Mercedes-AMG zaprezentował nową wersję S 63 w 2017 roku, w tym samym czasie co jego brat z rodziny Mercedes-Benz S-Class, oferując klientom osiągi super samochodu w luksusowym wydaniu.
Podczas gdy Mercedes-Benz skupił się bardziej na luksusowych detalach, jego brat z AMG dostarczył ulepszone, ręcznie składane silniki, które nie tylko zapewniały lepsze osiągi, ale także lżejsze jednostki napędowe. W ten sposób S 63, w różnych wersjach (z napędem na wszystkie koła lub bez), stał się rakietą na autobahnie dla tych, którzy się spieszą.
S-Class była znana ze swojej eleganckiej, ale lekko sportowej sylwetki. Z kolei wersje AMG prezentowały się agresywnie dzięki masywnym zderzakom, dolnym kratkom w kształcie litery A i charakterystycznym grillom. Dodatkowo nowe reflektory z trzema paskami LED do jazdy dziennej dopełniały groźny wygląd samochodu. Z boku, 19-calowe lekkie felgi w pięcioramiennej konstrukcji potwierdzały, że to nie jest zwykły S-Class.
Wnętrze było dokładnie tym, czego oczekiwał klient Mercedes-Benz od flagowego modelu marki. Wysoki zestaw wskaźników obejmował dwa wyświetlacze dla panelu instrumentów oraz wyświetlacza infotainment, podczas gdy skórzane, pikowane tapicerki zdobiły resztę deski rozdzielczej i drzwi. Dodatkowo przednie fotele kubełkowe z wysokim oparciem okazały się nie tylko wygodne, ale także odpowiednie do szybkich pokonywań zakrętów. Z tyłu kanapa była profilowana dla dwóch osób po bokach wysokiego tunelu środkowego. W wersji z długim rozstawem osi producent zapewnił więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu.
Pod maską Mercedes-AMG zainstalował nowy silnik V8 o pojemności 4,0 litrów z podwójnym turbodoładowaniem, który generował moc 612 PS (604 km) i był połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Moc była przekazywana na tylną oś lub na wszystkie koła, w zależności od wersji.
Nowy silnik, nowa skrzynia biegów, nowy napęd na wszystkie koła, nowy design zewnętrzny i wewnętrzny: W modelu S63 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 8.9 l/100 km; emisja CO2: 203 g/km), Mercedes-AMG radykalnie poprawił dynamikę jazdy i estetykę pojazdu. Aby uzyskać lepsze osiągi przy jednoczesnym znacznym obniżeniu zużycia paliwa, silnik AMG 4.0-litra V-8 Biturbo z systemem dezaktywacji cylindrów zastępuje wcześniejszy silnik 5.5-litra V-8 Biturbo. Mimo mniejszej pojemności nowy silnik generuje moc 450 kW (612 KM), co stanowi dokładnie 20 kW (27 KM) więcej niż w poprzednim modelu. Z czasem przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszącym 3.5 sekundy, luksusowy sedan osiąga wyniki porównywalne z pełnokrwistymi samochodami sportowymi. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT z 9 przełożeniami zastępuje wcześniejszą 7-biegową skrzynię, co pozwoliło na osiągnięcie bardziej zwinnych czasów reakcji. W pełni zmienny napęd AMG Performance 4MATIC+ zapewnia optymalną przyczepność.
Równocześnie z S63 4MATIC+, flagowy model S65 (średnie zużycie paliwa: 11.9 l/100 km; emisja CO2: 279 g/km) zyskuje wizualną aktualizację podkreślającą przewagę modelu z silnikiem 12-cylindrowym. Jego silnik 6.0-litra V-12 Biturbo zachowuje moc 463 kW (630 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm. Dzięki najwyższej wersji rozwoju silników V-8 i V-12 biturbo, oba nowe modele oferują większe osiągi i momenty obrotowe niż konkurenci.
Nowe reflektory MULTIBEAM LED oraz zaktualizowany przedni zderzak z lotką wzmacniają bardziej ekspresyjny wygląd obu modeli Klasy S. Z tyłu, nowy zderzak i zmodyfikowane wykończenia końcówek wydechu podkreślają charakterystyczny design.
„Imponująca moc, moment obrotowy i osiągi na drodze, a także ekspresyjny design wyróżniają nowego Mercedesa-AMG S63 4MATIC+ oraz nowego S65. W przypadku S63 zrobiliśmy znaczący krok rozwojowy, który wspiera nasze aspiracje przywódcze w obszarach dynamiki jazdy, wydajności, przyczepności, wyposażenia i komfortu. S65 z jego wysokot momentowym silnikiem 6.0-litra V-12 Biturbo pozostaje sztandarowym modelem Klasy S”, mówi Tobias Moers, Przewodniczący Zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Silnik V-8 biturbo 4.0-litra z podwójnym turbodoładowaniem
Silnik AMG 4.0-litra V-8 Biturbo w S63 4MATIC+ występuje wyłącznie w najwyższej dotychczas wersji o mocy 450 kW (612 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm również stanowi nowy rekord. Jest dostępny w szerokim zakresie obrotów od 2750 do 4500 obr./min, co zapewnia poczucie doskonałej stabilności. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa zaledwie 3.5 sekundy, co jest najszybszym wynikiem wśród luksusowych sedanów sportowych, a dynamiczne pchnięcie w plecy nie kończy się przed osiągnięciem elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (z pakietem AMG Driver: 300 km/h).
Dalsze ulepszone silniki AMG 4.0-litra V-8 Biturbo wykorzystują sprawdzoną technologię podwójnego turbodoładowania, a dwa turbodoładowania nie znajdują się na zewnątrz na bankach cylindrów, lecz pomiędzy nimi w „V” cylindrów. Korzyści z „gorącego wewnętrznego V” to zwarta konstrukcja silnika, natychmiastowa reakcja turbodoładowania oraz niska emisja spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do blisko położonych katalizatorów.
Dwa turbodoładowania podwójne zapewniają jeszcze lepsze napełnienie cylindrów świeżym paliwem. Wynikiem tego są wyższe osiągi, większy moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych oraz bardzo spontaniczna reakcja na pedał przyspieszenia.
System dezaktywacji cylindrów 'AMG Cylinder Management’
W celu osiągnięcia maksymalnej efektywności, Mercedes-AMG wyposażył silnik V-8 w S63 4MATIC+ w system dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management. W zakresie częściowego obciążenia dezaktywowane są cylindry dwa, trzy, pięć i osiem, co znacznie obniża zużycie paliwa. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 8.9 litra i emisji CO2 wynoszącej 203 gramy na kilometr, nowy S63 4MATIC+ plasuje się w czołówce swojego segmentu konkurencyjnego.
Kiedy kierowca wybierze tryb jazdy „Comfort”, system dezaktywacji cylindrów jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 1000 do 3250 obr./min. Główne menu AMG na zestawie wskaźników informuje kierowcę, czy system dezaktywacji cylindrów jest aktywny i czy silnik pracuje w zakresie częściowego lub pełnego obciążenia. Przejście z pracy czterech do ośmiu cylindrów odbywa się natychmiastowo, szybko i niewyczuwalnie, przez co pasażerowie nie odczuwają żadnego spadku komfortu.
Krótkie czasy zmian biegów, wysoka wydajność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9-biegowa
Po raz pierwszy model S63 jest wyposażony w skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9-biegową, która imponuje ekstremalnie krótkimi czasami zmiany biegów, szybkim przełączaniem oraz funkcją dopasowania obrotów. Sprzęgło startowe na mokro zastępuje konwerter momentu obrotowego używany w modelach produkcyjnych. Dzięki temu zyskuje na wadze i poprawia reakcję na polecenia pedału przyspieszenia, szczególnie podczas przyspieszania i zmiany obciążenia.
Ogromny moment obrotowy modelu S65 przenoszony jest za pomocą sprawdzonej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC PLUS. Oferuje ona przekonującą, dostosowaną do potrzeb dynamikę i wysoką zmienność. Niezależnie od tego, czy zmiany biegów są automatyczne, czy inicjowane przez kierowcę za pomocą łopatek przy kierownicy, zarówno przełożenia w górę, jak i w dół są realizowane szybko i natychmiastowo. Szczególnie w trybach „Sport+” i manualnym skrzynia działa bardzo szybko i responsywnie.
Zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+
Wersja LHD modelu S63 4MATIC+ standardowo wyposażona jest w w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędu: w pełni zmienne rozdzielenie momentu obrotowego między przednią a tylną osią, co jest również istotną nowością, zapewnia optymalną przyczepność. Co więcej: kierowca może także polegać na wysokiej stabilności prowadzenia i dużym poziomie bezpieczeństwa w każdych warunkach, zarówno na suchej, mokrej, jak i zaśnieżonej nawierzchni. Przejście z napędu na tylne koła do napędu na wszystkie koła i odwrotnie jest płynne, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane w architekturze całego pojazdu.
Elektromechaniczne sprzęgło łączy na stałe napędzaną oś tylną z przednią. Optymalne rozdzielenie momentu obrotowego jest ciągle obliczane w zależności od warunków jazdy i reakcji kierowcy. Luksusowy sedan można zatem prowadzić w sposób ciągle zmienny od napędu na wszystkie koła do wyłącznie tylnego napędu. Przejścia są płynne i opierają się na zaawansowanej macierzy. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia również dynamikę podłużną dla jeszcze bardziej dynamicznego przyspieszenia.
Wersja RHD modelu S63 jest wyposażona w nowy silnik i nową skrzynię biegów. Jest dostępna wyłącznie z napędem na tylne koła. To samo dotyczy modelu S65.
Dla spersonalizowanego doświadczenia: tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT
Cztery tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual”, umożliwiają kierowcy szeroki wpływ na charakterystykę S63 4MATIC+ oraz S65. Każdy tryb jazdy modyfikuje kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego, ESP® oraz napędu na wszystkie koła (w S63 4MATIC+). Niezależnie od trybów DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość naciśnięcia przycisku „M”, aby przełączyć się bezpośrednio w tryb ręczny, w którym zmiany biegów są realizowane wyłącznie za pomocą łopatek przy kierownicy. W razie potrzeby można również indywidualnie dobrać ustawienia zawieszenia. Trzystopniowe ESP® oraz klapa wydechowa również można przełączać za pomocą specjalnego przycisku AMG.
„Comfort” to zrównoważony tryb jazdy z nastawami zawieszenia i układu kierowniczego ukierunkowanymi na komfort oraz konfiguracją napędu oszczędzającą paliwo i wczesnymi zmianami biegów – w tym płynne zmiany biegów i dyskretny dźwięk silnika. Dezaktywacja cylindrów (w S63 4MATIC+), funkcja ECO start/stop oraz funkcja „żeglowania” (w S63 4MATIC+) są aktywne: Kiedy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia w zakresie prędkości od 60 do 160 km/h, sprzęgło skrzyni MCT odłącza się, a silnik jest odłączany od układu napędowego. Elektronika obniża prędkość silnika do biegu jałowego, a opory jazdy zmniejszają się z powodu sił kompresji i tarcia silnika podczas jazdy na luzie.
Tryby jazdy DYNAMIC SELECT „Sport” i „Sport+” są zaprojektowane z myślą o wysokiej dynamice jazdy. Zapewnia to zwinna charakterystyka pedału przyspieszenia z bezpośrednim zestawieniem oraz emocjonujące zmiany biegów z krótszymi czasami zmiany i funkcją synchronizacji obrotów przy redukcji biegów. Zwiększona prędkość obrotowa w trybie „Sport+” umożliwia wyjątkowo szybkie starty oraz jeszcze lepsze przyspieszenie z miejsca.
Dodatkowo, S65 oferuje tryb jazdy „Curve”, aktywny w zakresie prędkości od 15 km/h do 180 km/h. Funkcja przechylania w zakręcie jest zintegrowana w zawieszeniu MAGIC BODY CONTROL modelu S65. W ten sposób pojazd przechyla się do wewnątrz zakrętu o maksymalnie 2.65 stopnia, podobnie jak motocyklista. To zmniejsza postrzegane siły boczne i zwiększa komfort jazdy.
RACE START teraz jeszcze łatwiejszy
Funkcja RACE START jest teraz dostępna także w S63 4MATIC+. Posiada nową i uproszczoną logikę działania: W trybach jazdy „Sport” lub „Sport+”, kierowca musi tylko mocno nacisnąć pedał hamulca lewą stopą, jednocześnie w pełni naciskając pedał przyspieszenia prawą stopą.
Elektronika pokładowa ustawi optymalną prędkość silnika. W zależności od wymagań lub warunków nawierzchni, prędkość silnika może być zwiększona lub obniżona w określonym zakresie poprzez użycie łopatek. Gdy kierowca zwalnia pedał hamulca, S63 4MATIC+ rusza do przodu z maksymalną przyczepnością. Sedan następnie wykonuje sprint od zera do 100 km/h w 3.5 sekundy.
Czysty dźwięk: kontrolowany system wydechowy AMG Performance
S63 4MATIC+ standardowo wyposażony jest w kontrolowany system wydechowy AMG Performance, aby zapewnić jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia dźwiękowe. Nieskończone regulowane klapy autentycznie i bezpośrednio modulują brzmienie wydechu. Klapy otwierają się lub zamykają w zależności od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, ale można je również kontrolować indywidualnie za pomocą oddzielnego przycisku w jednostce AMG DRIVE na konsoli centralnej. W trybach „Comfort” i „Sport” dźwięk o niskiej częstotliwości charakterystyczny dla V-8 podkreśla komfort. W „Sport+” jest znacznie bardziej emocjonalny.
Systematyczna lekka konstrukcja: AMG Lightweight Performance
Surowa implementacja strategii AMG Lightweight Performance również przyczynia się do wysokiej dynamiki jazdy i niskiego zużycia paliwa. W ramach lekkości zastosowano m.in. lekką akumulator litowo-jonowy, obręcze z lekkiego aluminium oraz zoptymalizowany system hamulcowy AMG o wysokiej wydajności. Co więcej, cała zewnętrzna powłoka Klasy S, łącznie z dachem i przednią częścią nadwozia, wykonana jest z aluminium. Zamontowanie komory na zapasowe koło z włókna węglowego, materiału używanego w wyścigach Formuły 1, redukuje wagę o dodatkowe cztery kilogramy.
Specjalnie opracowane zawieszenie dla maksymalnej dynamiki bocznej i podłużnej
S63 4MATIC+ jest wyposażony w sportowe zawieszenie AMG oparte na AIRMATIC z adaptacyjnym tłumieniem. Klienci mogą ustawić tłumienie na poziomy „Comfort” lub „Sport” – od relaksującego komfortu długodystansowego po dynamiczną sportowość. Tłumienie odbicia i kompresji jest ustawiane niezależnie od siebie, co optymalizuje dopasowanie do warunków jazdy oraz jakości drogi. Programowalna mapa umożliwia szeroki zakres między minimalnymi a maksymalnymi siłami tłumienia. Różnica między wygodnym a sportowym ustawieniem zawieszenia jest zatem bardziej subtelna i subiektywnie bardziej odczuwalna – w zależności od danej sytuacji drogowej.
Mercedes-AMG opracował specjalną kinematykę osi przedniej z wyższym camberem kół, większą stabilizatorem oraz sztywniejszym mocowaniem podwozia w osi tylnej wyłącznie dla modelu S63 4MATIC+. Te środki optymalizują zwinność pojazdu podczas dynamicznego stylu jazdy. W połączeniu z nowo opracowaną osią przednią i specjalnie dostosowanym napędem na wszystkie koła, S63 4MATIC+ reprezentuje nowy wymiar dynamiki jazdy w swoim segmencie.
S65: sportowe zawieszenie AMG oparte na MAGIC BODY CONTROL z funkcją przechylania w zakręcie
Zawieszenie MAGIC BODY CONTROL w S65 skupia się na dynamice jazdy i przygotowuje się na nierówności, zanim pojazd je przejedzie. W tym celu MAGIC BODY CONTROL łączy aktywne sprężyny zawieszenia z ciągle regulowanymi tłumikami i systemem SCAN NAWIERZCHNI DROGI. System dokładnie skanuje stan drogi z pomocą kamery stereo, aby optymalnie dostosować tłumienie każdego koła do nadchodzących nierówności.
Standardowa funkcja przechylania w zakręcie powoduje, że nadwozie pojazdu przechyla się do wewnątrz zakrętu o maksymalnie 2.65 stopnia. To znacząco redukuje postrzegane siły boczne i zwiększa przyjemność z jazdy, szczególnie na drogach drugorzędnych.
W zależności od trybu jazdy, zachowanie sprężynowania można ustawić na komfortowe lub sportowe, aby dopasować do indywidualnych preferencji lub aktywować funkcję przechylania w zakręcie. Aktywne zawieszenie efektywnie kompensuje przechylanie nadwozia, osiadanie i nurkowanie podczas ruszania z miejsca, w zakrętach oraz podczas hamowania. Nieskończone regulowane tłumiki umożliwiają komfortowe podstawowe tłumienie oraz skrajnie sztywne ustawienie w zależności od prędkości.
Wysokość pojazdu może być podniesiona o 40 mm w celu zwiększenia prześwitu. Przy wysokich prędkościach obniża się o maksymalnie 15 mm, co zmniejsza opór aerodynamiczny i zwiększa stabilność prowadzenia.
Bezpośredni i z wyraźnym feedbackiem: układ kierowniczy AMG o zmiennej wierze
Elektromechaniczne, sportowe, wrażliwe na prędkość kierownice w S63 4MATIC+ i S65 mają zmienny współczynnik przełożenia. Wyróżniają się specyficznym dla AMG przełożeniem zębatym, zapewniającym precyzyjny i autentyczny feedback. Wspomaganie kierownicy zmienia się pomiędzy ustawieniami „Comfort”, „Sport” i „Sport+”. Odpowiednie cechy są automatycznie aktywowane w zależności od wybranego trybu jazdy DYNAMIC SELECT, lub mogą być spersonalizowane w trybie „Individual”. Przy niskich prędkościach kierowca potrzebuje jedynie minimalnego ruchu kierownicy. Przy wysokich prędkościach może liczyć na solidną stabilność jazdy. Wyraźne ustawienie środka kierownicy i autentyczny odczuwalny feedback również przyczyniają się do optymalnego odczucia kierowania.
Dobra kontrola i odporne na blaknięcie: system hamulcowy AMG o wysokiej wydajności
Duży, wysokowydajny system hamulcowy niezawodnie i szybko spowalnia luksusowy sedan, a także jest odporny na blaknięcie nawet pod dużym obciążeniem. S63 4MATIC+ i S65 wyposażone są w tarcze hamulcowe o wymiarach 390 x 36 mm z 6-tłoczkowymi aluminiowymi zaciskami na osi przedniej oraz o wymiarach 360 x 24 mm z pojedynczym tłoczkiem na osi tylnej.
Opcjonalnie dostępny jest ceramiczny system hamulcowy AMG o wysokiej wydajności. Oszczędności wagi wynoszące ponad 20 procent zmniejszają masy niesprężynowe i zwiększają dynamikę jazdy, zwinność oraz jakość jazdy. Co więcej, hamulce ceramiczne wyróżniają się dłuższą żywotnością, wyższą odpornością na korozję i wyższą stabilnością termiczną. Posiadają tarcze hamulcowe o wymiarach 420 x 40 mm z przodu oraz 360 x 32 mm z tyłu. Można je rozpoznać wizualnie po napisach „AMG Carbon Ceramic” na specjalnie malowanych zaciskach hamulcowych.
Trzystopniowe ESP® oferuje więcej bezpieczeństwa lub więcej zabawy, w zależności od potrzeby:
ESP® ON: dla wysokiego poziomu bezpieczeństwa w kontekście sportowego charakteru pojazdu
ESP® Sport Handling Mode: pozwala na szersze kąty obrotu przed ingerencją systemu, aby uzyskać sportowy styl jazdy
ESP® OFF: system dezaktywowany dla sportowego stylu jazdy na zamkniętych torach. Podczas mocnego hamowania, ESP® zostaje tymczasowo włączone.
Przedni zderzak z nową lotką: design zewnętrzny
Nowy S63 4MATIC+ i nowy S65 można rozpoznać z przodu po reflektorach MULTIBEAM LED oraz przeprojektowanym przednim zderzaku z ekspresyjną lotką. Duże boczne wloty powietrza zapewniają lepszy przepływ powietrza do modułów chłodzenia – ich funkcjonalna forma jest znana z motorsportu. Trójwymiarowy przedni splitter zmniejsza siłę nośną na osiach przednich.
Panel uszczelniający drzwi z trójwymiarowymi, połyskującymi elementami chromowanymi obniża Klasa S wizualnie bliżej drogi i tworzy jeszcze większe napięcie po bokach. Typowe dla modeli AMG Klasy S są duże obręcze lekko stopowego o średnicy 19 cali standardowo w S63 4MATIC+ oraz 20 cali standardowo w S65. Ekskluzywne obręcze ze stopów do sedana V-12 fascynują swoim niezwykłym wzornictwem: każda z 16 szprych skręca się w specjalny sposób, dzięki czemu kontury chwytające światło promieniują w stronę centrum piasty koła. Efekt: Koło wygląda na większe niż jego rzeczywiste wymiary 8.5 J x 20 z przodu i 9.5 J x 20 z tyłu. Dodatkowo, ceramiczne lustro polerowane zapewnia ekskluzywny wygląd.
Standardowo, obręcze wykonane są z wysokiej jakości, przykręcanej i w pełni zintegrowanej osłony śrub kołowych z aluminium. Jej kształt przypomina centralne zamknięcie widoczne w motorsporcie. Logotyp AMG wkomponowano w rant obręczy jako element designu. Trzy inne obręcze o tej samej wielkości są dostępne opcjonalnie – dwie wersje designu również malowane matowym czarnym kolorem z połyskliwym rantem.
Potężny tył S63 4MATIC+ i S65 tworzy zaktualizowany zderzak tylny z wkładką dyfuzora i przeprojektowanymi, charakterystycznymi dla modelu podwójnymi końcówkami wydechu systemu wydechowego AMG. Dodatkowymi wyróżniającymi cechami są liczne, błyszczące elementy chromowane na przodzie, bokach i z tyłu, które rozwijają swoje promienne efekty szczególnie w połączeniu z ciemnymi wykończeniami.
Wnętrze: zniewalające wykończenia, design i jakość
Stylowy charakter nowych modeli Klasy S od Mercedes-AMG jest również widoczny we wnętrzu: Oba modele witają swoich pasażerów ekskluzywną atmosferą. Sportowe fotele AMG z pamięcią i podgrzewaniem siedzeń oferują kierowcy i pasażerowi z przodu więcej wsparcia bocznego. Skórzana tapicerka Nappa w designie AMG V-8 z emblematami AMG w przednich i tylnych oparciach tworzy luksusową atmosferę wewnątrz. Do szczególnych elementów należy wytłoczone logo na podłokietniku przedniej konsoli centralnej oraz analogowy zegar w ekskluzywnym designie IWC, który posiada trójwymiarowe, frezowane metalowe wskazówki oraz prawdziwe metalowe aplikacje na tarczy.
Trzypłatkowa kierownica o sportowym charakterze wyposażona jest w łopatki zmiany biegów, wyraźnie uformowany rant pokryty perforowaną skórą w obszarze chwytu oraz metalowy wkład z logotypem AMG. Opcjonalnie dostępna w wersji ze skórzanej Nappy w czarnym kolorze lub z mikrofibry DINAMICA.
Kolejną cechą charakterystyczną AMG są wyświetlacze: 31.2-centymetrowy wyświetlacz TFT o szerokim ekranie reprodukuje okrągłe wskaźniki, które dostarczają informacji o prędkości obrotowej silnika, prędkości pojazdu i wielu dodatkowych danych. Kierowca ma do wyboru trzy projekty wyświetlaczy: Classic, Sport i Progressive. Dodatkowo, menu AMG zostało znacznie rozszerzone. Między innymi może wyświetlać temperaturę oleju silnika i skrzyni biegów, przyspieszenie boczne i podłużne, moc silnika i moment obrotowy, ciśnienie doładowania, temperatury i ciśnienia opon oraz aktualne ustawienia pojazdu.
Liczne opcje z AMG Performance Studio
Osoby, które chcą jeszcze bardziej spersonalizować S63 4MATIC+ i S65, mogą zamówić szereg opcji z AMG Performance Studio. Zewnętrzne elementy mogą być dopasowane do osobistych preferencji z pakietem Night, atrakcyjnymi alternatywnymi kołami oraz pakietem Carbon. W wnętrzu, czarna skórzana tapicerka Nappa/mikrofibra DINAMICA na kierownicy zwiększa sportowy charakter. Elementy wykończenia z włókna węglowego lub lakieru fortepianowego dopełniają możliwości.
Aplikacja AMG TRACK PACE