2017 Mercedes-Benz E-Class estate

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2017 Mercedes-Benz E-Class estate

Przejdź do galerii zdjęć2017 Mercedes-Benz E-Class estate

W 2016 roku Mercedes-Benz wprowadził nową generację swojej słynnej linii E-Class, oferując ją w dwóch wersjach: sedan oraz kombi. Ta ostatnia wersja była jednym z najprzestronniejszych pojazdów w swoim segmencie i oferowała unikalną opcję, jaką były dodatkowe siedzenia dla dzieci w bagażniku.

Jednak to nie był jedyny powód, dla którego E-Class kombi zdobyła popularność. Łączyła komfort luksusowego samochodu, wszechstronność crossovera oraz oszczędność paliwa, jakiej potrzebowali kierowcy taksówek. Ponadto, była wypełniona nowoczesnymi technologiami.

Charakteryzujący się zaokrąglonymi liniami i falistymi kształtami design E-Class kombi miał z przodu parę reflektorów LED po obu stronach szerokiego grilla, ozdobionego chromowaną ramką i trzema żeberkami, które go przecinały. Klienci mogli również zamówić samochód z pakietem AMG, który dodawał agresywnie wyglądający zderzak z dolnym grillem w kształcie litery A oraz masywnymi otworami wentylacyjnymi po bokach.

Z profilu, E-Class z 2016 roku (S213) miała przednią część wspólną z wersją sedan aż do słupka B. Powyżej tego punktu, przedłużony dach lekko opadał w kierunku tylnej klapy, która miała przesunięte do przodu okno oraz spoiler nad nim. Producent oferował pojazd z automatycznie otwieraną tylną klapą, co ułatwiało dostęp do obszernego bagażnika.

W środku, luksusowe wnętrze nie różniło się niczym od wersji sedan. W zależności od wersji i opcji, klienci mogli zamówić auto z podwójnym ekranem na desce rozdzielczej: jeden dla panelu instrumentów, a drugi dla systemu infotainment. Dostępne były także różne opcje siedzeń.

Modele bazowe miały tapicerkę materiałową i łagodne boczne wsparcie, natomiast ci, którzy zdecydowali się na pakiet AMG, otrzymywali wysokie boczki i tapicerkę skórzaną. Konsola centralna, która dzieliła przednich pasażerów, mieściła kilka miejsc na drobiazgi oraz kontroler dla systemu infotainment MBUX. Z tyłu, na dzielonej kanapie (40/20/40), było wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych osób, chociaż pasażer siedzący na środkowym siedzeniu musiał zmagać się z wysokim tunelami transmisyjnym. W bagażniku Mercedes-Benz oferował przestrzeń o pojemności 670 litrów (23,7 cu-ft), którą można było zwiększyć przez złożenie tylnych siedzeń nawet do 1,820 litrów (64,3 cu-ft).

Mercedes-Benz zamontował szeroki wybór silników diesla i benzynowych pod maską E-Class kombi, o mocach od 150 PS (148 hp) do 333 PS (328 hp), które przekazywały swoją moc za pomocą dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów na tylne lub na wszystkie koła, w zależności od wersji. W przeciwieństwie do wersji sedan, kombi było standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne dla tylnej osi, co pomagało utrzymać poziom nawet przy pełnym obciążeniu.

Wersja kombi nowej Klasy E jest gotowa do zaprezentowania podczas turnieju tenisowego MercedesCup w Stuttgarcie: po raz pierwszy zaprezentowany, szósty model generacji jest tak dynamiczny jak profesjonaliści tenisiści i tak przestronny jak centralny kort. Innowacyjne inżynierstwo i przemyślana koncepcja przestrzeni czynią z niego najbardziej inteligentne kombi, jakie kiedykolwiek zbudował Mercedes-Benz. Równocześnie pierwsza wersja wydajnościowa obchodzi swoją premierę w postaci modelu Mercedes-AMG E43 4MATIC.

Jeśli chodzi o oferowaną przestrzeń, kombi Klasy E Mercedes-Benz nadal pozostaje jednym z faworytów w swoim segmencie: ma pojemność bagażnika aż do 1820 litrów, a pomimo sportowej linii dachu, przestrzeń na głowę i łokcie z tyłu jest najlepsza w tej klasie. Już pod koniec 2016 roku, kombi będzie dostępne z trzecim, składanym siedzeniem dla dzieci.

„Nowe kombi jest tak dynamiczne jak marka Mercedes-Benz i tak przestronne jak oczekują nasi klienci. Inteligentne funkcje, takie jak możliwość ustawienia oparcia tylnej kanapy w standardzie 40:20:40, pozwalają na jeszcze lepsze wykorzystanie pojemności ładunkowej,” mówi Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż samochodów Mercedes-Benz. „Co więcej, kombi oczywiście ma wszystkie innowacje nowej Klasy E – najbardziej inteligentnego sedana executive na świecie.”

Na rynku nowa wersja kombi będzie dostępna w wersji modelowej E 200 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym (135 kW/184 KM) oraz E 220 d (143 kW/194 KM) z całkowicie nowo opracowanym czterocylindrowym silnikiem diesla, a także E 250 dostarczającym 155 kW (211 KM) oraz 350 niutonometrów momentu obrotowego. W czwartym kwartale 2016 roku dołączy E 200 d o mocy 110 kW (150 KM) oraz E 350 d z silnikiem diesla o sześciu cylindrach i E 400 4MATIC z silnikiem benzynowym sześciocylindrowym, który generuje 245 kW (333 KM) i 480 niutonometrów momentu obrotowego. W momencie wprowadzenia na rynek, wszystkie modele będą standardowo wyposażone w nową dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC.

Pierwsza wersja wydajnościowa tego wszechstronnego samochodu to Mercedes-AMG E43 4MATIC Kombi, który również będzie dostępny od czwartego kwartału. Z potężnym silnikiem V6 biturbo o mocy 295 kW (401 KM) i automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC z krótszymi czasami zmiany biegów, napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC oraz specyficznym dla modelu zawieszeniem sportowym, zapewnia charakterystyczną dla marki AMG wydajność jazdy oraz zwiększoną zwrotność.

Inteligentna przestrzeń ładunkowa: duża, wszechstronna i łatwo dostępna

Z pojemnością od 670 do 1820 litrów, przestrzeń ładunkowa Kombi Klasy E jest jedną z największych w segmencie. W standardzie tylne siedzenie ma nową funkcjonalność związaną z ładunkiem: istnieje możliwość ustawienia oparcia pod kątem około 10 stopni. Tworzy to dodatkowe 30 litrów pojemności ładunkowej, umożliwiając jednocześnie pełne wykorzystanie pięciu miejsc.

Dodatkowo, oparcie tylnej kanapy składa się w standardzie w proporcji 40:20:40, co otwiera wiele możliwości konfiguracji pomiędzy pojemnością transportową a siedzeniami. Aby zwolnić oparcia, znajdują się przyciski elektryczne w przestrzeni ładunkowej oraz po prawej i lewej stronie obok oparć.

Projektanci szczególnie zwrócili uwagę na praktyczne wymiary i innowacyjne zarządzanie przestrzenią ładunkową: nowa Klasa E Kombi jest jednym z nielicznych modeli samochodów, które pomieszczą europaletę. Przy minimalnej szerokości przestrzeni ładunkowej między nadkolami wynoszącej 1100 milimetrów, udało się zachować bardzo dobre wymiary poprzedniego modelu. Sprawdzona osłona bagażnika i siatka powracają, oferując zarówno bezpieczeństwo przed wścibskimi oczami, jak i zabezpieczenie. Dzięki elektrycznemu napędowi, pokrywa ładowni unosi się, gdy otwierana jest klapa tylna.

Klapa EASY-PACK dostarczana w standardzie może być otwierana i zamykana bardzo łatwo przy naciśnięciu przycisku, co ułatwia ładowanie i rozładowywanie. Obsługa jest elektro-mechaniczna. Aby zapobiec uderzeniu klapy tylnej w dach garażu, można ją zatrzymać w dowolnej pozycji i ograniczyć kąt otwarcia.

Opcjonalny KEYLESS-GO z HANDS-FREE ACCESS jeszcze bardziej ułatwia ładowanie: wystarczy wykonać ruch nogą pod tylnym zderzakiem, a pokrywa bagażnika może być otwierana i zamykana w pełni automatycznie. Nie trzeba mieć wolnych rąk ani kłaść żadnych rzeczy na ziemi. Ta łatwość obsługi jest teraz również możliwa w przypadku zaczepu do przyczepy (opcjonalne wyposażenie).

Zestaw do zabezpieczania ładunków EASY-PACK (opcjonalne wyposażenie) pozwala na wszechstronne i bezpieczne korzystanie z przestrzeni bagażowej. To sprytne rozwiązanie do zarządzania przestrzenią ładunkową obejmuje szyny w podłodze pojazdu, mocowania, teleskopowy pręt i uchwyty na bagaż.

Samopoziomujące zawieszenie powietrzne z tyłu wciąż jest częścią standardowej koncepcji pojazdu. Zapewnia to, że Kombi zawsze pozostaje w poziomie, nawet gdy jest w pełni załadowane (aż do 745 kg w zależności od modelu) lub przy pełnym wykorzystaniu zdolności holowniczej (aż do 2100 kg). Przy AIR BODY CONTROL dostępne jest opcjonalne całkowicie pneumatyczne zawieszenie.

Teraz w pełni elektrycznie regulowane składane zaczepy do przyczepy z systemem stabilizacji przyczepy ESP® oraz asystentem bocznego wiatru (opcjonalne wyposażenie) również oferują wysoki poziom codziennej użyteczności. Gdy zaczep do przyczepy nie jest potrzebny, znika za tylnym zderzakiem. Aby zahaczyć przyczepę lub zamontować uchwyt rowerowy, wystarczy wysunąć go za pomocą elektrycznych kontrolek i automatycznie utrzymać na miejscu w pozycji roboczej. Sterowanie znajduje się w klapie tylnej lub drzwiach kierowcy.

Wyjątkowo bezpieczny i łatwy w montażu uchwyt do mocowania rowerów to światowa nowość. Zaczep do przyczepy ma dodatkowe dwa śruby na kulowym zaczepie, aby bezpiecznie wspierać odpowiedni uchwyt rowerowy. Dzięki temu pojemność obciążenia wzrosła do 100 kg i czterech rowerów.

Design zewnętrzny: dynamiczne proporcje, mocny wygląd z tyłu

Nowe Kombi Klasy E wygląda nowocześnie, z pewnością stylowo i dynamicznie, i wygląda jak model Limuzyny aż do słupka B. Od długiego maski wyłania się sylwetka, która ekscytująco przepływa przez długi odcinek dachu z sportowym zakrętem do potężnego tylnego końca kombi z mocno opadającym tylnym oknem. Krótkie zwisy, długi rozstaw osi i duże koła tworzą dynamiczne proporcje. Wraz z wysoką linią pasa bocznego, niskie, wydłużone boczne okna sprawiają, że pojazd wydaje się dłuższy. Płynnie przechodzące w część szybową, linie boczne pozytywnie przesadzone silnie rozciągają się ku tyłowi. Po raz pierwszy, relingi dachowe są organicznie zintegrowane jako część standardowego wyposażenia. To również podkreśla sportowy charakter pojazdu Kombi. Linie relingów mają kolor aluminium-srebrny.

Uzupełniając zewnętrzną formę, tylna część ma szerokie ramiona nad tylnymi nadkolami, co tworzy zmysłowy wygląd. Spojler dachowy z trzecią lampką stopu (LED) określa, na jaką wysokość szeroka, funkcjonalna klapa tylna może się otworzyć. Z perspektywy wizualnej, poziome linie na końcu oraz tylne okno podkreślają szerokość, podobnie jak poziomo ułożone, dwuczęściowe lampy tylne LED z wbudowanym wykończeniem w chromie. Uzupełniając formę, reflektory LED podkreślają charakter pojazdu, tworząc wizualny akcent zarówno w dzień, jak i w nocy. Na klapie tylnej, szeroki, chromowany uchwyt działa jako wizualny punkt centralny.

Tak jak w modelu Limuzyny, potężny przód będzie się różnił w zależności od wybranego designu i linii wyposażeniowej. Wersja bazowa ma klasyczną kratkę chłodnicy Mercedes z gwiazdą na masce, podobnie jak linia EXCLUSIVE z nieco innym designem. Linia AVANTGARDE i AMG mogą być rozpoznane po centralnej gwieździe na sportowej kratce chłodnicy. Każda wersja kratki chłodnicy nadaje Klasie E charakterystyczny wygląd, czy to elegancki podkreślający status, czy dynamiczny.

Linie designu i wyposażenia różnią się również z tyłu: zderzak tylny w modelu podstawowym ma czarny wkład z wyglądem dyfuzora, a system wydechowy nie ma widocznych końcówek. Wszystkie linie mają wieloczęściowy zderzak tylny z ciągłym chromowanym skrzydłem. W standardzie, wszystkie modele Kombi są wyposażone w ochronę progu bagażnika ze stali nierdzewnej.

Design wnętrza: synteza emocji i inteligencji

Wewnątrz, również Kombi korzysta z nagradzanego designu Limuzyny. Panel instrumentów może być ozdobiony dwoma opcjonalnymi szerokimi, wysokiej rozdzielczości i lśniącymi wyświetlaczami, każdy o przekątnej ekranu 12,3 cala. Zlokalizowane pod wspólną szklaną pokrywą, łączą się w szerokokątną kokpit. Kierowca może skonfigurować w pełni cyfrowy wyświetlacz, aby pokazywał istotne dla niego informacje i widoki. Do wyboru są trzy różne style: „Klasyczny”, „Sport” i „Postępowy”. Czułe sterowanie na kierownicy umożliwia kontrolowanie zestawu wskaźników i systemu multimedialnego za pomocą muśnięcia palcem i miało swoje debiut w nowej Klasie E.

Dodatkowe kontrole zapewnia touchpad z kontrolerem w konsoli centralnej, który również potrafi rozpoznać pismo ręczne, oraz system sterowania głosowego LINGUATRONIC. Są również bezpośrednie przyciski dostępu do sterowania klimatyzacją, na przykład, oraz do wygodnej aktywacji i dezaktywacji niektórych systemów wspomagania jazdy.

Wysokiej jakości materiały definiują styl wnętrza. Wśród nich znajdują się naturalne drewna, drewno w stylu jachtowym z płynącymi liniami jako współczesna interpretacja drewna intarsjowanego oraz nowoczesna metalowa tkanina. Użycie autentycznych materiałów kontynuowane jest w opcjonalnych, skórzanych drzwiach i linii pasa. Inny kluczowy element Mercedesa jest wyraźnie widoczny w wysokiej jakości wyglądzie i odczucie stworzonym dzięki starannej dbałości o szczegóły i rzemiosło. Równie starannie ułożona jest koncepcja materiałów i kolorów z różnymi odcieniami brązu, w tym atrakcyjnymi kombinacjami kolorystycznymi, takimi jak beż macchiato/brąz espresso czy beż macchiato/brąz skórzany. Linie designu i wyposażenia obejmują ulepszone oświetlenie wnętrza z 64 kolorami, co oferuje wiele możliwości personalizacji.

Jeśli chodzi o siedzenia, ich ergonomiczna, rzeźbiona forma łączy znaną z Mercedes-Benz przydatność do długich podróży z wyszukanym, sportowym wyglądem, z unikalnym designem dla każdej linii. Inne nowe funkcje w tym segmencie to pakiet Comfort Termiczny, w tym podgrzewane podłokietniki w drzwiach i na konsoli centralnej, oraz szybko reagujące ogrzewanie siedzeń Plus.

Usługa Concierge Mercedes me connect: spersonalizowana pomoc

Nawet standardowe usługi Mercedes me connect ułatwiają życie kierowcom Mercedes-Benz na wiele sposobów – na przykład diagnostyka pojazdu w przypadku awarii lub wypadku. Nowa Usługa Concierge, która rusza dla modeli Klasy E od czerwca, daje uczestniczącym klientom różne możliwości uzyskania spersonalizowanej pomocy: od rezerwacji restauracji po uzyskiwanie wskazówek turystycznych, informacji o wydarzeniach kulturalnych i sportowych oraz rezerwacji po wysyłanie celów nawigacyjnych bezpośrednio do pojazdu.

Uzyskanie dostępu jest proste: zarejestrowani użytkownicy Mercedes me connect mogą nawiązać połączenie telefoniczne z Usługą Concierge w ustalonym języku w 19 krajach w całej Europie, korzystając z przycisku iCall w panelu sterowania lub aplikacji connect. Osobisty asystent zajmuje się resztą.

System rozrywki dla tylnych siedzeń i bezpieczeństwo dzieci: praktyczne rozwiązania

W kilku prostych krokach tylna kanapa w Klasy E staje się centrum komunikacyjnym i kinem (dostępne od grudnia 2016) dzięki integracji iPad® Rear Seat Integration Plug & Play. Wstępna instalacja dla Entertainment i Comfort (opcjonalne wyposażenie) jest niezbędnym warunkiem. Uchwyt dostępny jako oryginalny akcesorium od pośredników sprzedaży Mercedes-Benz w prosty sposób wkłada się w slot przewidziany na tylnej części przednich siedzeń. Uchwyt można obracać i przechylać, co ułatwia korzystanie z iPada®. iPad® Rear Seat Integration Plug & Play jest dostępny dla modeli iPad® 4, Air i Air 2.

Mercedes-Benz rozszerza swoją ofertę wysokiej jakości i bezpiecznych systemów zabezpieczeń dla najmłodszych o nowe foteliki dziecięce KIDFIX XP. Nowy model został opracowany we współpracy z producentem fotelików dziecięcych BRITAX RÖMER i jest przypisany do grupy II/III, co czyni go odpowiednim dla dzieci w wieku od około czterech do dwunastu lat oraz w przedziale wagowym od 15 do 36 kg. Oparcie fotelika dziecięcego Mercedes-Benz można zdjąć zgodnie z wymaganiami Euro NCAP. Z ekskluzywną okładką Limited Black, nowy model doskonale wpisuje się w wnętrze Mercedes-Benz Klasy E.

Usprawnione z hałasu i wibracji: jeden z najcichszych samochodów kombi

Wewnątrz nowa Klasa E Kombi jest jednym z najcichszych pojazdów w swojej klasie – mimo że kombi ma w naturalny sposób gorsze warunki akustyczne w porównaniu z sedanu ze względu na dużą rezonującą karoserię. Cicha praca i niskie wibracje w znacznym stopniu przyczyniają się do poziomu komfortu energetycznego, szczególnie podczas dłuższych podróży.

Cała gama działań pomaga w redukcji wibracji i hałasu. Jak w kabriolecie, wzmocnienia wzmacniają główną podłogę i przedni koniec nadwozia. Dzięki temu nadwozie pojazdu jest bardzo sztywne i generuje mniej hałasu. Specjalna izolacja na nadwoziu (w tym na grodzi, ściankach bocznych i głównej podłodze), a także pochłaniacze dźwięku pod tylnymi siedzeniami oraz na nadkolach, utrzymują hałas poza wnętrzem pojazdu. Kinematyczny projekt zawieszenia, osi i systemu kierowniczego minimalizuje zakłócenia, które mogą być spowodowane nawierzchnią drogi, niezrównoważonymi kołami lub podczas hamowania. Ulepszono również mocowania silnika i skrzyni biegów pod kątem poziomu hałasu, a w niektórych wersjach modelu zastosowano przełączalne mocowania silnika.

Podjęto różne działania aeroakustyczne. Należą do nich uszczelnione klamki drzwi, uszczelki na stykach drzwi oraz optymalizacja szczegółów związanych z geometrią sekcji uszczelniających dla okien bocznych. Wprowadzone zostały także udoskonalenia w elementach formowanych dla wewnętrznych szyn uszczelniających, aby były one połączone z kanałem biegu okna bez żadnych przerw w sposób pozytywny. Jak w Limuzynie Klasy E, zewnętrzne lusterka i słupek A zostały również zoptymalizowane pod kątem aeroakustyki. Struktura dachu oraz moduł dachu przesuwanego/uchylnego zostały poprawione pod kątem aeroakustyki, aby poprawić komfort akustyczny również w tych obszarach. W przypadku panoramicznego dachu przesuwanego, wiele działań redukujących wiatr (deflektor wiatru, osłony i uszczelki o odpowiedniej geometrii) zapewnia ten sam wysoki poziom komfortu akustycznego, jak w poprzednim modelu, mimo większego otworu.

Pakiet Komfort Akustyczny jest dostępny jako opcjonalne wyposażenie. Specjalna folia akustyczna w szybie przedniej i bocznych zapewnia niski poziom hałasu tła w wnętrzu pojazdu. Pakiet Komfort Akustyczny zawiera dalsze środki dźwiękoszczelne, takie jak dodatkowa izolacja w tylnej przestrzeni na stopy i na tunelu centralnym. Aby zapewnić doskonałą izolację termiczną we wnętrzu, szyba przednia, okna boczne i tylne wykonane są z laminowanego szkła bezpieczeństwa z dodatkową warstwą folii, która pochłania promieniowanie podczerwone. Powierzchnie we wnętrzu, takie jak podłokietniki, kierownica i fotele, mniej się nagrzewają od promieniowania słonecznego w wyniku.

Inteligentna jazda: wszystkie innowacje Klasy E są na pokładzie

Jako najbardziej inteligentny sedan executive, nowa Klasa E stawia nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i zmniejszania obciążenia kierowcy. Te innowacje są oczywiście również dostępne w Kombi. Aktywny Asystent Hamowania jest standardowo montowany. Jest w stanie ostrzegać kierowcę przed nadchodzącymi kolizjami, zapewniać optymalne wsparcie podczas awaryjnego hamowania i, jeśli to konieczne, również autonomicznie zastosować hamulce. Oprócz wolno poruszających się, zatrzymujących lub stojących pojazdów, może również wykrywać pieszych przechodzących przez strefę zagrożenia przed pojazdem.

Inne atrakcje to SYSTEM PILOTAŻU: ten system reprezentuje kolejny krok Mercedes-Benz w kierunku autonomicznego prowadzenia. Jako Pilot Odległości DISTRONIC, jest nie tylko w stanie automatycznie utrzymywać odpowiednią odległość samochodu za pojazdami z przodu na wszystkich typach dróg, ale także śledzić je z prędkością do 210 km/h po raz pierwszy.

Nowy Pilot Parkowania Zdalnego: po raz pierwszy ten system umożliwia zdalne wprowadzanie i wyprowadzanie pojazdu z garaży i miejsc parkingowych za pomocą aplikacji na smartfona, co umożliwia pasażerom łatwe wsiadanie i wysiadanie z samochodu, nawet jeśli przestrzeń jest bardzo ograniczona.

50 lat temu: pierwszy oficjalny kombi Mercedes-Benz

W sierpniu 1966 roku Mercedes-Benz Universal zadebiutował w oficjalnym programie sprzedaży Mercedes-Benz. Ten samochód dostawczy został zbudowany przez IMA, partnera w Belgii, na podstawie modeli 200 D do 230 S z opadającym dachem. Pomimo innowacji, takich jak dzielone oparcie tylnej kanapy, samopoziomujące zawieszenie tylne i opcjonalny trzeci rząd siedzeń, ta wersja okazała się nieudana: w latach do 1969 roku zbudowano tylko 2754 egzemplarzy, a rozwój następcy na podstawie modelu Stroke 8 został porzucony.

Nowa nazwa, nowy model, nowy sukces: Kombi

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.