2017 Skoda Octavia Combi 4x4
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

GearShiftMaster - ocena: 4/5

2017 Skoda Octavia Combi 4×4

Przejdź do galerii zdjęć2017 Skoda Octavia Combi 4x4

Skoda wprowadziła odświeżoną wersję trzeciej generacji Octavii, aby spełnić normy emisji Euro6d, a także zaktualizowała wersję 4×4 Combi.

Od momentu, gdy pierwsza generacja tego samochodu została opracowana pod skrzydłami Volkswagena, kompaktowy czeski pojazd oferowany był w wersji z napędem na wszystkie koła. W 2012 roku, kiedy zaprezentowano trzecią generację tego modelu, postąpiono tak samo i kontynuowano produkcję tej wersji nawet po liftingu, który miał miejsce w 2017 roku. W odróżnieniu od swojego brata Octavii Scout, która była wersją crossover, standardowa Octavia 4×4 miała na celu zaspokojenie potrzeb klientów, którzy potrzebowali pojazdu na zaśnieżone drogi, nie wymagając przy tym wyższej prześwitu.

Przód samochodu dzielił przedni pas z regularną wersją kombi, z wyraźnym i kontrowersyjnym systemem podzielonych świateł. Skoda twierdziła, że pomysł ten inspirowany był trendem kubistycznym, który wizjonowali artyści tacy jak Josef Chochol, Pavel Janak czy Vladislav Hofman. Obok świateł znajdowała się główna atrapa chłodnicy z 14 pionowymi żebrami, a radar do adaptacyjnego tempomatu i innych systemów bezpieczeństwa zajmował centralne miejsce. Wydłużona linia dachu oraz opcjonalne przyciemniane tylne boczne okna były częścią pakietu Combi (kombi), podobnie jak nowe tylne światła LED z przyciemnionymi soczewkami.

Wewnątrz czeski producent wprowadził nowy system infotainment z ekranem dotykowym o przekątnej 6,5″ lub 9,2″ umieszczonym na centralnej konsoli. Octavia z 2017 roku oferowała również ulepszone systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa, takie jak rozpoznawanie znaków drogowych czy system hamowania awaryjnego w mieście, w tym ochrona pieszych. Na szczęście dodanie systemu napędu na wszystkie koła nie wpłynęło na przestrzeń wewnętrzną, dzięki czemu właściciele mogli cieszyć się 610 litrami (21,5 cu-ft) przestrzeni bagażowej przy podniesionych tylnych siedzeniach i 1,740 litrami (61,4 cu-ft) przy złożonej tylnej kanapie.

Pojazd był wyposażony w system napędu na wszystkie koła Haldex, który składa się z wielopłytkowego sprzęgła zamontowanego przed tylnym dyferencjałem. Tylko Octavia 4×4 korzystała z najsilniejszych benzynowych i turbodieselowych silników w ofercie tego modelu.

Skoda Octavia rozpoczyna trzecią dekadę swojej historii sukcesu, korzystając ze sprawdzonych atutów oraz nowych jakości. Całościowe zmiany nadają bestsellerowi czeskiego producenta samochodów bardzo charakterystyczny design, wyrafinowaną atmosferę we wnętrzu o przestronnych rozmiarach oraz zoptymalizowane właściwości jezdne. Do wyboru są dostępne dziewięć silników, w tym wariant CNG dla Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi. Po raz pierwszy przekładnia DSG z 7 biegami może być łączona z napędem na wszystkie koła przy silniku TDI o mocy 110 kW (150 KM). Oferowane są również Dynamic Chassis Control oraz rozszerzona gama systemów wspomagania kierowcy. Nowa generacja systemów multimedialnych umożliwia korzystanie z usług online Skoda Connect. Ulepszenie modeli w segmencie samochodów kompaktowych uzupełniają dodatkowe funkcje 'Simply Clever’.

Nowe cechy designu dla wyrazistego wyglądu

Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi łączą typowe atuty marki i w znacznym stopniu przyczyniają się do wzrostu czeskiego producenta samochodów, który sprzedał do tej pory ponad 5 milionów aut. Po obszernej modernizacji, trzecia generacja modelu, który zadebiutował w 1996 roku, znów prezentuje się znakomicie, zarówno pod względem wizualnym, jak i technologicznym. Obok większego niż średnie wnętrza i wyjątkowej relacji ceny do jakości, Skoda Octavia oferuje teraz jeszcze więcej funkcji bezpieczeństwa i komfortu, które zazwyczaj występują w wyższych segmentach, co wzmacnia jej doskonałą pozycję w segmencie samochodów kompaktowych.

Zmiany w designie, które wprowadzono w ramach kompleksowego ulepszenia modelu, nadają Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi wyrazisty wygląd, szczególnie charakteryzując się przednią częścią z szeroką kratką chłodnicy. Dodatkowe jednostki oświetleniowe w reflektorach, o kryształowym wyglądzie, oraz szersze wloty powietrza w kształcie plastra miodu nadają im większą prezencję i tworzą męski, dynamiczny oraz emocjonalny ogólny efekt. Zewnętrzne reflektory produkują światło mijania, a światło drogowe świeci z wewnętrznych reflektorów, zwężających się w kierunku kratki chłodnicy. Nowo opracowane reflektory pełne LED są dostępne od poziomu wyposażenia Ambition w górę.

Profil boczny Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi cechuje precyzyjna i wyraźna linia prowadząca aż do tylnej części. Przebudowany tylny zderzak wygląda mocno i odważnie dzięki subtelnym konturom. Użycie technologii LED w tylnej jednostce oświetleniowej nadaje charakterystycznemu tylne światło w kształcie litery C wygląd jednorodnej powierzchni świetlnej.

W ramach modernizacji modelu zewnętrzne wymiary Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi nieznacznie się zmieniły. Hatchback wydłużył się o 11 mm, osiągając 4,670 mm; kombi wydłużyło się o 8 mm, osiągając 4,667 mm. Tylne zawieszenie jest dłuższe o 20 lub 30 mm, w zależności od wariantu silnika. Rozstaw osi, który wynosi 2,686 mm, jest wyjątkowo długi jak na pojazdy w segmencie samochodów kompaktowych. Na podstawie tych wymiarów inżynierowie Skody stworzyli wnętrze, w którym przestrzeń dla pasażerów i bagażu znacznie przekracza zwyczajowe wymiary w tym segmencie. Pasażerowie cieszą się przestronnością w zakresie nogi, łokci i głowy zarówno z przodu, jak i z tyłu. Pojemność bagażnika hatchbacka, który ma dużą klapę otwieraną od góry, wynosi 590 l (1,580 l przy złożonych tylnych siedzeniach). W przypadku kombi to imponujące 610 l, które można powiększyć do 1,740 l w razie potrzeby.

Wnętrze Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi zachwyca nie tylko dużymi wymiarami i doskonałą przejrzystością, ale również wysokiej jakości materiałami i nowymi funkcjami. Zaktualizowane wyświetlacze wielofunkcyjne są czytelne i łatwe do odczytania. Rodzaj informacji wyświetlanych na ich ekranie różni się w zależności od poziomu wyposażenia. Elementy sterujące klimatyzacją zostały również wizualnie udoskonalone. Tapicerki drzwi teraz dostępne są z dodatkowymi opcjonalnymi podświetleniami. Smukłe jednostki LED na górnej krawędzi listew wykończeniowych emitują dyskretne, atmosferyczne światło, które można ustawić na jeden z dziesięciu różnych kolorów.

Szeroki wybór silników, skrzyń DSG i napędu na cztery koła

Zaktualizowane modele Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi są wprowadzane na rynek z wyborem dziewięciu silników: cztery silniki benzynowe TSI, cztery silniki diesla TDI oraz jeden silnik CNG. Moce silników wahają się od 63 kW (86 KM) do 135 kW (184 KM). Nowoczesne układy napędowe przyczyniają się do osiągnięcia dobrego balansu między osiągami, zużyciem paliwa i emisją spalin we wszystkich wariantach samochodu kompaktowego. Posiadają one manualną skrzynię biegów z 5 lub 6 biegami oraz automatyczne skrzynie DSG z 6 lub 7 biegami.

Silniki TSI mają turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk benzyny. Silnik 1.2-l TSI z czterema cylindrami i mocą 63 kW (86 KM) stanowi wersję podstawową i współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Silnik o najmniejszej pojemności w ofercie ma moc 85 kW (115 KM). Silnik 1.0-l TSI z trzema cylindrami dostępny jest z 6-biegową manualną lub 7-biegową skrzynią DSG.

Silnik 1.4-l TSI G-TEC to szczególnie efektywna wersja, która jako silnik bivalentny może pracować zarówno na CNG, jak i benzynie, i oferuje moc 81 kW (110 KM). W trybie CNG oraz w połączeniu z 7-biegowym DSG, Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi mają emisję CO2 wynoszącą odpowiednio 98 i 99 g/km dzięki temu silnikowi. Jako silnik czysto benzynowy, 1.4-l TSI generuje 110 kW (150 KM). Silnik 1.8-l TSI to najsilniejszy silnik benzynowy z mocą 132 kW (180 KM).

Turbosprężarka i wtrysk bezpośredni pod wysokim ciśnieniem z technologią Common Rail to cechy wspólne dla silników TDI w Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi. Oba silniki czterocylindrowe o pojemności odpowiednio 1.6 i 2.0 l dostępne są w dwóch poziomach wydajności. Podstawowy silnik 1.6-l TDI zapewnia moc 66 kW (90 KM) i współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Alternatywnie, dla drugiego wariantu silnika 1.6-l TDI, który teraz ma moc 85 kW (115 KM), można wybrać skrzynię DSG z 7 biegami. W tym połączeniu średnie zużycie paliwa Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi wynosi zaledwie 3.9 l/100 km.

Dwa warianty silnika 2.0-l TDI oferują moce 110 kW (150 KM) i 135 kW (184 KM). Silnik diesla o mocy 110 kW (150 KM) jest wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów i jest dostępny zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. Alternatywnie, dla modeli napędu na przednie koła dostępna jest 6-biegowa DSG; 7-biegowa DSG jest po raz pierwszy dostępna w Skoda Octavia z napędem na cztery koła.

Najsilniejszy silnik diesla dostępny jest tylko z napędem na cztery koła. 6-biegowa DSG jest również częścią standardowego wyposażenia dla tej wersji modelu. Silnik benzynowy 1.8-l o mocy 132 kW (180 KM) to trzeci silnik, który można połączyć z napędem na cztery koła.

System napędu na cztery koła, który zapewnia decydujące zwiększenie trakcji i bezpieczeństwa w Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi, ma kompaktową konstrukcję i niską wagę. Kluczowym elementem systemu jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe, umieszczone przed osią tylną. Jednostka sterująca systemu stale oblicza idealny moment obrotowy dla osi tylnej. Na tej podstawie odpowiedni rozkład mocy na cztery koła jest utrzymywany w każdej sytuacji.

Elektroniczna blokada różnicowa XDS+, funkcja Elektronicznego Systemu Stabilizacji (ESC), zwiększa bezpieczeństwo jazdy podczas szybkiego pokonywania zakrętów – zarówno w wersji z napędem na przednie koła, jak i na cztery. XDS+ delikatnie spowalnia wewnętrzne koła, umożliwiając przeniesienie większej mocy na zewnętrzne koła.

Zwiększona szerokość toru, Dynamiczne Sterowanie Podwoziem

Technologia podwozia Skoda Octavia i Skoda Octavia Combi obejmuje konstrukcję MacPherson z dolnymi trójkątnymi wahaczami na przedniej osi oraz, w zależności od wariantu silnika, tylną oś wielowahaczową lub czterowahaczową. W ramach modernizacji modelu, tylny rozstaw osi został poszerzony odpowiednio o 20 i 30 mm. Zespół zębatkowy kierownicy wykorzystuje efektywny elektro-mechaniczny napęd serwo, który umożliwia także interakcję z licznymi systemami wspomagającymi. Duże hamulce zapewniają niezawodne spowolnienie.

Adaptacyjne Dynamiczne Sterowanie Podwoziem (DCC) jest dostępne dla Skoda Octavia i Skoda Octavia Combi jako opcja. Dzięki temu systemowi sposób działania amortyzatorów jest kontrolowany przy użyciu elektromechanicznych zaworów. Można go dostosować do trzech trybów: Comfort, Normal i Sport, które mogą być wybierane przez kierowcę. DCC przyczynia się także do aktywnego bezpieczeństwa, automatycznie przechodząc do trybu Sport w niebezpiecznych sytuacjach, aby zapewnić większą stabilność, lepszą przyczepność opon i krótsze drogi hamowania.

DCC jest dostępne od poziomu wyposażenia Ambition w górę (nie dotyczy silników o mocy poniżej 110 kW / 150 KM). Dzięki Wybieraniu Trybu Jazdy kierowca może zmieniać charakterystykę kierownicy, działanie skrzyni DSG oraz ustawienia innych funkcji. Można wybierać tryby Normal, Eco, Sport i Individual, a nawet tryb Comfort z Dynamicznym Sterowaniem Podwoziem. Indywidualnie wybrane konfiguracje można zapisać na personalizowanym kluczyku, który jest dostępny jako opcja.

Nowa różnorodność w zakresie systemów wspomagania kierowcy

W ramach modernizacji modelu do oferty systemów wspomagania kierowcy Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi dodano pięć nowych funkcji. Optymalizują one bezpieczeństwo podczas jazdy w ruchu miejskim, na drogach wiejskich i autostradach oraz zapewniają dodatkowy komfort podczas parkowania i manewrowania. Opcjonalny system Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego w mieście obejmuje także Przewidywaną Ochronę Pieszych. System działa za pomocą czujników radarowych i teraz reaguje również na pieszych przechodzących przez jezdnię. Ta funkcja jest aktywna przy prędkości między 10 a 60 km/h. W tych prędkościach system wykonuje awaryjne hamowanie w przypadku zbliżającej się kolizji i pomaga zapobiec wypadkowi lub przynajmniej znacznie zredukować konsekwencje wypadku.

Nowa funkcja Blind Spot Detect przyczynia się do bezpieczeństwa podczas zmiany pasa ruchu na drogach wielopasmowych. Może być używana przy prędkości od 10 km/h do maksymalnej prędkości. Dwa czujniki radarowe z tyłu monitorują ruch nadjeżdżających pojazdów. Jeśli inny pojazd szybko zbliża się od tyłu lub znajduje się w martwym polu, w odpowiednim lusterku bocznym zapala się ostrzegawcze diodowe światło. Radarowe czujniki z tyłu są również wykorzystywane przez system ostrzegania o ruchu tylnym, który asystuje kierowcy podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc parkingowych lub podjazdów. Wykrywa on nadjeżdżający ruch z dużym wyprzedzeniem i ostrzega kierowcę najpierw wizualnie, potem akustycznie, a w razie potrzeby także z automatycznym hamowaniem.

Opcjonalny system Trailer Assist sprawia, że nawet osoby z niewielkim doświadczeniem w holowaniu stają się ekspertami. Aby skorzystać z tej funkcji, kierowca musi włączyć bieg wsteczny i nacisnąć przycisk parkowania. Następnie kierowca przy użyciu przełącznika do lusterek ustawia kąt, pod jakim chce manewrować. Dla wskazania, na monitorze w samochodzie wyświetlany jest schemat pokazujący kąt skrętu przyczepy. Następnie kierowca musi tylko delikatnie przyspieszyć – system automatycznie steruje samochodem i przyczepą pod wybranym kątem. Manewrowanie Assist, kolejna nowa funkcja, oferuje pomoc podczas cofania bez przyczepy, automatycznie hamując pojazd, gdy tylko wykryje przeszkodę za sobą dzięki tylnym czujnikom parkowania.

Nowe funkcje uzupełniają gamę systemów wspomagania kierowcy, które były już dostępne przed modernizacją modeli Skoda Octavia i Skoda Octavia Combi. Należą do nich radarowy Adaptacyjny Tempomat (ACC), który utrzymuje prędkość ustawioną przez kierowcę oraz odpowiednią odległość od pojazdu z przodu, Lane Assist, który ostrzega kierowcę, gdy pojazd niezamierzenie zbacza z pasa, funkcja wykrywania zmęczenia Driver Alert oraz proaktywna funkcja ochrony pasażerów Crew Protect Assist, która inicjuje środki zabezpieczające w przypadku zbliżającej się kolizji. Ponadto dostępne są także Auto Light Assist, oparte na kamerze system Travel Assist z rozpoznawaniem znaków drogowych, Park Assist oraz kamera tylna.

Nowa generacja systemów multimedialnych oraz Skoda Connect

Systemy multimedialne, które znajdują się w kompleksowo zaktualizowanych modelach Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi, należą do nowej generacji. Wprowadzają one przyszłość łączności do samochodu z całkowicie nowymi funkcjami. Dzięki Skoda Connect z nowymi usługami mobilnymi online, pasażerowie mają możliwość być 'zawsze online’.

Istnieje wybór czterech komponentów sprzętowych: systemy audio Swing (standard) i Bolero oraz systemy nawigacyjne Amundsen i Columbus. Wszystkie cztery systemy można obsługiwać intuicyjnie i zachwycają szybkim działaniem oraz inteligentnymi funkcjami. Pojemnościowe ekrany dotykowe, które mają wysokiej jakości szklane wykończenie w systemach Bolero, Amundsen i Columbus, reagują na najdelikatniejszy dotyk. Ich rozmiar ekranu waha się od 6.5 do 9.2 cali, w zależności od poziomu wyposażenia.

Nawet standardowy system audio Swing jest wyposażony w slot na kartę SD, aux-in oraz port USB. Inne funkcje łączności dostępne są opcjonalnie, w tym platforma SmartLink+, która integruje aplikacje smartfonowe oraz wprowadza Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink™ oraz SmartGate do Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi. System dźwiękowy Bolero ma wysokiej rozdzielczości 8-calowy ekran dotykowy z technologią czujników zbliżeniowych. Może także odczytywać wiadomości tekstowe i umożliwia ich pisanie na ekranie. System integruje również połączenie Bluetooth, osiem głośników oraz SmartLink+. Kontrola głosowa jest dostępna jako opcja.

System nawigacji Amundsen oparty jest na systemie Bolero. Dodatkowo ma wbudowany hotspot Wi-Fi, który pozwala pasażerom na przeglądanie internetu, streaming i wysyłanie e-maili z wykorzystaniem do ośmiu urządzeń mobilnych. Mapy do nawigacji mogą być aktualizowane przez cały okres użytkowania urządzenia bez dodatkowych kosztów. System nawigacji Columbus znajduje się na szczycie oferty (dostępny od poziomu wyposażenia Ambition w górę), z ekranem 9.2-calowym, pamięcią flash 64 GB oraz opcjonalnym modułem LTE do szybkiego połączenia internetowego.

Usługi mobilne Skoda Connect są doskonałym uzupełnieniem oferty funkcji multimedialnych. Dzielą się na dwie kategorie: nowe usługi Infotainment Online dostarczają informacji i rozrywki, podczas gdy usługi Care Connect oferują pomoc kierowcy i zdalny dostęp do pojazdu.

Jednym z najważniejszych elementów w ofercie Infotainment Online jest Informacja o Ruchu Online, która przekazuje informacje o żywym ruchu na wybranej trasie do Skoda Octavia i sugeruje objazdy w przypadku korków. Usługa Stacje Paliw wyświetla stacje paliw (w tym ceny paliw) wzdłuż trasy. Usługi Parking Spaces, News i Weather dostarczają klientowi dostosowane informacje.

Usługi Care Connect wspierają kierowców zmodernizowanej Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi w wielu sytuacjach. Dane przesyłane są za pomocą karty SIM, która jest na stałe zamontowana w pojeździe. Oferta obejmuje automatyczne wezwanie pomocnicze, które jest standardem w Europie od poziomu wyposażenia Ambition w górę (co może różnić się w niektórych krajach), wezwanie do pomocy w przypadku awarii, które między innymi można wykorzystać do zorganizowania wsparcia w przypadku awarii, oraz proaktywna usługa, która może być wykorzystana do umówienia i przygotowania wizyty serwisowej pojazdu.

Kierowca może także zdalnie uzyskać informacje, czy okna i drzwi są zamknięte oraz jaki jest poziom paliwa w pojeździe poprzez aplikację Skoda Connect na swoim smartfonie w dowolnym momencie. Możliwe jest również przesyłanie celów nawigacyjnych do samochodu lub wyświetlanie bieżącej lokalizacji parkingowej pojazdu na smartfonie.

'Simply Clever’: mnóstwo nowych pomysłów na komfort i codzienną użyteczność

Praktyczne cechy, które zwiększają komfort i codzienną użyteczność, są częścią charakterystyki wszystkich modeli Skoda. W ramach modernizacji modelu wprowadzono liczne dodatkowe funkcje 'Simply Clever’ w Skoda Octavia oraz Skoda Octavia Combi.

2.0L TDI 6MT 4×4 (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17 91W
Długość183.7 In (4666 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57.6 In (1463 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3285 Lbs (1490 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4526 Lbs (2053 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.