2017 Skoda Citigo 5 drzwiowe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2017 Skoda Citigo 5 drzwiowe

Przejdź do galerii zdjęć2017 Skoda Citigo 5 drzwiowe

Na tej samej platformie co jego „brat” Volkswagen up! oraz SEAT Mii, Citigo z 2017 roku był alternatywą Skody dla miejskiej mobilności, oferując pięciodrzwiowy hatchback, który mógł zmieścić się w większości parkingów w najbardziej zatłoczonych europejskich miastach.

Choć w dużej mierze był to produkt oznakowany marką, samochód zachował wizerunek czeskiej marki. Jego kubistyczny styl był już dobrze znany wśród pojazdów Skody, a producent obiecał, że koszty eksploatacji nie obciążą nikogo. Dodatkowo, jego cena sprawiała, że był atrakcyjny nie tylko dla dostawców pizzy, ale także dla tych, którzy nie mogli lub nie chcieli zainwestować zbyt wiele w pojazd rodzinny.

Na zewnątrz największą zmianą były reflektory, które wyposażono w LED-owe światła dzienne. Szerokie reflektory, które były lekko cofnięte na bokach, nadawały pojazdowi wrażenie większego auta. Z boku można było zauważyć, że przednie drzwi są krótsze niż w wersji trzydrzwiowej Citigo.

Dzięki pięciodrzwiowej konfiguracji, Citigo mogło pomieścić czterech dorosłych pasażerów podczas krótkich przejażdżek po mieście. Niemniej jednak, wąskie siedzenia nie zapewniały wystarczającego komfortu na dłuższe trasy. Z przodu Skoda zainstalowała elektryczne szyby oraz klimatyzację, natomiast pasażerowie na tylnej kanapie musieli zmagać się z systemem okien wysuwanych zamontowanym w tylnych drzwiach. Jako opcję dostępny był przenośny system nawigacyjny, który można było zamontować na specjalnym uchwycie na górze centralnej konsoli.

Pod maską Skoda zainstalowała silnik trzycylindrowy, dostępny w dwóch wersjach mocy, zestawiony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową automatyczną, w zależności od wybranej opcji.

Skoda zaktualizowała najmniejszego członka swojej gamy modeli. Skoda Citigo debiutuje w wersji z trzema lub pięcioma drzwiami oraz wieloma nowymi cechami w zakresie designu, technologii i wyposażenia. Ten miejski samochód wyróżnia się w tłumie. Przednia, boczna i tylna część pojazdu prezentują precyzyjne kształty, wyraźne krawędzie i gładkie powierzchnie. Natychmiast rozpoznawalny jako atrakcyjny, nowoczesny i praktyczny samochód do jazdy po mieście. Skoda Citigo ucieleśnia nowoczesną technologię i miejską mobilność.

Design: kompaktowy, ale przestronny

Przy długości 3,597 mm, szerokości 1,645 mm i wysokości 1,478 mm (wersja pięciodrzwiowa), Skoda Citigo należy do jednych z najbardziej kompaktowych, ale jednocześnie przestronnych samochodów w swoim segmencie. Można wybierać spośród czterech poziomów wyposażenia: Easy, Active, Ambition i Style. Skoda Citigo dostępna jest również w edycji Monte Carlo oraz w specjalnej wersji Fun. To wszechstronny samochód do miasta – zwinny i schludny.

Całkowicie przeprojektowana przednia część obejmuje nową maskę, zmodyfikowany zderzak, odświeżone światła przeciwmgielne oraz przeprojektowaną atrapę grilla w typowym stylu Skody. Reflektory wyposażone są w LED-owe światła dzienne (standard w wersjach Ambition, Style i Monte Carlo – opcjonalnie w wersji Active). Światła przeciwmgielne dostępne są teraz z funkcją skrętu (opcjonalnie od wersji Active). System City Safe Drive z czujnikiem światła i deszczu oraz Light Assist z funkcją Coming Home zapewniają większy komfort (opcjonalnie od wersji Active).

Nowa tylna część charakteryzuje się ciemnymi lampami tylnymi (od poziomu Ambition w górę). W wersjach Style i Ambition dach oraz lusterka dostępne są w białym lub czarnym kolorze jako opcjonalny dodatek (nie dotyczy kolorów nadwozia Sunflower Yellow i Dark Sapphire Blue).

Dostępne są felgi aluminiowe w rozmiarze 14, 15 i 16 cali. Nowa felga aluminiowa „Conan” o średnicy 15 cali (opcjonalnie w wersji Style) jest dostępna w kolorze srebrnym lub wysokopołyskowym antracycie. Kształt ośmiu ramion nadaje wrażenie turbiny. Nowe, wysokopołyskowe czarne felgi aluminiowe „Scorpius” o średnicy 16 cali, dostępne opcjonalnie w wersjach Active, Ambition i Style, również dołączyły do oferty. W kwestii kolorów nadwozia, żywy kolor standardowy Kiwi Green zastępuje metaliczny kolor Spring Green.

Wnętrze samochodu prezentuje dużą przestronność, typową dla Skody. Skoda Citigo oferuje pojemność bagażnika wynoszącą 251 l oraz przestronność ramion wynoszącą 1,369 mm (w wersji pięciodrzwiowej). Po złożeniu tylnych siedzeń, bagażnik ma pojemność 951 l w modelu trzydrzwiowym i 959 l w pięciodrzwiowym. Długi rozstaw osi wynoszący 2,420 mm zapewnia dużo miejsca z tyłu; cztery osoby mogą komfortowo podróżować. Funkcja EasyEntry w wersji trzydrzwiowej (standard w wersjach Ambition i Style – opcjonalnie w Active) ułatwia wsiadanie pasażerom do tyłu.

Przestrzeń nad głową z tyłu wynosi hojne 947 mm (993 mm z przodu). Przestronność ramion z tyłu, która wynosi 1,389 mm w modelu trzydrzwiowym i 1,388 mm w pięciodrzwiowym, również jest bardzo hojna.

Skórzana wielofunkcyjna kierownica i Climatronic

Deska rozdzielcza Skody Citigo ma schludny, uporządkowany design. Zestaw wskaźników z wskaźnikiem prędkości, obrotomierzem i wskaźnikiem paliwa ma nowy wygląd i dostępny jest w dwóch różnych wersjach. Standardowa trójramienna kierownica z logo Skody dostępna jest teraz jako wielofunkcyjna kierownica ze skórzaną okładziną (standard w specjalnej edycji Skoda Citigo Monte Carlo i specjalnym modelu Skoda Citigo FUN, opcjonalnie w wersjach Ambition i Style). Jej przyciski umożliwiają sterowanie radiem i telefonem bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. System Climatronic (opcjonalnie od wersji Ambition) zapewnia przyjemną temperaturę w każdym momencie.

System multimedialny Swing i aplikacja Move&Fun umożliwiają integrację smartfonów

Nowej generacji radia i systemy multimedialne Blues i Swing oferują wiele opcji łączności – od złącza aux-in, przez slot na kartę SD, aż po złącze USB. Wariant Swing dodatkowo posiada kolorowy wyświetlacz, sześć głośników i połączenie Bluetooth, co umożliwia sparowanie systemu multimedialnego Swing ze smartfonem. Aplikacja Move&Fun, działająca na systemach iOS i Android, zapewnia nawigację, wyświetlanie danych o jeździe, połączenia telefoniczne w trybie głośnomówiącym oraz porady dotyczące efektywnej jazdy, a także odtwarzanie muzyki i radia. Wyświetlacz Maxi-DOT dostępny jest jako opcjonalny dodatek (standard w silniku CNG, opcjonalnie w wersjach Ambition i Style).

Systemy wspomagania kierowcy i kompleksowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa

System awaryjnego hamowania pomaga zapobiegać zderzeniom tylnym w ruchu miejskim. Funkcja wspomagająca jest aktywna automatycznie przy prędkościach między 5 a 30 km/h. Laserowy czujnik, który zintegrowany jest w mocowaniu lusterka wstecznego, skanuje obszar 10 m przed pojazdem. W przypadku zbliżającego się zderzenia – jeśli kierowca nie zareaguje – system hamulcowy zostaje w pierwszej kolejności przygotowany, a funkcja hydraulicznego wspomagania hamulców staje się bardziej czuła. System także inicjuje pełne naciśnięcie hamulców, aby zatrzymać pojazd, jeśli zajdzie taka potrzeba, lub – jeśli kierowca nie hamuje wystarczająco mocno – automatycznie zwiększa siłę hamowania.

Wyposażenie standardowe obejmuje cztery poduszki powietrzne, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC), system kontroli trakcji, elektroniczną blokadę różnicową (EDL), elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich czterech miejsc, napinacze pasów dla tych z przodu, punkty mocowania Isofix na tylnych siedzeniach (w tym mocowanie górne), automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku awaryjnego hamowania, Hill Hold Control oraz monitorowanie ciśnienia w oponach.

Wybór trzech silników o trzech cylindrach

W Skodzie Citigo zastosowane są nowoczesne silniki trzycylindrowe. Silniki umieszczone transwersalnie z przodu generują moc 44 kW (60 KM), 50 kW (68 KM wersja CNG) i 55 kW (75 KM), napędzając przednie koła. Pojemność skokowa w każdym przypadku wynosi 1,0 l (999 cm³). Pomimo małej pojemności skokowej, wszystkie warianty mocy jednostki 1.0-l charakteryzują się wysokim momentem obrotowym przy niskim poziomie hałasu i dużej efektywności. Wszystkie silniki spełniają surowe wymogi normy emisji EU6. Dodatkowo, modele we wszystkich poziomach wyposażenia (z wyjątkiem poziomu Easy) mogą być opcjonalnie wyposażone w technologię Green tec, która optymalizuje zużycie paliwa.

Silnik podstawowy to 1.0-l z mocą 44 kW (60 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 95 Nm osiągany jest przy 3,000 obr/min. Skoda Citigo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,4 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 162 km/h. W połączeniu z pięciobiegową skrzynią manualną ma średnie zużycie wynoszące 4,4 l na 100 km i emituje 101 g CO2 na km. W szczególnie oszczędnej wersji Green tec te wartości to 4,1 l na 100 km i 96 g CO2/km.

Przy tej samej pojemności skokowej (999 cm³), mocniejsza wersja silnika Skoda Citigo dostarcza 55 kW (75 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 95 Nm osiągany jest przy 3,000 obr/min. Prędkość maksymalna: 173 km/h (z manualną skrzynią biegów), przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 13,5 sekundy. Średnie zużycie w przypadku manualnej skrzyni biegów wynosi 4,4 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 101 g/km. W wersji Green tec silnik zużywa 4,1 l na 100 km, generując emisję CO2 na poziomie 96 g/km.

Green tec: szczególnie oszczędny

System Stop-Start i odzyskiwanie energii hamowania – innowacyjne rozwiązania zapewniające niższe zużycie paliwa i emisji – to kluczowe cechy silników 1.0-l z technologią Green tec używanych w Skodzie Citigo.

Napęd CNG: G-TEC jako wydajna i przyjazna dla środowiska alternatywa

Tak jak w wersjach Green tec, napęd na gaz ziemny Skody Citigo 1.0 G-TEC posiada funkcję Stop-Start i odzyskiwanie energii hamowania jako standard. Szczególnie przyjazny dla środowiska napęd CNG (sprężony gaz ziemny) można zamówić w wersjach Active, Ambition i Style (niedostępny w wersji Easy) oraz w edycji Monte Carlo i specjalnym modelu Fun.

Wariant gazu ziemnego działa na znanym silniku trzycylindrowym 1.0-l, który został specjalnie zoptymalizowany do stosowania z CNG. Jego moc wynosi 50 kW (68 KM). Połączenie napędu CNG i technologii Green tec czyni najmniejszy model Skody szczególnie wydajnym i ekologicznym. Skoda Citigo G-TEC zużywa jedynie 4,5 kg gazu ziemnego na 100 km. Jednocześnie emituje jedynie 82 g CO2 na km, uzyskując najwyższą ocenę A w kategorii efektywności energetycznej.

Skrzynia biegów, kierownica i lekka konstrukcja

Kompaktowa budowa Skody Citigo, z krótkimi zwisami przednimi i tylnymi, długim rozstawem osi i sztywną konstrukcją nadwozia, stanowi podstawę dobrze zestrojonego zawieszenia i dobrych właściwości jezdnych. Lekki, wysokowytrzymały stal zmniejsza wagę i poprawia bezpieczeństwo. Niska waga zarówno manualnej, jak i automatycznej skrzyni biegów, a także inteligentne działanie układu kierowniczego również redukują zużycie paliwa.

We wszystkich wersjach zastosowano elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z przetwornikiem na kolumnie kierowniczej. Wsparcie działa tylko w razie potrzeby.

Skoda Citigo dostępna jest z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią biegów. Skupiono się tu na kompaktowej konstrukcji o bardzo małej wadze. Manualna skrzynia biegów waży tylko 27 kg. Ważąca mniej niż 30 kg automatyczna wersja skrzyni biegów – znana jako ASG – jest również jedną z najlżejszych automatycznych skrzyń biegów, jakie kiedykolwiek zbudowano. Skrzynia ta zmniejsza zużycie paliwa o nawet 0,1 l na 100 km w porównaniu do wersji manualnej.

Konstrukcja nadwozia Skody Citigo nie tylko wyznacza normy w zakresie bezpieczeństwa. Dzięki swojej szczególnej sztywności spełnia również najwyższe wymagania dotyczące komfortu akustycznego i wibracji.

Bogactwo funkcji 'Simply Clever’ w samochodzie

Obfitość różnorodnych i inteligentnych rozwiązań, które dostępne są we wszystkich modelach produkowanych przez renomowaną czeską markę, stała się mottem całej gamy produktów: 'Simply Clever’. Nawet najmniejszy model jest wypełniony funkcjami, które ułatwiają podróżowanie samochodem. Oto tylko niektóre z nich: parasolka schowana pod siedzeniem pasażera, uchwyt na kamizelkę odblaskową pod siedzeniem kierowcy, składany hak na torbę na uchwycie schowka, siatki do przechowywania po wewnętrznej stronie oparć przednich siedzeń (standard od Ambition), uchwyt multimedialny w konsoli centralnej, uchwyt na bilet na szybie i osłonie przeciwsłonecznej, uchwyt na napoje między przednimi siedzeniami, uchwyt na butelkę o pojemności 1,5 litra w schowkach przednich drzwi, regulowane fałszywe dno bagażnika, siatki i haki do zabezpieczenia bagażu, składane oparcie przedniego siedzenia pasażera (w wersji pięciodrzwiowej), schowki obok tylnych siedzeń (w wersji trzydrzwiowej), wyjmowany kosz na śmieci. W sumie modele trzydrzwiowe i pięciodrzwiowe oferują po 16 funkcji 'Simply Clever’.

Edycja Monte Carlo i specjalny model Fun

Skoda Citigo Monte Carlo debiutuje w raliowym designie z dynamicznymi detalami jako standard. Jego najbardziej rzucające się w oczy cechy to sportowe zawieszenie, które zostało obniżone o 15 mm, przednie i tylne spojlery oraz styl inspirowany motoryzacją. Zmodyfikowany przedni spojler od razu przyciąga uwagę. Ramka grilla i obudowy lusterek występują w sportowej czerni. Tylne okno i tylne boczne szyby są przyciemnione (SunSet). Wnętrze również przyciąga wzrok dzięki specjalnie zaprojektowanym pokrowcom na siedzenia w kolorze Monte Carlo Red. Specyfikacja Skoda Citigo Monte Carlo, dostępna w wersji z trzema lub pięcioma drzwiami, opiera się na poziomie Ambition. Nadkola wypełniają czarne felgi aluminiowe 'Crux’ o średnicy 15 cali z oponami 185/55.

1.0L 5AT FWD (60 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc44.1 Kw @ - Rpm
60 Hp @ - Rpm
59 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14
Długość141.6 In (3597 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.2/56.1 In (1
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit7 In (178 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2072 Lbs (940 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2932 Lbs (1330 Kg)
Spalanie miasto50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

1.0L 5AT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc55.2 Kw @ - Rpm
75 Hp @ - Rpm
74 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14
Długość141.6 In (3597 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.2/56.1 In (1
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit7 In (178 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2046 Lbs (928 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2932 Lbs (1330 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO297 G/Km

1.0L 5MT FWD (60 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc44.1 Kw @ - Rpm
60 Hp @ - Rpm
59 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14
Długość141.6 In (3597 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.2/56.1 In (1
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit7 In (178 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2041 Lbs (926 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2910 Lbs (1320 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2101 G/Km

1.0L 5MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc55.2 Kw @ - Rpm
75 Hp @ - Rpm
74 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3000-4300 Rpm
95 Nm @ 3000-4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14
Długość141.6 In (3597 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.2/56.1 In (1
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit7 In (178 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2046 Lbs (928 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2932 Lbs (1330 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2101 G/Km

1.0L 5MT FWD (68 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc50 Kw @ - Rpm
68 Hp @ - Rpm
67 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy66 Lb-Ft @ 3000 Rpm
90 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoCNG (gaz ziemny)
Pojemność zbiornika2.6 Galony (9.8 L)
Prędkość maksymalna103 Mph (166 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h16.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony165/70 R14
Długość141.6 In (3597 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.2/56.1 In (1
Rozstaw osi95.3 In (2421 Mm)
Prześwit7 In (178 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna2277 Lbs (1033 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3042 Lbs (1380 Kg)
Spalanie miastoInfinity Mpg Us (0 L/100Km)
Spalanie trasaInfinity Mpg Us (0 L/100Km)
Emisja CO282 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.