2017 Mercedes AMG GT C Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2017 Mercedes AMG GT C Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2017 Mercedes AMG GT C Coupe

AMG obchodziło 50-lecie istnienia w 2017 roku, kiedy to zaprezentowało model GT C Coupe, twardy wariant GT C Roadster, który zadebiutował w 2016 roku.

GT C coupe znalazło się pomiędzy modelem GT a potężnym GT R, a także oferowano je w specjalnej edycji “50-lecia”. Próbowano stworzyć samochód sportowy do codziennego użytku, chociaż jego osiągi zbliżały go do kategorii supersamochodów. Na podstawie wiedzy Mercedes-Benz na temat komfortu oraz możliwości AMG, efekt był niemal idealnym połączeniem. Mógł być jedynie spokojnym cruisery na ulicy w trybie z miękkim zawieszeniem lub bestią na torze, gdy włączał tryb “Track”.

Jego przedni pas wyróżniał się grillem Panamericana, otoczonym agresywnymi reflektorami z wbudowanymi światłami dziennymi i kierunkowskazami po wewnętrznych stronach. Na dolnym zderzaku producent zainstalował drugi grill, który pomagał w chłodzeniu intercoolerów oraz parę bocznych wlotów powietrza, przekreślonych poziomą listwą. Z profilu, za nadkolami przednimi, AMG zamontowało wentylacje z czarną siatką, ozdobioną chromowanymi emblematami V8 Biturbo. Szyby tylne miały opadającą linię ku tyłowi pojazdu. Na koniec, tylny pas sportowy wyróżniał się smukłymi światłami tylnymi, a pod zderzakiem znajdowała się para prostokątnych końcówek wydechowych, flakujących dyfuzor.

Wnętrze GT C przywitało klientów sportowym, ale jednocześnie luksusowym kokpitem, wyposażonym w fotele kubełkowe z wysokimi boczkami z przodu, oddzielone wysoką konsolą środkową. Znajdowały się tam przyciski do zmiany biegów oraz kontroler do systemu infotainment. Kierowca miał przed sobą koło kierownicy o płaskim dnie oraz minimalistyczną tablicę rozdzielczą z dwoma dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, pomiędzy którymi znajdował się wyświetlacz TFT.

Pod długą maską, Mercedes-AMG zamontowało ręcznie budowany silnik V8 z podwójnym turbo, umieszczony niemal całkowicie za osią przednią. Ponieważ skrzynia biegów była zamontowana na osi tylnej, aby pomóc w rozkładzie masy, producent zamontował wał napędowy od silnika do niej.

Mercedes-AMG świętuje swoje 50-lecie w 2017 roku. Pod hasłem „50 lat jazdy sportowej” marka sportowa obchodzi tę okazję, rozszerzając rodzinę sportowych samochodów AMG GT o nowy model Mercedes-AMG GT C Coupe, który dołączy do wcześniej zapowiedzianego AMG GT C Roadster podczas ujawnienia na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w 2017 roku. Nowy pojazd będzie się znajdować pomiędzy AMG GT S a AMG GT R i początkowo będzie dostępny wyłącznie jako specjalny model Edition 50. Równocześnie Mercedes-AMG GT i AMG GT S przechodzą wizualne i techniczne ulepszenia, zyskując jeszcze więcej mocy.

„Wraz z AMG GT C Coupe rozszerzamy nasze portfolio sportowych samochodów do sześciu modeli oraz samochodu wyścigowego AMG GT3. W mniej niż trzy lata, drugi pojazd opracowany przez nas całkowicie we własnym zakresie, rozwinął się w rodzinę, oferując niezwykle dynamiczne doświadczenia z jazdy w różnych formach. Rozpoczynamy nasz rok jubileuszowy od ekskluzywnego modelu 'Edition 50′ nowego AMG GT C Coupe. Korzystamy również z tej okazji, aby udoskonalić zarówno AMG GT, jak i AMG GT S, zarówno wizualnie, jak i technicznie,” mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Wspólną cechą wyróżniającą: nowy przód

Wszystkie nowe modele z rodziny AMG GT z 2018 roku można obecnie rozpoznać po charakterystycznym grillu AMG Panamericana. Grill, podkreślający dziedzictwo sportów motorowych, posiada 15 chromowanych pionowych listew, które nawiązują do wyglądu najnowszego modelu wyścigowego Mercedes-AMG GT3. Nowy przedni zderzak podkreśla szerokość samochodu, sprawiając, że wizualnie wydaje się on niższy. Duże zewnętrzne wloty powietrza gwarantują dostarczanie chłodnego powietrza do silnika.

Teraz we wszystkich modelach AMG GT: system aktywnego zarządzania powietrzem AIRPANEL z AMG GT R

Wszystkie warianty AMG GT wyposażone są w specjalny techniczny element z AMG GT R: system aktywnego zarządzania powietrzem AIRPANEL. Pionowe żaluzje w dolnej części przedniego zderzaka mogą być otwierane i zamykane przez silnik elektryczny w około jedną sekundę, aby zapewnić odpowiednią ilość chłodzenia. Stałe osiąganie idealnej pozycji wymaga inteligentnego i szybkiego sterowania.

Podczas normalnych sytuacji jazdy, gdy nie ma zwiększonego zapotrzebowania na chłodzenie, żaluzje są zamknięte dla zmniejszenia oporu, a powietrze kierowane jest na spód pojazdu, co poprawia efektywność aerodynamiczną. Tylko wtedy, gdy niektóre komponenty osiągają zdefiniowane temperatury, a zapotrzebowanie na powietrze jest szczególnie wysokie, żaluzje otwierają się, umożliwiając maksymalny przepływ powietrza chłodzącego do wymienników ciepła.

W ramach tej nowej konstrukcji chłodnica oleju silnikowego we wszystkich modelach AMG GT została przeniesiona z przodu do nadkoli.

Nowe warianty mocy: silnik AMG 4.0L V8 biturbo

Mercedes-AMG restrukturyzuje zakres wariantów mocy i momentu obrotowego silnika 4.0L V8 biturbo, w związku z czym podstawowy model AMG GT generuje obecnie 469 KM (o 13 KM więcej niż wcześniej). Dodatkowo, oferując 465 lb-ft, podstawowa wersja tego ośmiocylindrowego silnika dostarcza teraz dodatkowe 22 lb-ft szczytowego momentu obrotowego. Te same dane dotyczą także modelu GT Roadster od momentu jego wprowadzenia na rynek.

Moc modelu GT S wzrasta o 12 KM do 515 KM, a szczytowy moment obrotowy wynosi 494 lb-ft, co stanowi wzrost o 15 lb-ft.

Następnym poziomem są warianty GT C Coupe i Roadster z mocą 550 KM oraz szczytowym momentem obrotowym wynoszącym 502 lb-ft. Szczytowym modelem w ofercie AMG GT jest model AMG GT R, który dysponuje mocą 577 KM i momentem obrotowym na poziomie 516 lb-ft.

Dalsze ulepszone dynamiki jazdy: nowy AMG GT C

Podobnie jak Roadster zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu, nowy AMG GT C Coupe imponuje dalszymi ulepszonymi dynamikami jazdy dzięki licznych elementom technicznym z Mercedes-AMG GT R. Nowe GT C Coupe zostanie wprowadzone w formie specjalnego modelu 'Edition 50′. Podobnie jak AMG GT R, nowy członek rodziny można rozpoznać po szerokim, muskularnym tylnym końcu i dużych kołach. Inne środki techniczne obejmują szerszy tylny rozstaw kół i aktywne kierowanie tylną osią.

Nowe tylne błotniki czynią AMG GT C o 5,7 cm szerszym niż AMG GT i AMG GT S, co sprawia, że ma dokładnie takie same wymiary z tyłu jak AMG GT R. Muskularny design tworzy przestrzeń dla większych kół i szerszego rozstawu. Obie te cechy zwiększają przyczepność, pozwalając na wyższe prędkości w zakrętach. Szerszy tylny zderzak AMG GT C poprawia przepływ powietrza z tyłu. Tak jak w przypadku AMG GT i AMG GT S, tylny aerofoil jest zintegrowany z klapą bagażnika i elektrycznie wysuwany lub chowany przy określonych prędkościach, w zależności od wybranego programu jazdy.

Zaprzęgnięty z wyścigów: sportowe zawieszenie AMG

Sportowe zawieszenie AMG również potwierdza dziedzictwo wyścigowe rodziny AMG GT. Wahacze, piasty i mocowania na przedniej i tylnej osi wykonane są w całości z aluminium kute, aby zmniejszyć masę niesprężystą. Dodatkowo, koła są umieszczone przy pomocy podwójnych wahaczy. Powstała geometria opony i stabilność toru pozwala na osiąganie wysokich prędkości w zakrętach, zapewniając kierowcy optymalne, precyzyjne informacje zwrotne z drogi, aż do bardzo wysokich limitów zakrętów.

W modelach AMG GT C Coupe i Roadster zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL łączy się z nieskończoną regulacją, adaptacyjnym tłumieniem. System elektroniczny automatycznie dostosowuje tłumienie do sytuacji jazdy, prędkości i warunków drogowych.

Jeszcze większa zwinność: aktywne kierowanie tylną osią z AMG GT R

Nowe Mercedes-AMG GT C Coupe reaguje jeszcze bardziej wrażliwie dzięki standardowemu aktywnemu kierowaniu tylną osią, które zadebiutowało w Mercedes-AMG GT R i jest również standardowym wyposażeniem GT C Roadster. System pozwala na jeszcze lepsze połączenie zwinności i stabilności – cech, które zazwyczaj są sobie przeciwstawne.

Przy prędkości do 100 km/h tylne koła są skierowane w przeciwnym kierunku w stosunku do przednich, co pozwala AMG GT C na wchodzenie w zakręty z znacznie większą zwinnością, dostarczając jeszcze większej przyjemności z jazdy przy mniejszym wysiłku kierowniczym. W normalnych warunkach jazdy kierowca zyskuje również mniejszy promień skrętu.

Gdy prędkość AMG GT C przekracza 100 km/h, system ustawia tylne koła w tym samym kierunku co przednie, co poprawia prowadzenie. Równocześnie siła boczna na tylnych kołach zwiększa się znacznie szybciej przy zmianie kierunku, co przyspiesza reakcję na kierowanie. Kierowca zauważa również, że samochód dysponuje ogromną przyczepnością tylnej osi i wysoką stabilnością przy szybkim zmienianiu kierunku, bez typowej tendencji do uciekania tyłu.

Standardowe wyposażenie: ograniczające poślizg tylne dyferencjał

Podobnie jak AMG GT S i AMG GT R, AMG GT C standardowo wyposażony jest w elektronicznie sterowany ograniczający poślizg tylne dyferencjał, który jest zintegrowany w kompaktowej obudowie napędu. Jego wrażliwe i szybkie sterowanie podnosi dynamikę pojazdu na nowy poziom. Ulepsza ono nie tylko przyczepność kół napędowych, ale także zwiększa krytyczną prędkość zakrętu.

Ekskluzywna pakiet wyposażeniowy: AMG GT C Edition 50

Nowe AMG GT C Coupe zostanie wprowadzone jako ekskluzywny model specjalny 'Edition 50′, aby uczcić okrągły rok istnienia firmy, która została założona w 1967 roku i będzie świętować swoje 50-lecie w 2017 roku. Amerykański model Edition 50 trafi na rynek w ekskluzywnej serii produkcyjnej 50 AMG GT C Coupes i 50 AMG GT C Roadsters.

Edition 50 będzie dostępny w ekskluzywnej, specjalnej wersji lakieru: designo Graphite Grey Magno. Aby nadać nadwoziu wyjątkowego wyglądu, czarne chromowane akcenty są stosowane na wykończeniu progów bocznych, przednim spoilerze, listwach wykończeniowych w wlotach powietrza grilla Panamericana, oknach na bokach wlotów powietrza w przednich błotnikach, elementach na tylnym dyfuzorze oraz końcówkach wydechu. Powierzchnia kół AMG z krzyżowymi szprychami została dostosowana do czarnych chromowanych elementów nadwozia. Unikalna plakietka „Edition 50” zdobi tył tego modelu.

Wnętrze cechuje kontrast między czernią a srebrem. Ten schemat kolorów jest stosowany nie tylko w wykończeniu z ekskluzywnej skóry nappa w srebrno-perłowym/ czarnym z szarym ściegiem kontrastowym, ale również w czarnym kierownicy AMG Performance wykonanej z mikro włókna DINAMICA z szarym ściegiem kontrastowym oraz napisem „Edition” na obramowaniu kierownicy i znak 12:00 w srebrno-perłowym.

Aby podkreślić sportowy charakter, 'Edition 50′ standardowo wyposażony jest w pakiet AMG Interior Night, który obejmuje ramiona kierownicy, łopatki zmiany biegów oraz panele progowe drzwi w kolorze czarnym. Pakiet AMG Interior Night uzupełnia wykończenie wnętrza z matowego włókna węglowego, otoczonego akcentami z czarnego fortepianowego lakieru AMG. Cała atmosfera wnętrza odzwierciedla sport i ekskluzywność.

Gra światła i ciemności jest dodatkowo podkreślona przez srebrne pasy bezpieczeństwa i czarne chromowane wykończenie. Oparcie fotela AMG Performance jest embosowane logo „GT Edition 50”.

Nowe opcje dla AMG GT i AMG GT S

Oprócz technicznego ulepszenia dzięki aktywnej aerodynamice, większej mocy/ momentu obrotowego i aktywnemu kierowaniu tylną osią, aktualizacja rodziny modeli AMG GT obejmuje również znaczące dodatki do zakresu wyposażenia.

Pakiet AMG Interior Night, który jest standardowo oferowany w AMG GT R, jest teraz opcjonalnie dostępny dla innych modeli Coupe w rodzinie AMG GT. Pakiet ten zawiera kierownicę AMG Performance w mikro włóknie DINAMICA z ramionami i łopatkami zmiany biegów w czerni o wysokim połysku. Poprzeczna belka w bagażniku oraz wykończenie oparcia standardowych foteli AMG Performance również są w czerni o wysokim połysku. Pakiet uzupełniają stalowe panele progowe drzwi w kolorze czarnym, opcjonalnie podświetlone napisem AMG.

Dziedzictwo sportów motorowych jest wizualnie podkreślone przez pakiet AMG Exterior Carbon Fiber, który wykorzystuje wysokiej jakości włókno węglowe do przedniego spoilera, bocznych płetw w wlotach powietrza w przednich błotnikach, osłon lusterek zewnętrznych, wkładek progowych (tylko AMG GT C) oraz tylnego dyfuzora.

Szerszy wybór indywidualnych elementów wyposażenia

Nowe indywidualne elementy wyposażenia, w połączeniu ze wzrostem mocy oraz nowymi wizualnymi aktualizacjami dla AMG GT i AMG GT S, stanowią również znaczące ulepszenie dla sportowych samochodów.

Nowe są również koła ze stopów lekkich z mieszanymi oponami, takie jak 19 i 20 calowe koła z 5 podwójnymi szprychami, malowane w wysokim połysku w kolorze szarym tytanowym z oponami 265/35 R 19 z przodu i 295/30 R 20 z tyłu. W późniejszym okresie roku modelowego dostępne będą 19 i 20 calowe koła z 5 podwójnymi szprychami, malowane w matowej czerni o wysokim połysku.

Nowe opcjonalne wykończenie ze skóry nappa w odcieniu beżowym o wzorze diamentowym jest teraz również dostępne, aby nadać wyjątkowy, wysokiej jakości wygląd i odczucie dla AMG GT i AMG GT S. Komfort w gorących klimatach jest również zwiększony przez opcjonalnie wentylowane siedzenia kierowcy i pasażera w standardowym fotelu AMG Performance.

AMG Track Pace do użycia na torze wyścigowym

Nowa funkcja AMG Track Pace jest opcjonalnie dostępna dla całej rodziny AMG GT. Przekształca smartfona w osobistego inżyniera wyścigowego. Klienci mogą korzystać z aplikacji, aby analizować i poprawiać swój styl jazdy na torze oraz dzielić się tym z innymi kierowcami AMG na Facebooku, YouTube lub w AMG Private Lounge.

Aplikacja dla Apple iPhone® łączy się z modelami AMG GT przez WiFi. Pojazd przesyła w czasie rzeczywistym do aplikacji szereg danych, takich jak prędkość, bieg, kąt kierownicy, czas, pozycja i przyspieszenie.

4.0 V8 7AT (557 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc409.7 Kw @ 5750-6750 Rpm
557 Hp @ 5750-6750 Rpm
549 Bhp @ 5750-6750 Rpm
Moment obrotowy502 Lb-Ft @ 1900-5500 Rpm
680 Nm @ 1900-5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna197 Mph (317 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/35 R19 || 305/30 R 20
Długość179 In (4547 Mm)
Szerokość81.7 In (2075 Mm)
Wysokość50.7 In (1288 Mm)
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Pojemność bagażnika6.2 Cuft (176 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3748 Lbs (1700 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4167 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto15.6 Mpg Us (15.1 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Emisja CO2259 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.