma od zera do 100 km/h w mniej niż pięć sekund. Dodatkowo, system napędu z tylnym napędem został dostosowany do sportowych odczuć. Co więcej, automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS (siedmiobiegowa) została dostrojona pod kątem osiągów.
Podobnie jak wcześniejszy model GL, nowy GLS wyznacza standardy w świecie SUV-ów, potwierdzając swoją pozycję jako „Klasa S wśród SUV-ów.” Jako jedyny pełnowymiarowy model siedmiomiejscowy w europejskim segmencie premium SUV oferuje on przestronność, łącząc luksus z imponującym komfortem, zwinną dynamiką i najlepszym w swojej klasie bezpieczeństwem. Niezależnie od tego, czy jest używany na co dzień, czy w terenie, GLS spełnia wszystkie wymagania w sposób łatwy i komfortowy. W porównaniu do swojego poprzednika, nowa generacja zapewnia lepszą efektywność, dodatkowe tryby jazdy DYNAMIC SELECT, udoskonaloną pneumatyczną zawieszenie (AIRMATIC) z zaawansowanym systemem tłumienia (ADS), dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC, nowoczesne systemy wsparcia oraz najnowszą generację telematyki Mercedes-Benz, która obejmuje dostęp do internetu i możliwość zdalnego uruchamiania. Nowa Mercedes-AMG GLS63 oferuje również więcej mocy, dynamiki i lepszego wyposażenia. Z mocą szczytową wynoszącą 577 KM, niezależnym zawieszeniem oraz zmienioną skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, stanowi szczyt linii modelowej GLS. Standardowe wyposażenie GLS63 obejmuje tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT, które zapewniają optymalną elastyczność oraz układ napędowy AMG Performance z napędem na wszystkie koła, z lekkim nastawieniem na tył. GLS63 pokazuje również swój charakter dzięki zaktualizowanym elementom designu AMG i wysokiej jakości wnętrzu.
Nowy, dynamiczny wygląd zewnętrzny i podrasowane, luksusowe wnętrze wyraźnie podkreślają imponujący charakter GLS. Z modernizacją na rok modelowy 2017, projektanci dostosowali ten luksusowy SUV do aktualnych norm stylistycznych Mercedes-Benz. Na zewnątrz skoncentrowano się na przekształceniu przedniej części, podczas gdy tył zaktualizowano, m.in. poprzez modernizację zderzaka i zastosowanie pełnych lamp LED. Wyróżniające się elementy wnętrza to nowo zaprojektowany kokpit z wyświetlaczem multimedialnym, nowa trójramienna wielofunkcyjna kierownica, zmodyfikowana konsola środkowa z touchpadem oraz nowe opcje wykończenia.
Kolejny raz wymiary GLS potwierdzają jego pełnowymiarowy format, stwarzając najlepsze możliwe warunki do zapewnienia siedmiu pasażerom dużej ilości przestrzeni.
Nowy design zewnętrzny i linie wyposażenia
Nowy GLS odzwierciedla harmonię i nowoczesny luksus w imponujący sposób. Detale chromowane, takie jak belki dachowe, osłona, listwy wykończenia, uchwyty bagażnika i listwy boczne, tworzą atrakcyjne akcenty.
Sportowy wygląd, dostępny w modelu GLS550, nadaje mu muskularny charakter i składa się z unikalnych przednich i tylnych zderzaków, bocznych progów, bocznych wstawek w kolorze nadwozia oraz 21-calowych lekkich felg AMG. Jeszcze więcej ekskluzywności zapewnia pakiet Night, dostępny w połączeniu z wyposażeniem tego modelu.
Dodatkowe możliwości indywidualizacji obejmują różnorodne standardowe i metaliczne kolory lakieru, w tym dwie edycje specjalne w kolorze designo Diamond White oraz nowy dla GLS – designo Cardinal Red. Dodatkowo dostępny jest szeroki zakres nowych lekkich felg o różnych wzorach.
Luksusowy model z doskonałymi wartościami wewnętrznymi
Wysokiej klasy design zewnętrzny idzie w parze z udoskonalonym wnętrzem, które podkreśla pierwszorzędne standardy GLS. Dodatkowo, do siedmiu pasażerów może cieszyć się doskonałą przestronnością. Podobnie jak jego poprzednik, nowy GLS oferuje dużo miejsca na łokcie i głowy w trzech rzędach siedzeń. Dzięki różnorodnym możliwościom regulacji, środkowy rząd siedzeń umożliwia dużą elastyczność w wnętrzu, w tym pozycję ładunkową dla optymalnego wykorzystania bagażnika.
Inne atrakcje wnętrza to nowa trójramienna wielofunkcyjna kierownica z nappa skórą oraz nowo zaprojektowany kokpit z kolorowym wyświetlaczem multimedialnym. Opcje dostępne w nowym GLS obejmują również system jonizacji powietrza dla jeszcze lepszej jakości powietrza w kabinie.
Indywidualne akcenty można stworzyć w wnętrzu GLS za pomocą multifunkcyjnej kierownicy z drewna/skóry, podświetlenia ambientowego w trzech odcieniach kolorystycznych lub szerokiej gamy przystosowanych elementów wykończeniowych na kokpicie i panelach drzwi z koordynowanymi pokrywami uchwytów na kubki.
Najnowsza generacja systemów łączności i infotainment jest opcjonalnie dostępna dzięki systemowi COMAND Online, który obejmuje 8-calowy kolorowy wyświetlacz multimedialny oraz intuicyjny touchpad. Szeroki pakiet bezpłatnych usług standardowych i usług zdalnych dostępny jest dla GLS w ramach usługi mbrace. Usługi standardowe obejmują automatyczne wezwanie pomocy, odzyskiwanie danych po wypadku oraz pomoc drogową. Usługi zdalne (standardowo z systemem COMAND, dostępne bezpłatnie przez pierwsze pięć lat) umożliwiają dostęp do informacji o pojeździe z dowolnego miejsca i o każdej porze, w tym do statusu szyb i drzwi, przebiegu, ciśnienia w oponach i innych danych diagnostycznych.
Ekskluzywne linie wnętrza spełniające najwyższe standardy
Oprócz podświetlenia ambientowego i elementów wykończenia w czarnym lakierze fortepianowym lub różnych rodzajach drewna, oferowane są także pięć atrakcyjnych koncepcji kolorystycznych wnętrza, dostępnych wyłącznie w skórze naturalnej: czarna, ginger beige / espresso brown, saddle brown / black, crystal grey / black lub ginger beige / black.
W przypadku pakietu designo Exclusive ze skóry nappa, ogólny efekt luksusu jest dodatkowo podkreślony przez podgrzewane siedzenia komfortowe z przodu, tapicerowane skórą nappa designo, z charakterystycznym pikowaniem w diamentowy wzór. Sportowy charakter wnętrza nadaje linia AMG Line, która obejmuje po raz pierwszy w GLS sportowe fotele ze skóry nappa Exclusive, trójramienną multifunkcyjną sportową kierownicę w czarnym wykończeniu Exclusive nappa, zgraduowane wskaźniki w stylu szachownicy oraz stalowe sportowe pedały ze wstawkami gumowymi.
Maksymalne bezpieczeństwo dla siedmiu pasażerów
Poziom wyposażenia nowego GLS w obszarze aktywnego bezpieczeństwa podkreśla wysokie standardy Mercedes-Benz w zakresie odciążania kierowcy. Standardowe systemy asystujące obejmują COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, Crosswind Assist oraz ATTENTION ASSIST. Inne systemy, które są standardowo dostępne w GLS, to: system PRE-SAFE®, Brake Assist BAS, elektroniczny system napędowy na wszystkie koła 4ETS, ESP® oraz tempomat.
Opcjonalny pakiet asystentów kierowcy dodatkowo redukuje obciążenie kierowcy, zwiększając jednocześnie bezpieczeństwo pasażerów, z systemami takimi jak DISTRONIC PLUS z asystentem kierownicy, hamulec PRE-SAFE® z wykrywaniem pieszych, BAS PLUS z asystentem skrzyżowania, aktywny asystent martwego pola, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu oraz asystent ograniczenia prędkości.
Optymalne potencjały ochrony zapewniają pasywne systemy ochrony pasażerów w połączeniu z „elektronicznymi strefami zgniotu” systemów asystującego i inteligentnym projektem nadwozia. Dostępne są poduszki powietrzne dwuetapowe dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszka powietrzna kolanowa dla kierowcy i pasażera z przodu (połączone poduszki piersiowe/miedniczne) oraz poduszki powietrzne boczne nad wszystkimi trzema rzędami siedzeń.
Nocna widoczność jest poprawiana przez opcjonalny dostępny system LED Intelligent Light System, nowy w GLS, a złe warunki pogodowe, które pogarszają widoczność, są neutralizowane przez MAGIC VISION CONTROL, podgrzewany system wycieraczek, który zapewnia optymalne rozprowadzenie wody.
Efektywna moc: oferta silników w GLS
Wszystkie silniki dostępne w nowym GLS zapewniają lepszą wydajność w całej linii modelowej. Potężny GLS550 4MATIC z silnikiem V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem generuje teraz 449 KM, co oznacza wzrost o około 20 KM w porównaniu do poprzedniego modelu, a przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 516 lb-ft łączy doskonałe osiągi z wysokim poziomem komfortu jazdy tych silników. Silnik V6 biturbo o pojemności 3,0 l, również z wtryskiem bezpośrednim, jest używany w GLS450 4MATIC. Ten silnik generuje 362 KM i 369 lb-ft momentu obrotowego przy 1,800 obr/min, a podobnie jak wszystkie modele GLS, ma funkcję ECO start/stop.
Jako bezproblemowy, najwyższy model w serii, Mercedes-AMG GLS63 ma teraz 577 koni mechanicznych, co stanowi wzrost o ponad 27 koni w porównaniu do swojego poprzednika. Szczytowy moment obrotowy wynoszący 561 lb-ft jest teraz dostępny od zaledwie 1,750 obr/min.
Obok ofert silników benzynowych, w GLS350d 4MATIC znajduje się sprawdzony silnik diesla V6 o mocy 255 KM i odpowiednim momencie obrotowym wynoszącym 455 lb-ft.
W momencie wprowadzenia nowej generacji GLS, wszystkie wersje będą miały standardowo dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC (z wyjątkiem Mercedes-AMG GLS63), opcjonalnie w połączeniu z skrzynią biegów terenową i blokadą centralną.
Kompletna stabilność: DYNAMIC SELECT, AIRMATIC z ulepszonym ADS oraz SYSTEM AKTYWNEJ KRZYWEJ
Dzięki DYNAMIC SELECT nowy GLS oferuje do sześciu trybów przekładni. Oprócz ustawień COMFORT, SLIPPERY i SPORT, z kontrolerem DYNAMIC SELECT w konsoli środkowej kierowca może dodatkowo wybrać tryb INDIVIDUAL lub OFF-ROAD. Jeśli model GLS jest wyposażony w opcjonalny pakiet inżynieryjny Off-Road, dostępny jest również tryb OFF-ROAD+. Dzięki temu, w razie potrzeby, wkracza skrzynia biegów terenowej i blokada centralna, aby zapewnić wysoki poziom sprawności w wymagającym terenie off-road. Udogodnienia te dodatkowo wspiera rozszerzona funkcjonalność pneumatycznego zawieszenia AIRMATIC z podwyższonymi wysokościami przejazdu, oferując prześwit do 12,5 cala (306 mm) oraz głębokość brodzenia wynoszącą do 23,6 cala (600 mm).
W modelu GLS63 system DYNAMIC SELECT otrzymuje poprawki AMG, w tym dodanie trybu SPORT+ zamiast trybu OFF-ROAD dostępnego w innych modelach.
Oprócz kilku przełomowych konfiguracji napędu, dostosowane pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z ulepszonymi właściwościami tłumienia ADS gwarantuje niezwykle stabilną jazdę, zmieniając tłumienie w zależności od aktualnego trybu DYNAMIC SELECT. Tryb SPORT koncentruje się na maksymalnej dynamice bocznej przy najlepszej jakości jazdy. Z drugiej strony, tryb COMFORT zapewnia maksymalną jakość jazdy przy najlepszej dynamice.
Opcjonalna aktywna stabilizacja przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM wykorzystuje aktywne stabilizatory przechyłów na przedniej i tylnej osi, redukując kąt przechyłu nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Lepszy komfort jazdy w zakrętach i podczas jazdy w terenie są również zaletami SYSTEMU AKTYWNEJ KRZYWEJ.
Całkowicie zmodernizowana rodzina SUV-ów od Mercedes-Benz
Z nowym GLS, Mercedes-Benz oferuje teraz najnowszą i najszerszą gamę luksusowych SUV-ów w historii. Portfolio obejmuje teraz wszystko, od kompaktowego GLA, przez nowego GLC, udaną rodzinę GLE, coupe GLE i GLS, aż po filar wszystkich SUV-ów Mercedes-Benz, czyli klasę G.
Dzięki szerokiemu zakresowi opcji silnikowych, GLS stanowi imponującą ofertę, szczególnie dla nabywców w Ameryce Północnej: przez wiele lat był liderem rynku w swoim segmencie.