2017 Volkswagen Arteon

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Volkswagen odniósł wielki sukces z modelem Passat CC, dlatego w 2017 roku stworzył Arteona, pojazd opartego na tej samej platformie co znany Passat, ale o znacznie ciekawszym wyglądzie.

W 2017 roku niemiecki producent samochodów zaprezentował nowy czterodrzwiowy coupe Arteon na targach motoryzacyjnych w Genewie. Został on zbudowany na tej samej platformie MQB co wiele innych produktów Volkswagena, co pomogło obniżyć koszty produkcji. Mimo to, kształt Arteona uważano za bardzo odważny, jak na markę, która zazwyczaj stawia na bardziej konserwatywne rozwiązania w swoim designie.

Z agresywnym przodem, który charakteryzował się wąskim i szczelinowym górnym grillem, sięgającym niżej w zderzaku, oraz światłami dziennymi w kształcie boomeranga wkomponowanymi w reflektory, Arteon skierowany był do młodszych pokoleń. Jego niskie, zaokrąglone i opadające tylne dach sprawiało, że samochód wyglądał jak GT. Był to jednak czterodrzwiowy pojazd z bezramkowymi oknami. Z tyłu, krótki tył wyposażono w mały spoiler w kształcie kaczki.

Wewnątrz, nisko umieszczona deska rozdzielcza miała element wykończeniowy w kształcie wentylacji, który rozciągał się wzdłuż całej deski, tworząc wrażenie szerszego pojazdu. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników, który posiadał w pełni cyfrowy wyświetlacz dla wskaźników i zegarów. Dodatkowo, na szczycie centralnej konsoli producent dodał ekran dotykowy dla systemu multimedialnego. Z powodu niskiej linii dachu i opadającej tylnej części, przestrzeń nad głową dla dorosłych była ograniczona, ale odpowiednia dla dzieci.

Pod maską Volkswagen zamontował szeroki wybór silników zasilanych benzyną lub olejem napędowym. Dla niektórych wersji niemiecki producent dodał automatyczną skrzynię biegów (dual-clutch) do listy opcji.

Volkswagen rozszerza swoją ofertę modeli o nowatorski gran turismo: nowy Volkswagen Arteon. Ulokowany powyżej Passata, Arteon w klasie premium jest po raz pierwszy zaprezentowany globalnej publiczności podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2017 roku. Klaus Bischoff, szef wzornictwa Volkswagena: „Arteon łączy elementy designu klasycznego samochodu sportowego z elegancją i przestronnością fastbacka. To nowatorskie gran turismo w klasie biznes, które przemawia zarówno do serca, jak i do rozumu.”

Gran Turismo

Tobias Sühlmann, odpowiedzialny za design zewnętrzny Arteona, wyjaśnia: „Atletyczne linie Arteona ucieleśniają wysoko funkcjonalną koncepcję. Forma i funkcja spotykają się tutaj w progresywny sposób. W przeciwieństwie do klasycznych sedanów, gran turismo oferuje więcej przestrzeni i elastyczności dzięki długiemu rozstawowi osi, sylwetce fastbacka oraz dużemu tylnemu klapowi.”

Arteon z pięcioma miejscami jest idealną nowatorską alternatywą – samochodem dla osób, które pragną pięciodrzwiowego fastbacka z doskonałym, eleganckim designem i nowoczesną technologią.

Idealne proporcje

Nowy Volkswagen Arteon bazuje na Modularnej Transwersalnej Macierzy (MQB). Transwersalne oznacza tutaj silniki zamontowane poprzecznie z przodu. Ta konfiguracja naturalnie tworzy przestrzeń. Długi rozstaw osi wynoszący 2841 mm rozpościera się pomiędzy obiema osią. Odpowiednio, zwisy nadwozia modelu fastback o długości 4862 mm są krótkie i zwięzłe. Arteon ma 1871 mm szerokości i 1427 mm wysokości. Te proporcje zapewniają naprawdę dynamiczny wygląd – wizualny punkt wyjścia dla projektantów Volkswagena.

Charyzmatyczny Arteon tchnie dynamiką

Jednym z najważniejszych elementów designu charyzmatycznego nowego Arteona jest przednia sekcja. Wyróżniające cechy to maska, która wydłuża się daleko do przodu i częściowo pokrywa oba nadkola oraz osłona chłodnicy, która obejmuje pełną szerokość pojazdu. Diody LED w reflektorach i światłach do jazdy dziennej w standardzie łączą się z chromowanymi poprzecznymi paskami osłony chłodnicy oraz maski. Efektem jest design przedniej części, który dorównuje nawet wysokiej klasy samochodom sportowym.

Czysta sportowa doktryna

W stylu samochodu sportowego zaprojektowane są wyraziste i mocne sekcje barkowe z tyłu, muskularne nadkola oraz poszerzone nadkola nad kołami aluminiowymi o średnicy do 20 cali. W sylwetce pomiędzy osiami widoczna jest linia talii, która również podąża za czystą sportową doktryną projektowania.

Passat, Arteon, Phideon

Volkswagen Arteon zajmuje swoje miejsce w ofercie Volkswagena powyżej Passata we wszystkich różnych wersjach Passata sprzedawanych na całym świecie. Po Arteonie znajduje się Phideon, który został specjalnie opracowany dla Chin. Nowe gran turismo Volkswagena jest produkowane w niemieckiej fabryce w Emden. To miejsce z przyległym portem morskim – idealnie nadaje się dla samochodu takiego jak Arteon, który ma być wprowadzony praktycznie w każdym kraju na świecie, który jest istotny dla tej klasy pojazdów. Premiera modelu na rynku niemieckim planowana jest na połowę czerwca, a zamówienia wstępne są przyjmowane w pierwszych europejskich krajach zaraz po światowej premierze Arteona w Genewie.

Innowacyjny, ekonomiczny i doskonale przystosowany do codziennego użytku

Arteon reinterpretuję pojęcie 'gran turismo’; łącząc nowatorski design, sportowy charakter, dużą elastyczność i przestronność. Dodatkowe aspekty, które byłyby uznane za atuty w każdej klasie pojazdów, to doskonała przestrzeń na nogi z tyłu oraz bagażnik o pojemności od 563 do 1557 litrów. Pod względem technicznym nowy Volkswagen imponuje sześcioma wysoce wydajnymi silnikami (moc od 110 kW / 150 KM do 206 kW / 280 KM), przednim lub napędem na wszystkie koła, a także cyfrowymi wyświetlaczami i sterowaniem. Dodatkowe funkcje obejmują Aktywny Wyświetlacz Informacji (w pełni cyfrowe i programowalne wskaźniki), wyświetlacz Head-up oraz nowy system multimedialny Discover Pro z 9,2-calowym szklanym ekranem i sterowaniem gestami.

Interaktywne systemy wspomagania patrzą w przyszłość

Innowacyjne systemy wspomagania kierowcy i komfortu Arteona są zgodne z jego nowatorską koncepcją. Trzy z jego nowych technologii ilustrują to. Najnowsza generacja Adaptacyjnego Tempomatu (ACC) uwzględnia obecnie dane takie jak ograniczenia prędkości i informacje o trasie, automatycznie dostosowując prędkość jazdy. Dzięki systemowi nawigacji GPS i danym drogowym nowa dynamiczna funkcja oświetlenia zakrętów z przewidywalną kontrolą zapowiada, kiedy zbliża się zakręt, i oświetla go zanim kierowca aktywnie wjedzie w zakręt. Druga generacja Emergency Assist oferuje większe bezpieczeństwo: jeśli kierowca zostanie unieruchomiony z powodów zdrowotnych, system nie tylko zwalnia samochód w granicach systemu, ale również kieruje go na wolny pas, o ile na to pozwala sytuacja.

Trzy linie umożliwiają wysoki stopień personalizacji

Pomimo swojej nowatorskiej koncepcji, Arteon jest samochodem dostępnym w atrakcyjnej cenie. Oprócz wysokiej jakości wersji podstawowej, gran turismo będzie dostępne w dwóch ekskluzywnych liniach wyposażeniowych: 'Elegance’ i 'R-Line’. Nazwa mówi sama za siebie. Standardowa konfiguracja Volkswagen Arteon Elegance koncentruje się głównie na wyposażeniu i stylu klasy premium. Arteon R-Line z kolei stawia sportowość jeszcze bardziej w centrum konfiguracji pojazdu – jak to jest charakterystyczne dla wszystkich modeli R-Line Volkswagena. Na podstawie różnych orientacji tych trzech linii wyposażeniowych model fastback można w dużym stopniu spersonalizować. Zakres wyposażenia opcjonalnego obejmuje takie elementy jak panoramiczny przesuwany dach, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja (Air Care Climatronic z czujnikiem jakości powietrza i filtrem alergenowym), fotele masujące z przodu, podgrzewana kierownica i dwukolorowe wnętrze z nappa.

Sześć silników o mocy od 150 do 280 KM

Nowy Arteon zadebiutuje z silnikami turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa w sześciu wersjach. Wszystkie silniki mają cztery cylindry. Pierwsze dwa poziomy mocy silników benzynowych (TSI) i diesel (TDI) są identyczne i wynoszą 110 kW / 150 KM i 140 kW / 190 KM. Najmocniejszy TSI generuje 206 kW / 280 KM, podczas gdy najsilniejszy TDI produkuje 176 kW / 240 KM. Podstawowy silnik benzynowy, 1.5 TSI Evo, jest nową konstrukcją i dzięki takim funkcjom jak Aktywne Zarządzanie Cylindrami (ACT) jest wyjątkowo wydajny.

Skrzynia biegów DSG dla wszystkich wersji

Każdy silnik może być połączony z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG, z wyjątkiem 110 kW TSI w Niemczech, który dostępny jest tylko z manualną skrzynią). Dla silników TSI DSG jest standardem dla silników od 140 kW wzwyż. W przypadku TDI DSG jest standardowo montowane w wersji 176 kW. Najmocniejsze silniki TSI i TDI również mają w standardzie napęd na wszystkie koła 4MOTION, podczas gdy ta opcja jest dostępna dla 140-kW TDI. Wszystkie inne modele mają napęd na przednie koła.

Wysoce kalifornijski design Volkswagena

„Arteon łączy elementy designu klasycznego samochodu sportowego z elegancją i przestronnością fastbacka. To nowatorskie gran turismo w klasie biznes, które przemawia zarówno do serca, jak i do rozumu”, mówi Klaus Bischoff, szef wzornictwa Volkswagena. Tobias Sühlmann, odpowiedzialny za zewnętrzny design Arteona, wyjaśnia: „Atletyczne linie Arteona ucieleśniają wysoko funkcjonalną koncepcję. Forma i funkcja spotykają się tutaj w progresywny sposób. Dzięki długiemu rozstawowi osi, wydłużonej linii dachu, sylwetce fastbacka w stylu coupé oraz dużemu tylnemu klapowi, to gran turismo zapewnia więcej przestrzeni i elastyczności niż konwencjonalne sedany.”

MQB dodaje dynamiki nadwoziu

Nowy Arteon oparty jest na Modularnej Transwersalnej Macierzy (MQB). Transwersalne oznacza tutaj silniki zamontowane poprzecznie z przodu, co generuje przestrzeń. Długi rozstaw osi wynoszący 2841 mm rozpościera się pomiędzy obiema osiami. Odpowiednio, zwisy nadwozia modelu fastback o długości 4862 mm są krótkie i zwięzłe. Arteon ma 1427 mm wysokości i 1871 mm szerokości. Te proporcje zapewniają naprawdę dynamiczny wygląd – wizualny punkt wyjścia dla projektantów Volkswagena.

Design pokonuje bariery klasowe

Patrząc na przednią część Arteona bez skupiania się na detalach, pierwsze wrażenie to dynamika gran turismo, które graniczy z modelem sportowym oraz sedanem – gran turismo. Jednak, gdy zaczynamy analizować detale, ujawnia się, jak ekspresyjny i logiczny jest design, harmonijny i precyzyjny. Dobre wzornictwo nie jest przypadkiem. Jest to raczej symbioza kreatywności, precyzji i wysokiego poziomu sztuki rzemieślniczej. W przypadku samochodu dodatkowym wyzwaniem jest to, że oszałamiające pomysły muszą również być wykonalne przemysłowo. W Arteonie te parametry łączą się w gran turismo, którego design pokonuje bariery klasowe.

Maska jak w samochodzie sportowym

Całość designu samochodu wydaje się rozwijać z aktywnej maski (z wbudowanym mechanizmem bezpieczeństwa dla ochrony pieszych) oraz połączonej osłony chłodnicy. W branży motoryzacyjnej maska, która rozciąga się nad całą przednią częścią aż do nadkoli, jest przede wszystkim cechą klasycznych samochodów sportowych. „To jedna z największych masek w całej grupie Volkswagena”, twierdzi Tobias Sühlmann. Projektant zewnętrzny Volkswagena dodaje: „Jest naprawdę jak w samochodzie sportowym. Gdy otworzysz maskę, widzisz pokrywy nadkoli. To jest nietypowe dla tego typu samochodu.”

Diody LED i osłona chłodnicy harmonizują

Wszystkie konturowe linie maski są przedłużone do osłony chłodnicy – i odwrotnie. Osłona z kolei podkreśla znaczną szerokość Volkswagena Arteona poprzez swoje poprzeczne szczebelki. Nie ma osłony chłodnicy Volkswagena, która byłaby szersza lub głębsza niż ta w tym gran turismo – to „twarz” nowej generacji Volkswagena. Górne poprzeczne listwy otaczają diody LED reflektorów, które jednocześnie wykorzystują delikatnie zintegrowane prowadnice świetlne LED do pełnienia funkcji świateł do jazdy dziennej i świateł pozycyjnych, a w górnej wersji także kierunkowskazów. Elementy oświetleniowe, osłona chłodnicy i maska teraz tworzą jedną harmonijną całość. Maska, która nieco wystaje nad diody LED reflektorów, znacząco przyczynia się do wysokiej jakości designu przedniej części. Krawędź maski biegnie nad reflektorami, kontynuując linie osłony chłodnicy dalej w boki i do tyłu Arteona. Z boków ostre linie maski nad nadkolami nadają Arteonowi niezwykle niską i sportową sylwetkę.

Elegancki, niski, w stylu coupé

„Mamy linię”, mówi Klaus Bischoff, szef wzornictwa Volkswagena, „która przebiega przez cały samochód i przybliża objętość Arteona jeszcze bliżej do ziemi. Ta linia zaczyna się w osłonie chłodnicy z przodu i przechodzi płynnie przez profil boczny aż do świateł tylnych.” Na bokach samochodu tworzy tzw. linię charakteru. Z tyłu rozwija się w wyraźny podcięcie, które wizualnie optycznie obniża wysokość Arteona i przenosi mocną sekcję barkową ku górze. Powyżej tej linii znajduje się długa linia okien (nazywana DLO – daylight opening), która rozciąga się do słupka C. Okna drzwiowe są bezramowe, a DLO otoczone elegancką chromowaną ramą. DLO nadaje Arteonowi elegancki, niski i coupé-like wygląd razem z linią charakteru, która biegnie od maski w kierunku tylnych świateł.

Sekcja barkowa jest atletyczna i muskularna

Z tyłu łatwo dostrzec, jak dominują sekcje barkowe tego fastbacka. Muskularna forma rozciąga się na bok i do tyłu nadwozia. Z nieco podwyższonej perspektywy tworzy to projekt tylnej części, który w swoich liniach – coupékształtnej kabiny (dachu i powierzchniach szklanych) na mocnych bokach – naśladuje przykład klasycznego samochodu sportowego, oferując jednocześnie objętość gran turismo w klasie biznes. Również mocny obraz z tej perspektywy tworzy wyrazista szerokość Volkswagena Arteona. Wyraziste diody LED tylnych świateł (w Arteonie Elegance i Arteonie R-Line mają dynamiczną funkcję kierunkowskazów) tworzą niezapomniany design nocą.

Bardzo ekspresyjne kolory

Linie stylizacyjne Arteona są tak precyzyjne, jak dynamiczne i podkreślane przez wiele nowych kolorów nadwozia. Wśród nich wyróżniają się charakterystyczne odcienie „Curcuma Yellow”, „Atlantic Blue” i „Chili Red”. Doskonale wpisującym się w nowatorski charakter Arteona jest np. „Curcuma Yellow” – kolor inspirowany poczuciem lekkości i słońca, który podkreśla sportowy charakter nowego gran turismo.

Rzut okiem wstecz

Genewa 2015. Volkswagen ujawnia Sport Coupé Concept GTE. Pięciodrzwiowy koncept fastback stał się gwiazdą międzynarodowego salonu samochodowego nad brzegiem Jeziora Genewskiego. Klaus Bischoff powiedział w marcu tamtego roku: „Sport Coupé Concept GTE to kolejny kamień milowy ekspresyjnego designu. Niezaprzeczalnie zrewolucjonizowane, od pierwszego do ostatniego kreski. Stylistyczny kompas. W tym samochodzie koncepcyjnym Volkswagen nie tylko prezentuje design nowego modelu, ale także pierwsze zarysy nowej epoki wzornictwa.”

Powrót do przyszłości

Teraz, w marcu 2017 roku, zaledwie 24 miesiące po debiucie samochodu koncepcyjnego, Volkswagen prezentuje wersję produkcyjną, Volkswagen Arteon. Klaus Bischoff raz jeszcze: „Fakt, że Arteon przeszedł do produkcji z minimalnymi zmianami w designie względem pojazdu pokazowego, świadczy o innowacyjności Volkswagena. Dokładnie jak w przypadku pojazdu koncepcyjnego, Arteon generuje uczucie 'chcę to mieć’. Jak przewidziano w 2015 roku, ten samochód rzeczywiście oznacza początek nowej ery wzornictwa.”

Cyfrowe środowisko kokpitu

Czysty design, wysoki poziom efektywności ergonomicznej i liczne interaktywne interfejsy między człowiekiem a maszyną tworzą spokojną, elegancką i nowatorską atmosferę w nowym Arteonie. Interaktywne i cyfryzowane interfejsy obejmują opcjonalne zaawansowane technologie takie jak Aktywny Wyświetlacz Informacji (w pełni cyfrowe wskaźniki) oraz wyświetlacz Head-up. Volkswagen opracował nowe systemy multimedialne (od 6.5 do 9.2 cala). Nowy najnowocześniejszy system, Discover Pro, ma powierzchnię szklanej podobnej do tabletu. Skutecznie zarządza swoimi zadaniami, całkowicie bez analogowych przycisków. 9,2-calowy wyświetlacz jest również wyposażony w intuicyjne sterowanie gestami.

Arteon reinterpretuję pojęcie „gran turismo” łącząc nowatorski design, sportowy charakter, dużą elastyczność i przestronność. Dodatkowe aspekty, które byłyby uznane za atuty w każdej klasie pojazdów, to doskonała przestrzeń na nogi z tyłu oraz bagażnik o pojemności od 563 do 1557 litrów.

Pas do wentylacji jako deklaracja designu

Sposób, w jaki linia, zaprojektowana jako jedność wizualna deski rozdzielczej i ramion drzwi, wydaje się owijać pięciu pasażerów jak kokon, jest nietypowy i unikalny. Horyzontalnie zorientowana deska rozdzielcza przechodzi homogennie w panele wzornicze przednich drzwi. Zespół, kierowany przez Tomasza Bachorskiego, szefa wzornictwa wnętrza Volkswagena, zaprojektował deskę rozdzielczą o uproszczonym układzie, która biegnie wprost z czystym i ikonicznym designem. Głównym elementem designu deski rozdzielczej jest innowacyjny wentyl – zaprojektowany jako funkcjonalny, a jednocześnie dekoracyjny element – który rozciąga się na całą szerokość wnętrza jak pas. Ten efekt dopełniają delikatne chromowane listwy ozdobne na żaluzjach wentylacyjnych, które tworzą wizualne połączenie z poprzecznymi listwami nowo opracowanej osłony chłodnicy Volkswagena Arteona.

Eleganckie oświetlenie ambientowe

Pod wentylacją i dekoracyjnym panelem znajduje się niezwykle niskoprofilowa taśma oświetlenia ambientowego, która przechodzi w drzwi. Jej efekt oświetlenia otaczającego definiuje przestrzeń i tworzy kojącą oraz przyjemną atmosferę. Konsola środkowa doskonale wpisuje się w nowatorski i sportowy charakter Arteona. Wznosi się stromo w kierunku deski rozdzielczej, jak w samochodzie sportowym, gdzie łączy się z systemami klimatyzacji i najnowszej generacji systemami multimedialnymi.

Najlepsza w klasie przestronność

Z przodu kierowca i pasażer z przodu korzystają z doskonałego pakietu oferowanego przez Modularną Transwersalną Macierz (MQB); dużo przestrzeni tworzonej przez silnik zamontowany poprzecznie i przednią oś, która jest przesunięta do przodu. Długi rozstaw osi wynoszący 2841 mm jest zatem wykorzystany, by stworzyć bardzo przestronną premium klasę dla pasażerów z tyłu. Proszę zauważyć przestronność na nogi, na przykład: wartość 1016 mm uzyskana tutaj jest najlepsza wśród konkurencji. Wysokość miejsca na głowę z tyłu jest również doskonała dzięki długiemu dachowi. Druga linia siedzeń jest wyposażona w trzyosobową tylną kanapę. Dwa boczne miejsca mają wizualny i ergonomiczny charakter siedzeń indywidualnych.

Kolor i wykończenie

Sportowość i elegancja są dominującymi aspektami Arteona. Obszar projektowania Kolor i Wykończenie również skoordynował swój wybór materiałów i kolorów z tymi aspektami w wnętrzu tego gran turismo. Trzy wewnętrzne motywy kolorystyczne (czarny, ciemnoszary oraz kombinacja ciemnego i jasnego szarości) odpowiadają gamie kolorów zewnętrznych. Atmosfera wewnętrzna tenduje w kierunku elegancji lub sportowości, w zależności od wybranego materiału (tkanina, alcantara i skóra) i kombinacji kolorów. Jednocześnie, jest wyrafinowana: w Arteon Elegance i Arteon R-Line stosuje się połączenie alcantary (panel centralny) i skóry (bokowe wzmocnienia). Opcjonalne wybory skórzane dla wykończenia Volkswagen Arteon Elegance obejmują trzy dwukolorowe wykończenia z nappa. Są to eleganckie kombinacje kolorystyczne „Grigio / Titan Black”, „Valencia / Titan Black” oraz „Mistral / Raven”. Arteon R-Line wykorzystuje sportową czerń („Carbon Style Titan Black / Titan Black”) w opcjonalnych wykończeniach ze skóry nappa. Wszystkie elementy z nappa mają kontrastowe szwy. Eleganckie elementy stylowe zawsze harmonijnie współistnieją także z sportową stroną Arteona. Idealnymi przykładami są ukośne słojenie opcjonalnych „Linea Birch” fine wood trim w Arteon Elegance oraz aluminium „Silver Rise” w Arteon R-Line – obydwa akcenty są połączone ze stylowymi panelami „Piano Black” w okolicy konsoli centralnej.

Systemy wspomagania kierowcy – interaktywne technologie patrzą w przyszłość

Innowacyjne systemy wspomagania kierowcy i komfortu Arteona odpowiadają jego nowatorskiej koncepcji. Liczne technologie debiutują w programie produktowym Volkswagena dzięki temu nowemu gran turismo.

Nowe lub dalej rozwinięte systemy to:

Adaptacyjny Tempomat (ACC); najnowsza generacja integruje teraz także ograniczenia prędkości (oparte na kamerze) i dane nawigacyjne.
Emergency Assist, druga generacja – teraz samochód również potrafi automatycznie wprowadzić się do wolnego pasa (jednocześnie hamując samochód do zatrzymania), pod warunkiem, że sytuacja na to pozwala.
Lane Assist – ten system ostrzegania przed opuszczeniem pasa teraz reaguje na inne pojazdy, takie jak zmieniające pas ciężarówki.
Przewidywalne światła do zakrętów z przewidywaną kontrolą – dzięki informacjom opartym na kamerze i danym nawigacyjnym (GPS i dane drogowe), zakręt jest oświetlany już przed tym, jak kierowca wjedzie w zakręt.
Proaktywna ochrona pasażerów (PreCrash) z tylnymi czujnikami – teraz również wykrywa pojazdy za i obok samochodu.
Side Assist – ten asystent ostrzegający o opuszczeniu pasa jest w Arteonie; teraz aktywuje się wcześniej przy 10 km/h, zamiast wcześniejszych 30 km/h.
Sign Assist – ten system rozpoznawania znaków drogowych teraz również ostrzega kierowcę, gdy wykryty limit prędkości jest przekroczony.

Turboładowane silniki czterocylindrowe o mocy do 280 KM

Nowy Arteon zadebiutuje z silnikami turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa w sześciu wersjach. Wszystkie mają cztery cylindry. Pierwsze dwa poziomy mocy silników benzynowych (TSI) i diesel (TDI) są identyczne i wynoszą 110 kW / 150 KM i 140 kW / 190 KM. Najmocniejszy TSI generuje 206 kW / 280 KM, podczas gdy najsilniejszy TDI produkuje 176 kW / 240 KM. Podstawowy silnik benzynowy, 1.5 TSI Evo, jest nową konstrukcją i dzięki takim funkcjom jak Aktywne Zarządzanie Cylindrami (ACT) jest wyjątkowo wydajny.

DSG dla wszystkich wersji

Każdy z silników może być połączony z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG) (z wyjątkiem 110 kW TSI w Niemczech, który dostępny jest tylko z manualną skrzynią). Dla silników TSI DSG jest standardem dla silników od 140 kW wzwyż. W przypadku TDI DSG jest standardowo montowane w wersji 176 kW. Najmocniejsze silniki TSI i TDI również mają w standardzie napęd na wszystkie koła 4MOTION, podczas gdy ta opcja jest dostępna dla 140-kW TDI. Wszystkie inne modele mają napęd na przednie koła.

Przegląd silników benzynowych dla Arteona:

1.5 TSI Evo, 110 kW / 150 KM, 6-biegowa / opcjonalnie 7-biegowa DSG (DSG dla 1.5 TSI Evo nie w Niemczech)
2.0 TSI, 140 kW / 190 KM, 7-biegowa DSG
2.0 TSI, 206 kW / 280 KM, 7-biegowa DSG z 4MOTION

Przegląd silników diesla dla Volkswagena Arteona:

2.0 TDI, 110 kW / 150 KM, 6-biegowa / opcjonalnie 7-biegowa DSG
2.0 TDI, 140 kW / 190 KM, 6-biegowa / opcjonalnie 7-biegowa DSG / opcjonalnie 4MOTION
2.0 TDI, 176 kW / 240 KM, 7-biegowa DSG z 4MOTION

Ekonomiczne gran turismo

Arteon będzie również przyjemny w użytkowaniu dzięki niskim kosztom eksploatacji. Weźmy pod uwagę Arteona 1.5 TSI i 2.0 TDI o mocy 110 kW: pierwsza pełna obsługa nie jest wymagana, aż samochód przejedzie trzy lata lub 60 000 kilometrów. Wymiana oleju (elastyczna poprzez wskaźnik na desce rozdzielczej) następuje po dwóch latach lub 30 000 kilometrów. Wiele płynów eksploatacyjnych, takich jak olej w skrzyni biegów, pozostaje w pojeździe przez cały jego okres użytkowania. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że przewidywane całkowite koszty utrzymania w ciągu pierwszych czterech lat i 60 000 kilometrów wynoszą mniej niż 200 euro. Klasyfikacje ubezpieczenia samochodu są również korzystne. Menedżerowie flot zatem powitają niezwykle niskie całkowite koszty posiadania (TCO) Arteona.

Trzy linie umożliwiają wysoki stopień personalizacji

Pomimo swojej nowatorskiej koncepcji, Arteon jest samochodem dostępnym w atrakcyjnej cenie. Oprócz wysokiej jakości wersji podstawowej, gran turismo będzie dostępne w dwóch ekskluzywnych liniach wyposażeniowych: 'Elegance’ i 'R-Line’. Nazwa mówi sama za siebie. Standardowa konfiguracja Volkswagen Arteon Elegance koncentruje się głównie na wyposażeniu i stylu klasy premium. Arteon R-Line z kolei stawia sportowość jeszcze bardziej w centrum konfiguracji pojazdu – jak to jest charakterystyczne dla wszystkich modeli R-Line Volkswagena. Na podstawie różnych orientacji tych trzech linii wyposażeniowych model fastback można w dużym stopniu spersonalizować.

Każdy model Volkswagen Arteon posiada standardowe wyposażenie, które obejmuje:

Zewnętrzne
Chromowane paski na oknach bocznych
Diody LED tylnych świateł
Diody LED reflektorów ze światłami do jazdy dziennej LED
Felgi aluminiowe (od 17 cali)
System bezkluczykowego zamykania
Wewnętrzne
Tytanowe nakładki progów, przednie i tylne
System infotainment Composition Media, w tym osiem głośników, AUX-IN i USB (kompatybilne z Apple)
Elektroncznie sterowany system klimatyzacji
Wielofunkcyjna skórzana kierownica (z łopatkami zmiany biegów w modelach DSG)
Fotele komfortowe regulowane semi-elektronicznie (6-kierunkowo)
Systemy wspomagania kierowcy i prowadzenia
System ostrzegania przed zmęczeniem kierowcy
Progresywne wspomaganie kierownicy

Volkswagen Arteon Elegance obejmuje następujące szczegóły:

Zewnętrzne
Chromowane nakrycia lusterka
Diody LED tylnych świateł z dynamiczną funkcją kierunkowskazów
Felgi aluminiowe 'Muscat’ 18 cali
Ciągły chromowany pasek na dolnej części nadwozia
Podgrzewane dysze spryskiwaczy
Wewnętrzne
Aluminiowe pedały
Wskaźniki, deska rozdzielcza i panele drzwiowe z indywidualnym wyglądem i wykończeniem
Kontrastowe szwy na pokryciach foteli i dywanikach
Pokrycia foteli w alcantarze/skórze (’Wiedeń’)
Podgrzewanie przednich siedzeń

Volkswagen Arteon R-Line obejmuje następujące szczegóły:

2.0L TSI 4 MOTION 7AT AWD (280 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc206 Kw @ 5600-6500 Rpm
280 Hp @ 5600-6500 Rpm
276 Bhp @ 5600-6500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1700-5600 Rpm
350 Nm @ 1700-5600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość191.4 In (4862 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.1 In (1
Rozstaw osi111.7 In (2837 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)39 Ft (11.9 M)
Masa własna3783 Lbs (1716 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2164 G/Km

2.0L TSI 4MOTION 8AT AWD (268 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc197.1 Kw @ 5500 Rpm
268 Hp @ 5500 Rpm
264 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1950 Rpm
350 Nm @ 1950 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość191.4 In (4862 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.1 In (1
Rozstaw osi111.7 In (2837 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)39 Ft (11.9 M)
Masa własna3854 Lbs (1748 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto20.1 Mpg Us (11.7 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)

2.0L TSI 7AT FWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc139.7 Kw @ 4180-6000 Rpm
190 Hp @ 4180-6000 Rpm
187 Bhp @ 4180-6000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1500-4180 Rpm
320 Nm @ 1500-4180 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość191.4 In (4862 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.1 In (1
Rozstaw osi111.7 In (2837 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)39 Ft (11.9 M)
Masa własna3364 Lbs (1526 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4696 Lbs (2130 Kg)
Spalanie miasto20.1 Mpg Us (11.7 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)

2.0L TSI 8AT FWD (268 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc197.1 Kw @ 5500 Rpm
268 Hp @ 5500 Rpm
264 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1950 Rpm
350 Nm @ 1950 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość191.4 In (4862 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.1 In (1
Rozstaw osi111.7 In (2837 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)39 Ft (11.9 M)
Masa własna3655 Lbs (1658 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

2.0L TDI 7AT FWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc139.7 Kw @ 4180-6000 Rpm
190 Hp @ 4180-6000 Rpm
187 Bhp @ 4180-6000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1900-3300 Rpm
400 Nm @ 1900-3300 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna148 Mph (238 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość191.4 In (4862 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.1 In (1
Rozstaw osi111.7 In (2837 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)39 Ft (11.9 M)
Masa własna3474 Lbs (1576 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2122 G/Km

2.0L TDI SCR 4MOTION 7AT AWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc176.5 Kw @ 4000 Rpm
240 Hp @ 4000 Rpm
237 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
500 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna152 Mph (245 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość191.4 In (4862 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.1 In (1
Rozstaw osi111.7 In (2837 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)39 Ft (11.9 M)
Masa własna4030 Lbs (1828 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5203 Lbs (2360 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2152 G/Km

2.0L TDI SCR 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość191.4 In (4862 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.1 In (1
Rozstaw osi111.7 In (2837 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika19.9 Cuft (564 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)39 Ft (11.9 M)
Masa własna3622 Lbs (1643 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4784 Lbs (2170 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.