2017 Nissan GT-R

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Ikoniczny Nissan GT-R R35 zadebiutował na Tokyo Motor Show w 2007 roku jako model 2009 i otrzymał dalsze aktualizacje. Wersja z 2017 roku zyskała nowe wnętrze oraz dodatkowe 20 KM w porównaniu do poprzednika.

Japoński producent samochodów Nissan przez lata budował markę GT-R, a w 2007 roku zaprezentował model R35, który po raz pierwszy był oferowany zarówno z kierownicą po lewej, jak i po prawej stronie. Samochód był tak zaawansowany, że odebrał tytuł Króla Nurburgringu modelowi Porsche 911 Turbo. Ale ewolucja musiała trwać.

Wersja z 2017 roku opierała się na tej samej platformie Nissan Midship Premium, a jej kształt był niemal identyczny jak 10 lat wcześniej. Projektanci Nissana nie mogli stworzyć nic lepszego, lub nie mieli budżetu na to. Jednak zrobili wszystko, co w ich mocy, aby poprawić zarówno wygląd, jak i osiągi. Na zewnątrz zainstalowano nowy przedni zderzak z nowymi wlotami powietrza po bokach, a wewnątrz tych wlotów znajdowały się światła dzienne (DRL).

W kabinie wprowadzono główne ulepszenia. GT-R miał być zarówno wygodny, jak i szybki. Jednak luksus nie był kluczowym elementem w tym procesie. W 2016 roku projektanci nad tym popracowali. Przeprojektowana kabina oferowała premium wnętrze, które pasowało do sportowego samochodu o wysokich osiągach. Deska rozdzielcza była nowa, z panelem instrumentów owiniętym w jedną, bezszwową część ręcznie wyselekcjonowanej skóry Nappa. Na konsoli centralnej zainstalowano nowy 8-calowy ekran dotykowy systemu infotainment, który mógł łączyć się z Apple CarPlay.

Nissan zaprezentował nowy model GT-R z 2017 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2016 roku, który wyróżnia się świeżym wyglądem zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, a także znacznymi ulepszeniami w osiągach oraz nowymi kluczowymi funkcjami. Generalnie, jest to najważniejsza zmiana w flagowym supersamochodzie Nissan od jego premiery w 2007 roku.

Zewnętrzna część GT-R z 2017 roku przeszła gruntowną metamorfozę. Nowy grill „V-motion”, charakterystyczny dla najnowszych projektów Nissana, został nieco powiększony, aby lepiej chłodzić silnik i zyskał matowe wykończenie chromowane oraz zaktualizowany wzór siatki. Nowa maska, z wyraźnymi liniami charakterystycznymi płynącymi z grilla, została wzmocniona, aby zwiększyć stabilność podczas jazdy z dużymi prędkościami. Nowo zaprojektowany przedni spojler i zderzaki z wykończeniem umiejscowionym tuż poniżej lamp reflektorowych nadają nowemu GT-R wygląd czystej krwi samochodu wyścigowego, generując jednocześnie wysokie poziomy docisku aerodynamicznego z przodu.

Znany kształt GT-R, który przecina powietrze, definiuje jego profil, ale dolne osłony zostały wysunięte na zewnątrz, aby skierować przepływ powietrza wokół pojazdu. Udoskonalenia stylizacji i przepływu powietrza kontynuowane są z tyłu, gdzie charakterystyczne czteropunktowe lampy tylne GT-R są połączone z nową tylną częścią nadwozia oraz funkcjonalnymi bocznymi otworami wentylacyjnymi obok czterech końcówek wydechu. Linia paska między dolną czarną sekcją a panelem karoserii została podniesiona, aby nadać autu szerszy i bardziej agresywny wygląd z tyłu.

Zmiany w wyglądzie zewnętrznym skutkują bardziej sportowym i wyrazistym wyglądem samochodu – a także aerodynamiczną efektywnością, zapewniając większą stabilność przy dużych prędkościach, przy zachowaniu współczynnika oporu powietrza wynoszącego 0,26.

W kabinie znajduje się nowoczesne, wysokiej jakości wnętrze, które odpowiada charakterowi supersamochodu o wysokich osiągach. Cała deska rozdzielcza została zaprojektowana na nowo, w tym panel instrumentów pokryty jednym, bezszwowym kawałkiem ręcznie wybranego skóry Nappa, starannie przeszywaną z precyzją w stylu Takumi. Kształt deski rozdzielczej przyjmuje „poziomy przepływ”, aby dostarczyć pasażerom z przodu poczucie wysokiej stabilności, podczas gdy linia od zestawu wskaźników do konsoli centralnej tworzy wyraźnie zorientowane na kierowcę otoczenie. Warstwa miękkości pokrycia deski rozdzielczej została zaktualizowana nowym, cieńszym materiałem, aby zmniejszyć wagę, a same przednie fotele również stały się lżejsze, dzięki nowej konstrukcji wsparcia bocznego, która zapewnia większy komfort i wsparcie podczas długich jazd.

Rozmieszczenie centralnej deski rozdzielczej zostało poprawione i uproszczone. Zintegrowane nawigacja i kontrola audio zmniejszają liczbę przycisków z 27 w poprzednim modelu do zaledwie 11 w modelu z 2017 roku. 8-calowy monitor dotykowy zastępuje 7-calowy, a na wyświetlaczu pojawiają się duże ikony, podczas gdy nowa kontrola Display Command na konsoli centralnej z włókna węglowego umożliwia łatwą obsługę.

Pady do zmiany biegów są teraz zamontowane na nowym kole kierownicy, co pozwala kierowcom zmieniać biegi w trakcie zakrętu bez konieczności zdejmowania rąk z koła. Pady, połączone z przeprojektowanymi kontrolkami wentylatorów, oferują lepsze wyczucie i dźwięk podczas obsługi.

„Jako ikona osiągów Nissana, GT-R wciąż ewoluuje. Dzięki charakterystycznemu grillowi V-motion, GT-R teraz posiada najnowszy język projektowy Nissana. Jego wyjątkowe osiągi aerodynamiczne i ulepszone wnętrze nadały GT-R bardziej dojrzały charakter, który będzie kontynuowany w przyszłości,” powiedział Mamoru Aoki, dyrektor ds. wzornictwa w Global Design Center, Nissan Motor Co., Ltd.

Nagradzany silnik V6 3,8 litra o mocy 24 zaworów z podwójnym turbodoładowaniem – każdy egzemplarz ręcznie składany przez technika Takumi – teraz dostarcza 565 koni mechanicznych przy 6800 obr./min oraz 467 lb-ft momentu obrotowego, co oznacza wzrost o 20 KM i 4 lb-ft w porównaniu do modelu z zeszłego roku.

Wzrosty te, będące wynikiem indywidualnej kontroli czasu zapłonu cylindrów i dodatkowego doładowania z turbosprężarek, umożliwiają nowemu GT-R osiągnięcie doskonałej przyspieszenia w średnich i wysokich zakresach (3200 obr./min i powyżej). Połączony jest z gruntownie udoskonaloną 6-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, która zapewnia płynniejsze zmiany biegów i mniej hałasu. Agresywny dźwięk silnika GT-R nigdy nie brzmiał lepiej. Resonans nowego lekkiego tytanowego układu wydechowego i systemu aktywnej poprawy dźwięku (ASE) wzmacnia doświadczenie jazdy, zwłaszcza podczas przyspieszania.

Nissan GT-R zawsze był uważany za jedną z najlepszych maszyn do prowadzenia na świecie, a w 2017 roku jego zdolności zakrętowe stały się jeszcze lepsze. Bardziej sztywna struktura nadwozia i nowa zawieszenie pozwalają oponom GT-R, otoczonym nowymi 20-calowymi kołami z odlewanego aluminium z 15 szprychami, lepiej trzymać się nawierzchni, co zapewnia lepszą stabilność podczas szybkich zmian kierunku i wyższą prędkość zakrętów.

Wraz z wszystkimi ulepszeniami osiągów, GT-R z 2017 roku jest najwygodniejszym modelem do tej pory, z nowym poczuciem elegancji i cywilizacyjnej, rzadko spotykanej w takim supersamochodzie o wysokich osiągach. Nowy GT-R oferuje płynniejszą jakość jazdy w porównaniu do swojego poprzednika, a jego kabina pozostaje znacznie cichsza przy wszystkich prędkościach dzięki technologii aktywnej redukcji hałasu i nowym materiałom pochłaniającym dźwięk, w tym akustycznemu szybie przedniej.

„Nowy GT-R dostarcza ekscytujących doświadczeń podczas jazdy przez cały czas, na każdej drodze, dla każdego, kto zajmuje miejsce za kierownicą. Kontynuowaliśmy przesuwanie granic jego osiągów na maksimum – jest jeszcze potężniejszy niż wcześniej. Jednocześnie wprowadzono udoskonalenia, aby podnieść doświadczenie jazdy na całkowicie nowy poziom. Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować to, co uważamy za ostateczny GT-R, który łączy niesamowite osiągi, nową cywilizacyjność i bogatą historię wyścigową,” powiedział Hiroshi Tamura, główny specjalista ds. produktów GT-R, Z i NISMO, Nissan Motor Co., Ltd.

W nowym GT-R z 2017 roku znalazły się świeże kolory zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, które dopełniają wyrafinowany charakter samochodu. Do palety kolorów lakieru zewnętrznego dodano kolor „Blaze Metallic” w odcieniu pomarańczowym, nałożony specjalnym czterostopniowym procesem. Wnętrze wersji Premium, z pół-anilinową skórą, oferuje trzy różne opcje: nowo dodany Rakuda Tan, a także Amber Red i Ivory.

W wybranych rynkach nowy GT-R jest wyposażony w NissanConnectSM z nawigacją, aplikacjami mobilnymi i usługami, które pozwalają użytkownikom zdalnie blokować lub odblokowywać drzwi samochodu, uruchamiać alarm, wzywać służby ratunkowe lub śledzić samochód w przypadku kradzieży.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.