2017 Opel Ampera-e

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Opel zaprezentował model Ampera-e podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2016 roku, a samochód szybko zyskał popularność w niektórych europejskich krajach, gdy sprzedaż rozpoczęła się w następnym roku.

GM podszedł do rynku samochodów elektrycznych inaczej po doświadczeniach z Chevroletem Voltem/Opel Ampera. Porzucił silnik spalinowy, zainstalował nowe akumulatory i silniki oraz stworzył całkowicie nową platformę dla kolejnego etapu swojego programu elektryfikacji. Efektem końcowym był Chevrolet Bolt w USA oraz Opel/Vauxhall Ampera w Europie. W tym samym czasie inni producenci samochodów elektrycznych, tacy jak Tesla, zdobywali dużą część rynku samochodów elektrycznych, a konkurencja była zacięta. Jednak dla modelu Opel Ampera-e z 2017 roku sprawy potoczyły się inaczej. Po tym, jak europejska gałąź GM została zakupiona przez francuskiego producenta PSA (Peugeot-Citroen) w 2017 roku, obie firmy zgodziły się, że Ampera-e będzie dostarczana do Europy przez GM. Umowa ta nie trwała jednak zbyt długo, a pod koniec 2019 roku Opel nie przedłużył kontraktu, sprzedając jedynie pozostałe pojazdy w swoim magazynie w 2020 roku.

Opel miał inny język designu niż jego właściciel, GM, gdy zaprezentował model Ampera-e z 2017 roku. Przednia część samochodu miała kratkę w kształcie daszka między opadającymi reflektorami. Niżej, na zderzaku, producent dodał czarną plastikową listwę w kształcie wlotu powietrza, chociaż nie była to w rzeczywistości funkcjonalność. W górnej części otaczają ją światła parkingowe. Ogólnie rzecz biorąc, Opel próbował uczynić model Ampera-e pojazdem przeznaczonym do użytku w mieście, bez agresywnego stylu czy detali ukierunkowanych na osiągi.

Z profilu, subkompaktowy hatchback o kształcie minivana ujawniał swoje zamiary jako codzienny towarzysz do miejskich dojazdów. Jego wysokie drzwi i przeszklona część nadwozia, przestronna strefa okien oraz wznosząca się linia okien była stworzona dla tych, którzy szukają przestronnego pojazdu dla rodziny. Niemniej jednak, Opel Ampera-e z 2017 roku miała kilka detali designu, które sprawiały, że wyglądała nieco bardziej wyjątkowo niż większość innych aut w tym segmencie. Na przykład, czarna listwa wizualnie łączyła reflektory z słupkami A, natomiast z tyłu, błyszczący czarny element dekoracyjny zamontowany na słupkach C tworzył efekt „latającego dachu”. Pomimo czarnych detali wokół nadkoli i aluminiowych felg, samochód nie był crossoverem. Na koniec, z tyłu producent dodał poziome światła tylne, które rozciągały się od tylnych błotników aż po klapę bagażnika. Spoiler dachowy dopełniał aerodynamikę pojazdu. Nie był tam tylko dla efektu wizualnego, ale także w celu obniżenia oporu powietrza i poprawy zasięgu samochodu.

Wewnątrz, design nie był tak szalony jak w Opel Ampera. Nadal znajdowały się dwa wyświetlacze, jeden dla panelu wskaźników, a drugi dla systemu infotainment, ale dawał wrażenie większej przestronności. Jego wysoko umieszczone fotele były niemal płaskie i nie zapewniały wsparcia bocznego podczas zakrętów. W końcu, to był pojazd miejski, a nie sportowy hatchback. Z tyłu było wystarczająco dużo miejsca dla trzech dorosłych dzięki płaskiej podłodze. GM zauważył, że akumulator w kształcie litery T z poprzedniego modelu Volt/Ampera zajmował zbyt dużo miejsca w kabinie.

Pod swoją skórą, Opel Ampera z 2017 roku krył silnik elektryczny o mocy 204 KM (201 hp), który napędzał wyłącznie przednie koła. Zasilany był przez akumulator o pojemności 60 kWh umieszczony pod kabiną i zintegrowany z podłogą pojazdu. Jego 288 ogniw zapewniało wystarczającą moc na przejechanie do 520 km przed koniecznością naładowania. Można go było ładować przy użyciu szybkich ładowarek z mocą do 50 kW DC. Dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 360 Nm (266 lb-ft), samochód mógł przyspieszyć od zera do 100 km/h (0-62 mph) w 7,3 sekundy, co już plasowało go w kategorii sportowych hatchbacków.

Nowy Opel Ampera-e to ELEKTRYCZNY samochód, zwany również 'Das Elektroauto’, z rewolucyjnym, oficjalnie certyfikowanym zasięgiem NEDC wynoszącym 520 kilometrów (mierzonym zgodnie z Nowym Europejskim Cyklem Jezdnym). Opel Ampera-e o długości 4,17 metra oferuje także sporo miejsca dla pięciu pasażerów oraz bagażnik o pojemności 381 litrów (1 274 litry po złożeniu siedzeń), co przewyższa niektóre samochody klasy kompaktowej. „Wprowadzamy na rynek samochód elektryczny w pełni odpowiedni do codziennego użytku w postaci Ampera-e. To nie jest eko-luksus, nie jest to gadżet ani tylko drugi samochód. Opel pokazuje, że elektromobilność jest osiągalna dla znacznie szerszego audytorium dzięki najbardziej innowacyjnej technologii,” powiedział dyrektor generalny Opla, dr Karl-Thomas Neumann.

Bateria i zasięg

60 kWh akumulator litowo-jonowy składający się z 288 ogniw podzielonych na osiem modułów po 30 ogniw i dwa moduły po 24 ogniwa. Cały pakiet akumulatorów jest integralną częścią podwozia. Dzięki temu oszczędza się miejsce, a jednocześnie gwarantuje bezpieczeństwo. Ładowanie przez 30 minut na publicznej szybkiej ładowarce DC o mocy 50 kW doda kolejne 150 kilometrów zasięgu. Opel zapewnia gwarancję na system akumulatorów do ośmiu lat lub 160 000 kilometrów. Rewolucyjny samochód elektryczny ma zasięg 520 kilometrów mierzony na podstawie cyklu testowego NEDC przy pełnej baterii. Opel Ampera-e imponuje również w testach zbliżonych do profilu prędkości zdefiniowanego w cyklu WLTP (Światowa Zharmonizowana Procedura Testowa Pojazdów Lekkich) (skrócona procedura testowa): na podstawie tych testów inżynierowie szacują zasięg WLTP wynoszący 380 kilometrów. Oczywiście zasięg w codziennym użytkowaniu będzie się różnić i zależy od osobistego stylu jazdy oraz czynników zewnętrznych.

Wydajność i moment obrotowy

Natychmiastowy moment obrotowy wynoszący 360 Nm odpowiada za elektryzujący temperament Opla Ampera-e. Moc silnika elektrycznego wynosi 150 kW/204 KM (PS). Dzięki temu Opel Ampera-e przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 3,2 sekundy i od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy – czasy dorównujące sportowym samochodom. Przyspieszenie w średnim zakresie prędkości od 80 do 120 km/h, które jest szczególnie istotne w manewrach wyprzedzania, realizowane jest w zaledwie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 km/h dla dobra ogólnego zasięgu.

Komfort i bezpieczeństwo

Nowa Ampera-e także podąża za strategią Opla, która polega na udostępnieniu technologii normalnie znanych tylko z klasy luksusowej szerszemu gronu odbiorców w przystępnych cenach. Dlatego elektryczny samochód z Rüsselsheim wyposażony jest w szereg systemów wsparcia technologicznego.

Zaawansowany asystent parkowania: Automatycznie wyszukuje odpowiednie miejsca do parkowania równoległego oraz prostopadłego i parkuje Opla Ampera-e. Kierowca musi tylko obsługiwać pedały. Zaawansowany asystent parkowania skanuje wolne miejsca parkingowe między równolegle zaparkowanymi pojazdami, jak to zwykle ma miejsce na parkingach supermarketów. Ponadto, sprytny asystent poszukuje miejsc parkingowych wzdłuż ulicy między zaparkowanymi samochodami. Kierowca zawsze ma doskonały widok dzięki 130-stopniowej kamerze tylnej.

Asystent bezpieczeństwa: Szereg systemów pomaga zapewnić, że Opel Ampera-e zawsze utrzymuje bezpieczną odległość od pojazdu z przodu, nie opuszcza niezamierzenie swojego pasa ruchu, nie przeocza innych uczestników ruchu i wspiera kierowcę aż do awaryjnego hamowania. Ilość asystentów pozytywnie wpływa na eliminację obaw związanych z uwięzieniem w intensywnym ruchu w godzinach szczytu. Asystenci to:

Wskaźnik odległości do pojazdów oraz system ostrzegania przed zderzeniem – w celu zapewnienia wystarczającego odstępu od pojazdów z przodu
Asystent utrzymania pasa ruchu – wydaje ostrzeżenie, gdy przypadkowo opuszcza pas (aktywny przy prędkościach między 60 a 150 km/h). Zapewnia łagodne ruchy kierownicy, ale nie prowadzi samochodu ciągle.
Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu oparte na radarze – dla bezpiecznego cofania
Automatyczny asystent świateł drogowych oraz asystent znaków drogowych – aby widzieć wszystko w jednym rzucie oka.
Radarowe ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu oraz ostrzeżenie o martwym polu – aby nic i nikt nie został przeoczony
Sygnał bezpieczeństwa dla pieszych oraz ograniczenie hamowania w przypadku pieszych z przodu – w celu ochrony pieszych. Sygnał ostrzegawczy został opracowany, aby zwrócić uwagę rozkojarzonych lub niewidomych pieszych na cichy samochód elektryczny i jest aktywny przy prędkościach do 30 km/h.
Ostrzeżenie przed zderzeniem z przodu z hamowaniem w przypadku niskiej prędkości oraz wyświetlacz diodowy LED – aby pomóc zapobiegać zderzeniom przednim.

Infotainment i łączność

Elektryczny samochód Opla jest idealnym rozwiązaniem w naszej erze cyfrowej: niezbędne operacje są wykonywane za pomocą indywidualnie konfigurowanego, przypominającego tablet, kolorowego monitora o przekątnej 10,2 cala. Wszystkie istotne informacje dotyczące pojazdu lub warunków zewnętrznych można wyświetlić tutaj. System infotainment IntelliLink-e może integrować kompatybilne smartfony za pośrednictwem Apple CarPlay™ i Android Auto™. Mogą być ładowane nawet bez użycia kabla dzięki ładowaniu bezprzewodowemu. Oczywiście dostępne są również funkcje takie jak sterowanie głosowe, interfejsy USB i Bluetooth. Miłośnicy dźwięku w Ampera-e mogą również zamówić system audio Bose z subwooferem – prawdziwa przyjemność w super-cichym elektrycznym samochodzie.

IntelliLink-e w końcu staje się kompletną usługą w połączeniu z osobistym asystentem serwisowym i łączności Opel OnStar. OnStar oferuje potężny hotspot Wi-Fi 4G/LTE, zapewniając doskonałą łączność dla wszystkich pasażerów Ampera-e oraz ich urządzeń mobilnych. Ponadto, użytkownicy Opel OnStar mają tylko jeden przycisk od osobistego doradcy, który może pomóc zarezerwować pokój hotelowy (usługa rezerwacji), znaleźć najbliższą dostępną stację ładowania lub podać wskazówki do parkingu.

Cyfrowa oferta dopełnia nowo opracowana aplikacja myOpel. Umożliwia ona właścicielom Opla Ampera-e zdalne sterowanie samochodem – tak samo jak w przypadku wszystkich innych modeli z systemem Opel OnStar. Aplikacja pozwala w pełni wykorzystać zalety samochodu elektrycznego: Ampera-e można wstępnie ogrzać lub schłodzić, niezależnie od tego, czy jest zaparkowana na stacji ładowania, czy nie, dzięki czemu pasażerowie wchodzą do doskonale przygotowanego pojazdu bez względu na pogodę. W połączeniu z Apple CarPlay™ i Android Auto™ aplikacja umożliwia również uwzględnienie lokalizacji stacji ładowania podczas planowania tras – na wszelki wypadek, gdyby dystans przekraczał zasięg.

60 kWh CVT (204 KM)

ParametrWartość
Moc150 Kw @ - Rpm
204 Hp @ - Rpm
201 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ - Rpm
360 Nm @ - Rpm
Układ paliwowy60 Kwh Lithium-Ion Battery Pack
PaliwoElektryczny
Prędkość maksymalna93 Mph (150 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/50 R17 95V
Długość164 In (4166 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość62.8 In (1595 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/59.7 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika13.5 Cuft (382 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3563 Lbs (1616 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4533 Lbs (2056 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity60 Kwh
Charging Time (Normal)18.45 Hours
Range236.1 Miles (380.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.