2017 Peugeot 308 GTi

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Peugeot ma długą historię w segmencie hot-hatch, zaczynając od słynnego modelu 205 GTI, który zadebiutował w 1984 roku, aż po inne udane modele, a 308 GTi z 2017 roku nie było wyjątkiem.

Kiedy francuski producent wprowadził model 205 GTi na rynek w 1984 roku, odniósł ogromny sukces. Samochód ten nie tylko mógł konkurować z bardziej znanym Volkswagenem Golfem GTI, ale również zdobył dużą część segmentu hot-hatch, który w tamtym czasie wcale nie był szeroki. Dodatkowo, zaangażowanie francuskiego producenta w Mistrzostwa Świata w Rajdach i zdobycie kilku tytułów mistrza świata uczyniły go znanym. Niska cena zakupu w porównaniu do innych podobnych pojazdów z Włoch, Wielkiej Brytanii czy Niemiec pomogła Peugeotowi zwiększyć rozpoznawalność marki. Ale przechodząc do 2017 roku, druga generacja kompaktowego hatchbacka 308 otrzymała wersję GTi.

Druga generacja modelu 308 już wcześniej prezentowała się sportowo, ale w wersji GTi wyglądała bardzo agresywnie jak na swoją klasę. Oprócz standardowych reflektorów LED, przypominających brwi, posiadała diodowe światła do jazdy dziennej. Otaczał ją czarny grill, w którym chromowane logo producenta zajmowało centralne miejsce. Na dolnej części zderzaka 308 GTi znalazł się zderzak z drugim szerokim wlotem powietrza w środku, flankowany przez prostokątne wloty boczne z otworami wentylacyjnymi.

Z boku samochód pokazywał swoją niższą sylwetkę, z prześwitem obniżonym o 1 centymetr (0,5 cala) w porównaniu do reszty gamy modelu 308. Czerwone oznaczenia GTi na przednich błotnikach i 19-calowe felgi aluminiowe były unikalne dla tej wersji francuskiego hot hatcha. W przeciwieństwie do słynnego poprzednika 205 GTi, model 2017 308 GTi był dostępny wyłącznie w wersji pięcio-drzwiowej, ale oferowano go z dwutonowym nadwoziem, które na tylnej części pojazdu miało czarny kolor. Na tylnym spoilera zintegrowano trzecią lampę stop, a dolny zderzak wyposażono w dyfuzor flankowany przez dwa chromowane wydechy.

Wnętrze samochodu podkreślało jego sportowy charakter, oferując fotele sportowe z wysokim podparciem, zintegrowane zagłówki. Kierowca miał przed sobą zegary w stylu lornetki, jak w standardowym modelu 308, ale z czerwonymi iluminacjami na tarczach. Producent dodał mały wyświetlacz TFT, który pokazywał dodatkowe informacje z pokładowego komputera między prędkościomierzem a obrotomierzem. Płaski, dolny koło kierownicy z logo GTi na dolnym ramieniu oraz aluminiowe pedały dopełniały obraz prawdziwego hot-hatcha. Z tyłu, kanapa dzielona 60/40 miała te same materiały, co fotele przednie.

Pod maską 308 GTi, Peugeot zdecydował się na 1,6-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, dostępny w dwóch wersjach mocy: 263 KM (259 hp) i 272 KM (268 hp). Obie wersje były połączone z sześciobiegową skrzynią manualną, która przekazywała moc na przednie koła za pośrednictwem ograniczonego poślizgu Torsen.

Peugeot napisał kontynuację swojego bestsellera, którego wyprodukowano 760 000 sztuk od momentu wprowadzenia modelu na rynek. Nowy Peugeot 308 to najnowszy rozdział w sadze, która opowiada o nieustannej dążeniu do doskonałości.

Ten nowy pojazd jest kamieniem milowym w kierunku awansu marki, prezentując zestaw nowoczesnych technologii w zestawieniu z jeszcze bardziej wyrazistym stylem.

Zdecydowanie futurystyczny, samochód oferuje połączenie z systemem Mirror Screen oraz telematyką pokładową, która obejmuje ekran dotykowy z nawigacją 3D.

Nowy Peugeot 308 wprowadza wszystkie funkcje asystujące kierowcy, które niedawno ujawniono w nowych SUV-ach, Peugeot 3008 i 5008. Te nowe systemy umiejscawiają pojazd w górnej części rynku.

W nowym Peugeot 308 znajdziemy również układy napędowe, które dotychczas nie były dostępne w tym segmencie. Nowa ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów powiązana z silnikiem Diesel BlueHDi 180 S&S oraz nowym silnikiem Diesel BlueHDi 130 S&S przyczyniają się do dynamicznych właściwości nowego Peugeot 308. Jego nowe, wydajne silniki zapewniają, że Peugeot jest przygotowany na standard Euro 6.c, z nowymi systemami oczyszczania zarówno dla silników benzynowych, jak i diesla.

Bardziej energiczny profil

Nowy Peugeot 308 oferuje opływowy, elegancki design. Ten wygląd jest dostępny we wszystkich sześciu wersjach: Access, Active, Allure, GT Line, GT i GTi. Jego konstrukcja cechuje się dobrze zrównoważonymi proporcjami, zarówno w hatchbacku, jak i wersji kombi. Dzięki zmniejszonemu zwisowi, nowy Peugeot 308 wciąż zapewnia najwyższy poziom manewrowości. Jego linie, płynnie przechodzące przez mechanikę, wyrażają solidność i dynamizm.

Z przodu szeroka pokrywa zakrywa wysoką kratę chłodnicy. Na całej gamie, słynny lew zajmuje centralne miejsce w kratce chłodnicy, poniżej rzeźbionych liter nazwy marki na górnym pasku. We wszystkich wersjach, podpis świetlny LED wkomponowany w reflektory nadaje nowemu Peugeot 308 ostry wygląd. Nowe reflektory halogenowe w kształcie elipsy są dostępne w pierwszych trzech wersjach wyposażeniowych. Najwyższe poziomy wyposażenia – GT Line, GT i GTi – oferują pełne oświetlenie LED.

Dwa nowe zderzaki o wyrazistym, dynamicznym wyglądzie podkreślają mocną osobowość nowego Peugeot 308: jedna wersja stworzona dla poziomów Access, Active i Allure, a druga dla wykończeń GT Line, GT i GTi. Trzy obszerne otwory w dolnej części zapewniają, że silnik pozostaje chłodny. Boczne wloty mieszczą lampy przeciwmgielne.

W wykończeniu Allure, nowy Peugeot 308 oferuje trzy nowe aluminiowe felgi:

jako standard: 16″ Zycron, felga o wyjątkowym współczynniku oporu, który poprawia efektywność i tym samym zmniejsza zużycie paliwa,
jako opcja: 16″ Jade, nowa felga w kształcie diamentu w dwóch odcieniach,
również jako opcja: 18″ Saphir Black, felga diamentowa w dwóch kolorach.

Aby pomieścić nowe silniki Euro 6.c, klapa paliwa nowego Peugeot 308 uległa zmianie: wcześniej okrągła, teraz jest prostokątna, aby pomieścić otwór do napełniania AdBlue®.

Z tyłu, trzykłowy podpis świetlny jest teraz zawsze włączony. W hatchbacku osłona reflektorów stała się ciemniejsza, aby podkreślić dynamiczny wygląd samochodu.

Już od momentu premiery, na nowym Peugeot 308 dostępnych będzie dziesięć kolorów nadwozia, w tym nowy: Pyritowy Beż, który zastępuje Aluminium Szary. Emblematyczna wersja GTi będzie dostępna z ekskluzywnym Coupe Franche łączącym Magnetic Blue i Perla Nera Black.

Wysublimowane wnętrze, które dodaje wartości

Zainspirowany swoim ogromnym sukcesem, eleganckie wnętrze nowego Peugeot 308 ewoluowało, zachowując swoje mocne strony:

ekskluzywna pozycja kierowcy z Peugeot i-Cockpit® z kompaktową kierownicą i wyświetlaczem przezroczystym dla nowych doznań za kierownicą,
nowa kontrola skrzyni biegów i parkowania typu drive-by-wire z EAT8,
nowy ekran dotykowy, z którego można sterować klimatyzacją i nawigacją TomTom® Traffic 3D,
bezkompromisowy poziom jakości materiałów i wykończenia,
nowe wykończenie w dwóch wersjach wyposażenia:
Active: materiał Meco Mistral z konwencjonalnie ukształtowanymi siedzeniami,
Allure: tkanina pokryta plastikiem / tapicerka Oxford z dynamicznie ukształtowanymi siedzeniami (dostępna w wzorze Mistral lub Guérande).

Łączność i telematyka

Od poziomu wykończenia Active w górę, nowy Peugeot 308 jest wyposażony w ekran dotykowy najnowszej generacji. Dzięki czujnikom pojemnościowym, ekran jest bardzo responsywny i łatwy w użyciu, podobnie jak większość smartfonów. Perfekcyjnie umiejscowiony na centralnych nawiewach powietrza i zwrócony w stronę kierowcy, ekran ułatwia odczyt informacji i szybki wybór opcji.

Połączony z TomTom® Traffic, nawigacja 3D rozpoznająca głos nowego Peugeot 308 zapewnia, że podróże są optymalizowane w zależności od ruchu drogowego, a informacje w czasie rzeczywistym są łatwo odbierane dotyczące pogody, stacji paliw i parkingów. Poprzez społeczność TomTom, obszary ryzykowne lub tymczasowe strefy niebezpieczeństwa mogą być wyświetlane jako opcja dodatkowa.

Nowy Peugeot 308 oferuje również funkcję Mirror Screen. Replikuje ona ekran smartfona na ekranie dotykowym pojazdu, aby móc korzystać z kompatybilnych aplikacji. W czasach, kiedy smartfon stał się przedłużeniem jaźni, płynna cyfrowa ciągłość może być czerpana dzięki funkcji Mirror Screen. W zakresie bezpieczeństwa, telefon można umieścić w schowku w centralnym podłokietniku, nie tracąc dostępu do wszystkich ulubionych aplikacji. Wszystkie sterowania można aktywować głosowo, naciskając przycisk na końcu dźwigni kierunkowskazu. Dzięki rozpoznawaniu głosu przez smartfon (S Voice w Androidzie i Siri w Apple), można wykonywać połączenia, pisać wiadomości tekstowe i głośno podać adresy do nawigacji. Ta oferta w trybie triple play jest kompatybilna z protokołami MirrorLink®, Android Auto™ i Apple CarPlay™.

Najnowszej generacji systemy wspomagania jazdy

Nowy Peugeot 308 został wyposażony w najnowszej generacji systemy wspomagania jazdy, które niedawno zaprezentowano w nowych SUV-ach Peugeot 3008 i 5008.

Aktywny system hamowania i alert odległości

Alert odległości ostrzega kierowcę, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pojazdem z przodu lub jeśli w strefie detekcji znajduje się pieszy.

Jeśli kierowca zbyt długo zwleka z hamowaniem po włączeniu alertu, aktywuje się system Aktywnego Hamowania Bezpieczeństwa. Zapobiega on kolizjom i nawet zmniejsza ogólną liczbę wypadków, drastycznie redukując prędkość pojazdu. System wykrywa zarejestrowane pojazdy, które są zatrzymane lub poruszają się w tym samym kierunku, a także pieszych w drodze pojazdu. Rowerzyści, motocykliści, zwierzęta i obiekty na drodze nie są wykrywane.

Funkcja Aktywnego Hamowania Bezpieczeństwa w nowym Peugeot 308 wchodzi w życie:

Gdy wykryty jest inny poruszający się pojazd: prędkość między 5 km/h a 140 km/h,
Gdy wykryty jest zatrzymany pojazd: prędkość poniżej 80 km/h,
Gdy wykryty jest pieszy: prędkość poniżej 60 km/h.

Aktywny system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa

Aktywny system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa wykrywa, kiedy samochód niezamierzenie przekracza oznaczenia pasa za pomocą kamery rozpoznającej linie ciągłe i przerywane. Jeśli kierowca nie zauważy, a prędkość samochodu wynosi ponad 80 km/h, system wyemituje dźwiękowy i wizualny alarm.

Dla prędkości między 65 a 180 km/h aktywny system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa również koryguje trajektorię, jeśli zbliża się do niezamierzonej zmiany pasa, stopniowo kierując pojazd z powrotem na kurs. Jeśli kierowca chce pozostać przy pierwotnej trajektorii, wystarczy, że przytrzyma kierownicę. System jest automatycznie dezaktywowany podczas zmiany pasa, jeśli kierowca włączy kierunkowskazy.

Kierowca może dezaktywować system, naciskając przycisk po lewej stronie kierownicy. System wyłączy się po naciśnięciu przycisku przez kilka sekund. Pomarańczowa dioda LED pojawi się na przycisku, gdy system jest dezaktywowany.

System ostrzegania o zmęczeniu kierowcy

Nowy Peugeot 308 standardowo wyposażony jest w wskaźnik czasu jazdy. Po przekroczeniu dwóch godzin jazdy bez przystanków przy prędkości powyżej 65 km/h, włączy się wizualny i dźwiękowy alarm, zapraszający do zrobienia przerwy.

System ten obejmuje również system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy. Trajektoria pojazdu jest analizowana przez kamerę umieszczoną nad przednią szybą. Ocena czujności kierowcy odbywa się poprzez porównanie oznaczeń pasów z trajektorią pojazdu. Może zostać uruchomionych kilka poziomów alarmów dźwiękowych i wizualnych (na przykład: „Uwaga!” lub „Zrób przerwę!”).

Automatyczna kontrola świateł drogowych

Kamera umieszczona nad przednią szybą analizuje źródła światła i automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, w zależności od warunków oświetlenia i ruchu. Optymalizuje to użycie świateł drogowych, nie oślepiając innych kierowców.

Rozpoznawanie znaków drogowych i sugestie dotyczące prędkości

Kamera nad przednią szybą rozpoznaje i interpretuje znaki drogowe oznaczające początek lub koniec strefy ograniczenia prędkości i wyświetla odpowiednią prędkość na desce rozdzielczej. System ten uzyskuje również informacje o ograniczeniach prędkości z map nawigacyjnych pojazdu. Specjalne wskazania ograniczeń prędkości, takie jak te stosowane w przypadku pojazdów ciężarowych, nie są wyświetlane. Sugestia prędkości dopełnia to urządzenie. Kierowca może ustawić prędkość pojazdu na tę wykrytą przez kamerę, naciskając przycisk 'MEM’ na ograniczniku prędkości/automatycznym tempomacie.

Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop (w przypadku automatycznych skrzyń biegów lub funkcji 30 km/h z manualnymi skrzyniami biegów).

Pojazd jest wyposażony w radar umieszczony w centralnej części przedniego zderzaka, który ma zasięg 150 metrów. Adaptacyjny tempomat:

automatycznie utrzymuje prędkość jazdy ustaloną przez kierowcę,
oraz automatycznie zachowuje bezpieczną odległość między Twoim pojazdem a tym naprzeciwko.

System ten wykrywa pojazd znajdujący się przed nim i poruszający się w tym samym kierunku. Automatycznie dostosowuje prędkość do pojazdu wykrytego, korzystając z silnika i normalnych systemów hamulcowych (aktywowując światła hamulców):

jeżeli pojazd z przodu jedzie wolniej, system zwalnia Twój pojazd lub zatrzymuje go całkowicie, w przypadku funkcji Stop,
jeżeli pojazd z przodu przyspiesza lub zmienia pas, tempomat stopniowo przyspiesza, aby wrócić do ustawionej prędkości,
jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz, aby wyprzedzić wolniejszy pojazd, system zezwoli kierowcy na tymczasowe zbliżenie się do pojazdu z przodu, aby go wyprzedzić, nie przekraczając ustawionej prędkości.

Przy funkcji Stop, po zatrzymaniu pojazdu, system utrzyma go w miejscu. Tempomat jest wstrzymany.

W przypadku funkcji 30 km/h, po spowolnieniu pojazdu poniżej 30 km/h, tempomat zostaje wstrzymany; kierowca przejmuje kontrolę, zmienia biegi i hamuje, aż pojazd się zatrzyma.

Funkcja ta jest dostępna dla prędkości do 180 km/h.

Aktywny system monitorowania martwego pola

Podczas jazdy z prędkościami między 12 a 140 km/h, ten system ostrzega kierowcę, jeśli inny pojazd znajduje się w martwym polu, co może stanowić zagrożenie.

W momencie wykrycia innego pojazdu, takiego jak samochód, ciężarówka lub pojazd dwuśladowy, zapala się wskaźnik w odpowiednim lusterku bocznym.

System ten działa synchronicznie z aktywnym systemem ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa. Jeśli kierowca zaczyna przekraczać oznaczenie pasa z zamiarem zmiany pasa, mając włączone kierunkowskazy, i pojazd zostanie wykryty w odpowiednim martwym polu, zapala się wskaźnik ostrzegawczy w lusterku bocznym, a system zjazdu z pasa podejmuje próbę skorygowania trajektorii pojazdu, aby uniknąć kolizji.

VisioPark 1

Pojazd jest wyposażony w kamerę wideo o kącie 180° na tylnej klapie. Zapewnia to widok najbliższego otoczenia pojazdu, które wyświetlane jest na ekranie dotykowym. Czujniki parkowania dostarczają dodatkowych danych z widokiem overhead pojazdu. Widok overhead 360° z najbliższym otoczeniem pojazdu jest tworzony w czasie rzeczywistym podczas procedury parkowania.

Ułatwia to wyrównanie pojazdu, jednocześnie będąc świadomym wszystkich pobliskich przeszkód.

Park Assist

Ultrasonic sensors on the vehicle’s sides allow Park Assist to play a more active role in parking:

first, sensors on both front and rear bumpers detect a parking space big enough to accommodate the vehicle,
then, Park Assist automatically steers the vehicle into the spot.

Kierowca zarządza przyspieszeniem, hamowaniem, zmianą biegów i sprzęgłem (manualna skrzynia biegów). Przy skrzyni EAT8, kierowca zajmuje się tylko hamowaniem. Gdy pojazd wjeżdża lub wyjeżdża z miejsca parkingowego, Park Assist dostarcza kierowcy wizualne i dźwiękowe sygnały oraz informacje dla zapewnienia bezpieczeństwa. Kierowca może przejąć kontrolę nad procesem kierowania w dowolnym momencie, chwytając kierownicę. Park Assist obsługuje parkowanie równoległe i prostopadłe.

Bogata gama silników

Oprócz szerokiej gamy, nowy Peugeot 308 oferuje nowe, coraz bardziej wydajne silniki benzynowe i diesla. Kierowcy korzystają z połączenia charakterystycznej żywotności 308 i niskiego zużycia paliwa.

Czysta wydajność: proaktywne dobrowolne dostosowanie się do przyszłych standardów Euro 6

Nadchodzący standard Euro 6.c, który wchodzi w życie we wrześniu 2017 roku, ogranicza emisję tlenków azotu (NOx) w normalnych warunkach jazdy do 2,1 razy tych zmierzonych podczas testów na stanowisku. Dzięki tym unikalnym silnikom, grupa PSA już wykazuje swoje zobowiązanie do przestrzegania współczynnika 1.5, który wejdzie w życie dopiero w 2020 roku. Tak więc, 3 lata przed terminem, nowy silnik diesla wprowadza nowy system obróbki NOx, obejmujący katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna) drugiej generacji oraz filtr cząstek stałych (DPF), oba umiejscowione tuż obok silnika. Oprócz trójfunkcyjnego katalizatora, silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem gazu są wyposażone w filtr cząstek GPF do obróbki HC, CO2, NOx oraz cząstek.

Nowy PureTech 130 S&S BVM6: podwójna poprawa wydajności i zużycia

Nowy Peugeot 308 wyposażony jest w nową generację silnika PureTech 130 S&S z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ta nowa wersja zyskuje nie tylko na wydajności i większej dynamice, ale także w zakresie zużycia paliwa, a tym samym wydajności.

Silnik przeszedł dogłębną przebudowę, aby umożliwić jeszcze skuteczniejszą redukcję emisji zanieczyszczeń, niezależnie od warunków użytkowania. Emisje są traktowane zarówno u źródła, jak i w układzie wydechowym w następujący sposób:

przyjęcie Filtra Cząstek Stałych Benzynowych w celu zmniejszenia emisji cząstek stałych (z efektywnością filtracji powyżej 75%),
jeszcze bardziej skuteczny system kontroli emisji w wszystkich praktycznych sytuacjach dzięki materiałom o wyższej odporności termicznej, optymalnej kontroli temperatury wydechu i zastosowaniu nowej technologii katalizatora,
optymalny proces spalania dzięki niezwykle precyzyjnej kontroli mieszanki powietrzno-paliwowej za pomocą nowej generacji proporcjonalnego czujnika tlenu.

Oprócz osiągnięcia zwiększonej wydajności z krótszymi czasami reakcji, oszczędności paliwa wynoszą około 4% w porównaniu z PureTech 130 S&S Euro 6.b dzięki optymalizacji parametrów wydajności: cykl o wysokim stopniu recyrkulacji spalin, wtrysk paliwa zwiększony do 250 barów, zmniejszone tarcie i nowa konstrukcja turbosprężarki.

Wraz z nowym PureTech 130 S&S, nowy Peugeot 308 dysponuje nową 6-biegową manualną skrzynią biegów. Skrzynia biegów została zaprojektowana w 100% za pomocą metod cyfrowych! Umożliwiło to skrócenie czasu projektowania oraz symulację maksymalnej liczby zastosowań klienta. Oprócz zysków pod względem objętości i wydajności, ta BVM6 jest równie kompaktowa jak odpowiednia BVM5. W wyniku prac optymalizacyjnych, zmiany biegów są bardziej płynne i jednocześnie bardziej precyzyjne.

Ta nowa jednostka napędowa będzie dostępna w nowym zakresie Peugeot 308 pod koniec 2017 roku.

Nowy Diesel BlueHDi 130 S&S: kompaktowy, mocny i wydajny

Nowy Peugeot 308 to pierwszy samochód grupy PSA wyposażony w nowy silnik BlueHDi 130 S&S. Podobnie jak nowa BVM6, ta rewolucyjna czterocylindrowa jednostka została zaprojektowana cyfrowo. Nowa jednostka napędowa wiązała się z zarejestrowaniem przez grupę PSA ponad 200 nowych patentów.

Z poziomem wydajności zbliżonym do silników z najwyższej półki (silników 2.0), nowy BlueHDi 130 S&S ma dodatkowe 10 koni mechanicznych w porównaniu do BlueHDi 120 S&S, który zastępuje. Moc utrzymuje się na najwyższym poziomie dzięki nowej głowicy cylindrowej z 16 zaworami, zapewniając wrażenia z jazdy zbliżone do silników benzynowych. Jest nie tylko mocniejszy, ale także bardziej oszczędny. Oszczędności paliwa wynoszą od 4% do 6% w porównaniu do BlueHDi 120 S&S, dzięki zmniejszonej pojemności skokowej, nowemu wymiennikowi ciepła o wysokiej wydajności i przełomowemu systemowi spalania z opatentowaną geometrią (geometria tłoków Peugeota 908, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans).

Wprowadzony z nowym silnikiem BlueHDi 130 S&S, system oczyszczania emisji jeszcze bardziej ewoluował, aby zapewnić odpowiedź 3 lata przed przyszłym współczynnikiem zgodności NOx (tlenków azotu) 1.5, który ma być stosowany od 2020 roku. Również traktuje emisje zarówno u źródła, jak i w układzie wydechowym. Dzięki innowacyjnej instalacji i architekturze, skuteczność procesu oczyszczania NOx jest zwiększona, a poziom zużycia paliwa optymalizowany. System oczyszczania emisji został uproszczony przez połączenie w jednej jednostce katalizatora, funkcji SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) oraz SCR na filtrze cząstek stałych (PF). Usytuowanie jak najbliżej silnika umożliwia szybsze wprowadzenie procesu oczyszczania. Usunięcie dodatku PF pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji, a konserwacja jest uproszczona dla klienta dzięki punktowi uzupełniania AdBlue® w pobliżu punktu tankowania.

Automatyczna skrzynia biegów EAT8 Shift and Park by Wire: pierwsza w branży

Wyjątkowa cecha nowego Peugeot 308 GT, silnik BlueHDi 180 S&S jest obecnie połączony z nową generacją automatycznej skrzyni biegów EAT8, opracowaną we współpracy z japońskimi specjalistami z Aisin. Ta nowa automatyczna skrzynia biegów umożliwia redukcję zużycia paliwa o nawet 7% w porównaniu z EAT6, dzięki:

zmianie na 8 biegów,
zwiększonej wydajności poprzez wydłużenie funkcji Stop & Start do 20 km/h,
zyskom pod względem masy i kompaktowości (do 2 kg w porównaniu z iso-perymetralnym EAT6).

Jednak ta nowa automatyczna skrzynia biegów oferuje znacznie więcej niż 8 biegów. Jest niewątpliwie komfortowa w użyciu, dzięki szybkim zmianom biegów Premium, które umożliwiają optymalizacja wymiany momentów obrotowych między silnikiem a skrzynią biegów, zmiana na 8 biegów zmniejsza ryzyko awarii biegów przy każdej zmianie prędkości. W codziennym użytkowaniu, płynny konwerter momentu obrotowego zapewnia prawdziwy komfort jazdy podczas ruszania i manewrowania podczas parkowania.

Nowa kontrola automatycznej skrzyni biegów Shift and Park by Wire jest łatwa w użyciu i intuicyjna, dzięki łatwym w obsłudze, ergonomicznym elementom sterującym. Standardowe funkcje, łopatki na kierownicy umożliwiają manualne zmiany biegów bez utraty funkcjonalności automatycznej. Z punktu widzenia bezpieczeństwa, funkcja Park aktywuje się automatycznie po wyłączeniu silnika. Kontrola kierunku jazdy jest teraz automatyczna przy użyciu Park Assist lub Adaptacyjnej Tempomatu z funkcją Stop, wszystko to bez żadnej akcji ze strony kierowcy.

308 GTi od Peugeot SPORT: sportowe osiągi bez kompromisów

Nowy Peugeot 308 GTi dostarcza ultimatywnych doznań z jazdy, nie rezygnując z efektywności ani komfortu pasażerów.

Z wszystkimi nowoczesnymi ewolucjami nowego Peugeot 308, wersja GTi emanuje sportowością i ekskluzywnością, nie będąc jednocześnie ostentacyjna: obniżone zawieszenie o 11 mm, zupełnie nowy przód i tył. Wnętrze jest równie sportowe, z specjalnymi fotelami kubełkowymi i kierownicą.

Napędzany najnowszym silnikiem THP S&S 270, demonstruje prawdziwą moc, emitując tylko 139 g CO2 na km, zużywając jedynie 6,0L na 100 km. Z doskonałym stosunkiem mocy do wagi wynoszącym 4,46 kg na KM, nowy Peugeot 308 GTi przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i przebywa 1000 m z miejsca w zaledwie 25,3 sekundy.

Nowy Peugeot 308 GTi wyposażony jest w ograniczający poślizg dyferencjał Torsen® i felgi 19″ Carbone19 z oponami Michelin Pilot Super Sport. Wyposażony w przednie tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm, czerwono malowane zaciski sygnowane przez Peugeot SPORT oraz tylne tarcze hamulcowe o średnicy 268 mm.

Ekskluzywna nowa wersja Peugeot 308 GTi 270, nowa opcja „Coupe Franche” jest dostępna w kombinacji Magnetic blue i Perla Nera.

1.6L PureTech 6MT FWD (263 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc193.4 Kw @ 6000 Rpm
263 Hp @ 6000 Rpm
259 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2100 Rpm
340 Nm @ 2100 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/35 R19
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3064 - 32450 Lbs (1390 - 14719 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3946 Lbs (1790 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2148 G/Km

1.6L TKM 6MT FWD (272 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc200.1 Kw @ 6000 Rpm
272 Hp @ 6000 Rpm
268 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy243 Lb-Ft @ 1900 Rpm
330 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/35 R19
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2657 Lbs (1205 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3946 Lbs (1790 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.