2017 Mercedes-Benz S-Class Cabriolet

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2017 Mercedes-Benz S-Class Cabriolet

Przejdź do galerii zdjęć2017 Mercedes-Benz S-Class Cabriolet

Chociaż niemiecki producent samochodów wprowadził na rynek wersję kabriolet S-Class, model A217, pod koniec 2015 roku, już w 2017 roku zaprezentował jego odświeżoną wersję.

Stało się tak, ponieważ reszta gamy S-Class, w tym coupe, przeszła modernizację i kabriolet nie mógł pozostać w tyle. Mimo że auto w ogóle nie wyglądało na przestarzałe, wprowadzone zmiany uszczęśliwiły klientów.

Na zewnątrz, model z rocznika 2017 otrzymał nowy, unoszący się grill, który nadawał wrażenie niezwykłej prędkości. Coś w stylu warp-speed podkreślone przez trójwymiarowy, kropkowany wzór, który pojawiał się za logiem z trzema ramionami i jego skrzydłami. Dodatkowo, zderzak zyskał dolny grill w kształcie litery A, podobny do tych, które zazwyczaj oferowane są w modelach AMG. Ponadto, reflektory również zostały poprawione i ozdobione kryształami w środku, co nadawało temu lądowemu jachtowi bardziej luksusowego charakteru. Z tyłu, tylne światła były wyposażone w standardowe oświetlenie OLED.

Wnętrze miało nieco inny projekt deski rozdzielczej, z górną częścią nachyloną zamiast nagle opadającej po wyświetlaczu centralnym, który znajdował się nad panelem centralnym. Ekrany infotainment oraz panelu wskaźników miały przekątną 12.3″ i były chronione przez jedną taflę szkła. Dodatkowo, kierownica była nowa i miała szerszą przerwę wewnątrz dolnego ramienia niż w pojeździe z rocznika 2016. Podobnie jak jej poprzednik, model z rocznika 2017 oferował możliwość otwierania lub zamykania kabiny przy prędkości do 60 km/h (37 mph), a cały proces zajmował tylko 20 sekund.

Pod maską producent zamontował silnik V8 o pojemności 4.0 litrów, który zastąpił starszą jednostkę 4.7-litrową. Mimo to, dostarczał więcej mocy niż jego poprzednik.

Jako członkowie dużej i odnoszącej sukcesy rodziny modeli S-Class, coupe i cabriolet wkrótce skorzystają z tych samych rozbudowanych innowacji, które właśnie wprowadzono w wersji sedan. Należą do nich nowe lub znacznie rozszerzone systemy wspomagania jazdy, nowoczesna koncepcja sterowania i wyświetlania z Widescreen Cockpit oraz nowa generacja kierownic, zintegrowane sterowanie komfortem ENERGIZING oraz najnowsza generacja systemu infotainment. Ekskluzywne dla obu modeli z dwoma drzwiami i będące częścią standardowego wyposażenia są innowacyjne lampy tylne OLED. Nowy silnik V8 biturbo w modelach S 560 Coupé i S 560 Cabriolet jest jeszcze bardziej dynamiczny.

„Z ich niepowtarzalnym, ekskluzywnym designem oraz wysokiej jakości materiałami, które mają niezwykle wysoką wartość estetyczną w wnętrzu, nowe modele S-Class Coupé i S-Class Cabriolet ucieleśniają naszą interpretację nowoczesnego luksusu. Oprócz tego, oba luksusowe czteromiejscowe modele oferują najnowszą technologię z S-Class,” mówi Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż samochodów Mercedes-Benz.

Przekształcony design emanuje jeszcze większą sportowością, jednocześnie ukazując wyjątkowe umiejętności techniczne. Mercedes-Benz S-Class Coupé i Cabriolet posiadają przednie zderzaki z chromowanym podziałem powietrza oraz obszernymi wlotami powietrza. Dynamiczny wygląd wzmacniają przeprojektowane progi boczne oraz chromowane końcówki podwójnego wydechu w stylu V12.

Dynamika linii AMG została również wzmocniona dzięki nowym przednim i tylnym zderzakom. Szczególnie wyróżniają się duże trójwymiarowe wloty powietrza, z których każdy posiada dwie chromowane łopatki.

Innowacyjne lampy tylne OLED w standardzie

Innowacyjne lampy tylne OLED to nowość w Mercedes-Benz S-Class Coupé i S-Class Cabriolet. Ta technologia (diody emitujące światło organiczne) polega na drukowaniu cienkowarstwowych warstw materiałów organicznych na szklanej płycie, które emitują światło. Łącznie 66 ultra-cienkich diod OLED działa jak unoszące się elementy w lampie tylnej; dodatkowo emitują one bardzo jednorodny wzór światła we wszystkich kierunkach i tworzą unikalny design zarówno w dzień, jak i w nocy. Zamykanie i otwieranie pojazdu dodatkowo akcentowane jest animowaną sekwencją światła z dynamicznym efektem oraz późniejszym rozjaśnianiem lamp tylnych. Oczywiście lampy tylne OLED wykorzystują również typową wielopoziomową technologię Mercedes-Benz, z różnymi poziomami intensywności dla lamp hamulcowych i kierunkowskazów w zależności od warunków jazdy i jasności otoczenia (dzień/noc).

Dwa nowe koła pozwalają na dalszą indywidualizację pojazdu w połączeniu z linią AMG. Są to 50,8 cm (20-calowe) koła AMG z 10 ramionami, w tym nadkola AMG malowane na szaro tytanowym z błyszczącym wykończeniem (opcjonalnie dla linii AMG) lub malowane na czarno z wysokim połyskiem (opcjonalnie dla linii AMG Plus).

Luksusowa strefa wypoczynkowa z Widescreen Cockpit i nową generacją kierownic

Świeży wygląd wnętrza gwarantują trzy nowe linie wykończenia (wysokopołyskowe drewno orzechowe, satynowe drewno jesionowe oraz designo magnolia) oraz trzy nowe linie tapicerki (designo Exclusive skórzana tapicerka AMG Line Plus porcelana/czerwony tizian, designo Exclusive skórzana tapicerka porcelana/czerwony tizian oraz designo Exclusive skórzana tapicerka AMG Line Plus bengalska czerwień/czarny).

Wnętrze nowych modeli S-Class charakteryzuje się dwoma nowymi wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej ekranu 12,3 cala. Wizualnie, oba wyświetlacze pod jedną wspólną szklaną osłoną łączą się w Widescreen Cockpit, podkreślając poziomą orientację w projekcie wnętrza.

Jak w zestawie wskaźników, Widescreen Cockpit zawiera duży wyświetlacz z wirtualnymi wskaźnikami w bezpośrednim polu widzenia kierowcy oraz centralny wyświetlacz nad konsolą środkową. Całkowicie cyfrowy kokpit oferuje trzy bardzo różne style wizualne: „Klasyczny”, „Sportowy” i „Progresywny”. W zależności od osobistych preferencji lub dopasowania do wybranego wnętrza, style można szybko zmieniać z zestawu wskaźników i centralnego wyświetlacza. Oprócz niektórych treści menu, takich jak dane tripowe czy zużycie paliwa, kierowca może teraz dodatkowo wyświetlać dane nawigacyjne lub wyświetlacz ECO w zestawie wskaźników. To pomaga kierowcy uczynić jego styl jazdy bardziej efektywnym.

Oba modele mają przyciski dotykowe na kierownicy. Reagują one na ruchy przesuwania, podobnie jak ekran smartfona. Umożliwiają one kierowcy kontrolowanie funkcji zestawu wskaźników i całego systemu infotainment bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Obsługa DISTRONIC i tempomatu z przyciskami bezpośrednio na kierownicy to kolejna nowość.

System infotainment można również obsługiwać za pomocą touchpada z kontrolerem w konsoli środkowej oraz za pomocą sterowania głosowego LINGUATRONIC. Sterowanie głosowe po raz pierwszy zostało rozszerzone o funkcje pojazdu. Komendy głosowe można teraz również wykorzystać do kontrolowania klimatyzacji oraz ogrzewania/wentylacji foteli, oświetlenia wnętrza (oświetlenie ambientowe, lampki do czytania, oświetlenie z tyłu), aromatyzacji/jonizacji, funkcji masażu foteli oraz wyświetlacza Head-up. W zależności od wersji językowej i wyposażenia pojazdu, możliwe jest teraz do 450 indywidualnych poleceń głosowych.

Najnowszej generacji system COMAND Online oferuje szybka nawigacja 3D z wyświetlaniem map topograficznych, fotorealistycznymi budynkami 3D oraz rotacjami map 3D. Na mapie nawigacyjnej wyświetlane są obszerne informacje: oprócz informacji o bieżącym natężeniu ruchu, może ona zawierać np. komunikaty ostrzegawcze Car-to-X, prognozy pogody, stacje benzynowe z aktualnymi cenami paliw oraz wolne miejsca parkingowe.

Nowa usługa Concierge Service udostępnia szereg indywidualnych usług klientom Mercedes me connect: od rezerwacji restauracji i uzyskiwania wskazówek dotyczących tras turystycznych, po zbieranie informacji o wydarzeniach kulturalnych lub sportowych oraz wysyłanie miejsc nawigacyjnych bezpośrednio do pojazdu.

ENERGIZING comfort control dla większego komfortu i czujności

ENERGIZING comfort control (opcjonalne) łączy różne systemy komfortu w pojeździe. Systematycznie wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym aromatyzację) oraz foteli (ogrzewanie, wentylacja, masaż), ogrzewania panelowego oraz oświetlenia i atmosfery muzycznej, umożliwiając specyficzne ustawienia wellness dostosowane do nastroju i potrzeb klienta. W rezultacie poprawia się samopoczucie i poziom wydajności.

W zależności od poziomu wyposażenia dostępnych jest do sześciu programów:

Świeżość
Ciepło
Witalność
Radość
Komfort
Trening (trzy tryby treningowe – relaksacja mięśni, aktywacja mięśni i równowaga – z różnymi ćwiczeniami)

Programy działają przez dziesięć minut. Są wizualizowane na głównym wyświetlaczu za pomocą kolorowej grafiki, a ich wykonaniu towarzyszy odpowiednia muzyka. Pięć utworów jest już zapisanych w programie. Kluczową funkcją w programie „Witalność” jest szybka muzyka z dużą ilością uderzeń na minutę. Repertuar S-Class zawiera na przykład „Feelin’ Good” w wykonaniu Leona Riskina. Jeśli dostępne są osobiste selekcje muzyczne, np. przez Interfejs Mediów, system analizuje je w tle i przypisuje do programu na podstawie uderzeń na minutę (bpm). Można dezaktywować indywidualne funkcje programów.

ENERGIZING comfort control obejmuje również oświetlenie ambientowe, które jest harmonijnie dopasowane do każdego z indywidualnych wzorów ekranów. Z 64 kolorami, opcjonalne rozszerzone oświetlenie ambientowe oferuje wiele indywidualnych ustawień. Światło stylizuje wnętrze jak dzieło sztuki, tworząc kolorowe światy z różnych kolorów.

Nowe systemy infotainment i bezprzewodowe ładowanie smartfonów

Wszystkie modele S-Class są wyposażone w najnowszej generacji system infotainment COMAND Online, wprowadzający nową erę w cyfryzacji i łączności. Near Field Communication przekształca smartfon w cyfrowy klucz do pojazdu.

Dzięki pakietowi integracji smartfonów, można korzystać z systemu infotainment CarPlay™ typu Apple oraz Android Auto. Jeśli odpowiedni smartfon jest podłączony przez USB, klient może, jeśli zechce, przełączyć się na interfejs CarPlay™ lub Android Auto.

Telefony komórkowe można ładować w standardzie, bezprzewodowo i bez uchwytu na telefon. Bezprzewodowe ładowanie działa ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi (o przekątnej ekranu do 15,2 cm), które obsługują lub mogą być dostosowane do standardu Qi. Pad ładujący jest zintegrowany z komorą schowka z przodu konsoli środkowej. Dodatkowo, telefonia wielofunkcyjna (opcjonalna funkcjonalność) umożliwia połączenie odpowiednio zaprojektowanych telefonów komórkowych z zewnętrzną anteną pojazdu.

Nowe systemy wspomagania jazdy z rozszerzonymi funkcjami

Mercedes-Benz S-Class Coupé i Cabriolet stają się coraz bardziej autonomiczne dzięki nowym lub funkcjonalnie znacznie rozszerzonym systemom wspomagania jazdy Intelligent Drive. Aktywny system kontroli odległości DISTRONIC i aktywne wspomaganie kierownicy teraz zapewniają jeszcze wygodniejsze wsparcie dla kierowcy w utrzymywaniu bezpiecznej odległości i kierowaniu. Prędkość jest teraz dostosowywana automatycznie przed zakrętami, skrzyżowaniami lub rondami (mogą występować różnice krajowe w zakresie poszczególnych funkcji). W tym celu np. Aktywny system kontroli odległości DISTRONIC w znacznie większym stopniu korzysta z danych map i nawigacji niż dotychczas.

Zawieszenie z oczami teraz widzi jeszcze lepiej

W 2014 roku w modelu S-Class Coupé, opcjonalne zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z funkcją przechylania zakrętów było pierwszym tego typu rozwiązaniem w standardowym samochodzie produkcyjnym. Karoseria przechyla się do wewnątrz zakrętu o maksymalnie 2,65 stopnia, co zmniejsza siły poprzeczne odczuwane przez pasażerów. Ten innowacyjny system rozpoznaje zakręty dzięki pomocy kamery stereo umieszczonej za przednią szybą oraz czujnika przyspieszenia bocznego ROAD SURFACE SCAN. W nowym Mercedes-Benz S-Class Coupé, kontrola zawieszenia została dodatkowo poprawiona: nowa kamera stereo systemu ma dużo lepsze parametry pracy i funkcjonuje przy prędkościach do 180 km/h.

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet standardowo wyposażony jest w pełne wsparcie zawieszenia powietrznego AIRMATIC z nieskończoną regulacją tłumienia.

Nowy V8 biturbo z odłączaniem cylindrów, V6 z funkcją ślizgu

Nowy silnik V8 biturbo w modelach S 560 Coupé i S 560 Cabriolet jest jednym z najoszczędniejszych silników benzynowych V8 na świecie i zużywa do ośmiu procent mniej niż jego poprzednik. Aby obniżyć zużycie paliwa, cztery cylindry nowego V8 są jednocześnie dezaktywowane w trybie częściowym z pomocą systemu regulacji luzu zaworowego CAMTRONIC (tylko w Coupe). Zmniejsza to straty pompowania, poprawiając ogólną wydajność pozostałych czterech cylindrów, przesuwając punkt pracy w kierunku wyższych obciążeń. Turbosprężarki umieszczone w V silników cylindrowych to kolejna cecha wyróżniająca. Nowy V8 ma moc 345 kW (469 hp) z maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm.

560 9AT (469 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc345 Kw @ 5250-5500 Rpm
469 Hp @ 5250-5500 Rpm
463 Bhp @ 5250-5500 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 2000-4000 Rpm
700 Nm @ 2000-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość197.9 In (5027 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw osi115.9 In (2944 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.